Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik heb zojuist dit als "bijna definitieve" HTPC opgezet:

Kast: Antec NSK2480 (89 eur)
http://www.alternate.nl/h...ils.html?artno=TQXAY3&;
Mobo Gigabyte (75 eur)
http://www.alternate.nl/h...ils.html?artno=GEIG09&;
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
AMD Processor 5000+(75 eur):
http://www.alternate.nl/h...showTechData=true#tecData

AMD Proccessor 5600+ (2x zoveel cache, 105 eur)
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=HEEA39
!!!!!!!!!!!!

Koeler Proc ninja (35 eur):
http://www.alternate.nl/h...284&showTechData=true
Geheugen OCZ 2x1 GB(59 eur):
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=IBIELP
HDD Samsung spinpoint 1TB(119 eur):
http://www.alternate.nl/h...974&showTechData=true
Wireless keyboard diNovo (150 euro):
http://www.alternate.nl/h...ils.html?artno=NTZL47&;

Ik twijfel heel erg over de CPU op het moment.
AMD 5000+ heeft iets betere specs dan 4850e met dezelfde prijs, dus 4850e is een beetje achterhaald om te nemen.
De 5600+ heeft 2x1024 l2 cache, en voor zover ik weet zorgt dat voor een behoorlijk snellere verwerking. Het is 30 euro verschil, maar dat is relatief weinig voor wat je terugkrijgt.
Ik ga hoogstwaarschijnlijk voor de 5600+

Aangezien het vooral voor HD films is, zou het overbodig lijken, maar stel dat je ooit meer dan dat wilt doen met je HTPC, dan heb je iig een redelijke proc (X4 is gewoonweg te duur).
Wat ik ook jammer vind is dat diNovo gewoon het enige echte GOEDE toetsenbord+muis is wat er te vinden is, ik heb alleen andere keyboards gezien met balletjes als muis of een lelijk design.. dat maakt de keyboard volgens mij ook zo duur, its one of its kind (for now) ;)

quote:
et36s schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 20:06:
Op het moment ben ik zowel MCE als MP aan het evalueren op mijn eigen pc. Wat mij betreft zijn zowel MCE als MP nog verre van af. Vooral de in mijn ogen belangrijke (simpele) functies werken belabberd. Indexeren van je filmcollectie is een ramp. Hetzelfde geldt voor je muziekcollectie.
Ik vind Vista Media Center in zijn simpelheid eigenlijk behoorlijk goed, en dan vooral: TV/PVR. Geen gezeik met brakke EPG tooltjes, gewoon postcode invoeren en klaar. Rete stabiel ook, en responsief. Beheren van opgenomen programma's is ook supersimpel, volledig "wife-approved" inmiddels, je kan zien dat Microsoft al acht jaar en vier versies van Media Center achter de rug heeft. Pictures ben ik ook heel tevreden over. Maar Video is een rommeltje: VIDEO_TS valt onder de DVD library, terwijl andere MP4/AVI/etc weer onder Video vallen. Dat heeft MediaPortal veel beter voor elkaar. Muziek is bij kleine libraries (zeg maar <10.000 nummers) perfect op VMC, bladeren is echt top. 1 ding nog fixen: ondersteun die Disc Number tag eens Microsoft! Maar met exotische formaten als OGG en FLAC werkt het weer lastig, en met mijn 60.000 nummers is het ook ontzettend traag. Maar MediaPortal doet het daarmee nog slechter (crasht zo nu en dan), en XBMC en Front Row (op de Mac) zakken al helemaal door het ijs. Dit zal voor het eerst zijn, dat Microsoft eens de beste performance geeft.

Jammer alleen voor de DVB-C en -S gebruikers, want die zitten met Media Center in de kou en die moeten wel naar MediaPortal. En heb je dat eenmaal ingesteld en gewend, dan ga je niet zo snel meer terug.
quote:
Alleen XBMC voor de xbox verdient een voldoende.
XBMC is nog altijd vrij beperkt, het kan 1 ding heel erg goed: video afspelen, in alle soorten en maten, met en zonder subs, etc. Daarin is het mijlenver voor op Vista Media Center. Maar het heeft geen TV/PVR, en is onlogisch ingedeeld (het is echt zoeken naar alle opties) en Music is ook een beetje een rommeltje hoe het met Now Playing en het managen van de afpeelrij omgaat - niet intuitief. Bovendien heb ik grote problemen met mijn grote Music library en krijg ik timeouts bij UPnP shared libraries (waar ik dat bv tussen 2 Vista machines niet heb).
Black Edition
Reg. datum: 08 november 2005

quote:
komani86 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 13:16:
...
AMD 5000+ heeft iets betere specs dan 4850e met dezelfde prijs, dus 4850e is een beetje achterhaald om te nemen.
De 5600+ heeft 2x1024 l2 cache, en voor zover ik weet zorgt dat voor een behoorlijk snellere verwerking. Het is 30 euro verschil, maar dat is relatief weinig voor wat je terugkrijgt.

Aangezien het vooral voor HD films is, zou het overbodig lijken, maar stel dat je ooit meer dan dat wilt doen met je HTPC, dan heb je iig een redelijke proc (X4 is gewoonweg te duur).
Ik ben het niet helemaal met je eens; die behoorlijk snellere verwerking waar je het over hebt, waar ben je van plan dat mee te merken dan? Ik zeg spaar jezelf die 30 euro uit koop die 5000+ (BE?) en clock hem stevig over aangezien er best wat ruimte is voor een X2 dan want dit is een 65nm proc en die 5600+ een 90nm. Ik heb mijne nu ook op 3GHz lopen zonder voltage verhoging en hij wordt passief gekoeld met een Ninja Mini (<50 graden). Daarnaast zijn X4's helemaal niet veel duurder dan die 5600+ verschil tussen 5000+ en een X4 is wel groot. Ik ben van plan over te stappen naar X4 wanneer dit op 45nm wordt gebakken in de tussentijd heb ik veel plezier van mn 5000+ en kan m zeker aanraden.

AMD X2 5000+ BE - 4GB OCZ PC8000 - 1,5TB (Samsung T166 500GB - Samsung F1 1TB) - AMD 780G - Samsung 245B Intel Celeron 430 - 2GB OCZ PC12800 - 40GB - Asus P5Q3 - XFX8400GS

@bokkow, bedankt voor deze informatie, je hebt inderdaad gelijk. Ik ga alleen niet overklokken gok ik, slechte ervaringen ermee :P Ik ga gewoon voor de 5000+. Ik dacht zelf 2x zo snelle verwerking is gunstig voor bijv. video-editing of iets dergelijks (op basis niveau, knippen plakken leuke versiersels zetten). Maar inderdaad, zodra X4 op 45nm komt kan je beter die als proc nemen :)
De rest van de specs zijn toch redelijk te doen ofniet, voordat ik dalijk spijt van mijn aankoop krijg?

Black Edition
Reg. datum: 08 november 2005

De rest is bijna hetzelfde als wat ik heb gekocht op het feit na dat ik 2 x 2GB van dat OCZ geheugen heb gekocht omdat het toch geen drol kost. Dus in mijn opinie ben je zo verder goed bezig.

AMD X2 5000+ BE - 4GB OCZ PC8000 - 1,5TB (Samsung T166 500GB - Samsung F1 1TB) - AMD 780G - Samsung 245B Intel Celeron 430 - 2GB OCZ PC12800 - 40GB - Asus P5Q3 - XFX8400GS

Mensen, vergeet nieuwste dualcore E7200 niet als HTPC processortje!

quote:
Justchill schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 20:11:
Mensen, vergeet nieuwste dualcore E7200 niet als HTPC processortje!
Gaat helaas niet werken met de 780G chipset ;)

quote:
bokkow schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 22:18:
Ik heb dus ook bepaalde roosters afgeplakt en dichtgeschroefd en de lucht wordt langs de warme delen geleid ik ben er achter dat de chipset ook zo warm wordt zelfs al zet ik er een fan op die constant vol vermogen blaast dus ik heb er vrede mee, zal wel goed zijn. Het is ook niet instabiel verder dus tja.
Ik heb er ook aan zitten denken om sommige roostertjes af te plakken om op die manier de lucht stroom te dwingen op een bepaalde manier door de kast heen te gaan. Grappig dat jij op hetzelfde idee was gekomen. Mijn situatie is zo goed als het zelfde. Ook geen problemen ondanks de hitte.

Hallo,

Ik ga een andere htpc samenstellen en ben tot de volgende setup gekomen:

Gigabyte GA-MA78GM-S2H
AMD Athlon X2 5200+
Scythe Ninja Mini
Corsair XMS2 2GB PC2-6400
Antec Fusion Black
Lite-On DVD-RW LH-20A1S
WD Caviar 500 GB GP sata II 16mb
Digital Everywhere CAM Conax DVB-T
Digital Everywhere DVB-S FloppyDTV Light
Logitech DiNovo Mini

Mijn vragen zijn:

- krijg ik geen problemen met het hoge geheugen zoals mphilipp al eerder aangaf in deze forum
- zijn beide digital everywhere componenten de juiste keuze om daarmee digitenne mee te kijken

Of zien jullie misschien andere dingetjes die ik eventueel kan vervangen of kan verbeteren?

Alvast bedankt.

quote:
jingaling schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 22:07:
Ik ga een andere htpc samenstellen en ben tot de volgende setup gekomen:

Gigabyte GA-MA78GM-S2H
AMD Athlon X2 5200+
Scythe Ninja Mini
Corsair XMS2 2GB PC2-6400
Antec Fusion Black
Lite-On DVD-RW LH-20A1S
WD Caviar 500 GB GP sata II 16mb
Digital Everywhere CAM Conax DVB-T
Digital Everywhere DVB-S FloppyDTV Light
Logitech DiNovo Mini

Of zien jullie misschien andere dingetjes die ik eventueel kan vervangen of kan verbeteren?
Ik weet niet of je ook nog een server of NAS hebt draaien, maar ik zou meer dan 500 GB nemen. Ik heb nu zelf een kleine 2 TB in m'n HTPC zitten, maar het is verbazend hoe snel dat vol gaat. Het is tegenwoordig allemaal HD wat de klok slaat. Waar begin vorig jaar de meeste series nog 350MB per aflevering waren, tegenwoordig zitten we al op 1,1GB en dat is nog maar 720p. Het zal alleen maar groter worden.

Hallo iedereen,...
ik heb hier een Gigabyte GA-MA78GM-S2H aangesloten via HDMI op mijn nieuwe Panasonic 42"PX-80E Plasma TV en krijg om één of andere reden geen geluid via de HDMI op mijn TV.

Ligt het aan een instelling ofzo of lukt dit gewoon niet ... zou wel jammer zijn uiteraard :?

:: GigaByte P35C-DS3R :: Q6600 ::.Corsair 2x 2Gb CM2X2048-6400C5 :: Sapphire HD3870 :: X-Fi Xtreme Gamer :: Watercooled --> homepage :: Corsair 520HX psu ::

Reg. datum: 05 november 2002

quote:
Xplod schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 09:46:
Hallo iedereen,...
ik heb hier een Gigabyte GA-MA78GM-S2H aangesloten via HDMI op mijn nieuwe Panasonic 42"PX-80E Plasma TV en krijg om één of andere reden geen geluid via de HDMI op mijn TV.

Ligt het aan een instelling ofzo of lukt dit gewoon niet ... zou wel jammer zijn uiteraard :?
Wel de ATI HDMI Audio Device audio-driver geïnstalleerd? En deze ook al default audio device geselecteerd?

Beginnend HiFi-freak
Reg. datum: 06 oktober 2005

quote:
komani86 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 13:16:
Misschien dat ik aan achterhaald beeld heb van de X2 5000+, maar voor zo ver ik weet is de 4850e een van de meest recente processoren in de X2 lijn van AMD, in tegenstelling tot de 5000+, die al lang op de markt is. De 5000+ heeft dan misschien een hogere kloksnelheid, maar de 4850e is op een heel ander segment gericht. De 4850e is als energiezuinig bedoeld. Maar als trager achterhaald betekent, heb je wel gelijk. >.>

Marantz SR4300 | KiSS DP500 | Wharfedale Valdus 400 (x2)

quote:
synthdood schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 09:45:
[...]

Ik weet niet of je ook nog een server of NAS hebt draaien, maar ik zou meer dan 500 GB nemen. Ik heb nu zelf een kleine 2 TB in m'n HTPC zitten, maar het is verbazend hoe snel dat vol gaat. Het is tegenwoordig allemaal HD wat de klok slaat. Waar begin vorig jaar de meeste series nog 350MB per aflevering waren, tegenwoordig zitten we al op 1,1GB en dat is nog maar 720p. Het zal alleen maar groter worden.
Nee ik heb geen server of NAS draaien en ben ook geen "echte" verzamelaar van films misschien dat een 500GB of 1TB voorlopig genoeg.

quote:
Jammer alleen voor de DVB-C en -S gebruikers, want die zitten met Media Center in de kou en die moeten wel naar MediaPortal.
?
Dit is onzin he,
al lange tijd kun je de FloppyDVB (-C in ieder geval) gebruiken in Media Center, je hebt de DBA drivers en de drivers speciaal voor windows media center.

quote:
kaajee schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 10:01:
[...]

Wel de ATI HDMI Audio Device audio-driver geïnstalleerd? En deze ook al default audio device geselecteerd?
Ik heb de laatste nieuwe drivers vanop de site geinstalleerd ,,, denk ik ... misschien die net nog niet. Ik zal het in ieder geval vanavond eens checken, nu effe geen tijd ;)
De laatste onboard Gigabyte drivers staan wel reeds geinstalleerd.
Ter info: ik heb nog niks vanop de bijgeleverde installatie DVD geinstalleerd.

Ik heb wel nog een vraagje;
welke drivers moet je nu installeren :? 1 v.d. 2, dus de GiGabyte of de Realtek ... of mogen ze er gewoon beiden op :?

Xplod wijzigde dit bericht 24-05-2008 12:06 (15%)

:: GigaByte P35C-DS3R :: Q6600 ::.Corsair 2x 2Gb CM2X2048-6400C5 :: Sapphire HD3870 :: X-Fi Xtreme Gamer :: Watercooled --> homepage :: Corsair 520HX psu ::

Dus ik kom terug met mijn producten.
Kom ik er thuis achter dat ik de dimensies omgedraaid had.
ANTEC 2480 = 445x140x410.
Onze tv kast is 435 breed.. en ik dacht dat de antec kast dus 410 breed was.
Ik heb gekeken naar andere kasten in de zelfde prijsklasse, maar alleen de antec met maar 1 drive is smaller en silverstone is weer te groot..
Ken iemand een kast met maximale afmetingen van 420mm breed, die ongeveer zelfde specs als de Antec2480 heeft (µATX zowisow)

Reg. datum: 16 september 2002

ik heb de Gigabyte GA-MA78GM-S2H besteld, maar heb daar nog een vraag over.

Kan ik analoog 2 x stereo tegelijk krijgen? ik heb namelijk m'n tv via vga en wil analoog audio naar m'n pc en tegelijk analoog audio nar mijn stereo..

Reg. datum: 05 november 2002

quote:
Xplod schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 11:57:
[...]

Ik heb de laatste nieuwe drivers vanop de site geinstalleerd ,,, denk ik ... misschien die net nog niet. Ik zal het in ieder geval vanavond eens checken, nu effe geen tijd ;)
De laatste onboard Gigabyte drivers staan wel reeds geinstalleerd.
Ter info: ik heb nog niks vanop de bijgeleverde installatie DVD geinstalleerd.

Ik heb wel nog een vraagje;
welke drivers moet je nu installeren :? 1 v.d. 2, dus de GiGabyte of de Realtek ... of mogen ze er gewoon beiden op :?
Als je audio over HDMI wilt gebruiken heb je ahw een 2e geluidskaart nodig. Dir zit geïntegreerd in de ATi grafische chip. Je kunt dan dus ook niet meer tegelijkertijd de onboard realtek geluidskaart gebruiken.
Maar als je wel beide geluidskaarten geïnstalleerd wilt hebben moet je dus 2 drivers installeren; 1 voor de onboard realtek en 1 voor de ATi (HDMI) kaart.

De link naar de laatste driver voor deze laatste heb ik je gegeven.
De eerste kun je ook bij realtek de laatste versie halen (realtek High Definition Audio Codecs).
Daarna hoef je ion principe geen andere drivers meer te installeren. Mocht je hier problemen mee hebben kun je altijd die van de bijgeleverde GB cd proberen; dan dus eigenlijk ook 2 drivers installeren.......

Reg. datum: 01 januari 2001

Ik sta op het punt om een htpc te bestellen. Ik twijfel echter nog aan de tv kaart. Waarschijnlijk gaan we ook een tv kopen met dvb-c tuner (icm caiway), daarom vraag ik mij af of een floppydtv nog nodig is.

Zijn er nog andere voordelen behalve dat ik met een floppy ook kan opnemen? Ik heb namelijk al jaren geen behoefte gehad om programma's op te nemen :P

quote:
kaajee schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 19:27:
[...]

Als je audio over HDMI wilt gebruiken heb je ahw een 2e geluidskaart nodig. Dir zit geïntegreerd in de ATi grafische chip. Je kunt dan dus ook niet meer tegelijkertijd de onboard realtek geluidskaart gebruiken.
Maar als je wel beide geluidskaarten geïnstalleerd wilt hebben moet je dus 2 drivers installeren; 1 voor de onboard realtek en 1 voor de ATi (HDMI) kaart.
.............
Thx. kaajee ,.. ik weet genoeg ;)
Ik ga er alvast geen extra graf. kaart ofzo insteken ... als ik audio op mijn plasma wil dan doe ik de aansluiting wel analoog. Om full-surround DTS weet te geven heb ik een Harman-Kardon set-up die met spdif is aangeloten op de GiGabyte en dat werkt overigens prima ;)

quote:
kaajee schreef op maandag 03 maart 2008 @ 12:34:
[...]

Kan wel, maar niet tegelijkertijd met audio over HDMI. Eigenlijk hebben deze boarden 2 geluidskaarten; nl. de onboard Realtek 889A met S/PDIF in/out én een aparte HD/HDMI geluidschip dit geïntegreerd is in de vga chip. Je kunt binnen Windows helaas niet beide kaarten tegelijk aanspreken/gebruiken, dus als je audio over je HDMI wilt naar scherm of receiver dien je de ATi HDMI 'kaart' te selecteren als default audio device, wil je via S/PDIF (toslink of coaxiaal) naar boxenset/receiver dien je de Realtek 889 te selecteren als default audio device.....
En als je het wel tegelijkertijd wilt (en wel digitaal omdat het onder Vista moet werken, dus analoog/digitaal Realtek hack ken ik wel, maar dat is dan weer geen spdif passtrough via digitaal)? Is dan echt de enige oplossing een losse videokaart waar toslink/spdif ingaat en hdmi+audio uitkomt (en je je toslink/spdif dan vlak ervoor splitst naar je receiver)?

Willem2 wijzigde dit bericht 25-05-2008 09:09 (8%)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

quote:
lun schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 19:40:
Ik sta op het punt om een htpc te bestellen. Ik twijfel echter nog aan de tv kaart. Waarschijnlijk gaan we ook een tv kopen met dvb-c tuner (icm caiway), daarom vraag ik mij af of een floppydtv nog nodig is.

Zijn er nog andere voordelen behalve dat ik met een floppy ook kan opnemen? Ik heb namelijk al jaren geen behoefte gehad om programma's op te nemen :P
enige voordeel als je niet wilt opnemen is timeshift... en dat is wel errug relaxed.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Reg. datum: 23 februari 2004

Ik heb hier her en der wat gepost over mijn samen te stellen HTPC dus even een update. :)

Alles is binnen en (met medewerking van de pc-zaak op de hoek ;) .... ) zit alles nu ook in mijn Silverstone GD02. Ik heb gekozen voor een ASUS M3A78-EMH in combinatie met een AMD X2 4050E en een Corsair 520HW voeding. De ruimte tussen voeding en HD was zoals hier al besproken best krap maar het pas wel. De korte DVD-brander van Asus die ik heb gekozen zorgt er overigens voor dat die niet boven de cooler zit.

Misschien schept dat zelfs wel ruimte voor een Ninja Mini want het lawaai dat het systeem maakt is het deel waar ik nog niet tevreden over ben. Ik had het idee om het eerst maar eens met de stock cooler en de standaard casefans te proberen maar dat valt (qua herrie dus) behoorlijk tegen. En als ik mijn oor goed bij de open kast hou lijkt het meest irritante geluid dus vooral van de CPU-fan te komen.

Ik heb al wat geprobeerd in te stellen in de BIOS (Qfan, Cool'n quiet) maar veel verschil merk ik daar niet van. RPM blijft rond de 3000 schommelen. Van softwarematige oplossingen als Speedfan is het volgens mij maar de vraag of ze dit bord herkennen, ik dacht van niet. Iemand nog suggesties?

edit:
Aangezien mijn pc-behuizing in een kastje staat is het wellicht ook nog te overwegen wat isolatie aan de binnenkant van die kast te pletten. Ik heb nog wel wat van dat tapijt liggen dat je onder laminaatvloeren legt

D-e-n wijzigde dit bericht 25-05-2008 19:12 (7%)

Vista ..... het ziet er mooi uit hoor, maar zelfs op een gloednieuwe pc werkt voor geen meter. Wanneer maken ze het nu eens eindelijk af zodat het werkt ?

@Bokkow> Wat voor besturings systeem gebruik jij? Ik probeer vista nu te installeren maar het loopt elke keer vast bij het voltooien van de installatie, dan word het beeld ipv 1080p gewoon 640x480 (klein in het midden) ik heb het geprobeerd opnieuw te installeren, maar geen succes!

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws