Reg. datum: 15 april 2004
Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid
Pagina: 1 2 3 4 ... 171 172 173 174 175 176 177 178 179 ... 191 192 193 194 last
Nieuw TopicReg. datum: 15 april 2004
En moet ik nog speciale handelingen verrichten om hem als default codec in te stellen onder MCE2005?quote:
System specs: Servertje HTPC Game PC Gameserver
Ik weet dat sommige gasten problemen hebben met bepaalde RAM sticks. Probeer eens ander geheugen? Probeer ook eens een enkel latje.quote:Trax_Digitizer schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:37:
Ben de wanhoop nabij met het alom geprezen Gigabyte moederbord.
Is er iemand met het GA-MA78GM-S2H moederbord die dit probleem herkent? Thnx...
Zowiezo je BIOS updaten naar F4. SLuit eens je TV aan via VGA en kijk als je dezelfde problemen hebt.
Ik zou zowiezo niet je geheugen gaan overklokken met dat bord, is niet nodig voor een HTPC..
Justchill wijzigde dit bericht 18-06-2008 23:40 (20%)
Neen, maar ik weet niet als mediacenter die codec gaat gebruiken.. Je zal wel zien hé als ie afspeelt..quote:obsidian schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:35:
[...]
En moet ik nog speciale handelingen verrichten om hem als default codec in te stellen onder MCE2005?
Morgen maar eens proberen met een enkel latje. De VGA uitgang doet het wel, want dat heb ik getest met een oude 15" TFT. Het is puur de HDMI die niet werkt. Bios is al F4. Van overclocken is overigens geen sprake, want dit geheugen hoort op 2.1V te draaien.quote:Justchill schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:36:
[...]
Ik weet dat sommige gasten problemen hebben met bepaalde RAM sticks. Probeer eens ander geheugen? Probeer ook eens een enkel latje.
Zowiezo je BIOS updaten naar F4. SLuit eens je TV aan via VGA en kijk als je dezelfde problemen hebt.
Ik zou zowiezo niet je geheugen gaan overklokken met dat bord, is niet nodig voor een HTPC..
Ik heb er gewoon valueram van Kingston ingeprikt --> 2 x 1Gb.
Verder niks aan gedaan,.. geen overclock ... alls default gelaten ... werkt perfect van in het begin ... nog niet de minste issues gehad.
Bordje is met hdmi aangesloten op een Panasonic PX80 plasma en via spdif naar mijn Harman Kardon AV-receiver.... werkt super
:: GigaByte P35C-DS3R :: Q6600 ::.Corsair 2x 2Gb CM2X2048-6400C5 :: Sapphire HD3870 :: X-Fi Xtreme Gamer :: Watercooled --> homepage :: Corsair 520HX psu ::
Ik heb het inderdaad over de LC04, ik had Silverstone support een mail gestuurd van gelijke strekking. De PCi risercard is bij gebruik met het Gigabyte moederbord niet bruikbaar door de slotposities. Alleen de optionele PCIe risercard is bruikbaar, of die specifieke graka er in past durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar ik vermoed het wel...quote:drZymo schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 20:41:
[...]
Je hebt het nu over een SilverStone LC04 toch? Ik heb daar eigenlijk twee vraagjes over.
1) Is er genoeg ruimte voor bijvoorbeeld een Sapphire HD 3470 via de RC02 riser card?
2) Heb je enig idee hoeveel herrie die voeding maakt? Of was 'ie zover heen dat de fan het niet eens deed?
Ik zit nu namelijk serieus na te denken over deze kast. Het is een mooi klein kastje (niet te diep). En omdat het gewoon een volledig ATX moederbord aankan, ben ik totaal wat goedkoper uit dan met een Nexus Psile die ik eerst in gedachte had. Als de voeding echter teveel herrie maakt dan overweeg ik om gelijk de voeding eruit te halen en er een picoPSU voor in de plaats te nemen. Zo houdt ik weer wat ruimte over om de harddisk stiller en koeler te monteren.
Of de voeding veel herrie maakt weet ik ook nog niet. Hij heeft het helemaal niet gedaan, was dus echt dood zeg maar.
Zodra het garantiegeval is afgehandeld, dus andere voeding of gerepareerd laat ik je nog even weten hoe en wat precies...
Everything is hot-swappable...if you're fast enough :-)
"e:obsidian schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:35:
[...]
En moet ik nog speciale handelingen verrichten om hem als default codec in te stellen onder MCE2005?
Maar wacht even.......MPC(-HT) zal natuurlijk nooit naadloos onder MCE werken. Je zult em altijd als apart programmaatje moeten gebruiken/opstarten. Net als dat je hem gewoon vanaf een windows desktop (zonder MCE) opstart. MPC heeft geen MCE interface/integratie.quote:Justchill schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:38:
[...]
Neen, maar ik weet niet als mediacenter die codec gaat gebruiken.. Je zal wel zien hé als ie afspeelt..
Dus ook van 'default codecs' etc. is geen sprake. Je start gewoon een 'extern programma' op binnen MCE. Net als dat je dat bijvoorbeeld met notepad/kladblok zou kunnen doen binnen MCE. Dus MPC draait dan gewoon met z'n eigen codecs zoals het normaal ook zou doen. En die 'interne codecs' binnen MCP(-HT) worden alleen door MPC gebruikt en niet door andere applicaties (daarom zijn het ook interne codecs hè) net als bijv. bij VLC ed.
MCE blijf als default in beginsel gewoon z'n eigen MediaPlayer gebruiken om de daaraan gekoppelde media bestanden af te spelen. En dat is gewoon nog steeds Windows Media Player.
kaajee wijzigde dit bericht 19-06-2008 09:12 (6%)
Duidelijke uitleg, hetzelfde geld neem ik aan voor Media Portal, als ze het nou eens zouden fixen dat deze MPC(HT) codecs intern zouden werken...
Nou media portal is veel beter te tweaken dan MCE. En heb je daar bijv. de vrijheid om een andere media player te kiezen.quote:ThaClown schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:04:
@kaajee:
Duidelijke uitleg, hetzelfde geld neem ik aan voor Media Portal, als ze het nou eens zouden fixen dat deze MPC(HT) codecs intern zouden werken...
Je moet dan alleen even kijken hoe MPC kan omgaan met de GUI van mediaportal en hoe het starten/sluiten van MCP gaat enzo.
Ik kan me zo voorstellen dat je binnen MP prima MPC full screen kan laten opstarten en vervolgens dus alles met je remote enzo kan bedienen en dat je ook MPC weer af kunt sluiten als je op stop drukt of wanneer het filmpje is afgelopen.
Reg. datum: 19 juni 2008
Voor het aansluiten op je home cinema heb je toch de zogehten SPDIF In and Out Cable nog. Een bracket die je aansluit op de spdif aansluiting op je moederbord. Als ik op de site van gigabyte kijk staat erbij dat dit een optioneel artikel is. Waar heb je dit artikel gehaald of hoe heb je het anders opgelost?quote:Xplod schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 04:54:
Ik heb ook zo'n GiGabyte GA-MA78GM-S2H bordje.
Ik heb er gewoon valueram van Kingston ingeprikt --> 2 x 1Gb.
Verder niks aan gedaan,.. geen overclock ... alls default gelaten ... werkt perfect van in het begin ... nog niet de minste issues gehad.
Bordje is met hdmi aangesloten op een Panasonic PX80 plasma en via spdif naar mijn Harman Kardon AV-receiver.... werkt super
ff zoeken in dit prachtige topic op bijv. bracketquote:Berthuus schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:44:
[...]
Voor het aansluiten op je home cinema heb je toch de zogehten SPDIF In and Out Cable nog. Een bracket die je aansluit op de spdif aansluiting op je moederbord. Als ik op de site van gigabyte kijk staat erbij dat dit een optioneel artikel is. Waar heb je dit artikel gehaald of hoe heb je het anders opgelost?
Reg. datum: 08 januari 2007
Zie dat er net nieuwe versie van catalyst is uitgekomen, misschien die even proberen?quote:Trax_Digitizer schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:37:
Ben de wanhoop nabij met het alom geprezen Gigabyte moederbord.
Is er iemand met het GA-MA78GM-S2H moederbord die dit probleem herkent? Thnx...
Reg. datum: 24 januari 2004
Met reageren bedoel ik dat alleen dat rood lampje uit en aan gaat. Ik vind dat storend en hoe zou ik kunnen regelen dat ie alleen op afstandsbediening van media center (ook van Microsoft) reageert?
Daarnaast is het ook zo dat dat rode lampje van de ontvanger hele tijd aan blijft terwijl dat in het begin bij mij niet zo was. Lampje stond gewoon uit en bij het gebruiken van de afstandsbediening ging lampje even aan en dan weer uit.
Hoe zou ik dit kunnen verhelpen?
in mijn huidige pc zit een 8500gt (512MB/passief gekoeld), en die is wat te licht voor spellen te spelen..
dus dacht ik deze in mijn HTPC te stoppen..
de vraag is nu: is dit goed, is hij veel beter dan een onboard videokaartje?
verder wou ik er een Pentium D/C2D E21xx processor in stoppen..
als MB dacht ik aan een 2dehandse asusP5B of een gigabyte GA-965x-xxx
graag heb ik jullie mening over mijn project.
binnen een jaartje stop ik mijn huidig systeem in de HTPC
dewelke in mijn sig staat (P5K, E6600, ...)
Intel C2DE6600 @ 3.4Ghz // Asus P5K-E/WIFI-AP // 4x1GB 6400 Kingston HyperX // RAID0: 2 x Seagate Barracuda 7200.10 250GB // Gigabyte Nvidia Geforce 8500GT (512MBI) // Antec P182 // NEOhe 500W // Creative Xfi ExtremeGamer
Bij mij pakt de ontvanger ook alle signalen op, volgens mij hoort dit ook zo te werken. Ledje hoort alleen op te lichten bij het ontvangen van een ir signaal.quote:lujo schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:24:
Ik heb het probleem dat mijn Infrarood ontvanger van Microsoft (zwart kastje) ook "reageert" op andere afstandsbedieningen.
Met reageren bedoel ik dat alleen dat rood lampje uit en aan gaat. Ik vind dat storend en hoe zou ik kunnen regelen dat ie alleen op afstandsbediening van media center (ook van Microsoft) reageert?
Daarnaast is het ook zo dat dat rode lampje van de ontvanger hele tijd aan blijft terwijl dat in het begin bij mij niet zo was. Lampje stond gewoon uit en bij het gebruiken van de afstandsbediening ging lampje even aan en dan weer uit.
Reg. datum: 24 januari 2004
Bij mij was het in het begin ook zo dat ledje alleen oplichte bij het ontvangen van een ir signaal. Nu is het echter zo dat ie constant aan blijft. En tijdens het ontvangen van een ir signaal uit gaat en dan weer aan (knippert). Hoe zou ik dit weer naar z'n oorspronkelijke staat kunnen brengen?quote:bushwankaz schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:26:
[...]
Bij mij pakt de ontvanger ook alle signalen op, volgens mij hoort dit ook zo te werken. Ledje hoort alleen op te lichten bij het ontvangen van een ir signaal.
Reg. datum: 26 juli 2007
Niet past. Waar heb je dit vandaan ?quote:LLaTeM schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:32:
Wie weet welke blu-ray speler direct goed past in de Antec Fusion 430.
Lees dat oa de Lite-On DH-401S niet "past", het knopje op de Antec kast sluit niet aan op die van de speler. Dus Fusion 430 gebruikers laat het maar horen.
Ik heb de Lite-On DH-401S en die past in mijn Antec Fusion 430.
Heb zelf een Plextor blu-ray speler en hiervoor een andere dvd-speler (samsung?) gebruikt en allebei geven ze geen probleem met het knopje in de antec kast.quote:LLaTeM schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:32:
Wie weet welke blu-ray speler direct goed past in de Antec Fusion 430.
Lees dat oa de Lite-On DH-401S niet "past", het knopje op de Antec kast sluit niet aan op die van de speler. Dus Fusion 430 gebruikers laat het maar horen.
Er is namelijk een miniITX plankje, de Intel DG45FC, wat een mooi alternatief is voor de LV-677 waar ik een tijd geleden naar aan het kijken was. Dan hoef ik er geen extra PCIe kaart in te prikken en kan ik kosten en koeling sparen.
Het volgende systeem zou dan uitkomen op ongeveer ¤ 930,00
- Nexus Technology Psile 10B Zwart
- Nexus Technology DC-to-DC Converter For Psile PSB-1000
- Nexus Technology Externe Power Adapter For Psile FSP150
- Intel DG45FC
- Intel Core 2 Duo E8300
- Scythe Ninja Mini
- Corsair TWIN2X2048-5400C4 (2GB PC5400)
- WD Caviar GP 500 GB
- Digital Everywhere DVB-C FloppyDTV Light
- Digital Everywhere CAM AlphaCrypt DVB-C
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
Zelfde probleem hier... het bakje licht ook constant op, zelfs al druk ik niet op de remotesquote:lujo schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:24:
Ik heb het probleem dat mijn Infrarood ontvanger van Microsoft (zwart kastje) ook "reageert" op andere afstandsbedieningen.
Probeer eens je AB's niet naar het oog te richten of ergens anders te leggen..
Alleen het parsen van files met My TV-series plugin gaat afentoe beetje fout, maar daar ga ik me helemaal op focussen zodra mn htpc klaar is.
Wie heeft hier een antec fusion black? Ik hoef toch geen mce-receiver voor de remote te kopen als ik deze kast aanschaf?
Kamertje verbouwen in HT-room
Volgens mij heeft de DG45FC geen FireWire (IEE1394a), de DG45ID heeft die wel, maar dat is een mini-ATX.quote:drZymo schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 15:47:
Zijn er eigenlijk al mensen die ervaring hebben met de G45 chipset (X4500HD) en HD video? Het ding schijnt HD video een stuk beter te moeten accelereren dan vorige Intel IGPs, maar kan er nog maar weinig over vinden.
Er is namelijk een miniITX plankje, de Intel DG45FC, wat een mooi alternatief is voor de LV-677 waar ik een tijd geleden naar aan het kijken was. Dan hoef ik er geen extra PCIe kaart in te prikken en kan ik kosten en koeling sparen.
Het volgende systeem zou dan uitkomen op ongeveer ¤ 930,00
- Nexus Technology Psile 10B Zwart
- Nexus Technology DC-to-DC Converter For Psile PSB-1000
- Nexus Technology Externe Power Adapter For Psile FSP150
- Intel DG45FC
- Intel Core 2 Duo E8300
- Scythe Ninja Mini
- Corsair TWIN2X2048-5400C4 (2GB PC5400)
- WD Caviar GP 500 GB
- Digital Everywhere DVB-C FloppyDTV Light
- Digital Everywhere CAM AlphaCrypt DVB-C
klein maar fijn
Wat mij nou benieuwd aan deze bordjes is hoe men met de audio codec om gaat. Wordt dezelfde codec gebruikt voor HDMI en S/PDIF. De gebruikte audio chip IDT 92HD73E zou dat theoretisch moeten kunnen.
2 independent S/PDIF Output converters for WLP compliant HDMI/SPDIF support.
Uit de manual van Intel kan ik het niet opmaken.
"If it ain't broke, don't fix it!"
Dus dan is ffdshow + CoreAVC toch een betere oplossing...quote:kaajee schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:42:
[...]
Nou media portal is veel beter te tweaken dan MCE. En heb je daar bijv. de vrijheid om een andere media player te kiezen.
Je moet dan alleen even kijken hoe MPC kan omgaan met de GUI van mediaportal en hoe het starten/sluiten van MCP gaat enzo.
Ik kan me zo voorstellen dat je binnen MP prima MPC full screen kan laten opstarten en vervolgens dus alles met je remote enzo kan bedienen en dat je ook MPC weer af kunt sluiten als je op stop drukt of wanneer het filmpje is afgelopen.
System specs: Servertje HTPC Game PC Gameserver
Hmm, inderdaad. Iets te enthousiast geweestquote:KlereBak schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 21:01:
[...]
Volgens mij heeft de DG45FC geen FireWire (IEE1394a), de DG45ID heeft die wel, maar dat is een mini-ATX.
...
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
Pagina: 1 2 3 4 ... 171 172 173 174 175 176 177 178 179 ... 191 192 193 194 last
Dit topic is gesloten.