ATi is Victorious

Waar zou dit aan kunnen liggen? Brakke codecs of gewoon slecht gecodeerd?
Hier is een sample:
52 dagen oud nieuwsgroepen
Na de sample zelf te hebben gedownload komt het daar ook in voor maar minder erg dan in het geheel.
Het lijkt alleen de eerste 10 minuten te bevatten dus ik was weer te vroeg aan het schreeuwen, niettemin is het minder fijn.
bokkow wijzigde dit bericht 12-05-2008 13:09 (25%)
AMD X2 5000+ BE - 4GB OCZ PC8000 - 1,5TB (Samsung T166 500GB - Samsung F1 1TB) - AMD 780G - Samsung 245B Intel Celeron 430 - 2GB OCZ PC12800 - 40GB - Asus P5Q3 - XFX8400GS
Maar normaal is het niet. Je airflow is écht niet zo perfect als je denkt. Die van mij wordt niet heter dat 39C...een verschil van 40C lijkt me niet echt gezond te noemen. Aanvankelijk was die van mij ook wat heter (maar nooit 80C), Ik heb op mijn CPU een Scythe Ninja met de fan aan de kant van de Northbridge. De fan blaast richting zijkant kast, dus zorgt voor een luchtstroom die boven de NB langs loopt. Daardoor ging de temp een stukkie omlaag. Verder heb ik een 12cm exhaust fan. De CPU wordt nooit heter dan 53C (Athlon 5200+) en de chipset blijft redelijk stabiel op 38-39C.quote:Only schreef op maandag 12 mei 2008 @ 09:07:
[...]
Hier istie ook 81 graden continue hoor, hij kan wel aardig wat hebben hoor met die passieve koeling, ik heb overigens alle fans op low staan.
Of die 80C onschadelijk is durf ik niet te zeggen. Mijn CPU heeft een max temp (volgens AMD) van 58-63C (zo uit het hoofd). Hij zal niet meteen uiteen splijten boven die temp, maar het zal niet bevordelijk zijn voor de levensduur. Ik kan me niet voorstellen dat 80C goed is voor welke chip dan ook. Zeker niet over een langere periode. Ik zou er zeker wat aan doen als ik jou was, want dit kan nooit goed zijn.
Oh no! What a mad blundering, incredibly handsome young nincompoop I've been!
Volgens mij snap jij hem niet goed; DXVA (acceleratie van HD met je GPU) werkt steeds beter, nagenoeg alle releases die de afgelopen maanden en later uitgekomen zijn werken. Het probleem is alleen dat je niks geen extra filters kan draaien, dus geen vobsub wat betekent dat je moet kiezen: of DXVA of ondertitels. en dat is natuurlijk erg balen....quote:mphilipp schreef op maandag 12 mei 2008 @ 10:52:
[...]
En wat ga je dan kopen? En wat ga je daar dan precies op vooruit? Ik begrijp dit niet zo goed. Dat gedoe met die accelleratie was allang bekend en ligt meer aan het fout coderen van de film dan dat het aan die chipset ligt. Dan verkoop je dit bord, en koop je iets anders. Dan zit je in hetzelfde schuitje denk ik dan. Er is nl helemaal niets wat wél alles accellereert. IK heb precies om die reden een Athlon 5200+ erop geprikt, zodat ie niet meteen stikt als er een 'foute' film tussen zit. Ook kun je kijken of je wat selectiever kunt zijn in het downloaden. Er zijn floeperds die films op de juiste manier coderen.
Dus welk probleem je precies gaat oplossen met een andere setup ontgaat me eigenlijk.
Maar ik zou ook niet zo snel m'n 790g bordje verkopen. Ik verwacht middels software upgrades dat hier nog iets aan gedaan kan worden.
One day the world will be ready for u and wonder how they didn't see - E
Dat snap ik allemaal, maar dat gaat met een ander bord niet voor je oplossen? Dat bedoel ik. Het is of het een of het ander. Misschien dat een of andere slimmerik iets bedenkt, waardoor er toch nog een soort overlay bij gefoefeld kan worden als er hardwarematig afgespeeld wordt. Anders is het een dikkere CPU erop en dan maar softwarematig voor die dingen die je niet over hardware kan doen.quote:vandermark schreef op maandag 12 mei 2008 @ 14:10:
[...]
Volgens mij snap jij hem niet goed; DXVA (acceleratie van HD met je GPU) werkt steeds beter, nagenoeg alle releases die de afgelopen maanden en later uitgekomen zijn werken. Het probleem is alleen dat je niks geen extra filters kan draaien, dus geen vobsub wat betekent dat je moet kiezen: of DXVA of ondertitels. en dat is natuurlijk erg balen....
Voorlopig ben ik er blij mee, maar ja...ik ben dan ook een van die eikels die ook wel een een legale BlueRay of HD-DVD koopt...
Hij kan het echt wel hebben hoor..en mijn CPU is overigens wel een stuk koeler..die zit op rond de 35 graden..in de kast zelf is het ook helemaal koel..dus het zal opzich wel loslopen. Als je hoort hoe warm die kaarten tegenwoordig kunnen worden schrik ik er niet eens zo van..en tijdens een spel loopt de temp. max 4 graden op nog..dus valt te overzien.quote:mphilipp schreef op maandag 12 mei 2008 @ 12:33:
[...]
Maar normaal is het niet. Je airflow is écht niet zo perfect als je denkt. Die van mij wordt niet heter dat 39C...een verschil van 40C lijkt me niet echt gezond te noemen. Aanvankelijk was die van mij ook wat heter (maar nooit 80C), Ik heb op mijn CPU een Scythe Ninja met de fan aan de kant van de Northbridge. De fan blaast richting zijkant kast, dus zorgt voor een luchtstroom die boven de NB langs loopt. Daardoor ging de temp een stukkie omlaag. Verder heb ik een 12cm exhaust fan. De CPU wordt nooit heter dan 53C (Athlon 5200+) en de chipset blijft redelijk stabiel op 38-39C.
Of die 80C onschadelijk is durf ik niet te zeggen. Mijn CPU heeft een max temp (volgens AMD) van 58-63C (zo uit het hoofd). Hij zal niet meteen uiteen splijten boven die temp, maar het zal niet bevordelijk zijn voor de levensduur. Ik kan me niet voorstellen dat 80C goed is voor welke chip dan ook. Zeker niet over een langere periode. Ik zou er zeker wat aan doen als ik jou was, want dit kan nooit goed zijn.
Klopt die temp dan wel? Ik kan me nl niet voorstellen dat jouw NB 40C warmer is dan die van mij. Dat klopt toch niet? Ik meet met Speedfan en die komt overeen met wat het BIOS weet te melden.quote:Only schreef op maandag 12 mei 2008 @ 16:19:
[...]
Hij kan het echt wel hebben hoor..en mijn CPU is overigens wel een stuk koeler..die zit op rond de 35 graden..in de kast zelf is het ook helemaal koel..dus het zal opzich wel loslopen.
Jah, als het goed is klopt die gewoon hoor, Bios zegt hetzelfde als speedfan, en AMD overdrive ook, maarja die lezen alle3 hetzelfde uit he dus verschil daarin had ik ook niet verwacht, en als ik andere fora lees zie ik dat ze daar ook zo warm worden, mja wat verwacht je dan ook van passief he:)quote:mphilipp schreef op maandag 12 mei 2008 @ 17:13:
[...]
Klopt die temp dan wel? Ik kan me nl niet voorstellen dat jouw NB 40C warmer is dan die van mij. Dat klopt toch niet? Ik meet met Speedfan en die komt overeen met wat het BIOS weet te melden.
Ik heb nog wel een oude fan liggen, ik zal hem morgen eens aansluiten op het moederbord en kijken of de temperatuur dan zoveel omlaag vliegt. Maar zoals ik al zei er zitten 2 120mm casefans op voor de airflow en het is ook echt gewoon koel in de behuizing.
G45 + E8400 waarschijnlijk.. tenzij er een AMD CPU is die probleemloos alle 1080p content kan afspelen; misschien is straks een phenom 9150E de oplossing?quote:mphilipp schreef op maandag 12 mei 2008 @ 10:52:
[...]
En wat ga je dan kopen? En wat ga je daar dan precies op vooruit? Ik begrijp dit niet zo goed. Dat gedoe met die accelleratie was allang bekend en ligt meer aan het fout coderen van de film dan dat het aan die chipset ligt. Dan verkoop je dit bord, en koop je iets anders. Dan zit je in hetzelfde schuitje denk ik dan. Er is nl helemaal niets wat wél alles accellereert. IK heb precies om die reden een Athlon 5200+ erop geprikt, zodat ie niet meteen stikt als er een 'foute' film tussen zit. Ook kun je kijken of je wat selectiever kunt zijn in het downloaden. Er zijn floeperds die films op de juiste manier coderen.
Dus welk probleem je precies gaat oplossen met een andere setup ontgaat me eigenlijk.
Zoals het nu is zijn we met de DXVA niets omdat ondertiteling er nog niet mee werkt..
Ik heb nog een leuke mediacenter tip: check deze link eens: emucenter voor al je oude games : http://www.push-a-button....vista/emucenter/index.php
Nounou...zó zwak zijn die Athlons nou ook weer niet...Voor 1080p heb je écht geen supercomputer nodig hoor.quote:Justchill schreef op maandag 12 mei 2008 @ 17:53:
[...]
G45 + E8400 waarschijnlijk.. tenzij er een AMD CPU is die probleemloos alle 1080p content kan afspelen; misschien is straks een phenom 9150E de oplossing?
Reg. datum: 08 september 2003
idd.. ik heb de AMD x2 4850E, alles kan op softwarematig afspelen.. met gemak!quote:mphilipp schreef op maandag 12 mei 2008 @ 19:54:
[...]
Nounou...zó zwak zijn die Athlons nou ook weer niet...Voor 1080p heb je écht geen supercomputer nodig hoor.
Reg. datum: 11 februari 2000
Mijn ouwe Celeron speelt HD content ook met gemak matig...quote:dCY schreef op maandag 12 mei 2008 @ 21:46:
[...]
idd.. ik heb de AMD x2 4850E, alles kan op software matig afspelen.. met gemak!
Wat is dan ongeveer de CPU-Load?quote:dCY schreef op maandag 12 mei 2008 @ 21:46:
[...]
idd.. ik heb de AMD x2 4850E, alles kan op softwarematig afspelen.. met gemak!
ATi is Victorious
Als ik namelijk een htpc ga bouwen, dan wil ik niet zappen op de decoder, maar op de htpc.
doet zo'n htpc ook aan upscaling van tv en normale dvdtjes die je afspeelt op dat ding?
Reg. datum: 19 augustus 2005
Stel jezelf even de vraag of je pc ook DivXjes met een lagere native resolutie upscaled in je Windows Media player op Full Screenquote:Qosmic schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:05:
Ben nu ook bezig met een htpc maar 1 ding is mij nog niet helemaal duidelijk.
doet zo'n htpc ook aan upscaling van tv en normale dvdtjes die je afspeelt op dat ding?
Reg. datum: 11 februari 2000
Reg. datum: 14 november 2002
Ziet er netjes uit! Heb je 'm ook al werkend? Ik ben erg benieuwd hoe het display zich gedraagt in MCE/Mediaportal. Heb zelf momenteel een Dign/Origen kast met bijbehorend 2x16 VFD, maar ik vind dat display te klein en niet helder genoeg. Van verder dan een meter en het is eigenlijk niet meer te lezen.quote:Muyz schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 00:44:
Hierbij de beloofde foto's van de montage van het OLED scherm in de Omaura kast.
Als je 'm werkend hebt dan zou je daar dan ook wat foto's van willen posten (hoe meer hoe beter ;-)
Reg. datum: 25 januari 2007
Ik ben van plan een htpc in mekaar te zetten, maar heb er op dit moment nog niet zoveel verstand van. Ik was dus van plan om dit moedrbord te halen Gigabyte GA-MA78GM-S2H met de AMD Athlon X2 4850e zoals wel meer mensen hier. Maar wat ik me nu afvroeg na het forum hier een beetje door gelezen te hebben, is dat de hardware ondersteunig voor het afspelen van HD materiaal dus niet altijd goed functioneerd. Is deze processor dan krachtig genoeg of kun je beter voor een 6000+ gaan of iets anders?????
BVD
AMD X2 5000+ BE - 4GB OCZ PC8000 - 1,5TB (Samsung T166 500GB - Samsung F1 1TB) - AMD 780G - Samsung 245B Intel Celeron 430 - 2GB OCZ PC12800 - 40GB - Asus P5Q3 - XFX8400GS
Inderdaad simpel monteren, maar wat is het eindresultaat? Ik bedoel, hij blijft toch niet los bovenop de kast staanquote:Muyz schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 00:44:
Hierbij de beloofde foto's van de montage van het OLED scherm in de Omaura kast. Montage is erg simpel: vier schroefjes op de hoekpunten van een in de kast aanwezige bracket:
Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!
Anders kan je wachten op de phenom 9150E; energy efficient quad-core.quote:archangel0712 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:23:
Hallo
Ik ben van plan een htpc in mekaar te zetten, maar heb er op dit moment nog niet zoveel verstand van. Ik was dus van plan om dit moedrbord te halen Gigabyte GA-MA78GM-S2H met de AMD Athlon X2 4850e zoals wel meer mensen hier. Maar wat ik me nu afvroeg na het forum hier een beetje door gelezen te hebben, is dat de hardware ondersteunig voor het afspelen van HD materiaal dus niet altijd goed functioneerd. Is deze processor dan krachtig genoeg of kun je beter voor een 6000+ gaan of iets anders?????
BVD
Je zou ook altijd je dualcore wat kunnen overklokken..
Reg. datum: 25 januari 2007
Is die niet weer te slap voor 1080p af te spelen??? die heeft maar 1800MHzquote:Justchill schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 12:52:
[...]
Anders kan je wachten op de phenom 9150E; energy efficient quad-core.
Je zou ook altijd je dualcore wat kunnen overklokken..
Dit topic is gesloten. ![]()