Gathering of Tweakers

Quicksearch
Het baggere in mijn situatie is dat ik sinds een installatie van Vista niet meer heel stabiel ben (Windows boot alleen nog maar als het stroom eraf is geweest). Dat heeft een zwik herinstallaties met zich meegebracht. Het opnieuw instellen van mijn afstandbediening van Imon en de installatie zelf vind ik dan al genoeg werk.

Wellicht dat ik, wanneer ik vakantie heb en dit probleem opgelost heb, eens MediaPortal ga proberen. Overigens ben ik wel met een scheef oog aan het kijken naar een Logitech Dinovo Edge als mediatoetsenbord. Met alleen de ab mis ik toch de mogelijkheid om even lekker te forummen.

Overigens vind ik mijn Silverstone Lc16MR nog steeds prachtig. De Noctua fans en Be Quiet dempingset hebben hem fluisterstil gemaakt. Zelfs nu ik de Noctua fans voor de zekerheid om mediumsnelheid heb gezet.

Reg. datum: 05 november 2002

quote:
Gent32m schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:28:
[...]

Hoi, ik heb ook dit moederbordje in mijn HTPC zitten. Met een 4850E als processor + Scythe Ninja Mini koeler. En Antec Fusion 430 als kast.

...........................
De BIOS temps/waardes blijven in principe het meest betrouwbare.

En verder: probeer het allemaal eens uit!! Alle situaties die jij beschrijft; mét fan, zonder fan, blazend, zuigend, de hele rimram.
Er zijn vele factoren van belang, bijv; weten wij veel hoe de (kast)opstelling bij jou thuis is?
Dus plaats je kast als test dan ook daar waar ie komt te staan met de deksel dicht vanzelfsprekend....

De meest stille, waarbij de temps redelijk normaal blijven zou ik dan uiteindelijk kiezen..... ;)

Post je bevindingen vervolgens hier dan hebben anderen er wellicht ook nog wat aan..... :9

Black Edition
Reg. datum: 08 november 2005

quote:
mphilipp schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 08:50:
[...]

Dus je heb geen NB die 40C warmer is dan die van mij? Misschien handig als je aangeeft wat er niet klopt in mijn bewering. Ik reageer volgens mij alleen op jouw uitlating dat jouw NB 81C is en dat je dat ok vindt. Ik zeg daarop dat die van mij niet eens 40C is en dat ik dat verschil raar vindt. Jij bent nu blijkbaar op je pik getrapt en dat is dan het derde ding dat ik weer raar vind.

Zal de warmte wel zijn. Laat maar verder. Kook jij maar lekker een eitje op je NB. Ik vind het best zo... |:(
Gast doe normaal want je doet nu zelf een beetje raar met je uitspraken :)
Ik leg het even uit aangezien je zelf niet kan denken blijkbaar:
Ik vind het weldegelijk raar dat mn northbridge 80 graden wordt anders had ik er in eerste instantie niks over geplaatst wel dan? Maar aangezien ik meer verhalen hoor dat ie zo warm wordt (en nee niet alleen hier) en ik niks merk van instabiliteit neem ik het voor lief zeker als de andere temperaturen wel in orde zijn. Ik vraag me af: gebruik jij een andere grafische kaart erbij?

@Gent32m:
Temperaturen kun je makkelijk aflezen met Speedfan ;)

AMD X2 5000+ BE - 4GB OCZ PC8000 - 1,5TB (Samsung T166 500GB - Samsung F1 1TB) - AMD 780G - Samsung 245B Intel Celeron 430 - 2GB OCZ PC12800 - 40GB - Asus P5Q3 - XFX8400GS

Gisteren mijn HTPC in elkaar geschroefd. Dat deed ik op de zolderkamer waar het plmn. 35 graden was, het zweet drupte lekker van m'n snuit op het moederbord!
Aangezien velen van ons hun HTPC in some sort of kast zullen zetten, waarin het wel eens warm kan worden, leekt het me wellicht interessant in deze omstandigheden de temperatuur in de gaten te houden: zo'n hifi of tv-kast kan van binnen ook snel een graadje of 35 worden dacht ik.

Idle was de CPU-temp (passief gekoeld!) 38 graden, na een halfuur op full load was die opgelopen tot 51 graden. De CPU was een beetje overgeklokt geklokt op 2,8 Gig.
Daarbij draaide de fan van de voeding nauwelijks, evenals de fans aan de zijkant (zie onder).

De hele boel was bij idle net zo stil als bij full load. Maar ik heb natuurlijk geen acoustische kast om metingen te doen of zoiets.

Voorlopig maak ik me totaal geen zorgen meer over de temp van mijn nieuwe speeltje.

Ik koos voor

kast Antec NSK2480 (als ik lees wat een gezeik iedereen heeft met die VFD schermpjes en wat je der uiteindelijk mee kan ... kies ik niet voor een Fusion maar voor de 80 euro lagere NSK2480)
voeding vervangen door een Corsair 450VX die wat stiller is
de Tricool fans verangen door Nexus fans, allebei aangesloten
als Mobo uiteraard de Gigabyte GA-MA78GM-S2H dus een 780g chipset
als CPU de 4850E
als koeler de Ninja Scythe Mini PASSIEF
voor de zekerheid DDR2-1066 RAM erin omdat ik geen gezeik wil met geheugen als ik wat ga overklokken, of als de boel wat warm wordt
Een ouwe 500GB Hitachi als harddisk (moet nog worden vervangen door een WD5000AACS)
en tot slot de Hauppauge PVR-150 en een samsung DVD-brander (moet t.z.t. vervangen door een Blu-Ray drive).

Ik moet de kabels nog netjes ophangen en wegwerken zodat de airflow nog beter kan worden.

Enige jammere is de absurde ophanging van de DVD brander: die blijf je zien (zit niet achter een zilveren klepje) en past niet eens echt goed. Da's wel balen. Weet iemand daar wat op ?

zzemutahh wijzigde dit bericht 15-05-2008 10:19 (9%)

quote:
onsgeluk schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:59:
Mike,

Dus als ik het goed begrijp is een PC als mediacenter inrichten nog niet het walhalla waar ik op hoopte. Jij beschrijft problemen waar ik nogal huiverig voor ben en zie het cynische commentaar van m'n vrouw al tegemoet als de PC niet net zo lekker werkt als XBMC :(

Dat is namelijk mijn probleem, XBMC is voor mij en mijn gezin nagenoeg perfect. Het hele gezin kan ermee overweg en zij zien niet de kleine minpunten die ik wel zie(afspelen HD-materiaal). Dus als er een htpc komt, moet die in feite de box vervangen zonder dat iemand ooit nog naar dat ding verlangt.
Ik had dezelfde gevoelens. Heb al eerder wat posts gedaan mbt PopcornHour. Het apparaat bevalt zeer goed. Is nog niet zo snappy and gelikt als een XBMC, maar dat kun je ook niet verwachten. Heb nu gewoon gelijk goed beeld/geluid en heb praktisch (behalve het installeren van oude HD in de popcornhour + netwerkinstellingen) niks hoeven in te stellen. :)

PS Tip: je kunt USB keyboards aansluiten op de popcornhour, scheelt veel gepriegel met IP instellingen enzo.

Echt breed worden? BodyBuilding Forum

Tweakotine-pleisters te koop?
Reg. datum: 27 september 2003

Misschien een rare vraag, maar mijn Philips LCD heeft zowel een HDMI- als DVI-ingang. Op welke ingang kan ik mijn HTPC het beste aansluiten, aangezien het geluid toch apart via een optische kabel naar de receiver gaat?
Mogelijk bestaan er verschillen in de manier van schalen tussen verschillende resoluties of beeldkwaliteit of iets in die geest.

quote:
sl1200 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:26:
Misschien een rare vraag, maar mijn Philips LCD heeft zowel een HDMI- als DVI-ingang. Op welke ingang kan ik mijn HTPC het beste aansluiten, aangezien het geluid toch apart via een optische kabel naar de receiver gaat?
Mogelijk bestaan er verschillen in de manier van schalen tussen verschillende resoluties of beeldkwaliteit of iets in die geest.
Verschillen kunnen er idd best zijn, maar hoe moeten wij dat weten als jij niet vertelt wélke Philips LCD het betreft?

Verschil zou kunnen liggen in het feit dat HDMI toch (mn. in de TV wereld) als 'echte consumenten aansluiting' gezien wordt (dvd spelers etc.) en DVI als 'echte' PC aansluiting. Wellicht dat er bijv. op de DVI wél 1to1-pixelmapping kan en op de HDMI niet.......

Reg. datum: 26 oktober 2002

quote:
zzemutahh schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:16:
Welke Nexus fans zijn dit precies? Dit aangezien ik ook interesse heb in die kast.

Asus P5W DH Deluxe | C2D 2.4 GHz | Logitech G15 + G7 (SE) | 2x 2048MB DDR800 | ATi Radeon HD2900XT 512 MB | SM-226BW TFT @ 1680x1050 | X-Fi XtremeGamer | 2x 320 GB WDC Raid Edition (SATA II) | 54mbit WLAN onboard | Linksys WRT54GS | SpeedTouch 546 ADSL2+

quote:
stefimke schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:10:
[...]
Same here... ik ben een maand of wat geleden ook vol goede moed begonnen met Vista Media Center op een 780-based mobo. Ik knapte meteen af op het feit dat triviale dingen als het ontbreken van de mogelijkheid om on the fly te wisselen van subtitle/audio-streams. video_ts folders worden in mijn VMC ook hardnekkig NIET herkend ondanks de benodigde registry hacks... Om het nog maar niet te hebben over het gefrot om een DVB-C kaartje aan de praat te krijgen in VMC. Het is zooi en staat absoluut nog in de kinderschoenen.
Moet nog wat tips van JustChill proberen voor VMC, de PowerDVD8 codec, de mediaplugin... maar ja.. tijd he.. :)
Zelfde tip als voor mphilip: niet te snel opgeven.
- Installeer eens de movie browser plugin voor VMCE icm met salami's movie organiser _/-\o_ : http://www.samsaffron.com/blog/archive/2007/11/03/22.aspx

- Installeer de Media Control Plugin van damienbt: http://damienbt.free.fr/ (let op: je hebt hiervoor eerst ffdshow tryouts nodig)

=> Zo zullen je DVD folders wel werken en het kiezen/syncen van subtitle files wel lukken
quote:
Dan het codec-gezeik. Continu gedoe met gestotter, mozaik-beelden, beeld/audio out of sync, geen subtitles, ... pfff...
Dus, wat doe ik nu: Media Player Classic - Home Cinema 1.1.0.2 en een Trust wireless keyboardje waarmee ik de movie-bestanden/video_ts trees drag en drop op 't MPC icoontje.
Dat werkt tenminste. Heb nu ffdshow als overall codec maar ga CoreAVC er maar bijzetten voor 't zware x264-spul want dat trekt m'n Phenom icm ffdshow nog niet altijd. En ik ga de HTPC ook als leechmachine gebruiken, dan doet ie wat meer zinnigs.
Je hebt dus maar 2 of 3 codecs nodig; verwijder eerst de rest! : haali, ffdshow tryouts, powerdvd ultra 8
Die mozaiek kan gebeuren omdat sommige 1080p encodes (L5.1) niet worden goed afgespeeld met powerdvd codec. Ik heb hier al wat info over gepost trouwens.
Dat je zegt dat een phenom je 1080p's niet kan afspelen, maakt me ongerust!
Je hebt toch de laatste bios updates (F4) en catalyst drivers? (8.4)

Die media player classic zelf nog niet geprobeerd; dat druist in tegen het MCE concept = Vanuit je luie zetel met de afstandsbediening alle media doen afspelen. Zonder muis; zonder keyboard.
DAT is voor mij de essentie van de zaak.

quote:
Sypher schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:55:
[...]

Welke Nexus fans zijn dit precies? Dit aangezien ik ook interesse heb in die kast.
Bijna 100% zeker nexus real silent case fans; de oranje of de witte..

Ik wil na alle reacties over het instellen van software toch even reageren. Als je kiest voor een HTPC kies je voor flexibiliteit en dus ook maatwerk. Ik heb een AMD BE2400 met WIN XP pro en mediaportal. Het is even wat instellen maar oh wat werkt het nu lekker :P

Alle films keurig gesorteerd op genre, mooie dvd hoesjes in beeld. En de series: keurig per seizoen alles gesorteerd en per seizoen & aflevering mooie screens die mediaportal; automatisch van het net haalt.

Uiteraard ben je even bezig om je moviedatabase op orde te krijgen; niet alle films zijn in 1 keer goed herkend, dat kan geen enkel programma, alleen al doordat titels van films meerdere keren zijn gebruikt in de filmwereld en dan moet je aangeven welke versie jij hebt. Ook voor je series moet je aangeven hoe je de bestandsnamen opbouwt. Als je 1 keer goed doet en consequent volhoudt werk het ideaal.

Het hele codec verhaal is ook niet zo lastig imo, gewoon ffdshow met haali en coreavc voor x.264 en vc-1. Werkt echt prima.

Dus het kost even moeite, zie ook mijn vragen in het mediaportal topic, maar ik ben van mening dat dat inherent is aan het gebruik van een HTPC; de mogelijkheden zijn onbegrensd maar je bent even bezig, maar eenmaal alles goed staan, niks meer aan doen en enkel maar genieten van een zeer gelikte interface en enkel met je remote alles bedienen :Y) :Y

One day the world will be ready for u and wonder how they didn't see - E

quote:
Gisteren mijn HTPC in elkaar geschroefd. Dat deed ik op de zolderkamer waar het plmn. 35 graden was, het zweet drupte lekker van m'n snuit op het moederbord!
Aangezien velen van ons hun HTPC in some sort of kast zullen zetten, waarin het wel eens warm kan worden, leekt het me wellicht interessant in deze omstandigheden de temperatuur in de gaten te houden: zo'n hifi of tv-kast kan van binnen ook snel een graadje of 35 worden dacht ik.

Idle was de CPU-temp (passief gekoeld!) 38 graden, na een halfuur op full load was die opgelopen tot 51 graden. De CPU was een beetje overgeklokt geklokt op 2,8 Gig.
Daarbij draaide de fan van de voeding nauwelijks, evenals de fans aan de zijkant (zie onder).

De hele boel was bij idle net zo stil als bij full load. Maar ik heb natuurlijk geen acoustische kast om metingen te doen of zoiets.

Voorlopig maak ik me totaal geen zorgen meer over de temp van mijn nieuwe speeltje.

Ik koos voor

kast Antec NSK2480 (als ik lees wat een gezeik iedereen heeft met die VFD schermpjes en wat je der uiteindelijk mee kan ... kies ik niet voor een Fusion maar voor de 80 euro lagere NSK2480)
voeding vervangen door een Corsair 450VX die wat stiller is
als CPU de 4850E
voor de zekerheid DDR2-1066 RAM erin omdat ik geen gezeik wil met geheugen als ik wat ga overklokken, of als de boel wat warm wordt
Een ouwe 500GB Hitachi als harddisk (moet nog worden vervangen door een WD5000AACS)
en tot slot de Hauppauge PVR-150 en een samsung DVD-brander (moet t.z.t. vervangen door een Blu-Ray drive).

Ik moet de kabels nog netjes ophangen en wegwerken zodat de airflow nog beter kan worden.

Enige jammere is de absurde ophanging van de DVD brander: die blijf je zien (zit niet achter een zilveren klepje) en past niet eens echt goed. Da's wel balen. Weet iemand daar wat op ?
Ik denk ook aan die kast; wat zijn je bevindingen + kan je wat foto's posten?

Het alternatief vr die DVD brander, is geen brander erin steken. Je kan DVD's / BLURAYs gewoon vanop harde schijf afspelen.

Die 2 klepjes, zijn die voorzien voor 2 DVD drivers? Hoeveel plaats heb je exact? Ik zou er mijn hardeschijven in willen steken in van die 3.5" HD silencers

quote:
vandermark schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:12:
Ik wil na alle reacties over het instellen van software toch even reageren. Als je kiest voor een HTPC kies je voor flexibiliteit en dus ook maatwerk. Ik heb een AMD BE2400 met WIN XP pro en mediaportal. Het is even wat instellen maar oh wat werkt het nu lekker :P

Alle films keurig gesorteerd op genre, mooie dvd hoesjes in beeld. En de series: keurig per seizoen alles gesorteerd en per seizoen & aflevering mooie screens die mediaportal; automatisch van het net haalt.

Uiteraard ben je even bezig om je moviedatabase op orde te krijgen; niet alle films zijn in 1 keer goed herkend, dat kan geen enkel programma, alleen al doordat titels van films meerdere keren zijn gebruikt in de filmwereld en dan moet je aangeven welke versie jij hebt. Ook voor je series moet je aangeven hoe je de bestandsnamen opbouwt. Als je 1 keer goed doet en consequent volhoudt werk het ideaal.

Het hele codec verhaal is ook niet zo lastig imo, gewoon ffdshow met haali en coreavc voor x.264 en vc-1. Werkt echt prima.

Dus het kost even moeite, zie ook mijn vragen in het mediaportal topic, maar ik ben van mening dat dat inherent is aan het gebruik van een HTPC; de mogelijkheden zijn onbegrensd maar je bent even bezig, maar eenmaal alles goed staan, niks meer aan doen en enkel maar genieten van een zeer gelikte interface en enkel met je remote alles bedienen :Y) :Y
Hey vraagje, met die CoreAVC x.264 codec; kan je daarbij subtitles gebruiken in mediaportal? En hoe kan je die subs aanpassen?

quote:
als CPU de 4850E
Met als koeler de Ninja Scythe Mini PASSIEF, bedoel je waarschijnlijk zonder de fan erop te monteren. Zoals ik gedaan heb. Ik weet niet hoeveel lawaai die fan precies maakt, moet dit één dezer dagen (als ik mijn HTPC terug heb) zelfs eens uitzoeken.

Ik heb ook de Nexus fans real silent en die zijn effect heel stil (je hoort ze met moeite draaien).

Voor de rest prima config. Zo goed als twee druppels water de mijne. Behalve dan de kast.
Van harde schijf heb ik zelf ook een Western Digital zitten, de GP (GreenPower) editie. Die is echt heel stil. één van de stiltste en degelijke harde schijven die er momenteel op de markt zijn.

Het enige wat lawaai maakt in mijn HTPC is mijn bluray lezer (met combi DVD/CD reader/writer). Toch op hoge snelheid. Als hij aan een lager toerental draait is dit beter verdraagbaar (= niet zo hard hoorbaar). Aangezien alle video content hoofdzakelijk op mijn schijven gekopieerd staat (of geript kan worden) is dit ook niet zo echt van belang..

Als software gebruik ik MP. Ik ga later deze maand nog een donatie aan hen storten. Ik ben hier heel tevreden over. Maar idd, er komt soms wat speurwerk aan te pas. Waar je tijd voor moet hebben. Bugs kun je melden en worden dan bekeken/opgelost. De core lijkt me vrij stabiel te zijn. Vooral het DVB-T gedeelte (voor hier in belgie) is heel leuk. En de MCE Remote afstandbediening compatibiliteit is helemaal toppie. Ik heb enkel één knop (programmatorisch) hierbij veranderd. Van de rode knop heb ik 'context menu' (voor regelen van subtitles, stretching film, etc) gemaakt ipv recording.

quote:
Gent32m schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:28:
[...]
a) Of ik niet beter die fan toch op de Scythe Ninja Mini monteer ?
(ik produceer dan wel meer geluid, terwijl de HPTC nu echt fluister stil is)
=> Ik heb de Antec fans aan de zijkant dan ook laten vervangen door nog stillere Nexus fans.
Jij hebt dus nog niks geprobeerd hé... Als je het eens geprobeerd zou hebben, zou je gemerkt hebben dat de meegeleverde fan van de ninja geruisloos is, je hoort 'm dus niet draaien en zeker niet met zo'n EE CPU.
Wat wel belangrijk is, en dit heb ik zelf ondervonden is de montage van de minja op de Ga780G: Je moet die klepjes zo strak mogelijk zetten, anders ga je slechte temps hebben. Tis wel wat forceren, maar 't gaat...
quote:
b) Heeft dit (terug) monteren van de fan, op de Scythe Ninja Mini zin ?
- Zal de northbridge daarmee minder warm worden ? (of maakt dit niet uit, volgens jullie laatste conclusies hier)
Je moet voelen hé als er lucht langs de northbridge wordt gezogen.. Mijn NB is 80C.. die heatsink is slecht ontworpen/brak v gigabyte. In juni komt R1.1 uit en die zal een grotere heatsink hebben.
quote:
- Is dit beter voor mijn processor ? Of kan die het zonder fan ook prima trekken. Er zitten namelijk twee fans vlakbij in de kast.
Ja zeker beter, want hij draait koeler. Zonder fan zal dit ook goed gaan aangezien de 2 fans rechstreeks de lucht langs de ninja trekken. In uw geval zou ik eens vergelijken, en temps meten in het BIOS!!
quote:
c) Via welk betrouwbaar tooltje kun je deze waarden meten ? Wat gebruiken jullie ? Dan lees ik die gegevens thuis eens in en post ze hier
LOL geen! Laat me weten als je een tooltje vindt dat de juiste temps aangeeft. Zou dit graag ook weten. Enige juiste meting is BIOS denk ik..

quote:
Gent32m schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:25:
[...]

Als software gebruik ik MP. Ik ga later deze maand nog een donatie aan hen storten. Ik ben hier heel tevreden over. Maar idd, er komt soms wat speurwerk aan te pas. Waar je tijd voor moet hebben. Bugs kun je melden en worden dan bekeken/opgelost. De core lijkt me vrij stabiel te zijn. Vooral het DVB-T gedeelte (voor hier in belgie) is heel leuk. En de MCE Remote afstandbediening compatibiliteit is helemaal toppie. Ik heb enkel één knop (programmatorisch) hierbij veranderd. Van de rode knop heb ik 'context menu' (voor regelen van subtitles, stretching film, etc) gemaakt ipv recording.
Welke zenders kan je ontvangen en in welke resolutie?
WElke hardware heb je daarvoor nodig? + Hoeveel kost dat?
Vind je de kost afwegen tegen het aantal te ontvangen zenders?

quote:
[b][message=30071332,noline]Justchill schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:30
Welke zenders kan je ontvangen en in welke resolutie?
WElke hardware heb je daarvoor nodig? + Hoeveel kost dat?
TV: Canvas en één in digitale kwaliteit (beeld is veel beter dan de analoge weergave via kabel)
Radio: Alle openbare zenders (dus studio brussel, één, klara, etc..)

Van hardware (DVB-T decoder) heb ik zelf voor de Terratec Cinergy 2400i DT gekozen. En dit op aanraden van een gebruiker op hardware.info (die me in deze problematiek heel goed heeft geholpen).

Had de vraag ook hier gepost, maar kreeg toen geen antwoord. Wegens teveel andere geposte vragen/opmerkingen hier.

Je kan ook een DVB-T usb decoder kopen, maar ik vind PCI stabieler (en handiger). Het pci express kaartje zit in de HTPC. Maar dit is een kwestie van smaak.

De DVB-T kaart werkt met een coax ingang, die je moet verbinden met je antenne. Ik heb mezelf een DVB-T antenne aangekocht (heel grote, degelijke antenne, zodat ik mijn signaal-ontvangst in de zone Oost-Vlaanderen (Gent) daarmee kan versterken. Die is daar namelijk niet zo goed, met een gewone antenne. Voor de antenne heb ik even moeten zoeken, maar uiteindelijk een goede winkel gevonden in mijn buurt daarvoor. De antenne werkt met een f-connector uitgang (die je dan moet overzetten naar coax-female of male, volgens je kabel)

Totale kost = 160 euro (100 euro voor de DVB-T kaart, 60 euro voor de antenne)
Dit komt overeen met één jaarabonnemnt bij telenet (niet digitaal)

Ik heb wel enkel één en canvas natuurlijk, maar voor mij is dit genoeg.
quote:
Ja. Ik kijk nauwelijks tv. zeker niet naar VT4, VTM en al die andere commerciele onzin. Ik zie graag eens het nieuw (op TV1), wat sport soms (tennis) of een politiek programma. Het merendeel volg ik vooral series en films, maar daar heb ik de tv distributie niet meer voor nodig. Daarvoor is er internet en het delen van dit alles met elkaar. Zo wordt Lost momenteel in America op TV uitgezonden (in HD kwaliteit). De dag erna vind je dit al op het internet, en de dag daarna vind je er al ondertitels voor terug (omdat er zulke lieve nederlands zijn die dit willen vertalen voor ons). Waarom zou ik dan nog naar VT4 of VTM kijken ? Als ik het uitgezonden materiaal in Amerika nu al kan bekijken. Ik heb ondertussen al 10 afleveringen van seizoen 4 gezien. Tegen dat ze het bij ons op de buis (via VTM of VT4) uitzenden, is de serie in Amerika wss al lang afgelopen. Ik heb dus een betere service voor minder geld ! Het enige wat ik nodig heb is een goede provider (met veel bandbreedte). Bij telenet en belgacom moet je daarvoor alvast niet zijn. Die proberen hun bandbreedte zoveel mogelijk beperkt te houden, zodat je via de betaalbare video-on-demand en uitzending gemist hun kas verder kan spijzen...

Gent32m wijzigde dit bericht 15-05-2008 11:45 (9%)

quote:
Justchill schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:16:
[...]

Hey vraagje, met die CoreAVC x.264 codec; kan je daarbij subtitles gebruiken in mediaportal? En hoe kan je die subs aanpassen?
Ik stel voor dat je het mediaportal topic hiervoor raadpleegt, ja het kan zeker en ik kan met 1 knop wisselen tussen alle talen ondertitels (NL preferred) binnen mkv x.264 bestanden, maar in het mediaportal topic staat alles aangegeven.

quote:
Gent32m schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:40:
[...]

heel verhaal
......
Het merendeel volg ik vooral series en films, maar daar heb ik de tv distributie niet meer voor nodig. Daarvoor is er internet en het delen van dit alles met elkaar. Zo wordt Lost momenteel in America op TV uitgezonden (in HD kwaliteit). De dag erna vind je dit al op het internet, en de dag daarna vind je er al ondertitels voor terug (omdat er zulke lieve nederlands zijn die dit willen vertalen voor ons).
Mooi he, ik heb daar ook zo'n bewondering voor, donderdaf uitgezonden in 720p HD kwaliteit, zaterdagmiddag haal je een versie op met keurige NL ondertitels erin gebakken van 1,1 gig _/-\o_ _/-\o_ Op die manier ga ik echt nooit meer een serie volgen op NL tv met die reclames en slechte UPC kwaliteit.... 8)

Tweakotine-pleisters te koop?
Reg. datum: 27 september 2003

quote:
kaajee schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:40:
[...]

Verschillen kunnen er idd best zijn, maar hoe moeten wij dat weten als jij niet vertelt wélke Philips LCD het betreft?

Verschil zou kunnen liggen in het feit dat HDMI toch (mn. in de TV wereld) als 'echte consumenten aansluiting' gezien wordt (dvd spelers etc.) en DVI als 'echte' PC aansluiting. Wellicht dat er bijv. op de DVI wél 1to1-pixelmapping kan en op de HDMI niet.......
Dat zijn inderdaad mogelijke verschillen. Ik zal sowieso beide aansluitingen uitproberen eenmaal mijn HTPC-kast terugkomt van RMA.

Ik heb overigens een Philips 42PF9830 LCD
http://www.infosyncworld.net/resources/products/philips/philips_cineos_42pf9830_p01.jpg

quote:
sl1200 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 14:18:
[...]

Dat zijn inderdaad mogelijke verschillen. Ik zal sowieso beide aansluitingen uitproberen eenmaal mijn HTPC-kast terugkomt van RMA.

Ik heb overigens een Philips 42PF9830 LCD
...........
Ik vermoed dat die van jou geen 1to1-pixelmapping aan kan. Alleen maar standaard resoluties, waarbij je vast en zeker te maken krijgt met de welbekende over/underscan problematiek (en waarschijnlijk je 'normale windows bureaublad' niet helemaal jofel te zien zal krijgen. (Video)beelden zal wel goed gaan........
quote:
Op de PC: selecteer een geldige resolutie die door de TV wordt ondersteund (640 x 480 bij 60 Hz; 800 x 600 bij 60 Hz of 1024 x 768 bij 60 Hz) en de video-indelingen (720p 1080i)
(bron)

kaajee wijzigde dit bericht 15-05-2008 15:36 (9%)

quote:
sl1200 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:26:
Als ik jou was zou ik voor de DVI ingang gaan, omdat het aansluiten van een pc via HDMI bij een philips echt kut is. Wat dat betreft zijn het klote tv's, ze ondersteunen niet of nauwelijk resoluties over HDMI, behalve 720 en 1080.

quote:
bokkow schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:04:
[...]
Gast doe normaal want je doet nu zelf een beetje raar met je uitspraken :)
Ik ben Mike, geen gast...voor zover ik weet hebben we nog nooit geknikkerd. Als je niet beter weet, zeg je maar Meneer Philippens.
quote:
Ik leg het even uit aangezien je zelf niet kan denken blijkbaar
Aan je taalgebruik en je korte lontje te merken denk ik dat ik al langer kan nadenken als jij.
quote:
Ik vind het weldegelijk raar dat mn northbridge 80 graden wordt anders had ik er in eerste instantie niks over geplaatst wel dan? Maar aangezien ik meer verhalen hoor dat ie zo warm wordt (en nee niet alleen hier) en ik niks merk van instabiliteit neem ik het voor lief zeker als de andere temperaturen wel in orde zijn. Ik vraag me af: gebruik jij een andere grafische kaart erbij?
Nee, geen andere kaart erbij. Gewoon een Gigabyte met een Athlon 5200+ erop, niets overklokt oid.

Even voor de goede orde, jij probeert het nu met allerlei bijdehante opmerkingen een beetje persoonlijk te maken, en daar kan ik natuurlijk lekker op in gaan totdat we beide een ban krijgen. Lijkt me niet nodig.

Je heb eerder iets geroepen dat je best wel weet wat je doet, en dat je wel vaker een systeem hebt gebouwd. Dat kan wel zo zijn, maar ik heb óók wel vaker een systeempje gebouwd (ben pas 24 jaar met computers bezig) en ik heb er nog nooit een gehad waar enig onderdeel 80C van werd. En het feit dat ie bij anderen ook heet wordt, wil niet zeggen dat het goed is of niet schadelijk. Graag hoor ik daar - zeker van zo'n zelfverklaarde expert - een iets wetenschappelijker verhaal over.

Mijn andere pc is een lekkere ouderwetse overklokte P4 HT met een Radeon 9800Pro. Ook die wordt niet heter dan 50-55C als ik een uurtje aan het gamen ben. Dus ja...is niet hetzelfde als een R780 chipset, en die dingen worden idd heet, maar ik vind het (nogmaals) gewoon raar dat er tussen mijn bord en dat van jou 40C verschil zit. En ik heb 2 in feite 2 gebouwd, ook een voor een vriend van me. En in eerste instantie had ik ook maar 1 fan. En ook toen werdt ie bij mij geen 80C. Dus ja...zeg jij het maar. Volgens mij klopt er dan ergens iets niet, of wel? Dat verschil is niet verklaarbaar, want jij hebt een perfecte airflow. Misschien is de temp sensor wel verrot.

En (nogmaals) als jij het niet erg vind, vind ik het ook niet erg. Dat is in feite alles wat ik er over te zeggen heb.

Oh no! What a mad blundering, incredibly handsome young nincompoop I've been!

Right back @ ya
Reg. datum: 18 augustus 2000

Ik moet zeggen dat ik het met Meneer Philippens eens ben dat alhoewel het lijkt dat die 80 graden geen instabiliteit tot gevolg heeft, een dergelijke hoge temperatuur niet goed is voor de levensduur van je northbridge.

Er is echter nog een andere mogelijkheid die volgens mij nog niet is onderzocht en dat is of deze temperatuur wel echt klopt. Ik kan me herinneren dat sommige readings niet altijd accuraat zijn, onder andere te wijten aan een BIOS versie of het programma dat de waarden uitleest. Overigens is dit met een hele simpele test te controleren:
  1. Open de kast van je PC.
  2. Zet de PC aan en laat hem draaien
  3. Verifieer de waarde van de gemeten temperatuur
  4. Hou je vinger op de northbridge
  5. Interpreteer de waarden van je onderhuidse thermoreceptoren (doet 'ut pijn?)
  6. Raadpleeg bij een onverwachte waarde BIOS-updates en/of alternatieve meetsoftware.

jbr wijzigde dit bericht 16-05-2008 21:34 (0%)
Reden: zpelling

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Als je je vinger erop kan houden, is hij koeler dan 60C..

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws