Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Weet iemand of de reparatietijden bij Zepto nog steeds zo idioot lang zijn? (vorige keer koste me het me 2,5 maand)
Ik heb namelijk een probleem met mijn videokaart waardoor de kleuren voor geen meter meer kloppen op een externe monitor. Op mijn laptop zelf zijn de kleuren wel gewoon goed. Maar als de reparatietijden nog steeds zo lang zijn ga ik hem nu niet laten repareren aangezien ik de laptop niet te lang kan missen op het moment

Ze zullen het fixen in IJsselstein, en als dat niet lukt.. tsjaa dan moet die naar Denemarken..
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Eerlijk gezegd heb ik daar weinig vertrouwen meer in. Vorige keer zei men namelijk ook dat het maximaal 3 weken zou duren. Jij volgt al die topics he? Zijn er veel mensen die er nog over zeuren?CLB schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 18:57:
Denk dat je daarvoor Zepto 't beste kunt contacten...
Ze zullen het fixen in IJsselstein, en als dat niet lukt.. tsjaa dan moet die naar Denemarken..
Verder ben ik nog steeds erg tevreden over mijn 6214W
En, bij wie is dit temperatuurprobleem ook daadwerkelijk opgelost, nadat ie 'naar China' (ze worden toch in Denemarken geassembleerd, dan zouden ze daar toch ook vervangende onderdelen moeten hebben - gezien het feit dat niet iedereen met een 6214w er last van schijnt te hebben) gestuurd was?
edit:
Vanaf 7 februari 2008 is N4ALL BV gestaakt met de verkoop van ZEPTO notebooks in de BENELUX
De reden hiervoor is het niet nakomen van service afspraken waardoor klanten van N4ALL BV helaas gedupeerd zijn geraakt.

[ Voor 12% gewijzigd door thijsj87 op 07-02-2008 13:42 . Reden: zepto.nl quote ]

Mijn volgende wordt zo keihard een apple.
Verwijderd
In het andere Zepto topic (Zepto Znote 6224W / 6324W / 6625WD - Deel 5) meldt CLB het volgende:
Officiele bericht:
Zepto heeft na lang beraad besloten een nieuwe distributeur aan te stellen voor de Benelux. Wij hebben altijd een uitstekende relatie met N4all gehad; en zijn hen dankbaar voor het hoge niveau aan service en klantvriendelijkheid die zij ten alle tijden tentoon hebben gespreid. Wij zien het als een uitdaging dit hoge niveau te handhaven, en zien er naar uit via onze nieuwe distributeur onze klanten in de Benelux te beleveren.
BTO en Zepto zijn in dezelfde distributeur gegroeid als twee nieuwe en uitdagende merken in de built-to-order markt in de Benelux. Zepto wil de focus op de Zepto Znotes nog meer opschroeven, dan al via N4all het geval is geweest. De nieuwe distributeur, Nextgen Mobiles, zal zowel op basis van 100% BTO via nl.zepto.com als via haar eigen Zepto shops Zepto Znote notebooks leveren aan onze klanten. Ook zal via deze distributeur de nieuwe LCD TV serie, Helios, in de Benelux worden geïntroduceerd.
N4all zal in de toekomst niet langer aansprakelijk zijn voor service afhandeling. Klanten die gebruik willen/moeten maken van onze service afspraken, kunnen zich aan onze nieuwe distributeur te wenden.
Met vriendelijke groet,
Zepto Computers A/S
heb net een 2dehands canon 300d gekocht maar Compact flash kan de interne cardreader niet aan, dus ik denk eindelijk een functie voor het slot daarboven gevonden te hebben.
Ben er eindelijk achter wat voor slot het is: Wikipedia: ExpressCard
Een ExpressCard|54 , nou en laat er nou niks voor dat stomme slot beschikbaar zijn. Ze hadden er beter een PCMCIA in kunnen gooien.
En dat is nou precies wat er in de handleiding staat:
enPCMCIA Card Slot can accommodate
one PC Card (Type II).
klopt dus weer niks vanRAM or Memory PC Cards
You can purchase memory expansion modules or PC cards to increase
the amount of RAM. There are two expansion memory sockets
and one PC card slot built in this computer. The PC card slot
supports one Type II card.
Choosing PC Cards
Designed in accordance with PCMCIA standards, a PC card has
almost the same size as a credit card, convenient for your use. The
computer supports 32-bit CardBus PC cards and 16-bit PC cards.
-
Gaat zeker lekker!dfr0st schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:19:
nou gaat lekker met zepto.......jammer het zijn zulke mooie laptops
Zepto's zijn al enkele weken te bestellen via www.zeptoshop.nl
- Prijzen van configuraties zijn via zeptoshop.nl stukken lager dan via andere zeptosites
- Betere service-afhandeling dan voorheen (moest via Zepto DK en nu niet meer)
- Ze hebben tientallen Zepto's op voorraad! Vandaag voor 15.00 bestellen morgen in huis!
- Ze hebben een showroom waar alle high end Zepto's te bezichtigen / uit te proberen zijn
Dus 'jammer' is zeker niet aan de orde
EDIT: Zeptoshop.nl neemt idd ook alle garanties/ RMA's aan, van Zepto's voorheen verkocht via N4ALL
[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 15-02-2008 17:26 ]
Heeft iemand al ervaringen met de RMA van Zeptoshop.nl? Duurt het net zo lang?CLB schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:24:
EDIT: Zeptoshop.nl neemt idd ook alle garanties/ RMA's aan, van Zepto's voorheen verkocht via N4ALL
Zodoende hoeft hij niet meer naar Denemarken en het contact is denk ook wat makkelijker
Bel ze anders is (met je probleem)
* als het goed is, dus pak me er niet op
Verwijderd
Trouwens de prijzen zijn gelijk voor alle nederlandse Distributeurs. Dat heb ik van roelof uit DK bevestigd gekregen. Er zullen tussen de beide resellers geen prijsverschillen zijn. Enigste verschil is de service afhandeling. Ik heb de mijne gekocht bij DD en moet zeggen dat ik mijn laptop in 3 dagen terug had. Geen klachten dus. En dus zeker ook niet naar DK gestuurt. Weet niet of n4all dat wel deed, maar ondertussen heeft DD al weer 2 jaar ervaring met Zepto's herstellen en is de "nieuweling" nog aan het uitproberen... De tijd zal het leren zeg ik maar.
En tegenwoordig is de binnenkant van elke highend laptop toch 90% 't zelfde
Verwijderd
17 jaar in de assembleerbare laptops lijkt me wat sterk, omdat toen alleen nog maar grote merken rondwandelden. VBI notebook-achtige bestonden 17 jaar geleden nog niet. Alhoewel ik zeker geloof dat ze met de Gnote zeker zolang assembleren als n4all met de BTO. Daar de gnote gewoonweg bij n4all gekocht worden.CLB schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 21:47:
De 'nieuweling' zit al wel 17 jaar in (assembleerbare) laptops dus zo 'nieuw' zijn ze niet![]()
En tegenwoordig is de binnenkant van elke highend laptop toch 90% 't zelfde
Feit blijft dat ze hun eigenmerk hebben. Nu nog maar afwachten of ze die voorrang geven op Zepto's. Laten we hopen dat ze niets naar DK hoeven te sturen.
Misschien ben ik een beetje laatthijsj87 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 13:27:
ojee, daar gaan we weer... zojuist mn 6214w voor de zoveelste keer uit een harde plotselinge reboot teruggekregen, op een manier dat ie een zelfs een paar instellingen weer kwijt is. Zo kreeg ik laatst spontaan mn Windows inlogtune weer terug en onthoud 'ie ineens ook de beeldschermhelderheid niet meer.Ik ben bezig een ander, oud baggersysteem in elkaar te flansen waar ik tijdelijk mn school dingetjes op kan doen. Wat zijn de records qua wachttijden bij Zepto tot nu toe? 2,5 maand? Het heeft me tot nu toe altijd tegengehouden em weg te brengen voor RMA mbt tot het temperatuurprobleem, ivm school en comfort kan en wil ik em eigenlijk niet kwijt, maar nu zal ik er maar eens aan moeten geloven. Ik erger me bij tijd en wijlen dood aan dit geweldige, 1300 euro kostende hoopje ellende.
En, bij wie is dit temperatuurprobleem ook daadwerkelijk opgelost, nadat ie 'naar China' (ze worden toch in Denemarken geassembleerd, dan zouden ze daar toch ook vervangende onderdelen moeten hebben - gezien het feit dat niet iedereen met een 6214w er last van schijnt te hebben) gestuurd was?
edit:
[...]
Dit zal een RMA wachttijd ook niet echt ten goede komen...
Maar een oplossing is om je CPU te undervolten. Mijn T7200 draait nu op 1,000 Volt (1 Volt ja
Met notebook hardware control (NHC) kan je undervolten.
-
Tesla Model Y RWD (2024)
-
Verwijderd
Mij lijkt het "efficiënter" om dit te verwijderen zodat de fan meer frisse lucht kan inzuigen onderdoor het toetsenbord. 't is zoals een sticker boven de fan op een videokaart plakken... onlogisch toch?
Maar het zal wss iets met resonantie of bescherming, of gladheid of geluidsproductie te maken hebben misschien?
Iemand trouwens ook enig idee ondertussen of je de fan niet gewoon kan uitzetten op een of andere manier? 40% van de werktijd blaast hij gewoon frisse lucht uit
Verder: nog steeds superblij met het toestel
[ Voor 81% gewijzigd door GENETX op 22-05-2008 23:06 ]
De fan uitzetten? Dat gaat leiden tot hitteproblemen, ook al blaast de fan volgens jou 40% van de werktijd frisse lucht uit. Dus houdt het in dat hij 60% van de tijd wel warme lucht uitblaast?Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 16:02:
Iemand trouwens ook enig idee ondertussen of je de fan niet gewoon kan uitzetten op een of anderemanier? 40% van de werktijd blaast hij gewoon frisse lucht uiten da's nu ook nie meteen nodig denk ik.
Verder: nog steeds superblij met het toestel
Verwijderd
dan heb ik liever dat ie gewoon uit staat ipv nodeloos te ruizen
maar tis niks ergs of zo
alleen blijf ik me afvragen waarom dat plastiekje erop geplakt is, wss om de in-stroom van de lucht meer centraal te laten verlopen om ook de ram-modules mee te koelen?
num-lock inschakelen (; ==> - en / ==> -)? los USB-toetsenbord pakken?crazyheinz schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:19:
Weet er iemand hoe je de boot order verandert, je moet met + en - werken, maar aangezien er geen numeriek tobo is gaat dit niet... Met shift proberen een + te maken helpt ook niet.
Verwijderd
Dit werd toen verholpen met een (moeizame) RMA. Nu lijkt het er op dat er kleine stofdeeltjes tussen de beschermlaag en het scherm zitten. Ook doen de speakers het niet lekker meer, alleen als ik de laptop 3 cm open heb werken allebei de luidsprekers
Tot slot vertoont ook de brander rare kuren. Het branden van DVD+ schijfjes lukt niet meer. Van de ene op de andere dag pakt de brander geen + schijfjes, terwijl ze uit dezelfde spindle komen. DVD- en CD's worden wel gewoon gebrand, een schoonmaakcd heeft ook niet geholpen...
Vanwege bovenstaande problemen heb ik besloten om mijn 6214w voor de tweede keer op te sturen. De RMA afhandeling gaat niet via zeptoshop.nl, deze nemen geen notebooks aan van voormalige N4all klanten. Ik werd geadviseerd om zelf contact op te nemen met Zepto UK. Na twee weken (!) en slechts 4 mails met ZeptoUK was er nog steeds geen RMA opdracht gemaakt, dus ik nam wederom contact op met Zeptoshop.nl. Hierop namen zij contact op met Zepto Denemarken, en binnen 2 dagen was er een RMA opdracht geregeld.

De verzending gaat deze keer via UPS. (eerst via DPD) Via de website kon ik zelf aangeven op welke dag en tijdstip het pakket opgehaald kon worden. Afgelopen dinsdag werd de laptop opgehaald. Via track&trace kon ik vervolgens zien waar het pakket zich bevond, en vandaag heb ik zowel van UPS als Zepto Denemarken bericht gehad dat de laptop aangekomen is.
Nu maar hopen dat het niet al te lang duurt
En heb je hem al terug ondertussen? Heb een paar dezelfde problemen als jij. Een luidpsreker links doet het niet meer, mijn brander vertoond rare kuren. En bovendien kloppen de kleuren niet als ik de laptop aansluit op een extern beeldscherm. Verder reset de tijd van de bios als ik mijn laptop van netstroom afhaal en klapt het ding vaak uit als ik aan het gamen ben. Omdat ik erg slechte ervaringen heb met de RMA vorige keer heb ik deze problemen niet laten fixen. Ik wil de laptop niet weer 2 maanden kwijt zijn.Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 12:45:
Ongeveer een jaar geleden had ik problemen met de kleurweergave van het scherm van mijn 6214W.
Dit werd toen verholpen met een (moeizame) RMA. Nu lijkt het er op dat er kleine stofdeeltjes tussen de beschermlaag en het scherm zitten. Ook doen de speakers het niet lekker meer, alleen als ik de laptop 3 cm open heb werken allebei de luidsprekers(is dus waarschijnlijk een los contact in het scharnier) Daarnaast wordt de laptop nog steeds erg heet (98C) tijdens intensief gebruik. Dit kan ik deels oplossen door de cpu te undervolten en een Zalman notebookcooler onder de laptop te zetten.
Tot slot vertoont ook de brander rare kuren. Het branden van DVD+ schijfjes lukt niet meer. Van de ene op de andere dag pakt de brander geen + schijfjes, terwijl ze uit dezelfde spindle komen. DVD- en CD's worden wel gewoon gebrand, een schoonmaakcd heeft ook niet geholpen...
Vanwege bovenstaande problemen heb ik besloten om mijn 6214w voor de tweede keer op te sturen. De RMA afhandeling gaat niet via zeptoshop.nl, deze nemen geen notebooks aan van voormalige N4all klanten. Ik werd geadviseerd om zelf contact op te nemen met Zepto UK. Na twee weken (!) en slechts 4 mails met ZeptoUK was er nog steeds geen RMA opdracht gemaakt, dus ik nam wederom contact op met Zeptoshop.nl. Hierop namen zij contact op met Zepto Denemarken, en binnen 2 dagen was er een RMA opdracht geregeld.![]()
![]()
De verzending gaat deze keer via UPS. (eerst via DPD) Via de website kon ik zelf aangeven op welke dag en tijdstip het pakket opgehaald kon worden. Afgelopen dinsdag werd de laptop opgehaald. Via track&trace kon ik vervolgens zien waar het pakket zich bevond, en vandaag heb ik zowel van UPS als Zepto Denemarken bericht gehad dat de laptop aangekomen is.
Ik denk dat ik hem binnenkort gewoon maar eens naar de computerboer om de hoek breng, daar heb ik meer vertrouwen in dan de service van Zepto. Als ik dit geweten had had ik wel een Macbook aangeschaft voor 100 euro meer

Verwijderd

Had jij betaald voor de pickup service?Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 12:45:
Ongeveer een jaar geleden had ik problemen met de kleurweergave van het scherm van mijn 6214W.
Dit werd toen verholpen met een (moeizame) RMA. Nu lijkt het er op dat er kleine stofdeeltjes tussen de beschermlaag en het scherm zitten. Ook doen de speakers het niet lekker meer, alleen als ik de laptop 3 cm open heb werken allebei de luidsprekers(is dus waarschijnlijk een los contact in het scharnier) Daarnaast wordt de laptop nog steeds erg heet (98C) tijdens intensief gebruik. Dit kan ik deels oplossen door de cpu te undervolten en een Zalman notebookcooler onder de laptop te zetten.
Vanwege bovenstaande problemen heb ik besloten om mijn 6214w voor de tweede keer op te sturen. De RMA afhandeling gaat niet via zeptoshop.nl, deze nemen geen notebooks aan van voormalige N4all klanten. Ik werd geadviseerd om zelf contact op te nemen met Zepto UK. Na twee weken (!) en slechts 4 mails met ZeptoUK was er nog steeds geen RMA opdracht gemaakt, dus ik nam wederom contact op met Zeptoshop.nl. Hierop namen zij contact op met Zepto Denemarken, en binnen 2 dagen was er een RMA opdracht geregeld.![]()
![]()
Ik heb dit niet gedaan toen ik de laptop kocht. Ik heb nu een mail gekregen met tracking info enzo, maar staat nergens bij wanneer dit packet wordt opgehaald... Blijkbaar verwachten ze dat ik het bij een ups center ga afleveren??
Verwijderd
Ik heb er inderdaad 2 jaar pickup&return garantie bij gekocht. Nadat ik het packing label ontvangen had heb ik zelf contact opgenomen met UPS, en vervolgens aangegeven wanneer de laptop opgehaald kon worden.crazyheinz schreef op donderdag 04 september 2008 @ 20:38:
Had jij betaald voor de pickup service?
Ik heb dit niet gedaan toen ik de laptop kocht. Ik heb nu een mail gekregen met tracking info enzo, maar staat nergens bij wanneer dit packet wordt opgehaald... Blijkbaar verwachten ze dat ik het bij een ups center ga afleveren??
Inmiddels is mijn laptop (als het goed is) weer gerepareerd. Vandaag kreeg ik bericht van UPS dat het pakket weer op weg is naar Nederland. Alles bij elkaar heeft het nu 7 weken geduurd.

Hopelijk kost het me nix
Edit-
Heb trouwens net mijn HD vervangen door een samsung 250gb@7200 voor 75euro. Draait als een zonnetje!
[ Voor 22% gewijzigd door dfr0st op 08-09-2008 18:19 ]
-
Verwijderd
Eind goed al goed, toch? Nou, niet echt

Maandag maar eens bellen naar nextgenmobiles, en kijken wat zij hierop te zeggen hebben. De laptop opnieuw opsturen naar Denemarken (=2maanden weg) is echt geen optie. Ik vind dat ze nu maar eens echte service moeten leveren, en gewoon de losse onderdelen naar nextgenmobiles op moeten sturen, zodat de laptop nu eens een keer wel binnen een redelijke tijd gemaakt kan worden

Dat de service van Zepto slecht was, wist ik al, maar dit gaat me toch echt te ver. Voor mij dus nooit geen Zepto meer, hoe goed de prijs/prestatie verhouding ook is
Op welke wijze heb jij bewezen dat de laptop een hitte afvoer probleem heeft? Ik heb welliswaar een zepto znote 6224w ipv 6214w maar ook ik heb last van een notebook die zichzelf uitschakeld tijden het gamen (TF2).Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 19:39:
Na dik 7 weken heb ik dan eindelijk mijn laptop weer terug. Tot nu toe is ie nog niet uitgevallen door oververhitting, en ook de speakers doen het weer naar behoren. Het stof achter het scherm is ook verwijderd. Hoewel op de invoice staat dat er een nieuw scherm is ingezet, ben ik er bijna zeker van dat dit niet het geval is. Op zich is dat nog niet zo'n probleem, als er maar niet opnieuw stof tussen het scherm gaat zitten...
Eind goed al goed, toch? Nou, niet echtVanochtend de laptop aangezet, opengeklapt, en (hoe is het mogelijk zou je denken) een krak en een piep verder en het scherm zit los. Nu blijkt het linker-scharnier naar zn grootje te zijn.
![]()
![]()
Maandag maar eens bellen naar nextgenmobiles, en kijken wat zij hierop te zeggen hebben. De laptop opnieuw opsturen naar Denemarken (=2maanden weg) is echt geen optie. Ik vind dat ze nu maar eens echte service moeten leveren, en gewoon de losse onderdelen naar nextgenmobiles op moeten sturen, zodat de laptop nu eens een keer wel binnen een redelijke tijd gemaakt kan worden![]()
Dat de service van Zepto slecht was, wist ik al, maar dit gaat me toch echt te ver. Voor mij dus nooit geen Zepto meer, hoe goed de prijs/prestatie verhouding ook is![]()
Ik zit er zelf aan te denken om een document op te stellen en daarbij de grafieken toe te voegen van HW Monitor Pro. Idle is hij namelijk rond de 75 C maar tijdens gamen schiet het naar 110C.
[ Voor 5% gewijzigd door falcon4ever op 14-09-2008 00:00 ]
Verwijderd
Bij de RMA heb ik een logfile van Everest gedaan met de temperatuur van de CPU (GPU kan niet uitgelezen worden bij de 6214W). Heb je hier altijd al last van, of is het iets van de laatste tijd? Anders zou je ook even de fans kunnen checken op stof...Moet je wel even het toetsenbord losschroevenfalcon4ever schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 23:59:
Op welke wijze heb jij bewezen dat de laptop een hitte afvoer probleem heeft? Ik heb welliswaar een zepto znote 6224w ipv 6214w maar ook ik heb last van een notebook die zichzelf uitschakeld tijden het gamen (TF2).
Ik zit er zelf aan te denken om een document op te stellen en daarbij de grafieken toe te voegen van HW Monitor Pro. Idle is hij namelijk rond de 75 C maar tijdens gamen schiet het naar 110C.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2008 14:06 ]
Ok, ik heb vanmiddag via HW monitor pro een grafiekje gemaakt (GPU/CPU core1&2)/HD) en daarbij is duidelijk te zien dat bij load de GPU zich op zo'n 116+ C zit. Daarnaast is ie vanmiddag ook weer een keer uitgevallen. (Ik denk dat de auto shutdown op 120C zit).
Ik denk dat ik gewoon van de week maar es de zeptoshop ga bellen hoe we dit kunnen afhandelen, want het is van de zotte dat je een gamer laptop koopt maar niet kan gamen wegens oververhitting van de gpu.
Verwijderd
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2008 00:03 ]
Voorzover ik kan zien zit er maar 1 fan in (foto's zijn van een maand geleden):Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 21:09:
Weet je zeker dat er geen stof tussen de fans zit? Bij de 6214W moet je eerst de koeler van de videokaart loshalen voordat je bij de ventilator (en het stof) kunt komen...
http://falcon4ever.pcsx2.net/zepto6224w/IMG_0004.JPG
http://falcon4ever.pcsx2.net/zepto6224w/IMG_0007.JPG
Na het openen heb ik het zichtbare stof/zooi met een zachte doek eraf geveegd dus het ziet er redelijk schoon uit. Alles wat op het mobo vast zit (koelers e.d.) maak ik niet los ivm garantie.
Ik weet trouwens niet of het verstandig is dat ik hier steeds reageer aangezien het niet het 6224w topic is.
*edit*
@HammerT: Bedankt voor je foto!
Zo te zien is de layout dus vrijwel identiek. Dus om bij de ruimte linksonder de fan te komen moet het hele koelpaneel/hittegeleider eraf...

*edit2*
@Thyss:Ik vraag me af of het wel zo verstandig is om zelf het koelblok eraf te halen ivm garantie (ik heb nog zo'n 12 maanden). En bij het loshalen zal ik zeker ook de koelpasta opnieuw op de gpu moeten aanbrengen of heb jij gewoon de 'oude' gerecycled.
[ Voor 44% gewijzigd door falcon4ever op 15-09-2008 15:34 ]
Verwijderd

Verwijderd
1) Maar mijn interne Zepto 6214w, ziet er net hetzelfde uit als de foto's van de 6224w en niét zoals de 6214w zoals hier net boven vermeld werd... Vreemd...
2) Iemand al 4Gb Ram geprobeerd? (maar met win vista ultimate 32 bit zal maar 3 gig gebruikt worden zeker?)
Of snap je gewoon niet dat de heatpipe van de gpu is op mijn foto?
Ja maar waarom zou je niet gewoon overstappen naar 64bit dan?
Zeptoshop heeft er ook nog eentje staan "12 cells extra batterij voor 6024W, 6224W en 6324W", maar ik weet dus niet of die het zelfde zijn als voor de 6214W

Die van een 6615 past er ook in!HammerT schreef op maandag 24 november 2008 @ 20:38:
Ik wil een nieuwe (grotere) batterij kopen voor m'n 6214W. Maar op de site van zepto staat dit model er niet meer bij, is er eentje nog wel compatible oid?
Zeptoshop heeft er ook nog eentje staan "12 cells extra batterij voor 6024W, 6224W en 6324W", maar ik weet dus niet of die het zelfde zijn als voor de 6214W
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Verwijderd
Nog 2 extra vraagjes, gewoon voor de zekerheid:
*Als ik 2x2GB RAM-latjes wens te kopen (4GB dus)... Welk type koop ik dan het best? is dat DDR2 PC5300 - 667MHZ ? Is dit nog eenvoudig te verkrijgen en wat kost dit zo ongeveer?
*Wat soort harde schijf zouden jullie aanraden als ik een 200+Gb (STILLE 7200rpm?) harde schijf zou zoeken? En wat voor type zou het moeten zijn? (SATA hoeveel inch is dit?)
Hoe zit het trouwens nog met jullie ervaringen met de 6214w? Hehe, hier nog steeds erg tevreden, alleen begint 2GB en slechts 1280x800 wat tegen te steken bij het photoshoppen en het gebrek aan DVI/HDMI is pijnlijk met een 46" Bravia. Ook het lawaai van de harde schijf en sporadisch falende stand-by steekt soms ook wat tegen. ... Overklokken vd videokaart blijft een plezier... Al bij al eigenlijk kleinigheden waaraan k me erger voor een 2-jaar oude laptop die nog steeds goed kan competeren/evenaren met de meeste laptops rond de 1000€.
Contact daarvoor Zepto even, voor zover ik 't weet kan dit nietVerwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 21:56:
Beste mensen, misschien een vreemde opflakkering van deze topic, maar aangezien voor velen onder ons de garantie op z'n einde begint te lopen vroeg ik me eigenlijk af of de garantie te verlengen valt zoals je bij Apple applecare kan bestellen...?
Let erop dat je zogenaamd SO-DIMM geheugen koopt, speciaal voor laptops..*Als ik 2x2GB RAM-latjes wens te kopen (4GB dus)... Welk type koop ik dan het best?
is dat DDR2 PC5300 - 667MHZ ? Is dit nog eenvoudig te verkrijgen en wat kost dit zo ongeveer?
4GB kost je ongeveer 4 tientjes en was makkelijk te vinden via de PriceWatch
Zelf heb ik goede ervaringen met de Hitachi Travelstar 7K200 HTS722020K9SA00*Wat soort harde schijf zouden jullie aanraden als ik een 200+Gb (STILLE 7200rpm?) harde schijf zou zoeken? En wat voor type zou het moeten zijn? (SATA hoeveel inch is dit?)
Heb ik iets meer dan 'n jaar gebruikt en is de snelste 200GB'er 7200rpm'er die er is, lekker stil en voldoet.
Zelf heb ik vandaag een Seagate Momentus 7200.3 ST9320421ASG aangeschaft, momenteel de snelste en grootste 7200rpm HDD die er is (en 't scheelt maar 15,- met die 7K200, dus misschien 't overwegen waard)
Vond 't altijd een plezier om op te werken, ook al heb ik 'm maar drie maandjes gebruikt..Hoe zit het trouwens nog met jullie ervaringen met de 6214w?
Toendertijd kwam natuurlijk de 6224W, die ik gelijk bestelde, vooral omdat die een resolutie heeft van 1440x900.
Kan ik begrijpen! En zo'n 4GB kitje kost tegenwoordig toch niet meer zoveel, dus idd 't overwegen waard.Hehe, hier nog steeds erg tevreden, alleen begint 2GB en slechts 1280x800 wat tegen te steken bij het photoshoppen
Helaas kun je de resolutie niet zo 1,2,3 opkrikken
Toendertijd was VGA wel hot.. DVI had er best opgemogen en van HDMI was nog geen sprake natuurlijk.en het gebrek aan DVI/HDMI is pijnlijk met een 46" Bravia.
Misschien kun je 'n VGA-DVI converter gebruiken? Of 'n VGA-HDMI converter als die bestaan..
Harde schijf? Welk type? Al oud? Vaak geformatteerd? Standby kan ik niks over zeggen...Ook het lawaai van de harde schijf en sporadisch falende stand-by steekt soms ook wat tegen. ...
Overklokken vd videokaart blijft een plezier...
Vind ik dus ook! De videokaart is wat outdated vind ik, maar daar is ook alles wel mee gezegd..Al bij al eigenlijk kleinigheden waaraan k me erger voor een 2-jaar oude laptop die nog steeds goed kan competeren/evenaren met de meeste laptops rond de 1000€.
Ligt natuurlijk ook wel 'n beetje aan de CPU en 't aantal GB geheugen wat je hebt, maar toch, nog steeds erg mooi laptopje. Zelf ben ik wel blij dat ik de overstap heb gemaakt naar 'n 6224W, die inmiddels ook al 1,5 jaar is!
Verwijderd
Misschien zal ik dan Zepto wel eens contacteren, ik hou je zeker op de hoogte... Want ook al is ie 2 jaar oud, dat wil niet zeggen dat ik niets meer over heb voor m'n 1380€ die ik er destijds aan gegeven heb
De harde schijf betreft de originele " 100GB 7200omdr. SATA Hitachi " Eigenlijk amper geformatteerd, maar hij maakt al (van in den beginne) een krakend typisch HD-geluidje zodra hij read/write functies doet
Bedankt voor je pricewatchlinks! 4GB ram zal er snel aankomen!
Voor de rest wil ik nog even zeggen dat ik nog steeds erg fanatiek omga met mijn beestje, elke week grondig kuisen, elke 2 maanden ook intern stofzuigen en afstoffen... Ik weet wel niet of ik nog een Zepto zou kopen. Tegenwoordig is de laptopmarkt zo verzadigd... Misschien weer tijd voor een stille snelle desktop met de zepto als travelmate :-) aangezien ik nu toch ook niet zo heel veel onderweg ben...
Voor hoeveel zou je deze zepto nog van de hand kunnen doen schatten jullie? 5 of 600€? (niet dat ik dat echt van plan ben, maar zo na 3 jaar zal het vrees ik als grafisch designer zeker tijd worden voor iets nieuws.)
Heb getracht mijn (veel betere) 6224W te verkopen en daar werd hoogstens €600,- op geboden

Wilde zelf wel weer 'n nieuwe 14,1" Zepto, maar heb toch besloten om maar lekker te wachten aangezien ik net
de hardware heb besteld om m'n 6224W te upgraden (4GB RAM en 320GB HDD) en ik 't daarmee wel weer 'n tijdje volhoud!
EDIT: @ musback: WACHT CHECK DE DATASHEET! IK WEET NIET OF DE 6214W 4GB RAM AANKAN!
[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 09-01-2009 22:37 ]
Verwijderd
Maar zou me verbazen mocht hij geen 4GB aankunnen? (ongeacht 32/64bit)
Zijn er hier mensen die der ondertussen 4Gb in hebben geprikt?
Memory DDRII 2 slots, max 2GB, Up to 667 MHz / PC5300
En dat hij 't niet aan zou kunnen ligt aan 't moederbord/ chipset
(neenee dat begreep ik wel. Maar straks zeg ik 'ojoh bestel 4GB en werkt 't niet)
[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 09-01-2009 23:45 ]
En je kon toendertijd toch gewoon je laptop al met 4gb bestellen. Ik heb toen nog getwijfeld om een single slot met 2GB te kopen, dat heb ik toen niet gedaan (helaas).
Edit: Intel 945 ondersteund gewoon 4gb RAM, in dat datasheet duiden ze gewoon op het maximale geheugen per slot. HIER
[ Voor 23% gewijzigd door HammerT op 09-01-2009 23:51 ]
Verwijderd
Maar 4gb here I come.
Betere videokaart, veel betere resolutie, mat scherm wat je nergens meer vind, betere processor, meer RAM.HammerT schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 23:46:
Nou veel beter... CLB... je videokaart is ongeveer 1,5 keer sneller.
De rest is allemaal het zelfde. Zou je echt niet nog 500 euro kunnen krijgen voor een 6214W?
My bad! I'm sorry!En je kon toendertijd toch gewoon je laptop al met 4gb bestellen.
Ik heb toen nog getwijfeld om een single slot met 2GB te kopen, dat heb ik toen niet gedaan (helaas).
Edit: Intel 945 ondersteund gewoon 4gb RAM, in dat datasheet duiden ze gewoon op het maximale geheugen per slot. HIER
Verwijderd
Maar dan vraag ik me af... Waar slaat hij dit allemaal dan op bij 2GB?a system that has 4 GB of system memory installed, it is not possible to
use all of the installed
memory due to system address space being allocated for other system
critical functions. These
functions include the following:
• BIOS/firmware hub (2 MB)
• Local APIC (19 MB)
• Digital Media Interface (40 MB)
• Front side bus interrupts (17 MB)
• PCI Express configuration space (256 MB)
• MCH base address registers, internal graphics ranges, PCI Express
ports (up to 512 MB)
• Memory-mapped I/O that is dynamically allocated for PCI Conventional
and PCI Express add-in cards.
Maar i'll take my chances, al is het dan maar 1,3GB extra, dat zal nog boosten.
Hoewel ik het erg vreemd blijf vinden... Ik zal de zepto forums eens afschuimen.
Ik hoop dat ze wel een beetje coulant zijn met garantie e.d.
Je moet even een RMA aanmelden via de Zepto Live Chat.
Ikzelf heb 't gisteren ook gedaan, aangezien m'n scherm verragd was, binnen kwartiertje geregeld.
Ik heb me laptop namelijk eind december 2006 gekregen, dus eigenlijk is hij net een maand over de garantie.
Als ik geen garantie krijg kan ik nog proberen om ergens een 7600go te vinden, want een reparatie door zepto zal toch wel veel te duur worden.
Ik heb 'm nog bij N4All gekocht toendertijd, maar heb 'm gelijk naar Denemarken gestuurd ja.
Had carry in garantie, maar UPS heeft 'm gewoon gepickupped en de kosten zijn voor Zepto zelf...
Vanaf hier vind je nog wat meer recentere info: Zepto Znote 6224W / 6324W / 6625WD - Deel 5
Maar het stomme is dat m'n laptop al artifacts gaf in games als ik hem uit sleep mode haalde. Ik dacht dat het misschien iets met de driver was, maar blijkt dus toch dat hij langzaam aan het doodgaan was.
Ik heb alleen geen carry-in garantie..
Dus zij betalen de verzendkosten en dergelijke, terwijl je dat normaal alleen krijgt bij pick-up-and-return garantie.
Sow he een paket naar dk sturen kost al snel 70 euro

Ok, ik lees nu dat verhaal van ajampaniki op notebookreview maar die was dus ook net na de garantie. Ik heb ook een keer een garantie drama doorlopen met een probleem met het beeld. Maar we zullen het wel zien morgen.
pfff
Ik hoop echt dat ze nog wat voor me willen doen, de man bij nextgenmobiles was alleen niet erg hoopvol. Die zei dat ze niets doen met de nvidia problemen (wat mij stug lijkt eigenlijk). Is het niet in nederland zo geregeld dat je een vervangend product krijgt als er een productie fout in zit?
Ik zat dus nog net binnen de garantie, had geluk. Maar ik denk echt dat ze weinig voor je gaan doen hoor. Heb al gelezen dat iemand 2 dagen te laat was en dat hij niet meer geholpen werd.HammerT schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 19:45:
Oh ja bedoel ik
Sow he een paket naar dk sturen kost al snel 70 euro
Ok, ik lees nu dat verhaal van ajampaniki op notebookreview maar die was dus ook net na de garantie. Ik heb ook een keer een garantie drama doorlopen met een probleem met het beeld. Maar we zullen het wel zien morgen.
Als de international livechat niet werkt zou ik gewoon naar die van de DK site gaan. Die willen ook nog wel helpen. En ze zeggen misschien dat dat niet kan, maar dat is gewoon bs. Zitten allemaal in het zelfde systeem.
En wachten van 10.00 tot 15.00 lijkt me vrij vaag.. Hoeveel mensen stonden er wel niet voor je in de rij
Ik heb dus m'n RMA vandeweek aangemeld... Stond 6e in de rij, duurde denk 10 minuutjes...
@ HammerT: Wie kan aantonen dat jouw GPU die productiefout bevat? En komt die pas opzetten na 2 jaar? Daar is 't denk erg moeilijk op te spelen, want Zepto zelf is ook niet gek.. Maarja 't is afwachten...
Tevens moet je hopen op coulance / garantie, maarja toch is de 2 jaar garantie eigenlijk afgelopen!
Keep us informed!
In andere woorden; er zijn problemen met de GPU's en nvidia probeert het een beetje af te poeieren.
En dit zegt toch ook wel genoeg:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=271289
En als het goed is zijn dit soort dingen best goed geregeld in nederland waardoor de fabrikant best wel evengoed nog met een oplossing moet komen. Maar ik ga het gewoon eerst netjes vragen
[ Voor 24% gewijzigd door HammerT op 07-02-2009 11:36 ]
You said:
so... I will still recieve warranty?
International 1:
Yes you will.. I will send you a return labal on a mail. You will have this mail within ½ hour.
Niet vergeten om de chat log naar jezelf te mailen? Heb je iig bewijs.
Ja die pick-up and return is blijkbaar gratis. Ik had het ook niet en het werd ook gewoon gratis opgehaald. Wel goede service dus. Als je er dus wel voor betaald heb ben je dus gewoon goed genaaid.HammerT schreef op maandag 09 februari 2009 @ 18:31:
Ik heb hem wel bewaard, maar niet via de mail ofzo. Maar ik heb een rma nummer gekregen, dat lijkt me best wel voldoendeEn ik had btw geen pick-up and return garantie maar UPS komt hem wel ophalen, wel goed geregeld

Dus wat moet ik nu doen? Hem terugsturen naar Zepto? Hoe? Met wie moet ik daar contact over opnemen? En wat zal dat gaan kosten? Ben ik hem dan weer 3 maanden kwijt?
Of kan ik hem beter hier ergens laten repareren, of is dat niet mogelijk?
Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen, ben nu in staat op mn laptop het raam uit te gooien en een normale desktop te kopen

Zij kunnen je vast en zeker beter op weg helpen dan ons! Succes!
Verwijderd
een tip: als je hem niet meer laat herstellen gebruik hem dan als home server/NAS/.... zet hem op energy saving mode, houdt het scherm dichtgeklapt en stuur hem op remote basis aan via je nieuwe desktop
zo gebruikt het hele gezin hier nog een oude pavillion waarvan de videokaart 2 jaar geleden sneuvelde.
@ de zepto: Hier doet ie het nog steeds 100%, maar ik hoop m'n investering wel langer dan 4 jaar te gebruiken... voorlopig houdt ie het prima vol. misschien wel dankzij het maandelijkse stofzuigen en reinigen
veel succes iig! misschien kan je wel een soort extended warranty lospeuteren of zo?
International 1:
So the computer is out of warranty.. If it is the graphics card that has to be exchanged, then we have to change the entire motherboard.. This is quite expensive. The spare parts cost alone is about €400
You said:
so 400 is only the graphics card?
You said:
or does that also involve the motherboard
International 1:
It a new motherboard and graphics card
400 euro dus + kosten voor versturen

Bij mij is nu 2x vervangen: Scherm, moederbord, inverterboard, toetsenbord
Wil je 'm ook helemaal kaal verkopen? Dus alleen de body? Vind 't wel leuk om te hebben
Pff, ik voel me we een beetje een aasgier zo
accu doet het nog prima, weinig gebruikt omdat ik hem vaak aan netstroom heb gehangen.HammerT schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 21:14:
Hoe goed is je accu nog? Misschien wil ik hem wel overnemen.
Pff, ik voel me we een beetje een aasgier zo
Alles is te koop nu, heb een nieuwe desktop besteld.
[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 08-10-2009 14:18 ]

Maar PM ff wat je er nog voor zou willen hebben, eigenlijk mag het niet hier
Mijn 6615WD ook naar de zak, had ook net een ander scherm er in gestoken. Niet zo fijn om te lezen dat ze 400 euro vragen, ikzelf kon ze nog niet bereiken via mail, 'out of office' kreeg ik en nog altijd geen antwoord.
Livechat is precies hele dagen offline
Bellen is de enige optie nog tegenwoordig, zelfs e-mail doen ze bijzonder weinig meer mee...crazyheinz schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 20:11:
ikzelf kon ze nog niet bereiken via mail, 'out of office' kreeg ik en nog altijd geen antwoord.
Livechat is precies hele dagen offline
Klein in bereikbaarheid allesinds. En klein in dienstverlening..CLB schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 13:29:
Achja klein... is erg subjectief =) In NL vrij klein, Scandinavie bijvoorbeeld het grootste =)
op welke site zie jij live chat staan dan? heb je een linky voor me? want op de global site staat al weken livechat op offlineHammerT schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 17:14:
Wat een wachttijden bij die live chat, vannochtend aan gezet om 10.00 ofzo. Vanmiddag om 15.00 was ik nog aan het wachten. Alleen toen moest ik weg en ben ik wel aan de beurt geweest (16.30 was het alleen net dicht toen ik weer terug kwam)..
pfff
Ik hoop echt dat ze nog wat voor me willen doen, de man bij nextgenmobiles was alleen niet erg hoopvol. Die zei dat ze niets doen met de nvidia problemen (wat mij stug lijkt eigenlijk). Is het niet in nederland zo geregeld dat je een vervangend product krijgt als er een productie fout in zit?
iemand een idee wat kosten zijn als je naar zepto international nr belt?
Hij werkt wel ok, maar valt wel eens uit met een zooi artifacts, eenmaal in de 2 weken oid. Ben nu aan het kijken of ik misschien nieuwe cellen in mn accu kan zetten want aan de 30min accu tijd heb ik ook niet veel.
Heb daarnet namelijk een nieuwe gekocht, dus kan mooi die oude gebruiken om proberen te pimpen!