Reg. datum: 11 augustus 2004
Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid
Pagina: 1 2 3 4 ... 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 last
Nieuw TopicReg. datum: 11 augustus 2004
Kom op zeg! Wel eens van google gehoord? En dan de afb search?quote:Blue_Fear schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 17:18:
Ik zit er aan te denken om de Antec Fusion 430 black te kopen maar ik wil wel dat hij mooi staat in de kast.
Heeft iemand er een foto van?? En dan met name waarin de breedte/hoogte verhouding goed zichtbaar is en het LCD display want ik hoor geluiden dat deze niet goed zichtbaar is...
Hiero dan, tientallen plaatjes
Dat zijn fabriek plaatjes, ik kan zo toch niet de verhouding zien met huishoudelijk spul en ook het lcd is op deze manier 'perfect' waarmee ik bedoel dat het gephotoshopped is. Het is in werkelijkheid altijd anders. Mijn vraag leek me vrij logisch...quote:kaajee schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 17:47:
[...]
Kom op zeg! Wel eens van google gehoord? En dan de afb search?
![]()
![]()
![]()
Hiero dan, tientallen plaatjes
Een beetje meer moeite doen is wel zo fijn.quote:Blue_Fear schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 17:58:
[...]
Dat zijn fabriek plaatjes, ik kan zo toch niet de verhouding zien met huishoudelijk spul en ook het lcd is op deze manier 'perfect' waarmee ik bedoel dat het gephotoshopped is. Het is in werkelijkheid altijd anders. Mijn vraag leek me vrij logisch...
Op diezelfde link halverwege staat een plaatje van een review.
Klik daarop en je komt hier http://tech-reviews.co.uk/reviews/antec-fusion-black-430/ uit.
Prima plaatjes van de LCD
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
Reg. datum: 16 juni 2008
Past dus mooi in het stapeltje apparatuur...
Alleen moet je rekening houden met de diepte. Naast de diepte van de kast komt daar ook nog de voedingstekker bij.
eerste indruk:
was wel even uitvogelen hoe je de kabels moet aansluiten zodat je ook vanaf remote je pc kan opstarten maar uiteindelijk wel gelukt (denk ik). Moet alleen nog mn cpu binnenkrijgen en dan kan ik gaan bouwen:D
Kamertje verbouwen in HT-room
Ik heb me HTCP inelkaar (heb tweakers best by guide van mei aangehouden)
Processor AMD Athlon X2 4850e ¤ 70,60 ¤ 55,54
Moederbord Gigabyte GA-MA78GM-S2H ¤ 75,- ¤ 62,89
Cpu-koeler Scythe Ninja Mini ¤ 29,90 ¤ 28,95
Werkgeheugen Kingston 2GB PC2-6400 ¤ 31,18 ¤ 30,94
Harde schijf Samsung SpinPoint F1 1TB ¤ 120,29 ¤ 109,-
Behuizing Antec Fusion Black 430 ¤ 148,15 ¤ 133,50
Afstandsbediening MS Media Center Remote & Receiver ¤ 17,97 ¤ 17,61
Toetsenbord Trust Vista Remote Keyboard ¤ 29,06 ¤ 29,90
Heb alleen niet het toetsenbord gekozen omdat ik daar wisselende berichten over hoorde.
Heeft iemand ervaring met dit toetsenbord? Of een tip voor een goede andere want draadloze waar ik nu op werk die heeft wat moeite me onvangst.Vooral me muis werkt niet naar behoren. Wil tot ¤80 er voor uit geven.
Xbox 360 / Dlink DNS-323 1,5 TB / Panasonic 42'' FullHD / P3300 / EEE 900 2GB XP SP3
Hoezo de twee verschillende prijzen? Of is de eerste kolom de prijzen die in de BBG van mei staan?quote:0Burner0 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 17:45:
Hee Allemaal,
Ik heb me HTCP inelkaar (heb tweakers best by guide van mei aangehouden)
Processor AMD Athlon X2 4850e ¤ 70,60 ¤ 55,54
Moederbord Gigabyte GA-MA78GM-S2H ¤ 75,- ¤ 62,89
Cpu-koeler Scythe Ninja Mini ¤ 29,90 ¤ 28,95
Werkgeheugen Kingston 2GB PC2-6400 ¤ 31,18 ¤ 30,94
Harde schijf Samsung SpinPoint F1 1TB ¤ 120,29 ¤ 109,-
Behuizing Antec Fusion Black 430 ¤ 148,15 ¤ 133,50
Afstandsbediening MS Media Center Remote & Receiver ¤ 17,97 ¤ 17,61
Toetsenbord Trust Vista Remote Keyboard ¤ 29,06 ¤ 29,90
Heb alleen niet het toetsenbord gekozen omdat ik daar wisselende berichten over hoorde.
Heeft iemand ervaring met dit toetsenbord? Of een tip voor een goede andere want draadloze waar ik nu op werk die heeft wat moeite me onvangst.Vooral me muis werkt niet naar behoren. Wil tot ¤80 er voor uit geven.
Ik mis overigens iets van een DVD of BluRay speler. Klopt dat?
Het moederbord is natuurlijk rev 1.1?
Ik zou overigens voor een Phenom X4 gaan om er zeker van te zijn dat je genoeg CPU-power aan boord hebt voor decoderen van de diverse codecs. Ik neem aan dat de codecs die in de komende jaren uit gaan komen ook steeds meer "power" nodig zullen hebben en om te voorkomen dat je volgend jaar alweer moet upgraden...
Toetsenbord: ik heb iets tegen Trust, Sweex en vergelijkbare B-merken. Als het werkt: mooi. Als het niet werkt: gooi maar weg want dan is de kans dat je het wel fatsoenlijk aan de praat krijgt niet al te groot. kijk eens bij Logitech of zo...
Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)
- Antec Fusion 430 (zilveren)
- AMD 4850E
- Gigabyte GA-MA78GM-S2H
- Scythe Ninja Mini
- 2x1GB OCZ pc6400
- dvd-brander (weet al niet meer welke
- 640GB Samsung F1
Ik had al een HTPC welke aan vervanging toe was dus had het Trust toetsenbordje al een tijdje terug aangeschaft. Werkt eigenlijk heerlijk vanaf de bank om te internetten of whatever
Big car, small ****
Om hier nog even op terug te komen. Ik had Corsair besteld, helaas heeft dat een levertijd van 20+ dagen. Ik heb gisteren dus maar mijn order veranderd en het vervangen door Kingston geheugen, met een levertijd van max 5 dagen. Dat scheelt weer wat wachttijd aangezien bijna alle andere onderdelen al klaar liggen. Hopelijk volgende week alles binnen en kan ik gaan knutselen.quote:KlereBak schreef op zondag 06 juli 2008 @ 20:43:
Het moederbord is nauwelijks instelbaar in het BIOS wat betreft geavanceerde geheugen timings e.d. In combinatie met je CPU zou ik gewoon doodnormaal Kingston ValueRam hebben gekozen op 667Mhz.
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
Ja had prijzen van tweakers gekopieerd.quote:Pietervs schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 02:36:
[...]
Hoezo de twee verschillende prijzen? Of is de eerste kolom de prijzen die in de BBG van mei staan?
Ik mis overigens iets van een DVD of BluRay speler. Klopt dat?
Het moederbord is natuurlijk rev 1.1?
Ik zou overigens voor een Phenom X4 gaan om er zeker van te zijn dat je genoeg CPU-power aan boord hebt voor decoderen van de diverse codecs. Ik neem aan dat de codecs die in de komende jaren uit gaan komen ook steeds meer "power" nodig zullen hebben en om te voorkomen dat je volgend jaar alweer moet upgraden...
Toetsenbord: ik heb iets tegen Trust, Sweex en vergelijkbare B-merken. Als het werkt: mooi. Als het niet werkt: gooi maar weg want dan is de kans dat je het wel fatsoenlijk aan de praat krijgt niet al te groot. kijk eens bij Logitech of zo...
Blueray wacht ik nog ff mee heb geen blueray films liggen en ben niet echt van het huren maar meer van FTD
Wat je over mijn proccesor zegt kan ik wel inkomen ben ik bang want nu haperen mijn HD films af en toe
Ik gebruik Media portal met Core avc dan haperen mijn HD films wel. Open ik ze gewoon onder windows met PowerDVD ultra 7doen ze het wel goed
Heb in media portal al beetje met de player codecs zitten spelen maar maakt niet veel verschil.
Xbox 360 / Dlink DNS-323 1,5 TB / Panasonic 42'' FullHD / P3300 / EEE 900 2GB XP SP3
wees specifiek, wat voor files wil je afspelen? 720p? 1080p?quote:0Burner0 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 10:44:
[...]
Ja had prijzen van tweakers gekopieerd.
Blueray wacht ik nog ff mee heb geen blueray films liggen en ben niet echt van het huren maar meer van FTD![]()
Wat je over mijn proccesor zegt kan ik wel inkomen ben ik bang want nu haperen mijn HD films af en toe
Ik gebruik Media portal met Core avc dan haperen mijn HD films wel. Open ik ze gewoon onder windows met PowerDVD ultra 7doen ze het wel goed.
Heb in media portal al beetje met de player codecs zitten spelen maar maakt niet veel verschil.
Wat heb je al allemaal op geinstalleerd?
Heb je bijv ook ac3 filter geselecteerd in mediaportal? Ik had in Mediaportal config AC3 filter geselecteerd, maar mn films bleven haperen. Totdat ik zag dat je in MP zelf ook nog eens AC3 filter moest kiezen en toen speelden ze vloeiend af!
Je cpu zou het makkelijk moeten trekken want er zijn veel meer mede-tweakers op dit forum die een soortgelijke config hebben als die van jou.
Kamertje verbouwen in HT-room
(Sorry voor de noobvragen)
SPECS | Nikon D50 kit, Nikkor 70-300mm 1:4.5-5.6 AF-S VR
Nu had ik hier mijn oudere Asus P5GDC-Deluxe ingebouwd met mijn Intel 540 CPU. (3,2 Ghz, 1Mb c, HT) Nu had ik al wat gehoord dat deze serie een heethoofd was, en de vrees werd waarheid. Het koelelement trok het totaal niet. Kast spetterend heet, CPU 90c ! Geen goed plan dus met deze CPU/mobo combi.
Voorbeeld van de opstelling: (ik heb enkel de cpu als element)

Nu ben ik een redelijke intel fan, en wil het daar graag bij houden. Een ander Mobo/CPU is dus nu nodig, en ik ben wel weg van de Intel DG33TL mATX mobo welke goede reviews heeft stabiel is en onboard vga heeft. (g33 chipset).
Maar welke CPU nu , hoe kan dat nav specs goed vastgesteld worden? (intel 2160, e4500,4600. 6400 of 7200 misschien?)
De machine is als media pc bedoeld voor aan de TV middels VGA,en dus voor films, DVD & audio, mogelijk later HD via vast netwerk. Ik heb een 8600GT Silent liggen ervoor in, maar indien ik deze niet hoef in te zetten is het beter.
De CPU moet passief koelbaar zijn en mag geen heethoofd zijn zoals de 540.
Iemand ervaring hoe deze keuze goed te maken, of voorbeelden wellicht ?
ReLight wijzigde dit bericht 12-07-2008 22:22 (10%)
Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak.
Reg. datum: 04 februari 2003
Persoonlijk twijfel ik namelijk tussen een Phenom X4 9550 en een AMD Athlon X2 5600+.
Misschien hebben jullie ervaringen mee?
Svenska wijzigde dit bericht 12-07-2008 22:28 (31%)
Reg. datum: 19 augustus 2005
Persoonlijk ben ik gegaan voor de X4 9350e, een 65Wat TDP Phenom. Mogelijkheid is ook nog om een 9550 te undervolten naar de richting van een 9350e. Zie hier.quote:Svenska schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:26:
Het advies voor een Phenom processor zie je niet vaak, meestal wordt er voor een 65w processsor of zelfs lager gekozen. Maar merk je dit verschil daadwerkelijk? Kan me namelijk voorstellen dat dit indirect invloed heeft op het geluid om alles te koelen.
Persoonlijk twijfel ik namelijk tussen een Phenom X4 9550 en een AMD Athlon X2 5600+.
Misschien hebben jullie ervaringen mee?
Pentium D serie is nog van voor de Core serie dus inderdaad heethoofden.quote:
Ik zou als ik jouw was kijken naar de laatste serie Core 2 Duo's "Wolfdale" (E7xxx en E8xxx). Die zijn met 45nm proces gemaakt en zijn een stuk zuiniger en worden veel minder warm (TDP van 65W vs 130W van een Pentium D).
Die G33 trekt in ieder geval geen HDTV dus je zal wel een extra kaart moeten gebruiken.
Ander alternatief is door het veel gebruikte Gigabyte moederbord te pakken. Dat is een mATX mobo met alles on-board.
Txs, Ik kan dus naar de TDP kijken begrijp ik.quote:drZymo schreef op zondag 13 juli 2008 @ 10:54:
[...]
Pentium D serie is nog van voor de Core serie dus inderdaad heethoofden.
Ik zou als ik jouw was kijken naar de laatste serie Core 2 Duo's "Wolfdale" (E7xxx en E8xxx). Die zijn met 45nm proces gemaakt en zijn een stuk zuiniger en worden veel minder warm (TDP van 65W vs 130W van een Pentium D).
Die G33 trekt in ieder geval geen HDTV dus je zal wel een extra kaart moeten gebruiken.
Ander alternatief is door het veel gebruikte Gigabyte moederbord te pakken. Dat is een mATX mobo met alles on-board.
Dat GB mATX mobo is toch enkel voor AMD ?
> Die G33 trekt in ieder geval geen HDTV dus je zal wel een extra kaart moeten gebruiken
Oh, ik las juist reviews dat hij het wel trok. Ik kan er altijd nog een vkaart later bijzetten dan. De drive in de HFX is ook custom made, en nu enkel dvd. (de blue ray van het model kost >700¤ en is direct ook brander. voorlopig nog geen br-rom drive beschikbaar)
ReLight wijzigde dit bericht 13-07-2008 11:44 (19%)
Reden: tdp ipv tdw
Kijk dat was een tip waar ik wat aan hadquote:Rainesh schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 13:16:
[...]
wees specifiek, wat voor files wil je afspelen? 720p? 1080p?
Wat heb je al allemaal op geinstalleerd?
Heb je bijv ook ac3 filter geselecteerd in mediaportal? Ik had in Mediaportal config AC3 filter geselecteerd, maar mn films bleven haperen. Totdat ik zag dat je in MP zelf ook nog eens AC3 filter moest kiezen en toen speelden ze vloeiend af!
Je cpu zou het makkelijk moeten trekken want er zijn veel meer mede-tweakers op dit forum die een soortgelijke config hebben als die van jou.
Had niet AC3 geselecteerd. Ik zat alleen maar met me video codecs te rommelen dacht dat die de hapering veroorzaakten. Ging om een 1080P.MKV maar werkt nu perfect dankzij jou.
20 KUDOS
Op http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SLAVN staan details van cpu's
voor E7200:
De TDP, 65W
De Stermal. Spec: 74.1°C
Voor een E2160 is dat:
De TDP, 65W
De Therm. Spec.: 61.4°C
Betekend dit nu in simpele taal dat een E2160 dus minder warm wordt bij max verbruik/stress (beide 65W)?
Zou een E2160 ook de media goed kunnen spelen welke ik voor ogen heb.
Relicht, wat heb je behalve de kast nog nodig. i.e. zitten de heatpipes erbij in of moet je die nog los bestellen. Ik had al even gerekend maar ik weet niet zeker of de heatpipes etc voor de cpu en de VGA erbin in zitten.quote:ReLight schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:14:
Ik ben bezig met de bouw van een HFX mini (www.hfx.nl) ....knip.....
Heb je ook een fanloze koeling?
Als ik alles fanless neem kom ik op een behoorlijk bedrag ut voor alleen kast en voeding:
Kast 350
CPU cooler 79
GPU cooler 65
bridge cooler 45
voeding 145
Is dat correct of zitten alle coolers bij de kast?
Home cinema systeem aanhangen via de spdif ..... super gewoon.quote:Blue_Fear schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 20:58:
Gebruiken jullie PC speakers of TV speakers bij jullie HTPC?? En ik hoor weleens wat over 'geluid over HDMI', is dat een extra kabel of de hdmi kabel naar de tv??
(Sorry voor de noobvragen)
Mijn HTPC is zo aangesloten op mijn Harman Kardon AV-receiver.
ter info: ik gebruik als codec de Klite standard codec pack,... speelt alles vloeiend af maar heb wel nog geen zuivere Blu Ray geprobeerd.
Xplod wijzigde dit bericht 13-07-2008 15:32 (14%)
:: GigaByte P35C-DS3R :: Q6600 ::.Corsair 2x 2Gb CM2X2048-6400C5 :: Sapphire HD3870 :: X-Fi Xtreme Gamer :: Watercooled --> homepage :: Corsair 520HX psu ::
quote:Indoubt schreef op zondag 13 juli 2008 @ 15:08:
[...]
Relicht, wat heb je behalve de kast nog nodig. i.e. zitten de heatpipes erbij in of moet je die nog los bestellen. Ik had al even gerekend maar ik weet niet zeker of de heatpipes etc voor de cpu en de VGA erbin in zitten.
Heb je ook een fanloze koeling?
Als ik alles fanless neem kom ik op een behoorlijk bedrag ut voor alleen kast en voeding:
Kast 350
CPU cooler 79
GPU cooler 65
bridge cooler 45
voeding 145
Is dat correct of zitten alle coolers bij de kast?
ik heb alles erbij voor m'n huidige bord incl 280w externe voeding.
Dus de kast en cpu koeler. Geen bridge koeler want m'n huidige asus bord heeft dat al passief.
De vga kaart die ik heh is ook al passief. (8600gt silent)
de borg FX cpu koeler komt kompleet met blok en heatpipes. Netzoals op de foto bij de eerdere post.
En ja. Het kost de hoofdprijs en je moet alles los erbij nemen...maar er geen kast is z'n soort en maat.
Reg. datum: 14 augustus 2001
Da's pertinente onzin - alle HDTV op dit moment (kabel, sat) is nog MPEG-2, wat wel hardwarematig gedaan wordt bij de G33. Hij heeft weliswaar geen hardwarematige H.264 decoding (voor al die illegale x264/mkv zut) maar als de cpu een beetje fatsoenlijk is (wat geloof ik ook je plan is), is dat geen issue, zeker als je nog even geen Blu-Ray gaat doen.quote:drZymo schreef op zondag 13 juli 2008 @ 10:54:
Dreamvoid wijzigde dit bericht 13-07-2008 18:22 (9%)
Pagina: 1 2 3 4 ... 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 last
Dit topic is gesloten.