Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!
Ik heb het idee dat ik met usenet download niet hoger kom dan 40 a 50 Mbit, hebben hier meer mensen last van?
Ik heb hier in de Stepekolk sinds een paar dagen verbinding. De monteur die het aansloot zei dat het pas in April zou gaan werken, maar toen ik het donderdag probeerde werkte het ineens. Het lijkt ook vrij stabiel te zijn.quote:Rendo schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 18:00:
Heeft er al iemand die in Brandevoort woont ook daadwerkelijk een werkende verbinding ?
Ik heb alleen nog totaal geen informatie van OBN gehad.. geen klantnummer, geen e-mail gegevens, etc. Alleen een brief dat ons KPN nummer geporteerd gaat worden. Wel matig..
Reg. datum: 03 februari 2007
Dat vroeg ik me dus ook al af, hoelang duurt het voordat je de inloggegevens krijgt?quote:Bigs schreef op maandag 31 maart 2008 @ 13:00:
[...]
Ik heb alleen nog totaal geen informatie van OBN gehad.. geen klantnummer, geen e-mail gegevens, etc. Alleen een brief dat ons KPN nummer geporteerd gaat worden. Wel matig..
Gaat dit via de mail of krijg je een brief thuis. Ik heb bij OBN een nieuw telefoonnummer aangevraagd, wanneer werkt dit?
Ik had bij de modem eigenlijk ook wel een beschrijving verwacht hoe alles aan te sluiten, ik weet het dit staat online maar toch. Iets meer info zou wel mooi zijn voor de nieuwe klanten.
adenisl wijzigde dit bericht 31-03-2008 17:02 (15%)
Reg. datum: 19 maart 2008
Dat is een beetje lastig: je inloggegevens via mail versturen... je zult toch eerst moeten KUNNEN inloggen...quote:adenisl schreef op maandag 31 maart 2008 @ 16:53:
[...]
Dat vroeg ik me dus ook al af, hoelang duurt het voordat je de inloggegevens krijgt?
Gaat dit via de mail of krijg je een brief thuis.
Bij 'ons' in Geldrop kregen we een paar maanden geleden allemaal een brief met daarin je inloggegevens voor OBN.
Reg. datum: 27 januari 2006
Zeldfe hier
Ik dacht dat ik mijn brief met inlog gegevens weers ees was kwijtgeraakt. Heb ook nog geen e-mail adressen e.d. gekregen
Hoe zit het overigens met de snelheid. Zit nu op zo'n 24 Mb down en 5 Mb up. Zit zelf ook in Stepekolk
Ik dacht dat ik mijn brief met inlog gegevens weers ees was kwijtgeraakt. Heb ook nog geen e-mail adressen e.d. gekregen
Hoe zit het overigens met de snelheid. Zit nu op zo'n 24 Mb down en 5 Mb up. Zit zelf ook in Stepekolk
Ik ben zelf nog niet aangesloten, maar 24Mb is niet het maximale. Als je achter een router zit dan kan dat de beperking zijn. Rechtstreeks aangesloten op de PC heeft een medebrandevoorter zojuist ruim 7MB (~73,4 Mb) gehaald via de speedtest van obn http://speedtest.onsbrabantnet.nl. Dat lijkt me gezien zijn 100Mb netwerkkaart een reële waarde.quote:sodsod schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 16:37:
Zeldfe hier
"If it ain't broke, don't fix it!"
Ik piekte gisteravond op 8.9MB/s vanaf de Ons Net Eindhoven speedtest server, via mijn DIR-655 (bedraad). Upload heb ik nog niet uitgebreid getest, maar de 2MB/s heb ik al gehaald en dat is wel voldoende voor mij 
zo dat is snel! Gisteren de kabel naar de meterkast, nu zit ik via OBN te surfen. Te gek!
Edit: telefonie werkt ook al.
Edit: telefonie werkt ook al.
adenisl wijzigde dit bericht 02-04-2008 08:32 (37%)
Hier ligt het aan newsleecher, volgens mij is dit programma niet gemaakt voor hoge snelheden.quote:Simkin schreef op maandag 31 maart 2008 @ 12:54:
Ik heb het idee dat ik met usenet download niet hoger kom dan 40 a 50 Mbit, hebben hier meer mensen last van?
Ik ook. Lucky usquote:
"i don't want an ip telephony conversation with you right now.." "you pee telephony?? I pee urine.."
Met de gegevens van OBN kon ik inloggen op m'n account en daar naar hartelust extra email-accounts aanmaken etc...quote:sodsod schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 16:37:
Zeldfe hier
Snelheid is hier (Geldrop) zo'n 10MB (rechtstreeks op het OBNkastje, m'n retour is te traag...
Hoe meet je de upload snelheid dan?quote:TheEdgeV schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 23:23:
[...]
Met de gegevens van OBN kon ik inloggen op m'n account en daar naar hartelust extra email-accounts aanmaken etc...
Snelheid is hier (Geldrop) zo'n 10MB (rechtstreeks op het OBNkastje, m'n retour is te traag...)
De meeste upload testers op internet kunnen de hoge snelheden namelijk helemaal niet aan of gebruiken veel te kleine testfiles om een betrouwbare meting te geven van dit soort upload snelheden.
Welke gegevens bedoel jij. Ik heb nog geen andere gegevens gezien dan een brief met daarin het contract dat ik gekozen heb. En de factuurgegevensquote:TheEdgeV schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 23:23:
[...]
Met de gegevens van OBN kon ik inloggen op m'n account en daar naar hartelust extra email-accounts aanmaken etc...
Snelheid is hier (Geldrop) zo'n 10MB (rechtstreeks op het OBNkastje, m'n retour is te traag...)
Verder een brief dat ze op 11 april mijn telefonie gaan proteren van KPN IPB (zal mij benieuwen)
Heeft iemand de OnsBrabantNet Usenet server al geprobeerd? Is het nu capped op 250kb/s?
Heb namelijk geen centen voor een betaald usenet accountje.
Klopt. Je hebt 4 draadjes van 250. Moet zeggen zit steeds rond de 1,9 a 2 Mbquote:Denzo schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:28:
Heeft iemand de OnsBrabantNet Usenet server al geprobeerd? Is het nu capped op 250kb/s?
Ik ben zojuist even langs de OBN winkel geweest in Geldrop. Daar kun je je inloggegevens ophalen. Wel legitimatie meenemen.quote:sodsod schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:20:
[...]
Welke gegevens bedoel jij. Ik heb nog geen andere gegevens gezien dan een brief met daarin het contract dat ik gekozen heb. En de factuurgegevens
Verder een brief dat ze op 11 april mijn telefonie gaan proteren van KPN IPB (zal mij benieuwen)
Op de pagina van OBN staat:quote:sodsod schreef op woensdag 02 april 2008 @ 17:50:
[...]
Klopt. Je hebt 4 draadjes van 250. Moet zeggen zit steeds rond de 1,9 a 2 Mb
- Nieuwsgroepen, maximaal 4 gelijktijdige sessies van 512 kbps.
4 * 512kbps = 2000kbps wat ongeveer 200kB/s is (toch?). Is niet echt veel voor een 10MB verbinding natuurlijk, ik haal via ADSL al meer met Newszilla (XS4ALL)
KlereBak wijzigde dit bericht 02-04-2008 20:51 (13%)
Als we het dan exact willen weten:quote:TheEdgeV schreef op woensdag 02 april 2008 @ 21:44:
1 byte is 8 bits.....
4 x 512kb/s = 2048kb/s = 2048000b/s
Een byte = 8 bits dus 2048000/8 = 256000B/s = 256kB/s
<nostalgie mode>
Hmm.. I remember the days... Toen we nog met 14k4 modempjes de eerste documentjes naar binnen moesten slurpen.. Oh wat waren we toch ongelukkig als de telefoonrekening op de mat viel
</nostalgie mode>
Hmm.. I remember the days... Toen we nog met 14k4 modempjes de eerste documentjes naar binnen moesten slurpen.. Oh wat waren we toch ongelukkig als de telefoonrekening op de mat viel
</nostalgie mode>
"i don't want an ip telephony conversation with you right now.." "you pee telephony?? I pee urine.."
Reg. datum: 20 december 2003
Nou het is dan eindelijk zover, ik kan het internet op via OBNquote:KlereBak schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 17:01:
[...]
Ik ben zelf nog niet aangesloten, maar 24Mb is niet het maximale. Als je achter een router zit dan kan dat de beperking zijn. Rechtstreeks aangesloten op de PC heeft een medebrandevoorter zojuist ruim 7MB (~73,4 Mb) gehaald via de speedtest van obn http://speedtest.onsbrabantnet.nl. Dat lijkt me gezien zijn 100Mb netwerkkaart een reële waarde.
Ook ff een test gedaan 10.6MB/sec

Ben zeer tevreden, ftp gaat soms nog sneller.
Reg. datum: 01 februari 2008
Reg. datum: 01 februari 2008
Heeft één van de Brandevoorters al TV gekeken via OBN? Zo ja, wat is de kwaliteit van het TV signaal (in vergelijking het analoge UPC signaal)?
Tja wat moet ik er over zeggen tis niet véél beter, sommige zenders zijn echt veel beter RTL4 en SBS6 was bij ons altijd zeer slecht. En nu een stuk beter, ook de duitse zenders zijn nu echt een stuk beter. We hebben er nu ook een hoop zenders bij. Maar geen Helmond TV is nu Nuenen TV. Ook daar wordt aan gewerkt. Ik ben eigenlijk best tevreden tis in ieder geval beter dan bij UPC.quote:ToshibaR3500PG schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:44:
Heeft één van de Brandevoorters al TV gekeken via OBN? Zo ja, wat is de kwaliteit van het TV signaal (in vergelijking het analoge UPC signaal)?
Maar ik ga denk ik toch voor het digitale pakket. Ik heb van mijn buurman gehoord dat sommige LCD tv's niet overweg kunnen met het analoge OBN signaal. Maar dat ze daaraan bezig zijn. Het schijnt ook te maken te hebben met de TV toren in Mierlo, raar allemaal. Maar het zou opgelost worden en dan zouden we hier een stuk beter beeld hebben maar deze is nu al beter dan UPC. Wat ben ik blij dat ik daarvan af ben zeg.
Reg. datum: 03 april 2008
Reg. datum: 03 april 2008
Binnenkort wordt ook bij ons de glasvezel binnengebracht (De Veste, Brandevoort).
Nu vraag ik me af op welke wijze de verbinding tussen PC en modem geconfigureerd moet worden (wil daar graag een netbsd-firewall/router aan hangen).
Wordt er een PPTP-verbinding opgezet? Of 'hang' je direct aan het netwerk? Draait er een dhcp-server op het netwerk? Of is het de bedoeling dat je je netwerk-interface statisch configureert?
Ik hoor 't graag van julllie.
Nu vraag ik me af op welke wijze de verbinding tussen PC en modem geconfigureerd moet worden (wil daar graag een netbsd-firewall/router aan hangen).
Wordt er een PPTP-verbinding opgezet? Of 'hang' je direct aan het netwerk? Draait er een dhcp-server op het netwerk? Of is het de bedoeling dat je je netwerk-interface statisch configureert?
Ik hoor 't graag van julllie.
Pagina: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 last
Dit topic is gesloten.