Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ich mochte gerne etwas relaxen

Gisteren middag aangesloten en vandaag al verbinding. Achter de DIR-655 haal ik bijna 11MB/s. Ik ben dus wat dat betreft zeer tevreden. Ook de snelheid waarmee men de verbinding heeft geactiveerd verbaast me.

http://img245.imageshack.us/img245/3664/speedtestgz1.jpg

Helaas vandaag bijna geen tijd meer om nog meer uit te proberen.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Reg. datum: 27 januari 2006

Ik weet niet hoe jullie aan diehoge snelheden komen. Ik kom tot op heden niet hoger dan 66 Mb/s. Op dit moment is het helemaal drama 3,35 MB/s. Das nog geen 26 Mb/s

Valt me overigens op dat er download snelheidverschil is tussen explorer en firefox. Firefox lijkt trager. Is jullie dat ook opgevallen?

sodsod? hoe zit jij verbonden met internet?, zit jou computer rechtstreeks op de modem aangesloten of heb je er een router tussen zitten? want misschien kan dat de bottleneck zijn omdat de meeste routers geen 100 mbit kunnen routeren.

quote:
JobH schreef op donderdag 03 april 2008 @ 15:43:
Binnenkort wordt ook bij ons de glasvezel binnengebracht (De Veste, Brandevoort).

Nu vraag ik me af op welke wijze de verbinding tussen PC en modem geconfigureerd moet worden (wil daar graag een netbsd-firewall/router aan hangen).

Wordt er een PPTP-verbinding opgezet? Of 'hang' je direct aan het netwerk? Draait er een dhcp-server op het netwerk? Of is het de bedoeling dat je je netwerk-interface statisch configureert?

Ik hoor 't graag van julllie.
Gewoon DHCP :)

Ik zit nu ook wat snelheidstesten te doen, wireless 5,66 MB/s bedraad 10,8 MB/s.
Volgens mij zit er niet veel meer in. Weet iemand hoe ik de UP kan testen?

adenisl, als je wil kan je morgen middag of avond een test bestand naar mijn ftp server uploaden, ik heb morgen middag de glasvezel verbinding online en ik haal intern van mijn werkstation naar mijn server 11 mb/s dus dat moet via de glasvezel ook te halen zijn als de upload verbinding echt 100 mbit is.
Ik ga de modem rechtstreeks op mijn server aansluiten en dan vanuit daar de verbinding door laten routen naar alle werkstations in huis.

lumix91 wijzigde dit bericht 03-04-2008 21:50 (18%)

quote:
adenisl schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:18:
Ik zit nu ook wat snelheidstesten te doen, wireless 5,66 MB/s bedraad 10,8 MB/s.
Volgens mij zit er niet veel meer in. Weet iemand hoe ik de UP kan testen?
In ieder geval controleren dat dingen als Qos in je router uitgeschakeld zijn. Je kunt ook nog even TCP optimizer gebruiken. Dat kan misschien nog 0,5 MB/sec verbetering opleveren maar op zich is 10,8 MB/sec al een mooie snelheid natuurlijk.

Upload werkt inderdaad het beste als je upload naar een snelle ftp server en dan via een programma als down upload meter kijken hoe snel het gaat.

www.speedtest.net is makkelijker uit te voeren en geeft ook nog een redelijke indicatie heb ik op sommige sites voorbeelden van gezien. Maar hier moet je niet al te veel waarde aan de resultaten hechten omdat die testbestanden eigenlijk veel te klein zijn voor dergelijke verbindingen.

ik222 wijzigde dit bericht 04-04-2008 08:30 (28%)

quote:
sodsod schreef op donderdag 03 april 2008 @ 20:14:
Ik weet niet hoe jullie aan diehoge snelheden komen. Ik kom tot op heden niet hoger dan 66 Mb/s. Op dit moment is het helemaal drama 3,35 MB/s. Das nog geen 26 Mb/s

Valt me overigens op dat er download snelheidverschil is tussen explorer en firefox. Firefox lijkt trager. Is jullie dat ook opgevallen?
Dat snelheidsverschil heb ik inderdaad ook. Met de meest recente versie van Firefox ligt de download maximaal rond de 4,5MB/s, terwijl dit met IE7 tussen de 10,6MB/s en 11,5MB/s schommelt.
Zie ook de screenshots. Beide files naar dezelfde map gedownload, natuurlijk niet tegelijkertijd :p

IE7:
http://xs126.xs.to/xs126/08146/speedtest_obn728.png.xs.jpg

FF2:
http://xs126.xs.to/xs126/08146/speedtest_obn_ff2872.jpg.xs.jpg

Specs: de Gamert

Nou vandaag internet werkend,

Ik zit nu met mijn werkstation via mijn Windows Server 2003 op internet en ik haal met newsleecher 9.50 mb/s ongeveer, ik ben met deze snelheid al super tevreden, ik ga deze week eens kijken of ik nog het een en het ander kan tweaken zodat deze snelheid nog hoger word

zie hieronder een screenshot:

http://www.computerhulpgeldrop.nl/zooi/speed.JPG

Ik download via XLNed.nl.

Als ik de modem rechtstreeks op mijn werkstation aansluit haal ik een snelheid van 11.2 mb/s dus ik ga kijken of er via mijn server nog wat te tweaken valt.

ik ben erg tevreden, als upload haal ik 7.5 mb/s!!! dit heb ik getest met mijn maat die ook onsbrabant net heeft via een ftp server die op mijn Windows 2003 server draait, ik heb toen als test het 1024 mb bestand overgepomt van mij naar hem, dit ging dus met 7.5 mb/s:) ook met dit resultaat ben ik dik tevreden!!! als iemand zijn/haar upload wilt testen mag u van mijn ftp server gebruik maken, mail me eventjes op kevin@djsonstage.nl

Kevin Bentlage

lumix91 wijzigde dit bericht 07-04-2008 19:32 (9%)

Vraag aan men die geen TV van OBN neemt. Hebben jullie ook gewoon signaal op de coax aansluiting? Als test had ik even een tv aangesloten en kon gewoon alle zenders bekijken. Even voor de duidelijkheid, ik heb als het goed is alleen internet en telefonie van OBN.

quote:
adenisl schreef op woensdag 09 april 2008 @ 19:15:
Vraag aan men die geen TV van OBN neemt. Hebben jullie ook gewoon signaal op de coax aansluiting? Als test had ik even een tv aangesloten en kon gewoon alle zenders bekijken. Even voor de duidelijkheid, ik heb als het goed is alleen internet en telefonie van OBN.
Ik zou het wel willen proberen, maar ze hebben die box hier zo knullig opgehangen dat zowel m'n TV als telefoonkabels (die morgen aangesloten moeten worden) niet lang genoeg zijn om bij de box te komen :/

@lumix91

Haal je die snelheid ook gemiddeld over 5 minuten downloaden of is dit een pieksnelheid?
Wat voor soort processor gebruik je? Ik vermoed dat bij de usenet download gelimiteerd wordt tot 45Mb door mn CPU.

quote:
Simkin schreef op donderdag 10 april 2008 @ 08:09:
@lumix91

Haal je die snelheid ook gemiddeld over 5 minuten downloaden of is dit een pieksnelheid?
Wat voor soort processor gebruik je? Ik vermoed dat bij de usenet download gelimiteerd wordt tot 45Mb door mn CPU.
Of door je usenetprovider natuurlijk, welke usenetprovider heb je?

quote:
ik222 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 08:09:
[...]
Of door je usenetprovider natuurlijk, welke usenetprovider heb je?
Tweaknews. Maar als ik meerdere accounts gebruik blijft de downloadsnelheid gelijk dus ik vermoed niet dat het daaraan ligt. Aangezien andere OBN gebruikers wel een snellere verbinding halen vermoed ik dat het aan mijn CPU ligt.

quote:
Simkin schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:16:
[...]

Tweaknews. Maar als ik meerdere accounts gebruik blijft de downloadsnelheid gelijk dus ik vermoed niet dat het daaraan ligt. Aangezien andere OBN gebruikers wel een snellere verbinding halen vermoed ik dat het aan mijn CPU ligt.
Wat voor snelheid haal je van http://speedtest.onsbrabantnet.nl ?

9.6 MB/s met router, 11.4 MB/s zonder router

Dan denk ik dat het toch eerder aan tweaknews ligt dat geen 100 Mbit ondersteund... Of het aan je CPU ligt is overigens simpel te controleren door even te kijken of het CPU gebruik niet naar 100% schiet terwijl je download via usenet.

quote:
ik222 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:25:
Dan denk ik dat het toch eerder aan tweaknews ligt dat geen 100 Mbit ondersteund... Of het aan je CPU ligt is overigens simpel te controleren door even te kijken of het CPU gebruik niet naar 100% schiet terwijl je download via usenet.
Ik heb ook combinaties geprobeerd met Tweaknews en XsNews die elk afzonderlijk de 40Mb halen.
De CPU wordt vol benut, dat had ik natuurlijk al lang gezien, vandaar mijn vermoeden :)

Dan zal inderdaad je CPU wel de bottleneck zijn...

quote:
Simkin schreef op donderdag 10 april 2008 @ 08:09:
@lumix91

Ik haal in prencipe constant deze snelheid, alleen mijn pc houd het coderen van newsleecher soms niet bij en dan stopt hij tijdelijk de download totdat hij klaar is met coderen en gaat daarna weer verder, in dat geval heb ik wel heel veel pieken, ik heb nu een Pentium 4 op 3.2 ghz, volgende week een C2D E8400 met 4 gig ram, kijken hoe hij dan download.

Ik haal met XLned de volle 100 mbit, ook op drukke avond uren:D

lumix91 wijzigde dit bericht 10-04-2008 16:44 (4%)

quote:
adenisl schreef op woensdag 09 april 2008 @ 19:15:
Dat signaal staat er altijd op :) Ongeacht of je wel of niet een abonnement hebt :) (is bij iedereen zo. - en zal ook zo blijven)

Nikon D70 / Nikkor 18-70 AF-S 1:3.5-4.5G ED / Sigma 50-500 F4.0/6.3 DG (bigma) / Nikkor 50mm 1.8d + Fuji S602z

quote:
razorhead schreef op donderdag 10 april 2008 @ 18:39:
[...]

Dat signaal staat er altijd op :) Ongeacht of je wel of niet een abonnement hebt :) (is bij iedereen zo. - en zal ook zo blijven)
Dus eigenlijk kan je tv gewoon opzeggen als je internet en telefoon hebt?

quote:
ik222 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 18:40:
[...]

Dus eigenlijk kan je tv gewoon opzeggen als je internet en telefoon hebt?
Jup ;)
Ik heb het niet in mijn abbo zitten. Maar maak er wel dankbaar gebruik van :

Nikon D70 / Nikkor 18-70 AF-S 1:3.5-4.5G ED / Sigma 50-500 F4.0/6.3 DG (bigma) / Nikkor 50mm 1.8d + Fuji S602z

Ich mochte gerne etwas relaxen

quote:
razorhead schreef op donderdag 10 april 2008 @ 18:39:
[...]

Waarop baseer jij de informatie dat het altijd zo zal blijven? Lijkt me sterk dat OBN iedereen gratis TV zal geven, misschien alleen de eerste 6 maanden omdat deze periode toch "gratis" is.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Weet iemand toevallig hoe je de voicemail kunt uitzetten? Kan verder over de voicemail niets vinden op de OBN site.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws