Hoofdcategorieën
Topicacties

Samsung SyncMaster 226BW

Pagina: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 12 maart 2006

heb hem nu ook.... en echt... 1 woord... Voortreffelijk :D :*)

Het is al vaker gezegd, de frequentie bij een CRT is anders dan bij een LCD. Bij een CRT wordt het beeld lekkerlijk x aantal keren per seconden opnieuw opgebouw (wat dus een flikkerend beeld geeft) bij een LCD worden alleen de veranderingen (dus van rood -> groen oid) doorgevoerd. Verder er aan een beeld niks, dan zal het dus ook niet gaan flikkeren etc.

Urban Terror Dev Team

quote:
salimrmaf schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 12:13:
Oow, dan heb je er eigenlijk niet zo veel aan, of je moet op een lagere resolutie spelen maar dan zit je weer met wazige pixels en dergelijke.
Tenzij het scherm een 1:1 pixelmapping heeft, maar dat heeft ie dus niet.

|:(
Meh... In de videokaartdriver kan je gewoon instellen dat ie moet pixelmappen, dus dat werkt prima. Zit je alleen met zwarte randen natuurlijk.

En waarom zou je er op 60Hz niks aan hebben? Waarom blijven mensen dit maar roepen? Voor LCD's geldt dit niet. Ze gaan niet flikkeren.
Reg. datum: 01 februari 2007

quote:
Sunbeam-tech schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 23:33:
[...]

Kan een idd temperatuur probleem zijn.
Een vriend van mij had een LCD tv (Vestel ofzo) van de Makro en die ging dus ook na een tijdje 1,5 uur uit.
Alles deed 't nog behalve het beeld.
Je kon gewoon zappen en volume regelen.
garantie was al verlopen dus hebben we de kap d'r eens vanaf gehaald en toen bleef ie 't gewoon doen¿¿¿

Zet er voor de gein eens een ventilator op (zo'n staande voor op tafel) en kijk wat er gebeurd.
Je kan ook zoals eerder gezegt natuurlijk ff naar de winkel terug en leg je het probleem even uit.

Suc6 met je scherm verder.
Ik heb mijn scherm nu dus op laten halen door Samsung en krijg een vervangend scherm.
Ik ben nog steeds niet blij met dit scherm ondanks dat het er in eerste instantie perfect uitziet.

De resolutie wil maar niet fatsoenlijk naar de maximale (1680-1050) gaan, word zelfs niet eens herkend.
En dit op geen van mijn beide pc's waarvan er één een onboard VGA kaart heeft en de andere zit een 8800 GTX in, maar op beide dus geen maximale resolutie.

De drivers heb ik trouwens gedownload via samsung zelf nadat de bijgeleverde drivers geen succes waren.

Al met al hoop ik dat het scherm gewoon niet 100% is en dat als ik deze of een andere dadelijk terug krijg dat ik dan eens iets positiefs kan melden over de Samsung 226BW :(

Groeten Scavy

FUD Führer.
Reg. datum: 12 oktober 2001

Komt er ook een witte variant van dit scherm?

2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.

schaduw
Reg. datum: 31 augustus 1999

Voor wit moet je bij LG zijn :)

e2160 + Big Typ | Asus P5N-E sli | 7600GS | Diamondmax 10 300gb | 4gb pc6400

Reg. datum: 13 maart 2006

quote:
Floyd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:27:
@Drunno
Denk je dat games, in dit geval UT, niet lekker spelen doordat je nu op een tft scherm speelt, of komt het eerder door het afwijkende verhouding van het beeldscherm ivm je vorige CRT scherm?

Ik sta ook op het punt dit scherm te halen. Mijn huidige scherm is een 4 á 5 jaar oude 17' TFT scherm van philips. Toen der tijd speelde ik veel UT en had geen nadelige gevolgen ondervonden van mijn overstap van CRT naar TFT. En die TFT heeft een response time van ver boven de 20ms. Nu was mijn CRT ook niet super te noemen.

Tegenwoordig game ik veel minder, maar als het door het formaat komt, kies ik mogelijk toch voor een 4:3 beeldscherm ipv 16:10.
Ik denk dat het de eerste paar maanden niet lekker zal spelen op een TFT doordat het en een TFT is en het zal natuurlijk ook wennen zijn vanwege de verhoudingen.
Ik geloof wel dat je aan het gamen op een TFT kan wennen en daarna net zo goed kan gamen als op een CRT maar het kost wel tijd.

Dat je geen last hebt op een TFT met een response time van ver boven de 20ms snap ik echt niet. Ik heb op zo'n TFT een keer Battlefield 2 gespeeld en dat was gewoon niet te doen. Je zag gewoon 30% minder dan op een CRT en als ik van links naar rechts keek was er sprake van een ghosting waar Casper het spookje een punt aan kan zuigen.

