Hoofdcategorieën
Topicacties

Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid

Pagina: 1 2 3 4 ... 156 157 158 159 160 161 162 163 164 ... 191 192 193 194 last

Nieuw Topic
Langzaam en zeker
Reg. datum: 13 juni 1999

quote:
chocka schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 05:35:
Thanx, but no thanx, mijn ervaringen met een dergelijk merk zijn in het verleden zwaar tegen gevallen, dus dat wordt geen optie.
De "3 tientjes" Trust geluidskaart (of elke andere op het C-Media 8738 / 8768 chipset gebaseerde kaart) is juist de beste keuze, omdat de open source drivers het bitperfect doorgeven van AC3/DTS/PCM streams garanderen.

Bij vendor-geleverde drivers gaat de stream vaak eerst door een oerwoud van filters en andere rotzooi. Je kan het bijvoorbeeld testen door simpelweg het volume omlaag te schroeven in het Volume console van Windows. Dan is de stream dus niet bitperfect. Aangezien een receiver dat in veel gevallen veel beter kan, is dat dus niet wat je wil.

This can no longer be ignored.

Reg. datum: 24 oktober 2006

ik wil van mijn htpc ook een game machine maken

de onboard ati 1250 geeft mij teveel problemen met games en instellen resolutie dat ik besloten heb er een extra vid kaart in te plaatsen.

systeem:

AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz HT 1MB AM2
Antec Powersupply Earthwatts 380W
Asus M2A-VM HDMI
Kingston 2x1GB DDR2 SDRAM PC5300 CL5.0
Origen AE HTPC H6
Samsung 400GB

aangesloten op een tatung mcak 32 inche via vga.

Ik wil een stilel vid kaart dus passief gekoelt.

In principe wil ik de snelste passief gekoelde videokaart er in plaatsen en zover ik kan zien is dat de sparkle 8800 passief gekoelde kaart. Of doe ike r net zo goed aan een ati variant te nemen daar ik niet op hogere resolutie dan hd ready zal spelen?

Ook zal ik tzt misschien nog de processor upgraden indien nodig.

Ik zal voornamenlijk fifa er op spelen.

Amd x2 4200 @ 2740 :: Asus A8V-Deluxe :: His x1950 512 agp, 1024 mb dual, samsumng 226 bw

ConRoe1333-DVI/H R2 Intel® 945G/945GC A2, 2xPCI, 1xPCIe x1, 1xPCIe x16, 4xDDR2, Sound, Gbit LAN, VGA shared, S-ATA II, inkl. HDCP DVI Card
met een E6600 stockkoeler
4GB DDR2 800MHZ (corsair)
1x 200gb westerndigital
Silverstone LC10 HTPC kast

macos draait hier op met osXBMC

moet zeggen da thet goed werkt... enig probleem is remote control, gebruik momenteel een wireless toetsenbord..
kan 1080P draaien, maar vraag me af welke koeler ik het beste kan gebruiken ipv de stockkoeler

Right back @ ya
Reg. datum: 18 augustus 2000

quote:
Erik Jan schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:30:
[...]

De "3 tientjes" Trust geluidskaart (of elke andere op het C-Media 8738 / 8768 chipset gebaseerde kaart) is juist de beste keuze, omdat de open source drivers het bitperfect doorgeven van AC3/DTS/PCM streams garanderen.
offtopic:
Thanks and truly thanks ;) Het is blijkbaar nog mooier dan ik voorstelde...

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Reg. datum: 08 juli 2002

quote:
zzemutahh schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:16:
Ik koos voor

kast Antec NSK2480 (als ik lees wat een gezeik iedereen heeft met die VFD schermpjes en wat je der uiteindelijk mee kan ... kies ik niet voor een Fusion maar voor de 80 euro lagere NSK2480)
voeding vervangen door een Corsair 450VX die wat stiller is
de Tricool fans verangen door Nexus fans, allebei aangesloten
als Mobo uiteraard de Gigabyte GA-MA78GM-S2H dus een 780g chipset
als CPU de 4850E
als koeler de Ninja Scythe Mini PASSIEF
voor de zekerheid DDR2-1066 RAM erin omdat ik geen gezeik wil met geheugen als ik wat ga overklokken, of als de boel wat warm wordt
Een ouwe 500GB Hitachi als harddisk (moet nog worden vervangen door een WD5000AACS)
en tot slot de Hauppauge PVR-150 en een samsung DVD-brander (moet t.z.t. vervangen door een Blu-Ray drive).
Zeer interessant, ik denk dat jij erg dichtbij een HTPC komt die ik graag zou willen.
Ik vroeg me alleen af, welke GFX heb je gebruikt (ik heb terug gescrolled maar kon niets van je informatie vinden). Ik ga liever voor nVIDIA. Ik ga er nog even in verdiepen, maar ben gewoon benieuwd wat goed genoeg voor jou was.

Dit gaat mijn eerste HTPC kast worden dus wil meteen redelijke troep erin, maar natuurlijk niet 10.000 euro eraan kwijt zijn zodat ik een mobo met gouden randjes heb ofzo :P

Oh en... ben jij tevreden met je kast hoe hij nu runt? (HD films afspelen enzo)

[EDIT] Ik heb even vlug samengesteld wat ik zou willen.

Kast: Antec NSK2480 (89 eur)
http://www.alternate.nl/h...ils.html?artno=TQXAY3&;
Mobo Gigabyte (75 eur)
http://www.alternate.nl/h...ils.html?artno=GEIG09&;
AMD Processor (75 eur):
http://www.alternate.nl/h...ils.html?artno=HEFA65&;
Koeler Proc (35 eur):
http://www.alternate.nl/h...284&showTechData=true
Geheugen (59 eur):
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=IBIELP
HDD 1 TB(159 eur):
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=AEBW09
De harddisk wil ik 1TB nemen, omdat er voldoende ruimte moet zijn voor HD films, ik neem aan dat de 1 TB net zo goed is als een 500GB alleen met opslag!

Wat nu belangrijk voor mij is, voor zover ik gelezen heb, is de onboard sound al goed genoeg van de mobo om geluid te produceren voor 5.1 (ik sluit deze aan op de versterker). Hoe zit het nu precies met de CPU koeler, de ninja mini lijkt mij ook het beste, niemand heeft slechte ervaringen ermee?
Wat nu rest is de GFX kaart... twijfel twijfel.. tot ik zeker ben van welke ik neem post ik het..

komani86 wijzigde dit bericht 20-05-2008 14:34 (30%)

Reg. datum: 05 november 2002

quote:
komani86 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:09:
[...]

Zeer interessant, ik denk dat jij erg dichtbij een HTPC komt die ik graag zou willen.
Ik vroeg me alleen af, welke GFX heb je gebruikt (ik heb terug gescrolled maar kon niets van je informatie vinden). Ik ga liever voor nVIDIA. Ik ga er nog even in verdiepen, maar ben gewoon benieuwd wat goed genoeg voor jou was...............
Eh......wellicht de onboard ATi kaart van z'n Gigabyte GA-MA78GM-S2H??

(Daar gaat zo'n beetje dit hele topic over...........) :P :9 _/-\o_

kaajee wijzigde dit bericht 20-05-2008 14:27 (18%)

Reg. datum: 27 augustus 2001

Bedenk wel dat zonder een Phenom met HT3 de videoprestaties van de onboard chipset enigszins beperkt worden door de bandbreedte van de X2 processoren die geen gebruik maken van AM2+.

Op dit moment zijn de enermax Pro82 en Modu82 voedingen de stilste actief gekoelde voedingen en ze zijn nog eens heel zuinig. Zeker mijn keus.

Ik zit er ook over te denken mijn NSK1300 in te ruilen voor een 2480 van Antec mede door de zuinigere voeding en de beter koelmogelijkheden, ook al heb ik nu geen problemen met temperaturen, maar aangezien de voeding nu als exhaust fan dient draait deze eigenlijk harder dan nodig zou zijn en in de 2480 kan ik ook een passieve koeler op de cpu zetten zoals de Gemini.

quote:
kaajee schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:26:
[...]

Eh......wellicht de onboard ATi kaart van z'n Gigabyte GA-MA78GM-S2H??

(Daar gaat zo'n beetje dit hele topic over...........) :P :9 _/-\o_
Ja excuses, het is zoveel informatie tegelijk en ik las over dat stuk heen. Ik zie dat er een HDMI uitgang zit op de mobo.
Stel nu, mijn tv zit op een digitale tv box aangesloten, deze is verbonden met de versterker, waardoor er gewoon 5.1 geluid is voor digitale tv.
Nu stop ik een HDMI kabel tussen de HTPC en de TV.. zal de versterker dan het geluid afspelen wat op de tv word weergeven, nee toch? Ik moet dan een DVI kabel naar de TV laten lopen, en een audio naar de versterker toch? (jack plug > rood/witte tulp naar versterker op bijv de "STB" uitgang)
Hoe dom. Ik kan gewoon de HDMI kabel laten lopen tussen de HTPC > TV en alsnog een Rood/witte tulp zetten tussen de versterker. Ik zet de versterker dan op het kanaal waarop ik de audio gezet heb, als het goed is zou het dan moeten werken, heeft iemand ervaring met versterkers icm. HDMITV/HTPC?

komani86 wijzigde dit bericht 20-05-2008 14:46 (15%)

.be
Reg. datum: 02 december 2001

Je kan ook gewoon de HDMI kabel naar de tv laten lopen en een audio kabel naar je versterker. Je moet immers in windows aangeven welke output je kiest tussen digi audio over HDMI of over spdif (toch in het geval met die gigabyte 780g)
Beide gaat niet ... analoog + digitaal tegelijkertijd gaat wel dacht ik.

quote:
DaRKie schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:45:
........
Beide gaat niet ... analoog + digitaal tegelijkertijd gaat wel dacht ik.
Nee, analoog + digitaal tegelijkertijd gaat onder Vista ook niet......(XP wel)

Maw als je zowel geluid via tv en receiver wilt laten gaan en dit via HDMI wilt doen, zul je een receiver moeten hebben die HDMI in en uit heeft. Hier gaat dan de kabel van de PC in en vervolgens naar de TV.

Als je niet geeft om geluid via de TV kun je ook je TV met HDMI aansluiten en de audio dan niet via HDMI, maar via s/pdif naar je/een versterker/receiver laten gaan......

kaajee wijzigde dit bericht 20-05-2008 14:54 (42%)

¯¯¯¯¯¯¯¯

Ik ben op dit moment ook aan het rond kijken naar een geschikte home theatre PC. Ik (en ik denk wel meer mensen) heb echter een aantal eisen die lastig te combineren zijn :|.
  • Het moet een kleine behuizing zijn. De plek in het kast waar alles in komt te staan is maar 40 cm diep en 34 cm hoog. Rekening houdend met kabel lengtes aan de achterkant zijn er niet zoveel keuzes. De veegebruikte Antec Fusion/NSK2480 is bijvoorbeeld al 41.4cm diep. En minitowers komen toch al vaak boven die 34 cm uit. Ik kom dus al gauw uit op een mini-ITX systeem.
  • Het systeem moet 1080p HDTV aankunnen. Op zich niet zo moeilijk. Een simpele grafische kaart zou voldoende moeten zijn (HD 3470 bijvoorbeeld). Echter zijn er weinig mini-ITX moederborden te vinden met PCI-express ondersteuning en hebben de meeste mini-ITX behuizingen geen ruimte voor een volwaardige insteekkaart.
  • Het geheel moet stil zijn. Kleine behuizingen hebben vaak meerdere kleine fans die veel meer herrie maken i.p.v. een grote fan.
Helaas kon ik niet zoveel oplossingen hiervoor vinden. Vooral in dit topic wordt er veel gebruik gemaakt van (mijn inziens) grote kasten. Na veel zoeken heb ik besloten om voor de volgende oplossing te gaan, die mischien voor meer mensen interessant kan zijn :P.

Een mooie geschikte behuizing is de Nexus Psile. Deze biedt ruimte aan een mini-ITX moederbord met 1 standaard uitbreidingslot. (Kasten met een insteekslot waar een riser card voor nodig is hebben vaak geen PCI-express risers beschikbaar.) Verder beschikt de kast al over een slot-in dvd-speler en een goed koelsysteem voor de harddisk. Er zit ook al een 80mm fan in die de processor kan koelen. Bijkomend voordeel is dat de behuizing er ook nog eens goed uitziet en mischien niet eens in de kast hoeft te staan 8).

Verder heb ik gekozen voor het Commell LV-677 moederbord. Dat bevat een Intel 945GME chipset, 2 DDR2 geheugen sloten, 1 Intel gigabit ethernet poort en het belangrijkste een firewire aansluiting, die ik nodig zal hebben voor een FloppyDTV DVB-C. Dit moederbord is te krijgen in een "DC" uitvoering waarbij je rechtstreeks een externe AC/DC adapter kunt gebruiken. Dit scheelt weer een interne power supply :P.

Als processor zal ik dan een Intel Core 2 Duo T5500 gebruiken. Verder prik ik er een Sapphire HD 3470 bij. Deze kaart is volledig passief gekoeld en ook nog eens lekker compact. Audio zal ik via de HDMI poort rechtstreeks op mijn TV aansluiten.

Al met al een klein compact systeempje wat d.m.v. de grafische kaart prima geschikt moet zijn om HD content af te spelen :9. Enige nadeel is de prijs van de onderdelen. De kast, het moederbord en de processor zijn met name erg duur vergeleken met "standaard" desktop onderdelen.

Dit is dus de inhoud en de prijs van het geheel.
#ProductPrijsSubtotaal
1Commell LV-677DC€ 224,-€ 224,-
1Corsair TWIN2X2048-5400C4€ 33,35€ 33,35
1Intel Core 2 Duo T5500€ 154,42€ 154,42
1Nexus FSP150-AAA Externe Power Adapter, Origineel (150W)€ 40,20€ 40,20
1Nexus Psile 10B€ 178,90€ 178,90
1Nexus PSM-5000€ 16,50€ 16,50
1Samsung Spinpoint F1 HD502IJ€ 58,45€ 58,45
1Sapphire Radeon HD 3470€ 44,50€ 44,50
ImporterenTotaal€ 750,32

Er komt ook nog een FloppyDTV DVB-C met Alphacrypt module bij wat ongeveer 250 euro extra zal gaan kosten, maar dit heb ik eventjes buiten beschouwing gelaten omdat dit een iets lagere prioriteit heeft.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

quote:
drZymo schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 15:59:
Ik ben op dit moment ook aan het rond kijken naar een geschikte home theatre PC. Ik (en ik denk wel meer mensen) heb echter een aantal eisen die lastig te combineren zijn :|.

(heel verhaal)

Helaas kon ik niet zoveel oplossingen hiervoor vinden. Vooral in dit topic wordt er veel gebruik gemaakt van (mijn inziens) grote kasten. Na veel zoeken heb ik besloten om voor de volgende oplossing te gaan, die mischien voor meer mensen interessant kan zijn :P.

Een mooie geschikte behuizing is de Nexus Psile. Deze biedt ruimte aan een mini-ITX moederbord met 1 standaard uitbreidingslot. (Kasten met een insteekslot waar een riser card voor nodig is hebben vaak geen PCI-express risers beschikbaar.) Verder beschikt de kast al over een slot-in dvd-speler en een goed koelsysteem voor de harddisk. Er zit ook al een 80mm fan in die de processor kan koelen. Bijkomend voordeel is dat de behuizing er ook nog eens goed uitziet en mischien niet eens in de kast hoeft te staan 8).

(heel verhaal)

Er komt ook nog een FloppyDTV DVB-C met Alphacrypt module bij wat ongeveer 250 euro extra zal gaan kosten, maar dit heb ik eventjes buiten beschouwing gelaten omdat dit een iets lagere prioriteit heeft.
Mooi project. Hoe ga je die FloppyDTV in hemelsnaam in die schoenendoos proppen? Ok, het moederbord voorziet in een 1394 poort dat scheelt :P , maar lijkt mij nog best lastig worden die kaart er fysiek in te krijgen..........

EDIT: en ik zou het OS op een flash diskje (SSD) zetten, dat kan standaard, lekker snel, lekker stil en dan de 'echte hd' alleen voor opslag voor data...........

kaajee wijzigde dit bericht 20-05-2008 16:47 (25%)

¯¯¯¯¯¯¯¯

Flashdisk zat ik ook al aan te denken, maar ik wacht eventjes tot de SSDs wat goedkoper worden, dan vervang ik de schijf door een 16 GB SSD en bouw ik een NAS in mijn meterkast met wat meer ruimte.

Die FloppyDTV hoeft eigenlijk nergens echt in te zitten (zoals bijv. PCI slot), dus ik kan hem in principe overal proppen. Ik zat er aan te denken om hem aan de andere kant van de kast als waar de grafische kaart zit aan de wand te plakken met duct tape ofzo :x. Als dat allemaal niet past dan kan hij zelfs nog in een extern doosje, maar ik denk wel dat ik hem ergens tussen gefrut krijg.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Reg. datum: 29 juni 2007

quote:
Mr.muff schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 13:45:
ik wil van mijn htpc ook een game machine maken

Origen AE HTPC H6
@Mr. Muff, ik weet niet of jij die kast al hebt, maar ik ga die van mij toch verkopen. Mogelijk heb je interesse en kunnen wij beider in contact met elkaar komen?

De kast is bovendien voorzien van een VFD module (VF110) en volledig bekleed met PC dempings materiaal van www.ikbenstil.nl

quote:
komani86 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:09:Wat nu rest is de GFX kaart... twijfel twijfel.. tot ik zeker ben van welke ik neem post ik het..
Mocht het je twijfel wegnemen, heb ik uit mijn oude HTPC nog een GF 7600GS 512Mb DDR2 Dual DVI TV PCI-e videokaart (passief gekoeld) te koop liggen.

Mocht je interesse hebben, verneem ik graag je reactie.

Reg. datum: 11 augustus 2004

Weet iemand een webshop in Nederland waar je de Antec Fusion Black met een VFD kan kopen i.p.v. een LCD?

quote:
chocka schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 17:59:
[...]

De kast is bovendien voorzien van een VFD module (VF110) en volledig bekleed met PC dempings materiaal van www.ikbenstil.nl
wow moet je deze config zien, daar zit vast wel wat marge op :-)

Echt breed worden? BodyBuilding Forum

Reg. datum: 06 september 2004

Wat ik vandaag tegenkwam wil ik toch wel met jullie delen.

Jetway Mini ITX met Geforce 8200

Als je daar verder leest zie je dat de Geforce 8200 i.c.m. met een 65w AMD cpu de load op gemiddeld 26 procent krijgt (CPU load dan). En dat voor Blu-ray en HD-DVD 1080p.

Dus het is nu mogelijk om een ITX mobo als HTPC te gebruiken. AMD xxxxBE er op doen en je kunt echt goed HD video afspelen.

quote:
Blue_Fear schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 18:25:
Weet iemand een webshop in Nederland waar je de Antec Fusion Black met een VFD kan kopen i.p.v. een LCD?
As simple as usually, www.google.com

Antec Fusion [FUSION 430]

quote:
jbr schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:04:
[...] quote:
Erik Jan schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:30:
[...]

offtopic:
Thanks and truly thanks ;) Het is blijkbaar nog mooier dan ik voorstelde...
Zeer bedankt voor jullie advies, maar ik heb zojuist de Trust sc-5250 via Dynabyte aangeschaft en bovendien betreffende drivers alvast gedownload. Mocht het alsnog niets opleveren, weet k dat ik terug kan vallen op de onboard sound van het asus mobo. Daarmee kan ik weer een onderdeel uit mijn oude HTPC gaan verkopen, nl. de Creative X-Fi XtremeMusic met een Creative digital IO module.

One Last Embrace..
Reg. datum: 01 maart 2002

quote:
drZymo schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 15:59:
  • Het moet een kleine behuizing zijn. De plek in het kast waar alles in komt te staan is maar 40 cm diep en 34 cm hoog. Rekening houdend met kabel lengtes aan de achterkant zijn er niet zoveel keuzes. De veegebruikte Antec Fusion/NSK2480 is bijvoorbeeld al 41.4cm diep. En minitowers komen toch al vaak boven die 34 cm uit. Ik kom dus al gauw uit op een mini-ITX systeem.
  • Het systeem moet 1080p HDTV aankunnen. Op zich niet zo moeilijk. Een simpele grafische kaart zou voldoende moeten zijn (HD 3470 bijvoorbeeld). Echter zijn er weinig mini-ITX moederborden te vinden met PCI-express ondersteuning en hebben de meeste mini-ITX behuizingen geen ruimte voor een volwaardige insteekkaart.
  • Het geheel moet stil zijn. Kleine behuizingen hebben vaak meerdere kleine fans die veel meer herrie maken i.p.v. een grote fan.

Verder heb ik gekozen voor het Commell LV-677 moederbord. Dat bevat een Intel 945GME chipset, 2 DDR2 geheugen sloten, 1 Intel gigabit ethernet poort en het belangrijkste een firewire aansluiting, die ik nodig zal hebben voor een FloppyDTV DVB-C. Dit moederbord is te krijgen in een "DC" uitvoering waarbij je rechtstreeks een externe AC/DC adapter kunt gebruiken. Dit scheelt weer een interne power supply :P.

Als processor zal ik dan een Intel Core 2 Duo T5500 gebruiken. Verder prik ik er een Sapphire HD 3470 bij. Deze kaart is volledig passief gekoeld en ook nog eens lekker compact. Audio zal ik via de HDMI poort rechtstreeks op mijn TV aansluiten.

Al met al een klein compact systeempje wat d.m.v. de grafische kaart prima geschikt moet zijn om HD content af te spelen :9. Enige nadeel is de prijs van de onderdelen. De kast, het moederbord en de processor zijn met name erg duur vergeleken met "standaard" desktop onderdelen.

Dit is dus de inhoud en de prijs van het geheel.
#ProductPrijsSubtotaal
1Commell LV-677DC€ 224,-€ 224,-
1Corsair TWIN2X2048-5400C4€ 33,35€ 33,35
1Intel Core 2 Duo T5500€ 154,42€ 154,42
1Nexus FSP150-AAA Externe Power Adapter, Origineel (150W)€ 40,20€ 40,20
1Nexus Psile 10B€ 178,90€ 178,90
1Nexus PSM-5000€ 16,50€ 16,50
1Samsung Spinpoint F1 HD502IJ€ 58,45€ 58,45
1Sapphire Radeon HD 3470€ 44,50€ 44,50
ImporterenTotaal€ 750,32

Een opstelling om van te kwijlen, maar omwille van de prijs ga ik het niet doen. Wat ik me afvroeg: wat is je beweegreden om geen Mac Mini te kopen? Er moet binnenkort wel een nieuwe komen, dus dan is het VGA probleem ook weg.

PSN: zAo82

Reg. datum: 18 maart 2002

Hey luitjes,
Ik wil in principe graag een Silverstone LC02 voor mijn htpc-projectje.
Puur vanwege de gunstige diepte (29,5 cm), omdat ik geen kast heb of wil om het in te zetten (Vogels muurbeugels enzo)
Ben al tijden op zoek naar een minder diepe kast, maar tot nu toe is dit de enige die ik kon vinden rond de 30 centimeter...

Maar...ik lees wel dat er atx, micro- en mini-atx in past, maar heeft iemand hier ervaring met deze kast? Er zit een 240 watt voeding in, maar ik gok dat ik die wel moet vervangen. Wil er het volgende inzetten

Het overbekende Gigabyte bord (MA78GM-S2H)
Athlon 64 X2 5200+,
2 gig DDR2 PC8500
Samsung Spinpoint 500 gig ofzo

Voor de rest nog even niets, voornamelijk om gedownload 1080p spul te kijken, later wel een Bluray-brander erin enzo.

Zou het niet te heet worden in een dergelijke krappe behuizing? Wat vinden jullie van deze keuze?

Fenderman wijzigde dit bericht 20-05-2008 20:05 (8%)

Everything is hot-swappable...if you're fast enough :-)

Is er mss iemand die al ervaring heeft met het aansluiten van FloppyDTV icm digitale televisie van XMS ExtraMediaServices?

quote:
kaajee schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:51:
[...]
Nee, analoog + digitaal tegelijkertijd gaat onder Vista ook niet......(XP wel)

Maw als je zowel geluid via tv en receiver wilt laten gaan en dit via HDMI wilt doen, zul je een receiver moeten hebben die HDMI in en uit heeft. Hier gaat dan de kabel van de PC in en vervolgens naar de TV.

Als je niet geeft om geluid via de TV kun je ook je TV met HDMI aansluiten en de audio dan niet via HDMI, maar via s/pdif naar je/een versterker/receiver laten gaan......
Ja, het beeld moet goed zijn, maar de audiokaart koop ik later misschien nog bij.
De onboard zal voldoende zijn, voorlopig.
Ik doe gewoon een minijack plug met rood/witte tulp uitgangen doorvoeren naar de versterker, en als ik de HTPC wil gebruiken, dan switch ik het kanaal op de versterker.. heeft iemand ervaringen hiermee, kwaliteit van het geluid etc? Ik hoor het graag, als iemand een goede suggestie heeft wat betreft audio. De versterker is relatief oud, maar heeft wel een digitale ingang, een groene knop als ik het goed zie (het is geen HDMI, weet niet precies wat het is).

[EDIT]

In windows Vista werkt de audio niet?? Oke, nu schrik ik even, want de bedoeling is om vista te installeren op het systeem! Ik bekijk het wel even, ik heb nog steeds een WinXP thuis, maar het zou erg jammer zijn als Vista niet geinstalleerd kon worden.

komani86 wijzigde dit bericht 20-05-2008 20:36 (10%)

quote:
chocka schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 18:20:
[...]

Mocht het je twijfel wegnemen, heb ik uit mijn oude HTPC nog een GF 7600GS 512Mb DDR2 Dual DVI TV PCI-e videokaart (passief gekoeld) te koop liggen.

Mocht je interesse hebben, verneem ik graag je reactie.
Bedankt, maar ik ga niet hardcore gamen met de HTPC, waarschijnlijk vrijwel niet en de onboard kaart is dus goed genoeg kwam ik net achter.. (de radeon kaart :P)

Pagina: 1 2 3 4 ... 156 157 158 159 160 161 162 163 164 ... 191 192 193 194 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: