quote:
DOT schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 00:43:
Bij de weg...
[...]
...Ubuntu heeft al een hele mooie document-viewer standaard aan boord: Evince. Je kan gewoon je PDF/Postscript/Impress-documenten dubbelklikken om ze te openen. Het heeft ook support voor hoofdstukken via de side-pane.
Bij de upgrade van Edgy Eft naar Feisty Fawn was m'n Acroread verdwenen, maar ik miste hem toch direct hoor!
Dat Evidence heeft vooral te weinig afdruk opties zoals zoomen en meerdere pagina's per vel enzo. En Acroread werkt perfect!
Ander vraagje, wat gebruiken jullie om CDs en DVDs te branden? Ik heb Brasero, DeVeDe en K3B geprobeerd, maar vind het allemaal toch een beetje primitieve dingen als ik het vergelijk met Nero onder Windows. Nu weet ik dat er Nero voor Linux bestaat, maar daar zou ik voor moeten betalen aangezien mijn Windows license een OEM license is en ik hoor er geen erg goede verhalen over.
Wat ik vooral doe is:
- ISO branden
- Losse bestanden als backup branden
- Directe kopieen maken 1 op 1 van een schijfje
Onder Windows gebruikte ik vooral DVD decrypter voor zowel het maken van kopieen als het branden van ISO's en dat werkte perfect, veel control en toch een eenvoudig te bedienen app. Is er ook zoiets voor Ubuntu?
Tweede is dat ik een Lightscribe brander heb en er daarvoor nog geen Linux software is, al zou het wel in ontwikkeling zijn. Weet er iemand of daar een alternatief voor is? In Windows zat het in Nero en ook had ik een losse app van lightscribe.com Herstel, het is er nu wel:
http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=10803