Reg. datum: 03 februari 2007
Reg. datum: 13 september 2003
Tot nu toe geen succes.ik heb mijn systeem eens bij een maat geprobeerd in geldrop.
Die haalde de 10 MB/s op zijn athlon 2500+ op een NF2 Mobo'tje.
Hang ik mijn systeem eraan max van 6 MB/s.. ook op usenet.
Zijn er toevallig nog bepaalde settings die ik in de gaten moet houden in windows ?
Reg. datum: 27 januari 2006
Ben ook wel eens benieuwd naar de chipkaart. Ik blijf ook hetzelfde probleem houden. Heb het geprobeert op mijn oude medion en op mijn nieuwe medion akoya (of hoe heet dat ding) die onlangs bij de aldi heb aangeschaft. Volgens mij zit daar een intelkaart in (10/100)quote:aleeh schreef op donderdag 17 april 2008 @ 20:13:
Ben nu al een paar weken aan het klooien om de 10MB/s te halen op OBN.Hij blijft steeds op 6 MB/s hangen (rechtstreeks op de kast.)
Tot nu toe geen succes.ik heb mijn systeem eens bij een maat geprobeerd in geldrop.
Die haalde de 10 MB/s op zijn athlon 2500+ op een NF2 Mobo'tje.
Hang ik mijn systeem eraan max van 6 MB/s.. ook op usenet..
Zijn er toevallig nog bepaalde settings die ik in de gaten moet houden in windows ?
3700+ (SD) @3020 mhz - Sapphire X800GTO2 @ 605mhz core / 605mhz ram <= Boven xt-pe (voltmod) Volledige spec: Klik hier
Reg. datum: 07 juli 2000
Ik zit bij OnsNetEindhoven, het zusje van OnsBrabantNet, en daar wordt al jaren HDTV beloofd, maar in de praktijk komt er niets van.
Plus-TV gaat mee worden begonnen zodra Valkenswaard en Best zijn aangesloten.quote:/\/\|) schreef op donderdag 24 april 2008 @ 16:39:
Heeft iemand al Plus-TV? En hoe bevalt dat?
Ik zit bij OnsNetEindhoven, het zusje van OnsBrabantNet, en daar wordt al jaren HDTV beloofd, maar in de praktijk komt er niets van.
Reg. datum: 23 juni 2000
Per 1 juni in Helmondquote:/\/\|) schreef op donderdag 24 april 2008 @ 16:39:
Heeft iemand al Plus-TV? En hoe bevalt dat?
Reg. datum: 02 augustus 2004
Wat krijgt u indien u kiest voor het PlusTV pakket*?
1. Een eigen homebox, ook wel Set Top Box genoemd (u ontvangt deze homebox in bruikleen, deze blijft eigendom van
OnsBrabantNet). Deze homebox is multifunctioneel en specifiek bedoeld om het maximale uit ons glasvezelnetwerk
te halen:
* Het ontvangen van de digitale kanalen van PlusTV is alleen mogelijk via de door OnsBrabantNet geleverde homebox.
adenisl wijzigde dit bericht 25-04-2008 13:07 (17%)
Gadverdamme zeg... Wat is dat nou. Ik hoop dat OnsNet Eindhoven wel beter weet als die het straks gaan uitrollen... Ze moeten eens gaan inzien dat er steeds meer TV's komen met ingebouwde DVB-C tuner en steeds meer mensen digitale TV willen kijken op hun Media Center! En voor het opnemen door mensen tegen te gaan hoeven ze het niet te doen met die magere satteliet bron van ze. Als er nou direct een lijntje lag naar hilversum, maar dat is nog niet eens.quote:adenisl schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 13:05:
Doen ze dus wel.
Wat krijgt u indien u kiest voor het PlusTV pakket*?
1. Een eigen homebox, ook wel Set Top Box genoemd (u ontvangt deze homebox in bruikleen, deze blijft eigendom van
OnsBrabantNet). Deze homebox is multifunctioneel en specifiek bedoeld om het maximale uit ons glasvezelnetwerk
te halen:
* Het ontvangen van de digitale kanalen van PlusTV is alleen mogelijk via de door OnsBrabantNet geleverde homebox.
Alexander01 wijzigde dit bericht 25-04-2008 15:03 (9%)
3700+ (SD) @3020 mhz - Sapphire X800GTO2 @ 605mhz core / 605mhz ram <= Boven xt-pe (voltmod) Volledige spec: Klik hier
Volges mij heeft dat gewoon te maken met 'je aan de standaarden houden'. Netzo als elke netwerkkaart met een Ethernet verbinding om kan gaan... Als OBN gewoon gewoon fatsoendelijk DVB-C signaal levert volgens de standaarden dan moet dit geen enkel probleem zijn voor welke decoder dan ook. Support geven op een decoder is ook onzin. Bij een netwerkkaart doen ze dat ook niet. Ik wil gewoon betalen voor het signaal en m'n spullen regel ik zelf wel. Precies zoals dat ook met Internet geregeld is! Wel treurig dat OBN net als UPC hiervoor gekozen heeft. Ik had verwacht dat OBN JUIST op dit soort punten goed hadden nagedacht om het voor de consument zo open mogelijk te maken met kiezen.quote:Blueone schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 15:20:
dat heet iets met support geven op apparaten. Als ze 1 apparaat geven dan kunnen ze daar goed support op geven. Als iedereen er zelf één koopt en die werkt toevallig niet dan krijgt obn de schuld. Opzich vrij logisch dat ze dat doen.
Alexander01 wijzigde dit bericht 25-04-2008 15:40 (14%)
Jammer dat OBN hier niet op inspringt...
Dat er een hoop staat te gebeuren in onze regio is wel duidelijk. Edutel heeft recent een nieuwe locatie gevonden, waar vanaf 1 mei ook Hertzinger (onze leverancier voor TV) gevestigd zal worden en als ik de foto juist interpreteer komen alle andere partijen ook in die gebouw te werken (of werken ze er al). Dit prachtige gebouw wordt het "glasvezelcentrum" genoemd en bevindt zich net buiten het centrum van Eindhoven.
Dus voor dat we allemaal roepen dat ze iets moeten leren van UPC en soortgenoten zullen we eerst even af moeten wachten. Tenminste dat vindt ik.
Edit:
Op http://www.hertzinger.nl/...20Hertzinger%200207lr.pdf kun je een PDF ophalen waarin staat:
Voor slechts ¤ 7,50 per maand krijgt de abonnee de beschikking over een hybride High Definition settop box waarmee Radio en TV programma’s en High Definition televisiekanalen kunnen worden ontvangen via DVB-C. De hybride settop box maakt het mogelijk om het beste uit elk platform te halen, naast DVB-C is de settop box ook geschikt voor IP diensten zoals Video On Demand en uitzending gemist. Het dienstenpakket via IP zal in de toekomst worden uitgebreid met nieuwe interactieve diensten.
Het lijkt dus een DVB-C signaal te worden, vraag is nu dus of het 100% compatibel is.
KlereBak wijzigde dit bericht 25-04-2008 19:38 (32%)
"If it ain't broke, don't fix it!"
DVB-C betekent alleen maar Digital Video Broadcasting - Cable...quote:KlereBak schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 19:32
Het lijkt dus een DVB-C signaal te worden, vraag is nu dus of het 100% compatibel is.
Dat zal het dus wel moeten worden, het gaat immers niet via de ether of sateliet...
DVB-C zegt ook nog niets over een eventuele codering van het signaal...
Mark_640 wijzigde dit bericht 25-04-2008 20:39 (4%)
Dat er een codering gebruikt gaat worden is mij in ieder geval wel duidelijk. Kijk naar de decoders in dat pdf'je. Die hebben allemaal zon fijne gleuf voor een cam met smartcard in te stoppen. Het gebruiken van codering/encryptie vind ik zoiezo al een slechte houding naar de consument toe! Bovendien komt hun signaal van de satteliet, dus de bitrate is daarmee een stuk minder dan bij UPC. Dus wat boeit t als mensen gaan opnemen? Een kwaliteitskopie voor op het internet te zetten maak je er toch niet van.quote:KlereBak schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 19:32:
Voordat we van alles gaan roepen, volgens mij weet nog niemand hier welke codering er gebruikt gaat worden, dus laten we eerst afwachten tot er daadwerkelijk betrouwbare informatie komt.
Dat er een hoop staat te gebeuren in onze regio is wel duidelijk. Edutel heeft recent een nieuwe locatie gevonden, waar vanaf 1 mei ook Hertzinger (onze leverancier voor TV) gevestigd zal worden en als ik de foto juist interpreteer komen alle andere partijen ook in die gebouw te werken (of werken ze er al). Dit prachtige gebouw wordt het "glasvezelcentrum" genoemd en bevindt zich net buiten het centrum van Eindhoven.
Dus voor dat we allemaal roepen dat ze iets moeten leren van UPC en soortgenoten zullen we eerst even af moeten wachten. Tenminste dat vindt ik.
Edit:
Op http://www.hertzinger.nl/...20Hertzinger%200207lr.pdf kun je een PDF ophalen waarin staat:
Voor slechts ¤ 7,50 per maand krijgt de abonnee de beschikking over een hybride High Definition settop box waarmee Radio en TV programma’s en High Definition televisiekanalen kunnen worden ontvangen via DVB-C. De hybride settop box maakt het mogelijk om het beste uit elk platform te halen, naast DVB-C is de settop box ook geschikt voor IP diensten zoals Video On Demand en uitzending gemist. Het dienstenpakket via IP zal in de toekomst worden uitgebreid met nieuwe interactieve diensten.
OBN, Doe zoals het hoort en lever ons gewoon ongecodeerd digitaal signaal zonder al die poespas erbij! Gewoon net zoals bij het Internet abo.
Alexander01 wijzigde dit bericht 25-04-2008 21:26 (5%)
Volgens mij is het inderdaad de bedoeling om op termijn heel Helmond aan te sluiten. Men heeft nu alleen Brandevoort als eerste gedaan omdat de kabel daar langs kwam richting Geldrop - Mierlo.quote:deeltje schreef op zondag 27 april 2008 @ 03:06:
Ik zie dat ze tot en met Mei dit jaar bezig zijn met het aanleggen van de vezel in Helmond Brandevoort, heeft iemand enig idee of de rest van Helmond hierna ook aan de beurt komt (medewerkers bij OBN laten niet veel vrij hierover)?
Maar als je leest op de site van OBN lijkt het inderdaad de bedoeling om uiteindelijk heel Helmond aan te sluiten, er wordt alleen geen tijdstip genoemd...
Zie dit artikel op de site van OBN
ik222 wijzigde dit bericht 27-04-2008 09:02 (11%)
Thanks voor de link. Een beetje een algemeen kort verhaaltje alleen, jammer. Ik woon zelf in een flatje (24 woningen), denk je dat vrijstaande/rijtjes-huizen makkelijker en dus eerder een aansluiting zullen krijgen dan een flat(je)? Of zal dat niet veel uitmaken?quote:ik222 schreef op zondag 27 april 2008 @ 08:53:
[...]
Volgens mij is het inderdaad de bedoeling om op termijn heel Helmond aan te sluiten. Men heeft nu alleen Brandevoort als eerste gedaan omdat de kabel daar langs kwam richting Geldrop - Mierlo.
Maar als je leest op de site van OBN lijkt het inderdaad de bedoeling om uiteindelijk heel Helmond aan te sluiten, er wordt alleen geen tijdstip genoemd...
Zie dit artikel op de site van OBN
Maar ik denk dat ze eerder per straat/blok te werk gaan.
Overigens, ik heb hier in Eindhoven de laatste weken nooit de maximale snelheid weten te halen, maar sinds gisteren gaat alles weer als een trein. Draadloos via de d-link 655 haal ik weer netjes 11 MB/s.
Molybdenum wijzigde dit bericht 27-04-2008 15:36 (33%)
Bekijk mijn foto's.
Ze zijn hier namelijk de heleboel aan het openbreken (straten) i.v.m. het vervangen van de riolering, dit duurt tot November dit jaar, leek mij een mooie kans om het 1 en ander te combineren....
Pagina: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 last
Dit topic is gesloten.