Oh no! What a mad blundering, incredibly handsome young nincompoop I've been!
Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid
Pagina: 1 2 3 4 ... 149 150 151 152 153 154 155 156 157 ... 191 192 193 194 last
Nieuw TopicIk loop al maandjes te zoeken naar een mooi htpc systeempje en de htpc van de best-buy-guide mei 2008 lijkt mij de perfecte keuze.
Echter had ik nog een paar vraagjes...
Het Mediacenter systeem wordt via HDMI met een versterker verbonden waarna de versterker het geluid- en videosignaal zal bewerken en door zal sturen naar de TV.
Aangezien de gezinsleden nogal audiofiel zijn, moet dit geluid zo zuiver mogelijk en onbewerkt doorgestuurd worden. Nu is mijn vraag, kan de onboard videokaart van het htpc systeem dat?
Mij lijkt dat deze videokaart enkel video overzet en dat ik een aparte optische (?) kabel zal moeten verbinden met de versterker. Indien dit zo is, is dit geluidsignaal dan zuiver en onbewerkt met de onboard geluidskaart?
Hiernaast had ik een ander vraagje... Wellicht gaan wij overschakelen naar TV Vlaanderen aangezien Telenet naar mijn weten (?) zeker geen htpc systeem ondersteund (noch op tweakers.net, noch op andere sites is te vinden of digitale tv van telenet wel of niet werkt). Hiervoor heb ik een pci-smartcard-kaart nodig of iets dergelijks, hetgeen wat hier ergens reeds te vinden is in het forum (FloppyDTV). Nu is mijn vraag, de kast (Antec Fusion Black 430), is deze hierop voorbereid? Het geeft uiteraard niet indien de smartcard vanachter ingestoken moet worden..
Bedankt!
Echter had ik nog een paar vraagjes...
Het Mediacenter systeem wordt via HDMI met een versterker verbonden waarna de versterker het geluid- en videosignaal zal bewerken en door zal sturen naar de TV.
Aangezien de gezinsleden nogal audiofiel zijn, moet dit geluid zo zuiver mogelijk en onbewerkt doorgestuurd worden. Nu is mijn vraag, kan de onboard videokaart van het htpc systeem dat?
Mij lijkt dat deze videokaart enkel video overzet en dat ik een aparte optische (?) kabel zal moeten verbinden met de versterker. Indien dit zo is, is dit geluidsignaal dan zuiver en onbewerkt met de onboard geluidskaart?
Hiernaast had ik een ander vraagje... Wellicht gaan wij overschakelen naar TV Vlaanderen aangezien Telenet naar mijn weten (?) zeker geen htpc systeem ondersteund (noch op tweakers.net, noch op andere sites is te vinden of digitale tv van telenet wel of niet werkt). Hiervoor heb ik een pci-smartcard-kaart nodig of iets dergelijks, hetgeen wat hier ergens reeds te vinden is in het forum (FloppyDTV). Nu is mijn vraag, de kast (Antec Fusion Black 430), is deze hierop voorbereid? Het geeft uiteraard niet indien de smartcard vanachter ingestoken moet worden..
Bedankt!
Svenitos wijzigde dit bericht 05-05-2008 21:54 (4%)
Dit is mijn signature
Reg. datum: 20 januari 2006
Reg. datum: 20 januari 2006
Een FloppyDTV moet je aansluiten met firewire (kan ook rechtstreeks op het moederbord door de kabel om te draaien). Dan kan je kiezen ofdat je die in een PCI of PCI-e slot plugt, maar dit is gewoon om de kaart stevig te kunnen bevestigen.
De cam module plaats je gewoon achteraan in een gleuf, dus denk wel dat het gaat passen in een Antec Fusion Black 430.
Ik heb TVVlaanderen al eens uitgetest, werkte hier toch perfect met een FloppyDTV S2.
De cam module plaats je gewoon achteraan in een gleuf, dus denk wel dat het gaat passen in een Antec Fusion Black 430.
Ik heb TVVlaanderen al eens uitgetest, werkte hier toch perfect met een FloppyDTV S2.
Ha Stefimke, ik ben dit nog niet vergeten. Ondertussen geïnstalleerd op mijn VMC en it's working, althans voor alle materiaal dat door ffdshow wordt gedecodeerd. Je moet gewoon alles doen zoals op de site en dan komt 't wel goed. Tijdens de film druk je op de blauwe knop en daar kan je subs/kleur/video-opties en vanalles instellen.. je kan zelfs subs syncen, wel nog niet uitgetest dat. Natuurlijk bij hardware gedecodeerd materiaal kan je MediaControl niet gebruiken want die gebruikt powerdvd decoders..quote:quote:
stefimke schreef op maandag 07 april 2008 @ 08:52:
Wat ik nog niet helemaal onder controle heb is het on the fly wisselen van audio/subtitle streams tijdens het kijken van films met Vista Media Center. Ik ben de Media Control Plugin van http://damienbt.free.fr/ aan het proberen, maar ook dat draait niet lekker. Iemand tips?
Kijk dat zijn de posts die het zo de moeite waard maken om dit topic te blijven volgen. Naar zoiets was ik al een tijd op zoek!
Vraag: hoe kan ik testen als de hardware accelleratie nu echt goed werkt? Wat is er daar voor nodig? Is er iemand die HA + windows media player 11 in gang heeft gekregen? Ik heb 30% CPU load en zo van die lijnen ih beeld bij een 720p x.264 sample van 300 
Andere vraag: Is het mogelijk om Vista MCE en Mediaportal op eenzelfde systeem te kunnen draaien? Ik vind VMC er maar kaaltjes uitzien...
Ja en Nee, tuurlijk kun je het gewoon installeren naast elkaar, echter voor TV opnames maakt MCE gebruikt van services (schedule/record) die een alleenrecht willen op de tuner(hardware). Dus wil je in een andere applicatie (bijv. MediaPortal) ook gebruik maken van de tuner hardware zul je deze services uit moeten zetten........quote:Justchill schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 03:44:
Andere vraag: Is het mogelijk om Vista MCE en Mediaportal op eenzelfde systeem te kunnen draaien? Ik vind VMC er maar kaaltjes uitzien...
Buiten dit kun je ze prima naast elkaar installeren/gebruiken/draaien.
Ik heb mijn LC16 MR van Silverstone nu een week of 3 staan, maar pas nu ben ik echt happy. Waarom? Omdat ik de binnenkant heb gevoerd met een be-quiet dempingsset en de fans heb vervangen door Noctua's. Op de laagste stand van de fans hoor je helemaal niets.
Beetje jammer dat een kast van 200 Euro zo luidruchtig is.
Beetje jammer dat een kast van 200 Euro zo luidruchtig is.
Reg. datum: 08 september 2003
Ik heb ook de Gigabyte GA-MA78GM-S2H in my case zitten..
Alleen vind ik de Northbridge wel heel erg warm (82C) worden.
Weet iemand welke andere northbridge koeler die niet hoger is dan 8cm en erop past..?
Ik heb zitten googlen, maar vrij weinig.. allemaal standaard northbridge koelers (vierkant ipv rechthoekig).
Weet iemand welke andere northbridge koeler die niet hoger is dan 8cm en erop past..?
Ik heb zitten googlen, maar vrij weinig.. allemaal standaard northbridge koelers (vierkant ipv rechthoekig).
De standaard cooler is er voor gemaakt/ontworpen, dus die moet toereikend zijn. Een andere is wellicht alleen symptoom bestrijding.quote:dCY schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 11:33:
Ik heb ook de Gigabyte GA-MA78GM-S2H in my case zitten..
Ik zou eens eerder de/een oplossing zoeken in een beter airflow......
(maar daar vertel je niets over, dus weinig zinnigs over te vertellen/adviseren)
Zo ziet het aan de binnenkant eruit op het moment:quote:kaajee schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 11:58:
[...]
De standaard cooler is er voor gemaakt/ontworpen, dus die moet toereikend zijn. Een andere is wellicht alleen symptoom bestrijding.
Ik zou eens eerder de/een oplossing zoeken in een beter airflow......
(maar daar vertel je niets over, dus weinig zinnigs over te verstellen/adviseren)

Standaard wordt de northbridge altijd heet.. Ik denk bij de meeste die het bordje ook hebben.
Het gaat om de MCE303 toch? Tja, die heeft std. natuurlijk geen echte outtake fan, dus da's altijd minder.......quote:dCY schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 12:12:
[...]
Zo ziet het aan de binnenkant eruit op het moment:
...................
Standaard wordt de northbridge altijd heet.. Ik denk bij de meeste die het bordje ook hebben.
Je voeding voegt natuurlijk ook nauwelijks iets toe aan airflow gezien z'n positie.........
Bovenin de deksel zie ik wel een (extra) rooster (boven de NB en PCI sloten), wellicht kun je daar aan de binnenkant aan (smalle/lage, stille 8cm of 10cm fan kwijt).
Een andere optie zou kunnen liggen in het omdraaien van de luchtrichting van je CPU cooler (Scythe Shuriken, zo te zien?). Die zal nu wel lucht van buiten op/naar de CPU blazen, toch?
Als je die warme lucht van de CPU weg laat blazen naar buiten, neemt ie actiever deel aan het airflow proces en zuigt ie ook warme lucht van de NB mee nar buiten, nu blaast ie feitelijk de warme lucht van de CPU cooler verder de kast in, ook over je NB........
(gewoon een kwestie van fan fysiek omdraaien en eens proberen.......)
Lijkt me sowieso gezien jou kast beter; warme lucht wegblazen/zuigen ipv lucht aan te zuigen van buiten......dan creeer je nog een/meer airflow tenminste; lucht wordt met die andere fan (bij je harddisks) je kast in en via de cpu-cooler-fan er weer uit........
Het is inderdaad een MCE303, met het omkeren van de CPU fan heb ik nog niet geprobeerd idd, ik zal dat snel uitproberen. thanks!quote:kaajee schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 12:27:
[...]
Het gaat om de MCE303 toch? Tja, die heeft std. natuurlijk geen echte outtake fan, dus da's altijd minder.......
Je voeding voegt natuurlijk ook nauwelijks iets toe aan airflow gezien z'n positie.........
*knip*
Lijkt me sowieso gezien jou kast beter; warme lucht wegblazen/zuigen ipv lucht aan te zuigen van buiten......dan creeer je nog een/meer airflow tenminste; lucht wordt met die andere fan (bij je harddisks) je kast in en via de cpu-cooler-fan er weer uit........
Ik heb nu een kant van de minja op het verste standje en de andere kant op het 2e verste standje; in het bios is mijn CPU temp 40 - 41 C... volgens mij dus niet ideaal... Zal nog eens proberen op het onderste standje, maar ik krijg de koeler er bijna niet op zo..quote:quote:
Bakove schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 10:50:
[...]
ja ik merkte dus ook dat ik het koelblok nog kon bewegen.. lijkt me geen goede zaak.. hoe warm wordt jou cpu? volgens mij moet de koeler wel echt strak tegen de cpu aan drukken.. daarom heb ik em ook maar weer op de strakste stand gezet.. nog effe 10 minuten geprutst en toen was het gelukt.. als je eerst de ene kant vast haakt en het koelblok dan een beetje richting de kant duwt die al vast zit en dan de andere kant naar beneden drukt met veel kracht, dan lukt het wel op de strakste stand..
Ik zal dat dit weekend pas weten; maar heb je dan niet het gevaar dat je iets kapotdoet door te forceren met de clips in de verste stand? Ik vond het nu al een beetje trekken..
edit: na 10 minuten zwoegen en zweten toch de koeler op de onderste stand gekregen... Je moet dat metalen bracket echt enorm doorbuigen.. niet gezond! 28C nu in bios.. that's more like it..
Justchill wijzigde dit bericht 06-05-2008 17:44 (8%)
Leuk, lijkt veel op mijn systeem, ik heb een HT-01B.quote:sl1200 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 11:15:
Na het doorspitten van deze topic had ik dan eindelijk onlangs besloten om zelf een eigen systeempje te bouwen. Het is uiteindelijk dit geworden:
Ik lees verder dat je wat heat-issues hebt. Ik heb de Scythe Scurigen (ofzoiets), die past probleemloos (67mm ofzo hoog) en is ook superstil vanwege de mega-fan die heel langzaam draait.quote:De Scythe Ninja Mini past maar net!
Klopt, heb ik vervangen door een Seasonic SFD300, zie terug in dit topic.quote:De ingebouwde Deltatronics voeding van 300W ...
De kleine (ik schat 80mm) fan van deze voeding is, zoals al eerder in deze topic opgemerkt, de meest luidruchtige component in het systeem.
Klopt ook, erg stil, maar ik was toch bezig en heb de single fan vervangen door 2 8dB SilenX fans, toen ik de stock-CPU koeler erop had zitten merkte ik dan sindsdien de stock-fan niet meer zo hard ging draaien... het helpt dus blijkbaar om hitte uit de kast te krijgen!quote:De meegeleverde 60mm case-fan is wat dat betreft nagenoeg fluisterstil en kan door je mobo worden aangestuurd. Maar zelfs op max. 1000rpm nauwelijks geluid.
Klinkt bekend. Mijn harddisk LED heeft 't een paar dagen gedaan. Omdat ik geen zin had om de hele kast te RMA'en voor een simpel LEDje heb ik de fabrikant gemaild met de vraag of ze het printje met de leds niet wilden opsturen... na wat gezeur gingen ze overstag... en nu werkt het hier allemaal. Ik heb overigens de LED's met een watervaste stift "zwart" gestift omdat ik gek werd van het felle geflikker van de LED's. Nu is het een stuk beter.quote:Al met al prima systeem, maar de echte hardware problemen begonnen eigenlijk meteen al na de eerste keer opstarten:
ik druk de powerknop in, de PC gaat aan, maar de blauwe power-LED aan de voorkant van de Chieftec case gaat maar voor even aan, begint daarna te knipperen en houdt er op een gegeven moment ermee op. Bovendien werkte de rode HDD activity LED rondom de restart knop helemaal niet.
Nee... ik werd er zo simpel van dat geklooi elke keer als ik een film wilde kijken was het 3x rebooten en frotten en eindelijk werkt het nog niet. Heb nu dus geen één codec geinstalleerd. Volgens mij is m'n Vista Media Center ook weer rot want hij ziet m'n VIDEO_TS spul nergens staan... het is allemaal leuk bedoelt dat spul van Microsoft maar het staat nog zooooooo in z'n kinderschoenen. En ik heb momenteel gewoon geen zin in het gehack en gefrot met Mediaportal.quote:Justchill schreef op maandag 05 mei 2008 @ 00:05:
Ben je er nu al uit met VMCE en die hardware versnelling? Welke HA codecs heb je geïnstalleerd? PowerDVD ultra 8.0 ?
Er bestaat zoiets als het vista-codec-pack; maar volgens mij ondersteunt dat geen HA.
Dus, nu maar MPC-HC voor video, werkt voor 99% van de content, alleen HD-WMV's niet for some reason...
Reg. datum: 11 februari 2000
Reg. datum: 11 februari 2000
Zojuist de bestellingen voor mijn nieuwe HTPC ingelegd:
Het geheel gaat VMC draaien.
Na levering volgen de foto's :-) Iedereen hier bedankt voor de tips!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon X2 4850e | ¤ 71,90 | ¤ 71,90 |
| 1 | Corsair TWIN2X2048-6400C4DHX 2GB (2x 1GB) DDR2 | ¤ 36,99 | ¤ 36,99 |
| 1 | Gigabyte GA-MA78GM-S2H | ¤ 76,30 | ¤ 76,30 |
| 1 | Hauppauge WinTV HVR-2200 | ¤ 78,40 | ¤ 78,40 |
| 1 | Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB | ¤ 86,90 | ¤ 86,90 |
| 1 | Scythe Shuriken CPU Cooler | ¤ 24,20 | ¤ 24,20 |
| 1 | Omaura TF-8 | ¤ 185,99 | ¤ 185,99 |
| 1 | Frontpanel Omaura OLED Display kit | ¤ 79,89 | ¤ 79,89 |
| Importeren | Totaal | ¤ 640,57 | |
Het geheel gaat VMC draaien.
Na levering volgen de foto's :-) Iedereen hier bedankt voor de tips!
Ok, dankzij een verhuizing nog geen tijd gehad om te posten over mn HTPC.
Geen foto's nog van de binnenkant.

De kast ( Chieftec HE-01B) is met inbouwen lekker ruim, volledig allu.
Kabels van de voorkant naar achter zijn goed op lengte met ruimte voor wegwerken.
Wat er echter niet bij de kast zit is een cardreader, hier is wel plek voor achter het klepje.
De voeding van chieftec de GPS-550AB-A 550W is we ok, een zwaar ding is het zeker.. ik heb eerder een kleine plug over het hoofd gezien om deze te matchen met het mobo.. dit was dus mijn eigen domme schuld.
Voeding is redelijk stil maar behoort niet tot de stilste.
Het mobo M3A-H/HDMI 780G herkende gelukkig de CPU AMD Athlon 4850e 2.5GHz (had ik niet gechecked vooraf) geheugen werkt ook lekker en met SP1 onder vista wordt de volledige 4 gigabyte herkend.
iMon werkt enkel niet van de kast.. ik krijg niks op het display getoverd... ook met de installatie van de cd... ik heb nog wel 1 losse stekker USB- USB+ Creader maar geeen id waar je dit moet aansluiten.
iemand een idee?
Bij de kast zit geen installatie handeiding dat is een groot minpunt, ook omdat je even moet uitzoeken hoe je de voeding moet inbouwen, want deze zit niet achterin maar links voor in de kast..

Geen foto's nog van de binnenkant.

De kast ( Chieftec HE-01B) is met inbouwen lekker ruim, volledig allu.
Kabels van de voorkant naar achter zijn goed op lengte met ruimte voor wegwerken.
Wat er echter niet bij de kast zit is een cardreader, hier is wel plek voor achter het klepje.
De voeding van chieftec de GPS-550AB-A 550W is we ok, een zwaar ding is het zeker.. ik heb eerder een kleine plug over het hoofd gezien om deze te matchen met het mobo.. dit was dus mijn eigen domme schuld.
Voeding is redelijk stil maar behoort niet tot de stilste.
Het mobo M3A-H/HDMI 780G herkende gelukkig de CPU AMD Athlon 4850e 2.5GHz (had ik niet gechecked vooraf) geheugen werkt ook lekker en met SP1 onder vista wordt de volledige 4 gigabyte herkend.
iMon werkt enkel niet van de kast.. ik krijg niks op het display getoverd... ook met de installatie van de cd... ik heb nog wel 1 losse stekker USB- USB+ Creader maar geeen id waar je dit moet aansluiten.
iemand een idee?
Bij de kast zit geen installatie handeiding dat is een groot minpunt, ook omdat je even moet uitzoeken hoe je de voeding moet inbouwen, want deze zit niet achterin maar links voor in de kast..

Tameguchi kitten ja ney o
Wie weet waar je los de onderdelen kan kopen van Gigabyte.
Ik heb namelijk gezien dat de GA-MA78GM-S2H (rev.1.1) een grotere koelblok op de NB heeft.
Aangezien ik een GA-MA78GM-S2H (rev.1.0) heb..
(heb ook al eeen mailtje naar gigabyte toe gestuurd, nog geen antwoord)
Ik heb namelijk gezien dat de GA-MA78GM-S2H (rev.1.1) een grotere koelblok op de NB heeft.
Aangezien ik een GA-MA78GM-S2H (rev.1.0) heb..
(heb ook al eeen mailtje naar gigabyte toe gestuurd, nog geen antwoord)
dCY wijzigde dit bericht 07-05-2008 08:41 (18%)
Aha, het is dus een probleemgeval bij die kasten. Ik dacht dat ik toevallig een "maandag-fabrikaat" te pakken had.quote:stefimke schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 19:15:
[...]
Klinkt bekend. Mijn harddisk LED heeft 't een paar dagen gedaan. Omdat ik geen zin had om de hele kast te RMA'en voor een simpel LEDje heb ik de fabrikant gemaild met de vraag of ze het printje met de leds niet wilden opsturen... na wat gezeur gingen ze overstag... en nu werkt het hier allemaal. Ik heb overigens de LED's met een watervaste stift "zwart" gestift omdat ik gek werd van het felle geflikker van de LED's. Nu is het een stuk beter.
Hoe moeten trouwens die LEDs werken:
- power - blauw - brandt constant
- HDD - rood - knippert bij activity en anders uit
- rondom volume knop zit geen LED, ook al heeft het daar schijn van
Klopt dit?
VFD-display is (meen ik) via USB stekker op je mobo aan te sluiten. Standaard werkt die niet, maar na installatie iMON software zou die het moeten doen. Probeer anders de nieuwste versie software via de iMON site te downloaden.quote:mindcre8r schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 07:45:
iemand een idee?
Hoe bedoel je "losse" stekker? Aan geen kanten aangesloten, of zit ie ergens al aan 1 kant ingeplugd in je kast? Cardreader stekker verloopt standaard via USB aansluiting op je mobo, dus daar moet je die in pluggen.
De installatie-handleiding van je kast kun je overigens hier vinden (nu wellicht te laat). Het is inderdaad vervelend dat ze die paar pagina's niet kunnen afdrukken en standaard meeleveren met de kast. Stom van Chieftec. Ook een power-cord was geen overbodige luxe geweest, maar gelukkig heb ik daar in verloop van tijd 5 stuks bewaard van oude PCs enzo.
sl1200 wijzigde dit bericht 07-05-2008 09:19 (6%)
Specs: Game_PC HTPC Download_bak
Reg. datum: 14 augustus 2001
Reg. datum: 14 augustus 2001
Google even op "vista media center video_ts" en je komt de instelling tegen om VIDEO_TS folders te bekijken. Ik ben persoonlijk ook teruggegaan naar VMC, dat gepruts met MediaPortal en MeediOS is een drama. In de tijd van MCE 2004 en 2005 was het nog een beter alternatief, maar sinds Vista MC werkt gewoon alles direct en het reageert nog een stuk sneller ook.quote:stefimke schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 19:23:
[...]
Nee... ik werd er zo simpel van dat geklooi elke keer als ik een film wilde kijken was het 3x rebooten en frotten en eindelijk werkt het nog niet. Heb nu dus geen één codec geinstalleerd. Volgens mij is m'n Vista Media Center ook weer rot want hij ziet m'n VIDEO_TS spul nergens staan... het is allemaal leuk bedoelt dat spul van Microsoft maar het staat nog zooooooo in z'n kinderschoenen. En ik heb momenteel gewoon geen zin in het gehack en gefrot met Mediaportal.
Dus, nu maar MPC-HC voor video, werkt voor 99% van de content, alleen HD-WMV's niet for some reason...
Zo werkt 't bij mij inderdaad...quote:sl1200 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 09:12:
Hoe moeten trouwens die LEDs werken:
- power - blauw - brandt constant
- HDD - rood - knippert bij activity en anders uit
- rondom volume knop zit geen LED, ook al heeft het daar schijn van
Klopt dit?
Heb jij iets gevonden toevallig om de VFD info te kunnen laten weergeven als ik een film met MPC-HC afspeel? Er is een "imo" file maar wat ik daarmee moet??
Ja, die truuk heb ik allang gedaan, maar ik kan nergens m'n VIDEO_TS zooi vinden, niet bij DVD's en niet bij afbeeldingen->video's. Ook heb ik de folder-tree-zoek-diepte verhoogt, dat mocht ook niet baten.quote:Dreamvoid schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 10:11:
Google even op "vista media center video_ts" en je komt de instelling tegen om VIDEO_TS folders te bekijken. Ik ben persoonlijk ook teruggegaan naar VMC, dat gepruts met MediaPortal en MeediOS is een drama....
Zit wel vast aan de VFD maar komt niet overeen met een "normale usb pin aansluiting" dit zijn er 3 plus een gnd (ground)quote:sl1200 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 09:12:
[...]
VFD-display is (meen ik) via USB stekker op je mobo aan te sluiten. Standaard werkt die niet, maar na installatie iMON software zou die het moeten doen. Probeer anders de nieuwste versie software via de iMON site te downloaden.
Hoe bedoel je "losse" stekker? Aan geen kanten aangesloten, of zit ie ergens al aan 1 kant ingeplugd in je kast? Cardreader stekker verloopt standaard via USB aansluiting op je mobo, dus daar moet je die in pluggen.
De installatie-handleiding van je kast kun je overigens hier vinden (nu wellicht te laat). Het is inderdaad vervelend dat ze die paar pagina's niet kunnen afdrukken en standaard meeleveren met de kast. Stom van Chieftec. Ook een power-cord was geen overbodige luxe geweest, maar gelukkig heb ik daar in verloop van tijd 5 stuks bewaard van oude PCs enzo.
Als ik de software installeer dan zegt ie HW not available..
--edit--
door het aansluiten van die pinnetjes op de onderste 4 van de usb herkend vista het device
mindcre8r wijzigde dit bericht 07-05-2008 13:03 (6%)
Tameguchi kitten ja ney o
Nu ik allemaal mensen met een VFD en Imon zie: komt dit probleem iemand bekend voor?
[Vista] VFD aangesloten -> wmplayer.exe disconnect USB*
[Vista] VFD aangesloten -> wmplayer.exe disconnect USB*
Pagina: 1 2 3 4 ... 149 150 151 152 153 154 155 156 157 ... 191 192 193 194 last
Dit topic is gesloten.