Zepto Znote 6214W / 6314W - Deel 2

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 11.838 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik heb mijn laptop eindelijk weer terug. Het scherm is vervangen dus dat doet het gewoon weer. Alleen wordt de cpu nog steeds 95 graden bij een potje Company of Heroes (en waarschijnlijk ook bij andere cpu intensieve spellen) :? Ik denk dat het vooral de combinatie gpu + cpu intensief is wat de boel zo heet maakt.
Denk niet dat ik m nog een keer terug ga sturen, ik wil hem niet weer een maand kwijt zijn |:(

@HammerT zou je misschien ook eens COH kunnen draaien (min. 1 uur) ben benieuwd hoe heet de cpu dan bij jou wordt. Misschien een domme vraag, maar wat bedoel je precies met twee calc venstertjes open zetten en laten rekenen :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2007 16:54 ]

Verwijderd

ik gok SuperPI?

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
Nee gewoon steeds macht van 3 doen in calculator, maar omdat we een dual core hebben moet je er 2 gebruiken :P Dat doe ik gewoon op de cpu te sressen

Maar ik ga geen CoD spelen :P Vanmiddag misschien een paar potjes C&C (is volgens mij meer cpu intensief dan CoD) ik heb ook niet alle tijd in de wereld dus...

Verwijderd

COH is Company of Heroes, geen COD :9 Maar C&C Tiberium Wars is ook prima om de cpu temp te meten. Afgelopen nacht heb ik de cpu eens flink laten stressen met de Everest benchmark voor cpu's.
Hoogste gemeten temperatuur was 98 graden, lijkt me niet echt gezond dus :? Gelukkig heb ik nog een Zalman notebook cooler (NC1000) want om nu iedere keer bij een cpu intensief spel op de 98 graden uit te komen lijkt me niet echt gezond... |:(

Edit: Zit er ook sterk aan te denken om de cpu te gaan undervolten. Hierdoor zou de temperatuur in theorie een stuk lager uit moeten komen, weet alleen niet of dit nu de ideale oplossing is :*)

Edit 2: Met NHC heb ik nu de cpu op 1.0250v gezet. 1.0125v gaf 1 error na 40min. prime, normaal krijgt de cpu 1.2375v. Ik draai nu opnieuw 2x prime95 (per core 1). De temperatuur lijkt nu niet boven de 80/84 uit te komen. Als dit stabiel blijft draaien zou dat een winst van 18/14 graden opleveren :9 :9

Na een half uur Company of Heroes wordt de cpu nu slechts 75graden, voorheen was dat 96 :*)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2007 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen nacht heb ik 2x prime 95 gedraait op 1.0250v, ingesteld met NHC (Everest geeft 1.14v aan)
In totaal heeft de test 14 uur gedraaid, zonder foutmeldingen. Ik denk dat ik nu wel mag aannemen dat de boel stabiel loopt. Maximale temperatuur was overigens 85 graden (vs 98 graden voorheen) en het gemiddelde lag op 79.6 (voorheen 89) Best netjes toch? :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Klinkt goed inderdaad! Wel lekker hoor dat die nu lekker stabiel draait :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Laatst online: 27-06 10:45
Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 16:50:

Edit 2: Met NHC heb ik nu de cpu op 1.0250v gezet. 1.0125v gaf 1 error na 40min. prime, normaal krijgt de cpu 1.2375v. Ik draai nu opnieuw 2x prime95 (per core 1). De temperatuur lijkt nu niet boven de 80/84 uit te komen. Als dit stabiel blijft draaien zou dat een winst van 18/14 graden opleveren :9 :9

Na een half uur Company of Heroes wordt de cpu nu slechts 75graden, voorheen was dat 96 :*)
Hoe doe je dat precies in NHC? Ik zie zo'n rijtje met multplier settings. Kun je me vertellen welke instellingen jij dan hebt?

Afbeeldingslocatie: http://img216.imageshack.us/img216/7853/nhcla7.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Westmania op 30-09-2007 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
nog iemand iets gehoord van de zepto's @ repaircenter?

Ik had vorige week nog gebeld en vroeg waarom ze zo lang weg zijn. Remco gaf mij als antwoord dat zij misschien een oplossing hebben gevonden voor de warmteontwikkeling van de zepto's en dat ze naar China moeten voor reparatie...

Ik weet niet hoe lang ik het nog zonder laptop vol hou hoor. Heb hem echt nodig voor studie enzo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij is niet naar China geweest hoor :9 Misschien dat daarom alles nog steeds zo heet wordt op stock settings 8)7

@Westmania: In NHC heb ik alleen beide instellingen voor een multiplier van 12x ingesteld op 1.0250v. Aan de overige instellingen heb ik niets veranderd. Hoe ver je kan undervolten hangt wel af van je cpu. Als ik twee stappen lager (of meer) ging kreeg ik BSODs en één stap lager resulteerde in één fout bij de prime95 stresstest.

Op de huidige instellingen (1.0250) draaide het systeem 24 uur prime95 (2maal per core 1) zonder fouten... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michieldg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-01-2022
Mijne is nu 8 weken weg :/
Wacht nog steeds op de status uit Denemarken. Ik heb wel een RMA nummer maar die werkt niet goed 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al nieuws over je laptop? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michieldg
Vandaag is hij naar me opgestuurd, mocht eens tijd worden na 8 weken :/ Dus maandag is hij weer hier als het goed is. Ben benieuwd naar het probleem, want dat wet ik nu nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow na acht weken zou ik wel zeggen "maat, geef me gewoon mijn geld terug en ik koop wel een nieuwe ergens anders..."

dat volledig terzijde; ik ben nog steeds supertevreden over mijn toestel! Ik heb de indruk dat mn batterij een stuk langer nog meegaat in vista, en nu ook in XP sinds de bios-upgrade.

vriendelijke groetjes!
ik hoop dat jullie geloof in het merk zepto niet te erg gekrenkt is, want het blijven echt goeie toestelletjes imo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michieldg schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 17:49:
[...]

Vandaag is hij naar me opgestuurd, mocht eens tijd worden na 8 weken :/ Dus maandag is hij weer hier als het goed is. Ben benieuwd naar het probleem, want dat wet ik nu nog steeds niet.
Ben benieuwd of ze een oplossing hebben voor dat hitte probleem :9

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2007 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michieldg
Ok, sinds gister heb ik hem terug. Probleem is gefixt maar sinds dat hij terug is heb ik weer een nieuw probleem :/
Als ik de laptop op een beeldscherm aansluit heeft mn beeldo p dat beeldscherm een vage groene tint. Op het laptopscherm zelf gaat het wel goed. Blijkbaar is er dus iets met de vga uitgang aan de hand. Ook al op een ander beeldcherm geprobeert, met een andere kabel. gvd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Dat is dus precies het zelfde probleem als dat ik had :/ daarvoor ben ik hem dus ook 7 weken kwijt geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Deze week dacht ik weer eens een spelletje te spelen, leuk genoeg bleek dus dat de me laptop weer doodleuk uitviel tijdens het spelen. Nu kon ik zien aan de logs van NHC dat de temperatuur van me CPU onder de 75 graden was gebleven, dus het moest wel me videokaart zijn.

Ik ben er dus zo mee aan dat ik vanmiddag me laptop open heb gemaakt en het koelblok van me videokaart heb geschroefd. Hier zag ik lekker veel standaard (brakke) koelpasta zitten.
Afbeeldingslocatie: http://hammert.nl/upload/GoT/IMG_1183.png

Nadat ik me potje 90% alcohol en wattenstaafje had gepakt zag de GPU er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://hammert.nl/upload/GoT/IMG_1185.png
(jammer van de slechte foto)

Zelf had ik nog wat arctic silver liggen :*) dus heb ik dat er maar tussen gesmeerd.
Afbeeldingslocatie: http://www.coolercases.co.uk/acatalog/arctic_silver_5.jpg

Daarna heb ik me laptop ff opgestart zonder het toetsenbord in plaats, toen kwam ik er achter dat de fan eigenlijk helemaal niet draait als je niet zo veel doet :P
Afbeeldingslocatie: http://hammert.nl/upload/GoT/IMG_1188.png

Nu kon ik eindelijk CnC spelen zonder dat me laptop uitviel O-)
Afbeeldingslocatie: http://hammert.nl/upload/GoT/IMG_1191.png

Ik heb nu uiteraard het toetsenbord weer op z'n plek zitten met geen enkele uitvaller, de CPU temperatuur blijft zo rond de 70 - 80 graden hangen tijdens het gamen. Misschien als ik deze week nog zin heb vervang ik ook de koelpasta tussen het koelblok en me CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Hoe krijg je dat toetsenbord er zo makkelijk uit? Heb 't al 'n paar keer geprobeerd maar...

Keyboard Montage/Demontage Handleiding

Verwijder de AC adapter en batterij,
en haal de schroeven uit de onderzijde van het notebook (rode cirkels):

Afbeeldingslocatie: http://aycu02.webshots.com/image/30401/2004286175027910145_rs.jpg

Daarna naar de RAM bedekking, waaronder de 3 laatste schroeven zich bevinden:

Afbeeldingslocatie: http://aycu24.webshots.com/image/28863/2004268034799675946_rs.jpg

Nu is de keyboard bodem los, draai het notebook om.
Om de volgende stap te verduidelijken hebben we de 6615WD genomen,
daar in dit notebook beter te zien is wat te doen.
De palletjes onder het keyboard zijn identiek aan die van de 6214W.
Schuif het keyboard rustig naar boven, zo mogelijk gelijkmatig
(met een smal werktuig, zoals een mes, nagel enz.)

Afbeeldingslocatie: http://aycu38.webshots.com/image/30357/2003795607609780713_rs.jpg

Is dit gelukt, moet het er zo uitzien:

Afbeeldingslocatie: http://aycu21.webshots.com/image/29020/2004233580835956388_rs.jpg

De rode cirkel geeft de verbinding met de keyboard kabel aan. De bruine klemmen met de grootste voorzichtigheid naar boven schuiven (met een kleine schroevendraaier).
De keyboard kabel moet goed in de fitting passen, anders funktioneren enige keys niet goed.
Nu het keyboard weer in omgekeerde volgorde inbouwen.
Keyboard met de palletjes in de bovenkant steken, dan doorschuiven tot de klik gehoord wordt. Zoals altijd met gevoel dit doen, niet teveel druk uitoefenen. Dan het keyboard aan de onderkant voorzichtig in de daarvoor bestemde gaten schuiven, zoveel mogelijk gelijkmatig. Druk het keyboard aan de bovenkant in alle hoeken aan, in de richting van het touchpad. Meerdere kliks zullen gehoord worden bij deze actie. Mocht dit problemen opleveren, staan wij paraat u verder te helpen.
Met vriendelijke groet,
Zepto Computers NL

Zelf begrijp ik dit niet: 'Schuif het keyboard rustig naar boven, zo mogelijk gelijkmatig'
Iemand 'n tip om m'n tobo eruit te halen!? Wat bedoelen ze met boven? Naar boven richting de hemel of naar boven richting de QL-buttons?! En met wat voor voorwerp hebben jullie 'm gelicht?
Qoning schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 01:08:
Het toetsenbord verwijderen is niet zo heel lastig, ik heb het net zelf eventjes gedaan. Je moet zoals op de plaatjes staat de schroefjes losmaken. Vervolgens met een dun voorwerp het toetsenbord naar voren schuiven (naar de powerknop toe, gewoon plat), als je een goede lamp op je laptop zet zie je dat hij vastzit met 4 uitsteeksels, als je hem naar voren schuift kan je hem er op een gegeven moment uit tillen (omhoog). Dan moet je hem voorzichtig omkeren, naar je toe.

Ik heb de stekker niet losgehaald aangezien deze goed vast leek te zitten, mijn probleem met de toetsen is echter niet opgelost en ik denk dus dat ze kapot zijn :(
Maar 't lukt me gewoon niet... Waarom moet je dat voorwerp tussendoen?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Ik gebruik helemaal geen voorwerp, gewoon me handen :P

Je moet het toetsenbord naar het beeldscherm duwen (dus eigenlijk niet echt omhoog), als je voor de laptop zit moet je het toetsenbord dus van je af schuiven. Je kan gewoon een paar toetsen pakken en die omhoog duwen, en dan komen de onderste klipjes vanzelf los.

Hoop dat het je zo lukt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is dat je je toetsenbord er niet af krijgt? Dit is inderdaad vrij simpel :9
Even mezelf quoten :)
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 01:29:
- Haal de drie schroefjes aan de onderkant eruit (let op: eentje zit er onder het 'plaatje' waar het geheugen onder zit)
- Steek een dunne platte schroefendraaier tussen het toetsenbord en de behuizing en wrik voorzichtig het toetsenbord los (eerst direct onder de linker ctrl toets, daarna direct onder de 'pijl omlaag' toets)
- Als het goed is komt het toetsenbord nu omhoog, nu voorzichtig de groene connector eraf schuiven en het nieuwe toetsenbord er op dezelfde manier aanhangen.
- Het nieuwe toetsenbord eerst met de twee bovenste lipjes erin schuiven en vervolgens met de twee voorste lipjes vastzetten
- Schroefjes aan de onderkant er weer in
- Laptop aanzetten en zonodig toetsenbord instellingen aanpassen
- Klaaaar!

Succes ermee! :P

Oja, misschien ook handig om meteen de koeler eens uit te stoffen daar onder het toetsenbord, als je toch bezig bent met de boel open maken, wordt je laptop wel iets minder warm van heb ik gemerkt :9
Denk dat vooral deze zin van belang is voor je: "Steek een dunne platte schroefendraaier tussen het toetsenbord en de behuizing en wrik voorzichtig het toetsenbord los (eerst direct onder de linker ctrl toets, daarna direct onder de 'pijl omlaag' toets)"

Edit: Als je goed kijkt zie je onder de fn toets en het pijltje naar rechts -> een lipje zitten, daarnaast moet je even een schroevenraaier zetten en een kwartslag draaien. Als het goed is 'schiet' dan het toetsenbord los. Duidelijker kan ik het echt niet uitleggen :P

@HammerT Ik heb hem ook weleens open gehad, maar het was me nog niet opgevallen dat de gpu in feite passief gekoeld wordt |:( Geen wonder dat bij mij COH soms ook eruit klapt. Het is nu al een tijd niet meer voorgekomen, pas één keer sinds ik de cpu undervolt heb. (wat ook weer aangeeft dat de gpu veel te heet wordt en niet de cpu)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2007 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Thanks, als 't nu niet meer lukt ben ik lompig :) Jullie horen 't zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Nog een vraagje over die connector waarmee 't tobo vastzit?
Wat moet ik daar precies meedoen!? Bij m'n nieuwe tobo zit er ook zo'n 'flatcable' aan maar..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat? :P Gewoon dat groene kabeltje eruit schuiven, nieuw toetsenbord erin en klaar :9

@Hieronder: Bedoel je de connector of het toetsenbord zelf? De connector kan je er gewoon in schuiven zonder al teveel moeite. Bij het toetsenbord moet je eerst de bovenste twee lipjes erin schuiven en daarna de onderste twee. Als het toetsenbord erin ligt nog even naar je toe schuiven (richting touchpad) en dan klikken de lipjes weer vast...

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2007 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Hoe krijg je 'm er weer in dan? Beetje geweld gebruiken of is dat niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het al gelukt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
m'n eerste tobo (die erin zat) is verneukt, m'n andere is perfect!
Moest even wat verzinnen voor 't getik van de toetsen op de HardDisk (vooral pijltjestoetsen)
Dus daar zit nu 'n oud OV tussen, zodat je geen getik, getik, getik hoort! ;)

M'n tobo erin krijgen lukt ook redelijk, maar aangezien ik perfectionistisch ben moet 't helemaal strak zitten en dat lukte me nog niet helemaal! Ik krijg 't tobo niet naar de touchpad geschoven zeg maar! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tussen de spatiebalk en de behuizing zit altijd nog wel een opening he, niet dat je de boel gaat forceren :P Hoe kunnen je toetsen nu óp je hdd tikken 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2007 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 16:21:
Tussen de spatiebalk en de behuizing zit altijd nog wel een opening he, niet dat je de boel gaat forceren :P
Ik weet 't! Hij zit nu (eindelijk) goed :D
Hoe kunnen je toetsen nu óp je hdd tikken 8)7
DVD-lade bedoelde ik, zat fout ;)

Dat was ook eens maar nooit meer! Ga er geen stof uithalen als ik geen uitvallers heb en dergelijke!
Heb me peentjes gezweten, maar ik moest er nu toch 'n x aan geloven! M'n pijltjestoetsen werkten gewoon werkelijk niet lekker (al vanaf 't begin, toen tijdje weggeweest en toen kwam 't weer terug)
Nu zit er 'n heel nieuw toetsenbordje in en die typt weer retegeil _/-\o_
Mooi trouwens hoe zo'n laptopje er van binnenuit uitziet :) HammerT en Thyss bedankt bedankt!! _/-\o_

[ Voor 39% gewijzigd door CLB op 13-10-2007 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag gedaan, ik zou hem wel eens in de zoveel tijd openmaken om eens goed uit te stoffen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik heb 'n 6224W, die is nog mooi en nieuw joh :9

EDIT: Naja als er net wat kapot gaat kun je je laptop een tijd niet gebruiken :9

[ Voor 45% gewijzigd door CLB op 13-10-2007 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Haha het valt allemaal wel mee hoor, zo snel sloop je echt niet iets :D alleen dat kabeltje toetsenbord is een beetje een precisie werkje, maar daar heb ik nog nooit aan gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michieldg
HammerT schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 21:50:
Dat is dus precies het zelfde probleem als dat ik had :/ daarvoor ben ik hem dus ook 7 weken kwijt geweest.
Arg :( En wat is eraan gerepareerd? Nieuwe videokaart?
Wordt er echt niet goed van. Als ik hem nu weer 2 maanden kwijt ben verkoop ik mn zepto en koop ik een Dell of Macbook :/ Tot nu toe is het een grote teleurstelling :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
michieldg schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:04:
[...]

Arg :( En wat is eraan gerepareerd? Nieuwe videokaart?
Wordt er echt niet goed van. Als ik hem nu weer 2 maanden kwijt ben verkoop ik mn zepto en koop ik een Dell of Macbook :/ Tot nu toe is het een grote teleurstelling :N
Nee, er stond op de RMA bon een nieuw moederboard nieuw geheugen en een nieuw IO board. Zelf denk ik dat de laatste het probleem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michieldg
HammerT schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:39:
[...]

Nee, er stond op de RMA bon een nieuwe moederboard niet geheugen en een nieuw IO board. Zelf denk ik dat de laatste het probleem was.
Op mijn formulier staat ook dat er een nieuw moederboard en IO Board inzit. Maandag maar weer eens met Zepto bellen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
ik heb m'n zepto 6214w eindelijk ook terug, na 8 weken

Hij is naar Denemarken gegaan en zelfs in China geweest en volgens mij is het hitteprobleem opgelost. Heb hem nog niet echt goed kunnen belasten, maar dat doe ik zo snel mogelijk. Hij hing eerst ook random vast tijdens browsen of office-applicaties, maar dat doet hij nu niet meer. Heb geen idee wat ze ermee gedaan hebben, er stond niets op de formulieren.

Na de positieve dingen, zijn er ook een aantal negatieve dingen:
- toetsenbord is vaag: de tekens komen niet overeen met de 'echte' tekens. Rechts van de 0 (nul) staat nu bijv. de plus/vraagteken knop en naast de 'p' staat een 'a' met een rondje erboven en naast de 'L' staat AE. Wat voor toetsenbord is dit?
- Daarnaast hebben ze de kaart weggehaald die normaal de PCMCIA slot dichtmaakt. Ik had er geen echte kaart in zitten, maar zo'n dummy is beter dan een gapend gat aan de zijkant.
- Lader hebben ze niet teruggeven 8)7 Ik gebruik nu eentje van een andere laptop.

Ik denk dat ik hem maandag terugstuur om een 'normaal' toetsenbord erin te laten zetten en om die gleufkaart weer erin te stoppen. Of kan Zepto die gewoon opsturen?

- Tjukkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jouw RMA is ook niet helemaal soepel verlopen als ik je verhaal zo lees :? Ik zou gewoon even met Joep bellen en regelen dat je alsnog een goed toetsenbord + adapter krijgt want het is natuurlijk schandalig dat ze zoiets terugsturen, of beter gezegd, niet terug sturen |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Maak is 'n foto als dat kan! Ben benieuwd! Voor de rest met Thyss!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
CLB schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 00:00:
Maak is 'n foto als dat kan! Ben benieuwd! Voor de rest met Thyss!
heb je het tegen mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ja! Van je toetsenbord! Is namelijk een Deens tobo! ;)

Afbeeldingslocatie: http://homepage.mac.com/chinesemac/LatinExtended/graphics/Danish.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door CLB op 14-10-2007 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
ja dat is hem!

dat toetsenbord heb ik nu 8)7

btw.. ik heb ff geprobeerd een externe 15" lcd aan te sluiten, maar hij doet het gewoon niet. Heb hem aangezet in config enzo, maar extern scherm is gewoon blanko! Heb wel gelezen dat mensen problemen hebben met de kleuren van hun externe, maar hier doetie het helemaal niet. Hij doet het wel gewoon op m'n desktop...

[ Voor 77% gewijzigd door Tjukkie op 14-10-2007 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Gebruik je nVidia control panel dinges?

Maar dat wordt dus ff een boos belletje naar Joep denk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
HammerT schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 12:15:
Gebruik je nVidia control panel dinges?

Maar dat wordt dus ff een boos belletje naar Joep denk?
ja ik gebruik nvidea control panel dinges, maar mss zie ik iets over het hoofd. Normaal is het toch gewoon kabeltje erin, monitor activeren en klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal moet je even bij eigenschappen kiezen dat je het bureaublad uit wil breiden naar het 2e beeldscherm. Voor XP-> rechtermuisknop/eigenschappen/beeldscherminstellingen. Voor vista rechtermuisknop -> aan persoonlijke voorkeur aanpassen en dan op beeldscherminstellingen clicken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
die staat automatisch aangevinkt bij mij. Wat kan er nog zijn? :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
De monitor aan je laptop hangen, en dan opstarten... Dan moet je het bootscherm op je laptop en op de externe monitor zien.

Als dit ook niet werkt geef ik je weinig kans :/

[ Voor 10% gewijzigd door HammerT op 14-10-2007 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
dat werkt ook niet |:(

Denk dat ik daar maar mee moet leven. Jammer, want ik dacht eraan om een 19" widescreen te kopen maar Ik heb geen zin om hem weer 8 weken kwijt te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michieldg
Tjukkie schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 16:33:
dat werkt ook niet |:(

Denk dat ik daar maar mee moet leven. Jammer, want ik dacht eraan om een 19" widescreen te kopen maar Ik heb geen zin om hem weer 8 weken kwijt te zijn...
Ja dat heb ik nu dus ook, tijdje geleden een 20 inch widescreen gekocht die ik nu dus niet kan gebruiken maar ik wil de laptop nu gewoon niet missen. Eigenlijk is het behoorlijk debiel en slecht en ik ga er morgen zeker over bellen, maar waarschijnlijk helpt dat geen ene moer want die RMA duurt gewoon vet lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Zepto Computers' aansprakelijkheid geldt niet in geval van:

Indirecte- en opvolgende verliezen; defecten of tekortkomingen die zijn hersteld door Zepto Computers binnen een redelijke termijn; verliezen die redelijkerwijs voorkomen hadden kunnen worden als de klant de juiste en tijdige acties had ondernomen.
Je kan zepto dus aansprakelijk stellen, en als ze daar niet aan toegeven kan je altijd even het woord "consumentenbond" noemen. Al doen ze dan nog moeilijk ben je in ieder geval niet de enige met deze ervaring.

Maar de mensen bij zepto zijn ook niet onredelijk lijkt mij, misschien willen ze wel een vervanging regelen ofzo. IK zou iig ff bellen morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
heb ff een mailtje gestuurd naar zepto. Nadat hij terug is van reparatie, heb ik 5 problemen gevonden:

1. VGA poort doet het niet goed
2. USB-poorten aan achterzijde doen het niet. Links en rechts wel
3. Deens toetsenbord moet vervangen worden met een US
4. PCMCIA dummy-gleufkaart wil ik terug
5. Adapter wil ik ook terug! :(

De laatste 3 kunnen ze gewoon opsturen, maar voor de eerste 2 zal ik hem waarschijnlijk weer 2 maanden kwijt zijn. Dat doe ik dus ff niet, omdat ik de laptop nodig heb voor school...

Ik ga ze ook hierover bellen morgen en hopelijk kan alles in Nederland opgelost worden... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
ARG ik krijg me dvd niet meer uit de dvd-speler :(

Edit: Okee, hij is er al weer uit :P even het klepje er af halen en een palletje naar rechts schuiven.

[ Voor 51% gewijzigd door HammerT op 15-10-2007 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 22:08
Klein vraagje voor jullie. Heb nu me zepto via optische kabel aangesloten, maar krijg het niet voor elkaar om 5.1 geluid te krijgen. Ik kan wel in het configuratiescherm aangeven dat ik 5.1 wil, maar als ik dan naar de realtek driver ga, kan ik dit niet instellen. Iemand een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-09 14:54

dfr0st

Geel is mooier

iemand al unreal tournament 3 demo al werkend gekregen?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Hoezo zou die niet moeten werken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ja vraag ik me ook af...
Op m'n 6224W loopt die op 1280x800 met zo'n 37-40 fps en bij jullie 6214W?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st

dfr0st

Geel is mooier

laatste drivers van zepto.nl gedownload en hij doet het. 1280x800 haakt hij maar op 800x600 loopt hij als een zonnetje. Heel raar zelfs in de menu's haakt de muis al op 1280x800

-edit-
en nu start hij weer niet eens meer op, grrrrr
maar een keer kunnen spelen

[ Voor 20% gewijzigd door dfr0st op 24-10-2007 20:42 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Ik dacht dat het misschien wel handig is om een 2e adapter te hebben voor mijn Zepto. Nou heb ik nagevraagd en dat komt incl verzendkosten op 62 euro's. Kun je eigenlijk een andere goedkopere adapter gebruiken, of raden jullie dat heel erg af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Denk dat dat niet echt 'n probleem moet zijn (of misschien de aansluiting)
als je maar let op input/ output level en dergelijke! In verscheidene laptop-topics hier op GoT zie ik weleens van die vragen en 't kan altijd als je daar maar even goed oplet! Zoek dus even wat adapters
via de PriceWatch ofzo en vraag 't hier nog even voor de zekerheid zou ik zeggen! Succes ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand osx Leopard 10.5 eigenlijk al eens geprobeerd op zijn zepto?
wordt alle HW ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Het lijkt wel of er niemand meer is met een Znote 6214. Hoe lopen Crysis en Gears of War bij jullie? Wat zijn jullie ideale instellingen?

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 09:50
Hoi, Ik heb vandaag mijn zepto 6314w terug gekregen nadat hij was gerepareerd. (Nieuwe koelpasta en 2 nieuwe speakers.) Heb ik geen geluid meer maar een hele hoge irriteerende piep. Al vanaf het moment dat ik de pc aan zet. In windows maakt het niet uit of ik de volumeregelaar uitzet. Ik Zachem aan de lijn gehad van zepto en die zei dat het hoogwaarschijnlijk door vervoer was en dat ik de geheugen moduletjes beter er in moest stoppen. Ik heb um opengeschroefd en eruit gehaald en goed aangedrukt alleen houd het probleem zich aan weet iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Wel apart, ik dacht gisteravond een half dode pixel te hebben op m'n scherm. Alleen ik kan hem nu niet meer vinden :X Maar isschien was het wel te laat en was ik niet meer helemaal helder :P
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 00:35:
iemand osx Leopard 10.5 eigenlijk al eens geprobeerd op zijn zepto?
wordt alle HW ondersteund?
Ik zou niet weten waarom je dat zou willen doen ;)
en volgens mij is het niet eens legaal :X
Westmania schreef op woensdag 21 november 2007 @ 13:24:
Het lijkt wel of er niemand meer is met een Znote 6214. Hoe lopen Crysis en Gears of War bij jullie? Wat zijn jullie ideale instellingen?
Crysis ga ik niet eens proberen :P (trekt me ook niet zo eigenlijk)

En ik dacht dat Gears of war wel aardig draaide, ik dacht gelezen te hebben dat CLB het erg goed vond draaien op zijn zepto (hoewel die een iets snellere videokaart heeft)
P-Nut schreef op donderdag 22 november 2007 @ 21:06:
Hoi, Ik heb vandaag mijn zepto 6314w terug gekregen nadat hij was gerepareerd. (Nieuwe koelpasta en 2 nieuwe speakers.) Heb ik geen geluid meer maar een hele hoge irriteerende piep. Al vanaf het moment dat ik de pc aan zet. In windows maakt het niet uit of ik de volumeregelaar uitzet. Ik Zachem aan de lijn gehad van zepto en die zei dat het hoogwaarschijnlijk door vervoer was en dat ik de geheugen moduletjes beter er in moest stoppen. Ik heb um opengeschroefd en eruit gehaald en goed aangedrukt alleen houd het probleem zich aan weet iemand de oplossing?
Het lijkt me stug dat die piep van je speakers door je geheugen modules komt. Luister eens goed of het wel uit je speakers komt, het klinkt misschien vreemd maar het kan ook uit je voeding komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
HammerT schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 11:46:
En ik dacht dat Gears of war wel aardig draaide, ik dacht gelezen te hebben dat CLB het erg goed vond draaien op zijn zepto (hoewel die een iets snellere videokaart heeft)
Gears of War draait idd perfect op m'n Zepto, maar aangezien ik geen 6214W heb, telt dat niet echt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Zou je de hardware van een Zepto 6214 eigenlijk kunnen upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
- processor
- geheugen
- hardeschijf

de rest is vaak niet te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tegenwoordig worden meer en meer laptops uitgerust met een MXM-slot waardoor het ook mogelijk is de GPU te vervangen. De 6214 beschikt hier echter niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 09:50
Ik krijg NVIDIA ForceWare 163.44 Driver niet geinstalleerd op mn zepto... iemand enig idee wat ik daar voor nodig heb?

gow werkend krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Een gemodde .inf misschien..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
dat staat vast wel op www.laptopvideo2go.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
HammerT schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 18:03:
- processor
- geheugen
- hardeschijf

de rest is vaak niet te doen
MBT de harde schijf: wat zijn er voor mogelijkheden voor de 6214w? Vind de 80 GB namelijk nogal aan de lage kant. Weet iemand of je m via de jongens van N4all kunt upgraden?Of moet je dat zelf doen? Ik zal ze ook nog wel een mail sturen, maar misschien dat jullie al een en ander weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Kun je natuurlijk gewoon zelf doen :)
Zoek bij elke willekeurige webshop op 2,5" Sata en je hebt keuze zat!
Momenteel tot wel 320GB 5400rpm'ers of 200GB 7200rpm'ers... :9 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Is het eenvoudig om die zelf in te bouwen? Heeft iemand dat al gedaan? Misschien bij dat andere Zepto-topic waar jij wel eens post, CLB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Jahoor is erg makkelijk! Kwestie van schroefjes eruit, HD eruit, HD erin, schroefjes erin en klaar :)
EDIT: In m'n andere topics zijn er idd wel 'n paar! Zelf ga ik binnenkort 'n nieuwe HD plaatsen :)

[ Voor 34% gewijzigd door CLB op 26-11-2007 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Voor welke ga jij? Zijn er ook foto's van iemand die dat heeft gedaan? Zo ja, in welk topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michieldg
Hoi,

Weet iemand of de reparatietijden bij Zepto nog steeds zo idioot lang zijn? (vorige keer koste me het me 2,5 maand)

Ik heb namelijk een probleem met mijn videokaart waardoor de kleuren voor geen meter meer kloppen op een externe monitor. Op mijn laptop zelf zijn de kleuren wel gewoon goed. Maar als de reparatietijden nog steeds zo lang zijn ga ik hem nu niet laten repareren aangezien ik de laptop niet te lang kan missen op het moment :/ Dan maar zonder tweede beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Denk dat je daarvoor Zepto 't beste kunt contacten...
Ze zullen het fixen in IJsselstein, en als dat niet lukt.. tsjaa dan moet die naar Denemarken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michieldg
CLB schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 18:57:
Denk dat je daarvoor Zepto 't beste kunt contacten...
Ze zullen het fixen in IJsselstein, en als dat niet lukt.. tsjaa dan moet die naar Denemarken..
Eerlijk gezegd heb ik daar weinig vertrouwen meer in. Vorige keer zei men namelijk ook dat het maximaal 3 weken zou duren. Jij volgt al die topics he? Zijn er veel mensen die er nog over zeuren?

Verder ben ik nog steeds erg tevreden over mijn 6214W :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Dat probleem had ik ook, daarvoor moest hij naar Denemarken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsj87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-07 21:31
ojee, daar gaan we weer... zojuist mn 6214w voor de zoveelste keer uit een harde plotselinge reboot teruggekregen, op een manier dat ie een zelfs een paar instellingen weer kwijt is. Zo kreeg ik laatst spontaan mn Windows inlogtune weer terug en onthoud 'ie ineens ook de beeldschermhelderheid niet meer. :? Ik ben bezig een ander, oud baggersysteem in elkaar te flansen waar ik tijdelijk mn school dingetjes op kan doen. Wat zijn de records qua wachttijden bij Zepto tot nu toe? 2,5 maand? Het heeft me tot nu toe altijd tegengehouden em weg te brengen voor RMA mbt tot het temperatuurprobleem, ivm school en comfort kan en wil ik em eigenlijk niet kwijt, maar nu zal ik er maar eens aan moeten geloven. Ik erger me bij tijd en wijlen dood aan dit geweldige, 1300 euro kostende hoopje ellende.

En, bij wie is dit temperatuurprobleem ook daadwerkelijk opgelost, nadat ie 'naar China' (ze worden toch in Denemarken geassembleerd, dan zouden ze daar toch ook vervangende onderdelen moeten hebben - gezien het feit dat niet iedereen met een 6214w er last van schijnt te hebben) gestuurd was?

edit:
Vanaf 7 februari 2008 is N4ALL BV gestaakt met de verkoop van ZEPTO notebooks in de BENELUX

De reden hiervoor is het niet nakomen van service afspraken waardoor klanten van N4ALL BV helaas gedupeerd zijn geraakt.
|:( Dit zal een RMA wachttijd ook niet echt ten goede komen...

[ Voor 12% gewijzigd door thijsj87 op 07-02-2008 13:42 . Reden: zepto.nl quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 16:22
omg leuk om te weten dat ik mijn laptop niet meer naar nederland kan opsturen. |:(
Mijn volgende wordt zo keihard een apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan hem volgens mij gewoon naar de nieuwe distributeur sturen volgens mij.
In het andere Zepto topic (Zepto Znote 6224W / 6324W / 6625WD - Deel 5) meldt CLB het volgende:

Officiele bericht:

Zepto heeft na lang beraad besloten een nieuwe distributeur aan te stellen voor de Benelux. Wij hebben altijd een uitstekende relatie met N4all gehad; en zijn hen dankbaar voor het hoge niveau aan service en klantvriendelijkheid die zij ten alle tijden tentoon hebben gespreid. Wij zien het als een uitdaging dit hoge niveau te handhaven, en zien er naar uit via onze nieuwe distributeur onze klanten in de Benelux te beleveren.

BTO en Zepto zijn in dezelfde distributeur gegroeid als twee nieuwe en uitdagende merken in de built-to-order markt in de Benelux. Zepto wil de focus op de Zepto Znotes nog meer opschroeven, dan al via N4all het geval is geweest. De nieuwe distributeur, Nextgen Mobiles, zal zowel op basis van 100% BTO via nl.zepto.com als via haar eigen Zepto shops Zepto Znote notebooks leveren aan onze klanten. Ook zal via deze distributeur de nieuwe LCD TV serie, Helios, in de Benelux worden geïntroduceerd.

N4all zal in de toekomst niet langer aansprakelijk zijn voor service afhandeling. Klanten die gebruik willen/moeten maken van onze service afspraken, kunnen zich aan onze nieuwe distributeur te wenden.

Met vriendelijke groet,

Zepto Computers A/S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st

dfr0st

Geel is mooier

nou gaat lekker met zepto.......jammer het zijn zulke mooie laptops

heb net een 2dehands canon 300d gekocht maar Compact flash kan de interne cardreader niet aan, dus ik denk eindelijk een functie voor het slot daarboven gevonden te hebben.
Ben er eindelijk achter wat voor slot het is: Wikipedia: ExpressCard

Een ExpressCard|54 , nou en laat er nou niks voor dat stomme slot beschikbaar zijn. Ze hadden er beter een PCMCIA in kunnen gooien.

En dat is nou precies wat er in de handleiding staat:
PCMCIA Card Slot can accommodate
one PC Card (Type II).
en
RAM or Memory PC Cards
You can purchase memory expansion modules or PC cards to increase
the amount of RAM. There are two expansion memory sockets
and one PC card slot built in this computer. The PC card slot
supports one Type II card.
Choosing PC Cards
Designed in accordance with PCMCIA standards, a PC card has
almost the same size as a credit card, convenient for your use. The
computer supports 32-bit CardBus PC cards and 16-bit PC cards.
klopt dus weer niks van ;(

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
dfr0st schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:19:
nou gaat lekker met zepto.......jammer het zijn zulke mooie laptops
Gaat zeker lekker!

Zepto's zijn al enkele weken te bestellen via www.zeptoshop.nl

- Prijzen van configuraties zijn via zeptoshop.nl stukken lager dan via andere zeptosites
- Betere service-afhandeling dan voorheen (moest via Zepto DK en nu niet meer)
- Ze hebben tientallen Zepto's op voorraad! Vandaag voor 15.00 bestellen morgen in huis!
- Ze hebben een showroom waar alle high end Zepto's te bezichtigen / uit te proberen zijn

Dus 'jammer' is zeker niet aan de orde :)

EDIT: Zeptoshop.nl neemt idd ook alle garanties/ RMA's aan, van Zepto's voorheen verkocht via N4ALL

[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 15-02-2008 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michieldg
CLB schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:24:
EDIT: Zeptoshop.nl neemt idd ook alle garanties/ RMA's aan, van Zepto's voorheen verkocht via N4ALL
Heeft iemand al ervaringen met de RMA van Zeptoshop.nl? Duurt het net zo lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ze hebben alle* onderdelen op voorraad, dus je kunt er heen en afwachten of hem opsturen :)
Zodoende hoeft hij niet meer naar Denemarken en het contact is denk ook wat makkelijker ;)

Bel ze anders is (met je probleem)

* als het goed is, dus pak me er niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Service moeten we nog afwachten, ze hebben immers ook hun eigen merk laptops. Ga ervan uit dat dit net zoals n4all meer prioriteit heeft dan zepto's.
Trouwens de prijzen zijn gelijk voor alle nederlandse Distributeurs. Dat heb ik van roelof uit DK bevestigd gekregen. Er zullen tussen de beide resellers geen prijsverschillen zijn. Enigste verschil is de service afhandeling. Ik heb de mijne gekocht bij DD en moet zeggen dat ik mijn laptop in 3 dagen terug had. Geen klachten dus. En dus zeker ook niet naar DK gestuurt. Weet niet of n4all dat wel deed, maar ondertussen heeft DD al weer 2 jaar ervaring met Zepto's herstellen en is de "nieuweling" nog aan het uitproberen... De tijd zal het leren zeg ik maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
De 'nieuweling' zit al wel 17 jaar in (assembleerbare) laptops dus zo 'nieuw' zijn ze niet ;)
En tegenwoordig is de binnenkant van elke highend laptop toch 90% 't zelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 21:47:
De 'nieuweling' zit al wel 17 jaar in (assembleerbare) laptops dus zo 'nieuw' zijn ze niet ;)
En tegenwoordig is de binnenkant van elke highend laptop toch 90% 't zelfde :)
17 jaar in de assembleerbare laptops lijkt me wat sterk, omdat toen alleen nog maar grote merken rondwandelden. VBI notebook-achtige bestonden 17 jaar geleden nog niet. Alhoewel ik zeker geloof dat ze met de Gnote zeker zolang assembleren als n4all met de BTO. Daar de gnote gewoonweg bij n4all gekocht worden.
Feit blijft dat ze hun eigenmerk hebben. Nu nog maar afwachten of ze die voorrang geven op Zepto's. Laten we hopen dat ze niets naar DK hoeven te sturen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
thijsj87 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 13:27:
ojee, daar gaan we weer... zojuist mn 6214w voor de zoveelste keer uit een harde plotselinge reboot teruggekregen, op een manier dat ie een zelfs een paar instellingen weer kwijt is. Zo kreeg ik laatst spontaan mn Windows inlogtune weer terug en onthoud 'ie ineens ook de beeldschermhelderheid niet meer. :? Ik ben bezig een ander, oud baggersysteem in elkaar te flansen waar ik tijdelijk mn school dingetjes op kan doen. Wat zijn de records qua wachttijden bij Zepto tot nu toe? 2,5 maand? Het heeft me tot nu toe altijd tegengehouden em weg te brengen voor RMA mbt tot het temperatuurprobleem, ivm school en comfort kan en wil ik em eigenlijk niet kwijt, maar nu zal ik er maar eens aan moeten geloven. Ik erger me bij tijd en wijlen dood aan dit geweldige, 1300 euro kostende hoopje ellende.

En, bij wie is dit temperatuurprobleem ook daadwerkelijk opgelost, nadat ie 'naar China' (ze worden toch in Denemarken geassembleerd, dan zouden ze daar toch ook vervangende onderdelen moeten hebben - gezien het feit dat niet iedereen met een 6214w er last van schijnt te hebben) gestuurd was?

edit:
[...]
|:( Dit zal een RMA wachttijd ook niet echt ten goede komen...
Misschien ben ik een beetje laat :P

Maar een oplossing is om je CPU te undervolten. Mijn T7200 draait nu op 1,000 Volt (1 Volt ja :P ) en wordt lang niet zo warm als voorheen. Ook is het verstandig om je fan te ontdoen van stof.

Met notebook hardware control (NHC) kan je undervolten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st

dfr0st

Geel is mooier

ik heb nu 2GB ram (2x1GB) in mijn 6214w, weet er iemand of het mobo 2x2gb aankan?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Het kan er wel in, maar volgens mij kan er maar 3GB effectief gebruikt worden, ook met een 64-bits besturingssysteem. Dat heeft te maken met de i945 chipset.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st

dfr0st

Geel is mooier

Ik gebruik nog windows XP, en het gaat mij dat ik telkens te weinig ram heb in after effects. Dus idd misschien 1gb vervangen door een 2gb.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Een oneven geheugen is niet zo voordelig ivm dual channel. Het is slimmer om dan gewoon naar 64bit over te stappen, of gewoon 4gb te gebruiken met 32bit OS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft er iemand enig idee waarom, als je het toetsenbord er even uithaalt, er een plastiekje boven de fan geplaatst is op het toetsenbord?

Mij lijkt het "efficiënter" om dit te verwijderen zodat de fan meer frisse lucht kan inzuigen onderdoor het toetsenbord. 't is zoals een sticker boven de fan op een videokaart plakken... onlogisch toch?
Maar het zal wss iets met resonantie of bescherming, of gladheid of geluidsproductie te maken hebben misschien?

Iemand trouwens ook enig idee ondertussen of je de fan niet gewoon kan uitzetten op een of andere manier? 40% van de werktijd blaast hij gewoon frisse lucht uit :) en da's nu ook nie meteen nodig denk ik.

Verder: nog steeds superblij met het toestel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le_chiel
  • Laatst online: 13-09-2024
Modbreak:GoT is niet bedoelt om je spul te verkopen. Hiervoor kun je terecht in onze Vraag en Aanbod. Veel succes met het verkopen aldaar

[ Voor 81% gewijzigd door GENETX op 22-05-2008 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 21:29

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica