Ik ben op dit moment ook aan het rond kijken naar een geschikte home theatre PC. Ik (en ik denk wel meer mensen) heb echter een aantal eisen die lastig te combineren zijn

.
- Het moet een kleine behuizing zijn. De plek in het kast waar alles in komt te staan is maar 40 cm diep en 34 cm hoog. Rekening houdend met kabel lengtes aan de achterkant zijn er niet zoveel keuzes. De veegebruikte Antec Fusion/NSK2480 is bijvoorbeeld al 41.4cm diep. En minitowers komen toch al vaak boven die 34 cm uit. Ik kom dus al gauw uit op een mini-ITX systeem.
- Het systeem moet 1080p HDTV aankunnen. Op zich niet zo moeilijk. Een simpele grafische kaart zou voldoende moeten zijn (HD 3470
bijvoorbeeld). Echter zijn er weinig mini-ITX moederborden te vinden met PCI-express ondersteuning en hebben de meeste mini-ITX behuizingen geen ruimte voor een volwaardige insteekkaart.
- Het geheel moet stil zijn. Kleine behuizingen hebben vaak meerdere kleine fans die veel meer herrie maken i.p.v. een grote fan.
Helaas kon ik niet zoveel oplossingen hiervoor vinden. Vooral in dit topic wordt er veel gebruik gemaakt van (mijn inziens) grote kasten. Na veel zoeken heb ik besloten om voor de volgende oplossing te gaan, die mischien voor meer mensen interessant kan zijn

.
Een mooie geschikte behuizing is de Nexus
Psile. Deze biedt ruimte aan een mini-ITX moederbord met 1 standaard uitbreidingslot. (Kasten met een insteekslot waar een riser card voor nodig is hebben vaak geen PCI-express risers beschikbaar.) Verder beschikt de kast al over een slot-in dvd-speler en een goed koelsysteem voor de harddisk. Er zit ook al een 80mm fan in die de processor kan koelen. Bijkomend voordeel is dat de behuizing er ook nog eens goed uitziet en mischien niet eens in de kast hoeft te staan

.
Verder heb ik gekozen voor het
Commell LV-677 moederbord. Dat bevat een Intel 945GME chipset, 2 DDR2 geheugen sloten, 1 Intel gigabit ethernet poort en het belangrijkste een firewire aansluiting, die ik nodig zal hebben voor een FloppyDTV DVB-C. Dit moederbord is te krijgen in een "DC" uitvoering waarbij je rechtstreeks een externe AC/DC adapter kunt gebruiken. Dit scheelt weer een interne power supply

.
Als processor zal ik dan een Intel Core 2 Duo T5500 gebruiken. Verder prik ik er een
Sapphire HD 3470 bij. Deze kaart is volledig passief gekoeld en ook nog eens lekker compact. Audio zal ik via de HDMI poort rechtstreeks op mijn TV aansluiten.
Al met al een klein compact systeempje wat d.m.v. de grafische kaart prima geschikt moet zijn om HD content af te spelen

. Enige nadeel is de prijs van de onderdelen. De kast, het moederbord en de processor zijn met name erg duur vergeleken met "standaard" desktop onderdelen.
Dit is dus de inhoud en de prijs van het geheel.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Commell LV-677DC | € 224,- | € 224,- |
| 1 | Corsair TWIN2X2048-5400C4 | € 33,35 | € 33,35 |
| 1 | Intel Core 2 Duo T5500 | € 154,42 | € 154,42 |
| 1 | Nexus FSP150-AAA Externe Power Adapter, Origineel (150W) | € 40,20 | € 40,20 |
| 1 | Nexus Psile 10B | € 178,90 | € 178,90 |
| 1 | Nexus PSM-5000 | € 16,50 | € 16,50 |
| 1 | Samsung Spinpoint F1 HD502IJ | € 58,45 | € 58,45 |
| 1 | Sapphire Radeon HD 3470 | € 44,50 | € 44,50 |
| Importeren | Totaal | € 750,32 |
Er komt ook nog een FloppyDTV DVB-C met Alphacrypt module bij wat ongeveer 250 euro extra zal gaan kosten, maar dit heb ik eventjes buiten beschouwing gelaten omdat dit een iets lagere prioriteit heeft.