Reg. datum: 07 mei 2008
TV signaal is een stuk beter dan UPC maar op een groot plasma scherm zie je ook hier ruis. Gelukkig heb ik ook een schotel hangen en dat ziet er perfect uit. Ik neem straks wel digitale TV via OBN en ben erg benieuwd hoe dat eruit gaat zien.
Ook een minpuntje nog. Mijn telefoon zou op 5 mei worden geporteerd en had daar ook netjes een brief van gehad maar toen ik die avond thuis kwam werkte het niet en toen ik de kabel weer terug prikte in de UPC modem werkte het wel
Ik heb nu nog wel 1 probleempje met de D-Link router. Ik heb nl. een vast ip-adres aangevraagd en deze inmiddels ook gekregen. Wanneer ik dit adres invoer samen met de GW, Subnetmask, DNS etc. krijg ik de volgende melding (van de router):
WAN Gateway ip-address *.*.*.* must be within the WAN subnet
Deze melding klik ik weg maar de instellingen worden ook niet behouden. Heeft iemand hier toevallig hetzelfde probleem gehad en/of weet iemand een oplossing hiervoor?
IP: 88.159.2**.***
GW: 88.159.165.254
Subnetmask: 255.255.254.0
Kan iemand mij vertellen of dit zo mogelijk is? Ik weet ff niet meer hoe het ook alweer zat
Moet de GW dan ook niet in 88.159.2** zitten met een subnetmask van 255.255.254.0?
Reg. datum: 07 juli 2000
Mijn ervaring (OnsNetEindhoven) is dat ook. Tenzij ze binnenkort met een goed digitaal HD-aanbod komen (met een kwaliteit vergelijkbaar met UPC HD), ga ik voor televisie terug naar UPC.quote:Mark_640 schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 17:31:
[...]
Mijn ervaring is dat ook het analoge signaal van Onsnet van mindere kwaliteit is dan het analoge signaal van UPC...
Ze hebben mij dus het verkeerde GW adres gegeven. Nu ik de juiste heb werkt het prima
Ik moet er even bij zeggen dat ik toch iedere keer netjes wordt geholpen en nooit het gevoel krijg dat ze mij zo snel mogelijk van de telefoon willen hebben.
14 mei gaat de PC checker werken voor VHV (volgens de site).quote:Napo schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:21:
[...]
Is er een postcode range bekend waar het mogenlijk wordt, mits het animo er is, of is het gewoon voledig veldhoven?
Is de verbinding ook echt 100 mbit? Dan kan ik op mijn notebook nooit de volledige snelheid halen (zelfs met N niet; 108 mbit).
VonFoX wijzigde dit bericht 09-05-2008 19:53 (18%)
ASUS A7SV - XBox360 (Private Guido) - Alfa 147
Afgezien van lagere abonnementmogelijkheden die er (misschien?) zullen zijn, zal de glasvezelverbinding waarschijnlijk 'gewoon' Fast Ethernet zijn (100Mbps), dus precies zo snel als de meeste (bedrade) netwerkkaarten. Overigens halen de meeste wireless producten lang niet de geadverteerde (theoretische!) snelheid, omdat de wireless standaarden veel meer overhead hebben dan wired Ethernet, zodat de wireless verbinding in de meeste gevallen toch de bottleneck zal blijven.quote:VonFoX schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 19:39:
Is de verbinding ook echt 100 mbit? Dan kan ik op mijn notebook nooit de volledige snelheid halen (zelfs met N niet; 108 mbit).
_ep wijzigde dit bericht 09-05-2008 20:41 (4%)
Benieuwd waar ik mee bezig ben? http://www.elmerproductions.com/igor en http://www.genexis.eu
Dat bedoel ik dus precies, mijn notebook is om practische redenen wireless verbonden (g), dus zelfs als ik upgrade naar N dan benut ik niet eens de volledige snelheid van OBN, zelfs als die verbinding op 100% zit.quote:_ep schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 20:41:
[...]
zodat de wireless verbinding in de meeste gevallen toch de bottleneck zal blijven.
ik heb met mijn dir-655 anders toch mooi een keer 11,9 MB/s gehaald, toch een 95 Mbits/s. Sneller zou best kunnen, maar mijn internetverbinding is niet sneller.quote:ik222 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 09:05:
Nee met wireless N kun je ogeveer 70 Mbit a 80 Mbit halen als maxium, afhankelijk van de signaalsterkte kan dat minder zijn...
Bekijk mijn foto's.
Dat doe je goed dan, heb eens een review van de dir-655 gelezen op hardware.info (dacht ik) waarin ze niet hoger kwamen dan zo'n 70 a 80 Mbit...quote:Molybdenum schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 10:56:
[...]
ik heb met mijn dir-655 anders toch mooi een keer 11,9 MB/s gehaald, toch een 95 Mbits/s. Sneller zou best kunnen, maar mijn internetverbinding is niet sneller.
Maar het kan dus sneller blijkbaar
tussen de pc en de router zit 4 m afstand en twee muren, een met gewapend beton en een van kalkzandsteen.
als ik de pc een paar cm verplaats, dan zakt de snelheid aanzienlijk in. blijkbaar moet je af en toe een interferentieplekje zoeken, waar het signaal sterk is!
ik heb nu in ieder geval een optimaal plekje gevonden, waar ik die hoge snelheid haal. wel handig dat de pc op wieltjes staat.
Bekijk mijn foto's.
3700+ (SD) @3020 mhz - Sapphire X800GTO2 @ 605mhz core / 605mhz ram <= Boven xt-pe (voltmod) Volledige spec: Klik hier
Ik weet overigens niet of dit onder OnsBrabantNet zou gaan vallen.
Oud bericht overigens maar ik hoorde dat de inschrijvingen ervoor binnenkort zouden opengaan?
quote:Son en Breugel wil graag glasvezelnetwerk
woensdag 26 maart 2008 | 02:55 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 26 maart 2008 | 08:07
SON EN BREUGEL - De gemeente Son en Breugel gaat optreden als ambassadeur voor de aanleg van een glasvezelnetwerk in Son en Breugel.
Wethouder Marina Starmans: "KPN wil het plan graag uitvoeren en onderzoekt momenteel of het financieel haalbaar is. Als vijftig procent van het totale aantal huishoudens een aansluiting wil, gaat KPN het netwerk aanleggen." Volgens Starmans is het met name met het oog op de toekomst van groot belang dat de glasvezel er komt. "De mogelijkheden van glasvezel zijn natuurlijk ongekend.
Dat houdt niet op bij internet, televisie en radio. Kijk maar naar Ekkersrijt, waar al glasvezel ligt. Dankzij glasvezel is daar nu een groot netwerk van beveiligingscamera's." Als de uitkomst van het onderzoek van KPN positief is, kan volgens Starmans de aanleg snel beginnen.
"De gesprekken daarover zijn nog gaande. Zo is nog niet besloten of ook het buitengebied van Son en Breugel aangesloten wordt en moet er natuurlijk ook een planning gemaakt worden voor het aanleggen. Je kunt niet alle straten in het dorp tegelijkertijd openbreken."
tuinīnen wijzigde dit bericht 13-05-2008 11:45 (3%)
Q6600@3.0ghz 2GB RAM XFX 8800GTS OC 320mb
Reg. datum: 20 februari 2007
Dit geldt trouwens voor Zandijk en Grasrijk: Waterrijk en Bosrijk krijgen -als ik het goed heb- standaard al glasvezel.
Dus?quote:VonFoX schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 09:12:
Ik heb ook nog een xbox 360 die geen N aankan, dus N kan niet eensEn kabels trekken gaat ook niet lukken.
Met deze verbinding zit je bottleneck bij je eigen apparatuur. Met een willekeurige andere ISP zit de bottleneck bij de ISP. Dat is toch het mooiste wat je kunt hebben?
En geen kabels trekken? Iedere dubbele linkshandige kan nog een UTP kabel langs een plint timmeren
Knoflookworst + LANparty = overtreding Genčve Protocol (gas...)
Ja het is zover, alleen niet van OnsBrabantNet maar van KPN.quote:tuinīnen schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 11:42:
Zou het hier dan toch gaan komen?
Ik weet overigens niet of dit onder OnsBrabantNet zou gaan vallen.
Oud bericht overigens maar ik hoorde dat de inschrijvingen ervoor binnenkort zouden opengaan?
[...]
Geen 100Mb/100Mb maar keuze uit 3 pakketen met resp. 30Mb/3Mb , 50Mb/5mb en 60Mb/6Mb inclusief RTV over IP (ontvanger gratis) en onbeperkt bellen in Nederland .
Deze week meer info in de brievenbus.
als het maar rijdt, maar dan ook wel "rijden"!!!
Oei das lullig... Nu is de kans op een concurrent bijna direct bekeken. Terwijl als je deze prijzen ziet tov onsbrabantnet zijn ze enorm hoog en leveren ze een stuk minder.quote:a6amt schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 00:48:
Glasvezel in Son en Breugel
[...]
Ja het is zover, alleen niet van OnsBrabantNet maar van KPN.
Geen 100Mb/100Mb maar keuze uit 3 pakketen met resp. 30Mb/3Mb , 50Mb/5mb en 60Mb/6Mb inclusief RTV over IP (ontvanger gratis) en onbeperkt bellen in Nederland .
Deze week meer info in de brievenbus.
Believe nothing, no matter where you read it or who has said it. Not even if i have said it, unless it agrees with your own reason and you own common sense
Ik weet nu nog niet wat ik er van moet denken.
quote:GOUD (110 euro per maand)
60 Mb download
6 Mb upload
-Goedkoop bellen (meestal gratis!)
-Haarscherpe interactieve TV
Meer dan 100 digitale zenders op de huiskamer Tv, basispakket op Tv’s in het gehele huis.
Gratis harddiscrecorder voor 100 uur
ZILVER (80 euro per maand)
50 Mb download
5 Mb upload
Haarscherpe interactieve TV
Meer dan 70 digitale zenders op uw huiskamer TV, basispakketten op tv’s in het gehele huis.
Gratis harddiscrecorder voor 100 uur.
Goedkoop bellen (meestal gratis!)
BRONS (65 euro per maand)
30 Mb download
3Mb upload
Haarscherpe interactieve TV
Meer dan 50 tv kanalen.
Goedkoop bellen (meestal gratis!)
Q6600@3.0ghz 2GB RAM XFX 8800GTS OC 320mb
Reg. datum: 02 augustus 2004
Of een meneertje bij OnsBrabantNet KPN heeft een nieuw zwembad in zijn tuin nodig.. kan natuurlijk ook.quote:Alexander01 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 10:47:
Ongelofelijk dat Son en Breugel met die beunhazen van KPN in zee is gegaan. Hoe dom kun je zijn? KPN vraagt altijd veel te hoge prijzen voor wat je krijgt. En dan nog vaak een hoop storingen ook.
There are 10 types of people in the world. Those who understand binary, and those who don't.
Pagina: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 last
Dit topic is gesloten.