Gathering of Tweakers

Quicksearch
creëer dan snel een nieuwe taalinstelling en switch als het nodig is hé... 1 seconde tijd per switch nodig ;)

(kan zelfs met sneltoets als de taalbalk aanstaat)
ik duw nu ctrl-shift-1 voor azerty en ctrls-shift-2 voor qwerty

@ MUSBACK.BLOGSPOT.COM

To the extreme

switchen als een gek dan bij html. Als ik elke keer dat er een haakje moet komen moet veranderen ^^.
Maar wel geen slechte tip..

I'm not as stupid as you look

Reg. datum: 16 maart 2007

Hi,

Ik ben deze thread al lang aan het volgen maar heb nooit de moeite gedaan om te registreren (Tweakers aanvaardt mijn gmail account niet :( ) In ieder geval heb ik zelf al een tijd een Zepto 6214w en ben er behoorlijk tevreden over. Er zijn helaas wel nadelen:
1) De touchpad is niet echt schitterend (hij voelt hetzelfde aan als het materiaal van de polsondersteuning, het is niet bepaald aangenaam en vaak merk ik dat probeer ik mijn muis te besturen aan de hand deze polsondersteuning).
2) Jullie zijn al op de hoogte van de batterijduur, het is enigzins normaal dat een laptop met zo'n energieslorpende componenten een zwakke punt zal hebben in batterijduur. Maar je voelt het wel, als je in de lessen zit en merkt dat je nog voor 20% stroom hebt, kan het soms spannend worden.
3) Het kan misschien aan mij liggen, maar ik heb al wel wat coasters beschreven met mijn dvdwriter. Ik heb voor de lade geopteerd omdat hij meer optische media ondersteunde, maar mijn desktop met BENQ writer doet het wel stukken beter. Ik zal eens een scan maken met mijn benq om te zien hoe een geslaagde dvd eruit ziet.
4) Mijn grootste probleem heb ik ten aanzien van de bouwkwaliteit. De onderkant van de laptop (die de toetsenbord, de moederbord, etc behuist) zit zeer degelijk in elkaar. Ik denk niet dat deze ooit problemen gaat geven. Maar de bovenkant waar het scherm inzit laat wat te wensen over. Het zit namelijk zo dat wanneer ik (als de laptop is uitgevouwd) de 2 bovenhoeken van het scherm neem, kan ik met een minimale hoeveelheid druk de hele scherm doen "twisten". Ik heb ook gemerkt dat na ik hem op en afvoer van de universiteit, de toetsen van de keyboard een impressie maken om het scherm. Dit heb ik echter verholpen door zo'n microfiber doek tussen de laptop te zetten voor ik het opvouw en die dubbelt mooi om mijn scherm proper te houden.

Oef, de slechte kanten zijn nu uit de weg. En nu kan ik eerlijk en zonder schamen zeggen dat ik zeer tevreden ben over deze laptop. Ik zal even de voornaamste overlopen.
1) prijs-kwaliteit blablabla (We weten het allemaal ondertussen, je krijgt veel computer voor je euro)
2) Bouwkwaliteit van de onderkant is zeer degelijk, spijtig van het scherm want anders zou hij naar mijn gevoel uitstekend zijn.
3) Esthetisch vind ik hem zeer mooi. Maar dit is subjectief, ik heb al vrij veel positieve reacties gehad op dit vlak, maar de 2 macbook gebruikers van mijn klas appreciëren hem helemaal niet. Ik denk dat je mensen kunt indelen in 2 soorten: zij die Apple het mooist vinden en zij die IBM (met hun thinkpad reeks) het meeste apprecieren.
4) Ik ben zeer tevreden over het toetsenbord. Dit was enigszins een verassing. HIj tipt heel aangenaam. Ik mis mijn externe toetsenbord helemaal niet.
5) God was is hij stil. Toen ik met mijn laptop aankwam in de les moest een vriend van mij even lachen. "Met zo'n grafische kaart en processor ga je opvallen in deze klas (hij bedoelde dus qua geluidsoverlast." Hij was verstomd toen hij merkte dat mijn computer wel degelijk aanstond.

Nog even iets over het bestelproces. Ik had een zelfde mail gestuurd naar zowel n4all en denned. Aangezien denned snel reageerde, omvangrijk en steeds opnieuw de snelste bleek heb ik geopteerd voor Denned. Maar zoals gezegd op de forum zou het best wel kunnen dat er zowat geen echte praktisch verschil tussen de 2 bestaat. In ieder geval heb ik mijn laptop besteld op 5 februari en werd hij geleverd op 22 februari. Normaal zou ik het vroeger krijgen maar storten naar het buitenland gaat ontzettend traag (ben zelf in België). Dus over het algemeen nog vrij pijnloos verlopen, persoonlijk lijken me wel de ETA op de site niet overeen te komen met een haalbare werkelijkheid. Dat is dus aan verbetering toe lijkt me.

Zo, nu heb ik lang genoeg doorgefoord.

quote:
hmmmz schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 10:33:

Nog even iets over het bestelproces. Ik had een zelfde mail gestuurd naar zowel n4all en denned. Aangezien denned snel reageerde, omvangrijk en steeds opnieuw de snelste bleek heb ik geopteerd voor Denned. Maar zoals gezegd op de forum zou het best wel kunnen dat er zowat geen echte praktisch verschil tussen de 2 bestaat. In ieder geval heb ik mijn laptop besteld op 5 februari en werd hij geleverd op 22 februari. Normaal zou ik het vroeger krijgen maar storten naar het buitenland gaat ontzettend traag (ben zelf in België). Dus over het algemeen nog vrij pijnloos verlopen, persoonlijk lijken me wel de ETA op de site niet overeen te komen met een haalbare werkelijkheid. Dat is dus aan verbetering toe lijkt me.

Zo, nu heb ik lang genoeg doorgefoord.
MM lekker dan, ik heb 6 februari besteld en heb hem nog steeds niet door het toetsenborddrama.

Toetsenbord drama lijk ik nu voorbij te zijn.

Nu blijkt het administratie achterstand drama te beginnen.

Zoals sommige mensen ook in de mail hebben mogen lezen.

Dus nu hebben ze een complete laptop alleen weten ze niet wat ze er mee moeten.

Beetje jammer.

Ik dacht Yes ze hebben het voor elkaar om die mensen met het toetsenbord probleem op te lossen.
Maar gaan ze over op een ander probleem.

En daar heb ik al een pittig mail over gestuurd naar RJ.

quote:
vDorst schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 16:58:
Toetsenbord drama lijk ik nu voorbij te zijn.

Nu blijkt het administratie achterstand drama te beginnen.

Zoals sommige mensen ook in de mail hebben mogen lezen.

Dus nu hebben ze een complete laptop alleen weten ze niet wat ze er mee moeten.

Beetje jammer.

Ik dacht Yes ze hebben het voor elkaar om die mensen met het toetsenbord probleem op te lossen.
Maar gaan ze over op een ander probleem.

En daar heb ik al een pittig mail over gestuurd naar RJ.
Ja ik heb ook nog even naar RJ gemaild, maar aangezien ze nog gezellig in duitsland zitten zal het even wachten worden. Denk dat je iig niet eerder dan vrijdag je laptop kan verwachten. Ikzelf zou daar al "blij" mee zijn.

Gsus is my homeboy

Gewoon blijven mailen, zou ik zeggen!

Ga nu even de demo van ''Command and Conquer III - Tiberium Wars'' installeren :9

CLB wijzigde dit bericht 17-03-2007 13:51 (53%)

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

als ik hem volgende week heb ben ik heel blij

Wat is er in vredesnaam met zepto.nl gebeurd :/
Wou vandaag mijn laptopje bestellen.

michieldg wijzigde dit bericht 17-03-2007 12:19 (28%)

Reg. datum: 19 februari 2007

het is nl.zepto.com
zepto.nl is misschien een oude franchise die is overgestapt of iemand die mee wil varen op het succes van zepto. Ik zat ook te denken aan een zepto maar omdat vista er niet uitzag ben ik overgestapt op apple.

E.K. wijzigde dit bericht 17-03-2007 12:34 (4%)

Gsus is my homeboy

quote:
E.K. schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 12:32:
het is nl.zepto.com
zepto.nl is misschien een oude franchise die is overgestapt of iemand die mee wil varen op het succes van zepto.
Zepto.nl is van N4ALL :) De distributeur van Zepto's in Nederland :)
Dus je hebt nu 'n Apple? Maar daar heb je geen (leuke) games voor??

Daarnet de demo van Command and Conquer III - Tiberium Wars, gedraaid, echt meisterlijk!
1280 x 800 met alles op high en werkt gewoon perfect! Lekker smooth en ziet er echt retegeil uit!
Geen framedrops ofzo bij grote legers/ aanvallen en shit! Loopt echt onwijs goed! Ga 't spel ook zeker kopen vandeweek (of er moet ergens een goede illegale versie te downloaden zijn O-) )

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

Ah bedankt :)

Dit wordt hem dan:

900230 1GB RAM extra en passende sleeve gratis; plus gratis verzenden!
100285 14.1" WXGA Crystal Clear 1280x800 (6214W)
120622 2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7200 4MB
130108 1024MB DDR2 PC5300 - 667MHZ
140020 100GB 7200omdr. SATA Hitachi
150121 DVD-RW Dual Layer brander Slot-in (Alle modellen)
260025 Intel® PRO/Wireless 3945ABG 54Mbit
270010 Ingebouwde bluetooth (6214W/6314W/6x15WD)
170077 US (United States) 6014/6214 Zwart
250324 6 Cell Standaard Batterij
300200 24 maanden pick up & return (6 maanden op batterij)

Mocht de batterijduur echt tegen vallen koop ik er later nog een 12 cells batterij bij, of nog een extra 6 cells :)

Gsus is my homeboy

Ja wat is daar op aan te merken.. NIKS haha... Heb deze config zelf ook! Supertjes :*)

:*) Nu hopen dat hij snel gelevert kan worden.
En nog even kijken hoe ik moet betalen enzo :)

Zag gister ook ineens dat zepto.nl ineens een totaal andere site is.
Terwijl dat voorheen dezelfde site was als nl.zepto.com
Ook vaag, dat je op de NL site bij het zelf samenstellen bepaalde dingen niet kan selecteren, die op de .com wel kunnen, maar ook andersom.
Zo kan je op .com geen Vista selecteren, en geen slot-in dvd brander als je die zou willen.

Nakebod's Webcam Archive
Trying is the first step to failure.
GTA San Andreas Multiplayer

Gsus is my homeboy

quote:
michieldg schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 15:02:
Je krijgt een mailtje met je zogenaamde 'ProForma Invoice' rekening! Hierop staat het te betalen bedrag en ook een rekeningnnummer! Geld overmaken en hopsakee klaar :)
Kan nu wel even duren voordat je die ProForma krijgt aangezien ze op de Cebit zitten!
quote:
Nakebod schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 15:02:
Zag gister ook ineens dat zepto.nl ineens een totaal andere site is.
Terwijl dat voorheen dezelfde site was als nl.zepto.com
Is geen andere site ;) Is gewoon www.bto.eu waar nu naartoe wordt gelinkt!
Zoals ik al zei is www.zepto.nl 'in handen van' N4ALL, die oa ook BTO-notebooks verkoopt!
Aangezien er nu wat meningsverschillen zijn tussen N4ALL en Zepto is 't tijdelijk www.bto.eu!

CLB wijzigde dit bericht 17-03-2007 15:44 (33%)

quote:
CLB schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 15:43:
[...]

Je krijgt een mailtje met je zogenaamde 'ProForma Invoice' rekening! Hierop staat het te betalen bedrag en ook een rekeningnnummer! Geld overmaken en hopsakee klaar :)
Kan nu wel even duren voordat je die ProForma krijgt aangezien ze op de Cebit zitten!

[...]

Is geen andere site ;) Is gewoon www.bto.eu waar nu naartoe wordt gelinkt!
Zoals ik al zei is www.zepto.nl 'in handen van' N4ALL, die oa ook BTO-notebooks verkoopt!
Aangezien er nu wat meningsverschillen zijn tussen N4ALL en Zepto denemarken is 't tijdelijk www.bto.eu!
Denk zet het er maar even achter om het wat minder verwarrend te maken

quote:
michieldg schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 15:02:
Nou, volgens mij moet je niet denken dat ie binnen een week geleverd wordt. Ze hebben een flinke achterstand. Ik wacht ook al een maand op mijn laptop.

quote:
Westmania schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 17:39:
[...]

Nou, volgens mij moet je niet denken dat ie binnen een week geleverd wordt. Ze hebben een flinke achterstand. Ik wacht ook al een maand op mijn laptop.
Nee dat weet ik, daarom poste ik het ook :) De leverdatum staat op 3 april, maar ik denk dat dat niet haalbaar is als die toetsenborden pas 30 maart verwacht worden.

quote:
michieldg schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 17:47:
[...]

Nee dat weet ik, daarom poste ik het ook :) De leverdatum staat op 3 april, maar ik denk dat dat niet haalbaar is als die toetsenborden pas 30 maart verwacht worden.
30 maart was volgens mij een richtdatum zodat ze een beetje speling hadden en niet steeds hoeften te melden dat de toetsenborden er nog niet waren. Maar ik denk idd niet dat je hem op 3 april hebt.

zo te zien is de nieuwe site duurder geworden.. want als ik zit al boven de prijs van de Extreme variant als ik slechts 1 GB derin stop :(

hoe zit het hier met de prijs/kwaliteit verhouding.. ook meeste bang-for-your-bucks ivm tot andere 14 inchers in deze prijsklasse?

Gsus is my homeboy

quote:
spawnkamikaze schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 23:51:
zo te zien is de nieuwe site duurder geworden..
want als ik zit al boven de prijs van de Extreme variant als ik slechts 1 GB derin stop :(
Weet niet wat voor site je bekijkt :?
www.zepto.nl is tijdelijk gelinkt naar www.bto.eu
nl.zepto.com enzo, zijn precies dezelfde prijzen als al 'n hele tijd dus!
quote:
hoe zit het hier met de prijs/kwaliteit verhouding..
ook meeste bang-for-your-bucks ivm tot andere 14 inchers in deze prijsklasse?
Beetje zoeken kan geen kwaad denk ik? Waarom kiest men vaak voor Zepto?
Omdat er weinig 14 inchers zijn met zo'n goede videokaart en voor de prijs/hardware-verhouding!

quote:
spawnkamikaze schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 23:51:
zo te zien is de nieuwe site duurder geworden.. want als ik zit al boven de prijs van de Extreme variant als ik slechts 1 GB derin stop :(
Je loopt waarschijnlijk te stoeien met het knopje Met/Zonder btw links onderin. Die had ik ook over het hoofd gezien in het begin :p
quote:
hoe zit het hier met de prijs/kwaliteit verhouding.. ook meeste bang-for-your-bucks ivm tot andere 14 inchers in deze prijsklasse?
Zoals CLB zei, er zijn bijna geen 14 inchers met dezelfde specs voor dit geld. En met de kwaliteit zit het geloof ik wel goed, aangezien nog niemand een serieus probleem gehad heeft voor zover ik dit topic gelezen heb.

michieldg wijzigde dit bericht 18-03-2007 10:46 (44%)

quote:
michieldg schreef op zondag 18 maart 2007 @ 10:43:
[...]

Je loopt waarschijnlijk te stoeien met het knopje Met/Zonder btw links onderin. Die had ik ook over het hoofd gezien in het begin :p

[...]

Zoals CLB zei, er zijn bijna geen 14 inchers met dezelfde specs voor dit geld. En met de kwaliteit zit het geloof ik wel goed, aangezien nog niemand een serieus probleem gehad heeft voor zover ik dit topic gelezen heb.
Ik heb afgelopen week en voordat ik de zepto ging bestellen gezocht naar een alternatief, ook omdat het me allemaal een beetje te lang duurde, maar kon echt niks vinden wat een beetje in de buurt kwam, met dezelfde specs.

quote:
ajampaniki schreef op zondag 18 maart 2007 @ 12:18:
[...]

Ik heb afgelopen week en voordat ik de zepto ging bestellen gezocht naar een alternatief, ook omdat het me allemaal een beetje te lang duurde, maar kon echt niks vinden wat een beetje in de buurt kwam, met dezelfde specs.
Ik heb inderdaad ook niks gevonden na een tijdje zoeken, maar ik wou het niet helemaal uitsluiten natuurlijk ;)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws