Hoofdcategorieën
Topicacties

OnsBrabantNet

Pagina: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 22 maart 2008

quote:
Blueone schreef op maandag 24 maart 2008 @ 00:12:
Dat met dat teletekst heb ik ook, ik dacht al dat het aan het signaal hier lag. Het is in ieder geval heel irritant.
Ik had via splitter 2 TVs aangesloten, nu nog 1 TV direct, en blijkt het wegvallen van Teletekst karakters opgelost.

NIET DUS:
Probleem blijft bestaan, teleonisch kontakt met OBN leert dat deze klacht vaker voorkomt, wordt aan gewerkt.

French Falcon wijzigde dit bericht 27-03-2008 12:21 (15%)

Reg. datum: 08 november 2003

Hmm, ik heb er 4 tv's aanhangen maar wel met een kwaliteits splitter + versterker (geen gamma troep), de beeldkwaliteit is verder ook perfect (met upc had ik dit probleem nooit gehad maar wel slechtere beeld kwaliteit).

Blueone wijzigde dit bericht 25-03-2008 13:16 (21%)

3700+ (SD) @3020 mhz - Sapphire X800GTO2 @ 605mhz core / 605mhz ram <= Boven xt-pe (voltmod) Volledige spec: Klik hier

Reg. datum: 25 maart 2008

Hallo

wie weet wanneer Waalre wordt aangesloten ?
als we op ktwaalre moeten wachten zal het nog wel een hele tijd duren

Reg. datum: 16 april 2004

quote:
dion_b schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 00:01:
[...]

Ben wel benieuwd - gaat het alleen om je nieuwsgroepen, of is het de hele verbinding (dus ook gewoon HTTP enzo)?
Het is met alles eigenlijk. Zowel Usenet als HTTP/FTP, heb even screenshotje gemaakt van de snelheid nu:

http://img186.imageshack.us/img186/9936/snelheidcq0.jpg

Edit: Snelheid is nu weer een stuk beter, haal nu full speed. Wisselt soms dus eventjes.

Dukeh wijzigde dit bericht 25-03-2008 13:49 (10%)

| AMD Athlon 64 4000+ | 2048MB PC3200 | Sapphire Radeon X1950 Pro | Samsung SyncMaster 204B

tja, die snelheidstest zegt me niet zo veel. als ik met Usenet 10.5 MB/s haal, en ik test daarna de test bij ON-Ehvn, dan kom ik op een veel lagere snelheid uit.

Bekijk mijn foto's.

Reg. datum: 16 april 2004

quote:
Molybdenum schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:39:
tja, die snelheidstest zegt me niet zo veel. als ik met Usenet 10.5 MB/s haal, en ik test daarna de test bij ON-Ehvn, dan kom ik op een veel lagere snelheid uit.
Ja, klopt inderdaad. Net even getest hier, usenet was 11,1MB/s, daarna getest bij OBN-EVH en kwam ik op ~ 5MB/s uit.

| AMD Athlon 64 4000+ | 2048MB PC3200 | Sapphire Radeon X1950 Pro | Samsung SyncMaster 204B

Reg. datum: 09 mei 2000

quote:
dominicr schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:25:
Hallo

wie weet wanneer Waalre wordt aangesloten ?
als we op ktwaalre moeten wachten zal het nog wel een hele tijd duren
Onsbrabantnet heeft niks met KTV Waalre te maken, dus daar zal het in ieder geval niet aan liggen :)

Daarom, Ktwaalre wil graag alles in eigen beheer doen

dus als we daar op moeten wachten duurt het nog even

maar misschien is er een insider (bij ktwaalre/onsbrabantnet of gemeente, vereninging enz.) hier die meer informatie heeft

Reg. datum: 09 mei 2000

quote:
dominicr schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 16:45:
Daarom, Ktwaalre wil graag alles in eigen beheer doen

dus als we daar op moeten wachten duurt het nog even

maar misschien is er een insider (bij ktwaalre/onsbrabantnet of gemeente, vereninging enz.) hier die meer informatie heeft
Nogmaals.. wat heeft OBN met KTWaalre te maken? Als OBN een netwerk aan wil leggen in Waalre kan KTW dat niet tegenhouden hoor.. en ze hebben de infrastructuur van KTW niet nodig.

[edit]
Ow wacht of bedoel je dat OBN juist moet komen omdat KTW niks doet? Dan begrijp ik je ja.

Overigens doet KTW helemaal niet zoveel in eigen beheer.. hun digitale TV wordt geleverd door @Home en hun internet door IAE.

Bigs wijzigde dit bericht 25-03-2008 23:09 (17%)

de gemeente werkt ook niet zo mee

de VVD is een groot voorstander van glasvezel, maar het moet weer allemaal zo bureaucratisch

Reg. datum: 27 maart 2008

hoi cashflow is het gelukt met de nieuwsgroepen?
mij nog steeds niet. kun je me helpen als je meer weet?

Thanx

Reg. datum: 13 maart 2007

quote:
ruijst schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 18:43:
hoi cashflow is het gelukt met de nieuwsgroepen?
mij nog steeds niet. kun je me helpen als je meer weet?

Thanx
Als een aantal pagina's terug staat dit:
quote:
CashFlow schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:39:
Het antwoord van OBN over de newsgroups: news.onsbrabantnet.nl

Kort maar krachtig antwoord, ben benieuwd of dat ook gaat werken :9

Zooo vandaag hebben ze de Vezel in de mantel gepompt/geblazen, het begint hier al op te schieten:)

Vorige week ergens hebben ze de mantel tot aan de deur gelegt en op 2 april komen ze het modem hangen, daarna nog enkele dagen wachten voordat alles geactiveerd word, weet iemand van jullie hoeveel dagen dat ongeveer in beslag neemt??

Volgensmij werken die "extra hulp troepen" toch wel hard door, want onze wijk is naar mijn beleving veel sneller aangesloten als alle andere wijken wat ik zo hier en daar gezien heb.
In sommige wijken zie ik nog steeds kabels bij de deur liggen die al vanaf het begin bezig zijn:S

Ik ga zelf gebruik maken van een Windows 2003 Server als router met 2 nic's ben benieuwd hoe snel windows kan routen en hopelijk trek ik daar de volledige snelheid mee binnen.

Weet iemand van jullie misschien de maximale snelheid waarmee windows kan routen of heeft iemand hier zelf ervaring mee i.c.m. Onsbrabantnet??

De server is een Intel Celeron 3.2 Ghz met 1024 mb ram

Ik ben benieuwd, ik hou jullie wel op de hoogte

Kevin Bentlage

Reg. datum: 01 juni 2001

quote:
Aanleg glasvezel Woensel-Oost gaat door!

Ons Net Eindhoven heeft de bewoners van Woensel-Oost de afgelopen week in spanning gehouden maar het wachten wordt beloond, er is goed nieuws te melden. NEM Eindhoven, eigenaar en exploitant van het glasvezelnetwerk, heeft vanwege de overweldigende belangstelling vanuit de wijk en het grote aantal aanmeldingen besloten om daadwerkelijk te starten met het uitrollen van het glasvezelnetwerk.

Komende week zal Ons Net Eindhoven de bewoners van Woensel-Oost op de hoogte stellen over de voortgang en verdere activiteiten in de wijk. Ons Net Eindhoven stelt bewoners die zich nog niet hebben aangemeld alsnog in de gelegenheid om zich de komende 2 weken in te schrijven en te profiteren van de uitrolaanbieding.
_/-\o_

Drive it like you stole it.

quote:
Gekke is dat het info centrum van OnsNetEindhoven straks tegenover mijn nieuwe apparatementje is, maar dat daar de komende tijd nog geen uitrol word gedaan :|

Reg. datum: 23 juni 2000

Heeft er al iemand die in Brandevoort woont ook daadwerkelijk een werkende verbinding ?

it's just me
Reg. datum: 24 maart 2003

Reg. datum: 03 februari 2007

quote:
Rendo schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 18:00:
Heeft er al iemand die in Brandevoort woont ook daadwerkelijk een werkende verbinding ?
Ja die zijn er wel, bij mij komt morgen de modem. Dus ik hoop donderdag online

Reg. datum: 19 maart 2008

quote:
lumix91 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 22:36:
Vorige week ergens hebben ze de mantel tot aan de deur gelegt en op 2 april komen ze het modem hangen, daarna nog enkele dagen wachten voordat alles geactiveerd word, weet iemand van jullie hoeveel dagen dat ongeveer in beslag neemt??

Kevin Bentlage
> Bij mij werkte internet 2 dagen nadat het kastje was opgehangen. Donderdag aangesloten, zaterdagochtend werkte internet toen ik het voor de grap maar weer eens probeerde.....

Overigens: ik hoor van diverse mensen dat ze in 'goeie pc winkels' een router gaan kopen met de mededeling "dat ie snel moet zijn want we hebben glasvezel". Toch zijn er dan winkels die de mensen met een router naar huis sturen met een troughput die de 100 Mb bij lange na niet haalt.. beetje slordig van dat 'deskundig personeel'.

TheEdgeV wijzigde dit bericht 30-03-2008 11:38 (23%)

Stik er maar in!

quote:
Na Woensel-Oost is Meerhoven aan de beurt, zegt Kox. En vervolgens Hanevoet en Genderbeemd in Gestel. "Ook met Acht en de Achtse Barrier zijn we in verregaande bespreking."
Woei Achtse Barrier zou tijd worden :D

http://www.ed.nl/regio/ei...zel-Woensel-gaat-door.ece

Who is General Failure and why is he reading my hard disk? - || - http://www.gamergun.nl/

Reg. datum: 03 februari 2007

quote:
TheEdgeV schreef op zondag 30 maart 2008 @ 11:35:
[...]

Overigens: ik hoor van diverse mensen dat ze in 'goeie pc winkels' een router gaan kopen met de mededeling "dat ie snel moet zijn want we hebben glasvezel". Toch zijn er dan winkels die de mensen met een router naar huis sturen met een troughput die de 100 Mb bij lange na niet haalt.. beetje slordig van dat 'deskundig personeel'.
Ik adviseer in ieder geval bij mijn kennissen hier op Brandevoort de D-link 655.
Alleen als iedereen die gaat nemen komen we misschien in de problemen met de capaciteit van OBN ;)
Dus laat er maar een paar met een brakke router tussen zitten, vind ik niet erg.

Reg. datum: 19 maart 2008

@ adenisl: idd, ik zeg ook: "ach, met de helft ben je nog steeds 2x zo snel als het max van UPC"

Reg. datum: 02 augustus 2004

quote:
adenisl schreef op zondag 30 maart 2008 @ 13:50:
[...]

Ik adviseer in ieder geval bij mijn kennissen hier op Brandevoort de D-link 655.
Alleen als iedereen die gaat nemen komen we misschien in de problemen met de capaciteit van OBN ;)
Dus laat er maar een paar met een brakke router tussen zitten, vind ik niet erg.
Precies ja, er moet niet teveel over deze router worden gepraat, anders wordt ie straks ook bij de noobs standaard en dan krijg je straks idd capaciteit probs.

Reg. datum: 27 januari 2006

Zit inmiddels al weer een weekje op OBN. Had eerst last van een maximale internetbandbreedte van 40 Mb/s. Bleek aan mijn oude edimax routertje te liggen wat ik nog als switch gebruikte (max 45 Mb throughput). Inmiddels een linksys wrt150N gekocht. Heeft een throughput van 100 Mb (in de praktijk iets meer da 90 wat logisch is met Ethernet). Kom de laatste dagen met OBN echter niet hoger dan 20 Mb down en 10 Mb up :( Dit heeft niets met die router te maken maar met OBN. Heb in mijn pc een GE interface en zelfs rechtstreeks kwam ik niet hoger. Wordt tijd dat ze de centrale link eens upgraden.

Overigens is de beeldkwaliteit van OBN gelijk aan die van UPC. Kan niet anders zeggen. De problemen met het beeld die ik had bleek aan de TV te liggen. Door de loop der jaren iets te veel liggen rotzooien met de instellingen. Terug naar fabrieksinstellingen en....... :) perfect beeld

Ich mochte gerne etwas relaxen
Reg. datum: 19 november 2001

quote:
Alexander01 schreef op zondag 30 maart 2008 @ 20:50:
[...]

Precies ja, er moet niet teveel over deze router worden gepraat, anders wordt ie straks ook bij de noobs standaard en dan krijg je straks idd capaciteit probs.
Ook al zou iedereen die ik ken in Brandevoort een DIR-655 nemen, dan weet ik bijna zeker dat meer als de helft die lijn niet vol trekt. Voor standaard surfen, mailen en een beetje downloaden is een standaard router meer als genoeg. De meeste weten niet eens wat ftp, usenet of torrent is. Dus ik maak me daar niet zo druk om.

Woensdagmiddag ben ik aan de beurt. Ik hoop eigenlijk dat ik in het weekeinde er gebruik van kan maken, maar heb me er al bij neer gelegd dat, dat wel na het weekeinde zal worden.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Pagina: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: