Wallpaper heb ik zelf in elkaar geknutseld, gebasseerd op een achtergrondje uit een of andere Wordpress thema (tip: apple logo als tekst invoeren via de commando alt + shift + k). Mocht je interesse hebben (of de PSD willen), stuur gerust een pm.
Iconen die je ziet, zijn van fromthesupermarket geplukt.
Linksonder is het programma CoverSutra. Heb ik net ontdekt, dus nog even lekker mee spelen. Vind het in ieder geval stuk leuker staan dan iTunes, teeheeee *^_^*
I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED
Het lijkt op een foto van de Mac Pro, maar na 4 dagen gezocht te hebben, begint het een beetje te irriteren.
Ik weet ook niet van wie deze screenshot is.

[ Voor 63% gewijzigd door Ra5a op 06-05-2007 15:16 ]
Imperfectionist.
(anders resize je even..)
[ Voor 22% gewijzigd door Kaspers op 06-05-2007 10:19 ]
Imperfectionist.
Anoniem: 35517
Kijk eens op www.adiumxtras.com, daar vind je bijvoorbeeld deze of deze (deze laatste gebruik ik zelf ook)Gabliboeba schreef op zondag 06 mei 2007 @ 15:13:
Ik ben ook wel benieuwd naar de Adium theme. Ik ben op zoek naar een hele standaard Adium theme (zoiets als in de hierboven gepostte wall dus.)
Meteen maar ff screenshotje van mezelf posten dan maar weer:

Bij mij niks opgeruimd, geen oogverblindende wallpaper gewoon een foto om aan m'n leuke vakantie (die morgen is afgelopen) terug te denken.
Mac OS X 10.4.9 met de Dock op auto-hide rechts van m'n scherm.
AdiumX 1.0 met de Morpheus theme
Verder zie je in de menubar: CoreDuoTemp, Last.FM en AdiumX.
In de Dock: Entourage met Mail.app icon, Transmit, VLC, TextMate, AdiumX, Colloquy, Last.FM, Preview (voor het maken van de screenshot)
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 35517 op 07-05-2007 07:40 . Reden: verkeerde link als URL gepaste :X ]
Anoniem: 189222
ik zie overal van die computers op de desktops staan maar hoe doe je dat? ik kan er wel hardeschijfen en dergelijke er op toveren maar mijn macje(imac) krijg ik niet op mijn desktopdesune schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 17:16:
[afbeelding]
[url="http:/www.toesan.com/img/misc/apple_blue_bg.jpg"]Wallpaper[/url]
Het MBP icoontje heb ik van interfacelift, eigenlijk de rest ook wat niet standaard is
Anoniem: 55737

Screenshot van mijn MacBook (1280x800).
Achtergrond is Whaam! (1963, Tate Modern, London) van Roy Lichtenstein.
Linksboven zie je de output van de console.
/Library/Logs/Console/501/console.log
Linksonder zie je de actieve processen
top -ocpu -FR -l2 -n20 | grep '^....[1234567890] ' | grep -v ' 0.0% ..:' | cut -c 1-24,33-42,64-77
Beide worden getoond door het programma'tje GeekTool.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 55737 op 07-05-2007 00:53 ]
Anoniem: 118082

Mijn Macbookje
Wat je ziet issss:
Adium (met Black is Beautiful theme)
Wallpaper is van interfacelift.com (New York)
In het dock: finder, mail, safari, firefox, adium, itunes, writeroom, dreamweaver, fireworks, coda, cyberduck en azureus (schakel net om naar transmission)
Voor de rest niet zo bijzonder lijkt me, menumeters met hoeveel kb/s ik download en upload nog in de menubar.
Het gaat om deze iconset:

Clique voor de full size
Origineel komt van www.gamewallpapers.com Mijn 2e scherm op de iMac heeft de 1280x1024 variant.
[ Voor 10% gewijzigd door SandsOfArrakis op 09-05-2007 09:54 ]
He who controls the Spice, controls the Universe.
Zou je dat 'Downloads' icoon kunnen delen?MST_Morpheus schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 09:53:
[afbeelding]
Clique voor de full size
Origineel komt van www.gamewallpapers.com Mijn 2e scherm op de iMac heeft de 1280x1024 variant.
Hier valt hij te halenGabliboeba schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 10:18:
[...]
Zou je dat 'Downloads' icoon kunnen delen?
He who controls the Spice, controls the Universe.

Gebruik momenteel deze achtergrond op m'n Macbook. Heb de desktop even netjes gemaakt voordat ik de screenshot nam, normaal staat die wat voller (met troep).

En gebruik deze indeling voor m'n dashboard.
[ Voor 23% gewijzigd door Erikdevries op 10-05-2007 01:57 ]
Anoniem: 128560
Ik ben ook wel benieuwd naar deze wallpaper. Iemand al enig idee waar ik deze kan vinden?Ra5a schreef op zondag 06 mei 2007 @ 02:08:
Weet iemand waar ik dit meesterwerk kan vinden? (Wallpaper)
Het lijkt op een foto van de Mac Pro, maar na 4 dagen gezocht te hebben, begint het een beetje te irriteren.
Ik weet ook niet van wie deze screenshot is.
[afbeelding]
Dat widget dat aftelt tot een bepaalde episode van een serie, waar heb je dat gevonden? Alvast bedankt!Erikdevries schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 01:44:
[afbeelding]
Gebruik momenteel deze achtergrond op m'n Macbook. Heb de desktop even netjes gemaakt voordat ik de screenshot nam, normaal staat die wat voller (met troep).
[afbeelding]
Het gaat om deze widget: TV CountdownDat widget dat aftelt tot een bepaalde episode van een serie, waar heb je dat gevonden? Alvast bedankt!
welke widget draai je met al je computerstatistics?? (die brede rechtsonderin..) Geeft lekker veel info!Erikdevries schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 01:44:
[afbeelding]
[afbeelding]
dames/heren Gabibloeba en Servor: Bedankt!
[ Voor 4% gewijzigd door surfpunk op 10-05-2007 12:05 ]
Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...
Dat is iStat pro.surfpunk schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 10:56:
[...]
welke widget draai je met al je computerstatistics?? (die brede rechtsonderin..) Geeft lekker veel info!
http://www.apple.com/down...oard/status/istatpro.html
[ Voor 12% gewijzigd door Gabliboeba op 10-05-2007 10:57 ]
Anoniem: 140651
wat is dat prog. voor je plaknotities op je dashboard en dat prog. voor die countdown voor tv programma's? lijken me wel alle 2 erg handigErikdevries schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 01:44:
[afbeelding]
[afbeelding]
De notities zitten standaard in OS X (je kan de kleur van de post-its aanpassen via de widget instelling) en de url naar de countdown widget noemde ik boven al in een reply, maar is: http://www.apple.com/down...movie_tv/tvcountdown.htmlwat is dat prog. voor je plaknotities op je dashboard en dat prog. voor die countdown voor tv programma's? lijken me wel alle 2 erg handig!!
Het was een apple logo (ik meen zelf dat hij een beetje scheef stond) met een retro achtergrond, een beetje disco (seventies?) met allemaal leuke kleurtjes. Iemand die weet welke ik bedoel of zijn eigen wallpaper herkend in de beschrijving? Ik hoor graag!
** TIP : Zet achter de hoofdpagina van een Topic /?limit=999 dan zie je heel het Topic in 1 keer en kan je lekker Page Down rammenZody schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 13:56:
Ik ben benieuwd of iemand me kan helpen, ik heb vandaag mn MacBook terug gehad met een nieuwe HD omdat de oude geklapt was en ben dus alle data kwijt, jammer maar helaas. Nou had ik uit deze topicreeks een wallpaper die me erg aanstond en ik kan m niet meer vinden (ik denk dat het plaatje verwijderd is van de server ofzo).
Het was een apple logo (ik meen zelf dat hij een beetje scheef stond) met een retro achtergrond, een beetje disco (seventies?) met allemaal leuke kleurtjes. Iemand die weet welke ik bedoel of zijn eigen wallpaper herkend in de beschrijving? Ik hoor graag!
Ik heb dit voor je gevonden :
N-Freak in "Het grote Applescreenshot topic #3"
Anoniem: 205470 in "Het grote Applescreenshot topic #3"
DocB in "Het grote Applescreenshot topic #3"
desune in "Het grote Applescreenshot topic #3"
r.venema in "Het grote Applescreenshot topic #3"
In dit Topic tenminste : Rest mag je zelf uitzoeken
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
heel erg bedankt, en idd... stom, lang leve Timemachine in de toekomstAnoniem: 201524 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:31:
Deze??
[afbeelding]
Staat op interfacelift
(en gratis tipje: back-uppen...)
Anoniem: 201524
Anoniem: 87350
Deze dus, anders zoek jij je nog kinds.Zody schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:53:
[...]
heel erg bedankt, en idd... stom, lang leve Timemachine in de toekomst
Anoniem: 189222

de standaard dingen. een paar iconen zelf gemaakt.
edit: ik zie dat iemand 2 pagina's terug dezelfde wallpaper heeft
ps: sorry mod, ff vergeten. dit is de eerste keer dat ik het doe maar het gaat niet helemaal goed. kun je dit ff recht zetten?
[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 189222 op 10-05-2007 22:17 ]
Anoniem: 140651
hoe kan je zelf incons maken in Mac OSX dan? wil zelf namelijk ook heel erg graag kunnen !Anoniem: 189222 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 21:52:
[afbeelding]
de standaard dingen. een paar iconen zelf gemaakt.
edit: ik zie dat iemand 2 pagina's terug dezelfde wallpaper heeft
ps: sorry mod, ff vergeten. dit is de eerste keer dat ik het doe maar het gaat niet helemaal goed. kun je dit ff recht zetten?
Anoniem: 1416
Dan kan je nl. veel beter TVShows gebruiken. M.b.v. RSS download deze automatisch de nieuwste shows.
Gr Dev
Heb je de achtergrond zelf aangepast?
Mooie hdd icoontjes. De rest van de icoontjes is verder ook zeker oke.
inno
Open deze maar in je browser: http://images.fok.nl/uplo...0636_screenshot.clean.png
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Ik upload ze direct even ergens anders

Achtergrond heb ik bewerkt en komt van © 1998-2006 Martijn Oorthuis - All copyrights rest with the Author
wallpaper link werkt niet maar ik zou hem graag krijgen echt wowdesune schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 17:16:
[afbeelding]
[url="http:/www.toesan.com/img/misc/apple_blue_bg.jpg"]Wallpaper[/url]
Het MBP icoontje heb ik van interfacelift, eigenlijk de rest ook wat niet standaard is
http://www.toesan.com/img/misc/apple_blue_bg.jpgsjobiscity schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 21:32:
[...]
wallpaper link werkt niet maar ik zou hem graag krijgen echt wow
thanks alot, weet je of hij ook in 1920 bij 1200 te krijgen is?
Als je een screenshot plaatst, vermeld dan de gebruikte themes, iconset, achtergrond enz. en plaats in dien mogelijk een link naar de originelen. Dit voorkomt onnodig vragen.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Wallpaper : Motion Stripes
Dockicons v.l.n.r. : Finder - AdiumX (IM) - Safari - Vienna (RSS-client) - Mail - iCal - Adresboek - Transmission (torrent-client) - iTunes - Adobe Photoshop CS3 - Adobe Photoshop Lightroom
Taskbar v.l.n.r. : AdiumX - Mozy (Online backup client) - Himmelbar (startmenu) - Caffeine - .Mac-sync

Mijn desktop in gebruik, alles helemaal standaard, alleen een andere achtergrond.

Mijn lege desktop. Altijd opgeruimd, zo min mogelijk prul op mijn desktop. De foto heb ik gevonden op nu.nl en via de fotograaf Charles Batenburg het origineel verkregen. Dus in verband met copyright schending kan ik de wallpaper niet geven, daarvoor moet je contact opnemen met de eigenaar.

Mijn widgets:
Lavalamp link
TVgids Roel Spruit
Het weer (zat deze er niet al standaard op?)
Standaard kalender en klok
iStat groot en klein link
Alarm/Wekker voor iTunes link
Shiny Orb link
Anoniem: 166399
[ Voor 87% gewijzigd door Daedalus op 20-05-2007 01:34 ]

(klikbaar)
Wallpaper staat enkele pagina's terug.
Icons zijn van Iconfactory, StickerPack 1 en 2.
Taskbar: Adium, CoreDuoTemp, LastFM, VirtueDesktops, Awaken.
Dock: Finder, Safari, Adium, Colloquy, VLC Player, iTunes, Teksteditor, iCal & Mail.

Achtergrond komt van Desktopography - Exhibition 3 en is Sunset Up van Nick van Meel.
Het enige niet standaard icon in de menubar is iScrobbler. In het Dock staat v.l.n.r: Finder, Webkit, Mail, Adium X, NetNewsWire, Colloquy, VLC (met VLC Makeover Kit), iTunes, iCal, TextMate, Xcode, Terminal en Systeemvoorkeuren.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Origineel is een zelf geschoten foto van de pitlane van Circuitpark Zandvoort tijdens het A1-weekend in 2006. Foto houdt het al weer een tijdje uit als achtergrond
In dock de standaard programma's, thunderbird met de brievenbus, de kubus is NetBeans.
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Waar heb je dat GMail icoontje in je bovenbalk vandaan?webmail schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 15:48:
[afbeelding]
Mijn desktop in gebruik, alles helemaal standaard, alleen een andere achtergrond.
[afbeelding]
Mijn lege desktop. Altijd opgeruimd, zo min mogelijk prul op mijn desktop. De foto heb ik gevonden op nu.nl en via de fotograaf Charles Batenburg het origineel verkregen. Dus in verband met copyright schending kan ik de wallpaper niet geven, daarvoor moet je contact opnemen met de eigenaar.
[afbeelding]
Mijn widgets:
Lavalamp link
TVgids Roel Spruit
Shiny Orb link
gmail notifier for macRem_co schreef op zondag 20 mei 2007 @ 10:27:
[...]
Waar heb je dat GMail icoontje in je bovenbalk vandaan?
Verder hou je van de goede muziek zie ik
Allereerst, heb pas sinds kort een MacBook Pro. Speciaal aangeschaft voor mijn afstudeeropdracht voor de Haagse Hogeschool.
Vandaag er een extra latje geheugen ingedaan en dat ging verdomd spimpel
Ik vroeg me af, meneer TwyLight
Daarnaast een misschien wat domme vraag, maar hoe maak ik op een Mac een screenshot van desktop?
Ook kun je met Command-Shift-4 een gedeelte selecteren waarvan je een screenshot wilt maken, en als laatste kan je met Command-Shift-4-Spatie van een venster een screenshot maken.

Wallpaper: hier
[ Voor 31% gewijzigd door Frietsaus op 22-05-2007 19:53 ]
Bedankt, effe google deed de truuk, soms wat snel met het stellen van vragenFrietsaus schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:44:
Dat doe je met de toetsencombinatie Command (appeltje)-Shift-3.De afbeelding verschijnt dan op je bureaublad.
Ook kun je met Command-Shift-4 een gedeelte selecteren waarvan je een screenshot wilt maken, en als laatste kan je met Command-Shift-4-Spatie van een venster een screenshot maken.

Achtergrond vanuit deze thread, ergens in het begin. Voorheen de standaard bijgeleverde achtergrond
[ Voor 23% gewijzigd door m00n op 22-05-2007 19:58 ]
Dat is een mooie wallpaper zeg! , thanks voor de link van de Tvgids widgetswebmail schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 15:48:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn widgets:
Lavalamp link
TVgids Roel Spruit
Shiny Orb link
_
Anoniem: 216903

Desktop pict is van deviantart, waar weet ik niet meer juist

Verschillende icons gebruikt uit verschillende packs, meestal afkomstig van interfacelift.
De icons voor CS3 komen kan je hier vinden.
Bovenaan in de menubalk staan adium, SMCFanControl, Menumeters (netwerk & CPU load).
De apps in het dock zijn vlnr: Finder, Mail, Nisus Pro public beta, Coda, CSSEdit, Dreamweaver, Lightroom, Photoshop, iTunes, Chemdraw, TextMate, Camino, Adium, Safari, X-Chat en Preview.
Hoe doe je die tijd en datum en nummer dat er draaid op de achtergrond? En tevens hoe krijg je in de balk boven de temperatuur en rpm ?
Lees het topic eens door, dat is echt al een miljoen keer voorbij gekomen.m00n schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:14:
[...]
Hoe doe je die tijd en datum en nummer dat er draaid op de achtergrond? En tevens hoe krijg je in de balk boven de temperatuur en rpm ?
Hmmz, dan ga ik eens lezen, kan jij mij wel vertellen waar jij jouw hardeschrijf icon's vandaan hebt?TwyLight schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:30:
[...]
Lees het topic eens door, dat is echt al een miljoen keer voorbij gekomen.
Anoniem: 70458
Dat doe je met de toetsencombinatie Command (appeltje)-Shift-3.Anoniem: 70458 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:37:
guys... hoe maak ik een screenshot.. haha sorry voor de schaamteloze noobie vraagpas 1 dag mac gebruiker
Stattoo (kostte mij een 10 sec, moeilijk om mensen te helpen.)m00n schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:14:
[...]
Anoniem: 147672
Stattoo & SMC FanControl 2m00n schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:14:
[...]
m00n schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:31:
Hmmz, dan ga ik eens lezen, kan jij mij wel vertellen waar jij jouw hardeschrijf icon's vandaan hebt?
[ Voor 36% gewijzigd door jmxd op 28-05-2007 19:38 ]
Anoniem: 70458
hee ik hoor wel zo'n foto toestel geluid.. maar krijg geen screen geplakt in photoshopm00n schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:47:
[...]
Dat doe je met de toetsencombinatie Command (appeltje)-Shift-3.
Wat een gezever, je MOET Pixadex hebben voor icons te veranderen, als je bv zoals ik Candybar hebt, ben je daar dus niks mee
hij verschijnt op je desktop als afbeelding 1.pngAnoniem: 70458 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 23:09:
[...]
hee ik hoor wel zo'n foto toestel geluid.. maar krijg geen screen geplakt in photoshopwat doe ik fout?
Dat viel mij ook al op..Anoniem: 147672 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 23:15:
Wat een gezever, je MOET Pixadex hebben voor icons te veranderen, als je bv zoals ik Candybar hebt, ben je daar dus niks mee
Het is gewoon een iContainer, maar hij gaat toch zeiken als je het probeerd te openen

Anoniem: 70458 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 23:09:
[...]
hee ik hoor wel zo'n foto toestel geluid.. maar krijg geen screen geplakt in photoshopwat doe ik fout?

Anoniem: 216301
Omdat (standaard) het niet op je klembord word geplaatst maar als PNG op je desktopAnoniem: 70458 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 23:09:
[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 216301 op 30-05-2007 13:53 ]
Anoniem: 216903
En als je liever een jpg hebt, typ je dit in je Terminal:Anoniem: 216301 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:51:
[...]
Omdat (standaard) het niet op je klembord word geplaatst maar als PNG op je desktop
defaults write com.apple.screencapture type jpg
Je kan "jpg" ook vervangen door een extensie van een formaat naar jou keuze.
Er zijn 2 verschillende iContainersKaspers schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 09:50:
[...]
Dat viel mij ook al op..
Het is gewoon een iContainer, maar hij gaat toch zeiken als je het probeerd te openen...
CandyBar iContainer (rood)
compatible met Pixadex en CandyBar
Pixadex iContainer (blauw)
compatible met Pixadex
En het nut ervan? Dat ze het eens compatibel maken hé, ik ga heus niet voor betalen voor 2x dezelfde soort programma'sTwyLight schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:58:
[...]
Er zijn 2 verschillende iContainers
CandyBar iContainer (rood)
compatible met Pixadex en CandyBar
Pixadex iContainer (blauw)
compatible met Pixadex
Anoniem: 182864
Hey Jasper, kan je uitleggen hoe je die adium theme zo hebt gekregen?Anoniem: 202119 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 08:35:
Foto van mijn uitzicht hier in Spanje genomen met mijn Eos400D.
Adium theme is zelf gemaakt.
Pixadex is een soort iPhoto voor je icons, alleen een library dus.Anoniem: 147672 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:22:
[...]
En het nut ervan? Dat ze het eens compatibel maken hé, ik ga heus niet voor betalen voor 2x dezelfde soort programma's
en CandyBar is een programma om de icons toe te passen.
2 hele verschillende programma's dus.
Heb je die wallpaper ook voor ons? En wat voor icoontjes staan er behalve Awaken nog meer in je menubalk
Awaken, CoverSutra, MagiCal, Quicksilver, smcFanControl, TextExpander, iChat, Bluetooth, Beeldschermvoorkeuren, AirPort.Fake schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 22:16:
Heb je die wallpaper ook voor ons? En wat voor icoontjes staan er behalve Awaken nog meer in je menubalk?
Voor de wallpaper moet je hier heen gaan.
Dit topic is gesloten.