Hoofdcategorieën
Topicacties

Samsung SyncMaster 226BW

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 22 23 24 25 last

Nieuw Topic
Under constuction
Reg. datum: 17 februari 2003

quote:
Lrod schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 20:15:
[...]

Ik zit met hetzelfde probleem.. wat ik ook probeer, ik krijg die schroef maar niet vast. :/

Ik weet niet wat ik moet doen nu..
Allereerst mijn excuus voor het "waar-vooraad-levertijd-versie" verhaal 8)7

Over het schroefje blijven proberen bij mij ging dat ook heel moeilijk, maar op een gegevenmoment pats daar ging die... ;) dus moet bij jullie ook lukken.

Gigabyte UD3P, E8500 @ 4.0, XFX 4830

Reg. datum: 18 februari 2007

Het is al gefixed. Na 20 keer proberen heb ik hem idd eindelijk vast gekregen. :)

Reg. datum: 03 juni 2005

quote:
Weakling schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 11:48:
[...]

Ik heb ooit juist het tegenovergestelde vernomen, dat MVA/PVA er ongeveer helemaal uit gaat, omdat die panels stukken duurder zijn in productie en 95% van de markt tevreden is met TN panels ... maar goed, ik hoop dat je gelijk hebt.
Lees het artikel op de volgende site, die geeft de prognose voor dit jaar.

http://www.behardware.com...msung-s-1rst-lcd-led.html

Kort opgesomd:
  • HDMI Monitoren met HDCP ondersteuning
  • De eerste TFT monitoren met een reactietijd van 1ms
  • Wellicht monitoren met 100 en 120Hz
  • En evt. de LED monitoren die besproken wordt in het artikel
Eigenlijk hoor dit in het 20" TFT en groter topic, maar die is er nog niet.

Ik vraag me af wie nut heeft aan 1ms serieus.. tussen 5 ms en 2 ms is bijna ook geen verschil...

Reg. datum: 03 december 2001

Vandaag een bij Euromaxi bestelde Samsung 226BW binnen gekregen....

1e reactie... Wow!!!!!! Wat een joekel van een monitor...!! En de kleuren spatten ervanaf af... Zelfs zonder MagicColor en DynamicContrast...

Geen dode/luie pixels kunnen ontdekken...
Werkt perfect op een MacBook met alle effecten etc....

Superding!

MacBook - iPhone

Acties:

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

quote:
Icekiller2k6 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:15:
Ik vraag me af wie nut heeft aan 1ms serieus.. tussen 5 ms en 2 ms is bijna ook geen verschil...
De opgegeven waarde mag dan wel zo klein zijn, wat er in de praktijk gemeten wordt verschilt vaak nogal significant, en het hangt er ook vanaf hoe je de responsetijd opgeeft. in GtG waardes zit een behoorlijk verschil ten opzichte van zwart naar wit.

Is er trouwens een manier om de 266bw naar achteren te kantelen? Want hij hangt teveel naar voren.. is enorm irritant. :/

available in strong mint
Reg. datum: 21 september 2002

quote:
Lrod schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 01:39:
Is er trouwens een manier om de 266bw naar achteren te kantelen? Want hij hangt teveel naar voren.. is enorm irritant. :/
Ja het scherm kun je naar voren en naar achteren kantelen ... het gaat wat stroefjes, maar wees niet bang, het is er op gemaakt om gekanteld te worden. Pootje met een hand vast houden en met de andere hand de bovenkant van het scherm naar achteren duwen en niet te bang zijn dat je de boel afbreekt.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

quote:
Weakling schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 13:57:
[...]

Ja het scherm kun je naar voren en naar achteren kantelen ... het gaat wat stroefjes, maar wees niet bang, het is er op gemaakt om gekanteld te worden. Pootje met een hand vast houden en met de andere hand de bovenkant van het scherm naar achteren duwen en niet te bang zijn dat je de boel afbreekt.
wow ik voel me wel erg dom nu. 8)7

thanks dude. :)

Reg. datum: 15 maart 2004

Ben sinds gister ook proud owner van de 226.

In een woord geweldig. Ik kom van 19" breedbeeld af en dan is dit toch echt wel eenjoekel zeg.

Geen dode pixels tot nu kunnen ontdekken.

Is het de moeite waard om MagicColor en DynamicContrast aan te zetten? Nog geen tyd gehad om daarmee om te prutsen.
Reg. datum: 11 februari 2004

quote:
fryskmantsje schreef op zondag 25 februari 2007 @ 02:58:
Ben sinds gister ook proud owner van de 226.

In een woord geweldig. Ik kom van 19" breedbeeld af en dan is dit toch echt wel eenjoekel zeg.

Geen dode pixels tot nu kunnen ontdekken.

Is het de moeite waard om MagicColor en DynamicContrast aan te zetten? Nog geen tyd gehad om daarmee om te prutsen.
Welke 19" breedbeeld had je ervoor? de Samsung 940BW?

Ik wacht nu namelijk op de 226BW, maar ik kon niet echt een vergelijking vinden tussen 19" widescreen vs 22" widescreen
Reg. datum: 29 oktober 2006

Beste mensen,

Ik heb op de zaak een IIyama 2200WS en die heeft een rare overloop in het scherm zitten. Nu dacht ik dat het alleen bij dat scherm zo was maar ik heb het bij m'n Samsung 226BW ook. VGA of DVI maakt verder niet uit, het blijft hetzelfde.

De overloop gaat van donker (boven) naar licht (onder). Op het volgende plaatje zie je foto van m'n scherm met een website die boven donker oranje en onder licht oranje heeft. De kleur oranje hoort zowel boven als onder gelijk te zijn (als je in bijv. Photoshop een screendump zou maken van de website heb je ook dezelfde kleurwaarden en als ik op een crt kijk dan is de kleur ook hetzelfde).

Deze website heb ik even als voorbeeld genomen maar zie het ook bij andere websites of bij een groot vlak met een effen kleur (bijv. de achtergrond van dit forum).

Hebben jullie dit ook met de 226BW als je die website bekijkt? Of is het mogelijk een TN 'probleem' omdat de IIyama 2200WS dit ook heeft?

Website: http://www.spido.nl > nederlands kiezen > 'events' kiezen > hoofdsite (zelfde als op de foto).

Alvast bedankt.

(Plaatje is met een telefoon genomen en in het echt is de overloop wat minder maar het verschil is wel hetzelfde zoals ik het op m'n scherm zie)

http://img255.imageshack.us/img255/5594/dsc00646jc7.jpg

Reg. datum: 04 oktober 2004

Het enige wat ik weet is dat ik enorm veel backlight bleeding zie op die foto.

quote:
Ik heb een zelfde soort probleem alleen gaat het bij mij van donker,naar licht,naar donker.

Reg. datum: 05 november 2001

quote:
The Crow NL schreef op zondag 25 februari 2007 @ 17:03:
De overloop gaat van donker (boven) naar licht (onder). Op het volgende plaatje zie je foto van m'n scherm met een website die boven donker oranje en onder licht oranje heeft. De kleur oranje hoort zowel boven als onder gelijk te zijn (als je in bijv. Photoshop een screendump zou maken van de website heb je ook dezelfde kleurwaarden en als ik op een crt kijk dan is de kleur ook hetzelfde).
Dat heb je altijd bij een TN panel en is met name bij oranje goed zichtbaar. Je kijkt immers met een andere hoek naar de onderkant van het scherm dan naar de bovenkant. Aangezien de verticale kijkhoek van een TN beperkt is krijg je altijd enig kleurverschil. Je scherm wat kantelen zou kunnen helpen.

Als je dit helemaal wilt voorkomen moet je een veel duurder scherm kopen met PVA/IPS panel.

Reg. datum: 25 februari 2007

Ik las in de [20" TFT en groter] topics dat er nogal wat problemen waren met het al dan niet schalen van de resolutie vd 226BW.

Klopt het dat mensen met een kaart uit de GeForce 8 serie problemen hebben bij het Instellen van 1:1 pixelmapping via de nVidia drivers terwijl dit met de GeForce 7 geen problemen is?

Ik ben nl van plan een nieuwe grafische kaart aan te schaffen en een Samsung 226BW, maar wil ook nog games kunnen spelen op bv 1280x1024.

Reg. datum: 15 maart 2004

quote:
NickySantoro schreef op zondag 25 februari 2007 @ 13:31:
[...]

Welke 19" breedbeeld had je ervoor? de Samsung 940BW?

Ik wacht nu namelijk op de 226BW, maar ik kon niet echt een vergelijking vinden tussen 19" widescreen vs 22" widescreen
Kom idd vanaf de 940BW. Is niet te vergelijken.
De 226BW is gewoon op alle punten beter. Ziet er zeer gelikt uit(lees luxe met die zwarte rand) ivm met die grijze rand van de 940BW. Verder is de beeldkwaliteit imo veel beter/helderder en vooral veel groter. _/-\o_ Hulde aan Samsung voor dit puike stukkie werk. Zeker voor deze prijs gewoon een supermonitor.(Had hem voor 330 eurie. Vriendenprijsje. Dus vraag me niet waar ik hem vandaan heb. )

fryskmantsje wijzigde dit bericht 26-02-2007 00:17 (4%)

Reg. datum: 22 januari 2003

quote:
Rudiculius schreef op zondag 25 februari 2007 @ 23:54:
Ik las in de [20" TFT en groter] topics dat er nogal wat problemen waren met het al dan niet schalen van de resolutie vd 226BW.

Klopt het dat mensen met een kaart uit de GeForce 8 serie problemen hebben bij het Instellen van 1:1 pixelmapping via de nVidia drivers terwijl dit met de GeForce 7 geen problemen is?

Ik ben nl van plan een nieuwe grafische kaart aan te schaffen en een Samsung 226BW, maar wil ook nog games kunnen spelen op bv 1280x1024.
Ja zit iegenlijk met het zelfde probleem als jij, krijg vandaag mijn Asus 8800GTS binnen, maar de monitor heb ik nog niet, maar heb hem wel al besteld hoop dat dat wel een beetje wil, maar ik geloof dat het alleen niet wil in Vista verder kan je volgens mij gewoon schalen :?

Core2Duo 6400-Asus 8800GTS 320MB-Asus P5B De Luxe/Wifi-1x Raptor 150GB-2x Samsung Spinpoints 250GB Raid/0 Stripe-2GB Kingston Valueram DDR2-Plextor 740 DVD Writer-Aopen DVD Rom 16x-Voeding Huntkey 550 Watt-Kast Centurion 534-Monitor HP W2207.

Life's an uphill battle
Reg. datum: 20 december 2002

Wauw, zoals ik dit lees MOET ik ook een Samsung22bw hebben. Ik zie dat er af en toe mensen zijn met een probleempje, maar meestal wordt dit goed opgelost.

Dus als ik 'm binnen heb, moet ik dan van alles gaan testen of niet zeuren en gelijk gamen ;)

Hoe zit het trouwens met de zonreflectie, want mijn dakramen zijn op verkeerde plek gezet :P

C2 6600@3.5ghz. Scythe Ninja, Club3d x1900xt, 2048mb DDR2 cas4, Xi-fi XtremeMusic, 320gb Sata-II Raid-0

Reg. datum: 27 oktober 2004

de zonreflectie is erg irritant ik doe mijn gordijntjes mooi dicht als ik zit te gamen, met normaal office gebruik stoort het niet :9 :9

01000010 01101111 01110010
Reg. datum: 07 februari 2001

In hoeverre is deze monitor geschikt voor het bewerken van foto's gezien het over een TN paneel beschikt?
Reg. datum: 19 februari 2007

Die glans is echt vreselijk, en zwart is eigenlijk sowieso vreselijk om naar te kijken. Het irriteert de ogen mateloos.

Iemand enig idee of er ook een zilveren versie van deze monitor uitkomt?

Reg. datum: 19 februari 2007

En de specificaties zijn 1 grote leugen. Waarom staan overheden dit toe?

Reg. datum: 02 oktober 2003

quote:
pberends schreef op maandag 26 februari 2007 @ 10:03:
Die glans is echt vreselijk, en zwart is eigenlijk sowieso vreselijk om naar te kijken. Het irriteert de ogen mateloos.

Iemand enig idee of er ook een zilveren versie van deze monitor uitkomt?
Ik vind het echt wel mee vallen hoor... ik heb totaal geen last van de glans van de monitor rand. Het blauwe ledje is enigsinds irritant. Zodra hij geen input signaal meer heeft (bijv PC uit) gaat hij knipperen ipv uit. Dus dan moet ik de monitor maar uit doen.

Ik heb mijne afgelopen donderdag binnen gekregen. Ben er erg over te spreken. Moet hem alleen nog even afstellen aangezien hij nu wel heel fel staat. En dan is dat MagicBright e.d uit

available in strong mint
Reg. datum: 21 september 2002

quote:
The Crow NL schreef op zondag 25 februari 2007 @ 17:03:
...De overloop gaat van donker (boven) naar licht (onder)...
Precies hetzelfde heb ik ook. Da's helaas een zwak punt van TN schermen in het algemeen op deze grootte. Maar dat was dan ook meteen het enige waar ik aan heb moeten wennen.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 22 23 24 25 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: