Het gaat vooral om analoog, en wat ik bedoel is dat het transport van de wijkcentrale van UPC naar jou meterkast via coax gaat en dat is gevoelige voor interferentie als glasvezel tot aan de meterkast.quote:MrTGT schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 10:42:
[...]
Zo slecht is het UPC netwerk niet hoor :-) Als je Digitaal kijkt via UPC dan mag er geen zeker verschil zijn. Overigens wel de opmerking plaatsen dat je het verschil pas ziet op een LCD of Plasma op een gewone CRT zie je het verschil tussen die 3,5 mb en 8 mb niet echt.
Bij dit soort metingen moet je HEEL voorzichtig zijn met de juiste overhead te berekenen. Veel applicaties geven snelheden op verschillende manieren weer (bijvoorbeeld in kilobit met kilo=1000 of kilo=1024) of meten de effectieve datasnelheid of de ruwe pakketsnelheid en zijn daardoor slecht te vergelijken. Een 100Mbit/s lijn kan nooit 100Mbit/s aan data versturen, al is het alleen maar vanwege de minimum interframe gap die door Ethernet wordt voorgeschreven. Daarnaast heb je protocol overhead voor Ethernet, IP, TCP/UDP en eventuele applicatieprotocollen. VLAN tagging kan ook nog wat extra 'kosten', etc. etc.quote:Alexander01 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 08:05:
Ik heb net op ongeveer 30 verschillende test servertjes in NL getest. Zowel met 100mb als 1000mb bins en ik haal er max 11.4 uit.
Deze site legt e.e.a. netjes uit (heb ik ook al eens eerder gepost hier
Benieuwd waar ik mee bezig ben? http://www.elmerproductions.com/igor en http://www.genexis.eu
Die kabel vanaf de wijkcentrale naar je huis is maximaal 1 km ofzo.. en tot de groepverdelers en eindverdelers ligt volgens mij minimaal Coax 6, dus dat is behoorlijk goed afgeschermd.quote:ik222 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 11:06:
[...]
Het gaat vooral om analoog, en wat ik bedoel is dat het transport van de wijkcentrale van UPC naar jou meterkast via coax gaat en dat is gevoelige voor interferentie als glasvezel tot aan de meterkast.
Ik zeg ook niet dat het slecht is afgeschermd, het gaat er mij om dat er bij coax altijd wel een beetje storing optreed. Bij glasvezel is dat gewoon onmogelijk omdat het met licht werkt.quote:Bigs schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 22:54:
[...]
Die kabel vanaf de wijkcentrale naar je huis is maximaal 1 km ofzo.. en tot de groepverdelers en eindverdelers ligt volgens mij minimaal Coax 6, dus dat is behoorlijk goed afgeschermd.
UPC ontvangt ook via de satelliet, de mensen die in de buurt van Helmond wonen zien bij het gebouw van UPC diverse schotels van diverse formaten staan. Dus als ze al rechtstreeks uit Hilversum ontvangen dan geld dat waarschijnlijk alleen voor de niet commerciële omroepen.
En dan nog, het grootste verschil in kijk ervaring zit hem denk ik in de gebruikte TV's (lees tuners) en dan maakt het voor mij niet eens uit of het een CRT, LCD of Plasma gaat. Ik heb hier in huis een zeer goede CRT (Loewe Aconda) en een Plasma (Panasonic 37PV70) en qua beeldkwaliteit maakt dat niet veel uit (ik ontvang nu nog via UPC).
Ik heb ook een tijdje Digitenne van KPN gehad en die hebben nog een lagere stream, maar zowel op de Loewe als de Pana zag dat beeld er gewoon goed uit.
Ik zal het wel zien, na 2 april als mijn aansluiting gereed is/wordt gemaakt.
En dan nog, het grootste verschil in kijk ervaring zit hem denk ik in de gebruikte TV's (lees tuners) en dan maakt het voor mij niet eens uit of het een CRT, LCD of Plasma gaat. Ik heb hier in huis een zeer goede CRT (Loewe Aconda) en een Plasma (Panasonic 37PV70) en qua beeldkwaliteit maakt dat niet veel uit (ik ontvang nu nog via UPC).
Ik heb ook een tijdje Digitenne van KPN gehad en die hebben nog een lagere stream, maar zowel op de Loewe als de Pana zag dat beeld er gewoon goed uit.
"If it ain't broke, don't fix it!"
Reg. datum: 09 juli 2005
Reg. datum: 09 juli 2005
Dat er schotels staan, zegt niets. Ik werk bij een mediabedrijf welke zelf ook signalen aanlevert aan UPC (en Athome, Caseme, OnsBrabantNet etc). Ned 1, 2, 3, RTL 4,5,7,8 en de SBS zenders komen rechtstreeks via Glasvezel vanuit Hilversum met 8 mb (erg hoge kwaliteit). Athome haalt ook rechtstreeks alle signalen en die lopen via Zwolle.quote:KlereBak schreef op zondag 16 maart 2008 @ 12:06:
UPC ontvangt ook via de satelliet, de mensen die in de buurt van Helmond wonen zien bij het gebouw van UPC diverse schotels van diverse formaten staan. Dus als ze al rechtstreeks uit Hilversum ontvangen dan geld dat waarschijnlijk alleen voor de niet commerciële omroepen.
Bij lage bitstream is het ook zo... je kunt een goede TV hebben, maar 'blokjes' (kenmerk lage bitrate) kan geen enkel TV corrigeren
Yep, hier hetzelfde. Kwaliteit van UPC analoog was beter dan het signaal dat ik nu van OnsBrabantNet krijg (afgelopen woensdag aangesloten).quote:rst77 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 15:17:
Ik ben gisteren aangesloten in Geldrop ;o)
TV zenders lijken wat minder goed van kwaliteit dan voorheen (UPC analoog). Hebben meer mensen daar last van?
Internet doet ook hier het nog niet, hopelijk komt daar maandag verandering in.
SD 3700+ @ 2750mhz @ 1.30v - 7900GT @ 650/1800 @ 1.45/2.20v
Reg. datum: 20 december 2004
Reg. datum: 20 december 2004
Er zijn bij ons een paar zenders waar kwaliteit minder is tegenover UPC maar er zijn ook weer zenders waar de kwaliteit juist veel verbeterd is bij mij in iedergeval.quote:Atrax schreef op zondag 16 maart 2008 @ 12:34:
[...]
Yep, hier hetzelfde. Kwaliteit van UPC analoog was beter dan het signaal dat ik nu van OnsBrabantNet krijg (afgelopen woensdag aangesloten).
Internet doet ook hier het nog niet, hopelijk komt daar maandag verandering in.
Is het al 4 dagen geleden ??? dat je aangesloten bent want meestal duurt dat zolang maar omdat je al tv ontvangt zul je toch ook internet moeten hebben die worden namelijk tegelijk geactiveerd zeggen ze (4 dagen RTV, internet) 12 dagen (telefonie).
Volgens installateur werkte tv meteen (en dat klopt) en zou internet een paar dagen duren. Ik heb ondertussen wel al een paar keer geprobeerd (kabeltje omsteken) maar nog geen internet werkend gehad. Ik ga het zo weer eens proberen.quote:dpz schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:14:
[...]
Er zijn bij ons een paar zenders waar kwaliteit minder is tegenover UPC maar er zijn ook weer zenders waar de kwaliteit juist veel verbeterd is bij mij in iedergeval.
Is het al 4 dagen geleden ??? dat je aangesloten bent want meestal duurt dat zolang maar omdat je al tv ontvangt zul je toch ook internet moeten hebben die worden namelijk tegelijk geactiveerd zeggen ze (4 dagen RTV, internet) 12 dagen (telefonie).
En over de tv zenders: ik had alles hier perfect liggen voor analoog kabel; alle kabels in huis vervangen door hirschmann, hirschmann versterker met multitap en hirschmann connectors. De versterker heb ik er nu tussenuit gegooid omdat die zinloos geworden is, maar de kwaliteit (op Net 5 na) is minder dan bij UPC (niettemin ben ik blij dat ik van UPC af ben
Atrax wijzigde dit bericht 17-03-2008 10:36 (19%)
Reg. datum: 28 juni 2002
ik heb hier iets redelijk vaags bij mijn internet. ik heb het internet gedeeld via een server (win2k3) via ICS. alles werkt perfect alleen de downloads op de pc achter de server gaan maar tot max 6 of 7 MB/s. dit is natuurlijk heel snel. maja als je 12MB hebt wil je het ook overal halen.
mijn vraag is dus waar dit aan kan liggen. is ICS gewoon traag en moet ik wat anders gebruiken? en zo ja kan dit zonder op de pc's achter de server software te moeten installeren. of halen andere internet sharing programma's geen hogere snelheden en is 100Mbit gewoon te snel om te sharen?
mijn vraag is dus waar dit aan kan liggen. is ICS gewoon traag en moet ik wat anders gebruiken? en zo ja kan dit zonder op de pc's achter de server software te moeten installeren. of halen andere internet sharing programma's geen hogere snelheden en is 100Mbit gewoon te snel om te sharen?
Wat haal je met een PC rechtstreeks op het Internetkastje (of in jou geval op de server zelf)?quote:Diamond4ever schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:12:
ik heb hier iets redelijk vaags bij mijn internet. ik heb het internet gedeeld via een server (win2k3) via ICS. alles werkt perfect alleen de downloads op de pc achter de server gaan maar tot max 6 of 7 MB/s. dit is natuurlijk heel snel. maja als je 12MB hebt wil je het ook overal halen.
Ik kom ook niet boven downloadsnelheden van net 10 MB/s uit (http) en met usenet haal ik slechts 40Mbit. Ik heb ook geen idee waar dat aan ligt. het maakt niet uit of ik de router er tussen uit haal, snelheid blijft gelijk.
Volgens mij hebben die goedkope Realtek kaartje(s) ook moeite om de 100mbit te halen. Daar zou het ook mee te maken kunnen hebben.
Ik weet niet of die er toevallig in zit, als je geen losse router hebt (die die 100mbit niet aan kan), en internet direct op je server hebt gezet, dan kan het best zo zijn dat je netwerkkaartje er gewoon moeite mee heeft.
Ik weet niet of die er toevallig in zit, als je geen losse router hebt (die die 100mbit niet aan kan), en internet direct op je server hebt gezet, dan kan het best zo zijn dat je netwerkkaartje er gewoon moeite mee heeft.
eX0duS wijzigde dit bericht 17-03-2008 20:36 (46%)
Drive it like you stole it.
Ik heb een onboard Realtek RTL8168B/8111B Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.0), lijkt mij dat die de 100Mb makkelijk moet kunnen halen, toch?
Heb wel het idee dat de download onder linux een tikkeltje sneller gaat.
Heb wel het idee dat de download onder linux een tikkeltje sneller gaat.
Internet doet het inmiddels....kom echter nog niet boven 60mbit downstream en 20mbit upstream
en ik zit toch direct aan het kastje, zonder router of iets dergelijks
Edit:
Inmiddels haal ik 11,5-12MB/s dus het zit wel snor.
Edit:
Inmiddels haal ik 11,5-12MB/s dus het zit wel snor.
Atrax wijzigde dit bericht 17-03-2008 23:06 (16%)
met mijn server haal ik de volle 100Mbit... daarom vind ik het ook zo vaag... als ik bij het CPU gebruik kijk van de server als ik op mijn pc die er achter zit download dan is dit gewoon 10% of lager. dus dat ie het niet bij kan houden is het ook niet.quote:ik222 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:01:
[...]
Wat haal je met een PC rechtstreeks op het Internetkastje (of in jou geval op de server zelf)?
mijn server heeft een Gbit poort en een 100Mbit poort. internet zit op de Gbit (je weet maar nooit mss komt er nog en upgrade
Reg. datum: 15 augustus 2002
Reg. datum: 15 augustus 2002
Weet iemand of mac adres verbonden is met onsbrabantnet. Ik heb namelijk mijn server klaar alleen hij wilt geen elke manier ip adres toe wijzen... Als het zo is hoe kan je zo iets resetten?
Eerst je ip releasen voordat je de server aansluit. Of gewoon een een uur wachten.quote:Sky2k schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:49:
Weet iemand of mac adres verbonden met onsbrabantnet. Ik heb namelijk mijn server klaar alleen hij wilt geen elke manier ip adres toe wijzen... Als het zo is hoe kan je zo iets resetten?
Reg. datum: 19 maart 2008
Hallo allemaal,
Ik heb met belangstelling dit topic gelezen en er veel van opgstoken.
We hebben hier sinds een paar weken OBN en alles werkt behoorlijk.
Ik zit met één probleempje..... ik krijg de snelheid achter mijn retour (netgear WPN824, dat UPC ding....) niet boven de 5,8MB. De PC hangt via een kabel aan de retour, dus niet draadloos.
Als ik de pc rechtstreeks aan het kastje van OBN hang dan is de snelheid 10/11 MB. Kan die netgear geen troughput verzorgen die hoog genoeg is? Die poorten schijnen toch 100 mb te zijn?
Gr.
TheEdgeV
Ik zit met één probleempje..... ik krijg de snelheid achter mijn retour (netgear WPN824, dat UPC ding....) niet boven de 5,8MB. De PC hangt via een kabel aan de retour, dus niet draadloos.
Als ik de pc rechtstreeks aan het kastje van OBN hang dan is de snelheid 10/11 MB. Kan die netgear geen troughput verzorgen die hoog genoeg is? Die poorten schijnen toch 100 mb te zijn?
Gr.
TheEdgeV
Je loopt inderdaad tegen de maximale troughput van dat ding aan. Het gaat niet alleen om de snelheid van de poorten maar ook om het feit of de processor snel genoeg is om de troughput aan te kunnen. Bij jou is die processor dus te langzaam.quote:TheEdgeV schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 17:40:
Hallo allemaal,
Gr.
TheEdgeV
http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/
Hij kan dus maximaal 47 Mbit aan. 47/8 = 5,88 MB/sec
Dat klopt dus precies met hetgeen jij haalt, enige oplossing om de volle 100 Mbit te halen is een nieuwe router kopen
@ ik222:
Bedankt voor je reactie en de link! Ik denk dat ik maar eens ga shoppen!
Bedankt voor je reactie en de link! Ik denk dat ik maar eens ga shoppen!
Ik heb gisteren geklaagd over het wachtwoord voor de pop-accounts. Bij het aanmaken van een nieuw pop-account mag je maar MAXIMAAL (!) 6 karakters gebruiken. Foutje misschien dat in de pagina "=<" staat ipv "=>"?
Van eenmaal aangemaakte pop-account kun je het wachtwoord niet meer aanpassen, er staat gewoon nergens een button om het wachtwoord aan te passen. En dat wachtwoord wat ik van OBN heb gekregen is zo willekeurig, dat is gewoon niet te onthouden.
Hopelijk zijn dit gewoon opstartfoutjes en doen ze iets met mijn klachten.
Van eenmaal aangemaakte pop-account kun je het wachtwoord niet meer aanpassen, er staat gewoon nergens een button om het wachtwoord aan te passen. En dat wachtwoord wat ik van OBN heb gekregen is zo willekeurig, dat is gewoon niet te onthouden.
Hopelijk zijn dit gewoon opstartfoutjes en doen ze iets met mijn klachten.
Reg. datum: 14 maart 2000
vandaag heb ik mijn aansluiting gekregen, helaas nog geen IP adres gekregen, heb al wel verbinding. De man van OBN service center zei dat ik morgen einde dag of dinsdag wel verbinding zou hebben. Ik vroeg m namelijk t wat sneller te laten gaan aangezien ik vanaf donderdag 3 weken op vakantie ga (wil graag daarvoor nog wel ff spelen
). Mijn D-Link is al aangesloten, hoef alleen maar ff van WIFI netwerk te switchen om te zien of ik al een IP adres heb
.
Morgen ff kabels trekken naar de TV en s kijken hoe de kwaliteit is.
Morgen ff kabels trekken naar de TV en s kijken hoe de kwaliteit is.
SiNisTrAD wijzigde dit bericht 20-03-2008 16:30 (13%)
Reg. datum: 20 april 2007
Reg. datum: 20 april 2007
Heb ik inderdaad ook gelezen, volgens hun gaat de kabel van Valkenswaard naar Best langs Veldhoven en kan het dan niet missen dat Veldhoven volgt.quote:paultje66 schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 09:58:
Volgends het eindhovens dagblad gaan ze ook in veldhoven beginnen
hmm gisteren hebben ze aangesloten bij mij en vandaag heb ik al internet, maar het is niet wat ik gehoopt had .. als ik via de DIR-655 ga en ik probeer speedtest van OBN begint hij met 11.5 maar zakt daarna vrij snel terug naar 4 Mb op mijn laptop. Op mijn PC boven (dual core) met een GB aansluiting is het nog veel erger en daar kom ik niet boven de 2 Mb (een utp kabel van +/- 10 m), zou het kunnen dat mijn verbinding vanuit OBN nog niet helemaal stabiel is omdat ik al zo snel verbinding heb ? Zo nee iemand nog tips om de verbinding op 11 te houden ipv te laten terugzakken ?
Pagina: 1 2 3 4 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... 30 31 32 33 last
Dit topic is gesloten.