GBA & DS (Lite) Backup Tools - Deel 5

Pagina: 1 ... 6 ... 21 Laatste
Acties:
  • 157.463 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 11:00

Goner

What can I do you for ?

HtheB schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 01:01:
Nou jongens.. dat is toch wel een stem waard toch voor de compo?
Ok, net m'n 'vote' uitgebracht ... nog steeds 6 stemmen achter :(
ik dacht trouwens dat er gezegd werd dat je te laat was met inschrijven voor de compo ??

Heb alleen raar probleem met 'drawings' verzenden ; werkt wel naar een versie 7 Messenger, maar niet met een 7.5 ... eens kijken waar dat nou aan ligt.

[ Voor 10% gewijzigd door Goner op 24-03-2007 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Kan iemand hier de soft-reset van Moonshell gebruiken op een R4DS/M3 Simply zonder dat de boel vastloopt ??

Ik heb nu 1.71, maar krijg nog steeds melding dat adaptertype niet supported is. Het gaat om de file /plugin/reset.mse ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05 08:22

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Goner schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 15:27:
Kan iemand hier de soft-reset van Moonshell gebruiken op een R4DS/M3 Simply zonder dat de boel vastloopt ??

Ik heb nu 1.71, maar krijg nog steeds melding dat adaptertype niet supported is. Het gaat om de file /plugin/reset.mse ...
Zorg dat je de MoonShell van R4DS.net of M3's website hebt (_DS_MSHL.nds) en dat de Soft Reset optie in het menu aan staat. Met een druk op Start zou MoonShell dan terug naar het menu moeten gaan. Met RESET.MSE blijft ie idd hangen.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollSNAKEllo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-05 10:16
Ik heb even gezocht maar kon nog niks vinden, dus daarom vraag ik het hier:

Is er eigenlijk een homebrew pdf-viewer voor op de ds?
In de trend van de ds browser, dus boven kijken en onder browsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
ollSNAKEllo schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 21:27:
Ik heb even gezocht maar kon nog niks vinden, dus daarom vraag ik het hier:

Is er eigenlijk een homebrew pdf-viewer voor op de ds?
In de trend van de ds browser, dus boven kijken en onder browsen?
Nee, die is er niet. Dus ofwel saven als plaatje of tekst dat wel te bekijken is op de DS.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollSNAKEllo
jelbo schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 22:22:
[...]

Nee, die is er niet. Dus ofwel saven als plaatje of tekst dat wel te bekijken is op de DS.
Dan zal ik dus de pdfjes moeten printen als jpg, maar kun je dan wel bij wijze van spreke een a4tje op de ds zetten en deze dan bekijken op de ds browser manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

ollSNAKEllo schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 23:07:
Dan zal ik dus de pdfjes moeten printen als jpg, maar kun je dan wel bij wijze van spreke een a4tje op de ds zetten en deze dan bekijken op de ds browser manier?
Misschien de .jpg's converteren naar het formaat (.cbds) dat ComicBookDS kan lezen ??

http://gnese.free.fr/NDS/ComicBookDS/?language=en

Edit: toch al een korte nacht, dus maar eens uitgeprobeerd.
Open .pdf in Acrobat Reader, edit - copy file to clipboard, in IrfanView pasten en saven als .jpg, de jpg(s) in een folder zetten, met pictods.exe de folder converteren naar .cbds file, op je card zetten en ComicBookDS starten ; ziet er goed uit !!

Welterusten.

[ Voor 30% gewijzigd door Goner op 25-03-2007 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HtheB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-01 10:40
Bedankt voor degene die voor mij gestemd hebben! :)

Btw.. er zijn 3 sites waar je kan stemmen.. voor degene die dus niet op andere sites gestemd hebben... die kunnen hier onder de andere 2 sites bezoeken....

(kijkt alweer lief aan) O-) O+ :9~

Nogmaals even voor de gene die m gemist hebben:

Zoals de meeste van jullie al weten, is er ook dit jaar de NeoFlash Spring Compo (2007)

Dit is een wedstrijd waarbij coders games/programma's maken. En het beste wint de prijs :)

Afgelopen jaar deed ik hier ook aan mee, ik dank hierbij nogmaals voor degene die op mij gestemd hadden! ^_^

Ik doe dit jaar mee met:
Beup Live 0.3d (Fixed)
Afbeeldingslocatie: http://www.area-ds.com/htheb/Beup/screenshot.png

Ik hoop dat jullie net als vorig jaar weer op mij zullen stemmen! :)

(Je kan op 3 sites stemmen.. het liefst natuurlijk op alle 3 :D)

Site 1) Neo Flash
Site 2) Emu Boards
Site 3) DC Emu

Let erop dat je wel even moet registreren.. maar dat is zo gebeurt :)

Hartelijk dank voor jullie steun! ^_^
http://HtheB.area-ds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollSNAKEllo
Goner schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 23:44:
[...]

Misschien de .jpg's converteren naar het formaat (.cbds) dat ComicBookDS kan lezen ??

http://gnese.free.fr/NDS/ComicBookDS/?language=en

Edit: toch al een korte nacht, dus maar eens uitgeprobeerd.
Open .pdf in Acrobat Reader, edit - copy file to clipboard, in IrfanView pasten en saven als .jpg, de jpg(s) in een folder zetten, met pictods.exe de folder converteren naar .cbds file, op je card zetten en ComicBookDS starten ; ziet er goed uit !!

Welterusten.
Tnx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Hey HtheB, misschien is het handig om ff bij je Beup help pagina toe te voegen dat wanneer mensen op hun router/accesspoint een MAC filter ingesteld hebben, dat je dan in Mariokart onder de System Information het MAC adres van je DS terug kan vinden ;)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152545

Jouw website en de link naar de neoflash stem pagina werken allebei niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HtheB
Anoniem: 152545 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 14:02:
[...]

Jouw website en de link naar de neoflash stem pagina werken allebei niet....
1) mijn website werkt wel :)
2) je moet even registreren.. (kan zijn dat je daarna nogmaals, wanneer je ingelogd bent, opnieuw op de linkjes moet klikken :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 22:11
Zijn er nog nieuwe ontwikkelingen wat betreft de DS backuptools?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Als je toch bij NeoFlash bent om voor Beup te stemmen ;) kijk dan ook even in de games sectie ; Warcraft Tower Defense is echt heel mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik vind Duke3DS echt fantastisch! Echt helemaal vet dat die ontwikkelt word. Nu nog geluid en evt. multiplayer ondersteuning en dan is t de beste homebrew game ever :D Heb er alleen last van dat ie erg hapert. De ene keer als ik naar links kijk dan gaat t snel en vloeiend en soms is t heeel sloom. Neem aan dat dit komt doordat t nog lang niet af is.
Oh, en ik kan niet wachten tot C&C DS af is :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HtheB
Blubb 3D ziet er geweldig uit :)

je kunt ook Online gamen! :)
(+ chatten natuurlijk met Blubb3D:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HtheB schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 08:04:
Blubb 3D ziet er geweldig uit :)

je kunt ook Online gamen! :)
(+ chatten natuurlijk met Blubb3D:) )
Naar mijn mening de beste game :) Erg simpel en toch verslavend, een perfecte remake van een klassiek spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214136

Hoe formateer ik mijn micro SD kaart? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-05 14:13

ikbenwouter

! w t R

Rechtermuisknop op de schijfletter van de kaartlezer waar je MicroSD inzit en dan formateren kiezen.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmz, maar ik steek m'n micro SD kaart in mijn computer en ik krijg "apparaat onbekend" ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

Dan is je usb poort, je kaartlezer of je Micro SD waarschijnlijk stuk.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De USB poort werkt perfect met andere apparaten, en zowel de kaartlezer en Micro SD kaarten zijn nieuw en voor het eerst geopend vandaag. >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

Misschien moet je nog drivers installeren voor je kaartlezer? Het begint nogal off topic te worden zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb inderdaad nog geen drivers geinstalleerd.. Hoe kan ik weten welke ik moet installeren?/Waar ik die moet downloaden?

Mijn microSD kaart = Sandisk microSD/TransFlash
Mijn kaartlezer = USB 2.0 TransFlash

Sorry voor het off-topic gaan, but I really need help on this one ^^"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Wat voor setje zat die kaartlezer bij? R4 toevallig? Daar zit iig een USB 2.0 TransFlash geval bij en die hoort gewoon driverloos te werken onder Vista, XP en 2000.
Eigenlijk net zoals de meeste kaartlezers trouwens...
Als je Win98 draait, dan kan het best dattie niet werkt en dat je er ook geen drivers voor kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

Die goedkope transflash kaartlezers zijn ook nog wel eens stuk bij aankomst ook al zijn ze nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, die zat bij een R4 en ik draai XP ^^"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Heb je een andere machine om op te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yea, ik heb het zowel op m'n laptop en mijn pc boven geprobeerd. Beiden dezelfde reactie, ik vermoed dat die reader gewoon stuk is. >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HtheB
Anoniem: 152545 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 11:08:
[...]

Naar mijn mening de beste game :) Erg simpel en toch verslavend, een perfecte remake van een klassiek spel!
Volgens mijn mening ook :)

ik heb op hem gestemd :)
(wat vinden jullie van de muziek van Blubb 3D? :D)

Waarom vraag ik dit nou...? :X O-) O-) :*)

hehehehe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik heb gisteren een R4 DS besteld. :) (via samenkopen.net voor maar 37,25 euro incl. verzendkosten)

Ik heb voorlopig genoeg om te lezen in deze ropicreeks, om mij in de materie te verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-11-2023
Twee dagen geleden ook een R4DS besteld, heeft me wel 20 euro meer gekost bij importshop.nl :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Omigosh, voor iets van 23 euro heb je hem bij DealExtreme. De verzending kan wel twee weken duren, maar bij mij waren ze er na een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
Aangezien ik binnenkort m'n R4 heb, ben ik nu al m'n µsd-kaartje aan het volgooien. Maar zou iemand kunnen bevestigen of dit de juiste procedure is voor het gebruik van BeUp?

1. BeUp 0.3e gedownload, en gepatched met dldi voor de R4
2. BeUp directories gedownload en unzipped
3. De BeUp map in de root van de sd-kaart geplaatst, samen met de patched .nds-file

Dan nog twee extra vragen:
1) Ik heb de naam van het .nds-bestand gewijzigd om het patchen te vereenvoudigen. Ik neem aan dat dat geen problemen zal opleveren?
2) De .nds.gba file kan ik gewoon negeren?

Thx :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Volgens mij zou de filename geen problemen opleveren en de rest van de procedure lijkt me prima :) Hoop voor je dat je access point goed ondersteund word alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-05 11:01

Steef

GoT's Most Eaten

ulixes schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 22:01:
Aangezien ik binnenkort m'n R4 heb, ben ik nu al m'n µsd-kaartje aan het volgooien. Maar zou iemand kunnen bevestigen of dit de juiste procedure is voor het gebruik van BeUp?

1. BeUp 0.3e gedownload, en gepatched met dldi voor de R4
2. BeUp directories gedownload en unzipped
3. De BeUp map in de root van de sd-kaart geplaatst, samen met de patched .nds-file

Dan nog twee extra vragen:
1) Ik heb de naam van het .nds-bestand gewijzigd om het patchen te vereenvoudigen. Ik neem aan dat dat geen problemen zal opleveren?
2) De .nds.gba file kan ik gewoon negeren?

Thx :p
het was voor mij ook even zoeken om mijn DS met beup aan de gang te krijgen :)

als je het goed hebt gedaan staat de .nds file op de root, samen met de directories.

Om vervolgens de verbinding an de gang te krijgen moet je even een game starten die wifi ondersteund. Via die game de wifi settings instellen op een gekozen ip adres zonder WEP (met WEP heb ik het nog niet aan de gang gekregen).. de instellingen testen en op laten slaan. Dan je DS herstarten en beup booten :*)

Werkte geweldig voor mij met de 0.3e release op een fat R4DS met een SanDisk 1 Gb uSD kaartje.

1. filename wijzigen mag, werkte bij mij best
2. de .nds.gba file heb je niet nodig, ruimte :*)

*editupdatedingetje*

Via dezelfde wijze werkt het hier nu ook gewoon met wep :)

Word die zut bij jullie trouwens ook zo onmogelijk traag als je SD card een beetje vol zit?

[ Voor 10% gewijzigd door Steef op 31-03-2007 13:49 ]

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
ThaRabbit schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 13:22:
als je het goed hebt gedaan staat de .nds file op de root, samen met de directories.
Directories? Ik heb enkel de folder BEUP met daarin twee andere folders (Avatars en Emoticons). Is het de BEUP-map die in de root moet of de twee andere mappen? ^_^
Om vervolgens de verbinding an de gang te krijgen moet je even een game starten die wifi ondersteund. Via die game de wifi settings instellen op een gekozen ip adres zonder WEP (met WEP heb ik het nog niet aan de gang gekregen).. de instellingen testen en op laten slaan. Dan je DS herstarten en beup booten :*)

Werkte geweldig voor mij met de 0.3e release op een fat R4DS met een SanDisk 1 Gb uSD kaartje.
Ik gebruik hier zo'n Nintendo usb connector, maar dan geconfigureerd als soft ap met asus software, dus prutsen met ip-adressen en versleuteling is geen probleem 8) Heb trouwens ook een 1 gig sandisk kaartje gekocht, een ultra II, hopelijk blijkt het z'n geld waard te zijn :p

Bedankt voor de antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

ulixes schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 14:09:
[...]

Directories? Ik heb enkel de folder BEUP met daarin twee andere folders (Avatars en Emoticons). Is het de BEUP-map die in de root moet of de twee andere mappen? ^_^
Bij mij ziet het er zo uit :)

/BEUP (met daarin Avatars, Emoticons, Keyboard, USER, WIFI)
/Beup Live 0.3e.nds

de BEUP map zelf op de root dus :)

Mijn Keyboard map is trouwens gewoon leeg, ik heb de directories van de site van de ontwikkelaar af gehaald. Hierzo:
http://www.area-ds.com/htheb/Beup/Beup.html

[ Voor 3% gewijzigd door Steef op 31-03-2007 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

ThaRabbit schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 13:22:
als je het goed hebt gedaan staat de .nds file op de root,
Hoeft niet ... ik vind het persoonlijk mooier om alle homebrew een beetje gestructureerd te houden. Alle apps zitten in hun eigen folder onder /Applications, bijv. /Applications/Beup en /Applications/DSOrganize.
De bijbehorende folders met data staan wel allemaal (hidden) in de root.
Via die game de wifi settings instellen op een gekozen ip adres zonder WEP (met WEP heb ik het nog niet aan de gang gekregen).
Varieert blijkbaar per wireless router/access-point ; ik gebruik zowel DHCP als WEP key ... (maar geen WEP authentication!)
Word die zut bij jullie trouwens ook zo onmogelijk traag als je SD card een beetje vol zit?
Nog niks van gemerkt ... heb 1Gb Kingston nu voor 3/4 vol zitten.

[ Voor 25% gewijzigd door Goner op 31-03-2007 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Goner schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 16:01:
[...]

Hoeft niet ... ik vind het persoonlijk mooier om alle homebrew een beetje gestructureerd te houden. Alle apps zitten in hun eigen folder onder /Applications, bijv. /Applications/Beup en /Applications/DSOrganize.
De bijbehorende folders met data staan wel allemaal (hidden) in de root.

[...]

Nog niks van gemerkt ... heb 1Gb Kingston nu voor 3/4 vol zitten.
Zolang ik hem op offline modus houd is er niets aan de hand, zodra ik online ga vertraagt de hele boel tot een standstil :/ Moet zeggen dat dit voor mij ook nieuw is, het werkte voorheen perfect.

* Steef formats uSD kaartje

*update*

spul geformat, beup 0.3e opnieuw gedownload / DLDI toegepast... same thing :/

* Steef googles

[ Voor 7% gewijzigd door Steef op 31-03-2007 16:24 . Reden: typos! dreadfull typos! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Nieuwe loader voor R4 DS: 1.08 beta
1. Automatic recognize slot 2 adapter, support NDS and GBA games card. (credit to cory1492)
2. Customable frameset for loading slot 2 GBA games. (save your gbaframe.bmp to _system_ directory)
3. Backup/Restore game saves. (press SELECT to switch to Display Savefiles, choose the SAV file and then press A to backup, chose the BAK file and then press A to restore)
4. Support deleting file and empty directory. (Press X to del while highlighting the corresponding file or directory)
5. Bug fixed for 0970 save problem.
Mirror 1 | Mirror 2 | Mirror 3 | Mirror 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:03
Als je een nieuwe loader wilt installeren, moet het kaartje dan leeg zijn of mag je er alles op laten staan?
Ik veronderstel dat het M3 team heel binnenkort met dezelfde update komt aandraven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Engineer Stewie schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 07:30:
Als je een nieuwe loader wilt installeren, moet het kaartje dan leeg zijn of mag je er alles op laten staan?
Ik veronderstel dat het M3 team heel binnenkort met dezelfde update komt aandraven.
Alles mag erop blijven staan. Sterker nog, voor deze beta heb je de bestanden van een eerdere loader nodig aangezien de .zip alleen de veranderde bestanden bevat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210025

FF, een vraagje, zijn de in de eerdere delen genoemde shops zoals http://www.importshop.nl/ betrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HtheB
ThaRabbit schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 16:09:
[...]

Zolang ik hem op offline modus houd is er niets aan de hand, zodra ik online ga vertraagt de hele boel tot een standstil :/ Moet zeggen dat dit voor mij ook nieuw is, het werkte voorheen perfect.

* HtheB formats uSD kaartje

*update*

spul geformat, beup 0.3e opnieuw gedownload / DLDI toegepast... same thing :/

* HtheB googles
Je hebt een Trillian gebruiker in je contactenlijst... blok die persoon :P
en hij doet t weer perfect :D

er is een bug die ik er maar nie kan uitkrijgen... :(

Dus.. controleer even je contactenlijst wie Trillian gebruikt...

-de .nds mag je overal plaatsen waar je wilt.. en ook naamwijzigen mag :)

Maar let op.. de map BEUP moet dus wel in je root staan van je kaart
voorbeeld:

X:\BEUP

chat ze! :)

-HtheB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
Anoniem: 210025 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 22:13:
FF, een vraagje, zijn de in de eerdere delen genoemde shops zoals http://www.importshop.nl/ betrouwbaar?
Als alles goed gaat krijg ik morgen m'n R4DS van importshop.nl thuisgeleverd. De shopsurvey en hun forum bulken van de positieve feedback, dus oplichters zullen het wel niet zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73898

Importshop is inderdaad een prima bedrijf. Ik heb bij hem de m3 simply besteld, en deze werd prima geleverd. Wel leuk detail is dat het pakketje volgepropt was met krantenpapier. Duidelijk een klein maar wel betrouwbaar bedrijfje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214874

Ik heb gisteren een R4 besteld, na alle positieve verhalen hier.

Ik vraag me alleen af welke software je moet patchen, en welke niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
Anoniem: 214874 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 08:55:

hee doedette?! ;)

alleen homebrew (hobbyprojecten) met DLDI support hoef je patchen met dlditool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

HtheB schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 22:23:
[...]

Je hebt een Trillian gebruiker in je contactenlijst... blok die persoon :P
en hij doet t weer perfect :D

er is een bug die ik er maar nie kan uitkrijgen... :(

Dus.. controleer even je contactenlijst wie Trillian gebruikt...

-de .nds mag je overal plaatsen waar je wilt.. en ook naamwijzigen mag :)

Maar let op.. de map BEUP moet dus wel in je root staan van je kaart
voorbeeld:

X:\BEUP

chat ze! :)

-HtheB
Ey, Trillian gebruikers die de boel vertragen?
Ik heb mijn laptop's MSN account gebruikt en die van m'n PC staat daar in, en guess what... mijn PC draait trillian ;)
Nog geen slowdown problemen gehad. M'n zusje heeft het ook geprobeerd en ze heeft mijn MSN er ook in staan. Nergens last van.
Anoniem: 214874 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 08:55:

Yup, de R4 is erg goed :)
En zoals Genoil al zegt, alleen homebrew hoeft gepatched te worden.

Das trouwens ook heel simpel om te doen.
Gewoon ff DLDITool-win32-gui downloaden van de DLDI website en r4tf.dldi.
DLDItool opstarten, DLDI bestandje selecteren in het bovenste vakje, en het 2de vakje selecteer je de .nds file van de homebrew software.
Klik op Patch en je bent klaar. :)

[ Voor 27% gewijzigd door McKaamos op 04-04-2007 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:43
Ik heb voor mijn verjaardag een DS + R4 gekregen van mijn vriendin :D

Bij het opstarten van mijn DS + R4 verschijnt direct het menu van R4.

Nu wil ik graag de DS menu hebben bij het opstarten, weet iemand hoe dat moet?
(Kaart eruit halen is een optie maar niet praktisch)

Ik weet dat EZ5 wel direct naar de DS menu gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-05 13:35

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Vrees dat het kaartje eruit halen de enige optie is eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

McKaamos schreef op woensdag 04 april 2007 @ 09:42:
[...]

Yup, de R4 is erg goed :)
En zoals Genoil al zegt, alleen homebrew hoeft gepatched te worden.

Das trouwens ook heel simpel om te doen.
Gewoon ff DLDITool-win32-gui downloaden van de DLDI website en r4tf.dldi.
DLDItool opstarten, DLDI bestandje selecteren in het bovenste vakje, en het 2de vakje selecteer je de .nds file van de homebrew software.
Klik op Patch en je bent klaar. :)
Dank je voor de info, en Genoil ook!
Alles patchen dus, want ik ga alleen homebrew downloaden. O-)

Als ik een paar verschillende homebrew dingen op mijn micro SD kaart zet, wat heb ik dan nodig om een bepaald programma te kunnen opstarten? Krijg ik een menu te zien? Sorry, dit zijn vast hele stomme vragen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikrik
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-05 11:09
ChiMan schreef op woensdag 04 april 2007 @ 11:13:
Ik heb voor mijn verjaardag een DS + R4 gekregen van mijn vriendin :D

Bij het opstarten van mijn DS + R4 verschijnt direct het menu van R4.

Nu wil ik graag de DS menu hebben bij het opstarten, weet iemand hoe dat moet?
(Kaart eruit halen is een optie maar niet praktisch)

Ik weet dat EZ5 wel direct naar de DS menu gaat
volgens mij kan je zonder kaartje in de ds instellen of je het ds menu wil zien of dat je meteen het spel opgestart krijgt ;) (gewoon bij de options)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Anoniem: 214874 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 15:24:
[...]

Dank je voor de info, en Genoil ook!
Alles patchen dus, want ik ga alleen homebrew downloaden. O-)

Als ik een paar verschillende homebrew dingen op mijn micro SD kaart zet, wat heb ik dan nodig om een bepaald programma te kunnen opstarten? Krijg ik een menu te zien? Sorry, dit zijn vast hele stomme vragen....
Als je een .nds programma wil starten kies je in het menu van de R4 gewoon voor "Game" en zoekt je .nds file dan op en start em.
Wil je muziek of filmpjes draaien, dan kies je voor "Multimedia".

Edit: ik raad je trouwens aan om meteen maar even de laatste R4 software te downloaden, want ik verwacht dat je niet de allernieuwste versie erbij krijgt.
Kwestie van de manual doornemen (gewoon alle files van de CD naar je microSD kopieren behalve de manuals/readmes) en dan de nieuwe files van de site halen en er overheen kopieren.

[ Voor 20% gewijzigd door McKaamos op 04-04-2007 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn R4 en geheugenkaartje kwamen tegelijk binnen!! *O*

Het lukt me echter niet om moonshell te installeren zonder dat ik allerlei foutmeldingen krijg op de ds.

Kan iemand iemand simpele instructies geven? Wat moet ik doen nadat ik setup op mijn pc heb gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Laatst online: 00:43
.KeN. schreef op woensdag 04 april 2007 @ 15:23:
Vrees dat het kaartje eruit halen de enige optie is eigenlijk ?
Erg jammer!

Maar de R4 werkt perfect. Moet nog ff ermee spelen om het te begrijpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-05 13:35

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Nee wacht ChiMan.. ik dacht niet genoeg door.
Het kan wel gewoon:
rikrik schreef op woensdag 04 april 2007 @ 16:07:
[...]

volgens mij kan je zonder kaartje in de ds instellen of je het ds menu wil zien of dat je meteen het spel opgestart krijgt ;) (gewoon bij de options)
Net geprobeerd, lukt dus niet.
Helaas.

[ Voor 8% gewijzigd door Ken. op 05-04-2007 18:58 . Reden: even wat netter gemaakt ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik doe de moonshell installatie geheel volgens het boekje, maar krijg een foutmelding zodra ik op 'multimedia' klik.

Uiteindelijk werkt het dan wel, ik kan mp3's draaien en homebrew. Maar ik blijf die foutmelding irritant vinden, ik zag ook dat iemand in deel 4 van dit topic hetzelfde had, zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1183496/39

Weet iemand inmiddels al hoe dit komt, en hoe je het oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat vinden jullie persoonlijk de beste van de volgende 3 flashcards R4, M3simply of M3lite?
Gewoon for als je het een beetje voor alles wilt gebruiken dus niet echt voor iets specifieks zoals alleen maar homebrew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Anoniem: 210025 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 18:12:
Wat vinden jullie persoonlijk de beste van de volgende 3 flashcards R4, M3simply of M3lite?
Gewoon for als je het een beetje voor alles wilt gebruiken dus niet echt voor iets specifieks zoals alleen maar homebrew.
Definieer 'een beetje voor alles'. Ik heb ze allebei, dus eventuele vragen kan ik voor je beantwoorden. Gaat het puur om .nds support, ga dan voor een R4 DS of M3 Simply (zijn hetzelfde; M3 Simply is een rebranded R4 DS via een of andere OEM regeling). Wil je ook .gba support, dan is de M3 Lite binnen jouw rijtje het enige alternatief. Homebrew zit op alledrie wel snor doordat er voor allen DLDI patches voor zijn.

Een R4 DS en een EZ-Flash 3in1 is ook een mooie combo als je ook .gba support wilt. BigBoss en cory1492 hebben een progsel gecode waarmee je .gba binaries op de 3in1 kunt flashen via een DLDI compatible slot-1 kaart (zoals R4 DS/M3 Simply). Werkt goed, hoewel het flashen wel eventjes duurt. Je hebt 32MB aan ruimte op de 3in1, en na het flashen functioneert het gewoon als een GBA flashcard. Multi-ROM werkt al gedeeltelijk, hoewel het savegame gedeelte daarvan nog niet geregeld is. En ja, ik heb ook een 3in1 :$

[ Voor 5% gewijzigd door jelbo op 05-04-2007 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, ik ben vooral in de homebrew geintresseert, maar ok wel in roms zowel gba als ds. Maar als die die R4/m3 simply gewoon betere kaarten zijn ja dan wil ook wel gba support laten vallen. Maar ja misschien in het algemeen dan wat is volgens jullie dan de beste kaart gewoon los van die 3 door mij genoemde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
Anoniem: 210025 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 19:04:
Ok, ik ben vooral in de homebrew geintresseert, maar ok wel in roms zowel gba als ds. Maar als die die R4/m3 simply gewoon betere kaarten zijn ja dan wil ook wel gba support laten vallen. Maar ja misschien in het algemeen dan wat is volgens jullie dan de beste kaart gewoon los van die 3 door mij genoemde?
De M3 Lite heeft als extra voordeel dat er 32MB extra RAM opzit, wat in homebrew als DSLinux en Quake DS (of is het nou DS Quake) benut kan worden. Maar deze is duurder dan de R4, plus dat je nog een passcard moet hebben of je DS moet flashen.

Met een R4 + EZ 3in1 kun je ook extra RAM krijgen, vooralsnog slechts 8MB. Volgens de specs zou dat 16MB moeten kunnen zijn maar daar is 'men' nog niet helemaal uit.

Verder zou je je beslissing kunnen laten afhangen van welk slot je het liefst vrij zou laten. Een geflashde DS met Slot-2 adapter creeert bijvoorbeeld mogelijkheden voor een DSerial of DSMotion kaartje. Een vrij Slot-2 geeft mogelijkheden voor expansies zoals de 3in1 van EZ en de Nintendo DS Memory Pak (Opera DS), maar ik verwacht nog wel meer van dat soort dingen.

p.s. Je moet wel de M3 Lite Perfect hebben mocht je voor Slot-2 gaan, of een Supercard Lite.

[ Voor 21% gewijzigd door Genoil op 05-04-2007 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:09

Gaitman

The Real One

Gaitman schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 12:23:
Wie weet er of de EZ-Flash 3 in 1 expansion pack, DS zwart samenwerkt met de DS-extreme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Gaitman schreef op donderdag 05 april 2007 @ 21:52:
Wie weet er of de EZ-Flash 3 in 1 expansion pack, DS zwart samenwerkt met de DS-extreme?
Ja, dat werkt. BigBoss's/cory1492's copyTest voor .gba werkt, en voor de browser is er een patch voor 3in1 support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

Genoil schreef op donderdag 05 april 2007 @ 20:53:
p.s. Je moet wel de M3 Lite Perfect hebben mocht je voor Slot-2 gaan, of een Supercard Lite.
Als je voor een slot-2 wilt gaan kun je in plaats van de Supercard Lite beter een EZ-Flash 4 Lite nemen, deze heeft betere GBA support.

[ Voor 53% gewijzigd door ikbenwouter op 05-04-2007 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
ikbenwouter schreef op donderdag 05 april 2007 @ 22:55:
[...]

Als je voor een slot-2 wilt gaan kun je in plaats van de Supercard Lite beter een EZ-Flash 4 Lite nemen, deze heeft betere GBA support.
Ok, ik zat meer aan extra RAM in DSLinux te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Zoals ik het zie:

M3 Perfect Lite: Prima .nds support, prima .gba support, RAM, duur
SuperCard Lite: Pruima .nds support, matige/zwakke .gba support, RAM, goedkoop
EZ-Flash IV Deluxe: Iets minder dan prima .nds support, uitstekende .gba support, RAM (maar nog niet te gebruiken door homebrew/browser)

Alledrie hebben ze DLDI patches beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209805

Hey mede tweakers Ik ben opzoek naar de nieuwste kernel voor men chinese R4, heeft iemand een linkje waar ik hem kan downloaden want ik vind het nie direct zelf terug.

Alvast merci! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HtheB gefeliciteerd met het winnen van de NEO Spring Compo 2007 met Beup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Zojuist mijn R4DS ontvangen.

Wanneer ik de NDS met de R4DS opstart, krijg ik de melding:
"Couldn't find _DS_MENU.DAT"

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 13:59:
Zojuist mijn R4DS ontvangen.

Wanneer ik de NDS met de R4DS opstart, krijg ik de melding:
"Couldn't find _DS_MENU.DAT"

:'(
je moet eerst op http://www.r4ds.net/download.htm een kernel downloaden (of van de cd plukken, maar dit is vast een oude versie) en die op je microsd card zetten.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Magic schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 14:02:
[...]

je moet eerst op http://www.r4ds.net/download.htm een kernel downloaden (of van de cd plukken, maar dit is vast een oude versie) en die op je microsd card zetten.
Bedankt!

Eigenlijk heel stom van mij, maar je moet het maar net weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
Of de handleiding lezen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Ik heb Beup_Directories.rar en Beup_Live_0.3e.rar uitgepakt op het Micro SD kaartje, DLDi patcher eroverheen gezet start ook gewoon op, maar ik kan niet connecten.

Met "use firmware" ziet hij mijn router niet en met custom wel maar dan kan hij niet connecten of samenwerken met de DHCP server in mijn Linksys WAG200G.

Ik heb het ook getest met alle securitysettings in de router op uit. (geen MAC address filtering en/of WEP/WPA) Maar dat werkt ook niet.

Met Mario Kart en Opera DS kan ik wel gewoon connecten naar mijn router.

-edit-

Ik heb 'm aan de praat. :D

Was een kwestie van handmatig het IP/gateway/subnetmask/DNS instellen in Mario Kart.

[ Voor 12% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 06-04-2007 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Ik zit nu met een koptelefoon op naar een shoutcast stream te luisteren met DS Organize, klinkt goed. 8)

Heeft iemand trouwens wifi_lib_test werkend op een R4DS? Wanneer ik kies voor de optie Wardriving, staat in het bovenste schermpje "Pickup: Play Wardriving" in het onderste schermpje blijft staan: "Scanning: 0 found".

Er zitten toch zeker een stuk of 20 AP's hier in de buurt... Maar hij ziet niks, zelfs niet mijn eigen AP..

-edit zondag 8 april-

Op de een of andere manier werkt wifi_lib_test nu. 8)7

[ Voor 69% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 08-04-2007 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130171

Hallo,
kan iemand mij helpen :/

heb gisteren mijn ezflash 5 en expansion pack binnen.
het is mij eindelijk gelukt met gba spellen te starten.

mijn vraag:
1) heb eerst Mario World (GBA) gespeeld en ook gesaved.
daarna ging ik yoshi island (GBA)spelen.

daarna wou ik mario world (GBA)spelen en de save is weg :'(

heb ik ergens iets fout gedaan?

2) kan iemand mij uitleggen hoe je Expansion pack op de R4 kan gebruiken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Anoniem: 130171 schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 11:24:
Hallo,
kan iemand mij helpen :/

heb gisteren mijn ezflash 5 en expansion pack binnen.
het is mij eindelijk gelukt met gba spellen te starten.

mijn vraag:
1) heb eerst Mario World gespeeld en ook gesaved.
daarna ging ik yoshi island spelen.

daarna wou ik mario world spelen en de save is weg :'(

heb ik ergens iets fout gedaan?
Ik heb zelf geen EZ-Flash V, maar misschien moest je de savegame eerst via het EZ-Flash V menu backuppen?
2) kan iemand mij uitleggen hoe je Expansion pack op de R4 kan gebruiken? :)
In dit topic op de EZ-Flash USA Forums zijn BigBoss en cory1492 bezig met het ontwikkelen van copyTest, waarmee je via elke met DLDI ondersteunde slot-1 kaart van de 3in1 expansion gebruik kunt maken. De laatste versie is TR7. Om bestaande savegames te gebruiken moet je een truukje uithalen met batchfiles, zie daarvoor descructobot's posts in dat topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HtheB
Anoniem: 152545 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:13:
HtheB gefeliciteerd met het winnen van de NEO Spring Compo 2007 met Beup!
BEDANKT! :D
^_^

en ook voor degene die voor mij gestemd hebben! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Check dit dan: http://dsmidiwifi.tobw.net/ :o

En nog een filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=aydosSnFS94

[ Voor 97% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 08-04-2007 04:09 . Reden: linkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Gefeli HtheB :) Mooi werk.

Zitten er nog nieuwe features aan te komen? Voicechat misschien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Cartman! schreef op zondag 08 april 2007 @ 14:41:
Gefeli HtheB :) Mooi werk.

Zitten er nog nieuwe features aan te komen? Voicechat misschien? :)
Mijn advies aan HtheB: maak er aub geen bloatware van zoals Microsoft met de huidige WLM/MSN Messenger heeft gedaan.

Het zal de performance denk ik niet ten goede komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiZas
  • Laatst online: 09-05 15:53
Vraagje...

Wat is momenteel het beste rom-beheer pakketje? Of welke is geliefd door de mensen hier? Liefst iets met box-arts en eventueel screenshots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

KaiZas schreef op zondag 08 april 2007 @ 17:00:
Vraagje...

Wat is momenteel het beste rom-beheer pakketje? Of welke is geliefd door de mensen hier? Liefst iets met box-arts en eventueel screenshots.
Ik weet niet of er meerdere programma's zijn (ben nieuwsgierig!). Zelf gebruik ik offlinelist (te downloaden op http://offlinelist.free.fr/

In dat programma zit standaard een gba lijst ,maar voor de DS spellen gebruik ik een lijst van http://advanscene.com/ (kies links in het menu voor Dats en je hebt diverse lijsten staan die je kan importeren in offlinelist).

De eerste keer alles updaten kost wel een uur of meer, maar dan download hij ook honderden mb's aan screenshots (tenminste als je dat wilt en dat wil je vast). Vervolgens auto update bij het opstarten wat een paar seconde kost.

Ik vind zelf de zoekfunctie erg sterk in offlinelist, je typt een paar letters in en gelijk worden de lijsten aangepast (bijv. mario intypen geeft alleen games met mario in de titel). Ideaal om snel de juiste roms te vinden.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 08-04-2007 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Zijn er mensen die DSLiveWeather werkend hebben op een R4DS of in het algemeen?

Mijn settings:

Profile name:
Utrecht
Weather.com Location ID:
XXNL0018
DSLiveWeather Server:
lick.huuf.net
File:
weather/fetch2.php

De melding op de topscreen van de DS:
DSLiveWeather "Vesper"
(C) 2006 Rick Wong

DsWifi ready!
LibFat ready!
Profiles loaded. (FAT)
Reports loaded. (FAT)
Error loading forecasts. (FAT)
Keys: START = save.
SELECT = view help.
Connection to AP.. Success!
Connecting to DSLW Server..
Receiving cc 0..
Processing cc 0.. [347]
Server: Error retrieving XML data.
Reports were saved. (FAT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiZas
  • Laatst online: 09-05 15:53
Mijn speurtocht leverde RomCenter en GameFront op. Maar ik wist dat ik ooit een andere in gebruik had en Offline list was 'm.

Merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik heb sinds kort de m3 ds simply, supertevreden erover.....maar de accu van mijn DS gaat VEEL sneller leeg :( is dat normaal?

[ Voor 3% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 09-04-2007 18:23 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

KaiZas schreef op maandag 09 april 2007 @ 11:40:
Mijn speurtocht leverde RomCenter en GameFront op. Maar ik wist dat ik ooit een andere in gebruik had en Offline list was 'm.

Merci!
Ik ga die andere 2 ook even proberen, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartox
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-05 15:32
Ik ben even aan het prutsen geweest met BatchDPG en Moonshell. Ik wilde altijd al anime kijken, maar de subtitles waren meestal niet te lezen.De nieuwste Beta kan een hogere bitrate aan dan de 1.6 versie en dat is te zien. Ik heb eerst een .MKV bestand van goede kwalitiet uit elkaar gesloopt en daarna de subtitle file (ass) aangepast zodat het lettertype wat groter is.
Zie hier mijn filmpje op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=_kdwH8SOio8

[ Voor 9% gewijzigd door Hartox op 09-04-2007 22:31 ]

òÓ - MHI SRK-35-ZSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198824

Hartox schreef op maandag 09 april 2007 @ 22:29:
Ik ben even aan het prutsen geweest met BatchDPG en Moonshell. Ik wilde altijd al anime kijken, maar de subtitles waren meestal niet te lezen.De nieuwste Beta kan een hogere bitrate aan dan de 1.6 versie en dat is te zien. Ik heb eerst een .MKV bestand van goede kwalitiet uit elkaar gesloopt en daarna de subtitle file (ass) aangepast zodat het lettertype wat groter is.
Zie hier mijn filmpje op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=_kdwH8SOio8
Ziet er strak uit, goed gedaan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartox
NinTeNdO_FrEaK schreef op maandag 09 april 2007 @ 18:17:
Ik heb sinds kort de m3 ds simply, supertevreden erover.....maar de accu van mijn DS gaat VEEL sneller leeg :( is dat normaal?
Naar mijn weten niet, de accu duur gaat met slot2 kaarten wel hard achteruit, maar met slot1 kaarten valt dit wel mee dacht ik..

òÓ - MHI SRK-35-ZSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HtheB
@Cartman!:
Wie weet :)
ik ga binnenkort weer es aan de slag met updates :)

@F4T4L_3RR0R:

hehehe :D
zal toch nie gebeuren :P

maar goed :)
Stay tuned! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

HtheB schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 23:58:
@Cartman!:
Wie weet :)
ik ga binnenkort weer es aan de slag met updates :)

@F4T4L_3RR0R:

hehehe :D
zal toch nie gebeuren :P

maar goed :)
Stay tuned! ^^
mm, voicechat zou idd wel stoer zijn voor Beup. Mic en Headphone kan je sowieso aansluiten :)
betere/makkelijkere wifi config zou ook mooi zijn en een uitlezing van het MAC adres van de wifi adapter (voor de mensen die MAC filtering hebben).
btw, maak je er ook nog een block/unblock functie in? mayb een contextmenu mode in het bovenste scherm als je op "some knop" drukt terwijl een contact geselecteerd is en dat je dan met pijltjes up/down een actie kan kiezen? (dus block/unblock bijvoorbeeld, of "edit display name", "invite for audiochat", "delete contact" en "add contact" om maar even wat te noemen)

edit: voicechat lijkt me iets wat later erbij kan. De rest wat ik op noem is eigenlijk een beetje een gemis in Beup. Of ben ik zo blind dat ik dat nog niet heb gevonden?
Iets grotere toetsjes op het toetsenbord zou ook prettig wezen btw, en dan wat minder groot tekstveld er boven. Daar zit sowieso een scroll op ;)
btw, toetsenbord reageert soms wat raar... krijg niet altijd de toets die ik indruk (echt soms toetsen die aan de andere kant van het toetsenbord zitten).
ff backspacen en opnieuw proberen fixt et wel, daar niet van, maar toch beetje bugje...

trouwens, volgens mij kan je puur voor Beup wel een appart topic maken :P
Genoeg feedback om te geven en genoeg lofprijzing voor het programma imho ;)

[ Voor 28% gewijzigd door McKaamos op 11-04-2007 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
McKaamos schreef op woensdag 11 april 2007 @ 00:06:
[...]
Iets grotere toetsjes op het toetsenbord zou ook prettig wezen btw, en dan wat minder groot tekstveld er boven. Daar zit sowieso een scroll op ;)
btw, toetsenbord reageert soms wat raar... krijg niet altijd de toets die ik indruk (echt soms toetsen die aan de andere kant van het toetsenbord zitten).
ff backspacen en opnieuw proberen fixt et wel, daar niet van, maar toch beetje bugje...
Het toetsenbord is idd de reden dat ik Beup niet gebruik (sorry HtheB ;)). Het is te langzaam, vergeleken met bijvoorbeeld het toetsenbord van DSLinux, dat het snelste toetenbord heeft van alle homebrew die ik ken. Als ik wil MSNen gebuik ik dus DSLinux met een SSH shell naar CenterICQ op m'n server. Dat werkt ook gewoon altijd ;)

Ook zou ik voor het toetsenbord idd alle 'real estate' gebruiken die er beschikbaar is. Ik heb laatst een mini appje geschreven met een normaal 101-keys toetsenbord dat 3 keer zo breed is als het DS scherm en dat je kon scrollen met stylus en LR, om te kijken of je daarmee sneller kon typen dan zo'n kleintje. Dat lukte me niet, maar ik maakte iig geen typefouten meer vanwege de grote knoppen. Ook kon je er redelijk met je vingers mee op typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

mwah tis wel ok imho, maar een tikkeltje groter zou net wat prettiger zijn ;)
hoef geen fullsize die ik met m'n duimen nog kan gebruiken :P
het kan wel aardig snel met de stylus, als je er aan went, en als het bugloos zou zijn ;) backspacen kost me tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hartox schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 00:35:
[...]

Naar mijn weten niet, de accu duur gaat met slot2 kaarten wel hard achteruit, maar met slot1 kaarten valt dit wel mee dacht ik..
Waar baseer je dat op? Ook slot2 kaarten verbruiken niet veel meer van de accu dan normale spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

Anoniem: 152545 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 11:51:
[...]

Waar baseer je dat op? Ook slot2 kaarten verbruiken niet veel meer van de accu dan normale spellen.
Ik heb zelf wel eens in een review gelezen dat Slot2 kaarten veel korter doen met je accu dan Slot1 kaarten of gewone DS spellen. Ik kan hem op het moment even niet vinden die review maar mijn ervaring is hetzelfde.

Mijn Supercard Lite Rumble met Superkey ging altijd een stuk korter mee dan mijn EZ-Flash V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

F4T4L_3RR0R schreef op zondag 08 april 2007 @ 19:24:
Zijn er mensen die DSLiveWeather werkend hebben op een R4DS of in het algemeen?
Ja, geen probleem op m'n M3Simply (vrijwel identiek aan R4DS).

Heb je de .nds gepatched voor DLDI en een folder "DSLiveWeather" in je root gemaakt ??

Die foutmelding over XML data snap ik niet helemaal ... lijkt erop dat er iets op de DSLiveWeather server fout gaat. Zal vanavond thuis eens checken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Hartox schreef op maandag 09 april 2007 @ 22:29:
Ik wilde altijd al anime kijken, maar de subtitles waren meestal niet te lezen.De nieuwste Beta kan een hogere bitrate aan dan de 1.6 versie en dat is te zien.
Vreemd ... ik gebruik BatchDPG versie 1.2 en heb net voor de kids een .avi van 'Tokyo mew mew' omgezet naar .dpg, maar de (engelse) ondertitels zijn goed te lezen.

(Edit : oh, je bedoelt 1.6 van Moonshell?)

[ Voor 5% gewijzigd door Goner op 11-04-2007 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartox
Anoniem: 152545 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 11:51:
[...]

Het feit dat ik met mn nieuwe geflashte Lite en supercard rumble (met de rumble uit) maar 2 a 3 uurtjes doe spreekt voor zich. Met een orgineel spel haal ik meer dan het dubbele.
Bij tests met de R4DS, met laagste brightness instelling, wijzen uit dan je dan zelfs 10 uur met een accu kunt doen. Dit is de voornaamste reden dat ik ook een R4DS heb gekocht en waarschijnlijk ploft ie morgen op mijn duurmat.. Afbeeldingslocatie: http://whizkunde.mine.nu/porto/images/smilies/icon_got_pompom.gif

[ Voor 28% gewijzigd door Hartox op 11-04-2007 17:37 ]

òÓ - MHI SRK-35-ZSX

Pagina: 1 ... 6 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.