Hoofdcategorieën
Topicacties

[DiP] Ambilight Desk

Pagina: 1 2 3 4 5 6 last

Reageer Nieuw Topic
blurb..
Reg. datum: 11 augustus 2006

http://img218.imageshack.us/img218/880/ambilightnotebooklf6.jpg

De ambilight desk

Onlangs heb ik een nieuwe PC gekocht, waar ik niet echt meer wil ga modden. Toch, na prikkelingen van dit en andere fora's om wat te maken, bedacht ik de ambilight desk!
Thuis heb ik namelijk zo'n maf bureau, dat ik mij eigenlijk een beetje schaam... Als er een versie Pimp-my-desk zou komen, kom ik zeker in aanmerking!

In het blad zitten zoveel deuken en gaten, dat hier een plank als muismat ligt :X.... De lades vallen half uit elkaar en zijn van plastic enz..... 8)7. Ik kan dus eigenlijk wel wat nieuws gebruiken.
Dit project zal overigens ook moeten dienen als "deels" afstudeerproject (hout/meubel & interieurafwerking), het zal dus geen flut projectje worden ;).

Het ontwerp

Omdat ik ook best trots ben op mijn rig :9, is het belangrijk dat deze goed in de picture komt te staan, een groot bureau moet het dan ook zeker worden. Ook moet het strak zijn, maar toch natuurlijk ogen.
Het bureau krijgt een blad van maar liefst 10cm dik en 90cm diep! Achter "op" het blad, komt een acrylglazen strip, met 30% lichttransmissie, hier komt dat mooie licht uit.
Net voor deze strip zet ik mijn scherm neer (vandaar die 90cm).
Het blad zal doorlopen in de poten, een beetje een omgekeerde I_____I, welke geheel in wit hoogglans gespoten zal worden :P .
Onder het blad komen twee kastjes in een nog n.t.b te beitsen kleur eiken. (eiken is momenteel niet zo duur, en omdat het bureau zo vreselijk duur gaat worden...wou eerst teak, nu dus eiken :).

http://img245.imageshack.us/img245/6132/nieuwebitmapafbeeldinghl0.png

Een erg simpel en niet meer kloppend plaatje, een van mijn schijven was kapoet gegaan.... dus zal morgen wat meer neerzetten. De plinten worden van RVS en net als het blad, zal de acryl strip ook doorlopen in de poten. Links, komen 3 laden met blumotion (lades, die zich zelf afremmen, waarna ze rustig dichttrekken).
Grepen: aluminium infrees grepen.

kosteplaatje tot nu toe: ongeveer 1000 euro 8)7... tja, je kunt ook naar Ikea gaan.

Materiaal: ongeveer 300 euro
Spuiten: ongeveer 280 euro

Amilight: 250 euro
Overige materialen (grepen, ladegeleiders) 150 euro.

bokskater wijzigde dit bericht 06-03-2007 22:03 (44%)

CSS: [Got] Remmertjuh
Reg. datum: 15 mei 2006

Zet je schetsen hierneer, dan kunnen de mods zien, was je van plan bent.;)

Zeker een leuk Idee ;)

http://specs.tweak.to/15531 Intel Core 2 Duo e4300|1 GB pc5300|Hitachi Deskstar 160GB|Club3d 8600gts|Philips 105s|Xgear KV600k

Reg. datum: 01 februari 2002

Zomaar een topic openen met de mededeling "als het hier niet hoort dan hoor ik het wel" is geen manier van werken. Als er twijfel is, kan je altijd een moderator contacteren, of nog beter: je topic openen in "schop een modje", dan kan het (net als bij een CIP) beoordeeld worden en bij toestemming verplaatst worden naar het geschikte subforum.
Voorlopig wordt deze verplaatst naar "schop een modje" en gaat ie in bespreking.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

blurb..

quote:
naftebakje schreef op zondag 04 maart 2007 @ 14:37:
[MBR]Zomaar een topic openen met de mededeling "als het hier niet hoort dan hoor ik het wel" is geen manier van werken. Als er twijfel is, kan je altijd een moderator contacteren, of nog beter: je topic openen in "schop een modje", dan kan het (net als bij een CIP) beoordeeld worden en bij toestemming verplaatst worden naar het geschikte subforum.[/mbr]
Voorlopig wordt deze verplaatst naar "schop een modje" en gaat ie in bespreking.
ok, zal de volgende keer deze daar plaatsen, bedankt voor het overzetten.

Reg. datum: 01 februari 2002

Bij deze heb je toestemming, maak er wat moois van!

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

blurb..

quote:
naftebakje schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 21:57:
Bij deze heb je toestemming, maak er wat moois van!
Bedankt man :*) !! Zal zeker lukken, morgen eerste update :9.

houd van de zware metalen
Reg. datum: 06 juni 2006

de ambilights komen in opmars heb ik zo de indruk, er komen er steeds meer en meer...

Reg. datum: 22 januari 2007

Hoe wil je in godsnaam 250 euro kwijt zijn voor die Ambilight? Ik was er maar 50 voor kwijt. :{

Reg. datum: 21 november 2003

quote:
TKoster schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 18:51:
Hoe wil je in godsnaam 250 euro kwijt zijn voor die Ambilight? Ik was er maar 50 voor kwijt. :{
En zelf wit spuiten is ook nog wat goedkoper dan laten doen :P

1960's beetle :)

quote:
brinkdinges schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 19:02:
[...]

En zelf wit spuiten is ook nog wat goedkoper dan laten doen :P
Dan nog...250 euro?!....
blurb..

@TKoster:
Zie deze site, wil zelf liever niet gaan solderen enz.... ben niet echt een electronisch genie :9.
Bij deze pakketen weet ik zeker dat het allemaal zal werken!

@Pieterveenstra:
Ja, ik verwacht zeker 250 euro kwijt te zijn aan spuiten. Zoals te zien is, is de gehele ombouw wit, welke uiteraard gespoten zal moeten worden.
Zelf spuiten zal idd stukken goedkoper zijn... maar>>

Als je zelf gaat spuiten krijg je "nooit" zo'n mooi resultaat. Heb ooit een gitaar gespoten (zwart) en meerdere deurtjes (rood) en er bleven maar stofjes op komen. Rood en zwart zijn twee onmogelijke kleuren... ik weet het, maar wil niet later denken, had ik het maar uitbesteed!

Kortom, ik ga voor perfectie :*)

bokskater wijzigde dit bericht 07-03-2007 20:35 (6%)

blurb..

http://img340.imageshack.us/img340/2842/ambilightupdateup9.jpg

Eerste (mini) update!

Vandaag zijn alle platen binnen gekomen en ben ik dan eindelijk begonnen met bouwen!
Eerst de platen grof in stukken zagen, waarna het precieze werk kan beginnen.

Voor het blad gebruik ik 18mm MDF, waar ik overal verstekken aan zaag. Ik wil absoluut geen kopse kanten van de plaat in mijn werkstuk. Als je kops MDF gaat spuiten krijg je op den duur altijd wel verschil, dit kan lang duren....maar zal er toch altijd komen.
Kops MDF heeft immers een andere structuur!

Tevens wil ik zo min mogelijk aantal nades, wat wil zeggen dat het moet lijken dat het blad en de poten een zijn :) (met kopse kanten werkt dat dus niet).

In het blad maak ik lange stroken, welke het werkblad moeten ondersteunen, deze ga ik vast lamellen, met de lammelofrees.
De stukken MDF lijm ik gewoon tegen elkaar.

Een moeilijke opgave dus! is iets niet 100% juist, dan krijg ik kieren en openstaande verstekken.
Het is dan ook van groot belang, dat ik mijn koppie erbij heb ;).

Helaas had ik vandaag niet veel tijd, waardoor ik slechts een gedeelte heb kunnen uitzagen.
Morgen verwacht ik te kunnen beginnen met de opbouw van het blad.

(Was mijn camera vergeten, maar heb van iemand anders eentje geleend, verwacht dus elk moment foto's 8)7.... Zal deze update hiermee bijwerken)

Reg. datum: 23 januari 2007

quote:
bokskater schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:30:
In het blad maak ik lange stroken, welke het werkblad moeten ondersteunen, deze ga ik vast lamellen, met de lammelofrees.
De stukken MDF lijm ik gewoon tegen elkaar.
hoe stel jij die lange stroken voor? Een "plank" van ongeveer 20cm aan de achterkant verticaal geplaats zodat hij alle vlakken verbind is al genoeg veer stevigheid hoor!
Zet het ikeastijl vast met houtfretten en het zit perfect! Overigens maak je nog een kabelgoot/een paar stopcontacten in je bureau? Dat lijkt mij super handig! Maar dat is mischien meer omdat ik ze nodig heb voor soldeerbout, voeding enzovoort:P

naja langer dan 20cm is eigenlijk alleen maar beter..........

bazzzzzz wijzigde dit bericht 07-03-2007 20:46 (4%)

blurb..

quote:
bazzzzzz schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:45:
[...]

hoe stel jij die lange stroken voor? Een "plank" van ongeveer 20cm aan de achterkant verticaal geplaats zodat hij alle vlakken verbind is al genoeg veer stevigheid hoor!
Zet het ikeastijl vast met houtfretten en het zit perfect! Overigens maak je nog een kabelgoot/een paar stopcontacten in je bureau? Dat lijkt mij super handig! Maar dat is mischien meer omdat ik ze nodig heb voor soldeerbout, voeding enzovoort:P

naja langer dan 20cm is eigenlijk alleen maar beter..........
Wat ik eigenlijk bedoel, is dat ik stroken in het blad (witte ombouw) maak :),Doorsnede blad>
_______
I I I I I I I I
------------

Morgen ga ik is niet mijn camera vergeten ;) , en zal ik is foto's maken, welke de boel wat verhelderen! Nog steeds geen foto's ontvangen namelijk....

Ennuhh, best leuk eigenlijk, een wcd inbouwen :9, maar wil het zo strak mogelijk houden.
Verwacht zelf niet dat ik zo snel op het bureau ga solderen, ben nog een newbie in tweakersland ;).

bokskater wijzigde dit bericht 07-03-2007 22:30 (6%)

Reg. datum: 22 januari 2007

quote:
bokskater schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:09:
@TKoster:
Zie deze site, wil zelf liever niet gaan solderen enz.... ben niet echt een electronisch genie :9.
Bij deze pakketen weet ik zeker dat het allemaal zal werken!
Ik zie het, welke dingen ga je bestellen?

Reg. datum: 22 maart 2004

Na het zien van je eerste image was ik direct verkocht, maar toen ik wat verder las dat je met are ging werken was ik wel wat teleurgesteld ;)

Vorige week ben ik ook nog aan het denken geweest van mijn eigen bureau te maken, maar ik heb dan weer geen verstand van houtbewerking. Misschien moeten we een joint-venture oprichten :)

Ik hou dit topic in elk geval in de gaten.

blurb..

http://img340.imageshack.us/img340/2842/ambilightupdateup9.jpg

Weer een kleine update! Foto's zijn niet van goede kwaliteit :|... om de een of andere reden werkt mijn camera niet goed.....

Anyway, ben vandaag, na wat zaagwerk.... een poot in elkaar wezen zetten :).
Wou vandaag niet echt lukken, maar hier toch wat foto's:
De onderzijde zaag ik later kaarsrecht aan als de tweede poot ook klaar is. Zodat alles perfect is.

Even testen of het past! en jahoor, dat doet het zeker :P.....
Dat dit niet lijkt, komt doordat het zijpaneel wegzakt zonder bevestiging :).
Die stroken, bedoelde ik met "de stroken", ze voorkomen dat in dit geval de zijkant inzakt.
http://img443.imageshack.us/img443/4811/dscf0025wu5.jpg
http://img129.imageshack.us/img129/5224/dscf0024tj2.jpg
http://img250.imageshack.us/img250/7946/dscf0030qb6.jpg

Binnen zet ik een paar lamello's om de boel vast te zetten
http://www.axminster.co.uk/images/products/BIS0_l.jpg

Met de lamellofrees!
http://img.epinions.com/images/opti/01/3c/hmgdShop_ToolsAllLamello_Classic_C21-resized200.gif

Na testen, monteren ;), in de groef heb ik strookjes gelegd, zodat dadelijk het glas perfect past!

http://img260.imageshack.us/img260/6315/dscf0034ku9.jpg
http://img404.imageshack.us/img404/623/dscf0035ml4.jpg

Zoals te zien is, zal het acrylglas over het gehele witte geheel lopen, maar alleen het blad krijgt ambilight.
De manier van werken, ziet er misschien wat moeilijk uit.... en kan ook makkelijker... maar in dit geval betaal ik geen uren, waardoor ik voor de perfectie kan gaan :9.

bokskater wijzigde dit bericht 08-03-2007 20:09 (75%)

is sarcasminist
Reg. datum: 25 november 2005

Ik ga deze mod ook maaar volgen :) sucses d:)b

pssst geld kopen?

blurb..

@Tkoster
Ik denk dat ik voor de ultra ga ;) en dan 3 led strips.

@Rafkep
Tja, zoals ik al vermelde, ben ik nog niet echt goed met de soldeerbout. Dit kan natuurlijk altijd komen!
Wel goed idee omdan samen te klussen :).

@DR161
Dankje :)

Reg. datum: 17 september 2005

Zeker een mod/bouw topic om te volgen. De constructie van het bureau ziet er IMO zeker goed uit, zeker met die dwarsbalken voor de stevigheid e.d. d:)b

Misschien is het beter om voor die ambilight een vriend/kennis die meer van elektronica weet te vragen of die je wilt helpen? Daarmee kun je waarschijnlijk veel geld besparen en het geeft misschien ook nog wel een beter effect.

Over je camera: Misschien stond ie niet op autofocus?

Everybody lies

Reg. datum: 04 november 2000

Leuk idee, maar heb je er wel 's over nagedacht of een bureaublad van 10 cm wel praktisch is?

Wanneer een blad meer dan 5 cm dik is, heb ik altijd het gevoel dat of ik m'n knieen niet kwijt kan, of ik m'n ellebogen te hoog moet houden. Maar dat kan aan mij liggen, en zo niet, dan kun je altijd nog een stuk van de poten afzagen en houd je een spectaculaire salontafel over. ;)

"Bonken op de muur helpt niet, een goedgericht nekschot wel" - Sjaak Bral

Reg. datum: 15 februari 2000

Je fototoestel staat op de macrostand vermoed ik. Nee, ik weet het zelfs zeker nu ik naar de EXIF info kijk. :P Beetje hoger ISO is ook wel aan te raden denk ik voor binnenfotografie (of de flits gebruiken).

Wat dat ambilight betreft: gaat dat ook echt meekleuren met de scherminhoud (zoals de philips versie) of wordt het meer achtergrondverlichting met instelbare kleur?

_██_
(ಠ_ృ)

blurb..

XplodingForce@
Misschien een goed idee ja, zal is dit forum doorzoeken en kijken in mijn vriendenkring :).
Camera is ongeveer 6 jaar oud 8)7..... Maar zal er eens mee rotzooien.
Maar is een maf ding, een tijdje geleden ging hij uit als ik de "foto-maak-knop" in drukte,
hij was telkens te vroeg om een foto te maken :), maar die rare eigenschap is inmiddels weer weg.
Dus heb goede hoop!

Afterlife@
Hier is zeker over na gedacht, standaard werkhoogte is 750mm, dus ook mijn bureau en idd, 10cm lijkt heel dik, maar kijk is naar een tafel:
http://tbn0.google.com/images?q=tbn:wc_-h9Lf310xyM:http://www.pashahome.com/Royal%2520Envelope%2520tafel%2520180x90.JPG

Je ziet dat de regel en het blad ook vrij dik zijn, 650mm beenruimte is wel voldoende + ik ben niet zo'n end; 1,75 :) . Het is natuurlijk wel zo dat mijn bureau over het gehele blad 10cm dik is en een tafel misschien 20mm...<Edit oops :)
Tja, misschien is een salon tafel ook wel een idee ;) hehe!

Atomsk@
Dankje voor de tip ;), zal is gaan rommelen met die camera! zie commentaar XplodingForce.
Overigens is het de bedoeling dat het licht gaat mee kleuren met het scherm! Het licht zal dus uit het blad komen, maar ook onder het blad :P. Omdat hier een acrylglas klepje komt!

bokskater wijzigde dit bericht 11-03-2007 22:00 (3%)

is sarcasminist
Reg. datum: 25 november 2005

quote:
bokskater schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 13:21:
XplodingForce@
Misschien een goed idee ja, zal is dit forum doorzoeken en kijken in mijn vriendenkring :).
Camera is ongeveer 6 jaar oud 8)7..... Maar zal er eens mee rotzooien.
Maar is een maf ding, een tijdje geleden ging hij uit als ik de "foto-maak-knop" in drukte,
hij was telkens te vroeg om een foto te maken :), maar die rare eigenschap is inmiddels weer weg.
Dus heb goede hoop!

Afterlife@
Hier is zeker over na gedacht, standaard werkhoogte is 750mm, dus ook mijn bureau en idd, 10cm lijkt heel dik, maar kijk is naar een tafel:
[afbeelding]

Je ziet dat de regel en het blad ook vrij dik zijn, 650cm beenruimte is wel voldoende + ik ben niet zo'n end; 1,75 :) . Het is natuurlijk wel zo dat mijn bureau over het gehele blad 10cm dik is en een tafel misschien 20mm...<Edit oops :)
Tja, misschien is een salon tafel ook wel een idee ;) hehe!

Atomsk@
Dankje voor de tip ;), zal is gaan rommelen met die camera! zie commentaar XplodingForce.
Overigens is het de bedoeling dat het licht gaat mee kleuren met het scherm! Het licht zal dus uit het blad komen, maar ook onder het blad :P. Omdat hier een acrylglas klepje komt!
[mierenneukmodus]ik denk dat het computeren op een tafel van 650cm best lastig is [/mierenneukmodus]

pssst geld kopen?

blurb..

Zit idd wat in :).... moet ik er ook nog een aparte stoel bij maken 8)7
Verandert!

bokskater wijzigde dit bericht 11-03-2007 22:00 (7%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: