Gathering of Tweakers

Quicksearch
oftewel oxje...
Reg. datum: 26 november 1999

quote:
psy schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:15:
Ik blijf het ondoorzichtig vinden, als je beide codec's geinstallerd hebt. Welke pakt hij dan, Powerdvd of CoreAVC. Ik neem maar even aan dat geen van beide 'overheerst'.
Als je met rechts op beeld klikt terwijl MPC speelt, en dan bji filters kijkt zie je welke ie gebruikt.

\o/

Of je gooit je filmpje even in graphedit (even googlen). Dan kan je zien welke codecs in Windows / MCE/ Media Player gebruikt worden. Je kan ook testen of het helpt om een andere codec te gebruiken. Codecs kan je vinden onder Directshow filters.

RunaR wijzigde dit bericht 23-06-2008 13:56 (6%)

Kennis is macht
Reg. datum: 12 oktober 1999

quote:
oXygeN schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:17:
Je kan in coreavc config 'preferred decoder' uitvinken, dan pakt ie een ander (powerdvd filter of ffdshow)
Aha, heel mooi. Dus als CoreAVC wél preffered is, zal Vista Media Center (als in, Media Player 11) ook CoreAVC pakken bij genoemde MKV's? Dat zou hopelijk mijn probleem wel oplossen. Dan maar geen hardware ondersteuning, ik vind Powerdvd maar zozo.
quote:
oXygeN schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:17:
[...]
Als je met rechts op beeld klikt terwijl MPC speelt, en dan bji filters kijkt zie je welke ie gebruikt.
Ja dat had ik ook uitgevogeld. Maar ik wil het dus ook graag in Media Player 11. Helaas kan je daar niet zien welke filters hij gebruikt. Ik wil persé Media Center gebruiken, en dan valt Media Player Classic weer af.

psy wijzigde dit bericht 23-06-2008 13:38 (32%)

Core2duo6600 - Asus P5W-DH - 2GB PC6400 OCZ Xtc Dual Kit - MSI Geforce 7900GT passive - LSI Megaraid 320-2E 128MB/BBU - 4xMaxtor Atlas II 15k 36 GB RAID0 - Benq 1655 - Sony CPD-420GS - Antec P180B met NeoHE550W

Reg. datum: 29 maart 2001

@Rainesh gebruik Nero Drivespeed of Slysoft AnyDVD om de snelheid van je dvdspeler te verlagen dit zodat hij niet hoorbaar is

Intel E8400 | 4GB DDRII | Gigabyte DS3R rev 2.1 | Radeon 3850 | Asus Xonar D2 | Antec | Enermax 425W MODU | WD Raptor 10000 RPM S-ATA | WD GP 500GB | NEC ND4570 DVD-RW | Logitech UltraX / MX518

Kennis is macht

Naast graphedit lijkt het volgende ook handig:
quote:
You also may need to use radlight filter manager. Just because you install a codec doesn't mean it's priority is high enough to be used. I have had to use that to get everything tweaked so it uses the codecs I want it to use
http://www.avsforum.com/a...p?p=14039859#post14039859

Dit zijn overigens interessante topic's:
Why is MCE Vista so crappy at playback?
Is Hardware Acceleration (HA) possible for MKV in Vista Media Center (VMC)?

psy wijzigde dit bericht 23-06-2008 14:17 (31%)

Core2duo6600 - Asus P5W-DH - 2GB PC6400 OCZ Xtc Dual Kit - MSI Geforce 7900GT passive - LSI Megaraid 320-2E 128MB/BBU - 4xMaxtor Atlas II 15k 36 GB RAID0 - Benq 1655 - Sony CPD-420GS - Antec P180B met NeoHE550W

quote:
Strange... Ik heb de HTPC kast door Azerty laten assembleren. En alles past perfect gewoon.
Het moment dat de BluRay/DVD lade eruit komt, schokt die wel nog even na :) , maar buiten dat heb ik hier niets op aan te merken. Dus bij mij werkt dit wel.

quote:
psy schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:58:
Maar kan ik MediaPortal installeren naast MCE? Volgens de site (http://www.digital-everyw...v_quick_install_guide.pdf) doet de FloppyDTV het dan weer niet in verband met afwijkende drivers.
Trouwens ik heb hardwareversnelling helemaal niet werkende. Het aan of uitvinken in Powerdvd had helemaal geen effect. Wat ik maar vreemd vind. Of zou het aan mijn MKV files liggen.
't is niet aan te raden, je zal moeten VMCE uitschakelen. Kijk s i/h mediaportal topic hier op tweakers ivm die floppyDTV.

Hallo,

Ik wil een HTPC en hij moet zuinig zijn, en micro ATX, Ik wil er mee internetten en als belangerijkste functie 1080P films vloeiend er mee kunnen kijken.

Hier is een configuratie die ik gedachten heb en ik zou graag jullie mening willen horen hier over.

Moederbord.: GigaByte MA78GM-S2H
Processor.: AMD Athlon™ 64 X2 6000+
Geheugen.: OCZ 4 GB DDR2-800 Kit CL4 4-4-15 of 2 GB DDR2-1066?
Harddisk.: Samsung F1 750 GB
Brander.: Pioneer DVR-
Behuizing.: Asus TS-631 + 250 Watt voeding

En ik heb gehoord dat de AMD 790GX uitzal komen, ik weet niet of het grote veranderingen zal brengen?

Ik hoor graag jullie meningen en bijvoorbaat bedankt.

Doing things I'm good at.

quote:
Bij het posten van je replay de topicwaarschuwing in blauw met rode omkadering niet gelezen? :/

"Waarschuwing:
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?' vragen (zie CSL Beleid). Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!"

Reg. datum: 15 oktober 2004

Heeft iemand voor mij een graphedit voorbeeld waarbij te zien is hoe de decoders en renderer's aan elkaar zijn geknoopt, waarbij hardware acceleration werkt.
Ik maak zelf gebruik van Powerdvd

Ik krijg het gewoon niet voor elkaar.

quote:
Stien schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 12:05:
Heeft iemand voor mij een graphedit voorbeeld waarbij te zien is hoe de decoders en renderer's aan elkaar zijn geknoopt, waarbij hardware acceleration werkt.
Ik maak zelf gebruik van Powerdvd

Ik krijg het gewoon niet voor elkaar.
wat zijn je specs? en welke software gebruik je allemaal?

Kamertje verbouwen in HT-room

Kennis is macht

Gisteren in de weinige tijd die ik had weer een succesje geboekt. Twee programma's gedownload, Radlightfilter en Graphedit. Na draaien Graphedit zag ik direct dat er iets niet werkte als gedacht, mijn MKV's werden door ffdshow gedecodeerd (libracodec o.i.d). Dat had ik over het hoofd gezien. Blijkbaar is die codec wel in staat om 720p goed te decoderen maar is hij niet in staat om 1080p altijd schokvrij weer te geven met mijn CPU. Goed, die codec dus gedisabled. MKV opnieuws gestart in Graphedit, een en al gekleurde blokjes! Absoluut onkijkbaar. DXVA enabled, zelfde resultaat. Wat een bagger, dat PowerDVD 7.3.

PowerDVD geprobeerd eraf te gooien, wat niet lukte... vreemd.
In CoreAVC 'preferred decoder' aangevinkt. Geen enkel resultaat. PowerDVD bleef de gebruikte decoder!

Toen maar geprobeerd de CoreAVC een hoger merit level te geven. Dit lukte eerst niet, blijkbaar moet je Radlightfilter als administrator draaien (een user met admin-rechten was niet voldoende). Toen dit was gelukt zei Graphedit dat nu CoreAVC werd gebruikt. Nu liep het vloeiend in WMP11, net zoals in Media Player Classic. MAAR ik had interlacing fouten! Hoe kan ik nou interlacingfouten hebben bij een 1080p bestand??? Bleek dat CoreAVC standaard wat deinterlacing aan had staan. Geprobeerd uit te vinken, geen resultaat. En telkens na herstart CoreAVC was alles weer aangevinkt. Dat was verdacht, dus besloot ik maar eens de pc te herstarten. En tada, nu was het beeld goed. Liep vloeiend, geen interlacing fouten meer. De vinkjes waren ook weg. Blijkbaar moet je de pc herstarten na zulke wijzigingen in CoreAVC.

Ook nog even in Media Center geprobeerd. Ook hier leek alles nu goed te gaan.
Alles onder voorbehoud, want ik heb telkens maar een paar fragmenten gecontroleerd.

Resumé tot nu toe.
Ffdshow, handig voor divx enzo, maar beperkt bruikbare H.264 decoder. Uitvinken dus,.
PowerDVD, niet naar te kijken.
CoreAVC, perfect werkend na Merit-changes zodat deze codec altijd gebruikt wordt, ook in Media Center.

En Graphedit en Radlightfilter zijn HANDIG voor zulke uitzoekacties! Anders wéét je het gewoon niet zeker.
Jammer is dat DXVA eigenlijk gewoon niet bruikbaar is in deze combinatie :(
Maar zelfs mijn X3-3800EE SFF trekt dit makkelijk, dus heel erg is het niet.

quote:
psy schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 13:24:
Absoluut onkijkbaar. DXVA enabled, zelfde resultaat. Wat een bagger, dat PowerDVD 7.3.
Aangezien het bij anderen wél goed werkt, zal het wel aan iets in jouw config liggen. Bij mij ziet het er prima uit. Ik snap ook niet dat er zoveel problemen zijn; zo ingewikkeld is het niet.

Oh no! What a mad blundering, incredibly handsome young nincompoop I've been!

ik heb 2 vragen waar ik met de search niet helemaal uit kwam.

1. Kun je bij zo'n HTPC ook instellen dat je de dvd-speler standalone kunt gebruiken? Dat hij direct opstart zonder eerst het OS te moeten opstarten? Wij hebben thuis zo'n oude toshiba laptop waar een soortgelijke functie opzit maar dan voor audio cd's. Dus als je hem op die stand zet kun je gewoon de cd-lade gebruiken en muziek over de boxen luisteren zonder eerst de computer te hoeven opstarten. Nu weet ik wel dat een dvd wel iets heel anders is dan een muziek cd. Maar aangezien we toch alweer flink wat jaren verder zijn met de techniek is dit misschien wel gewoon mogelijk :)

2. Ik ben nieuw met HTPC en alles wat erbij komt kijken. Een aangezien er niet gevraagd mag worden "welke moet ik nemen" heb ik el een andere vraag. Zouden de mensen die hier een budget HTPC hebben hun specs kunnen posten? Ik weet niet precies wat een laag budget is maar gewoon zegmaar van de goedkoopste categorie waarmee je nog gewoon over een HTPC kunt spreken. Ik hoef dus nog geen blu-ray enzo. Gewoon de basisfuncties.

Reg. datum: 05 november 2002

quote:
Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 14:28:
ik heb 2 vragen waar ik met de search niet helemaal uit kwam.

1. Kun je bij zo'n HTPC ook instellen dat je de dvd-speler standalone kunt gebruiken? Dat hij direct opstart zonder eerst het OS te moeten opstarten? Wij hebben thuis zo'n oude toshiba laptop waar een soortgelijke functie opzit maar dan voor audio cd's. Dus als je hem op die stand zet kun je gewoon de cd-lade gebruiken en muziek over de boxen luisteren zonder eerst de computer te hoeven opstarten. Nu weet ik wel dat een dvd wel iets heel anders is dan een muziek cd. Maar aangezien we toch alweer flink wat jaren verder zijn met de techniek is dit misschien wel gewoon mogelijk :)
Nee niet standaard. Sommige laptops (en ook 'vaste pc's) hebben dit wel, maar hiervoor is een speciaal, klein operating system (linux based) op de harddisk geïnstalleerd die hier zorg voor draait. Ik ben eigenlijk nog nooit izets tegengekomen dat op een custom made HTPC geïnstalleerd kan worden. Moet vast mogelijk zijn, nooit zo op gelet ook btw.....
quote:
Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 14:28:
2. Ik ben nieuw met HTPC en alles wat erbij komt kijken. Een aangezien er niet gevraagd mag worden "welke moet ik nemen" heb ik el een andere vraag. Zouden de mensen die hier een budget HTPC hebben hun specs kunnen posten? Ik weet niet precies wat een laag budget is maar gewoon zegmaar van de goedkoopste categorie waarmee je nog gewoon over een HTPC kunt spreken. Ik hoef dus nog geen blu-ray enzo. Gewoon de basisfuncties.
Maar als je nou eens een aantal topics doorleest wat men zoal heeft, dan kun je toch heel gemakkelijk een (budget)systeem zelf samenstellen? Wij weten nl. ook niet wat jouw budget is, wellicht is dat wel 2000eu......
De losse onderdelen pluk je uit oa. dit topic en je zoekt zelf de prijzen erbij..........
Ook de budget systemen zijn al lang voorbij gekomen hier (rond de 400-500eu).......

quote:
kaajee schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 14:36:
[...]

Nee niet standaard. Sommige laptops (en ook 'vaste pc's) hebben dit wel, maar hiervoor is een speciaal, klein operating system (linux based) op de harddisk geïnstalleerd die hier zorg voor draait. Ik ben eigenlijk nog nooit izets tegengekomen dat op een custom made HTPC geïnstalleerd kan worden. Moet vast mogelijk zijn, nooit zo op gelet ook btw.....
ok ja dat leek mij juist een leuke en handige extra functie voor een HTPC. Dat als je alleen een dvd wil bekijken dat je dan daarvoor niet het hele OS hoeft op te starten (maar dus een klein linux based os) Of gebruikt iedereen hier naast zijn HTPC ook nog een standalone dvd-speler?
quote:
[...]

Maar als je nou eens een aantal topics doorleest wat men zoal heeft, dan kun je toch heel gemakkelijk een (budget)systeem zelf samenstellen? Wij weten nl. ook niet wat jouw budget is, wellicht is dat wel 2000eu......
De losse onderdelen pluk je uit oa. dit topic en je zoekt zelf de prijzen erbij..........
Ook de budget systemen zijn al lang voorbij gekomen hier (rond de 400-500eu).......
ja ik heb al een aantal specs bekeken die zijn voorbij gekomen in dit topic, maar dat waren volgens mij niet echt allemaal budget systemen. Of het waren budget systemen waar men over twijfelde of ze het wel of niet moesten nemen. En aangezien ik niet zo heel goed weet wat ik het beste bij elkaar kan stoppen dacht ik beter goed gejat dan slecht zelf samengesteld. Onderdelen van verschillende systemen combineren is opzich niet verkeerd, maar ik weet niet of dat slim is wanneer ik dat doe. Want ik lees ook her en der dat bepaalde combinaties goed samenwerken en andere weer minder. En die combinaties weet ik dus niet. Dus wanneer ik zelf iets samenstel en via de gebruikshandleidingen en via google en verschillende topics check of het een beetje goed bij elkaar pas zal ik uiteindelijk toch met de vraag komen of deze specs goed zijn. En dat mocht dus niet hier. Dus vandaar mijn gedachte, beter goed gejat van iemand anders hier dan slecht zelf samengesteld.
En wat betreft budget, zo laag mogelijk. Maar ik snap natuurlijk wel dat je een HTPC niet voor een appel en een ei kunt kopen. Daarom was ik ook meer opzoek naar de basisfuncite-systemen en die kwa uiterlijk niet perfect hoeft te zijn

Kennis is macht

quote:
mphilipp schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 14:24:
[...]

Aangezien het bij anderen wél goed werkt, zal het wel aan iets in jouw config liggen. Bij mij ziet het er prima uit. Ik snap ook niet dat er zoveel problemen zijn; zo ingewikkeld is het niet.
Zo ken ik er nog wel een paar. Het feit dat het bij jou goed werkt wil niet zeggen dat het dan ook maar bij een ander goed werkt. Dat kan je toch niet zomaar vergelijken. Gebruik jij Mediacenter, 1080p, ben jij gevoelig voor 24p-judder? Dat soort dingen.
Wat ik inmiddels helaas wel weet is dat allemaal toch wel ERG nauw samenhangt. Eén verkeerd programma of codec en je kan problemen hebben die niet meer makkelijk weggaan. Zelfs een de-install lost je probleem dan vaak niet meer op. Echt vrolijk word ik daar niet van.

@Ik_ben_Mark3

Heb je de Best Buy Guides al eens doorgelezen?
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2008
[BBG] Special: htpc mei 2008

De basis daarvan is redelijk low budget.

- Laat de Blu-ray spelert eruit en stop er een DVD spelert voor terug (LiteOn LH-20A1S bijvoorbeeld). (-80 euro)
- Vervang de Antec Fusion kast door iets goedkopers (een Antec NSK4480 bijvoorbeeld) (-70 euro)
- Gebruik de default heatsink van de CPU (-30 euro)
- Je kan nog een goedkopere tuner kaart zoeken, met een enkele tuner (-20 euro)
- 500 GB harddisk i.p.v. 1 TB (-60 euro)

Dat scheelt je zo'n 260 euro waardoor de actuele prijs op ongeveer 410 euro uitkomt. Toch redelijk low-budget als je het mij vraagt.

drZymo wijzigde dit bericht 24-06-2008 16:35 (13%)

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

quote:
Rainesh schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 13:12:
[...]

wat zijn je specs? en welke software gebruik je allemaal?
Gigabyte 780
AMD 5200+

XP met mediaportal

Ik heb geinstalleerd:
powerdvd
ffdshow
haali media splitter

Het liefst zou ik hebben dat alle audio over ffdshow gaat en de video over de powerdvd codec zodat deze hardwarematig versneld kan worden

Je kan bij installatie van ffdshow aangeven dat hij geen video codecs installeert, alleen audio.

quote:
Dreamvoid schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:48:
Je kan bij installatie van ffdshow aangeven dat hij geen video codecs installeert, alleen audio.
Dat vormt opzich ook geen probleem.
Ik krijg het echter gewoon niet voor elkaar om onder XP
powerdvd 8 de hardware acceleratie op HD films toe te passen

quote:
psy schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:20:
[...]
Zo ken ik er nog wel een paar. Het feit dat het bij jou goed werkt wil niet zeggen dat het dan ook maar bij een ander goed werkt. Dat kan je toch niet zomaar vergelijken. Gebruik jij Mediacenter, 1080p, ben jij gevoelig voor 24p-judder? Dat soort dingen.
Wat ik inmiddels helaas wel weet is dat allemaal toch wel ERG nauw samenhangt. Eén verkeerd programma of codec en je kan problemen hebben die niet meer makkelijk weggaan. Zelfs een de-install lost je probleem dan vaak niet meer op. Echt vrolijk word ik daar niet van.
Toch wel. Wat genoemd wordt als problematisch is juist heel erg eenduidig. Powerdvd geeft slecht beeld, en dan specifiek: blokjes, niet om aan te zien. Ander probleem was het niet ingeschakeld zijn van de hardware accelleratie. Ik heb op een kaal systeem (Vista Home Premium) ffshow geïnstalleerd, PowerDVD en DVBviewer. In Powerdvd zet je heel simpel de hardware ondersteuning aan (vinkje in de config) en gaan met die banaan. Ik heb de guide die hier eerder een keer genoemd is tbv Media Portal (is ook generiek te gebruiken, dus staat in principe los van MP) gebruikt om ffdshow in te stellen.
En in DVBviewer (voor dig.kabeltv) aangeven dat ik voor H264 de Cyberlink codecs wil gebruiken en voor de rest ffdshow. Verder geen codecs.

Eigenlijk heb ik nu al teveel gezegd, en zal er wel op allerlei puntje worden ingegaan, maar als je PowerDVD opstart en een BluRay afspeelt, heb je natuurlijk geen ros te maken met codecs of wat dan ook. Dan moet ie die gewoon goed afspelen. En dat doet ie bij mij dus. Vertel mij maar wat je daar fout aan kan doen. Erg veel blijkbaar, maar mijn punt (en dat is weer geweldig gemist) is dat meteen Powerdvd de schuld werdt gegeven. Ik gaf dus juist aan dat het wel aan iets anders zal liggen, want bij mij doet ie het goed. Nu geef ik in detail aan dat zelfs een kind dat stukje voor elkaar kan krijgen. Dus de oorzaak zal wel liggen bij ofwel een foute driver ofwel een bemoeizuchtige codec. Maar niet aan PowerDVD. Dát was mijn punt.

Oh no! What a mad blundering, incredibly handsome young nincompoop I've been!

Ik hem mijn htpc samengestoken. Nu is het tijd voor de codecs te installeren.

Welke installeer ik het beste om xvid, divx, AC3 etc etc perfect af te spelen, alsook .mkv's ( met optie dat hij .srt in dezelfde map meespeelt ).

tx

quote:
Yargo schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 02:00:

Welke installeer ik het beste om xvid, divx, AC3 etc etc perfect af te spelen, alsook .mkv's ( met optie dat hij .srt in dezelfde map meespeelt ).

tx
spit dit topic maar ff door daar staat genoeg in.

Reg. datum: 05 november 2002

quote:
Yargo schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 02:00:

tx
En let met name op jouw speciale formaten: etc etc.............. :P

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws