Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Paquito schreef op maandag 03 december 2007 @ 15:51:
[...]

Vergeet het maar. www.ktwaalre.nl wil het liefst zelf alles regelen. En ze hebben een contract met IAE/Via Networks, nu Claranet geloof ik. Verhuizen is een betere optie. Er is naar mijn weten niet eens digitale tv beschikbaar in Waalre.
Of we hier in de nabije toekomst galsvezel krijgen weet ik niet maar digitale tv is prima beschikbaar hoor. Alle standaard zenders zijn gratis digitaal beschikbaar bij het normale analoge abbonement en via @home kun je meer zenders krijgen.
Oke, dat wist ik niet. Heb eerder dit jaar nog een aantal maanden in Waalre gewoond en niemand wist eigenlijk van het bestaan van digitale tv af.

Ich mochte gerne etwas relaxen

quote:
ik222 schreef op maandag 03 december 2007 @ 15:41:
[...]

Voor mij hoeft je het niet te hopen ik woon in Valkenswaard 8) . Daarvan staat nu de officiele bevestiging op de website van OnsBrabantNet: http://www.onsbrabantnet.nl/?project_id=27 8) :9~ _/-\o_
Ik woon in Brandevoort :*)

Op maandag 3 december is de eerste schop in de grond gegaan. Brandevoort zal in fases worden 'verglaasd', Stepekolk is de eerste wijk die wordt aangesloten, gevolgd door Brand, Veste en Schutsboom.

"If it ain't broke, don't fix it!"

quote:
KlereBak schreef op maandag 03 december 2007 @ 17:24:
[...]

Ik woon in Brandevoort :*)

Op maandag 3 december is de eerste schop in de grond gegaan. Brandevoort zal in fases worden 'verglaasd', Stepekolk is de eerste wijk die wordt aangesloten, gevolgd door Brand, Veste en Schutsboom.
Voor Valkenswaard zal over een paar weken ook wel een planning op de website verschijnen neem ik aan.

Van mij mogen ze in ieder geval vandaag nog beginnen met alles open te halen :9

Momenteel weten we niet wanneer hier meer informative over komt. Waarschijnlijk zal de homebox een eigen fabricage zijn.

Mocht u naar aanleiding van deze reactie nog vragen hebben, dan verzoeken wij u telefonisch contact met ons op te nemen op: 0499-876000

Met vriendelijke groet,

Klantenservice OnsBrabantNet

3700+ (SD) @3020 mhz - Sapphire X800GTO2 @ 605mhz core / 605mhz ram <= Boven xt-pe (voltmod) Volledige spec: Klik hier

In Veldhoven zijn voorloppig nog geen plannen om glasvezel aan te leggen :/
quote:
Geachte heer Bartjeee,

Momenteel zijn er nog geen plannen om in Veldhoven glasvezel aan te leggen. Zodra hier meer over bekend is, zullen wij u hierover informeren.

Mocht u naar aanleiding van deze reactie nog vragen hebben, dan verzoeken wij u telefonisch contact met ons op te nemen op: 040-7877000.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice OnsBrabantNet

Telefonisch bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 21.00 uur.

Gewoon contact opnemen op dat telefoonnummer en zeggen dat je zelf bereid bent om er tijd in te steken zoveel mogelijk inwoners over te halen? Of probeer een stukje in een plaatselijk blaadje te krijgen met een oproep dat zoveel mogelijk mensen dat nummer bellen :D

DPC Sponsoractie 2008 - Megaflix zoekt PS3 en X360 games, contact

Reg. datum: 11 december 2007

Ik heb me aangemeld voor glasvezel Valkenswaard, krijg ik nu nog een bevestiging? Of wat gaat er nu gebeuren? :)

quote:
febels schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 08:23:
Ik heb me aangemeld voor glasvezel Valkenswaard, krijg ik nu nog een bevestiging? Of wat gaat er nu gebeuren? :)
Je hebt waarschijnlijk al een brief gehad dat je aanvraag ontvangen is met een poster daarbij, al heeft men het schijnaar zo druk gehad met invoeren dat die brief niet meer naar iedereen verzonden is aldus het informatiecentrum.

Binnenkort zal iedereen nog een bevestiging thuis krijgen waarop staat wat je hebt besteld + alle gegevens, eventueel kun je dan nog wat aanpassen volgens mij.

Whoei, met de uitrol naar Woensel-Oost komen ze nu wel heel dicht bij de straat waar mijn nieuwe appartementje ligt! Ik zou het helemaal niet zo vervelend vinden als ze daar binnenkort ook wat glasvezel gaan trekken :D.

Reg. datum: 13 november 2007

Hey mensen,

Heb net een huis gekocht in Valkenswaard (zuid-west, richting dommelen) en me aangemeld voor onsbrabantnet. Nu is dus de grote vraag, wat doen we in de tussentijd?? Ik zal dus iets moeten hebben wat of goedkoop is, goed genoeg en een jaar doorloopt, of iets dat per maand opzegbaar is. En ik wil alleen tv en internet, vaste lijn hoeft voorlopig eigenlijk toch niet.
Een goedkoop televisie (jaar) abonnement pakken met internet en dan maar afwachten? :? Wat is wijsheid? Iemand in dezelfde situatie (of gezeten), wat zijn de ervaringen?

Official Prozac Dealer!

KPN en alice zijn allebei mogelijk zonder een jaarcontract.

Believe nothing, no matter where you read it or who has said it. Not even if i have said it, unless it agrees with your own reason and you own common sense

Right back @ ya
Reg. datum: 18 augustus 2000

quote:
Thyraon schreef op donderdag 13 december 2007 @ 16:02:
Whoei, met de uitrol naar Woensel-Oost komen ze nu wel heel dicht bij de straat waar mijn nieuwe appartementje ligt! Ik zou het helemaal niet zo vervelend vinden als ze daar binnenkort ook wat glasvezel gaan trekken :D.
Bij ons in de Barrier ligt al sinds de oplevering van de woning in oktober 2005 een glasvezelaansluiting in de kast. Daar gebeurt alleen niks mee!!! :(

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Cyberpope, met KPN, bedoel je internet of digitenne? Want ik ben aan het zoeken geweest en kan eigenlijk niet veel echt volledige info vinden. Voor internet zijn er wel van die vergelijksites maar voor televisie kan ik ze alleen voor digitale televisie vinden... Ik kom uit op UPC, @home, Canaaldigitaal, Digitenne en Tele2. Zijn er nog meer partijen?

hmz, hier had de aansluiting al aangesloten moeten zijn, maar nog niks gebeurd. Wel een brief gehad dat ze er binnenkort mee beginnen.

Odium Generis Humani

quote:
Count Grishnackh schreef op maandag 17 december 2007 @ 21:37:
hmz, hier had de aansluiting al aangesloten moeten zijn, maar nog niks gebeurd. Wel een brief gehad dat ze er binnenkort mee beginnen.
Zie dit: http://www.onsbrabantnet...._id=4213&module_id=21

Las noches de Diciembre
Reg. datum: 15 februari 2001

Weet iemand of Veldhoven op de planning staat? ASML zit hier notabene, maar glasvezel ho maar :&#039;(

ASUS A7SV - XBox360 (Private Guido) - Alfa 147

huh? ASML maakt geen glasvezel en heeft ook geen glasvezel nodig... Maar wel jammer idd voor de mensen in veldhoven. Ach komt wel met de tijd denk ik hoor.

Ik ben nu al 2x gebeld door UPC voor zo'n stomme actie van hun. Ik heb ook al een brief gekregen van OnsBrabantNet dat ik niet in moet gaan op die aanbiedingen van een wanhopige provider. Ja dat snap ik zelf ook wel. Heb ze ook gezegt dat het héééélemaal niet interessant is om nog bij UPC te blijven, qua prijs. Ik vraag me dan ook af of er uberhaupt nog iemand is die denkt van "goh laat ik nog eens lekker 2 jaar bij UPC blijven terwijl er glasvezel komt/is"...

Ik heb nu ADSL, wat op zich prima werkt, maar dit is qua prijs gewoon helemaal niet interessant meer, en al helemaal niet meer qua snelheid.

Glasvezel heeft gewoon alles wat ik wil, in een pakket.

Het hele verhaal is gewoon dat de coax kabel van UPC is en de telefoonkabel van KPN. In principe kan er over die coax of telefoonkabel ook gewoon 100mbit, als ze maar willen. Maar nee UPC en KPN maken het allemaal lekker duur, en wat krijg je er voor terug, "20 mbit", waar je effectief hooguit nog 14 mbit van over houd, een triest hoge ping. Als je Chello hebt, heb je ook (in mijn geval dan) ook nog eens lekker veel storing als je wat gaat downloaden, je betaald er ook nog eens flink voor, ze doen het zichzelf aan.
Er zijn al heel wat testen gedaan met 100mbit over coax, wat geloof ik prima gaat.
Ik denk dan ook dat UPC en KPN héél veel klanten gaan verliezen, en ik denk dat ze over 2 jaar de deuren wel kunnen sluiten (en van mij mogen ze, zo boeiend vind ik heel die monopolie positie niet).
Alhoewel OnsNet natuurlijk ook een heel dikke monopolie positie heeft, alleenheerser over de glasvezel kabel straks, maar goed, je hebt voor hetzelfde geld wel veel meer.

Ik ken mensen die al glasvezel hebben in de meest kleine gehuchten, en ja die hebben echt 100mbit en een ping van 9ms naar tweakers.net. Ik heb ook nog niemand horen klagen dat het niet werkte. Wel heb ik gehoord dat ze dachten dat ze 100mbit hadden, maar dat ze dus maar 10mbit hebben. Maar inmiddels is iedereen over gezet naar 100mbit.

Glasvezel is niet heilig voor mij, maar qua prijs/prestatie is het gewoon goed te noemen. En het voelt aan alsof de provider je naaste buur is (voor mij dan), iedereen glasvezel en we zijn een grote familie. :p

Ik heb inmiddels de formulieren ingevuld voor glasvezel in de wijk Vaartbroek, ik moet alleen even nameten hoe lang mijn voortuin is.
Ook laat ik de glasvezel dan maar binnen komen waar de rest van de zooi binnenkomt (coax en telefoon), mijn meterkast zit verderop in het huis, ik weet niet waarom ze vragen of je een vrij stopcontact in je meterkast hebt (heb ik niet), want daar zou toch niks komen te zitten dan?
Ik zou ook de glasvezel in de meterkast kunnen hebben, want ze vragen waar je het wilt hebben.
Dit lijkt me een mooiere oplossing, omdat die kast dan mooi weggewerkt is. Alleen dan zou ik alle kabels dus vanuit mijn meterkast naar de TV moeten gaan trekken, wat nogal een karwei is natuurlijk.

Wat zou ik in deze het beste kunnen doen?
Glasvezel in de meterkast en dan de tv kabel naar de tv gaan trekken, de netwerkkabel naar mijn pc, of eventueel draadloos, dan kan er ook mooi een server in de meterkast,

of gewoon laten binnenkomen waar de rest ook binnen komt?

Er komt zoals ik het begrepen heb een analoog signaal uit dat kastje, zodat je je TV's gewoon normaal kunt aansluiten. Weet iemand of je HD recorder met Guide+ ook nog gaat werken in dat geval?

Weet iemand verder of het persé nodig is dat je dat telefonie gedeelte er bij neemt? Want ik gebruik dat niet, bel altijd met GSM. Dit hoort bij de actie, ik vraag me af wat het scheelt als ik zonder telefonie neem...

eX0duS wijzigde dit bericht 18-12-2007 14:56 (97%)

Drive it like you stole it.

it's just me

Ik ga ook voor OnsNet in vaartbroek maar wel exclusief tv :)
wanneer is die info meeting ?

je hebt gewoon een vrij stopcontact nodig op de plaats waar je kabel binnen komt voor de modem.

je hoeft niet perse alle 3 de dienste te pakken. je mag vaste telefonie ook gewoon weglaten (dan kost en in totaal 8,50 minder)

Blueone wijzigde dit bericht 18-12-2007 15:06 (47%)

3700+ (SD) @3020 mhz - Sapphire X800GTO2 @ 605mhz core / 605mhz ram <= Boven xt-pe (voltmod) Volledige spec: Klik hier

@eX0DuS: Je kunt je televisie toestellen inderdaad gewoon via de huidge versterker op het kastje van OBN aansluiten. Een HD recorder met guide plus zal ook prima werken,wel even een keer de frequenties opnieuw instellen uiteraard.

Mij lijkt dat dan die aanbieding niet geld als ik telefonie er niet bij neem... Ik heb het ondertussen al aangekruist, hoe haal ik dit nou weer het beste weg? Gewoon er bij zetten? :p

Drive it like you stole it.

Het maakt voor de aanbieding niets uit of je nu 1 of 3 diensten afneemt, de prijs per dienst blijft hetzelfde. Bovendien blijft ook de aansluiting (385 euro) gratis en krijg je de diensten die je wel aanvinkt de eerste 6 maanden gratis.

Weghalen lijkt me simpel, gewoon doorstrepen :P

of een nieuw formulier downloaden.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws