RAID0 installatie problemen P5B Deluxe

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik wilde vandaag mijn pc opnieuw installeren wegens de aanschaf van 2 nieuwe schijven. Nu wilde ik een RAID0 array maken met 2 schijven (voor het OS) en de andere 2 schijven gewoon los aansluiten. Het probleem is echter dat ik geen floppydrive in huis heb. Dit betekent dat ik de Intel RAID drivers tijdens setup niet kan installeren via F6. Is hier een workaround voor (behalve een slipstreamed install)? Heb weinig zin om een floppydrive te kopen speciaal hiervoor. Het gaat om de Asus P5B Deluxe btw...

Ik heb al een antwoord proberen te vinden met de search, ik vond iemand met dezelfde vraag maar hij werd niet beantwoord. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Janssen op 25-03-2007 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-09 08:34
Word die niet gewoon herkend door Windows zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
blup schreef op zondag 25 maart 2007 @ 15:57:
Word die niet gewoon herkend door Windows zelf?
Naar mijn weten wordt de IC8H-R alleen herkend wanneer je de disks los aansluit, wanneer je RAID gebruikt heb je drivers nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-09 08:34
Janssen schreef op zondag 25 maart 2007 @ 15:58:
[...]

Naar mijn weten wordt de IC8H-R alleen herkend wanneer je de disks los aansluit, wanneer je RAID gebruikt heb je drivers nodig.
Ok, kan best kloppen. Ik heb ze namelijk altijd los geinstalleerd. Dat werkte prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlKoekie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-09 14:36
waar woon je ergens? misschien kan je van een vriendelijke medetweaker een drive lenen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
Is het niet mogelijk om een usb thumbdrive te gebruiken en die op een bepaalde manier een floppydrive te laten emuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:30
Windows Vista geen optie, daarmee kun je drivers vanaf CD/USB stick laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
Het is inmiddels opgelost. In een donker hoekje op zolder vond ik alsnog een floppydrive. Hiermee heb ik de IC8H-R raid drivers geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad-dog schreef op zondag 25 maart 2007 @ 17:58:
Windows Vista geen optie, daarmee kun je drivers vanaf CD/USB stick laden
Ga dit dus binnenkort ook doen maar heb ook geen diskdrive. Het kan dus ook via CD of USB stick ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:30
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 22:49:
[...]

Ga dit dus binnenkort ook doen maar heb ook geen diskdrive. Het kan dus ook via CD of USB stick ??
Met Vista wel, via alle direct toegangbare media. Dus ook een HD die bv op een IDE poort hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad-dog schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 01:44:
[...]

Met Vista wel, via alle direct toegangbare media. Dus ook een HD die bv op een IDE poort hangt
Ah super, maar ik moet dan nog steeds mijn gehele VISTA opnieuw installeren om 2 raptors in RAID0 te kunnen draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 09:20:
[...]

Ah super, maar ik moet dan nog steeds mijn gehele VISTA opnieuw installeren om 2 raptors in RAID0 te kunnen draaien ?
Iemand nog antwoord ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
Volgens mij is het altijd nodig om alles opnieuw op een schrijf te zetten als je raid arrey maakt.
Pagina: 1