Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik heb me dit weekend ook een kastje gekocht... de beste die ik kon vinden voor mij was de Antec NSK-2480 voor 72¤ in Duitsland. Ook 2X HD quiet drives gekocht om harde schijven stil te maken.
De standaardvoeding en fans vervang ik dan door een enermax modu82+ en yateloon D12-SL's.

@Stefimke, zit jij hier nog ergens? Heb je m'n tips al eens uitgeprobeerd?? :)

quote:
Fenderman schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:04:
Hey luitjes,
Ik wil in principe graag een Silverstone LC02 voor mijn htpc-projectje.
Puur vanwege de gunstige diepte (29,5 cm), omdat ik geen kast heb of wil om het in te zetten (Vogels muurbeugels enzo)
Ben al tijden op zoek naar een minder diepe kast, maar tot nu toe is dit de enige die ik kon vinden rond de 30 centimeter...

Maar...ik lees wel dat er atx, micro- en mini-atx in past, maar heeft iemand hier ervaring met deze kast? Er zit een 240 watt voeding in, maar ik gok dat ik die wel moet vervangen. Wil er het volgende inzetten

Het overbekende Gigabyte bord (MA78GM-S2H)
Athlon 64 X2 5200+,
2 gig DDR2 PC8500
Samsung Spinpoint 500 gig ofzo

Voor de rest nog even niets, voornamelijk om gedownload 1080p spul te kijken, later wel een Bluray-brander erin enzo.

Zou het niet te heet worden in een dergelijke krappe behuizing? Wat vinden jullie van deze keuze?
Na wat googlen ontdek je al snel dat die kast een niet al te beste airflow heeft en idd snel warm kan worden tot zover dat die vast kan lopen erop.

Is een streaming video player geen idee, ook klein en compact.

TViX / DVico HD M-6500A V2

quote:
zAo schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:00:
[...]

Een opstelling om van te kwijlen, maar omwille van de prijs ga ik het niet doen. Wat ik me afvroeg: wat is je beweegreden om geen Mac Mini te kopen? Er moet binnenkort wel een nieuwe komen, dus dan is het VGA probleem ook weg.
Ik ben toch meer een windows-mens :+. Ik wil ook MCE of MediaPortal gaan gebruiken. Ding is ook niet uit te breiden, dus een FloppyDTV wordt nog lastig. En als laatste lees ik dat hij het best zwaar heeft met 1080p materiaal. Valt dus helaas af voor mij.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

quote:
chocka schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:59:
[...]

Na wat googlen ontdek je al snel dat die kast een niet al te beste airflow heeft en idd snel warm kan worden tot zover dat die vast kan lopen erop.

Is een streaming video player geen idee, ook klein en compact.

TViX / DVico HD M-6500A V2
Ik las toevallig net een review van iemand die er inderdaad een ATX bord met P4 ingebouwd heeft en een instabiel systeem had door oververhitting. Hoe het gaat met mATX kan ik nog niet vinden (maar ik zoek door)
Ik vroeg me dan ook echt af of hier mensen waren die hem hebben.

Die Tvix heb ik echt heel lang overwogen, alleen is dat weer een te klein apparaat om mooi bij de rest te passen. Ik ben een zeikerd :')

-edit-
Mocht iemand natuurlijk een mooie case weten die ook 30 centimeter diep is, hou ik me natuurlijk aanbevolen :)
Hoogte maakt met niet zo uit.

Fenderman wijzigde dit bericht 20-05-2008 21:37 (8%)

Everything is hot-swappable...if you're fast enough :-)

One Last Embrace..
Reg. datum: 01 maart 2002

quote:
drZymo schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:10:
[...]
Ik ben toch meer een windows-mens :+. Ik wil ook MCE of MediaPortal gaan gebruiken. Ding is ook niet uit te breiden, dus een FloppyDTV wordt nog lastig. En als laatste lees ik dat hij het best zwaar heeft met 1080p materiaal. Valt dus helaas af voor mij.
FloppyDTV is volgens mij gewoon mogelijk als je er Windows op zet?

Verder geen behoefte om op de Eaglelake of de MSI MS-9803 te wachten?

Zou je een mini review willen maken met wat foto's? Ik ben toch eigenlijk wel erg verkocht :9~

PSN: zAo82

quote:
jbr schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:16:
[...]

Muyz, zou je nog eens foto's van je VFD willen posten?
Tuurlijk, hierbij:

http://www.vandenmuyzenberg.nl/images/omaura/IMG_1157_th.JPG

http://www.vandenmuyzenberg.nl/images/omaura/IMG_1159_th.JPG

http://www.vandenmuyzenberg.nl/images/omaura/IMG_1160_th.JPG

http://www.vandenmuyzenberg.nl/images/omaura/IMG_1161_th.JPG

http://www.vandenmuyzenberg.nl/images/omaura/IMG_1162_th.JPG

Moet het scherm nog wat tweaken, want ik vind de informatie te klein (zit op 4 meter afstand). Verder werkt het out-of-the-box, mits je het goed monteert. Op de foto in een eerdere posting van mij zit het scherm ondersteboven gemonteerd 8)7

Muyz wijzigde dit bericht 20-05-2008 22:35 (11%)

...

chocka wijzigde dit bericht 20-05-2008 23:34 (99%)

quote:
In dit geval niet:
quote:
Black aluminum plate front bezel with LCD and Volume Control to work with media center applications
Weet iemand een webshop in Nederland waar je de Antec Fusion Black met een VFD kan kopen i.p.v. een LCD? Niemand?

Blue_Fear wijzigde dit bericht 20-05-2008 23:18 (13%)

quote:
Blue_Fear schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 23:14:
[...]

In dit geval niet:

[...]

Weet iemand een webshop in Nederland waar je de Antec Fusion Black met een VFD kan kopen i.p.v. een LCD? Niemand?
Dat is vreemd, want vanaf hardwareinfo.nl waar die kast met VFD staat vermeld wordt voor prijzen oa verwezen naar die link. Mss hardwareinfo.nl eens mail sturen, mogelijk weten zij meer.

quote:
Dat is vreemd, want vanaf hardwareinfo.nl waar die kast met VFD staat vermeld wordt voor prijzen oa verwezen naar die link. Mss hardwareinfo.nl eens mail sturen, mogelijk weten zij meer.
Ja, maar daar staat de zilveren (die is wel met VFD). Nu is de zwarte meestal met LCD maar ik heb hem in een review ook met VFD gezien...

quote:
Muyz schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 22:30:
[...]
Moet het scherm nog wat tweaken, want ik vind de informatie te klein (zit op 4 meter afstand). Verder werkt het out-of-the-box, mits je het goed monteert. Op de foto in een eerdere posting van mij zit het scherm ondersteboven gemonteerd 8)7
Ziet er retestrak uit. Je moet alleen iets doen aan je muziekkeuze... ;) Katie Meluha...mán! :X

Oh no! What a mad blundering, incredibly handsome young nincompoop I've been!

quote:
zAo schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:30:
[...]

FloppyDTV is volgens mij gewoon mogelijk als je er Windows op zet?
Alleen past dat dus niet in de behuizing :P.
quote:
Verder geen behoefte om op de Eaglelake of de MSI MS-9803 te wachten?
Op zich zou ik best willen wachten, maar helaas zijn de meeste winkels niet zo snel met nieuwe miniITX producten. Er is al een tijdje een nieuw moederbord van Commell uit, de LV-678, met een Q35 chipset en socket 775. Wat dus ook interessanter is, maar die is nog nergens te krijgen.
Ook een nadeel van de bordjes die jij vermeld is dat ze zo te zien beide geen firewire hebben, en dus een FloppyDTV niet aangesloten kan worden. Mischien is dat wel gewoon een probleem van de FloppyDTV, het wordt mischien eens tijd dat zij overstappen naar een meer algemene aansluiting (zoals PCIe), maarja ik moet het er toch mee doen.
Dat intel bordje mist ook nog een PCIe x16 slot, dus grafische kaart uitbreiden wordt lastig. Gelukkig heeft hij wel HDMI on-board en een chipset die volgens mij wel goed HD materiaal af kan spelen.
quote:
Zou je een mini review willen maken met wat foto's? Ik ben toch eigenlijk wel erg verkocht :9~
Tuurlijk... als ik de spulletjes binnen heb (heb het nog niet besteld) :+. Ik zal hier dan wel een verhaaltje plaatsen.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Reg. datum: 05 november 2002

quote:
drZymo schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 17:41:
Flashdisk zat ik ook al aan te denken, maar ik wacht eventjes tot de SSDs wat goedkoper worden, dan vervang ik de schijf door een 16 GB SSD en bouw ik een NAS in mijn meterkast met wat meer ruimte.
........
Maar je hoef niet eens een 'echte SSD' te nemen bij dit board! Volgens mij is alleen een Compact Flash kaart al genoeg. Windows XP MCE kun je kwijt op een 8Gb kaart, die heb je vanaf 25eu. WIl je meer: 16gb: 60eu
quote:
chocka schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:05:
Is er mss iemand die al ervaring heeft met het aansluiten van FloppyDTV icm digitale televisie van XMS ExtraMediaServices?
Digitale televisie van XMS ExtraMediaServices is een 'echte IP-TV' en dus geen DVB (C) variant, zal dus nooit werken met een FloppyDTV (of welke andere (digitale)tuner dan ook. Zal sowieso moeilijk (niet!) te integreren zijn in MCE tenzij er een plugin voor IP-TV komt. Wellicht is MediaPortal daar verder in....
quote:
komani86 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:32:
[...]

In windows Vista werkt de audio niet?? Oke, nu schrik ik even, want de bedoeling is om vista te installeren op het systeem! Ik bekijk het wel even, ik heb nog steeds een WinXP thuis, maar het zou erg jammer zijn als Vista niet geïnstalleerd kon worden.
Nou werkt niet.....audio werkt wel onder Vista, aleen analoog en digitaal tegelijk uitsturen werkt niet. Dus je kunt niet *(zoals onder XP wel), tegelijkertijd signaal uit de analoge uitgang als uit de digitale uitgang krijgen. Het is dus óf via de analoge (jack) óf via digitale s/pdif, niet beide tegelijk........

Digitaal via de HDMI (ATi) tegelijk met analoog via de onboard/pci kaart werkt ook niet, want dan moeten de 2 geluidskaarten beide tegelijk actief zijn en dat gaat (ook) niet.......

En algemeen: zoals ook al gezegd: de ontwikkeling van die Mini-ITX boardjes is idd leuk voor de HTPC wereld! Denk er wel om dat idd die nu hier genoemd worden lang niet allemaal een firewire/1394 aansluiting hebben en dat een FloppyDTV dus niet gebruikt kan worden.

kaajee wijzigde dit bericht 21-05-2008 13:58 (8%)

One Last Embrace..

Alvast bedankt drZymo.

Ik overigens op zoek naar een mooie case voor een mATX bord. De case moet aan het volgende voldoen:
- Mooie voorkant (kaal: niet te veel knoppen e.d.)
- mATX
- Liefst voor een externe PSU zodat hij klein blijft
- Enigsinds passief te koelen.

Iemand een suggestie?

Reg. datum: 05 november 2002

quote:
zAo schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 11:37:
Alvast bedankt drZymo.

Ik overigens op zoek naar een mooie case voor een mATX bord. De case moet aan het volgende voldoen:
- Mooie voorkant (kaal: niet te veel knoppen e.d.)
- mATX
- Liefst voor een externe PSU zodat hij klein blijft
- Enigsinds passief te koelen.

Iemand een suggestie?
Er staat toch een duidelijk in geschreven waarschuwing als je een bericht wilt plaatsen:
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?'

Hier al eens gekeken?

One Last Embrace..

quote:
offtopic:
Sorry, je hebt helemaal gelijk.
Dank voor de link though!

Reg. datum: 29 maart 2001

Voor de mensen die MCE nog niet goed werkend hebben is er op hardware.info een artikel verschenen die een hoop frustraties weg kan nemen.

Optimaal Video kijken op de PC

Niet alle problemen zijn daarmee van de baan en aantal worden besproken in de reacties op het artikel. Maar het is een goed begin.

Op het moment ben ik zowel MCE als MP aan het evalueren op mijn eigen pc. Wat mij betreft zijn zowel MCE als MP nog verre van af. Vooral de in mijn ogen belangrijke (simpele) functies werken belabberd. Indexeren van je filmcollectie is een ramp. Hetzelfde geldt voor je muziekcollectie. Waarbij alles maar op een hoop wordt gemikt. Mediaportal laat niet eens id3 tags zien. (correct e if I'm wrong) Daarbij werkt MediaPortal ook vrij traag. Om bluray schijven af te spelen heb je ook nog eens PowerDVD nodig. Nee het wordt tijd dat MCE onderhanden wordt genomen en de functionaliteit uitgebreid wordt. Alleen XBMC voor de xbox verdient een voldoende.

Dit weerhoud me er voorlopig ook van om een HTPC aan te schaffen het is simpelweg niet af. Als je geen .mkv etc. bestanden download kan je op dit moment het beste een alternatief de PS3 overwegen. Zie ook de volgende artikelen

DivX ondersteuning voor PS3
BD-Live (Bluray Profiel 2.0) ondersteuning voor de PS3
DTS-HD MA, 1080i deinterlacing ondersteuning voor de PS3

Externe opslag via usb is mogelijk, de interne 2,5" hdd vervangen is ook mogelijk. Uiteraard kan je naar mp3 luisteren. Maar ook is het installeren van Linux (standaard feature van de PS3) mogelijk wat de deur opent voor bijv. Amarok zodoende kan je de PS3 als muziekserver gebruiken ook .flac is dus mogelijk voor de audio fanaten onder ons.

Intel E8400 | 4GB DDRII | Gigabyte DS3R rev 2.1 | Radeon 3850 | Asus Xonar D2 | Antec | Enermax 425W MODU | WD Raptor 10000 RPM S-ATA | WD GP 500GB | NEC ND4570 DVD-RW | Logitech UltraX / MX518

quote:
et36s schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 20:06:
Mediaportal laat niet eens id3 tags zien. (correct e if I'm wrong)
Bij deze, MP doet dat dus wel :)

Specs: http://specs.tweak.to/3106 | I must not fear. Fear is the mindkiller. Fear is the little death that brings total obliteration I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. The Litany against Fear

Reg. datum: 23 februari 2004

quote:
et36s schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 20:06:
Voor de mensen die MCE nog niet goed werkend hebben is er op hardware.info een artikel verschenen die een hoop frustraties weg kan nemen.

Optimaal Video kijken op de PC
Inderdaad een interessant artikel. Alleen verbaasde ik me over de opmerking dat hardwarematige MPEG-decodering vaak niet gaat werken in XP. Ik meende dat het met bijv. PowerDVD toch wel mogelijk moest zijn? Dat was tenminste mijn plan

Vista ..... het ziet er mooi uit hoor, maar zelfs op een gloednieuwe pc werkt voor geen meter. Wanneer maken ze het nu eens eindelijk af zodat het werkt ?

Volgens mij zijn ATi AVIVO drivers voornamelijk voor Windows Vista geschreven. Daarom werkt hardware ondersteuning waarschijnlijk niet onder XP.

Hm hoe schakel ik die ID3 tags dan in bij MediaPortal? Want als ik mijn collectie list wordt het geordend aan de hand van filenames 02-va-sinds_een_dag_of_2_(32_jaar).mp3 bijvoorbeeld.

Intel E8400 | 4GB DDRII | Gigabyte DS3R rev 2.1 | Radeon 3850 | Asus Xonar D2 | Antec | Enermax 425W MODU | WD Raptor 10000 RPM S-ATA | WD GP 500GB | NEC ND4570 DVD-RW | Logitech UltraX / MX518

Reg. datum: 26 oktober 2002

Eindelijk de knoop door gehakt en m'n bestelling geplaatst.
In het kort:
  • Antec NSK2480
  • Nexus Real Silent fans x2
  • Asus P5KPL-CM
  • Intel Core 2 Duo E8200 met Scythe Ninja Mini
  • 2x1 GB PC6400 + Heatsink
  • Samsung 1TB SATA2
  • DVD brander
  • Asus GeForce EN8500GT (passive)
  • MCE-tobo + Remote
  • Toevoeging: Creative SoundBlaster Audigy
Dit "bakkie" ga ik aansluiten op mijn bestaande 7.1 speakerset (met een homemade audio switcher) en via HDMI aan mijn TV :)

Bedoeling is om er LinuxMCE of MythBuntu op te zetten, er van uit gaande dat het naar behoren werkt natuurlijk. Ik weet dat de meesten hier voor een Windows oplossing kiezen met MCE of Mediaportal, maar LMCE spreekt mij enorm aan.

Ik hoop dat het geheel een beetje stil is, daarom heb ik de stockfan vervangen door een Scythe Ninja Mini die ik mogelijk passive ga gebruiken, de 2 Tricool fans door Nexus fans en een passive videokaart.

Daarnaast stop ik er nog een TVkaart in om hem natuurlijk ook daarvoor te kunnen gebruiken. Naast het feit dat ik dan tenminste kan opnemen (niet dat ik veel "echte" tv kijk, maar goed) en dat ik met mijn 7.1 speakerset kan kijken :)

Afwachten dus. :)

Toevoeging
Was gisteren wat aan het schuiven met mainboards, had eerst een mobo met maar 3 outputs (5.1) en nu met meer (7.1) maar mijn audioswitcher support geen 4 kabels input dus heb ik er maar even een losse kaart bij gestopt; de Creative SoundBlaster Audigy omdat die wel 3 outputs heeft die met Creative's "magische kabel" naar 4 worden omgezet :)

Sypher wijzigde dit bericht 22-05-2008 11:12 (15%)

Asus P5W DH Deluxe | C2D 2.4 GHz | Logitech G15 + G7 (SE) | 2x 2048MB DDR800 | ATi Radeon HD2900XT 512 MB | SM-226BW TFT @ 1680x1050 | X-Fi XtremeGamer | 2x 320 GB WDC Raid Edition (SATA II) | 54mbit WLAN onboard | Linksys WRT54GS | SpeedTouch 546 ADSL2+

One Last Embrace..

quote:
Sypher schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 22:50:
Eindelijk de knoop door gehakt en m'n bestelling geplaatst.
In het kort:
  • Antec NSK2480
  • Nexus Real Silent fans x2
  • Asus P5KPL-CM
  • Intel Core 2 Duo E8200 met Scythe Ninja Mini
  • 2x1 GB PC6400 + Heatsink
  • Samsung 1TB SATA2
  • DVD brander
  • Asus GeForce EN8500GT (passive)
  • MCE-tobo + Remote
Mooi 'bakkie' ;) alleen is je moederbord geen mATX terwijl de NSK dat wel eist?
Edit: Sorry, het staat verkeerd in de Pricewatch. Op de site staat hij als uATX.

zAo wijzigde dit bericht 22-05-2008 09:26 (7%)

Mooi systeem maar uh welke TV kaart ga jij plaatsen die ook nog eens onder linux werkt?

Reg. datum: 26 oktober 2002

Ik heb nog een tweetal AverTV kaarten liggen, en waarschijnlijk ook nog een Phillips kaart geloof ik. Ik hoop dan ook dat ik hem aan de praat krijg :P

Allen met een Phillips chipset, de AverTV kaarten hebben - geloof ik - de 7134

Sypher wijzigde dit bericht 22-05-2008 12:40 (21%)

Asus P5W DH Deluxe | C2D 2.4 GHz | Logitech G15 + G7 (SE) | 2x 2048MB DDR800 | ATi Radeon HD2900XT 512 MB | SM-226BW TFT @ 1680x1050 | X-Fi XtremeGamer | 2x 320 GB WDC Raid Edition (SATA II) | 54mbit WLAN onboard | Linksys WRT54GS | SpeedTouch 546 ADSL2+

are we there yet?

Geïnspireerd door de best-buy-guide van mei en door dit topic, overweeg ik een bestelling te plaatsen van deze configuratie:
quote:
AMD Athlon X2 4850e
Gigabyte GA-MA78GM-S2H rev 1.1
Kingston 2GB PC2-6400
Samsung SpinPoint F1 1TB
Blu-ray speler: LG GGC-H20L (ook HD-DVD)
Omaura TF8 black + OLED + remote kit
Antec NeoHE 430W
Zalman CNPS7500-ALCu Led CPU-Cooler, 121x121x67 mm, 17 dB, 3-pin

Totaal: een dikke 800 euro.
Omdat ik UPC heb, heeft het voor mij nu geen nut om er bijvoorbeeld een floppyDTV in te zetten. TV kijken doe ik via de HD DVR van UPC. Dit htpc-systeem is voornamelijk bedoeld om films en muziek af te spelen. En dan met name HD materiaal (1080P). De processor is volgens mij ook krachtig genoeg om HD content te spelen, wanneer er geen hardwaresupport kan worden gebruikt (bijvoorbeeld MKV bestanden).

De behuizing maakt het een redelijk prijzige configuratie, maar ik wil graag de Omaura omdat ik hem mooi vind en omdat hij maar 10 cm hoog is.

Nog een paar dingen die mij onduidelijk zijn:
  1. Hoe is het OLED schermpje? Biedt dit voldoende mogelijkheden of is het heel beperkt?
  2. Is in deze kast straks nog ruimte om er bijvoorbeeld een floppyDTV kaart in te zetten?
  3. Heeft er nog iemand tips/aanbevelingen voor de software? Ik wil gaan voor een windows systeem, omdat dit ook voor mijn vriendin beter bruikbaar is. Is er dan nog een wezenlijk verschil tussen een mediacenter gebaseerd op XP of op Vista? Ik krijg de indruk dat Vista betere support heeft voor de drivers van de ATI videokaart (dit ivm hardwaresupport bij HD materiaal).
Edit: ik wil ook nog graag een w-lan kaart inbouwen, dus eigenlijk zelfde als vraag 2: dit kan toch gewoon nog in deze behuizing?

Trax_Digitizer wijzigde dit bericht 22-05-2008 13:08 (4%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws