Gathering of Tweakers

Quicksearch
Introductie

Allereerst natuurlijk een introductie. De Samsung U600 is op 4 april 2007 afgeleverd in de Nederlandse telecom winkels. Het is de opvolger van de D900, en de telefoon is slechts 10.9mm dik. Een nieuw record dus voor Samsung. De U700 (12.1mm) is een aantal eurotjes duurder, en beschikt hierdoor over HSDPA.

Ultra Edition II? Wat?

Jup, de tweede editie van de Samsung Ultra Edition reeks. De eerste was al overtuigend met bijvoorbeeld de D900, de tweede gaat nog dunner. Wat er verder nog zo bijzonder aan is moet je aan Samsung vragen:
quote:
The Ultra Edition II is slimmer and stronger than the first edition with advanced aspirational and elite design. Exclusive to the Ultra Edition II range, Samsung’s Optimized Power Usage Solution (OPUS) sets these handsets apart by guaranteeing maximum performance by increasing talk time by 10%, power saving by 30% and battery capacity by 10%. Samsung’s Smart Surface Mounting Technology (SSMT), which was initially developed for the Ultra Edition range, has also been an intrinsic design element for the Ultra Edition II handsets, reducing the number of required components, interference and noise made while ensuring that quality does not get sacrificed for good looks.

Samsung’s Ultra Edition II range also addresses the needs of the growing consumer segment, which expect mobile and music to come hand in hand. Each handset combines extensive music player capabilities with super sound quality and equipped with a digital power amp developed by Bang and Olufsen. All devices also feature a dedicated music interface to make navigation and listening easier with Quick PC Sync software installed to make the creation and selection of playlists as easy as possible
Specificaties van de toestellen

Toestel:U600U700
Standbytijd:210 uur?
Beltijd:150 minuten?
Afmetingen:103 x 49 x 10.9 mm102.5 x 50 x 12.1 mm
Scherm:18-bits 262.144 kleuren TFT met resolutie van 240x320Zelfde als U600
Camera:Flitser, 3.2MP, digitale zoomFlitser (?), 3.2MP, digitale zoom, VGA camera voorop
Geheugen:60MB intern, uitbreidbaar met MicroSD of TransFlash20MB intern, uitbreidbaar met MicroSD of TransFlash
Bijzonderheden:HSDPA
Voor de rest standaard dingen als WAP, Videospeler, MP3 etc. De toestellen zijn voorzien van aanraakgevoelige knoppen (niet het keypad, alleen de hoofdknoppen). Ongeveer als de E900, maar ze zijn beter uitgewerkt, en niet meer zo hypergevoelig als de E900.

Picture time!

U600:
Film 1 / Film 2 / Film 3 / Film 4 / Film van videokwaliteit (let op: YouTube verlaagt de kwaliteit ook)

Hier is een foto gemaakt met de 3.2MP camera van de U600. Hier vind je er meer.
/forum2.mobile-review.com/showthread.php?t=63207"]Hier meer foto's uit dezelfde serie (MF)[/url]
Op dit moment is alleen de blauwe versie van de U600 te koop. Voor als je zeker wilt weten hoe deze eruit ziet, kijk dit plaatje.

U700:
Film 1
http://www.mad4mobilephones.com/images/samsung-u700-slider.jpg

Gebruikerservaringen

Een paar quotes van de Mobile-Review Forums:
quote:
Well guys, i am now the proud owner of this little beauty. Great phone! Excellent ergomonics, very sexy look. Very similar to D900 but with few extra things here and there such as radio and smart search.
quote:
Build quality is excellent compared to the plasticy d900, the u600 is very solid.

IMO the d900 video camera is better than the u600, has anyone else thats owned both phones concur with this.
Reviews en links

Pricewatch U600
Speclijst U600 (mobile-review)
Speclijst U700 (mobile-review)

2GB MicroSD
1GB MicroSD

Heel veel informatie over de U600 (frontside.be)

Veelgestelde U600 vragen

Welke kleuren komt de U600?
De telefoon komt uiteindelijk in 4 verschillende kleuren, te weten:
- Sapphire blue
- Pomegranate red
- Metallic colour
- Red gold

Ik weet niet of dit ook geldt voor de U700
Hier staat 'several colour options' dus ik ga ervan uit dat bovenstaande kleuren ook gelden voor de U700.

Wat komt er in de doos?
Telefoon, kabel naar PC, oplader, oordopjes en boekjes.

Is het echt een flitser of gewoon weer zo'n lampje?
Helaas, gewoon een lampje dat aangaat, geen flits.

Kan ik nu eindelijk tegelijk geluid en trillen instellen?
Bij bellen én smsen, ja. Samsung heeft het ein-de-lijk geleerd :)

Kan ik mijn eigen smstoon instellen?
Ja! Je kunt je eigen MP3 beltonen instellen als smstoon.

Tot hoeveel GB MicroSD kan de telefoon aan?
2GB schijnt het in ieder geval gewoon goed te doen.

Volgens deze meneer (even naar onder scrollen, hij heet Brando) is het een uitstekende telefoon, met mooie ergonomie en stuff.

Radio op een Samsung
Alleen te beluisteren via de oordopjes, je kunt niet via de speakers radio luisteren.

Waarom de U700 duurder is:
U700:
*HSDPA and 3G support (much higher download/upload speed)
*Second camera for videocalling
*20 MB internal memory
*1.2mm thicker

U600:
*60MB internal memory

Games op de U600?
Mopperman poste een how-to-get Java games op je U600, die hieronder te vinden is. Alles eigen risico natuurlijk.
quote:
1. Vind een java game. Die van de samsung D500/D600 werken, overige weet ik niet, ben nog op zoek naar leuke games enzo.

2. Download de JAR en de JAD files

3. Zet deze files in je Overige bestanden

4. Verlaat alle menu's en typ de volgende code:
*#9998*4678255#
Je krijgt nu te zien: "Java Install Enabled"

5. Ga naar je overige bestanden, en kies voor optie op de JAD file

6. Bij de vraag: Instaleren? Kies je yes

7. Na instalatie, verlaat alle menu's en typ nogmaals de code *#9998*4678255#, dit deactiveerd je java install.

8. Have Phun!
Overig

Ik zal proberen deze TS zo vaak en veel mogelijk bij te werken. Als jij enige info hebt over deze telefoons, en zo vriendelijk zou willen zijn om deze aan mij door te geven, staat het heel snel online :)

unkown8000 wijzigde dit bericht 09-06-2008 17:59 (69%)

2e post ook maar even reserveren, voor als er nog veel meer wijzigingen komen.

unkown8000 wijzigde dit bericht 12-04-2007 11:32 (36%)

The Ultimate Driving Machine

De U700 spreekt mij wel aan !

Leuke vergelijking :)
http://www.mobiletechreview.com/image/news/samsungultraII.jpg

Is deze telefoon al verkrijg baar eigenlijk ?

Ik mis hier trouwens de rest van de nieuwe U serie...namelijk de U300 & U100

Hier wat filmpjes van de tels:

Samsung U700 : http://www.youtube.com/watch?v=_TrW4dSZqtM
Samsung U600 : http://www.youtube.com/watch?v=XxPGyC7qd6w
Samsung U300 : http://www.youtube.com/watch?v=pzAHWl3gxew :9~
Samsung U100 : http://www.youtube.com/watch?v=Bn1o-bkpVtk

-Thunder- wijzigde dit bericht 08-04-2007 17:55 (53%)

"BMW maakt rijden geweldig!"
PSN : NL-Thunder

U600 is vanaf 4 april verkrijgbaar. U700 weet ik niet wanneer die er precies aankomt.

Dit topic gaat alleen over de Ultra Edition 2 sliders, vandaar dat de U300 en U100 er niet in voorkomen.

Gsus is my homeboy

Erg mooie TS hoor :)

Bij de specs vd U700 staat er 'fliter'

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

Ik zal er nog wel een paar plaatjes in gaan zetten, maar voor nu is hij best volledig lijkt me.

Filter is aangepast :+

Ik vind de U600 trouwens veel mooier als de U700. Lekker minimalistisch design!

unkown8000 wijzigde dit bericht 08-04-2007 21:09 (25%)

Gsus is my homeboy

quote:
:)
quote:
Ik vind de U600 trouwens veel mooier als de U700. Lekker minimalistisch design!
Ik idd ook wel, helaasch is hij mij net iets te duur! Zo'n 180 euro bij 'n 1 jarige verlenging..
Zelf ga ik denk voor de Samsung D840, vind ik persoonlijk ook erg geilish.

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

Reg. datum: 05 oktober 2006

Die samsung u600 is al in verschillende winkels verkrijgbaar maar alleen in het kleur blue saphire. Komt er ook een zwarte versie uit aangezien hij er wel leuker zou uitzien in het zwart. Zoja wanneer kan deze worden verwacht?

¯¯¯¯¯¯
Reg. datum: 12 augustus 2001

Mooi topic dit, deze vielen me namelijk ook op van de U-serie _o_

[edit]

Ik weet trouwens niet of het wel zo fijn is dat hier ook touchpads op zitten, maar als ze beter uitgewerkt zijn vind ik het prima. Het ziet er gewoon veel mooier uit (heb trouwens de E900).

Booth wijzigde dit bericht 09-04-2007 01:01 (60%)

¯¯\:)/¯¯¯\>:)/¯¯¯¯¯\o/

De U600 komt uiteindelijk in 4 verschillende kleuren, te weten:
- Sapphire blue
- Pomegranate red
- Metallic colour
- Red gold

*aangepast in TS

*ik weet niet of dit ook geldt voor de U700
Hier staat 'several colour options' dus ik ga ervan uit dat bovenstaande kleuren ook gelden voor de U700.

*nou kreeg vandaag weer een aantal folders binnen van telecombedrijven. Ik heb hem al gezien met een 20euro p/m abo en een Vodafone 25 euro p/m.

unkown8000 wijzigde dit bericht 09-04-2007 16:44 (62%)

Heb de Engelse handleiding v1.1 en de nederlandstalige handleiding v1.0 gevonden.

Engels v1.1

Nederlands v1.0

Dus voor alle duidelijkheid: hij komt niet uit in het zwart? Zijn er al foto's van de metallic version?

edit: ik kom juist deze foto tegen met maar liefst 6 kleuren en als ik het 2de filmpje bekijk in de topicstart is die samsung u600 toch wel volledig zwart !!

http://img3.tar.hu/asultra/img/29217059.jpg#3

Pyr0 wijzigde dit bericht 09-04-2007 17:36 (56%)

Hier de folder van belcompany belgie. Hij gaat hier blijkbaar 399 euro kosten.
http://site.belcompany.be/promotie/brochure-nl.pdf

In NL zag ik 'em voor 359 euro.

Waar heeft iemand hem in een "echte" winkel gespot? vandaag heel rotterdam door geweest maar nergens tegengekomen, overal hetzelfde verhaal " eind deze week begin volgende week "

Ik heb nagevraagd bij een telecomwinkel (weet de naam niet meer :+ Zal wel iets van t for telecom geweest zijn) en die zouden hem vorige week binnenkrijgen. Maar niet gekregen dus deze week.

Ik ga er zaterdag heen en dan mag ik hem even vasthouden en bekijken. Ik zal wel even kijken of ik wat fotos kan maken dan :)

meer mogelijke foto's gevonden:

http://img3.tar.hu/asultra/img/29372250.jpg#3

http://img3.tar.hu/asultra/img/29372248.jpg#3

The Ultimate Driving Machine

Ik zag de U600 al in een folder staan !

Ik vraag me eigenlijk af of de nieuwe Samsung telefoons beschikken over de optie :
"Trillen & Beltoon tegelijk"

Kan iemand mij daar iets meer over vertellen ?

"BMW maakt rijden geweldig!"
PSN : NL-Thunder

Volgens mij weet nog niemand die dingen, omdat niemand hem nog heeft.

Reg. datum: 12 april 2007

Als je deze afbeelding moet geloven wel. ;)

http://img3.tar.hu/asultra/size2/29259602.jpg

Zo staat het ook in de users guide.

Btwee wijzigde dit bericht 12-04-2007 09:26 (80%)

quote:
Btwee schreef op donderdag 12 april 2007 @ 09:10:
Als je deze afbeelding moet geloven wel. ;)

[afbeelding]

Zo staat het ook in de users guide.
en... oplopende ringtone en trillen....

Alkmaar6 zal bloeien en nooit vergaan!!! HOEI!!!!

Heb maar even de TS aangepast. Staat nu een filmpje bij van video-opneem-kwaliteit, en de FAQ staat wat meer bij. Allemaal van dit topic af.

Oh trouwens. Van het weekend bestel ik de telefoon via www.simshop.nl, met een Debitel via KPN abo 20 € p/m. Dus als ik hem binnenheb kun je een enorme review verwachten :)

ik had gelezen op een ander forum dat trillen en ringtone wel gaat bij ontvangen telefoongesprekken maar niet bij ontvangen smsjes.

en bij filmpje van de videokwaliteit van de u600 schijnt betere kwaliteit te zijn maar youtube verlaagt de kwaliteit daarmee ... staat ook op dat forum ;)

Pyr0 wijzigde dit bericht 12-04-2007 12:44 (52%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws