Ik ben nu al 2x gebeld door UPC voor zo'n stomme actie van hun. Ik heb ook al een brief gekregen van OnsBrabantNet dat ik niet in moet gaan op die aanbiedingen van een wanhopige provider. Ja dat snap ik zelf ook wel. Heb ze ook gezegt dat het héééélemaal niet interessant is om nog bij UPC te blijven, qua prijs. Ik vraag me dan ook af of er uberhaupt nog iemand is die denkt van "goh laat ik nog eens lekker 2 jaar bij UPC blijven terwijl er glasvezel komt/is"...
Ik heb nu ADSL, wat op zich prima werkt, maar dit is qua prijs gewoon helemaal niet interessant meer, en al helemaal niet meer qua snelheid.
Glasvezel heeft gewoon alles wat ik wil, in een pakket.
Het hele verhaal is gewoon dat de coax kabel van UPC is en de telefoonkabel van KPN. In principe kan er over die coax of telefoonkabel ook gewoon 100mbit, als ze maar willen. Maar nee UPC en KPN maken het allemaal lekker duur, en wat krijg je er voor terug, "20 mbit", waar je effectief hooguit nog 14 mbit van over houd, een triest hoge ping. Als je Chello hebt, heb je ook (in mijn geval dan) ook nog eens lekker veel storing als je wat gaat downloaden, je betaald er ook nog eens flink voor, ze doen het zichzelf aan.
Er zijn al heel wat testen gedaan met 100mbit over coax, wat geloof ik prima gaat.
Ik denk dan ook dat UPC en KPN héél veel klanten gaan verliezen, en ik denk dat ze over 2 jaar de deuren wel kunnen sluiten (en van mij mogen ze, zo boeiend vind ik heel die monopolie positie niet).
Alhoewel OnsNet natuurlijk ook een heel dikke monopolie positie heeft, alleenheerser over de glasvezel kabel straks, maar goed, je hebt voor hetzelfde geld wel veel meer.
Ik ken mensen die al glasvezel hebben in de meest kleine gehuchten, en ja die hebben echt 100mbit en een ping van 9ms naar tweakers.net. Ik heb ook nog niemand horen klagen dat het niet werkte. Wel heb ik gehoord dat ze dachten dat ze 100mbit hadden, maar dat ze dus maar 10mbit hebben. Maar inmiddels is iedereen over gezet naar 100mbit.
Glasvezel is niet heilig voor mij, maar qua prijs/prestatie is het gewoon goed te noemen. En het voelt aan alsof de provider je naaste buur is (voor mij dan), iedereen glasvezel en we zijn een grote familie.
Ik heb inmiddels de formulieren ingevuld voor glasvezel in de wijk Vaartbroek, ik moet alleen even nameten hoe lang mijn voortuin is.
Ook laat ik de glasvezel dan maar binnen komen waar de rest van de zooi binnenkomt (coax en telefoon), mijn meterkast zit verderop in het huis, ik weet niet waarom ze vragen of je een vrij stopcontact in je meterkast hebt (heb ik niet), want daar zou toch niks komen te zitten dan?
Ik zou ook de glasvezel in de meterkast kunnen hebben, want ze vragen waar je het wilt hebben.
Dit lijkt me een mooiere oplossing, omdat die kast dan mooi weggewerkt is. Alleen dan zou ik alle kabels dus vanuit mijn meterkast naar de TV moeten gaan trekken, wat nogal een karwei is natuurlijk.
Wat zou ik in deze het beste kunnen doen?
Glasvezel in de meterkast en dan de tv kabel naar de tv gaan trekken, de netwerkkabel naar mijn pc, of eventueel draadloos, dan kan er ook mooi een server in de meterkast,
of gewoon laten binnenkomen waar de rest ook binnen komt?
Er komt zoals ik het begrepen heb een analoog signaal uit dat kastje, zodat je je TV's gewoon normaal kunt aansluiten. Weet iemand of je HD recorder met Guide+ ook nog gaat werken in dat geval?
Weet iemand verder of het persé nodig is dat je dat telefonie gedeelte er bij neemt? Want ik gebruik dat niet, bel altijd met GSM. Dit hoort bij de actie, ik vraag me af wat het scheelt als ik zonder telefonie neem...
eX0duS wijzigde dit bericht 18-12-2007 14:56 (97%)