Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ich mochte gerne etwas relaxen

quote:
patrick27 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 11:04:
#ProductPrijsSubtotaal
1AOpen BDR0412SA¤ 109,50¤ 109,50
1Corsair CMPSU-450VX¤ 53,50¤ 53,50
1GeIL GB22GB6400C5DC 2GB (2x 1GB) DDR2¤ 44,27¤ 44,27
1Origen AE S14V¤ 314,95¤ 314,95
1Western Digital Caviar GP WD10EACS¤ 133,45¤ 133,45
ImporterenTotaal¤ 655,67

iemand al gebruik gemaakt van de nieuwe G45 chipset? Ik wil bovenstaande samenstellen. Ik heb al een E8400 in mijn bezit. Daarnaast wil ik dus het volgende moederbord aanschaffen:

- Intel DG45ID Micro-ATX Moederbord

Mijn vraag is niet of ik dit moet nemen, maar of mijn onderdelen compatibel zijn met het moederbord. Daar heb ik dus weinig verstand van.

volgens mij heb ik alle onderdelen wel genoemd, of heb ik nog iets over het hoofd gezien?

toetsenbord e.d. moet ik uiteraard ook niet kopen. Zal waarschijnlijk de logitech di novo mini worden.
Ik persoonlijk zou ander geheugen nemen. Die Geil modules werken op 1,9v - 2,4v en volgens de Intel specificaties moet het geheugen op 1,8v werken. Intel is heel conservatief wat betreft BIOS instellingen en daar kun je waarschijnlijk niets wijzigen m.b.t. de geheugen voltages.

Ik zou gewoon kiezen voor Kingston Value Ram, goedkoop en goed. Ik gebruik het al jaren in combinatie met diverse Intel bordjes, nooit problemen mee gehad. Verder zou ik kiezen voor geheugen dat op 667Mhz loopt omdat de frontside bus twee keer zo snel is (1333Mhz).

"If it ain't broke, don't fix it!"

quote:
patrick27 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 11:04:
#ProductPrijsSubtotaal
1AOpen BDR0412SA¤ 109,50¤ 109,50
1Corsair CMPSU-450VX¤ 53,50¤ 53,50
1GeIL GB22GB6400C5DC 2GB (2x 1GB) DDR2¤ 44,27¤ 44,27
1Origen AE S14V¤ 314,95¤ 314,95
1Western Digital Caviar GP WD10EACS¤ 133,45¤ 133,45
ImporterenTotaal¤ 655,67

iemand al gebruik gemaakt van de nieuwe G45 chipset? Ik wil bovenstaande samenstellen. Ik heb al een E8400 in mijn bezit. Daarnaast wil ik dus het volgende moederbord aanschaffen:

- Intel DG45ID Micro-ATX Moederbord

Mijn vraag is niet of ik dit moet nemen, maar of mijn onderdelen compatibel zijn met het moederbord. Daar heb ik dus weinig verstand van.

volgens mij heb ik alle onderdelen wel genoemd, of heb ik nog iets over het hoofd gezien?

toetsenbord e.d. moet ik uiteraard ook niet kopen. Zal waarschijnlijk de logitech di novo mini worden.
ja je mist nog een goede leesbril toen je de post maakte. |:(

quote:
KlereBak schreef op zondag 29 juni 2008 @ 12:18:
[...]

Ik persoonlijk zou ander geheugen nemen. Die Geil modules werken op 1,9v - 2,4v en volgens de Intel specificaties moet het geheugen op 1,8v werken. Intel is heel conservatief wat betreft BIOS instellingen en daar kun je waarschijnlijk niets wijzigen m.b.t. de geheugen voltages.

Ik zou gewoon kiezen voor Kingston Value Ram, goedkoop en goed. Ik gebruik het al jaren in combinatie met diverse Intel bordjes, nooit problemen mee gehad. Verder zou ik kiezen voor geheugen dat op 667Mhz loopt omdat de frontside bus twee keer zo snel is (1333Mhz).
he superbedankt!!

Ik zie dat ik de fans nog vergeten was en de koeler voor de processor. HIervoor neem ik de Ninja Mini en de Nexus PWM serie. Deze zijn volgens mij wel goed.

Ich mochte gerne etwas relaxen

quote:
patrick27 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 14:43:
[...]

he superbedankt!!

Ik zie dat ik de fans nog vergeten was en de koeler voor de processor. HIervoor neem ik de Ninja Mini en de Nexus PWM serie. Deze zijn volgens mij wel goed.
De Intel borden ondersteunen automatische ventilator snelheid, ik denk dat de standaard Intel koeler al stil genoeg is omdat die CPU niet bijzonder warm/heet wordt. En die kast heeft toch standaard al een extra ventilator...

- 2 x 60mm low dB exhaust fans (pre-installed)
- 1 x 92mm low dB intake fan (pre-installed)

KlereBak wijzigde dit bericht 29-06-2008 18:50 (8%)

"If it ain't broke, don't fix it!"

Ben zelf ook op zoek naar een mediacenter die eigenlijk alleen gebruikt gaat worden voor het afspelen van HD films. Heb geen behoefte om het ding als PC te gebruiken.

Ik kwam het volgende tegen (www.shuttleshop.nl)

Kast: Shuttle XPC SG33G5M + MCE Remote Controller
Voeding: Externe Stille voeding 200W (PC62) 100% Silent
CPU: Intel Core2 Duo E4600 (2 x 2.4 GHz., 800FSB, 2MB cache)
Geheugen: Dane-Elec 4GB Dual Channel DDR2-800 (2 x 2GB)
HD: Samsung Spinpoint 250GB 7200RPM SATA2 16MB
DVD drive: LG-GGC-H20L, Blu-Ray/HD-DVD Combo Drive
Extra' s: SPDIF Uitbreidingskit - Digitale Audio upgrade (PC17)
Video: onboard, misschien een 8500GT als uitbreiding als onboard geen 1080P aankan

Dit alles voor de prijs van ongeveer 800 euro. Niet alle onderdelen worden bij shuttle shop gehaald. sommige zijn elders goedkoper.

Iemand betere ideen?
ik lees in het topic dat de Nokia N770 al als mogelijke remote wordt genoemd. Zou een gewone tablet pc niet ook kunnen werken als remote via wifi bijvoorbeeld. Dan zou je er gewoon windows op kunnen installeren of anders (k)ubuntu. (Ik weet niet of je via ubunto je desktop op remote kunt bedienen)
Ik zat namelijk sowieso met het idee om een kleine tablet te kopen om op de bank een simpel compact internet schermpje te hebben.
En sommige hebben ook een IR oog eraan zitten dus wellicht meteen een vervanger voor alle andere afstandsbedieningen.. :)
Een soort van uit de kluite gewassen logitech harmony

Ben© Tweaker

- + 2048MB DDRII/800 OEM 30,90
- + 1024MB DDRII/800 OEM 16,90
- + AM2 AMD Athl64 X2 6000 3.0/125W/BOX 95,90
- + Asus AM2+ M3A78-EHM HDMI V/S/R/GBL/PCIEx 65,90
- + Foxconn DH839 250W zw-zi 44,90
- + 1000GB Samsung HD103UJ 32/S 119,90

Totaal (inclusief BTW) ¤ 374,40

Gaat de 250W voeding dit trekken? Ik ga dit systeem als server en HD player voor aan mijn LCD TV gebruiken om 1080P materiaal af te spelen (Dit systeem zal het toch wel trekken?)

Met een blu-ray speler/writer wacht ik nog ff.

hello world

Een dansend paartje, vieslel!

quote:
FrankGuthrie schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:25:
Ben zelf ook op zoek naar een mediacenter die eigenlijk alleen gebruikt gaat worden voor het afspelen van HD films. Heb geen behoefte om het ding als PC te gebruiken.

Video: onboard, misschien een 8500GT als uitbreiding als onboard geen 1080P aankan

Dit alles voor de prijs van ongeveer 800 euro. Niet alle onderdelen worden bij shuttle shop gehaald. sommige zijn elders goedkoper.

Iemand betere ideen?
Ik heb nog een setje te koop staan. Misschien is dat wat voor je?
V&A aangeboden: P5B-VM, E4300, 2 x 512MB DDR2, EN8600GT Silent
Right back @ ya
Reg. datum: 18 augustus 2000

quote:
B0MBACI schreef op maandag 30 juni 2008 @ 01:23:
Gaat de 250W voeding dit trekken?
Ik zou zeggen makkelijk. Zolang je geen SLI GF9800 in je systeem hebt, zijn die voedingen van 600W dikke overkill.
quote:
Ik ga dit systeem als server en HD player voor aan mijn LCD TV gebruiken om 1080P materiaal af te spelen (Dit systeem zal het toch wel trekken?)
Hoe lekker dat draait ligt o.a. de chipset op die Asus AM2+ M3A78-EHM zit (780G) en hoe jij het configureert. Maar ik heb vele zwakkere combinaties voorbij zien komen hier waarbij gemeld werd dat het allemaal prima draait, dus ik verwacht weinig problemen voor jouw config.

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

quote:
jbr schreef op maandag 30 juni 2008 @ 09:33:
[...]

Ik zou zeggen makkelijk. Zolang je geen SLI GF9800 in je systeem hebt, zijn die voedingen van 600W dikke overkill.
Het gaat niet om de totale belasting, maar vaak om hoeveel ampere de voeding over een bepaalde lijn kan leveren. Een beetje systeem trekt al snel heel wat ampere over de 5 volt lijn heen, en dan moet je toch wel een redelijke voeding erin hebben zitten om dat stabiel te houden. Je wilt tenslotte ook niet dat die voeding als fohn ingezet kan gaan worden.
Reg. datum: 15 oktober 2004

Ik gebruik momenteel voor mijn HTPC de Dign Hv5 case. Ik ben echter tot de conclusie gekomen dat Scyth Ninja mini niet past in deze case. Dus zit ik te overwegen net zoals bijna iedereen over te stappen naar de Fusion.

Nu viel in een review op dat de kast onderverdeeld is in drie secties, waarvan één daarvan voor de voeding. Klopt het dat deze gescheiden is van de overige segmenten.

Ik heb namelijk een passief gekoelde Voeding welke baat moet hebben van de airflow binnen de kast.
kan iemand met een fusion opheldering geven??

Reg. datum: 31 december 2006

quote:
Ik heb namelijk een passief gekoelde Voeding welke baat moet hebben van de airflow binnen de kast.
kan iemand met een fusion opheldering geven??
Die is inderdaad onderverdeeld in een paar delen, met daartussen openingen om kabels door te halen.
Zoals je dus ook ongeveer ziet in de afbeelding.

http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/t/tqxax7_2.jpg

De voeding zit links bovenin dan (zit overigens bij de kast ook he??), met recht daaronder de 5,25" bays, rechts je moederbord en onderin ruimte voor je harde schijven..
Overigens had je dit zelf ook wel kunnen zien op het plaatje, het is redelijk duidelijk te zien.

Hebben trouwens meer mensen met het 780G bordje van Gigabyte dat de PC zich vanzelf opstart?

Je hoeft toch niks speciaals in te stellen om ervoor te zorgen dat de HTPC na een opname weer terug gaat naar standby/hibernate? (Hij was in hibernate voor de opname)
Reg. datum: 15 oktober 2004

quote:
Only schreef op maandag 30 juni 2008 @ 12:55:
[...]

Die is inderdaad onderverdeeld in een paar delen, met daartussen openingen om kabels door te halen.
Zoals je dus ook ongeveer ziet in de afbeelding.

http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/t/tqxax7_2.jpg

De voeding zit links bovenin dan (zit overigens bij de kast ook he??), met recht daaronder de 5,25" bays, rechts je moederbord en onderin ruimte voor je harde schijven..
Overigens had je dit zelf ook wel kunnen zien op het plaatje, het is redelijk duidelijk te zien.
Het ging me meer om het feit of dit daadwerkelijk afgesloten was of niet. Het ziet er naar uit dat ik met de dremel aan de slag moet om mijn passieve voeding van wat airflow te voorzien

quote:
obsidian schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:46:
Hebben trouwens meer mensen met het 780G bordje van Gigabyte dat de PC zich vanzelf opstart?

Je hoeft toch niks speciaals in te stellen om ervoor te zorgen dat de HTPC na een opname weer terug gaat naar standby/hibernate? (Hij was in hibernate voor de opname)
ik gebruik deze tool en die lost al mijn standby problemen op.

http://slicksolutions.eu/

Right back @ ya
Reg. datum: 18 augustus 2000

quote:
obsidian schreef op maandag 30 juni 2008 @ 09:55:
[...]

Het gaat niet om de totale belasting, maar vaak om hoeveel ampere de voeding over een bepaalde lijn kan leveren. Een beetje systeem trekt al snel heel wat ampere over de 5 volt lijn heen, en dan moet je toch wel een redelijke voeding erin hebben zitten om dat stabiel te houden. Je wilt tenslotte ook niet dat die voeding als fohn ingezet kan gaan worden.
Gaat dit niet meer om de stabiliteit/kwaliteit van de voeding dan om het totale vermogen dat deze volgens specificatie zou moeten kunnen leveren? Een A-merk voeding is zeker aan te raden, maar tot nu toe draaien al mijn systemen op niet meer dan een 300W voeding (2x Zalman 300W, 1xShuttle 250W, 3xAsus 250W) en daar zitten ook 2 gamesystemen bij. Stabiel? Zeker weten! :)

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Reg. datum: 06 februari 2006

Ik heb een configuratie bedacht voor een media centre die full hd af moet kunnen spelen. En kunnen opnemen. Verder moet er ook op internet gesurfd kunnen worden via de tv.

Origen S16V link
AMD Athlon X2 4850e
Samsung Spinpoint F1 1TB
Scythe Ninja Mini (misschien te hoog anders Zalman CNPS7500-Cu LED)
Gigabyte GA-MA78G-DS3H
Zalman ZM360B-APS, 360W
Kingston ValueRAM 2x2gb
LG GGC-H20L
diNovo Edge
Harmony 1000

Is het slim om nog een losse videokaart er bij te doen voor hd films te versnellen?
Welke tv kaart (heb zelf geen idee) voor digitale tv van ziggo.

AMD 3800X2 - A8N-SLI - 2gb ram - 2 TB hdd - 2x 7950GT SLI - Antec 480w - Samsung 226BW - Panasonic 42PX80

quote:
feep schreef op maandag 30 juni 2008 @ 20:33:
Ik heb een configuratie bedacht voor een media centre die full hd af moet kunnen spelen. En kunnen opnemen. Verder moet er ook op internet gesurfd kunnen worden via de tv.

Origen S16V link
AMD Athlon X2 4850e
Samsung Spinpoint F1 1TB
Scythe Ninja Mini (misschien te hoog anders Zalman CNPS7500-Cu LED)
Gigabyte GA-MA78G-DS3H
Zalman ZM360B-APS, 360W
Kingston ValueRAM 2x2gb
LG GGC-H20L
diNovo Edge
Harmony 1000

Is het slim om nog een losse videokaart er bij te doen voor hd films te versnellen?
Welke tv kaart (heb zelf geen idee) voor digitale tv van ziggo.
De info over je videokaart is te vinden in dit topic => 780G / HD 3200 is snel genoeg voor HD
Info over je TV kaart staat wat posts terug http://gathering.tweakers...message/30307681#30307681

Verder zijn speclijstjes niet zo interessant om te lezen.

Ik snap niet zo goed wat ik verkeerd gedaan heb...de htpc eindelijk af, XP erop, zelfs nog even wat updates gedraaid. CCCP geinstalleerd als codecs en als ik dan een mkv afspeel schokt het als een gek.
Op mijn andere systeem heb ik dat niet...

Ik draai dus met het bekende gigabyte bord, een AMD X2 5600+, 2 Gig Kingston 1066 Mhz geheugen en in het bios heb ik 512 Mb aan de vga kaart toegekend.

Is dat CCCP gaar, moet ik andere (versere) codecs en filters gebruiken of ben ik gewoon echt een kluns.

De combi van processor en de rest zou echt zat (zoniet overkill) moeten zijn om een beetje mkv te draaien lijkt me....

Ikke nie snappe

Everything is hot-swappable...if you're fast enough :-)

allez nog 1 keer:

voor x.264 materiaal (geripte blurays);
- haali media splitter
- coreAVC PRO
- VSfilter 2.38 voor subs
- FFDshow tryouts (voor audio decoder)

that's it... je hebt die packs niet nodig!!

voor DIVX:
- ffdshow tryouts; daarin postprocessing - sharpen aanzetten.

voor DVD+MPEG2
- eveneens ffdshow tryouts of PowerDVD ultra 8.0.

Justchill wijzigde dit bericht 02-07-2008 23:37 (6%)

quote:
B0MBACI schreef op maandag 30 juni 2008 @ 01:23:
- + 2048MB DDRII/800 OEM 30,90
- + 1024MB DDRII/800 OEM 16,90
- + AM2 AMD Athl64 X2 6000 3.0/125W/BOX 95,90
- + Asus AM2+ M3A78-EHM HDMI V/S/R/GBL/PCIEx 65,90
- + Foxconn DH839 250W zw-zi 44,90
- + 1000GB Samsung HD103UJ 32/S 119,90

Totaal (inclusief BTW) ¤ 374,40

Gaat de 250W voeding dit trekken? Ik ga dit systeem als server en HD player voor aan mijn LCD TV gebruiken om 1080P materiaal af te spelen (Dit systeem zal het toch wel trekken?)

Met een blu-ray speler/writer wacht ik nog ff.
Zeker! Ikzelf heb spijt dat ik een 420W voeding heb gekocht voor mijn HTPC.
Mijn systeem trekt nl 55W idle en 70W tijdens het bekijken van een 1080p x.264

780G
BE-2350
500GB
2BG DDR2
cool & quiet enabled.

Dus 250W is zeker genoeg!

quote:
Justchill schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:49:
allez nog 1 keer:

- haali media splitter
- coreAVC PRO

voor DIVX:
- ffdshow tryouts; daarin postprocessing sharpen aanzetten.

voor DVD+MPEG2
Thanks, alle meuk eraf en de bovenste 3 geinstalleerd. Wat is nu de player of choice? Hij opent nu met wmp11 de mkv's namelijk en dan zonder geluid.

Werkt goed met wmp11 ;)

Everything is hot-swappable...if you're fast enough :-)

Fire Walk With Me

quote:
Justchill schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:49:
allez nog 1 keer:

- haali media splitter
- coreAVC PRO

voor DIVX:
- ffdshow tryouts; daarin postprocessing sharpen aanzetten.

voor DVD+MPEG2
Mooi lijstje Chill! Die VSfilter heb ik niet, tenzij die ook in de ffdshow tryouts zit. En je speelt alles af via VMC? Of met MPC-HC of een andere player?

quote:
FrankGuthrie schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:25:

Iemand betere ideen?
Niemand een reactie hierop? Dit alles gaat worden aangesloten op een Sharp XD1E (37). Het is de bedoeling dat ik Blue Ray/HD DVD materiaal, maar ook gedownloade HD Content via de MC naar de LCD wordt gepompt.

FrankGuthrie wijzigde dit bericht 01-07-2008 14:30 (5%)

Reg. datum: 05 november 2002

quote:
FrankGuthrie schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:29:
[...]

Niemand een reactie hierop? Dit alles gaat worden aangesloten op een Sharp XD1E (37). Het is de bedoeling dat ik Blue Ray/HD DVD materiaal, maar ook gedownloade HD Content via de MC naar de LCD wordt gepompt.
Als je graag een reactie wil kan dat hoor! :P >:)

Ik zou niet (meer) investeren in een verouderde grafische chip. Het is een directx 9 en er zijn veel betere. Deze G33 presteert zelfs nog minder dan de ATi/AMD 690G (die al weer z'n opvolger heeft; de 870G).
Deze Intel G33 zal sowieso niets aan hw-versnelling doen. Ik vraag me ook af of de aanwezige HDMI ook audio doet, tenzij je dat niet nodig hebt.

En ga je een 64bits OS draaien? Anders heb je niet zo veel aan 4gb want 32bit gebruitk maar max. 3,25Gb. (2 Gb is sowieso niet nodig voor pure HTPC doeleinden)

Beetje kleine harddisk vooral als je veel HD wilt gaan downloaden......

Ik vind de Shuttles iha niet al te stil; kleine kast: kleine fans: lawaai-ig en ik vind het duur, zeker als je de GPU niet gaat gebruiken.....

(verder is het natuurlijk wel een beetje een: "Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!")

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws