Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Harm schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 23:07:
[...]

Wat wil je precies allemaal installeren? De icoontjes? Het dock? De kleurtjes van de widgets?

De dock is Avant Window Navigator en kan je aan de hand van http://awn.wetpaint.com/page/Other+Ubuntu+Feisty+Repository installeren.
Zoiets zocht ik al een tijdje, thanks :) Dat ding is alleen redelijk buggy, als je apps toevoegt moet je awn telkens herstarten. Overigens moet ook beryl (oid) draaien, anders krijg je enkel een zwarte balk te zien.

Overigens wil ik beryl graag laten opstarten wanneer Ubuntu geladen wordt, waar ergens kan je dat instellen?

Als laatste zoek ik me rot om het menu transparant te maken. Kan dat, of enkel via themes?

Hacku wijzigde dit bericht 11-09-2007 23:38 (6%)

I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !

quote:
Hacku schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 23:38:
[...]
Overigens wil ik beryl graag laten opstarten wanneer Ubuntu geladen wordt, waar ergens kan je dat instellen?
System -> Preferences -> Sessions -> tabblad Startup Programs :)
getfirefox.com

quote:
evil_ko schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 22:57:
Ik heb Ubuntu net vandaag geinstalleerd op mijn oude desktop systeem, en het bevalt opzich wel aardig. Toen ik hem voor het eerst opstarte vond ik de looks alleen wel een beetje tegenvallen.
Had wat meer zoiets verwacht (en dan vooral dat onderste)
http://www.gnome-look.org/CONTENT/content-pre1/57865-1.jpg
Is dat op een beetje een makkelijke manier te installeren?

Hoe installeer je uberhaupt eigenlijk dingen, want .exe bestanden pakt hij niet?
Daarvoor druk je op Alt+F1, ga je naar Add/Remove (helemaal onderaan), en daar staat een hele lijst programma's die in de repository staat. Als het daar niet tussen staat, kan je eens kijken bij System -> Configuration -> Synaptic. En als het daar ook niet tussen staat, kan je op zoek gaan met google naar "Ubuntu Feisty [programmanaam] Howto". Meestal kom je dan op een .deb bestandje uit, zo heten de installatiebestanden van Ubuntu en Debian. mag jij raden wie er eerst was ;)
Sommige leveranciers (Adobe Flash, HP printerdriver, ...) geven een installatiescript ipv een .deb. Dat is eigenlijk een .exe maar heeft meestal geen extentie.

Trouwens: er is al eens eerder iemand geweest die alle mogelijkheden heeft uitgetikt. In dit topic, de vorige, en die daarvoor ook al. Tik eens 'installatie' in bij de quicksearch ;)
edit:
Nou goed, in de Topic Start staat een link, waar je sowieso kan beginnen met zoeken ;)

MBV wijzigde dit bericht 12-09-2007 00:59 (3%)

Is 40 dagen offline: zie homepage

quote:
Waster schreef op zondag 09 september 2007 @ 20:56:
[...]

Nu een Ubuntu over me oude Xubuntu install en alles werkt in een keer weer als een zonnetje. Maar toch een vraagje. Ik weet hoe ik andere desktop environments moet installeren zoals kde, xfce, maar hoe deinstalleer ik de oude desktops? En een andere vraag. Is het mogelijk om in plaats van de standaard filemanager en agenda van gnome de programma's thunar en orage te installeren en dat deze dus ook standaard worden gestart?
Als je andere environments installeert met aptitude zijn ze te verwijderen. Helaas geld dat niet voor apt-get. Zelf heb ik me niet verdiept in het veranderen van de standaard applicaties.

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

quote:
Hacku schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 23:38:
Zoiets zocht ik al een tijdje, thanks :) Dat ding is alleen redelijk buggy, als je apps toevoegt moet je awn telkens herstarten. Overigens moet ook beryl (oid) draaien, anders krijg je enkel een zwarte balk te zien.
De versie die ik hier draai, de meest recente die netjes iedere week wordt bijgewerkt, heeft daar geen last van. Ik kan rustig applicaties toevoegen en verwijderen zonder awn te herstarten.

God Bless America | Change We Can Believe In

Hier kan je een paar filmpjes vinden over de nieuwe versie van VirtualBox: http://video.google.nl/videosearch?q=VirtualBox+1.5&so=0 Van mij mogen ze VirtualBox wel default mee gaan leveren. Ik ga het iig gebruiken ipv vmware server :)

Reg. datum: 09 februari 2002

Ik draai hem nu ook, net bezig XP te installeren :)

http://img260.imageshack.us/img260/6940/screenshoted1.png

Ben benieuwd naar hoe smooth het loopt!

quote:
Peedy schreef op woensdag 12 september 2007 @ 17:50:
Ik draai hem nu ook, net bezig XP te installeren :)

[afbeelding]

Ben benieuwd naar hoe smooth het loopt!
Op wat voor specs draai je dat :P ? En loopt dat XP een beetje soepel :P ?
Reg. datum: 19 mei 2006

De ellende van Virtualbox vind ik het krijgen van een netwerkverbinding met je virtuele machine. Ik heb tig howto's gevolgd, maar ik kan niet internetten met m'n virtuele XP en/of Vista...
Dat gaat bij VMWare eigenlijk vanzelf goed.

Virtualbox loopt véél soepeler dan VMWare Workstation en Player.
Ik maak er ook gebruik van en draai het op een Intel Centrino 1.6Ghz met 1GB DDR1.

http://xs119.xs.to/xs119/07372/Screenshot.jpg.xs.jpg
Zelfs met Beryl eye candy valt het reuze mee, hetgeen ik bij VMWare moest uitschakelen.

Edit: En internet & networking werken bij mijn guest OS ;)

Hoshimaru wijzigde dit bericht 12-09-2007 21:59 (7%)

Acer Aspire 2023 Powered by Ubuntu Linux 7.10 & Mircosoft Windows Vista

quote:
frankiepankie schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:06:
[...]

Op wat voor specs draai je dat :P ? En loopt dat XP een beetje soepel :P ?
Schrik niet, maar ik draai dit op een AMD XP 2000+ met 1gb intern geheugen, een 30gb hard en een GeForce FX5200. M.a.w; hartstikke low-budget, 4 jaar oud en het draait super. Beryl kan ik ook wel draaien, maar dat vertraagt _iets_ meer en ik vind snelheid belangrijker dan uiterlijk. Bij jou kan het andersom zijn en dan nog draait het prima.
quote:
w.d schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:55:
De ellende van Virtualbox vind ik het krijgen van een netwerkverbinding met je virtuele machine. Ik heb tig howto's gevolgd, maar ik kan niet internetten met m'n virtuele XP en/of Vista...
Dat gaat bij VMWare eigenlijk vanzelf goed.
Bij mij werkte het in een keer...nergens problemen mee gehad. Ik heb trouwens deze howto gevolgd over hoe ik dat seamless gedoe moest installleren. Best duidelijk geschreven :)

Ik heb Virtualbox ook maar even geïnstalleerd, ik heb geen ervaring met virtualisatie maar dat ziet er wel leuk uit. Virtualbox zelf is goed geïnstalleerd maar wanneer ik de installatie van windows start stopt hij ermee en wordt ubuntu volledig afgesloten. Er verschijnt net een foutmelding over de netwerk controller bij het afsluiten maar ik kan het niet snel genoeg lezen. Worden die fouten ergens opgeslagen?

I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !

/var/log/messages al gechecked?

Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow

Verder is mijn ervaring dat versie 1.4.0 wat stabieler is, dus mocht je uit de logs niet wijzer worden dan zou je die versie kunnen proberen. http://www.virtualbox.org/wiki/Download_Old_Builds

Om terug te komen op mijn vorige bericht; ik heb nu Windows helemaal seamless in Ubuntu zitten *O* Zo kan ik met Notepad++ werken zonder het laggy te hebben onde Wine!

Ik heb deze zeer uitgebreide tutorial voor een deel gevolgd en een deel zelf uitgezocht. Het is eigenlijk allemaal niet zo heel moeilijk. Het moeilijkste gedeelte is nog dat je een tap moet aanmaken voor je host-only network in je VM. Het leuke is; alle Beryl effects werken ook op de Windows programma's (alleen heb je voor wobbly slepen nog wel de alt-toets nodig anders gaat RDP zelf het verplaatsen renderen ipv Beryl).

Plaatje op imageshack (popups!)

Screenshotje :)

I've got balls of steel..

quote:
PerlFreak schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 23:09:
[...]

Vmware player heeft standaard geen mogelijkheid om vmware tools te installeren. Wat je moet doen is de trial versie van Vmware workstation voor linux downloaden. Dit is een tar.gz file die je kunt uitpakken en hierin kun je een bestand genaamd linux.iso vinden. Deze cd image bevat de installatie bestanden van Vmware tools. Als je het installatie script runt in je VM dan zou het moeten gaan werken.
dit is gelukt! :)

I'm here to kick ass and chew bubblegum, and I'm all outta gum..

Dat van die specs klinkt allemaal wel goed :)

Als ik het ga installeren komt het op een ThinkPad T40 te staan met deze specs:
Intel Centrino / Pentium M 1.5Ghz
512MB DDR1, binnenkort 1280MB :)
ATi Radeon 7500 Mobility 32MB
40GB HDD
Hrm, na deze "goedaardige" update ben ik toch wel benieuwd naar VirtualBox.

Op welke manier gebruiken jullie VirtualBox; vanuit sourceball of .deb ?

0xDEADBEEF wijzigde dit bericht 13-09-2007 21:53 (23%)

quote:
0xDEADBEEF schreef op donderdag 13 september 2007 @ 20:33:
Hrm, na deze "goedaardige" update ben ik toch wel benieuwd naar VirtualBox; of VMWare
natuurlijk.

Op welke manier gebruiken jullie VirtualBox; vanuit sourceball of .deb ?
Ze geven liever alleen binaries uit welke niet gelijk zijn aan de open source variant. Compileren geeft dus minder features.

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

Acties: [view]

Door: Creepy Moderator PRG/SEA/DTE
Eye Have You

quote:
Surkow schreef op woensdag 12 september 2007 @ 07:58:
[...]

Als je andere environments installeert met aptitude zijn ze te verwijderen. Helaas geld dat niet voor apt-get. Zelf heb ik me niet verdiept in het veranderen van de standaard applicaties.
apt-get remove --purge <packagenaam> verwijdert alles prima. Zowel aptitude als apt-get gebruiken onderwater allebei dpkg. De ene doet qua mogelijkheden echt niet onder voor de ander wat dat betreft.

Jij schijt ook altijd op die showmodel toiletpotten bij de Gamma? "Ja, ik zag een toiletpot en..."
"Intelligent input darlin'. Why don't you just have another beer then? - Kate Nash.

Voordeel is dat een 'aptitude remove $naampje' uit zichzelf al alles verwijdert en dat een 'apt-get remove $naampje' dat niet doet, om maar te zwijgen over het feit dat de laatstgenoemde optie meer typewerk is.

God Bless America | Change We Can Believe In

Kan het zijn dat ubuntu live-cd niet zoveel snapt van RAID 0 configuraties, lijkt me niet toch? Krijg can' t read errors bij het laden, en hij start bepaald niet door naar een desktop, maar naar een commandscherm... jammer.
quote:
Sjah schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 20:39:
Kan het zijn dat ubuntu live-cd niet zoveel snapt van RAID 0 configuraties, lijkt me niet toch? Krijg can' t read errors bij het laden, en hij start bepaald niet door naar een desktop, maar naar een commandscherm... jammer.
Het ligt er een beetje aan wat voor raid0 je hebt. Waarschijnlijk is het fakeraid en zijn er geen goede drivers voor ubuntu. Welke raid controller heb je? Op ubuntuforums.org zijn er vast wel tutorials te vinden hoe je ubuntu kan installeren dmv dmraid. Ik zou er alleen niet aan beginnen!

ICH5R southbridhe van intel, daarop zit het, en is bepaald niet ongebruikelijk.

ik betwijfel trouwens of dit de reden is dat die niet boot naar de desktop vanaf die cd...

maar goed, ik zal er maar niet aan beginnen dan...

Sjah wijzigde dit bericht 15-09-2007 14:55 (79%)

Semoekber.

Weet niet of het nu anders zou zijn ondertussen, maar volgens mij heeft Linux in het algemeen een gloeiende hekel aan firmware-raid. Je kan dan beter een echte HW-raidcontroller gebruiken of de SW-raidfuncties van Linux.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws