quote:
Sa1 schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 15:02:
[...]
helaas, heeft niet gewerkt. Beetje jammer dat ik niet beschik over een andere computer mét vista én pci-e én een niet asrock moederbord. Dan had ik het daar op kunnen testen. Denk dat ik ga kijken of ik hem RMA kan sturen.
Toen ik voor het eerst m'n GeForce 6800GT
AGP op dit moederbord prikte kreeg ik ook geen beeld. Toen heb ik een TNT2 AGP kaartje erin geprikt en toen kreeg ik ineens wel beeld. Toen heb ik in de BIOS de primary graphics adapter op AGP ingesteld en vervolgens de 6800GT er weer ingedaan. Toen was het goed.
Default staat de primary graphics adapter volgens mij op PCI. Slaat natuurlijk helemaal nergens op maar goed. Wat je denk ik het beste ff kan proberen is een willekeurige videokaart erin te doen waar je wel beeld mee krijgt en dan in de BIOS de juiste primary graphics adapter instellen, afsluiten, je nieuwe Ati kaart erin doen en dan booten.
Vriend van me met een nieuwe 4coredual-sata2 rev2 had overigens een vrij nieuwe Ati X1950XT AGP kaart uit een ander systeem, die gaf ook geen beeld en toen we de kaart terug deden in het oude systeem bleek de kaart ineens dood te zijn. Ook bizar.