Voor zover ik gelezen heb valt er op de 226BW prima te gamen dus hij staat ook nog steeds op het verlanglijstje maar wat 'tearing' en 'input lag' precies inhoud weet ik niet, is er iemand die me kan vertellen hoe dat zit?

Acties: [view]

Door: RoD
Moderator PMD / FP ProMod
Reg. datum: 14 september 2004

quote:
If you detach the displaying of an image from the V-Sync, the images will be sent to the monitor as they are ready even if the previous one is still completing. This is tearing, that is trembling or cut images, but also an increase of the framerate, as there are no waiting times.
Input lag is lag tussen de input (bijvoorbeeld de muis) en het verschijnen ervan op het beeld. Vooral in games kan dat verschrikkelijk irritant zijn. Of films die out of sync lopen.

so don't fear
Reg. datum: 25 februari 2003

quote:
RoD schreef op zondag 18 maart 2007 @ 12:05:
[...]

Input lag is lag tussen de input (bijvoorbeeld de muis) en het verschijnen ervan op het beeld. Vooral in games kan dat verschrikkelijk irritant zijn. Of films die out of sync lopen.
Waaronder valt dit verschijnsel dan:
Wanneer ik Supreme Commander speel of Anno 1701 verloopt het opzich vloeiend, maar wanneer ik ga verschuiven door de wereld (met de muispointer aan 1 kant van het scherm of met de pijltjes) gaat hij hakkelen. Niet meer vloeiend. Dit had ik niet op mijn CRT.

[gvr]muze[nl] says: fear is the mind killer

quote:
kingmuze schreef op zondag 18 maart 2007 @ 15:02:
[...]

Wanneer ik Supreme Commander speel of Anno 1701 verloopt het opzich vloeiend, maar wanneer ik ga verschuiven door de wereld (met de muispointer aan 1 kant van het scherm of met de pijltjes) gaat hij hakkelen. Niet meer vloeiend. Dit had ik niet op mijn CRT.
Misschien kan je computer de resolutie van 1680*1050 (die misschien groter is dan op je CRT) niet goed aan?

Reg. datum: 20 januari 2004

vandaag rotterdam doorheen geraced, uur in de plaatselijke binnenstad file gestaan, en heb er geen kunnen vinden.
wil graag een 22" in het midden en dan 2 van 19" links en rechts
20" hebben ze wel nog volop

so don't fear
Reg. datum: 25 februari 2003

quote:
bartbh schreef op zondag 18 maart 2007 @ 15:48:
[...]
Misschien kan je computer de resolutie van 1680*1050 (die misschien groter is dan op je CRT) niet goed aan?
Daar kan het haast ook niet aan liggen. Ik heb een Core2Duo E6600, 2048Mbyte RAM, Nvidia 7950GT. Zelfs supreme commander werkt goed bij meerdere vijanden op een grootte map. En ik draai die altijd onder een resolutie van 1280*1024. Zal morgen (zit nu remote) nog eens mijn drivers updaten van mijn videokaart, die zijn nu 3 maand oud. Rest is allemaal up2date.

[gvr]muze[nl] says: fear is the mind killer

Reg. datum: 15 november 2004

Bij de spellen ut 2k4 en Counterstrike Source zie ik in donkere vlakkken een soort golven, flikkeringen, die er niet zijn in de gekleurde stukken. Nou denk ik dat het aan instellingen ligt, aangezien het in een zwart of grijs paintscherm niet voorkomt. Weten jullie mss waar het aan kan liggen? Het is nl. best vervelend in donkere levels.
Edit: Ik bedenk me net dat dit mss wel aan de bijgeleverde kabel kan liggen. Ik zal het eens proberen met een andere kabel.

Olly4 wijzigde dit bericht 18-03-2007 22:13 (15%)

Reg. datum: 12 maart 2007

quote:
salimrmaf schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 18:18:
HIJ wilt een foto zien of de 22" wel groot , misschien TE groot is voor zijn systeem, dan kan ik kiezen of het een 20" of 22" word.
vind hem groot genoeg iig en de kleuren vonken er zo erg vanaf dat ik niet eens meer naar de zonnestudio hoef hahaha

voor de rest een vet schermpje voor het gamen, helemaal geen last van ghosting, of blacklight gedoe, af en toe wel die strepen in het beeld omdat het op 60hz loopt maar dan schakel ik gewoon de vsinc aan van mijn 8800gtx en heb ik nergens meer last van. Verder ben ik zeer tevreden over dit scherm en is het een absolute aanrader voor gamers die op een TFT scherm verder willen en van de CRT af willen.

http://img472.imageshack.us/img472/5884/nieuwepcmv6.jpg

Krankie wijzigde dit bericht 18-03-2007 23:29 (32%)

GTA IV - FS-X
Reg. datum: 04 november 2005

22" , confirmed!

Thanks voor de pic.
Staat je mooi.

ps: hoe hoog is jouw kast? aub in CM. ;)
ps2: is dat detroit of miami?
ps3: komt over 6 dagen uit!
>:)

*ASUS P5E* | *XEON E3110@ 4.7 GHZ* | *Crucial Ballistix Tracer @1000-CL4* | *EVGA 9800GTX+ OC* | *SSD* SuperPI Mod 1M 9,8 SEC

quote:
kingmuze schreef op zondag 18 maart 2007 @ 15:02:
[...]

Ik heb hetzelfde als ik de settings te hoog heb staan. Je systeem is dus (waarschijnlijk) voor die instellingen die je hebt te traag.

Strepen in beeld is dus Vsync? Ik zal het eens proberen.
Edit: Het was inderdaad het probleem, alleen bij UT kan ik geen v sync vinden, ik zal nog
wel een oplossing zoeken.

Olly4 wijzigde dit bericht 19-03-2007 07:08 (52%)

Reg. datum: 25 januari 2005

Vsync kan je (over het algemeen) ook bij de drivers forceren.

Reg. datum: 05 april 2006

Als de 6 in het serienummer van de monitor voor het jaartal staat: wanneer komt de 227BW uit? Heeft iemand enig zicht op wanneer Samsung monitors lanceert?

quote:
boeddha007 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 10:22:
Als de 6 in het serienummer van de monitor voor het jaartal staat: wanneer komt de 227BW uit? Heeft iemand enig zicht op wanneer Samsung monitors lanceert?
Ik denk niet dat het voor het jaartal staat... Afaik is er nog niks bekend over een 227BW en dat zou ook niet verstandig zijn om daar nu al informatie over uit te brengen als je pas geleden de 226BW uitgebracht hebt.

Reg. datum: 12 maart 2007

quote:
salimrmaf schreef op maandag 19 maart 2007 @ 00:50:
22" , confirmed!

Thanks voor de pic.
Staat je mooi.

ps: hoe hoog is jouw kast? aub in CM. ;)
ps2: is dat detroit of miami?
ps3: komt over 6 dagen uit!
>:)
de kast zelf is 45cm hoog kerel, de Samsung 226 is 43cm hoog vanaf het buroau maar als je er voor zit is het echt een bakbeest om naar te kijken :9 . De wallpaper die je ziet is Pittsburg en vind je hier http://img261.imageshack....downtownpittsburghum9.jpg en idd dat Vsinc heb ik in de drivers ingesteld bij beeldscherm eigenschappen en het werkt perfect in games, tegenwoordig bij de nieuwste games ken je Vsinc ook al in de game zelf instellen.

http://img401.imageshack.us/img401/1250/vsincrn4.jpg

Krankie wijzigde dit bericht 19-03-2007 12:06 (5%)

FUD Führer.
Reg. datum: 12 oktober 2001

quote:
Geqxon schreef op zondag 18 maart 2007 @ 03:45:
Komt er ook een witte variant van dit scherm?
Ben zelf bang van niet. Jammer, want zwart is wel erg 2001. Het is niet voor niets dat Apple haar halve assortiment in het wit heeft.

2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.

Reg. datum: 04 juni 2005

quote:
Geqxon schreef op maandag 19 maart 2007 @ 12:10:
[...]

Ben zelf bang van niet. Jammer, want zwart is wel erg 2001. Het is niet voor niets dat Apple haar halve assortiment in het wit heeft.
Dat heeft er niets mee te maken. Wit is gewoon Apple's trademark.

< dit stukje webruimte is te huur >

Reg. datum: 19 februari 2002

(offtopic)
quote:
Olly4 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 07:02:
Strepen in beeld is dus Vsync? Ik zal het eens proberen.
Edit: Het was inderdaad het probleem, alleen bij UT kan ik geen v sync vinden, ik zal nog
wel een oplossing zoeken.
start UT --> open console --> type "preferences" --> klik op "rendering" --> klik op de renderer die je gebruikt (wss "Direct3D") --> verander de waarde achter "UseVSync" (true / false)

Er is een bug in UT waardoor false juist true kan betekenen en vice versa. Als je nu weet dat vsync aan is, verander je dus true in false en false in true.
edit: ow je had `t over UT2004, die bug betreft alleen UT(`99).

Patriek wijzigde dit bericht 19-03-2007 14:29 (10%)

Nu zie ik ook soms golven in Windows zelf :( Ook met vsync aan dus ik moet alleen nog ff een andere kabel proberen, anders moet ik ruilen.

Pagina: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: