Gathering of Tweakers

Quicksearch
Het aantal MHz zegt niets over de prestaties van de processor tegenwoordig. Een P4 op 3.8 GHz wordt in de pan gehakt door een Phenom 9150E, ook al heeft die maar 1.8 GHz. Kloksnelheden 1 op 1 vergelijken is dus zinloos.

Om je een idee te geven (en dit is al heel erg vaak in dit topic genoemd): op een Athlon 64 3000+ kan ik redelijk wat 1080P content prima afspelen en met mijn Athlon X2 5000+ BE speelt eigenlijk alles goed. De problemen die er zijn met tragere processoren, kom je tegen bij grote rips (met een grote bandbreedte en erg complexe scenes). Met die X2 5000+ kan ik, met CoreAVC alle content goed afspelen, ook een 16GB versie van The Descent op 1080p.

De hardwareondersteuning voor HD content functioneerde in het verleden vaak niet goed omdat bestanden niet L4.1 geëncodeerd waren, maar L5.1. Hierdoor was hardwareversnelling niet mogelijk.
quote:
Devster schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 15:04:
Het aantal MHz zegt niets over de prestaties van de processor tegenwoordig. Een P4 op 3.8 GHz wordt in de pan gehakt door een Phenom 9150E, ook al heeft die maar 1.8 GHz. Kloksnelheden 1 op 1 vergelijken is dus zinloos.

Om je een idee te geven (en dit is al heel erg vaak in dit topic genoemd): op een Athlon 64 3000+ kan ik redelijk wat 1080P content prima afspelen en met mijn Athlon X2 5000+ BE speelt eigenlijk alles goed. De problemen die er zijn met tragere processoren, kom je tegen bij grote rips (met een grote bandbreedte en erg complexe scenes). Met die X2 5000+ kan ik, met CoreAVC alle content goed afspelen, ook een 16GB versie van The Descent op 1080p.

De hardwareondersteuning voor HD content functioneerde in het verleden vaak niet goed omdat bestanden niet L4.1 geëncodeerd waren, maar L5.1. Hierdoor was hardwareversnelling niet mogelijk.
Hoe ziet je systeem er verder uit ala ik mag vragen ?? ook een 780g moederbordje??

quote:
bokkow schreef op maandag 12 mei 2008 @ 01:16:
Ik heb nu ook eindelijk mijn HTPC draaien met het bekende Gigabyte 780G moederbord, 5000+ BE en 4GB geheugen. Ik vroeg me af of jullie chipset ook al zo warm wordt? Mijne wordt minimaal 81 graden in een Antec Fusion waar de airflow al zeg ik het zelf perfect is met wel slechts één fan op low.
Hoe weet je dat de airflow perfect is? De northbridge van mijn Gigabyte GA-G33M-DS2R en mijn Club3D ATi 2600pro worden ook loeiheet. Het deksel van mijn Antec Fusion wordt boven de videokaart hierdoor ook behoorlijk heet. Maar goed, ik ervaar geen stabiliteitsproblemen, dus het zal wel goed wezen. Ik heb overigens 2 Noctua fans op 800rpm draaien, geruisloos. Ik overweeg wel om het roostertje aan de achterkant van de kast te blokkeren zodat de inlaat van koele lucht min of meer gedwongen via de gaten in de afdekplaatjes van de PCI-sloten langs de videokaart, door de cpu-koeler en de noctua's de kast weer verlaat i.p.v. alleen via de cpu-koeler via de noctua's weer naar buiten.

P.S. Over je probleem met The Matrix. Releases van iLL zijn altijd van goede kwaliteit. Met welke filters speel je het videobestand af?

Reg. datum: 05 november 2002

quote:
-Moondust- schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 15:35:
[...]

Hoe weet je dat de airflow perfect is? De northbridge van mijn Gigabyte GA-G33M-DS2R en mijn Club3D ATi 2600pro worden ook loeiheet. Het deksel van mijn Antec Fusion wordt boven de videokaart hierdoor ook behoorlijk heet. ..............
Hoe je dat weet? Wat zijn de temps van resp. je NB en je Club 3d?

quote:
archangel0712 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 15:26:
[...]

Hoe ziet je systeem er verder uit ala ik mag vragen ?? ook een 780g moederbordje??
Mijn systeem ziet er zo uit:
Devster in "Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is..."

De TV Tuner is de Digital Anywhere FloppyDTV DVB-C. De processorkoeler wordt binnenkort vervangen door een stiller exemplaar (Scythe Shuriken of Mini Ninja).

Codecs als volgt: psy in "Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is..." met additioneel AC3filter. Als "back up" heb ik CoreAVC.

Ik gebruik nu echter Media Portal in plaats van Media Center (Vista).
quote:
[...]
Hoe weet je dat de airflow perfect is?
Dat is ie dus niet zoals ik al aangaf. Die van mij is 40C koeler. Lijkt me dan logisch te concluderen dat de airflow beter kan. Dat anderen ook zo heet worden, is nog steeds geen garantie dat het goed is voor je hardware. Ik blijf erbij dat het niet normaal is om de dubbele temp te hebben. Zelfs toen ik slechts 1 fan in mijn kast had (alleen een 12cm outtake), liept de temp van de NB nog niet zo hoog op. Nu heb ik dan een extra 12cm op de Ninja gezet, die koele lucht over de NB trekt en zodoende de temp onder de 40C houdt.

Tsja...als je dán nog volhoudt dat je een perfecte airflow hebt met 80C (minimaal)... 8)7

Oh no! What a mad blundering, incredibly handsome young nincompoop I've been!

Reg. datum: 31 december 2006

quote:
mphilipp schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 16:27:
[...]

Dat is ie dus niet zoals ik al aangaf. Die van mij is 40C koeler. Lijkt me dan logisch te concluderen dat de airflow beter kan. Dat anderen ook zo heet worden, is nog steeds geen garantie dat het goed is voor je hardware. Ik blijf erbij dat het niet normaal is om de dubbele temp te hebben. Zelfs toen ik slechts 1 fan in mijn kast had (alleen een 12cm outtake), liept de temp van de NB nog niet zo hoog op. Nu heb ik dan een extra 12cm op de Ninja gezet, die koele lucht over de NB trekt en zodoende de temp onder de 40C houdt.

Tsja...als je dán nog volhoudt dat je een perfecte airflow hebt met 80C (minimaal)... 8)7
Ik heb het getest met een extra fan, en geen resultaat hoor..dus ik vind het wel prima zo..heb de fan op verschillende standen en tijden getest zonder resultaat..en de kast blijft echt koel van binnen.

Ik wil absoluut geen commentaar leveren op de nuttige bijdrages die tot op heden geleverd zijn, maar het meerendeel is hardware georienteerd. Ik zou liever de configuraties in relatie tot de software(en de bijbehorende instellingen) willen weten. Dit omdat de ondergrens wel van de CPU wel bekend is om een goede 1080p rip te kunnen afspelen(al heeft het formaat een noemenswaardige invloed).

Ik weet nu dat ik op een mindere CPU een goedwerkende HA kan hebben wanneer ik MPC HT gebruik. Maar .wmv bestanden trekt die vooralsnog niet fatsoenlijk. De nieuwe htpc zal eind deze maand wel besteld gaan worden, maar hoe deze aan te sturen is vooralsnog groot vraagteken.

Dus nogmaals geen klacht van mijn kant, maar ik zou graag de softwarematige kant van het verhaal wat meer benadrukt willen zien.

PS. Mike, wanneer ga jij verder met je blog?

Enjoy the moment!

quote:
onsgeluk schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 16:59:
Ik wil absoluut geen commentaar leveren op de nuttige bijdrages die tot op heden geleverd zijn, maar het meerendeel is hardware georienteerd. Ik zou liever de configuraties in relatie tot de software(en de bijbehorende instellingen) willen weten. Dit omdat de ondergrens wel van de CPU wel bekend is om een goede 1080p rip te kunnen afspelen(al heeft het formaat een noemenswaardige invloed).

Ik weet nu dat ik op een mindere CPU een goedwerkende HA kan hebben wanneer ik MPC HT gebruik. Maar .wmv bestanden trekt die vooralsnog niet fatsoenlijk. De nieuwe htpc zal eind deze maand wel besteld gaan worden, maar hoe deze aan te sturen is vooralsnog groot vraagteken.

Dus nogmaals geen klacht van mijn kant, maar ik zou graag de softwarematige kant van het verhaal wat meer benadrukt willen zien.

Tja, wat wil je weten? Je moet eerst zelf een keus maken of je alles met een afstandsbediening wil bedienen en dus aan MCE of Mediaportal vast zit of dat je met een muis bijvoorbeeld MPC HC gaat starten of een ander programma.

In het algemeen levert CoreAVC de beste prestaties bij h/x.264 bestanden, VC-1 en dergelijke.

One day the world will be ready for u and wonder how they didn't see - E

quote:
onsgeluk schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 16:59:
Als ik voor elkaar heb wat jij hierboven schetst. Ik ben onaangenaam verrast door de knulligheid van Media Portal. Ik vind het een beetje weird dat 'iedereen' er zo hoog van op geeft, terwijl ik een behoorlijke zang en dans moet doen om het ding 'alles' te laten doen. Voor zo'n populair programma doet ie bar weinig out of the box. Dat vind ik jammer. En ik ben begonnen met een schone Vista installatie en heb slechts een enkele codec geïnstalleerd. Toch doet ie niet wat ik wil en dan lees ik dat ik weer een of andere guide van 10 kantjes moet volgen, en een kaars moet branden op de nacht dat Venus en Mars in elkaars schaduw staan...en dan is het zo warm...en dan heb ik al geen zin meer.

Daarnaast vind ik DVBviewer voor een commercieel product ook zeer instabiel. Waar het aan ligt, weet ik niet, maar het ding loopt ook steeds op een vreemde manier vast.

Tot slot valt dat hele iMod gedoe me bar tegen. Ik ziet tot nu toe alleen maar de datum en tijd scrollen en ik heb nog geen song- of filmtitel over het scherm zien lopen. Ondanks dat de vinkjes voor Winamp en Media Player aan staan. Wél heb ik de TV zender erop gekregen met een plugin van een Duitser, maar daarvoor moet je 3rd party support inschakelen en zie je helemaal niets meer op het scherm, behalve bij DVBviewer.

Laat ik het even bot zeggen: er wordt weer vrolijk op los geprutst. Pas na lang kloten krijg je de boel een beetje aan de praat. 10tallen tooltjes installeren en uren fiedelen met de instellingen. Nou weet ik best dat Media Portal erg configureerbaar is en dat het instellen wat tijd vergt, maar het is alles behalve duidelijk. En ik zit al ruim 20jaar in de it, dus ik heb best wat zicht op hoe een softwareproject aangepakt moet worden.

Ik hoop dat Media Portal 2.0 dit soort ellende op heeft gelost. Voorlopig zit ik nog goeddeels de boel met de hand op te starten. Totdat ik me ertoe kan zetten om het weer eens te proberen.

mphilip... vista media center al geprobeerd? Ik heb geen muis en toetsenboard nodig... ik kijk wel geen TV via de HTPC

@de rest: CoreAVC; zit er daar een soort ondersteuning in voor ondertitels of heb je vobsub nodig?

quote:
Justchill schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 20:45:
mphilip... vista media center al geprobeerd? Ik heb geen muis en toetsenboard nodig... ik kijk wel geen TV via de HTPC
Ja, maar dat is nog erger. Ik laat 'm mijn filmcollectie scannen en hij snapt de helft niet. Media Portal maakt er ook een potje van door de DVD files als losse films te zien. Bij MP is dit wel te fixen, maar dan moet ik alles weer in die VIDEO_TS directories plaatsen. En dat had ik nou nét afgeschaft omdat de media players die ik had dit niet nodig vonden. Ik vermoed dat MP dit wél erg vind. Sowieso had WinDVD er moeite mee. Ik haat programma's die zo rigide geprogrammeerd zijn.

Mijn filmcollectie bestaat uit diverse soorten filmbestanden en dvd rips (van mezelf) en de nodige .avi's, mkv's, iso's etc. Ik moest na het scannen een heleboel uit de database gooien omdat ie dus voor elk van de dvd bestanden losse films had gevonden (erg knap). En ik kon dus al die foute titels stuk voor stuk eruit kiepen. Als ik weer een keer zin heb, kiep ik alles weer in VIDEO_TS directories en dan nog maar een keer proberen.

Mijn muziekcollecitie is helemaal een mysterie. Bijna 100Gb op een NTFS share en hij 'ziet' maar een handvol. Heel weird. Vrijwel allemaal MP3, een enkele M4A.

Is het nou écht allemaal zo ingewikkeld dat ik hier weken aan moet spenderen om het goed te krijgen? Ik begin bijna terug te verlangen naar mijn Popcornhour...

Mike,

Dus als ik het goed begrijp is een PC als mediacenter inrichten nog niet het walhalla waar ik op hoopte. Jij beschrijft problemen waar ik nogal huiverig voor ben en zie het cynische commentaar van m'n vrouw al tegemoet als de PC niet net zo lekker werkt als XBMC :(

Dat is namelijk mijn probleem, XBMC is voor mij en mijn gezin nagenoeg perfect. Het hele gezin kan ermee overweg en zij zien niet de kleine minpunten die ik wel zie(afspelen HD-materiaal). Dus als er een htpc komt, moet die in feite de box vervangen zonder dat iemand ooit nog naar dat ding verlangt.

XBMC schijnt op linux te kunnen draaien, het probleem is dan echter nog groter daar ik de ballen snap van linux :+

Enjoy the moment!

quote:
mphilipp schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:34:
[...]

Is het nou écht allemaal zo ingewikkeld dat ik hier weken aan moet spenderen om het goed te
Precies het gevoel dat ik heb. Ik had goed hoop na alle berichten over Vista Media Center en Media Portal maar uiteindelijk lijkt het nog allemaal in de kinderschoenen te staan en val ik terug op het in windows verkenner aanklikken van een film.

Black Edition
Reg. datum: 08 november 2005

quote:
[...]

Hoe weet je dat de airflow perfect is? De northbridge van mijn Gigabyte GA-G33M-DS2R en mijn Club3D ATi 2600pro worden ook loeiheet. Het deksel van mijn Antec Fusion wordt boven de videokaart hierdoor ook behoorlijk heet. Maar goed, ik ervaar geen stabiliteitsproblemen, dus het zal wel goed wezen. Ik heb overigens 2 Noctua fans op 800rpm draaien, geruisloos. Ik overweeg wel om het roostertje aan de achterkant van de kast te blokkeren zodat de inlaat van koele lucht min of meer gedwongen via de gaten in de afdekplaatjes van de PCI-sloten langs de videokaart, door de cpu-koeler en de noctua's de kast weer verlaat i.p.v. alleen via de cpu-koeler via de noctua's weer naar buiten.

P.S. Over je probleem met The Matrix. Releases van iLL zijn altijd van goede kwaliteit. Met welke filters speel je het videobestand af?
Ik heb dus ook bepaalde roosters afgeplakt en dichtgeschroefd en de lucht wordt langs de warme delen geleid ik ben er achter dat de chipset ook zo warm wordt zelfs al zet ik er een fan op die constant vol vermogen blaast dus ik heb er vrede mee, zal wel goed zijn. Het is ook niet instabiel verder dus tja.

Je PS:
Heb je die sample gedownload? het ligt echt gewoon aan de film. In de volledige versie houdt het de eerste 15 minuten aan om daarna niet meer terug te komen. Ik gebruik ffdshow en Haali en speel het af in WMP11. Nog niet hardwarematig decoderen want dat krijg ik nog niet lekker aan de praat ook niet met PowerDVD 8 of Nero.
quote:
mphilipp schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 16:27:
[...]

Niet zo bijdehand, graag, ik weet echt wel iets van luchtverplaatsing af en het is zeker niet de eerste keer dat ik een systeem bouw. Ik blijf volhouden dat de airflow miss niet perfect is (wat is het wel?) maar sowieso wel goed. Ik denk dat of de temp sensor brak is (er is er ook een die geeft aan dat het onder kamertemperatuur is, wat ik uitermate knap vind op één fan) of het contact niet lekker is maar ik ga er nog eens naar kijken.
De cpu wordt op 3,25GHz en 1,375V dan weer niet warmer dan 50 graden wat passief met een Scythe Ninja Mini toch wel netjes mag heten en een teken is dat mn airflow op zn minst goed is.

AMD X2 5000+ BE - 4GB OCZ PC8000 - 1,5TB (Samsung T166 500GB - Samsung F1 1TB) - AMD 780G - Samsung 245B Intel Celeron 430 - 2GB OCZ PC12800 - 40GB - Asus P5Q3 - XFX8400GS

quote:
onsgeluk schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:59:
Mike,

Dus als ik het goed begrijp is een PC als mediacenter inrichten nog niet het walhalla waar ik op hoopte. Jij beschrijft problemen waar ik nogal huiverig voor ben en zie het cynische commentaar van m'n vrouw al tegemoet als de PC niet net zo lekker werkt als XBMC :(

Dat is namelijk mijn probleem, XBMC is voor mij en mijn gezin nagenoeg perfect. Het hele gezin kan ermee overweg en zij zien niet de kleine minpunten die ik wel zie(afspelen HD-materiaal). Dus als er een htpc komt, moet die in feite de box vervangen zonder dat iemand ooit nog naar dat ding verlangt.

XBMC schijnt op linux te kunnen draaien, het probleem is dan echter nog groter daar ik de ballen snap van linux :+
Ik ben overgeschakeld van xbox naar linux en het draait bijzonder stabiel. Het apple trailer script en .ogg files doen soms de boel nog eens crashen maar voor de rest draait het helemaal hetzelfde als op de xbox. De niet-tweakers in huis hebben weinig van de overschakeling gemerkt, buiten de nieuwe remote en de 1080p interface dan :) Ubuntu installeren is eenvoudiger dan Windows, je zit zelfs in een volledig grafische omgeving en XBMC is te downloaden als package. Dat is zowat hetzelfde als een .exe installer in windows maar dan zonder opties die je nog moet instellen. Je kan zelfs een bootable usb image downloaden als je XBMC linux eens wilt proberen zonder enige installatie.

quote:
bokkow schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 22:18:
[...]
Niet zo bijdehand, graag, ik weet echt wel iets van luchtverplaatsing af en het is zeker niet de eerste keer dat ik een systeem bouw. Ik blijf volhouden dat de airflow miss niet perfect is (wat is het wel?) maar sowieso wel goed.
Ok, ik wijs alleen op die 40C temperatuurverschil. Als je dat niets zegt, hou ik mijn mond verder wel. Ik vind het 2x vreemd: 1x dat er überhaupt 40C verschil tussen zit en 1x omdat er bij jou dan geen belletje gaat rinkelen. We hebben hetzelfde bord (Gigabyte, right?). Ik heb er een Athlon 5200+ op zitten. Vind je het dan niet op zijn minst vreemd dat er 40C, het dubbele, verschil tussen zit? Dat vind ik dus raar.

Maar als jij er vrede mee hebt, mij best. Ik blijf het raar vinden. En als jij dat ziet als een aanval, ook best. Dit is geen verpis wedstrijd wie het beste een systeem kan bouwen. Dit verschil zou zelfs mij moeder raar vinden. Zeg het me als ik raaskal aub...

quote:
cheiron schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:59:
[...]
Precies het gevoel dat ik heb. Ik had goed hoop na alle berichten over Vista Media Center en Media Portal maar uiteindelijk lijkt het nog allemaal in de kinderschoenen te staan en val ik terug op het in windows verkenner aanklikken van een film.
Het is niet zozeer kinderschoenen, maar ik denk eerder dat er een aantal problemen de oorzaak zijn, waarvan de belangrijkste is de absolute chaos op het gebied van codecs. Laat ik voorop stellen dat ik geen expert ben en dat ook niet wil worden. Als iemand technisch wordt over codecs, hou ik mijn oren dicht of sla ik het verhaal over. Ik wil het niet weten.
Naar mijn idee zijn er (ook hier) maar een paar mensen die het écht snappen en precies weten welke codec wat doet. Dus voordat iemand erachter is waarom een of ander filmpje niet afspeelt, zijn ze meestal weer 3 codec packs verder en zit het systeem helemaal vol met ellende. Dat bevordert het afspelen van films niet. Je weet nooit welke player welke codec gebruikt. Dat ligt aan instellingen, maar ook aan de player zelf. Die stuurt de boel op een aparte manier aan (eigen codecs bv) waardoor iets als ffdshow niet getriggerd wordt.
Dit heeft op zijn beurt weer tot gevolg dat veel mensen roepen dat je player x moet installeren en codec y, terwijl dat alleen op hun systeem werkt omdat ze er zelf een zooitje van hebben gemaakt.

Dan heb je nog de chaos onder ontwikkelaars. Niets dat lof voor de ontwikkelaars van MP (Frodo is een ex-collega van me zelfs), maar er zijn veel programmeurs met het (wat ik noem) Remi Complex. Remi was alleen op de wereld en zo lijken die ontwikkelaars dat soms ook te zijn. Dat betekent dat bepaalde spullen niet werken als jij een ander systeem hebt dan de ontwikkelaar.

MP 1 is natuurlijk het resultaat van een product dat ooit met een bepaalde featureset is ontwikkeld en is uitgegroeid tot iets groots. Dat betekent dat het een lappendeken is geworden. Dat weet men bij het team ook, want MP 2 is een compleet redesign. Nogmaals: niets dan lof voor de mensen die er zoveel energie in steken. Het lijkt net of ik ze afbrand, maar niets is zo ingewikkeld als een dergelijk systeem bouwen voor een hele diverse markt.

XBMC is wat dat betreft veel makkelijker, want het hard- en softwareplatform is begrensd. Die ontwikkelaars hoeven zich dus niet af te vragen wat jij voor hardware hebt en hoe de drivers zich gedragen.

Anyway....ik kom er wel uit...eventually. Ik had er alleen op enig moment een beetje tabak van. Ik probeer eerst maar eens MP in het gareel te krijgen en val daarbij elk probleem apart aan. Het zou in principe allemaal moeten werken. Er zijn tenminste een flink aantal mensen die roepen dat ie alles voor ze doet, behalve blowjobs. Dus het zou moeten kunnen. Misschien krijg ik dan nog die laatste feature nog aan de praat... ;)

Komaan é Mike, je gaat het toch zo snel niet opgeven hé??

Ik begrijp niet dat jij zoveel problemen hebt. Mijn vista media center speelt ALLE types videobestanden af, ja ook map VIDEO_TS ziet hij als een aparte DVD, mkv, avi, wmv enz.. en ik weet EXACT welke codecs er gebruikt worden voor elk type mediabestand in VMC.

Trouwens een DVD laat je gewoon de VOB files eens in de map VIDEO_TS staan. Wat is daar verkeerd aan? VMC herkent die mappen als 1 DVD..

Vista media center met de video browser plugin en de media control plugin en klaar.

Je hebt trouwens qua codecs enkel haali en ffdshow nodig; wist je dat? Als je DXVA wil, moet je powerdvd ultra installeren.

Mensen, vista media center werkt echt wel heel goed hoor !! Ik moet wel zeggen dat ik nog geen audio en televisie heb geimplementeerd... Maar er zijn ook veel plugins en communities voor. De EMUcenter plugin is trouwens een hele leuke; mijn htpc is nu tevens super nintendo, playstation, nintendo 64,DS, gameboy en arcadebak! Alles te bedienen met remote en gamepads..

Justchill wijzigde dit bericht 14-05-2008 23:57 (7%)

Black Edition
Reg. datum: 08 november 2005

quote:
mphilipp schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 23:22:
[...]

Ok, ik wijs alleen op die 40C temperatuurverschil. Als je dat niets zegt, hou ik mijn mond verder wel. Ik vind het 2x vreemd: 1x dat er überhaupt 40C verschil tussen zit en 1x omdat er bij jou dan geen belletje gaat rinkelen. We hebben hetzelfde bord (Gigabyte, right?). Ik heb er een Athlon 5200+ op zitten. Vind je het dan niet op zijn minst vreemd dat er 40C, het dubbele, verschil tussen zit? Dat vind ik dus raar.

Maar als jij er vrede mee hebt, mij best. Ik blijf het raar vinden. En als jij dat ziet als een aanval, ook best. Dit is geen verpis wedstrijd wie het beste een systeem kan bouwen. Dit verschil zou zelfs mij moeder raar vinden. Zeg het me als ik raaskal aub...
offtopic:
Je raaskalt, ga zelf maar na ;) Al wat je zegt leg je me in de mond ik heb niets van dat alles zo gezegd.

AMD X2 5000+ BE - 4GB OCZ PC8000 - 1,5TB (Samsung T166 500GB - Samsung F1 1TB) - AMD 780G - Samsung 245B Intel Celeron 430 - 2GB OCZ PC12800 - 40GB - Asus P5Q3 - XFX8400GS

quote:
Justchill schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 23:54:
Komaan é Mike, je gaat het toch zo snel niet opgeven hé??
Ik begrijp niet dat jij zoveel problemen hebt. Mijn vista media center speelt ALLE types videobestanden af, ja ook map VIDEO_TS ziet hij als een aparte DVD, mkv, avi, wmv enz.. en ik weet EXACT welke codecs er gebruikt worden voor elk type mediabestand in VMC.
Ik had juist alle VIDEO_TS folder opgeruimd omdat mijn media players die ik had dit niet nodig vonden. Ik had al begrepen dat ik ze nu weer terug moet zetten. Vandaar mijn opmerking dat ik het haat dat programma's zo rigide zijn opgezet als de diverse media centers. Mijn Popcorn had geen behoefte aan VIDEO_TS folders.
quote:
Je hebt trouwens qua codecs enkel haali en ffdshow nodig; wist je dat? Als je DXVA wil, moet je powerdvd ultra installeren.
Ik had reeds gemeld dat ik een goede guide gevonden had, waardoor ik precies de codecs heb die ik nodig heb. Dat is ook mijn probleem niet.
quote:
Mensen, vista media center werkt echt wel heel goed hoor !!
Dat is een mening. Ik wil bepaalde functionaliteit en wil me niet aanpassen aan het programma. VMC wil dat ik dingen op een bepaalde manier doe en dat wil ik weer niet.

quote:
bokkow schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 01:09:
[...]
offtopic:
Je raaskalt, ga zelf maar na ;) Al wat je zegt leg je me in de mond ik heb niets van dat alles zo gezegd.
Dus je heb geen NB die 40C warmer is dan die van mij? Misschien handig als je aangeeft wat er niet klopt in mijn bewering. Ik reageer volgens mij alleen op jouw uitlating dat jouw NB 81C is en dat je dat ok vindt. Ik zeg daarop dat die van mij niet eens 40C is en dat ik dat verschil raar vindt. Jij bent nu blijkbaar op je pik getrapt en dat is dan het derde ding dat ik weer raar vind.

Zal de warmte wel zijn. Laat maar verder. Kook jij maar lekker een eitje op je NB. Ik vind het best zo... |:(

Fire Walk With Me

quote:
cheiron schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:59:
Same here... ik ben een maand of wat geleden ook vol goede moed begonnen met Vista Media Center op een 780-based mobo. Ik knapte meteen af op het feit dat triviale dingen als het ontbreken van de mogelijkheid om on the fly te wisselen van subtitle/audio-streams. video_ts folders worden in mijn VMC ook hardnekkig NIET herkend ondanks de benodigde registry hacks... Om het nog maar niet te hebben over het gefrot om een DVB-C kaartje aan de praat te krijgen in VMC. Het is zooi en staat absoluut nog in de kinderschoenen.
MediaPortal eens geinstalleerd.. voor zover dat mogelijk was.. helemaal een drama. MediaPortal is leuk als je vrijgezel bent, bij paps en mams woont, geen vrienden hebt en dus zeeen van vrije tijd hebt en je het ook leuk vind om continu je setup te tweaken. Not for me. Ik heb amper vrije tijd: het ontspant me om media te BEKIJKEN, niet om elke avond bezig te zijn met het bekijkbaar proberen te maken van media.

Dan het codec-gezeik. Continu gedoe met gestotter, mozaik-beelden, beeld/audio out of sync, geen subtitles, ... pfff...

Dus, wat doe ik nu: Media Player Classic - Home Cinema 1.1.0.2 en een Trust wireless keyboardje waarmee ik de movie-bestanden/video_ts trees drag en drop op 't MPC icoontje.
Dat werkt tenminste. Heb nu ffdshow als overall codec maar ga CoreAVC er maar bijzetten voor 't zware x264-spul want dat trekt m'n Phenom icm ffdshow nog niet altijd. En ik ga de HTPC ook als leechmachine gebruiken, dan doet ie wat meer zinnigs.

Moet nog wat tips van JustChill proberen voor VMC, de PowerDVD8 codec, de mediaplugin... maar ja.. tijd he.. :)

quote:
bokkow schreef op maandag 12 mei 2008 @ 01:16:
Ik heb nu ook eindelijk mijn HTPC draaien met het bekende Gigabyte 780G moederbord, 5000+ BE en 4GB geheugen. Ik vroeg me af of jullie chipset ook al zo warm wordt? Mijne wordt minimaal 81 graden in een Antec Fusion waar de airflow al zeg ik het zelf perfect is met wel slechts één fan op low.
Hoi, ik heb ook dit moederbordje in mijn HTPC zitten. Met een 4850E als processor + Scythe Ninja Mini koeler. En Antec Fusion 430 als kast.

Op hardware.info heb ik gelezen dat sommige HTPC bouwers de fan niet op de koeler steken. Doordat er al twee ingebouwde fans langs de zijkant in de kast steken. De processor 4850E is van de energiezuinige soort (minder warmte = minder geluid). Dus leek me dit ok om ook in te bouwen.

Heb daarnet de handleiding van de Scythe Ninja Mini eens onder handen genomen. Blijkbaar blaast de meegeleverde fan lucht naar binnen (in de koeler). En niet naar buiten.

Na heel jullie discussie over Airflow gelezen te hebben, vraag ik me nu af:

a) Of ik niet beter die fan toch op de Scythe Ninja Mini monteer ?
(ik produceer dan wel meer geluid, terwijl de HPTC nu echt fluister stil is)
=> Ik heb de Antec fans aan de zijkant dan ook laten vervangen door nog stillere Nexus fans.

b) Heeft dit (terug) monteren van de fan, op de Scythe Ninja Mini zin ?
- Zal de northbridge daarmee minder warm worden ? (of maakt dit niet uit, volgens jullie laatste conclusies hier)
- Is dit beter voor mijn processor ? Of kan die het zonder fan ook prima trekken. Er zitten namelijk twee fans vlakbij in de kast.

c) Via welk betrouwbaar tooltje kun je deze waarden meten ? Wat gebruiken jullie ? Dan lees ik die gegevens thuis eens in en post ze hier

P.S. Momenteel is de HTPC terug bij de leverancier, omdat ze alles in de verkeerde kast gemonteerd hebben 8)7 . Ze gaan alles hermonteren in de juiste kast voor me. Voor de rest, heb ik niets te klagen over hun service (noch kwaliteit van hun werk). Gewoon een menselijk (of computer) foutje gemaakt bij de bestelling, vrees ik...

Gent32m wijzigde dit bericht 15-05-2008 09:33 (12%)

.be
Reg. datum: 02 december 2001

quote:
stefimke schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:10:
[...]...
MediaPortal eens geinstalleerd.. voor zover dat mogelijk was.. helemaal een drama. MediaPortal is leuk als je vrijgezel bent, bij paps en mams woont, geen vrienden hebt en dus zeeen van vrije tijd hebt en je het ook leuk vind om continu je setup te tweaken. Not for me. Ik heb amper vrije tijd: het ontspant me om media te BEKIJKEN, niet om elke avond bezig te zijn met het bekijkbaar proberen te maken van media...
Het een drama noemen, vind ik er wat over. Het klopt dat je inderdaad was tijd in het begin moet investeren om alles te hebben zoals je zelf wilt. Ik ben een weekje elke avond wel aan het spelen geweest met MP om alles te finetunen. Maar sindsdien hoef ik praktisch nooit iets te configureren en hou ik mij ook alleen bezig met het bekijken van media.

Als je een dergelijke interface wilt maar je wilt zelf geen tijd investeren in het goed installeren + configureren dan moet je imho maar een preinstalled standalone box kopen :)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws