Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Justchill schreef op maandag 16 juni 2008 @ 23:36:
[...]

Ik zou geen x64 installen ze, dat is imo om problemen vragen. Speel op safe en go for vista 32 bitz. Je hebt geen 4GB nodig voor je HTPC!! in MP kan je idd een externe player kiezen, en zo MPC-HT gebruiken en dxva kiezen.
Wat voor problemen geeft x64 dan m.b.t. mediacenters? Ik draai nu zelf al een tijdje Vista 64 op mijn desktop en heb nog geen problemen ondervonden. Hardware wordt prima ondersteund en film kijken gaat prima. Ik gebruik gewoon 32-bit codecs, omdat de 64-bit codecs nog niet echt beschikbaar zijn.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

quote:
kaajee schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:54:
[...]
Je zou, als je Vista draait, ook SideShow kunnen overwegen.........
Heb jij de eerste werkende SideShow remote of screen al ergens gezien? Die Ricavision is niet te betalen en de Philips versie die recentelijk SideShow zou moeten ondersteunen na de laatste firmware update werkt voor geen meter. Dus SideShow klinkt al sinds ruim een jaar mooi op papier, maar praktische toepassing zijn er eigenlijk niet...

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

quote:
Justchill schreef op maandag 16 juni 2008 @ 23:36:
[...]

Ik zou geen x64 installen ze, dat is imo om problemen vragen. Speel op safe en go for vista 32 bitz. Je hebt geen 4GB nodig voor je HTPC!! in MP kan je idd een externe player kiezen, en zo MPC-HT gebruiken en dxva kiezen.
Maar mag ik je een tip geven: kijk je niet dik op die dxva, in de helft van de gevallen werkt dat toch niet goed of maar half; zorg vr een krachtige CPU en gebruik coreAVC pro..
thank you very much !!! Ik ga mn mediacenter ook als werkstation gebruiken, dus vandaar dat ik 4gb neem en een phenom 9550 ;) Ik encode ook veel films dus dan is de quadcore toch wel ideaal:D

Dat wordt dan Coreavc...

Kamertje verbouwen in HT-room

Hmm, ik krijg geen geluid op mijn tv via scart. Ik gebruik de analoge uitgaan op de achterkant die wordt omgezet naar 2 tulppluggen en die gaat in de scart. Ik snap er niks van. Ik heb de geluidskaart goed geïnstalleerd en ook detecteert hij de aansluiting (weliswaar als uitgaan, maar die kan ik dan omzetten in luidsprekeruitgang). Maar ik hoor gewoon niks.
Reg. datum: 05 november 2002

quote:
REDFISH schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 12:06:
Hmm, ik krijg geen geluid op mijn tv via scart. Ik gebruik de analoge uitgaan op de achterkant die wordt omgezet naar 2 tulppluggen en die gaat in de scart. Ik snap er niks van. Ik heb de geluidskaart goed geïnstalleerd en ook detecteert hij de aansluiting (weliswaar als uitgaan, maar die kan ik dan omzetten in luidsprekeruitgang). Maar ik hoor gewoon niks.
Heb je al eens getest of er überhaupt geluid uit die line/luidspreker uitgang van je pc komt? Door er bijv. (tijdelijk) even een 'eigen boxensetje/luidsprekers' op aan te sluiten? Of even een koptelefoon in die uitgang te stoppen?
Daarna weet je in ieder geval met zekerheid of er wel geluid uitkomt en als dat wel het geval is zul je het óf in je tv moeten zoeken (wellicht moet je in het menu aldaar iets aanzetten) óf in je scart plug......
Je hebt wel beeld via de SCART plug/verloop? Er zit ook vaak een schakelaar op zo'n SCART verloopje, daar even mee spelen wellicht.

Reg. datum: 05 november 2002

quote:
Willem2 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:41:
[...]

Heb jij de eerste werkende SideShow remote of screen al ergens gezien? Die Ricavision is niet te betalen en de Philips versie die recentelijk SideShow zou moeten ondersteunen na de laatste firmware update werkt voor geen meter. Dus SideShow klinkt al sinds ruim een jaar mooi op papier, maar praktische toepassing zijn er eigenlijk niet...
True, maar wie weet komt het er ooit nog van......... :P

SideShowDevices.com een beetje in de gaten houden wellicht

Sinds vorige week is er een nieuwe update uitgekomen voor Powerdvd 8 met daarin 1 opmerkelijke issue fix:

Cannot enable hardware acceleration during H.264 playback.

Ik heb de update geinstalleerd en in MP ingesteld dat bij H.264 de powerdvd codec moet gebruiken...
Nu schommelt mn cpu-load tussen de 30% en 70% met een 690G chipset bij 720p films. Ik vind dat image quality wel op vooruit is gegaan als ik vergelijk met CoreAVC, want met coreavc vind ik wel dat er veel noise is.

specs: amd x2 4000+, asus m2a-vm (690g) en 2gb 667mhz ram .

Misschien kunnen mede-tweakers met een 780g chipset dit uitproberen en kijken of het werkt bij zowel MP als MCE. :)

Ik ben wel ff aan t kutten met subtitles...want ffdshow doet beetje kut. Gelukt:D

Rainesh wijzigde dit bericht 17-06-2008 15:21 (10%)

Kamertje verbouwen in HT-room

Doing things I'm good at.

quote:
Rainesh schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:26:
Sinds vorige week is er een nieuwe update uitgekomen voor Powerdvd 8 met daarin 1 opmerkelijke issue fix:

Cannot enable hardware acceleration during H.264 playback.

Ik heb de update geinstalleerd en in MP ingesteld dat bij H.264 de powerdvd codec moet gebruiken...
Nu schommelt mn cpu-load tussen de 30% en 70% met een 690G chipset bij 720p films. Ik vind dat image quality wel op vooruit is gegaan als ik vergelijk met CoreAVC, want met coreavc vind ik wel dat er veel noise is.

Misschien kunnen mede-tweakers met een 780g chipset dit uitproberen en kijken of het werkt bij zowel MP als MCE. :)
780G chipset
AMD 4850+
2 gig
Media Player Classic HomeCinema

Ik heb net ook de update geïnstalleerd op Windows XP (SP3) en moet zeggen dat mijn CPU -gebruik nu tussen de 40 en 80% schommelt bij het afspelen van Planet Earth (vogel scene).
Gemiddeld dus minder CPU gebruik dan met CoreAVC, maar hij stottert met PowerDVD VEEEEEEL meer. Duidelijk schokkerig beeld waarneembaar.
Dus ik ben weer terug bij CoreAVC Pro.... :+

quote:
psy schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 00:52:
offtopic:
Heb een chronisch gebrek aan tijd door de geboorte van mijn dochtertje drie weken geleden :)
Wederom feli, en sterkte! ;-)

quote:
Fenderman schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:54:
[...]

Gisteravond lekker aan het knutselen geweest, alles past mooi in de kast O+

Jammer alleen dat blijkt dat de voeding van de behuizing DOA is. Kan ik die weer retour gaan zenden... getverderrie!
Je hebt het nu over een SilverStone LC04 toch? Ik heb daar eigenlijk twee vraagjes over.
1) Is er genoeg ruimte voor bijvoorbeeld een Sapphire HD 3470 via de RC02 riser card?
2) Heb je enig idee hoeveel herrie die voeding maakt? Of was 'ie zover heen dat de fan het niet eens deed?

Ik zit nu namelijk serieus na te denken over deze kast. Het is een mooi klein kastje (niet te diep). En omdat het gewoon een volledig ATX moederbord aankan, ben ik totaal wat goedkoper uit dan met een Nexus Psile die ik eerst in gedachte had. Als de voeding echter teveel herrie maakt dan overweeg ik om gelijk de voeding eruit te halen en er een picoPSU voor in de plaats te nemen. Zo houdt ik weer wat ruimte over om de harddisk stiller en koeler te monteren.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Heb net de "beruchte" vogelscene getest op een:

- 5200+
- Gigabyte GA-MA78GM-S2H
- 1gb intern geheugen (andere module was kapot en teruggestuurd)
- vista 32bits
- mpc home cinema 1.0.0.2
- core avc pro 1.7

De 1080P .MKV versie tussen de 7% en 12% load
zelfs met ondertiteling aan.

Op de andere htpc

-8400
- Asus P5E-VM HDMI
- 2gig
- vista 32bits
-powerdvd 8 en 7

Liep de cpu te stotteren op 100% toendetijd.

Al met al die MPC is echt toppie

Fire Walk With Me

quote:
jingaling schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:50:

- 5200+
- Gigabyte GA-MA78GM-S2H
- vista 32bits
- core avc pro 1.7

Welke settings heb je aangepast in MPC-HC? Ik heb de laatste tijd wat troubles met MPC-HC icm hetzelfde board als jij hebt.
- bij het afspelen van DVD's (ISO/VIDEO_TS) loopt ie vaak opeens compleet vast
- bij het afspelen van DVD's (ISO/VIDEO_TS) is vaak het dvd-menu zwart.. (lastig opties kiezen)
- bij het afspelen van HD content krijg ik vaak in 't begin een groen beeld waar dan af en toe wat contouren in veranderen van de dingen die in het beeld bewegen.. erg vaag.

Hier kun je overigens continu de laatste builds van MPC-HC downloaden: http://xvidvideo.ru/

stefimke wijzigde dit bericht 18-06-2008 09:59 (27%)

Doing things I'm good at.

quote:
jingaling schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:50:

- 5200+
- Gigabyte GA-MA78GM-S2H
- vista 32bits
- core avc pro 1.7

Op de andere htpc

-8400
- Asus P5E-VM HDMI
- 2gig
- vista 32bits
-powerdvd 8 en 7

Liep de cpu te stotteren op 100% toendetijd.

Hoe heb jij die hardwarematige versnelling in MPC Home Cinema aangekregen?

quote:
stefimke schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:57:
[...]

Welke settings heb je aangepast in MPC-HC? Ik heb de laatste tijd wat troubles met MPC-HC icm hetzelfde board als jij hebt.
- bij het afspelen van DVD's (ISO/VIDEO_TS) loopt ie vaak opeens compleet vast
- bij het afspelen van DVD's (ISO/VIDEO_TS) is vaak het dvd-menu zwart.. (lastig opties kiezen)
- bij het afspelen van HD content krijg ik vaak in 't begin een groen beeld waar dan af en toe wat contouren in veranderen van de dingen die in het beeld bewegen.. erg vaag.

Hier kun je overigens continu de laatste builds van MPC-HC downloaden: http://xvidvideo.ru/
Ik heb geen ffdshow geinstalleerd alleen coreavc 1.7 met de haali splitter.
Daarna heb ik hem ingesteld zoals hier beschreven http://mpc-hc.sourceforge.net/DXVASupport.html
En heb ook geen powerdvd geinstalleerd.

Succes

quote:
bosaap22 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 10:20:
[...]

Hoe heb jij die hardwarematige versnelling in MPC Home Cinema aangekregen?
Ik heb niks bijzonders gedaan.
http://mpc-hc.sourceforge.net/DXVASupport.html
Vista settings overgenomen alleen.
En coreavc 1.7 draai ik.

Opgelet CoreAVC is een software decoder.
De DXVA decoder van MPC-HC zit intern. Als je deze uitvinkt, wordt coreAVC gebruikt.

Reg. datum: 24 januari 2004

Ik vraag me af wat beter zou zijn.

Ik heb als home cinema set Sony DAV-500, stamt nou uit 2001
Decoders onboard: Dolby Digital, Dolby Pro Logic, DTS

Nu wil ik mijn media center (Vista Ultimate) via spif, via optische kabel aansluiten op Sony DAV-500

Is het beter om DTS door ffdshow te laten afhandelen of die alleen door te sturen naar home cinema set. Ik vraag me dit af voornamelijk omdat het hier gaat om een home cinema set van 7 jaar oud.

Ik ben op dit moment niet in staat om dit te testen (gebrek aan optische kabel).

Een dansend paartje, vieslel!

DTS is DTS, dus ik zou het door je cinema set laten afhandelen. Lijkt me niks uitmaken of je set nou uit 1900 komt of 2100, als ie DTS aankan, dan lijkt het me prima.

Je hebt nu alleen veel meer formaten maar die worden toch niet gebruikt zover ik weet, ik ben ze iig niet tegengekomen in films. Alleen de standaard DTS kom je tegen.
Reg. datum: 24 januari 2004

quote:
jingaling schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 10:40:
[...]

Ik heb niks bijzonders gedaan.
http://mpc-hc.sourceforge.net/DXVASupport.html
Vista settings overgenomen alleen.
En coreavc 1.7 draai ik.
Ik heb ook MPC 6.4.9.1 gedownload, maar waar kan ik maar onder opties zie ik nergend EVR custom rendener :?

"Vista users, select EVR or EVR custom renderer "

Waar kan ik dat vinden en instellen? Ondanks dat ik een 8800 GTS 320 MB die geen hardwarematige decoder aan bord zou hebben wil ik het toch proberen om die functie aan te zetten.

Je hebt de verkeerde MPC :) Er is nog een Home Cinema versie, en die moet je hebben.
quote:
lujo schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 13:56:
[...]

Ik heb ook MPC 6.4.9.1 gedownload, maar waar kan ik maar onder opties zie ik nergend EVR custom rendener :?

"Vista users, select EVR or EVR custom renderer "

Waar kan ik dat vinden en instellen? Ondanks dat ik een 8800 GTS 320 MB die geen hardwarematige decoder aan bord zou hebben wil ik het toch proberen om die functie aan te zetten.
Eerder in mijn post stond al mpc home cinema 1.0.0.2
Jij gebruikt een andere versie goed lezen en gebruik deze link maar dit is een andere (ook werkende) versie. http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=170561

Maar effe een vraagje over MPC-HC, begrijp ik het nou goed als ik denk dat:
  • die ook onder MCE2005 te gebruiken is
  • ik dus verder geen codecs nodig heb, dus ook geen CoreAVC
  • ook hw-versnelling kan doen in mkv bestanden en ander gedownload materiaal (mits je kaart ondersteund word)

obsidian wijzigde dit bericht 18-06-2008 14:13 (3%)

quote:
obsidian schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:12:
Maar effe een vraagje over MPC-HC, begrijp ik het nou goed als ik denk dat:
  • die ook onder MCE2005 te gebruiken is
  • ik dus verder geen codecs nodig heb, dus ook geen CoreAVC
  • ook hw-versnelling kan doen in mkv bestanden en ander gedownload materiaal (mits je kaart ondersteund word)
klopt!

are we there yet?

Ben de wanhoop nabij met het alom geprezen Gigabyte moederbord.
Is er iemand met het GA-MA78GM-S2H moederbord die dit probleem herkent? Thnx...

quote:
bosaap22 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 17:46:
[...]
Ik heb net ook de update geïnstalleerd op Windows XP (SP3) en moet zeggen dat mijn CPU -gebruik nu tussen de 40 en 80% schommelt bij het afspelen van Planet Earth (vogel scene).
Staar je nou niet blind op die vogelscène. Ik heb de HD-DVD en die scene is dik 31Mb/sec! Dat is bijzonder hoog. Normaal gesproken komt een HD-DVD of BR niet echt veel boven de 25Mb/sec uit.

Dus ga de performance nou niet aan die specifieke scène afmeten.

Is er trouwens een manier om CoreAVC te gebruiken voor X264 en H264 af te laten handelen door de interne HD accellerator? Ik heb dat nog niet geprobeerd moet ik zeggen, want ik nam eingenlijk aan dat het alles of niets is met die codec. De vraag komt nu ineens in me op.

Media Player Classic HT edition is bij mij bijzonder instabiel. En ik heb geen echte exotische setup: het bekende Gigabyte bordje met 2Gb en een AMD 5200+ en Vista Home Premium. Is dat bij anderen ook zo?

Oh no! What a mad blundering, incredibly handsome young nincompoop I've been!

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws