Hoofdcategorieën
Topicacties

OnsBrabantNet

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 30 31 32 33 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 02 juni 2001

quote:
saigon66 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 12:58:
Ik woon in Eindhoven, Woensel. Ik snap niet waarom alleen in tongere glaswezel kreg en de rest van eindhoven niet. Belachelijk.
Amen to that man. Ben benieuwd naar de reden waarom die dorpjes wel glasvezel krijgen, terwijl Eindhoven nog voor drie kwart aangesloten moet worden.

Reg. datum: 08 november 2003

omdat dorpjes veeeeeel belangrijker zijn als grote steden :P

3700+ (SD) @3020 mhz - Sapphire X800GTO2 @ 605mhz core / 605mhz ram <= Boven xt-pe (voltmod) Volledige spec: Klik hier

Reg. datum: 26 april 2007

ik las dit op onsneunennet.nl

kan ik hier uitleg over krijgen of dit alleen voor nieuwsgroepen geldt, of ook voor normale websites en/of bittorrent? verder heb ik nog de vraag of de snelheid ook werkelijk gehaald wordt, want ik heb weet niet of het zo goed is, ik hoor er vrij weinig over. Wie zit er precies achter trouwens, want al dat geld moet toch ergens van opgehoest worden. Ik las op de site iets van NEM Brabant B.V. is een initiatief van Reggefiber B.V., :/ wie zijn da?
bvd op de antwoorden.
quote:
OnsNet biedt de dienst nieuwsgroepen op basis van nieuwsleverancier Giganews. Met 210 miljoen nieuwsberichten, 400TBytes aan opslag en news-server in Amsterdam levert OnsNet hiermee voor al haar klanten toegang tot 's werelds meest geavanceerd news netwerk. De volgende specificaties zijn voor deze dienst van toepassing:

- Geen datalimiet

- retentietijd: > 40 dagen voor binary en > 480 dagen voor tekst groepen

- max aantal sessies per IP: 4

- max download snelheid per sessie: 512 Kbps

- max download snelheid voor 4 sessies: 2000 Kbps

- aantal nieuwsgroepen: ongeveer 99.000

De download snelheid wordt door onze internet provider beperkt tot 2 Mb/sec om de kosten in de hand te houden en om te voorkomen dat door een paar gebruikers het netwerk onevenredig zwaar belasten zou kunnen worden.N.B. De meeste “news clients” geven de snelheid aan in Kilo Bytes per seconde; 2000kb/s (2000 kilobits/per seconde) = 250KB/s (kilo bytes/per seconde).
http://www.onsnetnuenen.nl/index.php?item=2#l10054

Angeling wijzigde dit bericht 26-04-2007 07:15 (12%)

Reg. datum: 14 maart 2000

Ik heb het bij iemand in nuenen gezien en de snelheden worden echt gehaald hoor, iig met dc++ zoals ik het daar zag was hij met dik 25 mb/s aan t downloaden en er werd ook flink geupload. Dus die 100 Mb kun je zeker halen alleen zijn er niet veel sites aan dat aankunnen.

Ik kan mij echt wel voorstellen dat ze de nieuwsgroepen tot 2 Mb/sec beperken anders wordt het snel echt te gek :)

Ik kan niet wachten tot ze het in de rest van Brabant (en wellicht Nederland) ook aan gaan leggen. Ze heten hoop ik toch niet voor niets OnsBrabantNet? Laat de rest dan ook meegenieten!!!

Zitten we hier met zo'n 8 / 1 UPC abonnement voor 50 euro per maand. :/
SMSUseNet.nl

@angeling:
Alleen via news.onsnet.nu is de snelheid beperkt (omdat Giganews gewoon te duur is).
Vanaf onze eigen newsservers trek ik gewoon de volle 100Mbit binnen.

Logisch ook, want anders zou het geen 100/100 zijn, maar 2/2... (duh)

[ontopic]
Overigens kom ik uit Nuenen en ja, hier is praktisch altijd 100mbit up/down te halen en het TV beeld valt zeker niet tegen! (Modulator idd die in het modem zit, als het beeld slecht is ligt dat aan de bekabeling)

http://www.smsusenet.nl - De snelste manier om op UseNet te komen

Reg. datum: 02 augustus 2004

Maar wanneer krijgt Eindhoven nou ook die upgrade naar 100Mbit zoals dat in Nuenen gebeurt is? Is daar al iets over bekend?

Reg. datum: 26 april 2007

dankjewel voor antwoorden, ik denk dat ik me wel ga aanmelden (kom uit geldrop :D )

Reg. datum: 18 april 2007

De glasvezel komt er aan !

Ik wil mijn huidige internetplusbellen van KPN opzeggen. Omdat ik mijn nummer wil behouden, dient de opzegging door onsbrabantnet te worden geregeld.
Weet iemand of dat ook geldt voor Intenetplusbellen?

De klantenservice van onsbrabantnet geeft aan:
- eerst je IPB omzetten naar losse telefonie en apart internet
- dan onsbrabantnet de telefonie laten opzeggen
- zelf internet opzeggen

KPN zegt echter:
- De nieuwe providor kan IPB opzeggen (dus zowel telefonie als internet)

Zijn er mensen met meer informatie?

Reg. datum: 09 mei 2000

OBN kan ook gewoon IPB opzeggen volgens mij.. ze vragen via de Opta-procedures gewoon een portering van dat nummer aan en dan benadert KPN je over het opzeggen van je IPB.

Reg. datum: 05 september 2006

Lijkt mij ook dat OBN gewoon IPB kan opzeggen, maar de meneer van de klantenservice van OBN wist dat niet. Nou had ik niet de indruk dat hij veel verstand had van porteringen.
Net zo veel dan ikzelf :)

carpe noctem
Reg. datum: 05 februari 2001

Zoals het er nu naar uit ziet gaat het wel gebeuren. Nog een week en dan horen we of er genoeg aansluitingen zijn. Hoop dat het een beetje wil vlotten allemaal, want ik kan niet wachten om UPC de deur uit te knikkeren hier.

Odium Generis Humani

Het loopt vandaag in ieder geval storm bij het informatiecentrum hier beneden.. die extra brief die ze de deur uit hebben gedaan lijkt effect te hebben dus :)

quote:
Count Grishnackh schreef op maandag 19 maart 2007 @ 23:04:
Hallo,

Dit is meer ter info. Na OnsNet in Nuenen zal ook Geldrop-Mierlo aan de glasvezel gelegd worden. Ik kreeg er toevallig vandaag post over. 8)

http://www.onsbrabantnet.nl/

Iemand van OnsNet die wat over prijzen weet toevallig?

edit: OnsNet is 50 euro per maand voor internet/radio en TV zag ik net. Klinkt als aardige deal voor 100Mb verbinding. Kan alleen niet opmaken of het alleen down is of synschroon.
Helmond is ook bezig met aanleggen van Glasvezel... Voor 39euro p/m heb je 10Mb/10Mb synchroon!! (Duurt alleen nog ff, of je moet bedrijf zijn!)

Wat betreft OnsNet zou ik moeten vragen aan mijn oom, die in Nuenen woont :). Weet alleen dat hun niet zo'n goede ervaringen met OnsNet hebben (en dat betreft, bericht geving met veranderingen in de Email-servers).

In Nomine Patri, Filii et Spiritus Sancti || WDS Does The Job!

quote:
Count Grishnackh schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 19:15:
Zoals het er nu naar uit ziet gaat het wel gebeuren. Nog een week en dan horen we of er genoeg aansluitingen zijn. Hoop dat het een beetje wil vlotten allemaal, want ik kan niet wachten om UPC de deur uit te knikkeren hier.
Ze zeggen pas eind juni/ begin juli of ze genoeg aanmeldingen hebben volgens de helpdesk.

voor de gene die usenet gebruiken:
Xs news garandeert 100mbit &gt;:)

Blueone wijzigde dit bericht 08-05-2007 19:42 (7%)

3700+ (SD) @3020 mhz - Sapphire X800GTO2 @ 605mhz core / 605mhz ram <= Boven xt-pe (voltmod) Volledige spec: Klik hier

carpe noctem

quote:
Blueone schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 19:40:
[...]

Ze zeggen pas eind juni/ begin juli of ze genoeg aanmeldingen hebben volgens de helpdesk.

voor de gene die usenet gebruiken:
Xs news garandeert 100mbit &gt;:)
hmm, ik meende toch echt half mei gelezen te hebben in de eerste brief die ik ontving, maar goed. Als het er maar komt.

Odium Generis Humani

carpe noctem

Volgens de brief die ik vandaag weer ontvangen hebt ivm bevestiging aanvraag staat wederom medio mei als datum dat bekend wordt gemaakt of het projekt al dan niet doorgaat. Geen juni of juli dus, maar volgende week ergens of de week erop.

Odium Generis Humani

ik had het idd ook gelezen in de aanmeldingbrief dat ze media mei zeiden, maja het maakt me eigenlijk niet zoveel uit, als het er maar komt.

Reg. datum: 07 juli 2000

quote:
Alexander01 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 03:58:
Maar wanneer krijgt Eindhoven nou ook die upgrade naar 100Mbit zoals dat in Nuenen gebeurt is? Is daar al iets over bekend?
Nee. Maar bij Ons Net zijn ze sowieso geen ster in betekenisvolle communicatie.

Overigens vind ik dat hele Ons Net een vage constructie. Zogenaamd is het een cooperatie, waarbij de deelnemers medezeggenschap zouden krijgen over allerlei zaken. Ondertussen is het (subsidie)geld doorgesluisd naar allerlei B.V.s en hoor je er nooit meer iets over.

Reg. datum: 07 november 2006

In het buurtblad van die belangenvereniging zesgehuchten stond dat iets van 85,1% al had aangemeld.
Hier in de straat zie ik maar 2 van die 'flyers' (incl. de onze) achter de ramen maar snelle rondvraag leert dat toch vrij veel mensen zich hebben aangemeld. Nu maar hopen dat het doorgaat :)

Specs: de Gamert

quote:
/\/\|) schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:02:
[...]

Nee. Maar bij Ons Net zijn ze sowieso geen ster in betekenisvolle communicatie.

Overigens vind ik dat hele Ons Net een vage constructie. Zogenaamd is het een cooperatie, waarbij de deelnemers medezeggenschap zouden krijgen over allerlei zaken. Ondertussen is het (subsidie)geld doorgesluisd naar allerlei B.V.s en hoor je er nooit meer iets over.
Ik denk dat die constructie er ook is omdat de overheid van Europa uit dit soort projecten niet mag subsidiëren. Misschien dat deze constructie met een coöperatie deze regels omzeilt.

Jammer dat ze geen teller ofzo bijhouden op hun site maar ik heb ze eens gemailt met de vraag op werk percentage ze ongeveer zitten. ik ben benieuwd wat eruit komt

carpe noctem

quote:
PauseBreak schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:05:
In het buurtblad van die belangenvereniging zesgehuchten stond dat iets van 85,1% al had aangemeld.
Hier in de straat zie ik maar 2 van die 'flyers' (incl. de onze) achter de ramen maar snelle rondvraag leert dat toch vrij veel mensen zich hebben aangemeld. Nu maar hopen dat het doorgaat :)
Dat zou heel erg mooi zijn, laat gaan, laat gaan :) Hier ook maar 2 flyers in de straat, inclusief de mijne.

Count Grishnackh wijzigde dit bericht 10-05-2007 23:22 (5%)

Odium Generis Humani

even ter informatie:

Het project gaat door :9~ :9~ :9~
9.000 van de 16.000 mensen hadden zich aangemeld wat op ruim 56% uitkomt _/-\o_

bron: Het eindhovens dagblad want het staat nog niet op de website

Blueone wijzigde dit bericht 18-05-2007 10:01 (19%)

Reg. datum: 14 maart 2000

mooi ! :) kom maar op met die pijp !!!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 30 31 32 33 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: