Hoofdcategorieën
Topicacties

Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid

Pagina: 1 2 3 4 ... 177 178 179 180 181 182 183 184 185 ... 191 192 193 194 last

Nieuw Topic
Een dansend paartje, vieslel!

quote:
psy schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:13:
[...]

tuurlijk werkt dat, maakt helemaal niet uit
Misschien kan je er bij vertellen WAAROM dat niks uitmaakt :)

Je hebt wel gelijk hoor, maar het is makkelijk om te weten waarom het niks uitmaakt, zodat mensen het beter begrijpen. En dat is dus omdat PCIe 2.0 kaarten backwards compatible zijn met PCIe 1.0 sloten :)
Reg. datum: 06 maart 2007

quote:
stefimke schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:26:
[...]
AC3filter, is die niet nodig trouwens voor het geluid?

Willem2 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:39:
Dat stukje zit toch weer in FFDshow tryouts?

Klopt, maar dat staat niet in het lijstje als requirement voor h264...
@Stefimke: AC3filter is niet nodig, ffdshow tryouts bevat een audio decoder. Die moet dus worden toegevoegd worden aan het lijstje voor H264, terecht opgemerkt.
PS: Sorry, ik had me vergist... 't was hier blijkbaar iemand anders die met een pasgeborene zat :)
quote:
voor x.264 materiaal (geripte blurays);
- haali media splitter
- coreAVC PRO
- VSfilter 2.38 voor subs
- powerdvd 8

Krijg ik groen beeld gebeurde opeens bij tv kijken (floppydtv via ziggo) voorheen geen last van. (probeer nu ff powerdvd 7.3 te checken)
FloppyDTV via Ziggo; ik weet niet welke codecs dat bevat, maar dat is volgens mij geen H.264. Ik zou die TV stream laten decoderen met PowerDVD. Heb ik eigenlijk geen ervaring mee, met TV kijken.

Die setup daar werkt voor x.264 mkv's: geripte blurays dus..

Justchill wijzigde dit bericht 02-07-2008 23:34 (12%)

Reg. datum: 06 maart 2007

quote:
ThaClown schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:29:
Ik ga zaterdag op vakantie maar wil graag gaan samenwerken met anderen om een mooi topic te gaan maken over Codecs, HTPC's, MCE en Mediaportal... hoe zullen we dit aanpakken?

Zou eent opic moeten hebben waarine we alvast veel berichten reserveren denk ik...
ging jij niet eens iets uitwerken met een formulier ofzo?

Beste is een soort van wiki aanmaken; of een goeie startpost.. Zoveel info moet daar trouwens niet in. 't Is gewoon een kwestie van de juiste info te bundelen.. Ik heb hier zeker al 3X dezelfde info ivm codecs gepost..

Justchill wijzigde dit bericht 02-07-2008 23:36 (4%)

is er al koffie?
Reg. datum: 30 maart 2001

quote:
drZymo schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:38:

Dan zou ik toch de laatste paar pagina's van dit topic eens door lezen want er staan al genoeg tips ;)
Misschien dt het een idee is om eens een nieuwe versie te starten van dit topic? Dus: Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid 2.0 :?
Want dit topic bevat inmiddels zo´n 180 pagina's en het is wat lastig om een goed beginpunt te vinden. En om nou helemaal vooraan te beginnen (posts uit 2007, waarin de voordelen van de 690G chipset besproken worden) schiet ook niet echt op...

Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

I Wanna Be Kate

quote:
Pietervs schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 23:57:
[...]

Misschien dt het een idee is om eens een nieuwe versie te starten van dit topic? Dus: Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid 2.0 :?
Want dit topic bevat inmiddels zo´n 180 pagina's en het is wat lastig om een goed beginpunt te vinden. En om nou helemaal vooraan te beginnen (posts uit 2007, waarin de voordelen van de 690G chipset besproken worden) schiet ook niet echt op...
Het vervelende is dat als je iets vraagt je erop gewezen wordt om het topic maar te gaan lezen. Ben nu 2 dagen verder en bij pagina 50, maar mijn vragen zijn tot nu toe niet beantwoord. Zou prettig zijn als die mensen gewoon niks zeggen. Beetje triest gezeur. Natuurlijk ben ik iets wijzer geworden, maar mijn vragen zijn niet beantwoord in 50 pagina's. Denk niet dat de antwoorden er opeens magisch bij staan in de laatste 130!!
¯¯¯¯¯¯¯¯

Je hoeft natuurlijk ook niet alles te lezen, maar in de afgelopen maanden is er toch redelijk wat nuttige informatie langs gekomen. Je kan dus 't beste de laatste 10 a 20 pagina's lezen. Daarin staan denk ik wel de belangrijkste zaken een keer besproken. En dan kan je voor meer informatie dit topic (en ook het BBG topic) doorzoeken. Er wordt natuurlijk niet van je verwacht om 4500+ posts door te lezen :+.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Reg. datum: 05 november 2002

quote:
FrankGuthrie schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 01:34:
[...]

Het vervelende is dat als je iets vraagt je erop gewezen wordt om het topic maar te gaan lezen. Ben nu 2 dagen verder en bij pagina 50, maar mijn vragen zijn tot nu toe niet beantwoord. Zou prettig zijn als die mensen gewoon niks zeggen. Beetje triest gezeur. Natuurlijk ben ik iets wijzer geworden, maar mijn vragen zijn niet beantwoord in 50 pagina's. Denk niet dat de antwoorden er opeens magisch bij staan in de laatste 130!!
Het is heel leerzaam om je goed te verdiepen in de materie als je een HTPC overweegt. Je moet alleen zoals eigenlijk al gezegd, eerst eens zoeken in dit topic. En dan leren berichten snel te lezen/scannen en natuurlijk zul je niet letterlijk antwoord op al je vragen terug vinden, want daar zijn het jou (persoonlijk)vragen voor, dus lezen, en dan de de materie op je eigen situatie toepassen.
    Concreet, welke vragen heb je dan nu nog, even op een rijtje gezet:
  • je hele systeem: daar heb je antwoord/commentaar op gekregen
  • hardware versnelling gedownloade (MKV) bestanden: search topic
  • OS of MCE2005 om kan gaan met een 64bits CPU; basiskennis voor tweakers (ja dus)
  • koelblok grafische kaart; zul je zelf moeten uitzoeken, ligt aan je kast. Maar zal best gaan passen zo te zien.
  • remote bediening, zoals gezegd: ligt geheel aan de gekozen software en hoe je 1 en ander instelt (auto run etc.). Als je dit topic leest zie je dat veel mensen toch een keyboard met ingebouwde muis kiezen. Ikzelf heb dat niet (alleen USB voor 'noodgevallen') en bedien alles met de remote only (XP MCE2005) ook als ik een USB stick met foto's aansluit vraag MCE mij netjes wat ik ermee wil doen. Als je echter veel andere toepassingen voor vesrchillende taken gaat gebruiken zul je niet aan een muis ontkomen vrees ik, logisch want dan wordt het meer een 'gewone dekstop computer'

Kennis is macht
Reg. datum: 12 oktober 1999

quote:
obsidian schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:48:
[...]

Misschien kan je er bij vertellen WAAROM dat niks uitmaakt :)

Je hebt wel gelijk hoor, maar het is makkelijk om te weten waarom het niks uitmaakt, zodat mensen het beter begrijpen. En dat is dus omdat PCIe 2.0 kaarten backwards compatible zijn met PCIe 1.0 sloten :)
Beetje basiskennis IMO. Vandaar dat ik het niet ga toelichten.

@Justchill, ik zat met een pasgeborene :)

Core2duo6600 - Asus P5W-DH - 2GB PC6400 OCZ Xtc Dual Kit - MSI Geforce 7900GT passive - LSI Megaraid 320-2E 128MB/BBU - 4xMaxtor Atlas II 15k 36 GB RAID0 - Benq 1655 - Sony CPD-420GS - Antec P180B met NeoHE550W

I Wanna Be Kate

quote:
kaajee schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:49:
[...]

Het is heel leerzaam om je goed te verdiepen in de materie als je een HTPC overweegt. Je moet alleen zoals eigenlijk al gezegd, eerst eens zoeken in dit topic. En dan leren berichten snel te lezen/scannen en natuurlijk zul je niet letterlijk antwoord op al je vragen terug vinden, want daar zijn het jou (persoonlijk)vragen voor, dus lezen, en dan de de materie op je eigen situatie toepassen.
    Concreet, welke vragen heb je dan nu nog, even op een rijtje gezet:
  • je hele systeem: daar heb je antwoord/commentaar op gekregen
  • hardware versnelling gedownloade (MKV) bestanden: search topic
  • OS of MCE2005 om kan gaan met een 64bits CPU; basiskennis voor tweakers (ja dus)
  • koelblok grafische kaart; zul je zelf moeten uitzoeken, ligt aan je kast. Maar zal best gaan passen zo te zien.
  • remote bediening, zoals gezegd: ligt geheel aan de gekozen software en hoe je 1 en ander instelt (auto run etc.). Als je dit topic leest zie je dat veel mensen toch een keyboard met ingebouwde muis kiezen. Ikzelf heb dat niet (alleen USB voor 'noodgevallen') en bedien alles met de remote only (XP MCE2005) ook als ik een USB stick met foto's aansluit vraag MCE mij netjes wat ik ermee wil doen. Als je echter veel andere toepassingen voor vesrchillende taken gaat gebruiken zul je niet aan een muis ontkomen vrees ik, logisch want dan wordt het meer een 'gewone dekstop computer'
Ja, over het MKV heb ik al genoeg gevonden in inmiddels 55 pagina's ;). Het lijk eropt dat ik nog een redelijk CPU moet hebben omdat x.264 niet wordt ondersteunt door de videokaarten, 720p daarin tegen weer wel door een hack. Toch wat geleerd van 55 pagina's :+

Ik wil de HTPC echt en dan ook maar echt alleen gebruiken voor het afspelen van HD films. De drang naar een HTPC is gekomen doordat ik eerste een PS3/Xbox 360 wilde hebben om te gaan fungeren als Mediacenter. Helaas kleven hier wat nadelen aan die een HTPC niet heeft.

Bij een PS3 en een Xbox kan je zelf geen onderdelen stiller maken. Zoals de fans, videokaart en de drive(nero drivespeed etc..)vBij de xbox weet ik dat je inprincipe alles kan met de remote(zelf gezien). Ik wil dat dus ook op de HTPC. Zo te zien kan dit dus gewoon.
quote:
jingaling schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:20:
Als ik die settings neem:

voor x.264 materiaal (geripte blurays);
- haali media splitter
- coreAVC PRO
- VSfilter 2.38 voor subs
- powerdvd 8

Krijg ik groen beeld gebeurde opeens bij tv kijken (floppydtv via ziggo) voorheen geen last van. (probeer nu ff powerdvd 7.3 te checken)

En ac3 filter als ik die probeer kraakt (soort harde tik bij het aanzetten van een ander kanaal of film)
geluid staat niet voluit.

Weet iemand hoe ik op een nette manier in een:

- origen s14v kast
- gigabyte ga-ma-780g bordje
- 5200+
-scythe mini met fan

de airflow een beetje kan optimaliseren?
Nu is er teveel herrie met fan zonder fan word processor te heet.
Pff geen idee... Ik schrik dat deze case niet genoeg kloelt! (wil die case ook) Hoe heet wordt de processor dan?
Doing things I'm good at.
Reg. datum: 12 april 2002

quote:
FrankGuthrie schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:07:
[...]

Ja, over het MKV heb ik al genoeg gevonden in inmiddels 55 pagina's ;). Het lijk eropt dat ik nog een redelijk CPU moet hebben omdat x.264 niet wordt ondersteunt door de videokaarten, 720p daarin tegen weer wel door een hack. Toch wat geleerd van 55 pagina's :+
Jammer dat je niet door hebt gelezen. :+
Tegenwoordig kun je namelijk wel x.264 bestanden hardwarematig versnellen.
Lees even dit topic door en je bent daar ook weer van op de hoogte... ;)

Reg. datum: 11 december 2007

quote:
ThaClown schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:28:
[...]

Pff geen idee... Ik schrik dat deze case niet genoeg kloelt! (wil die case ook) Hoe heet wordt de processor dan?
Koude opstart met kastje open na een kwartiertje ong. 65 graden.
Scythe zit er wel goed vast op lijkt mij.
Nu heb ik die andere propeller die in die kast zat ermaar opgezet maakt minder herrie als de fan van de scythe.

quote:
jingaling schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:47:
[...]

Koude opstart met kastje open na een kwartiertje ong. 65 graden.
Scythe zit er wel goed vast op lijkt mij.
Nu heb ik die andere propeller die in die kast zat ermaar opgezet maakt minder herrie als de fan van de scythe.
En hoeveel graden is ie nu dan?

En 65 lijkt me idd aan de hoge kant, wellicht toch nog even naar je pasta en bevestiging kijken......wat heb je nu eigenlijk allemaal aan fans in je kast/psu/cpu en wat staat er te draaien?

quote:
kaajee schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:59:
[...]

En hoeveel graden is ie nu dan?

En 65 lijkt me idd aan de hoge kant, wellicht toch nog even naar je pasta en bevestiging kijken......wat heb je nu eigenlijk allemaal aan fans in je kast/psu/cpu en wat staat er te draaien?
Ik heb alleen de twee kleine 60mm fans achterin de kast draaien en een Be Quiet Voeding Straight Power 400Watt ernaast. Die andere 80mm fan van de kast gebruik ik nu om de proc te koelen.
Hij is nu 47 graden.

quote:
jingaling schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 17:56:
[...]

Ik heb alleen de twee kleine 60mm fans achterin de kast draaien en een Be Quiet Voeding Straight Power 400Watt ernaast. Die andere 80mm fan van de kast gebruik ik nu om de proc te koelen.
Hij is nu 47 graden.
Die kast komt toch ook met een 92mm intake fan? (lees ik op OrigenAE)
Staat die niet mee te doen? Die zou voor intake moeten zorgen.

En eigenlijk heb je nu dus, als ik het goed begrijp, 4 fans draaien, toch?
(2x60mm outtake, achterkant, 1x120mm voeding, 1x80mm op cpu).

En dan is je CPU nog steeds 47 graden? Vind ik nog steeds aan de hoge kant. Staat ie in een dichte kast? Moet zeker lager kunnen mi. Wat zijn je overige temps? Disks? Moederbord?

quote:
kaajee schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:50:
[...]

Die kast komt toch ook met een 92mm intake fan? (lees ik op OrigenAE)
Staat die niet mee te doen? Die zou voor intake moeten zorgen.

En eigenlijk heb je nu dus, als ik het goed begrijp, 4 fans draaien, toch?
(2x60mm outtake, achterkant, 1x120mm voeding, 1x80mm op cpu).

En dan is je CPU nog steeds 47 graden? Vind ik nog steeds aan de hoge kant. Staat ie in een dichte kast? Moet zeker lager kunnen mi. Wat zijn je overige temps? Disks? Moederbord?
Sorry die 92mm intake heb ik erop (ik dacht 80mm) en die 2 x60mm aan de achterkant en ik heb hem nog een keer los gehad en opnieuw erop gezet met de bijgeleverde pasta. (geen resultaat)

De kast staat nu dicht en ik ga wel even speedfan draaien om de resultaten door te geven.
Ik heb nu in totaal 3 fans draaien 2x60mm en de 92mm op de koeler.
Die fan van de scythe 80mm is eraf (noisy) en vervangen door de 92mm.

temp1 40 graden
temp2 52 graden
temp3 90 graden (hoef ik geloof ik niet op te letten schijnbaar)
hd0 42 graden
core 34 graden

Kast is nu dicht.

quote:
jingaling schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 23:08:
[...]

Sorry die 92mm intake heb ik erop (ik dacht 80mm) en die 2 x60mm aan de achterkant en ik heb hem nog een keer los gehad en opnieuw erop gezet met de bijgeleverde pasta. (geen resultaat)

De kast staat nu dicht en ik ga wel even speedfan draaien om de resultaten door te geven.
Ik heb nu in totaal 3 fans draaien 2x60mm en de 92mm op de koeler.
Die fan van de scythe 80mm is eraf (noisy) en vervangen door de 92mm.

temp1 40 graden
temp2 52 graden
temp3 90 graden (hoef ik geloof ik niet op te letten schijnbaar)
hd0 42 graden
core 34 graden

Kast is nu dicht.
Maar staat ie wellicht té afgesloten.....de computer-kast zelf dus; staat die in een afgesloten ruimte/meubel. Maw is er wel voldoende mogelijkheid om 'verse' koude lucht aan te zuigen en de warme lucht uit de kast af te kunnen voeren?

edit: en met deze temps draaien alle (3) fans dan op vol vermogen? Dus maximale toeren?

(en je hebt dus wel 4 fans, want er zit ook nog 1 in je voeding......)

kaajee wijzigde dit bericht 03-07-2008 23:20 (4%)

quote:
kaajee schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 23:14:
[...]

Maar staat ie wellicht té afgesloten.....de computer-kast zelf dus; staat die in een afgesloten ruimte/meubel. Maw is er wel voldoende mogelijkheid om 'verse' koude lucht aan te zuigen en de warme lucht uit de kast af te kunnen voeren?

edit: en met deze temps draaien alle (3) fans dan op vol vermogen? Dus maximale toeren?

(en je hebt dus wel 4 fans, want er zit ook nog 1 in je voeding......)
Klopt dan zijn het er vier maar hij staat gewoon los in de huiskamer op die vogel pootjes
http://211.78.161.57/res/gdsale/st_pic/0573/st-573043-3.jpg met de tv erboven

I Wanna Be Kate

quote:
bosaap22 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:42:
[...]

Jammer dat je niet door hebt gelezen. :+
Tegenwoordig kun je namelijk wel x.264 bestanden hardwarematig versnellen.
Lees even dit topic door en je bent daar ook weer van op de hoogte... ;)
Ben nog bezig. Pagina 64 alweer :+
Reg. datum: 29 mei 2008

quote:
Draaien je case fans en je cpu fan niet tegen elkaar in? Dat gaat niet goed.

Of de case fans met de cpu fan mee laten draaien (dus lucht naar de cpu koelvinnen blazen)
Of de cpu fan met de case fans mee laten draaien (dus lucht van de cpu koelvinnen afzuigen)

Ik weet niet wat het beste is in jou kast. Vaak is naar de koelvinnen blazen beter. Je moet dan er wel voor zorgen dat de lucht ook weer ergens de kast uit kan (via je voedings fans of ander lucht gaatjes).

Het beste is om beide opties een keer te proberen en kijken waarmee je de beste resultaten haalt.

Ja, deze vraag was ook in mij opgekomen.....

Of dat je CPU fan nu de warme lucht van de CPU de kast in staat te blazen en het daar vervolgens niet weg kan waardoor alles te warm wordt......

Buiten dat: ik zou de cpu fan eerder aan de andere kant zetten. Dus precies tegenover waar ie nu zit. En dan dus blazend naar achter. Dan wordt op die manier de warme lucht van de cpu weggeblazen naar de achterkant van de kast alwaar de 2 case fans voor de 'afvoer' kunnen zorgen.

kaajee wijzigde dit bericht 04-07-2008 13:11 (18%)

Reg. datum: 29 mei 2008

quote:
kaajee schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 13:09:
Buiten dat: ik zou de cpu fan eerder aan de andere kant zetten. Dus precies tegenover waar ie nu zit. En dan dus blazend naar achter. Dan wordt op die manier de warme lucht van de cpu weggeblazen naar de achterkant van de kast alwaar de 2 case fans voor de 'afvoer' kunnen zorgen.
Hieraan had ik niet gedacht. Als dit laatste kan samen met de geheugenmodules zou ik hiervoor zeker kiezen. Lijkt me de beste optie.

Reg. datum: 28 maart 2003

Voor een (nog te bouwen) HTPC wil ik graag een lage kast gebruiken waardoor ik met low profile insteekkaarten moet werken. Voor het weergeven van HD video hoeft dat inmiddels geen probleem meer te zijn met de hier in dit topic voorgestelde AM 4850e processor en het GB moederbord met 780G. Eventueel kan een gemiddelde videokaart de HD weergave vergemakkelijken en/of de processor ontlasten. Wel wil ik zo veel mogelijk geruisloos dus zo veel mogelijk passief en dan langzaam draaiende case fans

Nu wil ik graag ook de video's bewerken van mijn pas aangeschafte full HD videocamera (1080P). Dat is niet echt zware bewerking volgens mij maar ik moet wel in staat zijn om HD om te zetten naar normaal DVD formaat (voor moeders etc)

Ik heb uitgezocht dat het aanbod van pasieve low profile videokaarten nogal beperkt is., in de pricewatch kom je er een handvol tegen, gebasseerd op de HD3450 of de GF8500GT waarvan alleen de 8500 een HDMI aansluiting heeft.

Is zo'n kaart genoeg om te doen wat ik ervan verwacht of heeft zo'n kaart geen toegevoegde waarde voor videobewerking ten opzichte van de 780 chipset.
Van de HD3450 zou ik verwachten dat die beter is dan de HD2600 maar ergens lijkt het met de ontbrekende HDMI niet zo te zijn. De HD2600 ontlast de cpu met HD weergave, doet de HD3450 dat ook?

Edit: ik zie net dat de HD3450 waarschijnlijk slechts 1080i (interlaced) is

Tweakotine-pleisters te koop?
Reg. datum: 27 september 2003

quote:
Indoubt schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:25:
...
Nu wil ik graag ook de video's bewerken van mijn pas aangeschafte full HD videocamera (1080P).
...
offtopic: wat voor videocamera is dat en ben je er tevreden mee qua "echte" HD-kwaliteit, etc.?

Pagina: 1 2 3 4 ... 177 178 179 180 181 182 183 184 185 ... 191 192 193 194 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: