quote:
Darlo schreef op woensdag 11 april 2007 @ 21:56:
[...]
Ik heb 2 jaar geleden een socket 939 moederbord gekocht (met het oog op de 'toekomst') maar zie nu dat de upgrade slechts bestaat van een AMD64 3000 naar een AMD64 X2 4200 voor 129 euro! Niet interessant dus. Imho koop je nu een machine met wat je nu nodig hebt om na 2-3 jaar alles te vervangen

Maar je hebt dan voor 'slechts' 129 euries wel weer een systeem wat volgens heel wat charts (zie bv de
interactive charts op tomshardware) wel een heel stuk sneller is, als tenminste je CPU de grootste bottleneck is.
Ik beweer ook niet dat daarme wel je hele systeem weer state of the art is, maar als je bv nu al begint met een E6600 dual core en een 8800GTX, dan weet je ook dat nu al de CPU de bottleneck is. Je kunt dan over bv 2 jaar door alleen de CPU te upgraden naar een quadcore op een hogere clock (en eventueel extra 2GB ram) al een aardige verbetering krijgen in games! En dan kun je weer een jaartje mee voordat je idd alles zult moeten vervangen...
Maar je hebt dan voor bv 200 euro wellicht nog wel (bijna) een jaar langer plezier van die dure 8800GTX en mobo en ram. Kijk eens naar de gemiddelde afschrijving die je doet voor een beetje game pc... dan is 200 euro voor een jaar of zelfs een half tot 3/4 jaar nog niet eens zo heel veel... imho
Elke 2-3 jaar alles vervangen en een investering doen van +/-1700 euro heb ik het geld niet voor (over) in elk geval...