Toon posts:

Zepto Znote 6214W / 6314W - Deel 2

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste
Acties:
  • 9.190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Anoniem: 181666

Nope, ik heb hem nog niet terug. Bij de RMA status staat al twee weken "awaiting technician" |:(

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-06 16:33
Anoniem: 181666 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 12:45:
Ongeveer een jaar geleden had ik problemen met de kleurweergave van het scherm van mijn 6214W.
Dit werd toen verholpen met een (moeizame) RMA. Nu lijkt het er op dat er kleine stofdeeltjes tussen de beschermlaag en het scherm zitten. Ook doen de speakers het niet lekker meer, alleen als ik de laptop 3 cm open heb werken allebei de luidsprekers :P (is dus waarschijnlijk een los contact in het scharnier) Daarnaast wordt de laptop nog steeds erg heet (98C) tijdens intensief gebruik. Dit kan ik deels oplossen door de cpu te undervolten en een Zalman notebookcooler onder de laptop te zetten.
Tot slot vertoont ook de brander rare kuren. Het branden van DVD+ schijfjes lukt niet meer. Van de ene op de andere dag pakt de brander geen + schijfjes, terwijl ze uit dezelfde spindle komen. DVD- en CD's worden wel gewoon gebrand, een schoonmaakcd heeft ook niet geholpen...

Vanwege bovenstaande problemen heb ik besloten om mijn 6214w voor de tweede keer op te sturen. De RMA afhandeling gaat niet via zeptoshop.nl, deze nemen geen notebooks aan van voormalige N4all klanten. Ik werd geadviseerd om zelf contact op te nemen met Zepto UK. Na twee weken (!) en slechts 4 mails met ZeptoUK was er nog steeds geen RMA opdracht gemaakt, dus ik nam wederom contact op met Zeptoshop.nl. Hierop namen zij contact op met Zepto Denemarken, en binnen 2 dagen was er een RMA opdracht geregeld. |:( |:(

De verzending gaat deze keer via UPS. (eerst via DPD) Via de website kon ik zelf aangeven op welke dag en tijdstip het pakket opgehaald kon worden. Afgelopen dinsdag werd de laptop opgehaald. Via track&trace kon ik vervolgens zien waar het pakket zich bevond, en vandaag heb ik zowel van UPS als Zepto Denemarken bericht gehad dat de laptop aangekomen is.

Nu maar hopen dat het niet al te lang duurt :P
Had jij betaald voor de pickup service?
Ik heb dit niet gedaan toen ik de laptop kocht. Ik heb nu een mail gekregen met tracking info enzo, maar staat nergens bij wanneer dit packet wordt opgehaald... Blijkbaar verwachten ze dat ik het bij een ups center ga afleveren??

crazyheinz schreef op donderdag 04 september 2008 @ 20:38:
Had jij betaald voor de pickup service?
Ik heb dit niet gedaan toen ik de laptop kocht. Ik heb nu een mail gekregen met tracking info enzo, maar staat nergens bij wanneer dit packet wordt opgehaald... Blijkbaar verwachten ze dat ik het bij een ups center ga afleveren??
Ik heb er inderdaad 2 jaar pickup&return garantie bij gekocht. Nadat ik het packing label ontvangen had heb ik zelf contact opgenomen met UPS, en vervolgens aangegeven wanneer de laptop opgehaald kon worden.

Inmiddels is mijn laptop (als het goed is) weer gerepareerd. Vandaag kreeg ik bericht van UPS dat het pakket weer op weg is naar Nederland. Alles bij elkaar heeft het nu 7 weken geduurd. |:( |:(

• crazyheinz
ok thx, kheb zelf ook zo een packing label, morgen ga ik dan eens bellen naar ups.
Hopelijk kost het me nix :p

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09-2022

dfr0st

Geel is mooier

Hey ik probeer voor het eerst stereo mix aan te zetten bij audio zodat een vj programma werkt, is die optie er opeens niet! Heeft iemand anders wel die optie bij sound input op windows XP?

Edit-
Heb trouwens net mijn HD vervangen door een samsung 250gb@7200 voor 75euro. Draait als een zonnetje!

[Voor 22% gewijzigd door dfr0st op 08-09-2008 18:19]

Rene Kok

Na dik 7 weken heb ik dan eindelijk mijn laptop weer terug. Tot nu toe is ie nog niet uitgevallen door oververhitting, en ook de speakers doen het weer naar behoren. Het stof achter het scherm is ook verwijderd. Hoewel op de invoice staat dat er een nieuw scherm is ingezet, ben ik er bijna zeker van dat dit niet het geval is. Op zich is dat nog niet zo'n probleem, als er maar niet opnieuw stof tussen het scherm gaat zitten...

Eind goed al goed, toch? Nou, niet echt :9 Vanochtend de laptop aangezet, opengeklapt, en (hoe is het mogelijk zou je denken) een krak en een piep verder en het scherm zit los. Nu blijkt het linker-scharnier naar zn grootje te zijn. |:( |:(

Maandag maar eens bellen naar nextgenmobiles, en kijken wat zij hierop te zeggen hebben. De laptop opnieuw opsturen naar Denemarken (=2maanden weg) is echt geen optie. Ik vind dat ze nu maar eens echte service moeten leveren, en gewoon de losse onderdelen naar nextgenmobiles op moeten sturen, zodat de laptop nu eens een keer wel binnen een redelijke tijd gemaakt kan worden 8)7

Dat de service van Zepto slecht was, wist ik al, maar dit gaat me toch echt te ver. Voor mij dus nooit geen Zepto meer, hoe goed de prijs/prestatie verhouding ook is :( :(

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
Anoniem: 181666 schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 19:39:
Na dik 7 weken heb ik dan eindelijk mijn laptop weer terug. Tot nu toe is ie nog niet uitgevallen door oververhitting, en ook de speakers doen het weer naar behoren. Het stof achter het scherm is ook verwijderd. Hoewel op de invoice staat dat er een nieuw scherm is ingezet, ben ik er bijna zeker van dat dit niet het geval is. Op zich is dat nog niet zo'n probleem, als er maar niet opnieuw stof tussen het scherm gaat zitten...

Eind goed al goed, toch? Nou, niet echt :9 Vanochtend de laptop aangezet, opengeklapt, en (hoe is het mogelijk zou je denken) een krak en een piep verder en het scherm zit los. Nu blijkt het linker-scharnier naar zn grootje te zijn. |:( |:(

Maandag maar eens bellen naar nextgenmobiles, en kijken wat zij hierop te zeggen hebben. De laptop opnieuw opsturen naar Denemarken (=2maanden weg) is echt geen optie. Ik vind dat ze nu maar eens echte service moeten leveren, en gewoon de losse onderdelen naar nextgenmobiles op moeten sturen, zodat de laptop nu eens een keer wel binnen een redelijke tijd gemaakt kan worden 8)7

Dat de service van Zepto slecht was, wist ik al, maar dit gaat me toch echt te ver. Voor mij dus nooit geen Zepto meer, hoe goed de prijs/prestatie verhouding ook is :( :(
Op welke wijze heb jij bewezen dat de laptop een hitte afvoer probleem heeft? Ik heb welliswaar een zepto znote 6224w ipv 6214w maar ook ik heb last van een notebook die zichzelf uitschakeld tijden het gamen (TF2).

Ik zit er zelf aan te denken om een document op te stellen en daarbij de grafieken toe te voegen van HW Monitor Pro. Idle is hij namelijk rond de 75 C maar tijdens gamen schiet het naar 110C.

[Voor 5% gewijzigd door falcon4ever op 14-09-2008 00:00]

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:38
wat wil je daar mee gaan doen dan?

falcon4ever schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 23:59:
Op welke wijze heb jij bewezen dat de laptop een hitte afvoer probleem heeft? Ik heb welliswaar een zepto znote 6224w ipv 6214w maar ook ik heb last van een notebook die zichzelf uitschakeld tijden het gamen (TF2).

Ik zit er zelf aan te denken om een document op te stellen en daarbij de grafieken toe te voegen van HW Monitor Pro. Idle is hij namelijk rond de 75 C maar tijdens gamen schiet het naar 110C.
Bij de RMA heb ik een logfile van Everest gedaan met de temperatuur van de CPU (GPU kan niet uitgelezen worden bij de 6214W). Heb je hier altijd al last van, of is het iets van de laatste tijd? Anders zou je ook even de fans kunnen checken op stof...Moet je wel even het toetsenbord losschroeven :P

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 181666 op 14-09-2008 14:06]

• falcon4ever
Ik heb hier sinds de zomer last van, (dus de warme dagen). Het toetsenbord is er al afgeweest om te checken of er een stoftapijtje ligt, maar dat is niet het geval (hooguit wat haartjes en krummels).

Ok, ik heb vanmiddag via HW monitor pro een grafiekje gemaakt (GPU/CPU core1&2)/HD) en daarbij is duidelijk te zien dat bij load de GPU zich op zo'n 116+ C zit. Daarnaast is ie vanmiddag ook weer een keer uitgevallen. (Ik denk dat de auto shutdown op 120C zit).

Ik denk dat ik gewoon van de week maar es de zeptoshop ga bellen hoe we dit kunnen afhandelen, want het is van de zotte dat je een gamer laptop koopt maar niet kan gamen wegens oververhitting van de gpu.

Weet je zeker dat er geen stof tussen de fans zit? Bij de 6214W moet je eerst de koeler van de videokaart loshalen voordat je bij de ventilator (en het stof) kunt komen...

[Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 181666 op 15-09-2008 00:03]

• falcon4ever
Anoniem: 181666 schreef op zondag 14 september 2008 @ 21:09:
Weet je zeker dat er geen stof tussen de fans zit? Bij de 6214W moet je eerst de koeler van de videokaart loshalen voordat je bij de ventilator (en het stof) kunt komen...
Voorzover ik kan zien zit er maar 1 fan in (foto's zijn van een maand geleden):
http://falcon4ever.pcsx2.net/zepto6224w/IMG_0004.JPG
http://falcon4ever.pcsx2.net/zepto6224w/IMG_0007.JPG

Na het openen heb ik het zichtbare stof/zooi met een zachte doek eraf geveegd dus het ziet er redelijk schoon uit. Alles wat op het mobo vast zit (koelers e.d.) maak ik niet los ivm garantie.

Ik weet trouwens niet of het verstandig is dat ik hier steeds reageer aangezien het niet het 6224w topic is.

*edit*
@HammerT: Bedankt voor je foto!
Zo te zien is de layout dus vrijwel identiek. Dus om bij de ruimte linksonder de fan te komen moet het hele koelpaneel/hittegeleider eraf... :/

*edit2*
@Thyss:Ik vraag me af of het wel zo verstandig is om zelf het koelblok eraf te halen ivm garantie (ik heb nog zo'n 12 maanden). En bij het loshalen zal ik zeker ook de koelpasta opnieuw op de gpu moeten aanbrengen of heb jij gewoon de 'oude' gerecycled.

[Voor 44% gewijzigd door falcon4ever op 15-09-2008 15:34]

• HammerT
nee zo:

http://hammert.nl/upload/GoT/IMG_1183.png

Er zit inderdaad maar een fan in, was typfoutje :P Maar ik zou toch eerst even dat koelblok loshalen en eens goed afstoffen voordat je een RMA aanvraag doet... Bij Zepto zijn ze nu niet bepaald snel met reparaties :9 |:(

108886

Misschien wat off-topic

1) Maar mijn interne Zepto 6214w, ziet er net hetzelfde uit als de foto's van de 6224w en niét zoals de 6214w zoals hier net boven vermeld werd... Vreemd...

2) Iemand al 4Gb Ram geprobeerd? (maar met win vista ultimate 32 bit zal maar 3 gig gebruikt worden zeker?)

• HammerT
Bedoel je dat de bevestiging over je cpu anders is?
Of snap je gewoon niet dat de heatpipe van de gpu is op mijn foto? ;)

Ja maar waarom zou je niet gewoon overstappen naar 64bit dan?

• HammerT
Ik wil een nieuwe (grotere) batterij kopen voor m'n 6214W. Maar op de site van zepto staat dit model er niet meer bij, is er eentje nog wel compatible oid?

Zeptoshop heeft er ook nog eentje staan "12 cells extra batterij voor 6024W, 6224W en 6324W", maar ik weet dus niet of die het zelfde zijn als voor de 6214W :/
Mail ze even! Ik zou zeggen dat 't de goede is, maar zij weten 't wel ietsjes beter!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• HammerT
Ja had ik ook net gedaan, maar een ervaring van een mede zepto eigenaar vind ik vaak wat prettiger. ^^
That's true... Ik kan 'm helaas niet beantwoorden..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:07

steveman

Comfortabel ten onder

HammerT schreef op maandag 24 november 2008 @ 20:38:
Ik wil een nieuwe (grotere) batterij kopen voor m'n 6214W. Maar op de site van zepto staat dit model er niet meer bij, is er eentje nog wel compatible oid?

Zeptoshop heeft er ook nog eentje staan "12 cells extra batterij voor 6024W, 6224W en 6324W", maar ik weet dus niet of die het zelfde zijn als voor de 6214W :/
Die van een 6615 past er ook in!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

108886

Beste mensen, misschien een vreemde opflakkering van deze topic, maar aangezien voor velen onder ons de garantie op z'n einde begint te lopen vroeg ik me eigenlijk af of de garantie te verlengen valt zoals je bij Apple applecare kan bestellen...?

Nog 2 extra vraagjes, gewoon voor de zekerheid:

*Als ik 2x2GB RAM-latjes wens te kopen (4GB dus)... Welk type koop ik dan het best? is dat DDR2 PC5300 - 667MHZ ? Is dit nog eenvoudig te verkrijgen en wat kost dit zo ongeveer?

*Wat soort harde schijf zouden jullie aanraden als ik een 200+Gb (STILLE 7200rpm?) harde schijf zou zoeken? En wat voor type zou het moeten zijn? (SATA hoeveel inch is dit?)

Hoe zit het trouwens nog met jullie ervaringen met de 6214w? Hehe, hier nog steeds erg tevreden, alleen begint 2GB en slechts 1280x800 wat tegen te steken bij het photoshoppen en het gebrek aan DVI/HDMI is pijnlijk met een 46" Bravia. Ook het lawaai van de harde schijf en sporadisch falende stand-by steekt soms ook wat tegen. ... Overklokken vd videokaart blijft een plezier... Al bij al eigenlijk kleinigheden waaraan k me erger voor een 2-jaar oude laptop die nog steeds goed kan competeren/evenaren met de meeste laptops rond de 1000€.
108886 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 21:56:
Beste mensen, misschien een vreemde opflakkering van deze topic, maar aangezien voor velen onder ons de garantie op z'n einde begint te lopen vroeg ik me eigenlijk af of de garantie te verlengen valt zoals je bij Apple applecare kan bestellen...?
Contact daarvoor Zepto even, voor zover ik 't weet kan dit niet
*Als ik 2x2GB RAM-latjes wens te kopen (4GB dus)... Welk type koop ik dan het best?
is dat DDR2 PC5300 - 667MHZ ? Is dit nog eenvoudig te verkrijgen en wat kost dit zo ongeveer?
Let erop dat je zogenaamd SO-DIMM geheugen koopt, speciaal voor laptops..
4GB kost je ongeveer 4 tientjes en was makkelijk te vinden via de PriceWatch
*Wat soort harde schijf zouden jullie aanraden als ik een 200+Gb (STILLE 7200rpm?) harde schijf zou zoeken? En wat voor type zou het moeten zijn? (SATA hoeveel inch is dit?)
Zelf heb ik goede ervaringen met de Hitachi Travelstar 7K200 HTS722020K9SA00
Heb ik iets meer dan 'n jaar gebruikt en is de snelste 200GB'er 7200rpm'er die er is, lekker stil en voldoet.
Zelf heb ik vandaag een Seagate Momentus 7200.3 ST9320421ASG aangeschaft, momenteel de snelste en grootste 7200rpm HDD die er is (en 't scheelt maar 15,- met die 7K200, dus misschien 't overwegen waard)
Hoe zit het trouwens nog met jullie ervaringen met de 6214w?
Vond 't altijd een plezier om op te werken, ook al heb ik 'm maar drie maandjes gebruikt..
Toendertijd kwam natuurlijk de 6224W, die ik gelijk bestelde, vooral omdat die een resolutie heeft van 1440x900.
Hehe, hier nog steeds erg tevreden, alleen begint 2GB en slechts 1280x800 wat tegen te steken bij het photoshoppen
Kan ik begrijpen! En zo'n 4GB kitje kost tegenwoordig toch niet meer zoveel, dus idd 't overwegen waard.
Helaas kun je de resolutie niet zo 1,2,3 opkrikken :9
en het gebrek aan DVI/HDMI is pijnlijk met een 46" Bravia.
Toendertijd was VGA wel hot.. DVI had er best opgemogen en van HDMI was nog geen sprake natuurlijk.
Misschien kun je 'n VGA-DVI converter gebruiken? Of 'n VGA-HDMI converter als die bestaan..
Ook het lawaai van de harde schijf en sporadisch falende stand-by steekt soms ook wat tegen. ...
Harde schijf? Welk type? Al oud? Vaak geformatteerd? Standby kan ik niks over zeggen...
Overklokken vd videokaart blijft een plezier...
:D
Al bij al eigenlijk kleinigheden waaraan k me erger voor een 2-jaar oude laptop die nog steeds goed kan competeren/evenaren met de meeste laptops rond de 1000€.
Vind ik dus ook! De videokaart is wat outdated vind ik, maar daar is ook alles wel mee gezegd..
Ligt natuurlijk ook wel 'n beetje aan de CPU en 't aantal GB geheugen wat je hebt, maar toch, nog steeds erg mooi laptopje. Zelf ben ik wel blij dat ik de overstap heb gemaakt naar 'n 6224W, die inmiddels ook al 1,5 jaar is!

108886

Hartelijk dank CLB voor je snelle en uitgebreide respons!
Misschien zal ik dan Zepto wel eens contacteren, ik hou je zeker op de hoogte... Want ook al is ie 2 jaar oud, dat wil niet zeggen dat ik niets meer over heb voor m'n 1380€ die ik er destijds aan gegeven heb :)

De harde schijf betreft de originele " 100GB 7200omdr. SATA Hitachi " Eigenlijk amper geformatteerd, maar hij maakt al (van in den beginne) een krakend typisch HD-geluidje zodra hij read/write functies doet :+ en dat is soms vervelend, vooral 'snachts als het stil is...

Bedankt voor je pricewatchlinks! 4GB ram zal er snel aankomen!

Voor de rest wil ik nog even zeggen dat ik nog steeds erg fanatiek omga met mijn beestje, elke week grondig kuisen, elke 2 maanden ook intern stofzuigen en afstoffen... Ik weet wel niet of ik nog een Zepto zou kopen. Tegenwoordig is de laptopmarkt zo verzadigd... Misschien weer tijd voor een stille snelle desktop met de zepto als travelmate :-) aangezien ik nu toch ook niet zo heel veel onderweg ben...

Voor hoeveel zou je deze zepto nog van de hand kunnen doen schatten jullie? 5 of 600€? (niet dat ik dat echt van plan ben, maar zo na 3 jaar zal het vrees ik als grafisch designer zeker tijd worden voor iets nieuws.)
Hmm €500 / €600,- krijg je er bij lange na noooooit meer voor..
Heb getracht mijn (veel betere) 6224W te verkopen en daar werd hoogstens €600,- op geboden 8)7

Wilde zelf wel weer 'n nieuwe 14,1" Zepto, maar heb toch besloten om maar lekker te wachten aangezien ik net
de hardware heb besteld om m'n 6224W te upgraden (4GB RAM en 320GB HDD) en ik 't daarmee wel weer 'n tijdje volhoud!

EDIT: @ musback: WACHT CHECK DE DATASHEET! IK WEET NIET OF DE 6214W 4GB RAM AANKAN!

[Voor 11% gewijzigd door CLB op 09-01-2009 22:37]

108886

@ CLB, wees gerust, zo overhaast ga ik niet tewerk hoor, bedankt voor je zorg!... ben rustig aan het rondsnuffelen voor prijzen...
Maar zou me verbazen mocht hij geen 4GB aankunnen? (ongeacht 32/64bit)

Zijn er hier mensen die der ondertussen 4Gb in hebben geprikt?
In de Datasheet staat namelijk:
Memory DDRII 2 slots, max 2GB, Up to 667 MHz / PC5300

En dat hij 't niet aan zou kunnen ligt aan 't moederbord/ chipset ;)

(neenee dat begreep ik wel. Maar straks zeg ik 'ojoh bestel 4GB en werkt 't niet)

[Voor 12% gewijzigd door CLB op 09-01-2009 23:45]

• HammerT
Nou veel beter... CLB... je videokaart is ongeveer 1,5 keer sneller. De rest is allemaal het zelfde. Zou je echt niet nog 500 euro kunnen krijgen voor een 6214W?

En je kon toendertijd toch gewoon je laptop al met 4gb bestellen. Ik heb toen nog getwijfeld om een single slot met 2GB te kopen, dat heb ik toen niet gedaan (helaas).

Edit: Intel 945 ondersteund gewoon 4gb RAM, in dat datasheet duiden ze gewoon op het maximale geheugen per slot. HIER

[Voor 23% gewijzigd door HammerT op 09-01-2009 23:51]

108886

Dat doet me deugd om te horen HammerT! Bedankt voor de info... En uiteindelijk... Voor 40€ zou het nu ook niet echt een ram(p) zijn mocht het ram niet werken :+

Maar 4gb here I come.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:33

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

De Intel 945-chipset zal 4GB slikken, maar adresseert maximaal 3.3GB ongeacht hoeveel bitjes je OS ook heeft. Ook al heeft Intel zo'n mooie specsheet, meer dan 3.3GB adresseren doet hij niet.
HammerT schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 23:46:
Nou veel beter... CLB... je videokaart is ongeveer 1,5 keer sneller.
De rest is allemaal het zelfde. Zou je echt niet nog 500 euro kunnen krijgen voor een 6214W?
Betere videokaart, veel betere resolutie, mat scherm wat je nergens meer vind, betere processor, meer RAM.
En je kon toendertijd toch gewoon je laptop al met 4gb bestellen.
Ik heb toen nog getwijfeld om een single slot met 2GB te kopen, dat heb ik toen niet gedaan (helaas).

Edit: Intel 945 ondersteund gewoon 4gb RAM, in dat datasheet duiden ze gewoon op het maximale geheugen per slot. HIER
My bad! I'm sorry!

108886

Ergens las ik dit
a system that has 4 GB of system memory installed, it is not possible to
use all of the installed
memory due to system address space being allocated for other system
critical functions. These
functions include the following:

• BIOS/firmware hub (2 MB)
• Local APIC (19 MB)
• Digital Media Interface (40 MB)
• Front side bus interrupts (17 MB)
• PCI Express configuration space (256 MB)
• MCH base address registers, internal graphics ranges, PCI Express
ports (up to 512 MB)
• Memory-mapped I/O that is dynamically allocated for PCI Conventional
and PCI Express add-in cards.
Maar dan vraag ik me af... Waar slaat hij dit allemaal dan op bij 2GB?
Maar i'll take my chances, al is het dan maar 1,3GB extra, dat zal nog boosten.

Hoewel ik het erg vreemd blijf vinden... Ik zal de zepto forums eens afschuimen.

• HammerT
Nee systeem functies krijgen ook een adres toegewezen. Aangezien je maximaal 32bit aan adres ruimte hebt met de 945PM chipset heb je maximaal 4GB adres ruimte. Nu neemt het systeem ongeveer 800M geheugen adressen in, en houd je nog maar ongeveer 3200M aan adressen over om je ram te alloceren.

• HammerT
En mijn 6214W is dan ook eindelijk kapot gegaan. Hij geeft geen beeld meer, en ook niet op de externe monitor. Soms als hij boot even wel met een heleboel artifacts, maar dan crasht na een tijdje toch weer met een bluescreen of gewoon een harde herstart.

Ik hoop dat ze wel een beetje coulant zijn met garantie e.d.
Als je nog garantie hebt is 't geen probleem hoor.. Je krijgt waarschijnlijk zelfs 'n nieuwe laptop.

Je moet even een RMA aanmelden via de Zepto Live Chat.

Ikzelf heb 't gisteren ook gedaan, aangezien m'n scherm verragd was, binnen kwartiertje geregeld.

• HammerT
Ja er is nu niemand online op de live chat, zal morgen wel even proberen en anders moet ik denned bellen toch? Heb jij hem eigenlijk direct naar denemarken gestuurd?

Ik heb me laptop namelijk eind december 2006 gekregen, dus eigenlijk is hij net een maand over de garantie.

Als ik geen garantie krijg kan ik nog proberen om ergens een 7600go te vinden, want een reparatie door zepto zal toch wel veel te duur worden.
Anders kun je even contact opnemen via DenneD ja, maar die zeggen 't zelfde.
Ik heb 'm nog bij N4All gekocht toendertijd, maar heb 'm gelijk naar Denemarken gestuurd ja.

Had carry in garantie, maar UPS heeft 'm gewoon gepickupped en de kosten zijn voor Zepto zelf...

Vanaf hier vind je nog wat meer recentere info: Zepto Znote 6224W / 6324W / 6625WD - Deel 5

• HammerT
Ja ik volg het andere zepto topic ook, had dus ook gelezen van jou RMA.

Maar het stomme is dat m'n laptop al artifacts gaf in games als ik hem uit sleep mode haalde. Ik dacht dat het misschien iets met de driver was, maar blijkt dus toch dat hij langzaam aan het doodgaan was.

Ik heb alleen geen carry-in garantie..
Carry in zou betekenen dat ik 'm zelf zou moeten afleveren bij Zepto heh qua kosten, dat is juist niet zo!

Dus zij betalen de verzendkosten en dergelijke, terwijl je dat normaal alleen krijgt bij pick-up-and-return garantie.

• HammerT
Oh ja bedoel ik :P

Sow he een paket naar dk sturen kost al snel 70 euro :/

Ok, ik lees nu dat verhaal van ajampaniki op notebookreview maar die was dus ook net na de garantie. Ik heb ook een keer een garantie drama doorlopen met een probleem met het beeld. Maar we zullen het wel zien morgen.

• HammerT
Wat een wachttijden bij die live chat, vannochtend aan gezet om 10.00 ofzo. Vanmiddag om 15.00 was ik nog aan het wachten. Alleen toen moest ik weg en ben ik wel aan de beurt geweest (16.30 was het alleen net dicht toen ik weer terug kwam)..

pfff

Ik hoop echt dat ze nog wat voor me willen doen, de man bij nextgenmobiles was alleen niet erg hoopvol. Die zei dat ze niets doen met de nvidia problemen (wat mij stug lijkt eigenlijk). Is het niet in nederland zo geregeld dat je een vervangend product krijgt als er een productie fout in zit?

• ajampaniki
  • Laatst online: 26-05 11:35
HammerT schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 19:45:
Oh ja bedoel ik :P

Sow he een paket naar dk sturen kost al snel 70 euro :/

Ok, ik lees nu dat verhaal van ajampaniki op notebookreview maar die was dus ook net na de garantie. Ik heb ook een keer een garantie drama doorlopen met een probleem met het beeld. Maar we zullen het wel zien morgen.
Ik zat dus nog net binnen de garantie, had geluk. Maar ik denk echt dat ze weinig voor je gaan doen hoor. Heb al gelezen dat iemand 2 dagen te laat was en dat hij niet meer geholpen werd.

Als de international livechat niet werkt zou ik gewoon naar die van de DK site gaan. Die willen ook nog wel helpen. En ze zeggen misschien dat dat niet kan, maar dat is gewoon bs. Zitten allemaal in het zelfde systeem.
Je wordt allemaal geredirect naar 1 chatbox, dus is allemaal 1 pot nat!
En wachten van 10.00 tot 15.00 lijkt me vrij vaag.. Hoeveel mensen stonden er wel niet voor je in de rij :?

Ik heb dus m'n RMA vandeweek aangemeld... Stond 6e in de rij, duurde denk 10 minuutjes...

@ HammerT: Wie kan aantonen dat jouw GPU die productiefout bevat? En komt die pas opzetten na 2 jaar? Daar is 't denk erg moeilijk op te spelen, want Zepto zelf is ook niet gek.. Maarja 't is afwachten...
Tevens moet je hopen op coulance / garantie, maarja toch is de 2 jaar garantie eigenlijk afgelopen!

Keep us informed!

• HammerT
http://www.engadget.com/2...uy-new-problem-free-gpus/
In andere woorden; er zijn problemen met de GPU's en nvidia probeert het een beetje af te poeieren.

En dit zegt toch ook wel genoeg:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=271289

En als het goed is zijn dit soort dingen best goed geregeld in nederland waardoor de fabrikant best wel evengoed nog met een oplossing moet komen. Maar ik ga het gewoon eerst netjes vragen ;)

[Voor 24% gewijzigd door HammerT op 07-02-2009 11:36]

• HammerT
Stelletje pessimisten!
You said:
so... I will still recieve warranty?
International 1:
Yes you will.. I will send you a return labal on a mail. You will have this mail within ½ hour.

• ajampaniki
Niet vergeten om de chat log naar jezelf te mailen? Heb je iig bewijs.

• HammerT
Ik heb hem wel bewaard, maar niet via de mail ofzo. Maar ik heb een rma nummer gekregen, dat lijkt me best wel voldoende :P En ik had btw geen pick-up and return garantie maar UPS komt hem wel ophalen, wel goed geregeld d:)b

• ajampaniki
HammerT schreef op maandag 09 februari 2009 @ 18:31:
Ik heb hem wel bewaard, maar niet via de mail ofzo. Maar ik heb een rma nummer gekregen, dat lijkt me best wel voldoende :P En ik had btw geen pick-up and return garantie maar UPS komt hem wel ophalen, wel goed geregeld d:)b
Ja die pick-up and return is blijkbaar gratis. Ik had het ook niet en het werd ook gewoon gratis opgehaald. Wel goede service dus. Als je er dus wel voor betaald heb ben je dus gewoon goed genaaid.

• michieldg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-01-2022
Arg! mijn laptop is nu weer kapot :/ Ik denk dat de videokaart kapot is, ik kan alleen nog opstarten in veilige modus en dan zie ik rare artifacts als laag over het beeld heen. Zowel Vista als XP (dual boot) wil niet meer opstarten. Verder had ik maar een jaar pickup&return garantie.

Dus wat moet ik nu doen? Hem terugsturen naar Zepto? Hoe? Met wie moet ik daar contact over opnemen? En wat zal dat gaan kosten? Ben ik hem dan weer 3 maanden kwijt?

Of kan ik hem beter hier ergens laten repareren, of is dat niet mogelijk?

Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen, ben nu in staat op mn laptop het raam uit te gooien en een normale desktop te kopen :/
Surf even naar www.zepto.com (de global site) overdag en zie linksonder de 'livechat'
Zij kunnen je vast en zeker beter op weg helpen dan ons! Succes!

108886

Damn da's balen om te horen.... Had je je laptop overclocked of zo?
een tip: als je hem niet meer laat herstellen gebruik hem dan als home server/NAS/.... zet hem op energy saving mode, houdt het scherm dichtgeklapt en stuur hem op remote basis aan via je nieuwe desktop ;)

zo gebruikt het hele gezin hier nog een oude pavillion waarvan de videokaart 2 jaar geleden sneuvelde. ;)

@ de zepto: Hier doet ie het nog steeds 100%, maar ik hoop m'n investering wel langer dan 4 jaar te gebruiken... voorlopig houdt ie het prima vol. misschien wel dankzij het maandelijkse stofzuigen en reinigen :Y)

veel succes iig! misschien kan je wel een soort extended warranty lospeuteren of zo?

• michieldg
Nee ik heb hem niet overclocked. Gewoon standaard, nooit iets speciaals mee gedaan.

International 1:
So the computer is out of warranty.. If it is the graphics card that has to be exchanged, then we have to change the entire motherboard.. This is quite expensive. The spare parts cost alone is about €400
You said:
so 400 is only the graphics card?
You said:
or does that also involve the motherboard
International 1:
It a new motherboard and graphics card

400 euro dus + kosten voor versturen :/ Ik vrees dat dit het einde van mijn 6214w is. Ik ga een nieuwe desktop kopen. Als er iemand geinteresseerd is in mijn kapotte laptop, of in losse onderdelen hoor ik dat graag. Behalve dus het moederbord en de videokaart mankeert er niks aan, alles is in goede staat.
Hmm beste prijzen =s
Bij mij is nu 2x vervangen: Scherm, moederbord, inverterboard, toetsenbord

Wil je 'm ook helemaal kaal verkopen? Dus alleen de body? Vind 't wel leuk om te hebben :)

• HammerT
Hoe goed is je accu nog? Misschien wil ik hem wel overnemen.

Pff, ik voel me we een beetje een aasgier zo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• michieldg
HammerT schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 21:14:
Hoe goed is je accu nog? Misschien wil ik hem wel overnemen.

Pff, ik voel me we een beetje een aasgier zo
accu doet het nog prima, weinig gebruikt omdat ik hem vaak aan netstroom heb gehangen. :)

Alles is te koop nu, heb een nieuwe desktop besteld.

• michieldg
Iemand misschien toch nog geinteresseerd in mijn oude 6214w? :)
Accu misschien... Hoelang geeft Windows aan dat die nog kan werken op 'energiebesparing' en 'hoge prestaties' ? En toetsenbordje!

[Voor 6% gewijzigd door CLB op 08-10-2009 14:18]

• HammerT
Lijkt me niet dat hij dat kan checken als de laptop niet meer werkt :/

Maar PM ff wat je er nog voor zou willen hebben, eigenlijk mag het niet hier :P
Kan toch dat die het nog weet.. Voor de rest heb je gelijk natuurlijk :)

• crazyheinz
Kheb identiek hetzelfde probleem als michieldg, ook mijn grafische kaart heeft artifacts, en kan ook enkel in veilige modus erin. En het leuk aan die grafische kaarten van zepto is dat ze een andere pcb hebben vergeleken met degene die op ebay staan enz.
Mijn 6615WD ook naar de zak, had ook net een ander scherm er in gestoken. Niet zo fijn om te lezen dat ze 400 euro vragen, ikzelf kon ze nog niet bereiken via mail, 'out of office' kreeg ik en nog altijd geen antwoord.
Livechat is precies hele dagen offline :|

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 18:28

PowerSp00n

There is no spoon

crazyheinz schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 20:11:
ikzelf kon ze nog niet bereiken via mail, 'out of office' kreeg ik en nog altijd geen antwoord.
Livechat is precies hele dagen offline :|
Bellen is de enige optie nog tegenwoordig, zelfs e-mail doen ze bijzonder weinig meer mee...

• crazyheinz
Wat een fijn bedrijf zeg :| Volgende laptop zal toch niet meer van zo'n klein merkje zijn :o
Achja klein... is erg subjectief =) In NL vrij klein, Scandinavie bijvoorbeeld het grootste =)

• crazyheinz
CLB schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 13:29:
Achja klein... is erg subjectief =) In NL vrij klein, Scandinavie bijvoorbeeld het grootste =)
Klein in bereikbaarheid allesinds. En klein in dienstverlening..

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-06 21:11
HammerT schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 17:14:
Wat een wachttijden bij die live chat, vannochtend aan gezet om 10.00 ofzo. Vanmiddag om 15.00 was ik nog aan het wachten. Alleen toen moest ik weg en ben ik wel aan de beurt geweest (16.30 was het alleen net dicht toen ik weer terug kwam)..

pfff

Ik hoop echt dat ze nog wat voor me willen doen, de man bij nextgenmobiles was alleen niet erg hoopvol. Die zei dat ze niets doen met de nvidia problemen (wat mij stug lijkt eigenlijk). Is het niet in nederland zo geregeld dat je een vervangend product krijgt als er een productie fout in zit?
op welke site zie jij live chat staan dan? heb je een linky voor me? want op de global site staat al weken livechat op offline

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

Zoals je iets verder naar boven kan lezen is de chat niet meer in gebruik. Support lijkt trouwens overgenomen te zijn door "Service Provider ApS". Telefonische support is wel ok, en komen in mijn geval zoals afgesproken na het weekend (vandaag dus) met de informatie over de status waar ik om vroeg...

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-06 21:11
als dat niet meer in gebruik why in the HELL staat die online support nog op hun websites!? ik daar weken telkens kijken naar die kut status.... nou ja dan bel ik morgen wel.

iemand een idee wat kosten zijn als je naar zepto international nr belt?

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

Kijk bij je provider, dat verschilt namelijk... Bij Tele2 kost het 4 cent per minuut, ik hang er redelijk makkelijk aan de lijn dus. Wachttijd is erg kort, je hebt redelijk direct iemand aan de lijn.

• michieldg
Hoe gaat het met jullie RMA's? Denk dat ik de laptop maar gewoon hou als servertje of zo. Wel retezonde natuurlijk.

• HammerT
Mijne is net na de garantie nog gefixed in januari dit jaar.

Hij werkt wel ok, maar valt wel eens uit met een zooi artifacts, eenmaal in de 2 weken oid. Ben nu aan het kijken of ik misschien nieuwe cellen in mn accu kan zetten want aan de 30min accu tijd heb ik ook niet veel.
Ik ga ook is kijken naar het modden van m'n accu, aangezien ik er toch 'eentje over heb'..
Heb daarnet namelijk een nieuwe gekocht, dus kan mooi die oude gebruiken om proberen te pimpen!

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee