Gathering of Tweakers

Quicksearch
update: Gisteren nieuwe brief ontvangen. Volgende week wordt de glasvezel aangelegd tot aan de deur (hier in de straat). Een telefoontje met de helpdesk leerde me dat eerst het hele glasvezelnet wordt aangelegd en medio oktober de modems al worden geīnstalleerd. Ik ben benieuwd, volgens mij wordt dat hard werken voor die jongens. Ik meen dat er een paar honderd km glasvezel getrokken moet worden. Ze kunnen overigens een meter of 30 onder de grond door "schieten" met die kabels.

Van de week is er hier achterom ook een huisje geplaatst voor een knooppunt ofzoiets. En gisteren was er ook een feestje op het grasveld van onsbrabantnet-insiders ofzo.

Odium Generis Humani

quote:
l0c4lh0st schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 23:35:
Dat ze maar eens opschieten met de rest van Brabant. Anders hadden ze zich net zo goed OnsMierlo-Geldropnet kunnen noemen.

:O
Tja helaas is Brabant te groot, ik zou ook erg graag glasvezel willen (ookal betaal ik het zelf niet :P ) maarja Sleeuwijk blijft een klein stipje op de kaart van Brabant O-) . En zo te zien zijn ze alleen nog maar bezig rondom Eindhoven ofzo?

Ik vind het eigenlijk erg opmerkelijk dat de bedrijven hierachter zo graag glasvezel willen aanleggen tegen zulke lage tarieven. Blijkbaar is het toch erg rendabel en betalen we dus met zijn allen veel te veel aan de kabelaars en adsl's die vrijwel niets aan infrastructuur hoeven aan te passen en belabberde bandbreedte leveren voor het geld wat je ervoor betaalt. Of zit hier een bak subsidiegeld achter ofzo?

Odium Generis Humani

update: Vandaag zijn de graafwerkzaamheden in Braakhuizen begonnen en gaat er een oranje buis de grond in. :)

Count Grishnackh wijzigde dit bericht 26-09-2007 20:16 (4%)

Odium Generis Humani

Reg. datum: 31 januari 2007

quote:
OverSoft schreef op donderdag 26 april 2007 @ 23:42:
@angeling:

Overigens kom ik uit Nuenen en ja, hier is praktisch altijd 100mbit up/down te halen en het TV beeld valt zeker niet tegen! (Modulator idd die in het modem zit, als het beeld slecht is ligt dat aan de bekabeling)
Het heet niet voor niets een mo[dulator]dem[odulator] ;)

Ik ben wel benieuwd, ik heb wel gezien dat de hele urkhovenseweg ook helemaal open is gehaald en er oranje buizen in worden gedaan. Ben al wel de hele infrastructuur aan het voorbereiden :)

De planning:
Link

nog een 2 maanden wachten voor mij.

nu zijn ze alleen maar de hoofdkabels aan het leggen, en mierlo wordt eerder aangesloten dan geldrop (waarschijnlijk omdat de aanvoer via brandevoort loopt). 27 maart worden dus de laatste huizen aangesloten

Blueone wijzigde dit bericht 26-09-2007 23:26 (37%)

3700+ (SD) @3020 mhz - Sapphire X800GTO2 @ 605mhz core / 605mhz ram <= Boven xt-pe (voltmod) Volledige spec: Klik hier

Hier in Braakhuizen-noord, wijk 10, zijn er al kabels naar huizen gelegd bij mij in de straat zag ik, maar ons blok is overgeslagen. Eind november/begin december wordt het dus. Mijn upc-abbo loopt af in februari dus ik hoop dat onsbrabantnet dan operationeel is anders hang ik nog een jaar extra aan upc vast voor jan lul....

Odium Generis Humani

dan kan je toch ook voor een paar maanden hetnet ofzo nemen aangezien die wel per maand gaan.

3700+ (SD) @3020 mhz - Sapphire X800GTO2 @ 605mhz core / 605mhz ram <= Boven xt-pe (voltmod) Volledige spec: Klik hier

snik ik woon in wijk 4 ... maart 2008 dus :(

SiNisTrAD wijzigde dit bericht 28-09-2007 09:00 (3%)

.Part of my particles are part

* deeltje - Helmond.
De reden dat er alleen in Brandevoort wordt aangesloten was volgens de HD-Medewerker omdat ze daar toch langs komen richting Mierlo.

Weet een insider misschien of er na die werkzaamheden nog genoeg subsidie overblijft om de rest van Helmond ook te voorzien?

p.s.: zijn die aansluitingen ook mogelijk als je in een flatje woont?

er is geen subsidie, ook niet in geldrop of mierlo. Er moet gewoon minimaal 50% van de inwoners meedoen om het rendabel te houden

quote:
SiNisTrAD schreef op donderdag 27 september 2007 @ 13:20:
snik ik woon in wijk 10 ... maart 2008 dus :(
Wijk 10 is 2e helft november - 1e helft december hoor ;) (gelukkig maar, want ik woon daar ook)

Wat ik wel hoop is dat het internet al actief is voordat iedereen aangesloten is, of praat ik onzin? Anders moet iedereen dus wachten tot eind maart....

Odium Generis Humani

quote:
Count Grishnackh schreef op donderdag 27 september 2007 @ 16:56:
[...]

Wijk 10 is 2e helft november - 1e helft december hoor ;) (gelukkig maar, want ik woon daar ook)

Wat ik wel hoop is dat het internet al actief is voordat iedereen aangesloten is, of praat ik onzin? Anders moet iedereen dus wachten tot eind maart....
Ja ik maakte een typefout (freudiaans) ik woon in wijk 4 ..

Het internet zal het wel meteen doen, dat was in nuenen ook zo.

Ze zijn wel massaal kabels aan het aanleggen in ieder geval.. zie overal groene en oranje kabels de grond in gaan op dit moment :)

De glasvezel ligt hier tot aan de deur inmiddels. Ze hadden de hele straat gedaan behalve de laatste paar huizenblokken aan mijn kant dus. De grondwerkzaamheden waren inmiddels ook verplaatst naar elders in de wijk. Even telefoontje gepleegd met de logica hierachter. Zelfde dag kreeg ik een brief in de bus dat ze er volgende week mee zouden beginnen (de brief die ik dus al had gekregen een paar weken terug). Vandaag, dezelfde week dus nog hebben ze de graafwerkzaamheden hier voor de deur gedaan en de kabel getrokken. Volgens mij waren ze het vergeten ofzo, maar het ligt.

Odium Generis Humani

Mennoslaats.nl

Vast al eens gevraagd, maar waarom wordt Eindhoven niet geheel van glasvezel voorzien?
Er is wel OnsNet,maar dat is maar een wijk van Eindhoven.

Dich bis echt unne foëzen haas

het is gewoon een kwestie van tijd voordat heel eindhoven ook wordt voorzien. Ik moet zeggen het gaat hier rap met het aanleggen van de kabels, ze hebben bijna 1/3 van mierlo al gehad. ze zijn nu ook al met de tweede wijk begonnen (waar ik ook in woon :9~ ) maarja de modems worden hier toch pas over 6 weken geplaatst

Blueone wijzigde dit bericht 04-10-2007 23:01 (27%)

YES !! Brandevoort (Helmond) gaat door :) :) :)
Bron; www.onsbrabantnet.nl

adenisl wijzigde dit bericht 06-10-2007 14:13 (31%)

Reg. datum: 29 november 2004

In Best zijn ze ook van plan om het aan te leggen.
De eerste brief is verstuurd naar alle bewoners.
Ik ga me zeker wel aanmelden ervoor al vraag ik me af wanneer het dan is aangelegd.

Ik begin kpn internetplusbellen wel zat te worden.

]HuT[ Pepperana

Dat ze dan Oirschot ook meteen doen.
Maar dat zal nog wel een jaartje of 10 duren voordat de glas hier ligt.

E8400 @3.7Ghz | DFI X48 | Crucials 4096MB | 2xWD Raptor 74B in Raid0 | 8800GTS 640mb | XF-i | Samsung 226BW | Alphacool Wtrcooling |

#milestone @ quakenet

Dit gaat natuurlijk veel te langzaam , hier in Son en Breugel zijn verder nog weinig plannen voor zover ik weet. Ik verwacht dat dit dus niet voor 2011 gaat gebeuren. De aanleg gaat te traag waardoor ik verwacht dat het eigenlijk al snel verouderd is ( 10 jaar oid. )

Nee mijn hoop is gevestigd op UPC _O_

Q6600@3.0ghz 2GB RAM XFX 8800GTS OC 320mb

Reg. datum: 10 februari 2003

Vandaag het inschrijf formulier voor OnsBrabantNet in Valkenswaard ontvangen! Meteen ingevuld en nu maar hopen dat er genoeg mensen geinteresseerd zijn...

zeer goed nieuws!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:

http://www.onsbrabantnet...._id=3253&module_id=21

zoals ik het lees zijn deze dienste gewoon gratis. dus vele extra zenders waaronder hd zenders!!!!!!!!

en de tarieven gaan een aantal euro's omlaag.

quote:
bartvr schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 18:55:
Vandaag het inschrijf formulier voor OnsBrabantNet in Valkenswaard ontvangen! Meteen ingevuld en nu maar hopen dat er genoeg mensen geinteresseerd zijn...
Ik in ieder geval wel :+ Ga het ook zo snel mogelijk invullen!

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws