Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
enkrypt schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:54:
Damn de prijzen van de 205bw zijn echt in vrije val gegaan.
Weet iemand nu al of de 206bw een verschil maakt in beeldkwaliteit, met dat "dynamisch contrast"?
Ik dacht altijd dat een daling van de refresh (6ms->2ms) ten koste ging van de beeldkwaliteit.
Inderdaad. Ik zie dat je de 225BW al voor 308 euro kan kopen. Ik heb nu de 226BW besteld. Heb de knoop maar door gehakt aangezien ik zo zat te twijfelen. Alleen nu de prijzen van de 225BW lager zijn is het wel erg aantrekkelijk.Het is alleen erg jammer dat er geen reviews zijn welke beide schermen toelicht. Nu gaat iedereen er maar vanuit omdat de 226BW nieuw is zal het wel beter moeten zijn dan de 225BW. De 20" variant heeft ook een mooie prijs.

Edit: Kortom alles heeft nu een lagere prijs. De 19" BW zit nu al onder de 200 euro. Denk aan het eind van de jaar is de 22" standaard (200-300 euro) en zal de 24" zijn opkomen maken om de standaard te verdrukken.

aex351 wijzigde dit bericht 21-02-2007 01:11 (17%)

< dit stukje webruimte is te huur >

PrivatAir pilot

Is de Samsung 226BW 40euro meer waard dan de LG 226WT?

Ik overweg een van deze twee te kopen bij Mycom. Bij Mycom aangezien dit een van de weinige bedrijven is die niet moeilijk doen over pixel fouten en nog aardig geprijsd zijn.

Sony VAIO FS315M | Audigy 2 ZS Notebook

e6700 - XFX GF8800GTX-XXX

ik heb nu een 225bw en vind de 5ms toch minder hij ghost een klein beetje wel degelijk heeft de 226 hier minder last van / echt geen ? want de 225 heeft het best wel duidelijk !

is het zoiezo de moeite om van een 225bw naar een 226 te gaan?

Check mijn Celica PC: .: intel C2D e6700@3GHz :: Asus Striker Extreme :: 2GB Corsair pc8500 :: XFX GF8800GTX XXX :. ::10890 3Dmarks 2006 v1.1(non oced):: .: Canon EOS 350D + Canon EF 28-135/3.5-5.6 IS USM :.

Chillax..
Reg. datum: 13 september 2002

Ze zijn ongeveer even duur.. (WT 330,- & BW 335,-) maar dus niet bij Mycom..

Verder zou ik zeggen, loop er ff binnen en vergelijk ze..
schaduw

zal lastig gaan denk ik, de LG is nog niet leverbaar (ook niet bij Mycom; Verwachte levertijd binnen 2 weken)

e2160 + Big Typ | Asus P5N-E sli | 7600GS | Diamondmax 10 300gb | 4gb pc6400

quote:
Robbertje schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:12:
[...]
ParadoXygen hou mij even op de hoogte hoe het bij jou vordert met dat getik.
Hey Robbertje, is er niks anders op je buro of in de buurt wat dat getik kan veroorzaken?
Klopt het dat als je recht voor het scherm zit, je het getik dan een beetje aan de linker kant hoort?

Ik heb het paneel ook losgetrokken, alle kabeltjes aan weerszijden gecontroleerd en vastgezet.

Ook heb ik de spiegel die op mn buro stond even erafgehaald.

Tot zover ik kan horen is het getik nu weg. Ik heb een metalen buro met glazen blad en af en toe wiebelt dat een tikje, waarschijnlijk gaf dat trillingen bij de spiegel.

Vooralsnog weet ik niet of ik het zou ruilen als ik een paar keer dat zacht getik zou horen en ik verder niets raars zie in het beeld zelf. (We weten ook niet of we hetzelfde getik horen, wellicht zou ik er anders over denken als ik jouw specifieke getik zou horen).

Ik hoop dat je eruit komt met je besluit of je het de moeite en evt het wachten waard vindt om het te ruilen als het geluid aan blijft houden. (Mocht het wel wat moeite nemen maar totaal geen tijd -omdat je misschien direct een nieuwe krijgt- dan zou ik het gewoon meteen doen).

Succes.

Voor de rest overigens niets dan lof over dit scherm, ik vind hem echt subliem. Momenteel is er van dit formaat geen betere denk ik.

Off topic: voor de mensen die aankoop overwegen bij BCC, let op de everyday low pricing garantie. Ik zag hem bij paradigit direct leverbaar voor een tientje goedkoper dus ik kreeg het verschil plus 25% retour. 12,50 voor 10 minuten fietsen vond ik wel leuk verdiend, je blijft Nederlander he ;)

ik denk dat ik voor een lg gaat 40¤ verschil. is er meer info over L226WA-SN???

Acties: [view]

Door: RoD Moderator PMD / FP ProMod
quote:
icegodd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:51:
ik denk dat ik voor een lg gaat 40¤ verschil. is er meer info over L226WA-SN???
Als dat er is, zul je dat wel in het 20"+ topic kunnen vinden. Helaas is die op het moment gesloten.

quote:
Hann1BaL schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 13:42:
[...]

Kort maar krachtig: Nee

Gewoon perfect beeld hier.
Arg,dat ga ik hem toch maar ruilen. Wel jammer,dit scherm heeft een Samsung panel en 0 dode pixels. Die witte-balk is eigenlijk niet eens zo heel goed te zien,maar als je hem eenmal ziet,dan blijf je hem zien. Mijn vader beschreef het als een soort van horizon. Oh well.

Would you rather be right or happy?

quote:
pingkiller schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 19:42:
[...]

Arg,dat ga ik hem toch maar ruilen. Wel jammer,dit scherm heeft een Samsung panel en 0 dode pixels. Die witte-balk is eigenlijk niet eens zo heel goed te zien,maar als je hem eenmal ziet,dan blijf je hem zien. Mijn vader beschreef het als een soort van horizon. Oh well.
Ik heb ook een wittere balk in het midden van het scherm en in alle hoeken is het scherm wat dof en grijs, maar dit is zeker niet ongewoon. Als je verder geen defecten hebt, zou ik hem niet ruilen, maar uiteraard aan jou de keus.

Antec P160 / Coolermaster 450Watt / MSI MS-7058 / P4 - 3.4 Ghz / 2x1Gb PC4200 / Asus X850XT 256 Mb / WD 320 Gb SATA / Hitachi 250 Gb SATA / NEC DVD-RW / Lite-on DVD-Rom / Terratec Cinergy 400

quote:
ParadoXygen schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:51:
[...]
Hey Robbertje, is er niks anders op je buro of in de buurt wat dat getik kan veroorzaken?
Hehehe, ik had van de week ook een tikje: heel irritant. Het was alleen niet altijd. Maar ik maakte me wel zorgen (ik heb een compleet nieuw systeem). Ik dacht ook eerst dat het de 226BW was, maar het leek toch meer uit de computer te komen. Uiteindelijk, na overal met m'n oor tegenaan gezeten te heben, bleek het het lampje te zijn dat op de computer staat en in de buurt van de monitor 'hangt'... ;) Ik vond de tik meteen een stuk minder erg. ;) (Maar het kan natuurlijk best zo zijn dat er ECHT een tik in een monitor zit...!)

so don't fear

quote:
DeadKennedy schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:32:
... De Mediamarkt in Utrecht had hem ook niet liggen en zou ook niet snel meer binnenkomen, dus heb ik ...
Hij is nog steeds niet binnen bij de MM in utrecht en ze weten nog steeds niet wanneer hij komt.

[gvr]muze[nl] says: fear is the mind killer

booya!

Welke heb ik dan in MM Utrecht gezien? De 206BW? Ik weet in ieder geval dat ik er een van deze serie heb zien staan naast een 205BW. Maarja, dat was dus het showmodel.

Overigens vond ik de glossy rand totaal niet hinderlijk. Hij spiegelt niet meer dan mijn Antec Solo case. Zou overigens een prachtige match zijn, aangezien mijn kast ook een zilver front heeft met een blauwe LED knop. Dat showmodel hadden ze dus als één van de weinige schermen niet aangesloten, ook lekker handig.

Phrantic wijzigde dit bericht 21-02-2007 02:50 (11%)

hoi

quote:
Phrantic schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 02:49:
Welke heb ik dan in MM Utrecht gezien? De 206BW? Ik weet in ieder geval dat ik er een van deze serie heb zien staan naast een 205BW. Maarja, dat was dus het showmodel.

Overigens vond ik de glossy rand totaal niet hinderlijk. Hij spiegelt niet meer dan mijn Antec Solo case. Zou overigens een prachtige match zijn, aangezien mijn kast ook een zilver front heeft met een blauwe LED knop. Dat showmodel hadden ze dus als één van de weinige schermen niet aangesloten, ook lekker handig.
Als hij naast de 205bw stond dan is de kans groot dat je naar de 206bw zat te kijken, zeker als je nagaat dat de 226bw een (heel) stuk meer verkocht wordt dan zijn kleinere broertje.

Zelf heb ik de 226bw nu bijna 2 dagen en tot nu toe niets dan lof. Hij is super groot (bijna, bijna té groot) en van het blauwe ledje, backlightbleeding, glossy rand etc heb ik geen last.

quote:
Ik heb nogmaals alle kabels een keer goed vastgezet en nu een keer stevig de lijst ingedruk aan de linkerkant (waar het geluid inderdaad vandaan komt). Terwijl ik dit deed merkte ik wel dat ik de glossy lijst toch nog redelijk ver kan in duwen. Misschien heeft het hier mee te maken, ik weet niet hoe anderen bezitters dit ervaren...?

Ik ga hem vandaag de hele dag gebruiken en zometeen op een moderner systeem aansluiten en dan kijken of ik het nog vaak hoor en anders moet ik hem vanavond maar eens inpakken en morgen omruilen in de MM Eindhoven, en dan hopende dat ik gelijk een nieuwe mee krijg...

--------

@Kingmuze

Om te zorgen dat dit topic openblijft en niet weer gesloten wordt, gelieve geen mededelingen meer te doen over voorraad kwesties in betreffende winkels/webshops... Zou wel jammer zijn als dit topic dicht zou gaan aangezien het één van de populairste schermen is op dit moment en we via dit topic met elkaar over het scherm kunnen praten... :)

CoolerMaster Mystique 631 Black - Asus P5B Deluxe WiFi-AP - Corsair 2x1GB CL4 6400 - 2xSamsung SpinPoint T166 320GB NCQ 16MB 300 - Asus 8800GTS 640MB DDR3 - X-Fi XtremeMusic - 9500CLPS Led - Samsung S183A - Samsung S162A - Apacer Floppy - 53:1 Cardreader

booya!

quote:
bartbh schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:26:
[...]
Als hij naast de 205bw stond dan is de kans groot dat je naar de 206bw zat te kijken, zeker als je nagaat dat de 226bw een (heel) stuk meer verkocht wordt dan zijn kleinere broertje.

Zelf heb ik de 226bw nu bijna 2 dagen en tot nu toe niets dan lof. Hij is super groot (bijna, bijna té groot) en van het blauwe ledje, backlightbleeding, glossy rand etc heb ik geen last.
Aan de warrige winkelindeling van MM Utrecht zijn geen conclusies te verbinden. :9

Ik vraag me af wanneer de 226bw voor mij een leuke betaalbare monitor zal zijn. In de Pricewatch van de 225bw is te zien dat deze in een half jaar zo'n 100 euro is gedaald in prijs. Ik weet niet of Samsung al enig nieuws naar buiten heeft gebracht of dat er een verwachting is naar een 227bw (o.i.d.) die de prijs van de 226bw omlaag zou kunnen duwen. :) Want zes maanden wachten gaat me toch iets te ver.

hoi

e6700 - XFX GF8800GTX-XXX

kan de 226bw 1680x1050 @ meer dan 60 hz ? 65 70 75 ???

Check mijn Celica PC: .: intel C2D e6700@3GHz :: Asus Striker Extreme :: 2GB Corsair pc8500 :: XFX GF8800GTX XXX :. ::10890 3Dmarks 2006 v1.1(non oced):: .: Canon EOS 350D + Canon EF 28-135/3.5-5.6 IS USM :.

Reg. datum: 06 februari 2006

quote:
BruceLee schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 15:46:
kan de 226bw 1680x1050 @ meer dan 60 hz ? 65 70 75 ???
nope

AMD 3800X2 - A8N-SLI - 2gb ram - 2 TB hdd - 2x 7950GT SLI - Antec 480w - Samsung 226BW - Panasonic 42PX80

available in strong mint

quote:
Phrantic schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 15:26:
... Ik weet niet of Samsung al enig nieuws naar buiten heeft gebracht of dat er een verwachting is naar een 227bw (o.i.d.) die de prijs van de 226bw omlaag zou kunnen duwen. :) Want zes maanden wachten gaat me toch iets te ver.
Waardoor je weer bij hetzelfde liedje belandt: "hey de 227BW is uit, maar nog wat duur, als ik nu wacht dan wordt ie vast goedkoper, maar dan is de 228BW uit, die weer wat duur is, waardoor je kunt wachten totdat ie goedkoper is, maar dan is de 229BW al weer uit ... etc etc etc"

Kortom: kwestie van accepteren dat je nu iets duurder uit bent, maar dan heb je wel alvast een erg fijne monitor ...

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Ik zal een schatting maken. (lees: misschien onzin verhaal vertellen)

Ten eerste vraag ik me af of de volgende Samsung in dezelfde reeks van 22xBW door zal gaan.
Tweede, de response tijd van 2ms is op dit moment voor een TN het snelste.
Derde: Dat de 226BW zo relatief snel volgende op de 225BW kwam waarschijnlijk vanwege Windows Vista. Daardoor kan het nu wel eens iets langer duren.

Als er weer een nieuwe komt, dan zal het verschil te maken hebben met nog meer contrast, misschien meer verstel mogelijkheden en bijv. betere kijkhoeken maar ik denk eerder dat we over een tijdje in de richting van de MVA/PVA schermen moeten gaan denken die voor de prijs van TN schermen beschikbaar zullen komen.

Renzo24 wijzigde dit bericht 21-02-2007 19:51 (4%)

Hallo,

Hoe moet ik deze maten zien?
Dit is met standaard 514.6*422.0*219.3 dus dat is dus 54.46cm breed, 42.2 cm hoog en 21.93 dik?
Lijkt mij niet toch?

Zit namelijk met een probleem dat ik een maximale hoogte tot mijn beschikking heb van 51cm past dat inc. standaard?

Jullie zullen nu dit wel over mij denken: " 8)7 "

Maar hopelijk willen jullie mij desondanks toch helpen :P

A

Reg. datum: 27 oktober 2004

hij is ongeveer 42,5 cm hoog incl. de voet dus dus met 51 cm red je het makkelijk ;) :) .

available in strong mint

quote:
Renzo24 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 19:50:
... maar ik denk eerder dat we over een tijdje in de richting van de MVA/PVA schermen moeten gaan denken die voor de prijs van TN schermen beschikbaar zullen komen.
Ik heb ooit juist het tegenovergestelde vernomen, dat MVA/PVA er ongeveer helemaal uit gaat, omdat die panels stukken duurder zijn in productie en 95% van de markt tevreden is met TN panels ... maar goed, ik hoop dat je gelijk hebt.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

-Venom- bedankt voor je snelle reactie!

Als laatste vraag voordat ik over ga tot aanschaf.
Mijn bedoeling is om het scherm via de PC op DVI aan te sluiten. Ga er ook gewoon vanuit dat, dat er strak uitziet.
Maar ik ben op de VGA aansluiting van plan mijn X-box 360 aan te sluiten. Neem aan dat hij op 720P dan kan worden ingesteld aangezien dat niks anders is dan een resolutie van 1280*720 en dan haalt deze monitor gemakkelijk? Als laatste hoe switch je tussen de 2 aansluitingen? Gaat dat vanzelf of is dat even via een menutje?

Dus heb ik met bovenstaande punten gelijk en hoe switch je?
Alvast weer bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen :9

A

Hij heeft auto-sense en kan via het menu (als je beide aansluit, weet ik overigens niet wat er gebeurt met die auto-sense.)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws