Hoofdcategorieën
Topicacties

OnsBrabantNet

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 30 31 32 33 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 09 augustus 2007

Of Tipp-Ex

Reg. datum: 20 december 2007

quote:
eX0duS schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 14:46:
Ik denk dan ook dat UPC en KPN héél veel klanten gaan verliezen, en ik denk dat ze over 2 jaar de deuren wel kunnen sluiten (en van mij mogen ze, zo boeiend vind ik heel die monopolie positie niet).
Alhoewel OnsNet natuurlijk ook een heel dikke monopolie positie heeft, alleenheerser over de glasvezel kabel straks, maar goed, je hebt voor hetzelfde geld wel veel meer.
Even een opmerking, Ons(Brabant)Net heeft geen monopoliepositie, op hun site staat vermeld dat het een open netwerk is, ook andere providers kunnen op de glasvezel aan gaan bieden.

Reg. datum: 11 december 2007

Iemand een idee wat voor TV-decoder erbij geleverd wordt. Ik heb nu Tele2 gehad en nu Digitenne, maar de kwaliteit is van beide bagger op mijn LCD 40inch. Allemaal blokjes en vaagheid.

Is dit met glasvezel van onsbrabantnet opgelost?

Reg. datum: 02 augustus 2004

quote:
febels schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 10:34:
Iemand een idee wat voor TV-decoder erbij geleverd wordt. Ik heb nu Tele2 gehad en nu Digitenne, maar de kwaliteit is van beide bagger op mijn LCD 40inch. Allemaal blokjes en vaagheid.

Is dit met glasvezel van onsbrabantnet opgelost?
Ja dat zou ik wel willen weten... En ook of de (extra)zenders versleuteld op de kabel zitten en zo ja welke versleuteling er wordt gebruikt... Wat ik tot nu toe weet is dat het digitale signaal en het HD signaal via DVB-C wordt uitgezonden... Meer info heb ik niet.. Maar met name de gebruikte encryptie ed. (mochten hun ook al aan dat gezever doen) is wel fijn om te weten voor mensen die van plan zijn een TV te kopen met ingebouwde DVB-C / HDTV tuner.. Dan weten ze gelijk welke CAM module ze nodig hebben... En ja dan blijft nog de vraag of OnsBrabantNet de SmartCards los verkoopt...

Reg. datum: 09 mei 2000

quote:
Alexander01 schreef op zondag 23 december 2007 @ 01:19:
[...]

Ja dat zou ik wel willen weten... En ook of de (extra)zenders versleuteld op de kabel zitten en zo ja welke versleuteling er wordt gebruikt... Wat ik tot nu toe weet is dat het digitale signaal en het HD signaal via DVB-C wordt uitgezonden... Meer info heb ik niet.. Maar met name de gebruikte encryptie ed. (mochten hun ook al aan dat gezever doen) is wel fijn om te weten voor mensen die van plan zijn een TV te kopen met ingebouwde DVB-C / HDTV tuner.. Dan weten ze gelijk welke CAM module ze nodig hebben... En ja dan blijft nog de vraag of OnsBrabantNet de SmartCards los verkoopt...
Ik kan me niet voorstellen dat OBN DVB-C gebruikt.. het lijkt mij eerder dat ze voor IPTV kiezen. Het lijkt mij nogal omslachtig om in die 'meterkastbox' het TV signaal te gaan moduleren naar DVB-C en op een coaxkabel te plaatsen.

Reg. datum: 13 maart 2007

quote:
Bigs schreef op zondag 23 december 2007 @ 12:52:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat OBN DVB-C gebruikt.. het lijkt mij eerder dat ze voor IPTV kiezen. Het lijkt mij nogal omslachtig om in die 'meterkastbox' het TV signaal te gaan moduleren naar DVB-C en op een coaxkabel te plaatsen.
Onsbrabantnet werkt inderdaad met IPTV. Je hebt dus niet aan Tv's met ingebouwde kabelontvangers,

quote:
ik222 schreef op zondag 23 december 2007 @ 15:01:
[...]

Onsbrabantnet werkt inderdaad met IPTV. Je hebt dus niet aan Tv's met ingebouwde kabelontvangers,
Waar halen jullie dat vandaan dan? IPTV wordt pas in een later stadium ingezet voor 'On demand' diensten... Hier is het officieel bericht van Hertzinger:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
HERTZinger sluit contract met NEM Brabant voor doorgifte digitale televisie

Datum toegevoegd: maandag 19 november 2007

In een gebied waar voorheen de bestaande kabelexploitanten heer en meester waren, hebben huishoudens sinds 2006 de unieke mogelijkheid om een keus te maken bij wie zij de radio en televisie pakketten kiezen. Kabelexploitant HERTZinger startte in 2006 met het aanbieden van analoge radio en televisie via het glasvezelnetwerk van OnsBrabantNet in Brabant. Meer dan 60% van de huishoudens hebben inmiddels gekozen voor kabelexploitant HERTZinger die met het aanbieden van digitale televisie de dienstverlening naar de abonnees verder wil uitbouwen.

Voor slechts ¤7,50 per maand krijgt de abonnee de beschikking over een hybride High Definition settop box waarmee Radio en Tv programma’s en High Definition televisiekanalen kunnen worden ontvangen via DVB-C. De netwerken van OnsBrabantNet zijn ook geschikt voor de doorgifte van de uitzendingen van radio en televisie via internet De hybride settop box maakt het mogelijk om het beste uit elk platform te halen, naast DVB-C is de settop box ook geschikt voor IP diensten zoals Video On Demand en uitzending gemist. Het dienstenpakket via IP zal in de toekomst worden uitgebreid met nieuwe interactieve diensten.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

http://www.hertzinger.nl/default.asp?w=nieuws&nieuws=60

Alexander01 wijzigde dit bericht 23-12-2007 16:58 (7%)

En dit komt van OnsBrabantNet zelf:

Aanvullend op de Basisdienst Radio en Televisie kunt u kiezen voor PlusTV.
PlusTV is meer dan alleen digitale TV!

Wat krijgt u indien u kiest voor het PlusTV pakket?

1. Een eigen homebox, ook wel Set Top Box genoemd (u ontvangt deze homebox in bruikleen, deze blijft eigendom van
OnsBrabantNet). Deze homebox is multifunctioneel en specifiek bedoeld om het maximale uit ons glasvezelnetwerk
te halen:
a. Geschikt om HD kanalen door te geven aan uw HD-ready televisie.
b. Coderen van extra digitaal meegezonden televisiezenders.
c. Aansluitmogelijkheid van een internetverbinding om in de toekomst ook op uw televisie, films en programma’s via internet te
bekijken (zogenaamde IP-TV).

http://www.onsbrabantnet....ub_2=250&module_id=17

IPTV is toekomstmuziek dus... In de eerste instantie gaat het digitaal signaal toch echt via de coax kabel

Alexander01 wijzigde dit bericht 23-12-2007 16:59 (13%)

Igor-to-the-Home!
Reg. datum: 05 april 2003

quote:
Bigs schreef op zondag 23 december 2007 @ 12:52:
Er hoeft niets gemoduleerd te worden in de meterkast. Het signaal wat normaal (electrisch) op de coax kabel staat wordt in een FttH netwerk gewoon (optisch) over de vezel getransporteerd. Er is behalve het medium niets anders aan. In de meterkast wordt dit signaal alleen getransformeerd van optisch naar electrisch en heb je weer precies je klassieke coax-signaal. Alles dat over de coax kan, kan dus ook gewoon over de glasvezel, inclusief digitale en HD kanalen.
Reg. datum: 14 maart 2000

hmm
quote:
Aansluitkosten voor PlusTV: ¤ 49,95 eenmalig

Op een homebox kunt u maar één televisie aansluiten. Het afnemen van meer homeboxen per gezin is mogelijk door het bestellen van meerdere PlusTV pakketten. Er zal ook een homebox beschikbaar komen met een harddisk. Hiermee kunt u opnemen en time-shift (u kunt live televisie pauseren) gebruiken. De meerprijs hiervoor bedraagt ¤ 149,95 eenmalige kosten. U kunt daarvoor contact opnemen met onze Klantenservice.
wel duur, ben wel benieuwd wat er gaat komen. Ik zit nog te twijfelen of ik een HTPC ga bouwen of voor dit ga.

quote:
SiNisTrAD schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 19:04:
hmm

[...]

wel duur, ben wel benieuwd wat er gaat komen. Ik zit nog te twijfelen of ik een HTPC ga bouwen of voor dit ga.
Wat houden die aansluitkosten in? Het activeren van het digitale signaal over de kabel? Dat wordt toch al standaard meegezonden bij een normaal RTV abbo neem ik aan? En is het al bekend of de kanalen versleuteld op de kabel gaan... Zo ja, kan er dan los een smartcard worden gekocht bij OnsBrabantNet... Das toch belangerijk voor mensen met een eigen decoder of dvb-c kaart voor in de pc.

Ben erg benieuwd, had net alle spullen in huis gehaald voor Canal Digitaal (maar goed dat het nog niet aan de muur geschroefd is. Echter, ik wil wel op mijn mediacenter dit kunnen gebruiken. Een floppyDTV kaart met CAM mogelijkheid voor DVB-C is dan de uitkomst, anders kunnen we weer gaan prutsen.

Internet van Onsnet is leuk, maar het gebrek aan digitale TV is echt een achterstand....

Ich mochte gerne etwas relaxen
Reg. datum: 19 november 2001

quote:
p.willemse schreef op zondag 30 december 2007 @ 22:37:Internet van Onsnet is leuk, maar het gebrek aan digitale TV is echt een achterstand....

1. Een eigen homebox, ook wel Set Top Box genoemd (u ontvangt deze homebox in bruikleen, deze blijft eigendom van
OnsBrabantNet). Deze homebox is multifunctioneel en specifiek bedoeld om het maximale uit ons glasvezelnetwerk
te halen:
c. Aansluitmogelijkheid van een internetverbinding om in de toekomst ook op uw televisie, films en programma’s via internet te

2. 21 zenders uit ons standaardpakket in DVD kwaliteit:
Nederland 1,2,3, RTL 4,5,7,8, Net 5 en SBS 6, Jetix Veronica, Discovery, Animal Planet, Eurosport, Eurosport 2, Een,
Ketnet/Canvas, MTV, TMF, CNN, Euronews, Discovery Science.

3. 27 zenders extra, waaronder meerdere HD (high-definition) zenders:
Discovery Travel & Living, Discovery HD, BRAVA TV HD, National Geo Wild, Comedy Central, Nick Junior, Nostalgienet,
Journaal 24, Hilversum Best, 101 TV, Humor TV, Holland Doc, Geschiedenis, NCRV Geloven, Family-7, KRO Kindertijd,
KRO Opvoed TV, Consumenten TV, Cultura, Nederland-e, AVRO DNTV, NOS Politiek 24, Exploding Television,
3voor12 Central, 3voor12 On Stage, Sterren.nl, Private Spice.

"If it ain't broke, don't fix it!"

quote:
KlereBak schreef op zondag 30 december 2007 @ 22:50:
[...]

te halen:

Nederland 1,2,3, RTL 4,5,7,8, Net 5 en SBS 6, Jetix Veronica, Discovery, Animal Planet, Eurosport, Eurosport 2, Een,

Discovery Travel & Living, Discovery HD, BRAVA TV HD, National Geo Wild, Comedy Central, Nick Junior, Nostalgienet,
Journaal 24, Hilversum Best, 101 TV, Humor TV, Holland Doc, Geschiedenis, NCRV Geloven, Family-7, KRO Kindertijd,
KRO Opvoed TV, Consumenten TV, Cultura, Nederland-e, AVRO DNTV, NOS Politiek 24, Exploding Television,
Als ze mensen nou eens gewoon alleen laten betalen voor het digitale signaal wat binnenkomt en iedereen de Set Top Box(en) / DVB-C kaart / TV met ingebouwde decoder zelf laten kiezen. Ik snap dat niet hoor.. Waarom kan dat bij analoog signaal wel en bij digitaal signaal niet? Bij analoog signaal kies ik toch ook mn eigen TV(s)... Ik had toch meer klantvriendelijkheid verwacht van OnsBrabantNet en niet deze UPC-achtige taferelen dat je een vaste decoder door je strot wordt geduwd + extra maandelijkse kosten voor evt. een 2e decoder... Belachelijk hoor!

Alexander01 wijzigde dit bericht 30-12-2007 23:45 (3%)

Reg. datum: 06 juni 2007

BBC1 en 2 en ARD en ZDF mis ik in het rijtje van digitale zenders; vooral van de BBC vind ik dat jammer!

quote:
_ep schreef op donderdag 27 december 2007 @ 11:43:
[...]

Er hoeft niets gemoduleerd te worden in de meterkast. Het signaal wat normaal (electrisch) op de coax kabel staat wordt in een FttH netwerk gewoon (optisch) over de vezel getransporteerd. Er is behalve het medium niets anders aan. In de meterkast wordt dit signaal alleen getransformeerd van optisch naar electrisch en heb je weer precies je klassieke coax-signaal. Alles dat over de coax kan, kan dus ook gewoon over de glasvezel, inclusief digitale en HD kanalen.
Mja ik had er niet aan gedacht dat ze het inderdaad net zo konden vervoeren als de normale analoge TV signalen :+

Toch snap ik niet dat ze niet gewoon direct voor IPTV gaan, die techniek is inmiddels ook al best gevorderd toch?

Maargoed ik hou het voorlopig nog even bij de UPC Mediabox.. kost iets meer, maar in ieder geval heb ik dan wel goeie (SD) beeldkwaliteit en on demand diensten.

Bigs wijzigde dit bericht 31-12-2007 12:53 (9%)

Ich mochte gerne etwas relaxen
Reg. datum: 19 november 2001

quote:
Bigs schreef op maandag 31 december 2007 @ 12:53:
[...]
Toch snap ik niet dat ze niet gewoon direct voor IPTV gaan, die techniek is inmiddels ook al best gevorderd toch?

Maargoed ik hou het voorlopig nog even bij de UPC Mediabox.. kost iets meer, maar in ieder geval heb ik dan wel goeie (SD) beeldkwaliteit en on demand diensten.
De charme van deze gekozen methode is dat niemand hoeft te investeren in randapparatuur en/of bekabeling. Kwestie van antenne kabeltje om steken van UPC aansluitpunt naar OBN aansluitpunt en het werkt.

IP-TV staat wel vernoemd maar is in beginsel nog niet beschikbaar, denk ik een kwestie van tijd (en geld, want daar zal in geïnvesteerd moeten worden).

"If it ain't broke, don't fix it!"

quote:
KlereBak schreef op maandag 31 december 2007 @ 15:20:
[...]

De charme van deze gekozen methode is dat niemand hoeft te investeren in randapparatuur en/of bekabeling. Kwestie van antenne kabeltje om steken van UPC aansluitpunt naar OBN aansluitpunt en het werkt.

IP-TV staat wel vernoemd maar is in beginsel nog niet beschikbaar, denk ik een kwestie van tijd (en geld, want daar zal in geïnvesteerd moeten worden).
En nog een andere belangrijke reden daarvoor is dat het op deze manier mogelijk is om (in de toekomst) aanvullende diensten aan te bieden zoals video on demand en dergelijke.

quote:
KlereBak schreef op maandag 31 december 2007 @ 15:20:
[...]

Ik heb het over het digitale gedeelte, PlusTV.. ik begreep dat er gezegd werd dat dat over coax aangeboden werd. Dat ze analoge TV aanbieden zoals ze nu doen ligt uiteraard voor de hand.

quote:
KlereBak schreef op zondag 30 december 2007 @ 22:50:
[...]

te halen:

Klerebak, deze dienst is voor onsnet nuenen nog niet beschikbaar (althans, wordt nog niet aangeboden), die is voor onsbrabantnet. Onsnet nuenen is nu in gesprek met onsbrabantnet om diensten te delen was te lezen in persbericht wat onlangs verscheen....
Twee maanden geleden heb ik van onsnet nuenen nog een email gehad dat digi tv voorlopig niet mogelijk zou worden, moet je nagaan! Honderden euro's verder voor een schotel, twee smartcards, Quad NLB, etc..... Dit is een quote van de site van onsnet nuenen:
Analoog is wat OnsNet op dit moment aanbiedt. Hiervoor zijn in de woning nagenoeg geen wijzigingen noodzakelijk (behalve het opnieuw instellen van de televisies en video recorders). Een ander specifiek voordeel van analoog is dat er op meerdere televisies onafhankelijk van elkaar naar verschillende programma’s kan worden gekeken. Kortom, televisie zoals u dat gewend was.

Digitale televisie is televisie die verstuurd wordt over dezelfde glasvezelkabel als waarover de analoge televisie wordt aangeboden. Alleen wordt dan één kanaal gebruikt als digitaal kanaal. Voor dit specifieke kanaal heeft u een decoder nodig die dit kanaal “ontmanteld”. Voordeel is dat het beeld van nog betere kwaliteit is. Zenders die digitale televisie aanbieden zijn vaak extra zenders waar u dan ook extra voor moet betalen, zoals Canal+. Nadeel van digitale televisie is dat u voor elke televisie een decoder nodig heeft. Ook HD-TV (High Definition televisie) wordt via dit digitale kanaal gedistribueerd. OnsNet is in gesprek met partijen die HD-TV, de nieuwe toekomstige norm van beeld, kunnen leveren. Het analoge CATV netwerk in Nuenen is volledig voorbereid voor digitale televisie en HD-TV.

IP-TV: De echte toekomst is weggelegd voor IP-TV. Bij deze vorm van televisie wordt het signaal gedistribueerd via internet. Groot voordeel van IP-TV is dat elke gebruiker zelf bepaalt wat hij wil zien, op een moment dat hem dat uitkomt. U kunt het 8 uur nieuws van die dag ook om 9 uur bekijken. Nadeel van IP-TV is dat er voor elke TV een zogenaamde settopbox noodzakelijk is. OnsNet is bezig met de eerste proeven van IP-TV. Hierover volgt binnenkort meer informatie. Bij IP-TV zal ook een zogenaamde EPG (Electronic Programm Guide) worden meegezonden waarmee het mogelijk is om inzage te krijgen in het programma aanbod. Het datanetwerk in Nuenen is volledig voorbereid voor IP-TV (voor de kenners: gebaseerd op volledige multicast architectuur).

overigens mag ik toch hopen dat de smartcard ook in een CAM module in een floppy DTV kaart werkt, anders staat mijn media center weer buiten spel!

quote:
p.willemse schreef op maandag 31 december 2007 @ 18:18:
overigens mag ik toch hopen dat de smartcard ook in een CAM module in een floppy DTV kaart werkt, anders staat mijn media center weer buiten spel!
Hoe weet je of je een losse smartcard kan krijgen? Ik verwacht dat die smartcards alleen worden geleverd bij een setupbox en dat die smartcard ook niet eens werkt met een andere ontvanger.

Maar we zullen het pas echt weten wanneer het netwerk hier is aangelegt en de diensten beschikbaar zijn.

quote:
ik222 schreef op maandag 31 december 2007 @ 18:36:
[...]

Hoe weet je of je een losse smartcard kan krijgen? Ik verwacht dat die smartcards alleen worden geleverd bij een setupbox en dat die smartcard ook niet eens werkt met een andere ontvanger.

Maar we zullen het pas echt weten wanneer het netwerk hier is aangelegt en de diensten beschikbaar zijn.
Zou ik toch wel erg slecht vinden van OnsBrabantNet als dat zo zijn... Als je het type encryptie weet wat er wordt gebruikt is er altijd wel een bijpassende CAM module voor te vinden... Het is alleen net wat je zegt met het los verkopen van de smart cards... zou dus mooi kut zijn als ze dat niet doen... Dan zijn ze wat dat betreft geen knip voor hun neus meer waard dan UPC..

ik222, ik weet helaas nog niet of er losse smartcards en bijpassende CAM's voor beschikbaar zijn. Heb onsnet nuenen gemaild, zit op een reactie te wachten. Daarnaast moeten wij zowiezo nog even wachten tot het uberhaupt beschikbaar is... Echter, ik heb inmiddels wel door dat er een enorm verschil is in kunde tussen de verschillende medewerkers van onsnet nuenen, zeker na mijn aanschaf van canal digitaal spullen op basis van hun ontkenning dat digi tv zou komen...

Reg. datum: 10 december 2003

Ow, dit is goed nieuws! Ik volg dit topic al een tijdje en gisteren of eergisteren kwam ik op de site van onsbrabantnet er achter dat er waarschijnlijk ook glasvezel in Laarbeek gaat komen! Eindelijk! _/-\o_
Kan nog wel ff duren, ze gaan komende maanden kijken hoeveel mensen mee willen doen. Zodra die winkel er is meld ik me aan. :*)
quote:
eX0duS schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 14:46:
Ik heb inmiddels de formulieren ingevuld voor glasvezel in de wijk Vaartbroek, ik moet alleen even nameten hoe lang mijn voortuin is.
Mm, kan dat een probleem zijn als dat nogal lang is? Bij ons schat ik de afstand van huis/meterkast naar de verharde weg op 100/150 meter ofzo, hemelsbreed dan. Onze oprit gaat namelijk een stukje om. Daarbij komt dat onze straat op ongeveer +- 2km van het cemtrum af ligt, zou dit een probleem kunnen zijn, of leggen ze gewoon iedereen aan?

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 30 31 32 33 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: