Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Wat ik doe nu, je hebt van die lange linialen (30cm) en daar doe je het volgende meer:

Hierdoor komt er beetje airflow van af beneden aangezien hij daar de lucht van weg zuigt, en zo is de lucht minder warm die hij aanzuigt.
werkt erg goed hier.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2007 01:44 ]
Hoe bevalt die eigenlijk Tyard!? Jij had 'm via MP heh...!?
EDIT: Is hier 'n 'Guido' die z'n 6214W op Marktplaats heeft gezet!?
Mooie layout van je advertentie heb je gebruikt zeg

[ Voor 49% gewijzigd door CLB op 08-06-2007 01:58 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
lijkt verdomd veel op jou advertentie ja!CLB schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 01:56:
Mja toch niet helemaal de bedoeling natuurlijk...
Hoe bevalt die eigenlijk Tyard!? Jij had 'm via MP heh...!?
EDIT: Is hier 'n 'Guido' die z'n 6214W op Marktplaats heeft gezet!?![]()
Mooie layout van je advertentie heb je gebruikt zegIs 't nou zo moeilijk om zelf wat in elkaar te knutselen?
Ja bevalt heel goed, was niets op aan te merken hij had hem nog niet zo heel veel gebruikt kon ik zien in de IDE Smart ding..
Toch vind ik dual screen niet zo heel fijn, maar ik heb ook niet het juiste bureau daar voor gebruik hem eigenlijk altijd zo:

Behalve als ik hem mee neem natuurlijk!
Maat van me had die gast gecontact, die guido, en je kan die laptop voor denk ik wel onder de 1025 krijgen voor de geintresseerde. Me maat heeft toch maar een 6224W besteld.
Wanneer komt de witte 6334W of 6324W?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2007 11:03 ]
Oog voor design heh haha

Hmm vind ik vrij prijzig...Maat van me had die gast gecontact, die guido, en je kan die laptop voor denk ik wel onder de 1025 krijgen voor de geintresseerde.
Heb de mijne verkocht voor 1150,- 3 maanden oud, wel met 'n 100GB ipv 'n 80GB en Windows Vista
Binnenkort hahaMe maat heeft toch maar een 6224W besteld.
Wanneer komt de witte 6324W?
Volgens mij ben je echt de eerste met zulke grote troubles hierzo... Succes ermee en let us know!
Verwijderd
Oja let wel op dat je het toetsenbord goed aansluit, na de eerste reboot kwam ik erachter dat de connector niet helemaal goed vast zat
Verwijderd
Openmaken gaat trouwens heel eenvoudig: eerst de drie schroefjes onderaan losmaken (eentje zit er onder het vierkantje klepje, bij het geheugen zegmaar) Daarna even met een platte schroevendraaier het toetsenbord van je af duwen, zodat de 'pinnetjes' losschieten. Vervolgens kan je het toetsenbord eruit halen en voorzichtig de connector losmaken. Linksbovenin zit dan de fan die je dan nog even los moet schroeven en vervolgens stofvrij kunt maken.
Succes!
Er was ooit eens een GoTter in dit topic (of deel 1, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk) die een programmaatje had geschreven waarmee je alles wat je wilde aan de 2 QL-buttons kon toeschrijven.
Programmaatje, internetsites en noem 't maar op... Werkte zeker 100% toppie en wil 't nu weer gebruiken voor op m'n nieuwe Zepto. Nu ben ik al 'n half uur dit topic aan 't doorspitten, maar kan nergens meer die gebruiker vinden en vind ook nergens meer 'n downloadlinkje? Iemand die 'm wel heeft?
EDIT: Let it be gevonden, was HammerT --> hierooo
Alleen het progje staat niet meer op de site grrrr moet 'm maar is mailen dan, al 'n maand niet meer op GoT geweest zie ik.. Of heeft iemand 'm toevallig nog op z'n eigen laptopje staan..!? Mail 'm dan ajb!
EDIT II: Is inmiddels binnen via MSN! Thanks @ HammerT
[ Voor 25% gewijzigd door CLB op 24-06-2007 00:21 ]
Verwijderd
Ik heb problemen met mijn firewire. Om te controleren of het om een hardwareprobleem gaat heb ik een PCMCIA-kaartje met firewire gekocht. Nu blijkt het gewoon niet te passen.
Is het mogelijk dat het een ExpressCard interface is ipv PCMCIA??
De handleiding zegt wel dat het om PC-cards gaat, maar die passen gewoonweg niet
Verwijderd
@dcdent In de manual staat dat er een PCMIA Card Slot (Type II) in zit. Ik heb hier totaal geen kaas van gegeten maar misschien dat jij een Type I kaart erin wilde stoppen? Anders zou ik het ook niet weten
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2007 14:09 ]
Ik heb mijn 6214W nu ongeveer 2 maanden, en ik kan niet anders zeggen dan dat ik het een geweldig apparaat vind. Hij ziet er strak uit, de prestaties zijn er goed en ik heb er nog geen problemen mee gehad.
Eigenlijk vrijwel meteen nadat ik de laptop ontvangen heb heb ik hem intensief gebruikt voor school. Onder andere bezig geweest met HD-videobewerking, 3d moddeling en animatie (inclusief renderen), flash en natuurlijk photoshop, illustrator en andere programma's. Het scherm is hiervoor misschien wat te klein, maar meestal sluit ik het apparaat dan ook aan op een tft of beeldsherm als ik er echt intensief op moet werken. Ik kan best zeggen dat dit apparaatje mijn schooljaar gered heeft!
De enige problemen die ik gehad heb hadden te maken met Windows Vista. Onder andere de dvd recorder die niet reageerd als ik een nieuwe cd/dvd plaats (na rebooten leest hij hem wel) en het ontwaken uit de slaapstand wat af en toe niet helemaal goed gaat. Problemen met hitte heb ik niet gehad, hoewel de laptop af en toe wel erg warme lucht uit staat te blazen tijdens gamen en moddelen.
De eerste gebruikssporen beginnen zich wel te vertonen. Zo zitten er vage puntachtige krasjes op het glimmende zwarte randje boven het toetsenbord en is mijn touchpad van kleur aan het veranderen.
Buiten deze kleine dingetjes ben ik er gewoon zeer tevreden over, en zou ik als ik weer een laptop uit moest kiezen gewoon weer voor de 6214w gaan. Ook tof zijn nog steeds de reacties van mensen die het een vet apparaat vinden, en dat hij niet ten onder doet aan de macbooks van klasgenoten wat betreft prestatie en design.
En nu ga ik even de laatste 20 pagina's doorlezen naar jullie ervaringen
Cool, kun je hem ergens online gooien? Dan kan iedereen ervan genieten.CLB schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 17:09:
EDIT II: Is inmiddels binnen via MSN! Thanks @ HammerT
-
Daarlaat ik hem wel de komende maanden op staan voor iedereen. Dus er kan een link naartoe in de OP
[ Voor 10% gewijzigd door dfr0st op 04-07-2007 11:28 ]
-
Ik heb een mailtje gestuurd, maar volgende week begint Campzone en dan wil ik me klaptop dus echt niet kwijt.
Misschien dan toch maar zo'n notebook cooler kopen ofzo

En of stof de oorzaak is weet ik niet... ik ga zelf niet de boel open schroeven... (zal de garantie ook vervalle?"
[ Voor 30% gewijzigd door P-Nut op 17-07-2007 18:39 ]
Verwijderd
Heb dit ook al in het andere topic van de 6224 gevraagd, maar zou het van dit model ook graag even weten
Verwijderd
TI daarentegen schijnt perfect te werken.
Erg fijn dat deze TI is dus..ik geloof dat ik mijn laptop gevonden heb
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2007 12:42 ]
[ Voor 24% gewijzigd door P-Nut op 23-07-2007 15:45 ]
Verwijderd
thnx
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 14:52 ]
Verwijderd
- Steek een dunne platte schroefendraaier tussen het toetsenbord en de behuizing en wrik voorzichtig het toetsenbord los (eerst direct onder de linker ctrl toets, daarna direct onder de 'pijl omlaag' toets)
- Als het goed is komt het toetsenbord nu omhoog, nu voorzichtig de groene connector eraf schuiven en het nieuwe toetsenbord er op dezelfde manier aanhangen.
- Het nieuwe toetsenbord eerst met de twee bovenste lipjes erin schuiven en vervolgens met de twee voorste lipjes vastzetten
- Schroefjes aan de onderkant er weer in
- Laptop aanzetten en zonodig toetsenbord instellingen aanpassen
- Klaaaar!
Succes ermee!
Oja, misschien ook handig om meteen de koeler eens uit te stoffen daar onder het toetsenbord, als je toch bezig bent met de boel open maken, wordt je laptop wel iets minder warm van heb ik gemerkt
Verwijderd
Verwijderd
na zo'n 4 maand bezit van m'n Zepto kan ik alleen maar vol lof zijn. Ook hier is het enige probleem af en toe het wakker worden uit stand-by, maar verder niks op aan te merken.michieldg schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:51:
Tijd geleden dat ik hier iets gepost heb
Ik heb mijn 6214W nu ongeveer 2 maanden, en ik kan niet anders zeggen dan dat ik het een geweldig apparaat vind. Hij ziet er strak uit, de prestaties zijn er goed en ik heb er nog geen problemen mee gehad.
Eigenlijk vrijwel meteen nadat ik de laptop ontvangen heb heb ik hem intensief gebruikt voor school. Onder andere bezig geweest met HD-videobewerking, 3d moddeling en animatie (inclusief renderen), flash en natuurlijk photoshop, illustrator en andere programma's. Het scherm is hiervoor misschien wat te klein, maar meestal sluit ik het apparaat dan ook aan op een tft of beeldsherm als ik er echt intensief op moet werken. Ik kan best zeggen dat dit apparaatje mijn schooljaar gered heeft!
De enige problemen die ik gehad heb hadden te maken met Windows Vista. Onder andere de dvd recorder die niet reageerd als ik een nieuwe cd/dvd plaats (na rebooten leest hij hem wel) en het ontwaken uit de slaapstand wat af en toe niet helemaal goed gaat. Problemen met hitte heb ik niet gehad, hoewel de laptop af en toe wel erg warme lucht uit staat te blazen tijdens gamen en moddelen.
De eerste gebruikssporen beginnen zich wel te vertonen. Zo zitten er vage puntachtige krasjes op het glimmende zwarte randje boven het toetsenbord en is mijn touchpad van kleur aan het veranderen.
Buiten deze kleine dingetjes ben ik er gewoon zeer tevreden over, en zou ik als ik weer een laptop uit moest kiezen gewoon weer voor de 6214w gaan. Ook tof zijn nog steeds de reacties van mensen die het een vet apparaat vinden, en dat hij niet ten onder doet aan de macbooks van klasgenoten wat betreft prestatie en design.
En nu ga ik even de laatste 20 pagina's doorlezen naar jullie ervaringen
Laatste tijd ben ik veel aan het NFS-most-wanted-en mét overclocked-te 7600GO (506 Core en 385 Mem in AtiTool geeft serieus verschil!) en heb nog geen enkel hitteprobleem of dergelijke meegemaakt, wel 1x een bluescreen, maarja wat wil je als je overclocked. Dat was dan ook slechts eenmalig. En zoiets kan altijd gebeuren.
die punt-achtige krasjes, zoals jij ze beschrijft, kunnen misschien nog wel weggeveegd worden dmv warme vochtige adem + brillendoekjes
Wat me ook opvalt is jullie omschrijving van het probleem dat ie uitvalt als ie te warm wordt...
In NoteBook Hardware control is standaard ingesteld dat ie zichzelf uitschakelt vanaf 99°C!
misschien moet je daar eens een kijke aan geven?! heb het 1x meegemaakt en toen meteen ook afgezet. want hij kan +100°C aan hoor, maar meestal pauzeer ik dan even.
veel succes!
hier loopt ie netjes aan 44°c
i love my zepto 6214w
en zelfs de speakertjes vind ik best te pruimen
Uhm, een laptop hoort nooit zo warm te worden dat ie uitvalt.... En al helemaal niet dat onderdelen boven de 90 graden uitkomen....Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 02:23:
Wat me ook opvalt is jullie omschrijving van het probleem dat ie uitvalt als ie te warm wordt...
In NoteBook Hardware control is standaard ingesteld dat ie zichzelf uitschakelt vanaf 99°C!
misschien moet je daar eens een kijke aan geven?! heb het 1x meegemaakt en toen meteen ook afgezet. want hij kan +100°C aan hoor, maar meestal pauzeer ik dan even.
Verwijderd
Het is NHC die de laptop dan automatisch uitzette hier, en het is me nog maar 1x voorgekomensilmaril8 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 09:59:
[...]
Uhm, een laptop hoort nooit zo warm te worden dat ie uitvalt.... En al helemaal niet dat onderdelen boven de 90 graden uitkomen....
voor de rest komt m'n cpu amper boven de 60° enkel tijdens die-hard gaming met alles open
Na het stof verwijderen heb ik nog steeds geen uitvallers meer gehad btw, zelfs niet in de warme tent hier
Verwijderd
Verwijderd
Waar staat dat ergens?HammerT schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 12:03:
Mja ik vind dat niet normaal hoor, boven de 80 graden heeft het negatieve invloed op de levensduur van je cpu.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2007 12:55 ]
als je leest: HammerT in "Zepto Znote 6214W / 6314W - Deel 2"
Verwijderd
Wat ook handig is is dat het scherm nu op een meer comfortabele hoogte staat dan voorheen.
Het is overigens de cooler van Zalman, de ZM-NC 1000

Als ik de netstroomadapter aansluit komen er rare tikkende geluiden uit mn laptop.
Hij wil niet meer starten op netstroom maar ook niet meer op de accu
Ik denk dat de voeding stuk is ofzoiets.
Even een vraagje, heeft iemand zijn Zepto al teruggestuurd omdat er iets kapot was? Hoe ging dat in zn werk? Moet ik hem met pickup & return garantie ook zelf opsturen?
Baal er wel van, geen zin om hem lang kwijt te zijn
Was binnen 4 werkdagen weer op en top terug, dus dat is alvast perfect natuurlijk!*
Ik zou ze morgen even bellen, om af te spreken! Misschien moet je nog 'n RMA-formulier invullen, maar dat weet ik niet zeker! En met je Pick up and Return garantie, wordt hij dus bij je opgehaald/ gebracht!
* Ligt uiteraard wel aan 't probleem heh
[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 07-08-2007 18:50 ]
Toch wel erg blij dat ik pickup & return erbij genomen heb

Bedankt en ik zal laten weten hoe het afghelopen is
Verwijderd

Verwijderd

Edit: Zou wel vet zijn als ze je een 6224W terugsturen maar dat zal wel niet
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2007 11:02 ]
Misschien willen ze wel het scherm van de 6224W in je 6214 zetten als die toch stuk is
Verwijderd

Verwijderd
ik heb een klein vraagje
ik heb recent m'n bios geflashed naar de z1.25 versie en nu is m'n laptop nog koeler en stiller (raar maar waar) en nu dacht ik er zelfs aan de zachte fan die constant een beetje draait, softwarematig uit te schakelen, maar met speedfan werkt het allesinds NIET, alle temps worden keurig uitgelezen, maar de fans ontbreken natuurlijk weer

want nu komt er een zachte bries uit m'n laptop die zelfs niet meer warm aanvoelt. dus dacht ik de fans automatisch in te schakelen vanaf 60° bereikt wordt of zo?
kan ik dit zelf programmeren via NHC (notebook hardware control) of zijn er nog programmaatjes die deze info kunnen uitlezen?
ik heb erover zitten zoeken, maar al die deense fora zijn chinees voor mij
gegroet!
ps. os = vista ultimate
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2007 15:59 ]
@hierboven: Als je met speedfan de snelheid niet kan veranderen kan dat waarschijnlijk ook niet softwarematig vanuit windows.
En over de firmware, op mijn laptop staat nog de 1.17 firmware.. in de changelog naar nieuwere versies staat alleen dit over fanspeeds:
z1.23
- Fixed fan running full speed with Intel Core DUO and Core 2 DUO processor after S3
Edit: ik ben eigenlijk wel benieuwd naar iedereens idle en stressed cpu temperaturen, want ik heb wel gelezen dat mensen er last van hebben maar het leek wel of het dan ook weer niet iedereen was.
[ Voor 13% gewijzigd door HammerT op 27-08-2007 17:01 ]
Verwijderd
hopelijk komt er ooit een bios-upgrade waarin je de speeds zelf kan instellen.
Verwijderd

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 22:29 ]
Verwijderd
Net even een (zeik) mail naar Joep/Remco/n4all support gestuurd, ben benieuwd wat hun reactie op dit alles is. Een ding is in ieder geval zeker, de laptop moet wéér terug voor een RMA

Ik zou maar eens bellen en serieus vragen wat ze er aan willen gaan doen als ik jou was. Je laptop 3 weken kwijt en dan is het nog niet opgelost
Verwijderd

Ben benieuwd wie er op zn flikker krijgt, hehe"Wij gaan intern een onderzoek starten waar dit fout is gegaan en erger is geworden"
@HammerT Jouw laptop ging toch ook weg vanwege hoge cpu temperaturen? (en de vga was niet helemaal meer lekker lees ik net
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 23:46 ]
Die van mij is nu meer dan 3 weken weg geweest. Ik heb meerdere mails gestuurd naar Joep EN Remco, maar kreeg geen antwoord van beide. Ze reageren alleen als je ze opbelt, maar daar wordt je ook niet veel wijzer van
Die van mij werd ook veel te warm tijdens gamen en hing daarnaast ook op willekeurige momenten vast. Zelfs als ik gewoon aan het browsen ben...
Ik hoop dat mijn zepto wel goed gerepareerd terugkomt >.<

Ik vind het toch wel een slechte zaak. De communicatie is gewoon niet goed. Dat het een aantal weken duurt voordat de laptop gerepareerd is, oké maar laat dat dan even weten. Ik wist niet eens dat de laptop terug gestuurd moest worden naar Denemarken. Ik weet zelfs niet eens wat het probleem nou eigenlijk is.
Ik heb gemailt met Ghassem van de repair centre. Hij zegt inderdaad ook dat hij niet weet wat er in Denemarken gebeurt.
Volgens hem gaat het nog wel een paar dagen duren voordat ik mijn laptop terug heb. En daar baal ik behoorlijk van aangezien mijn school weer begint en ik het ding gewoon nodig heb.
Dat de problemen van Thyss gewoon niet opgelost zijn vind ik echt enorm slordig. In het begin was iedereen heel positief over de service van Zepto, maar op het moment ben ik het daar niet meer mee eens

Ik hoor niks, voel niks, dus tja, wat nu?
zo maak je hem open: (ik heb het zonder platte schroevendraaier gedaan btw)
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 01:29:
- Haal de drie schroefjes aan de onderkant eruit (let op: eentje zit er onder het 'plaatje' waar het geheugen onder zit)
- Steek een dunne platte schroefendraaier tussen het toetsenbord en de behuizing en wrik voorzichtig het toetsenbord los (eerst direct onder de linker ctrl toets, daarna direct onder de 'pijl omlaag' toets)
- Als het goed is komt het toetsenbord nu omhoog, nu voorzichtig de groene connector eraf schuiven en het nieuwe toetsenbord er op dezelfde manier aanhangen.
- Het nieuwe toetsenbord eerst met de twee bovenste lipjes erin schuiven en vervolgens met de twee voorste lipjes vastzetten
- Schroefjes aan de onderkant er weer in
- Laptop aanzetten en zonodig toetsenbord instellingen aanpassen
- Klaaaar!
Succes ermee!
Oja, misschien ook handig om meteen de koeler eens uit te stoffen daar onder het toetsenbord, als je toch bezig bent met de boel open maken, wordt je laptop wel iets minder warm van heb ik gemerkt
Verwijderd
Ik wil je niet teleurstellen ofzo. MAAR... Ik heb al 2 firewire-geluidskaarten gekocht en geeneen werkte op de Zepto. Namelijk een Mackie Onyx Satellite en een Terratec Firewire Phase 24FWVerwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 11:19:
Wil iemand met zo'n apperaat zo lief zijn even onder Control Panel > System > Devicemanager > kijken wat er staat onder IEEE 1394. Ik wil wellicht ook voor de laptop gaan mits deze over een Firewire chipset van Texas Instruments beschikt (heb zo me redenen).
Heb dit ook al in het andere topic van de 6224 gevraagd, maar zou het van dit model ook graag even weten
Er wordt gewoon geen connectie gedetecteerd. Mijn desktop heeft ook TI chipset en daar werkten ze beiden naar behoren.
Nadat ik de (o zo vette) mackie had teruggestuurd en gewisseld, bleek het probleem uiteindelijk toch bij de laptop te liggen.
Nu is hij al een weekje terug gestuurd.
Ik weet niet of het een algemeen probleem is of enkel bij mij. Ik weet wel dat de firewire interface een gedeelde IRQ heeft en dat de smartcard reader ook op dezelfde IRQ ook zit. Firewire via Expresscard werkte ook niet bij mij.
Ik gebruikte dual-boot windows en was in beide os'n hetzelfde. Zelfs na een clean install geen beterschap. Een externe HD werkte ook niet
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2007 12:29 ]
Verwijderd
Crap ik heb dus hetzelfde probleem. Speel nooit een spel op me laptop maar dacht ik probeer toch maar eens company of heroes. En jawel, bij level 2 ofzo (na die d-day landing op het strand) knalt me laptop eruit. Spontaan. Het lijkt idd alsof hij te warm word en het dan maar opgeeft. Ik heb niet gemeten hoe warm die word maar zo te lezen heb ik exact hetzelfde probleem als bij jouwVerwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 22:29:
![]()
@#$%
![]()
Vandaag de laptop terug gehad, en jawel beide problemen zijn NIET verholpen. Op het RMA formulier stond dat ze de monitorkabel en de cpu fan hebben vervangen. Dat zal allemaal wel best kloppen, maar het probleem is er niet mee verholpen. Het scherm is nog steeds defect, vooral kleurovergangen worden met balken weergegeven (nee dit heeft niets met de drivers te maken
) Daarnaast wordt de cpu ook nog steeds doodleuk 96 graden, en vermoedelijk zelfs 100. Na een half uurtje Company of Heroes klapte de laptop er namelijk spontaan uit, en de hoogste temperatuur die Everest gemeten had (zo zag ik na een restart) was 96C!!!
Net even een (zeik) mail naar Joep/Remco/n4all support gestuurd, ben benieuwd wat hun reactie op dit alles is. Een ding is in ieder geval zeker, de laptop moet wéér terug voor een RMA![]()
nog een probleem is als ik adober premiere cs 2 opstart dan knalt ie er met een blauw scherm ook uit. Vriend van mij heeft exact dezelfde laptop en die knalt er bij premiere ook uit. Iets met het RAM zegt ie
Ik vind het maar moeilijk, want ook al heb ik een pc thuis, me laptop kan ik niet echt missen.
(voor de rest nog steeds super tevreden over de znote
Al zou bijvoorbeeld een grote leverancier als Dell zulke problemen hebben zou het overal in het nieuws staan verwacht ik.
Kijk hier regelmatig hoorWestmania schreef op donderdag 06 september 2007 @ 10:31:
Het zou fijn zijn als iemand al ervaring had met een opgelost temperatuur probleem... Ik heb echter de indruk dat iedereen het heeft opgegeven, of hier niemand meer op dit forum kijkt...
Maar heel veel mensen hebben er ook geen last van (gehad) dus waar ligt dan de fout...HammerT schreef op donderdag 06 september 2007 @ 22:05:
Sorry ik wacht nog steeds op me laptop. Als het probleem zich nog voordoet ben ik serieus van plan actie te ondernemen, ik hoop jullie ookwant dat kan naar mijn mening echt niet. Dit is gewoon een ontwerpfout.
Nieuwe batch? Andere architectuur aan de binnenkant? Andere materialen gebruikt?
Onderhand is hij al zo'n 4 weken weg
Ik dacht dat de 'normale' wachttijd zo'n 2-3 weken was?
Verwijderd
waarop je misschien ook kan letten is de temperatuur in de kamer en de ondergrond waarop je de laptop plaatst. Op hard hout merk ik hier dat de warmte veel beter weggeleid tegenover bvb een gelakte ondergrond die de warmte opeenstapelt onder de laptop, waardoor het nog moeilijker wordt hem te koelen...
het zijn maar suggesties, hopelijk helpen ze
Verwijderd

Mijn laptop is sinds maandag weer weg voor de tweede RMA, nadat de eerste zonder succes was afgerond

Ook kwam ik dit plaatje nog tegen:

Blijkt dat je de koeler nog verder uit elkaar kan schroeven, dat had ik dus niet gedaan maar zoals je ziet kan je er dan nog meer stof uit halen
mijn laptop is al meer dan 4 weken weg, ga wel weer ff bellen maandagTjukkie schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 13:36:
Ik wacht ook nog steeds op m'n Zepto...
Onderhand is hij al zo'n 4 weken weg
Ik dacht dat de 'normale' wachttijd zo'n 2-3 weken was?
[ Voor 3% gewijzigd door HammerT op 07-09-2007 19:53 ]
Verwijderd
Verwijderd

Tip: Stuur een mailtje naar jlb apenstaart zepto punt denemarken, dat is de "RMA Technician" van Zepto denemarken. Uiteraard met je RMA of klantnummer.
Net weer even Ghassem gemailt. Ik vind het best wel slecht dat je zelf moet gaan informeren naar je rma nummer en zelf via ene omweg erachter moet komen hoe het met je laptop staat.
Ik baal er echt van want ik heb hem nu hard nodig voor school

Verwijderd

Maar ik ben even wat dingen nagelopen:
1 augustus
Laptop verstuurd naar Ijsselstein
8 augustus
Gebeld door Ghassem dat de laptop naar Denemarken moet, dat zal 3 tot 4 weken duren.
17 augustus
De laptop wordt verstuurd naar Denemarken. Waarom heeft dit zo lang geduurd?
23 augustus
De laptop is in het systeem gekomen in Denemarken.
13 sptember
Er achter gekomen dat de laptop de status "awaiting testing" heeft en volgens de RMA Technician uit Denemarken zal hij in korte tijd klaar zijn om terug gestuurd te worden. Ik zal ook een mailtje krijgen wanneer dit gebeurd.
Testen gedraaid in IJsselstein zelf neem ik aan..HammerT schreef op donderdag 13 september 2007 @ 18:33:
17 augustus
De laptop wordt verstuurd naar Denemarken. Waarom heeft dit zo lang geduurd?
Ze hadden mij niet eens op de hoogte gehouden toen het naar Denemarken ging... Remco had een mail naar me gestuurd dat het zo'n 2-3 dagen zal duren, mits ze het in Nederland konden fixen. Als ik wist dat het naar Denemarken moest voor 5weken+, had ik hem direct terug gevraagd.
Verwijderd
Van alledrie nog geen reactie

edit: CLB (a.k.a. Zepto Insider) doe er wat aan!
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2007 13:27 ]
Wel ineens snel gegaan sinds het mailen van mijn kant, maar laten we dat houden op toevalI/O board changed, Motherboard changed and both RAM modules changed.
Testet ok on external lcd monitor on vga.
Ik ga er binnenkort weer heen, zal wel 't een en ander beklagen daarzoVerwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 13:25:
edit: CLB (a.k.a. Zepto Insider) doe er wat aan!
Maar jullie zouden eens foto's/ filmpjes moeten zien hoe 't er nu uitziet daazo!
'Vroeger' lagen er 30 laptops klaar voor assemblage nu liggen er honderden, best nice

Verwijderd
Het duurt nu alles bij elkaar al zo'n 5 weken

Bedoelde er alleen mee te zeggen dat 't gewoon gigantisch druk is

En volgens mij zijn ze daar ongeacht hoeveel mensen er lopen, niet echt op berekend

Ik heb alleen nog maar positive ervaringen met mijn laptop, geen hitteproblemen, goed scherm, en firewire die perfect werkt etc etc.Nedra schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 15:17:
Zijn er nog wel positieve ervaringen met Zepto? Ze zien er echt prachtig uit en de specificaties zijn subliem maar nu ik dit topic doorlees lijkt het toch niet echt een aanrader, of krijg ik nu een vertekend beeld?
-
Verwijderd
Nu hebben ze er een besteld, maar dat kan nog enkele weken duren
Je zou toch verwachten dat ze als fabrikant wat moederborden op stock hebben.

Verwijderd
Toen ik vorige week belde kreeg ik ook te horen dat er al een aantal notebooks terug was van RMA, waaronder een 6214W (niet die van mij dus). Was deze toevallig van iemand op dit forum?
Als ik mijn laptop terug heb laat ik nog weten of alles definitief goed gegaan is...
* HammerT is happy
en de vga poort is gefixed
[ Voor 29% gewijzigd door HammerT op 20-09-2007 19:37 ]
Net ff 2
Verwijderd