........................................................................................................................................................
Oké, bedankt. ik ga even zoeken;) maar ben ik dan niet veel meer geld kwijt?woutor schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 12:59:
Je hebt ook nog de EZ-Flash V (net zoiets als de R4) icm met de net uitgebrachte Expansion Pack voor slot2 waarmee je GBA spellen kunt spelen. Dan heb je de uitbreiding die je eigenlijk zoekt voor een slot1 device.
IK twijfel tusse de R4 (45 euro) en de superkey enz(77.50)
Voor beiden moet ik alleen nog een flash kaartje kopen.
Denk dat ik toch voor de R4 ga, kan altijd nog een GBA uitbreiding gaan zoeken oid.
iig bedankt voor de antwoorden.
Wacht, ik geloof dat het EZ-V + "triple pack" nu al kan wat ik bedoelde (gba doorsluizen van Slot-1 naar Slot-2). Dan kun je dus beter daarvoor gaan. Krijg je er nog Opera DS compatible RAM en een runble pack bij ook.RisingSun schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 12:57:
[...]
Oke, bedankt voor je info, het lijkt mij dat ik dan beter voor de R4 kan gaan? Later zal er vast nog wel iets uitkomen om het mogelijk te maken icm GBA. En ik bedenk me ook, ik kocht een DS voor DS spellen, niet voor gba;)
[edit]
/spuit 11
Verwijderd
Ik heb een R4 (met fubar mirco sd slot, maar openmaken helptvanThijs schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 18:08:
[...]
DSFTP is een beetje klooien, iemand zou er idd een goede guide voor moeten schrijven.
Om je een beetje op weg te helpen:
Het /data/settings/ftp.conf bestand moet in de root staan, in het conf bestand kan je instellingen maken met betrekking tot de ftp server (users/password/timeouts/autodisconnect/...). Dit bestand kan je gewoon openen in kladblok.
De WIFI settings dienen te gebeuren dmv een wifi enabled spel/rom.
Normaal gezien, als je online kan met een spel, kan je ook verbinden met DSFTP.
Het wil wel eens helpen om handmatige instellingen in je WFC in te kloppen. Dus alles zonder DHCP. Ik zou die config dan wel op de 1e plek zetten, want anders probeert DSFTP alsnog waarschijnlijk met een DHCP-geconfigurreerd WFC config op te starten.Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:05:
[...]
Ik heb een R4 (met fubar mirco sd slot, maar openmaken helpt) en zit met een probleem; DSFTP blijft als status "searching for access point" geven. Ik heb 2 verschillende APs draaien, en in beide gevallen wil ie niet werken. WFC games werken gewoon- en komen ook direct online... Ik heb de data mappen (logs + conf settings) aangemaakt, maar probleem blijft... Online kan ik vrij weinig info vinden... misschien dat iemand hier een tip heeft?
Is dat die Pictochat kleur check ??RisingSun schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 12:46:
En is er iemand die mij zeker kan zeggen dat een R4 icm met een splinternieuwe ds-lite (V5 volgens het firmware check ding) goed draait?
Ik dacht dat alle DSLites dezelfde kleur gaven ; paars (=purple)
http://en.wikipedia.org/wiki/Nintendo_DS_booting_tools (onder kopje DS firmware versions)
Alhoewel ... magenta is ook nogal paars.
http://en.wikipedia.org/wiki/Magenta
http://en.wikipedia.org/wiki/Purple
En andere homebrew zoals DSLiveWeather of zo ?Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:05:
DSFTP blijft als status "searching for access point" geven.
Ik gebruik overigens DHCP en daar heeft DSFTP geen problemen mee ... hij gebruikt gewoon de 1e WFC setting. Alle wifi enabled homebrew werkt, zelfs Beup.
(Domme vraag misschien, maar je hebt wel de DLDI patch gedaan ?)
[ Voor 8% gewijzigd door Goner op 16-03-2007 15:04 ]
Ik zag laatst een homebrew die wel info gaf over de Opera RAM ... volgens mij Image Viewer (van Infantile Paralysiser). In het scherm info (of zo) staat keurig vermeld dat je Opera RAM in slot-1 hebt zitten ...Genoil schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 09:53:
Ik heb eergisteren Opera DS gekocht en de stoute schoenen aangetrokken om te kijken of ik iets kon doen met die RAM extensie in DSLinux, maar dat gaat me denk ik toch iets boven de pet. ARM assembly...brrr. Nouja het compileerde wel maar het voegde verder geen RAM toe ofzo
.
Eens. Ik snap ook al die negatieve berichten niet ... werkt met de beperkte mogelijkheden van DS best goed voor nu.nl, webmail checken enzo.Opera DS valt me overigens zeker niet tegen, zeker na al die negatieve kritiek vind het allemaal best meevallen. Niet zo vlot als links of retawq, maar wel ff een stukje mooier.
Ja ik heb ook al een post van chishm gevonden met een stukje C code voor het detecteren en activeren van Opera RAM. Het activatiedeel ervan heb ik omgebouwd naar ARM ASM (gelukkig kan ik een heel klein beetje 6502, wat een beetje lijkt op ARM assembly) en ergens neergepleurd in de source waar ook de Supercard/M3 RAM wordt geactiveerd. Nu ben ik aan het zoeken naar de plek waar de SC/M3 gedetecteerd wordt en daar moet ik dan maar weer eens iets tussenproppen. En nu ik dit schrijf bedenk ik me ineens iets dat ik ook nog kan proberen...ga ik straks ff doen als ik thuis ben. Maarja uiteindelijk voelt het een beetje als met een blinddoek om rijden in een stad die je niet kent...maar dat kan ook best leuk zijnGoner schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:21:
[...]
Ik zag laatst een homebrew die wel info gaf over de Opera RAM ... volgens mij Image Viewer (van Infantile Paralysiser). In het scherm info (of zo) staat keurig vermeld dat je Opera RAM in slot-1 hebt zitten ...
Verwijderd
Super bedankt! heb zonet een bestelling geplaatst. Mooi setje heb ik dan EZ 5 en 3 in 1 expansion. Ik zal onthouden om ook gelijk die kernel 3.16 erop te zetten4of9 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 19:14:
Oke hij is binnen de EZFlash 3 in 1 expansion.
Uiterlijk van de kaart
Het kaartje ziet er een beetje goedkoop uit.
Mat plastic, voelt wat cheap aan. Ik zelf heb een witte DS lite dus dat zwart is niet zo heel mooi.
Het kaartje weegt bijna net zoveel als het afdekplaatje dat in je DS zit.
Hij zit heel stevig in de DS, op het moment van schrijven probeerde ik hem er weer uit te halen en dat ging niet gemakkelijk. Hij zit dus erg stevig. Ik hoefde verder geen rare toeren uit te halen om hem eruit te krijgen maar moest wel wat kracht zetten.
Werking
Eerst werkte niets op het kaartje (DSBrowser, Rumble), ook de settings voor de rumblepack (L+R in het menu) niet. Na een nieuwe kernel 3.16 er op gezet te hebben werkte echter alles naar behoren. Dit was me niet meteen duidelijk dus bij deze. Eerst updaten naar de laatste kernel (ik wilde dit eigenlijk niet vanwege vermeende bugs in de laatste paar releases, maar nu kon ik dus niet anders)
De DS browser werkt prima, zowel clean als hybrid.
rumble pack werkt ook prima, hoewel het niet het rumble gevoel is wat je gewend bent van de Xbox of PSX, eerder een korte stevige trilling. Maar dit is ook niet verwonderlijk aangezien het kaartje bijna niets weegt (rumble getest met actionloop). Om rumble te enabelen moet je even of je savelist handmatig aanpassen of even de laatste versie downloaden van ezflash.cn of ezflash.sosuke.com
GBA spelletjes heb ik niet echt getest omdat ik geen GBA spellen heb. Maar, Ezflash was zo vriendelijk om een spelletje (in het chinees) op het kaartje te zetten. (![]()
) En dat werkte prima. Je kunt dit meteen vanuit het originele DS menu starten er is namelijk een extra icoon bij gekomen (Start GBA game)
Conclusie
Dit kaartje is zeker een aanrader.
Voor de prijs hoef je het niet te laten (ik was 22 euro inclusief verzending kwijt) en als je nog geen Ezflash V hebt, zou ik zeker voor de bundel gaan. Dit scheelt maar een paar euro en je hebt dan alles wat je nodig hebt.
- Goede homebrew support (DLDI)
- Goede Clean rom support voor NDS
- Hybrid Support voor NDS
- Rumble pack
- Ram expansion voor de DS browser
- GBA support.
Ik verwacht ook wel dat de RAM pack voor bijvoorbeeld DS linux gebruikt kan gaan worden of andere homebrew.
Voor meer info over het gebruik raad ik je aan naar ezflash.sosuke.com te gaan, daar staat alles dat je nodig hebt voor de EzFlash V en de 3 in 1 pack.
Staat je SSID broadcasting op je router/modem wel aan? Dat moet namelijk bij homebrew programma's. Verder gebruik ik zelf een statisch IP adres met bijbehorend subnetmasker en twee DNS server IP's, een 128bit WEP key en Network Authentication op Open.Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:05:
[...]
Ik heb een R4 (met fubar mirco sd slot, maar openmaken helpt) en zit met een probleem; DSFTP blijft als status "searching for access point" geven. Ik heb 2 verschillende APs draaien, en in beide gevallen wil ie niet werken. WFC games werken gewoon- en komen ook direct online... Ik heb de data mappen (logs + conf settings) aangemaakt, maar probleem blijft... Online kan ik vrij weinig info vinden... misschien dat iemand hier een tip heeft?
AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W
Verwijderd
Dat denk ik niet... jou kaart op je tomtom gaat toch ook niet vloeiend met de beweging van je auto mee? Ik denk dat een ds makkelijk in staat is te verspringen naar delen van een grote kaart (afbeelding).Engineer Stewie schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 11:15:
[...]
Een routeplanner waar je 10 km/ uur kunt rijden, anders zal het te snel gaan vrees ik.
Ik heb een pda met een ARM CPU van 300 MHz, en daar gaat het nog net op (tomtom 5.21).
Daar draait natuurlijk wel windowsmeuk op.
Maar toch best knap.
Nu wil ik een 1gb micro-sd kaartje, nu zijn er bij mijn pc winkel deze twee van SanDisk:
1 - SanDisk microSD™ 1GB
2 - SanDisk Ultra II™ Mobile microSD 1GB
Wat is, naast het prijsverschil van €4,- die nummer 2 duurder is, nog meer het verschil?
Is nummer de sneller qua lezen en schrijven?
Zo ja, dan kan ik denk ik beter nummer 2 kopen i.v.m. snellere prestaties. Omdat je veel hoort dat je een goede microsd kaart moet hebben zodat de back-ups niet stotteren.
Verwijderd
Geen domme vraag, maar, ja, is gepatched. Het vreemde is, onder in-game WFC kom ik zonder problemen online. Ik zal straks even die weather software proberen, kijken hoe dat aanslaat. Vind de brakheid van dat R4 microSD slot wel bizar. Maargoed. straks maar ff tweaken.Goner schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:02:
[...]
En andere homebrew zoals DSLiveWeather of zo ?
Ik gebruik overigens DHCP en daar heeft DSFTP geen problemen mee ... hij gebruikt gewoon de 1e WFC setting. Alle wifi enabled homebrew werkt, zelfs Beup.
(Domme vraag misschien, maar je hebt wel de DLDI patch gedaan ?)
De Ultra II is inderdaad sneller dan de gewone. Als je niet erg merkgebonden bent raad ik je een 1GB Kingston uit Japan aan. Deze wordt over het algemeen het meest gewaardeerd en aanbevolen onder DS flashcard bezitters. Ervavli.nl heeft ze nog steeds voor €11,95.ollSNAKEllo schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 18:47:
Ik heb een R4DS.
Nu wil ik een 1gb micro-sd kaartje, nu zijn er bij mijn pc winkel deze twee van SanDisk:
1 - SanDisk microSD™ 1GB
2 - SanDisk Ultra II™ Mobile microSD 1GB
Wat is, naast het prijsverschil van €4,- die nummer 2 duurder is, nog meer het verschil?
Is nummer de sneller qua lezen en schrijven?
Zo ja, dan kan ik denk ik beter nummer 2 kopen i.v.m. snellere prestaties. Omdat je veel hoort dat je een goede microsd kaart moet hebben zodat de back-ups niet stotteren.
AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W
Tnx, ik had al vaker gehoord dat de Kingston's gemaakt in Japan de betere waren voor een R4DS. Maar ik kon ze nergens zo goedkoop vinden.jelbo schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 22:49:
[...]
De Ultra II is inderdaad sneller dan de gewone. Als je niet erg merkgebonden bent raad ik je een 1GB Kingston uit Japan aan. Deze wordt over het algemeen het meest gewaardeerd en aanbevolen onder DS flashcard bezitters. Ervavli.nl heeft ze nog steeds voor €11,95.
Ik heb hem nu dus ook meteen besteld.
Ik heb hem 2 weken geleden besteld. Kreeg snel een mailtje ter bevestiging en binnen 3 dagen was die via Hong Kong Mail verstuurd. Gisteren binnengekomen en het werkt allemaal perfect.Magic schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 09:31:
Heeft iemand de r4ds toevallig hier besteld: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1202 ?
Er gaan geruchten dat het namaak is en dat er ellenlange levertijden zijn, kan iemand dit of het tegendeel bevestigen?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik probeer hier Beup werkend te krijgen en kan niet connecten met mijn Accesspoint als ik het MAC adres niet aan de accesslist toevoeg
edit:
laat maar, al gevonden
[ Voor 7% gewijzigd door McKaamos op 19-03-2007 02:21 ]
Hoe heb je het gevonden? Als je dat even vertelt heeft je posting ook nog enig nutMcKaamos schreef op maandag 19 maart 2007 @ 01:22:
klein vraagje, waar vind je in vredesnaam het MAC adres van de Wifi kaart van een DS?
Ik probeer hier Beup werkend te krijgen en kan niet connecten met mijn Accesspoint als ik het MAC adres niet aan de accesslist toevoeg
edit:
laat maar, al gevonden
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Tuurlijk gaat de kaart van mijn tomtom vloeiend met de auto mee, enkel bij serieuze richtingsveranderingen wil het welleens een seconde haperen.Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 16:23:
[...]
Dat denk ik niet... jou kaart op je tomtom gaat toch ook niet vloeiend met de beweging van je auto mee? Ik denk dat een ds makkelijk in staat is te verspringen naar delen van een grote kaart (afbeelding).
Er kan idd wel iets gemaakt worden (afbeelding van wat je moet doen), maar zeker niet zoals bij tomtom.
Er is al software voor de DS met kaarten van wegen en steden (AMAP4DS) ; de grote uitdaging zal een wireless connectie zijn voor je GPS ... met WFC zal dat niet lukken.Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 16:23:
Ik denk dat een ds makkelijk in staat is te verspringen naar delen van een grote kaart (afbeelding).
ah jahArfman schreef op maandag 19 maart 2007 @ 09:04:
[...]
Hoe heb je het gevonden? Als je dat even vertelt heeft je posting ook nog enig nut
Mario Kart er in, onder de WFC settings en dan System Information
Alle GPS muizen zijn serieel (ook de bleutooth) en heb hier een kaartje voorbij zien komen met een seriele connectie op, dus dan zou eht niet al te moeilijk meer moeten zijn.Goner schreef op maandag 19 maart 2007 @ 10:20:
[...]
Er is al software voor de DS met kaarten van wegen en steden (AMAP4DS) ; de grote uitdaging zal een wireless connectie zijn voor je GPS ... met WFC zal dat niet lukken.
idd: dserial, er bestaat zelfs een projectje waarbij dit gebruikt wordt.Engineer Stewie schreef op maandag 19 maart 2007 @ 11:40:
[...]
Alle GPS muizen zijn serieel (ook de bleutooth) en heb hier een kaartje voorbij zien komen met een seriele connectie op, dus dan zou eht niet al te moeilijk meer moeten zijn.
Mja, deze zogenaamde alpha release kan net zo goed gemaakt zijn om de hoax wat geloofwaaridger te maken, eerst de source zien (of een echt werkende versie) voordat ik er echt in geloof.Genoil schreef op maandag 19 maart 2007 @ 12:25:
Voor de mensen die echt niet kunnen wachten Okiwi DS browser alpha. Je kunt er nog praktisch niks mee, maar het belooft veel en de mensen die zeiden dat het wel fake zou zijn is nu iig de mond gesnoerd
Verwijderd
Ik heb M3 Simply system 1.02 final en 1.03 geprobeerd.
Als dat het geval is heeft ie in ieder geval wel een mooie HTML renderer gebouwd met goede font-support, vlotte scaling en panning en een snel toetsenbord. Ik heb de binary even doorgescanned met een hex-editor en daar vind je de demo tekst als ASCII terug. En als ie dat er zo in heeft gezet om gasten als mij voor de gek te houden heeft ie wel een heel vreemde manier om 1 karakter op te slaan in 32 bits. Dat is dus duidelijk nog niet echt geoptimaliseerd-Sander schreef op maandag 19 maart 2007 @ 15:59:
[...]
Mja, deze zogenaamde alpha release kan net zo goed gemaakt zijn om de hoax wat geloofwaaridger te maken, eerst de source zien (of een echt werkende versie) voordat ik er echt in geloof.
Dat is wel vreemd want ik heb ook een M3DSS 1.02 en het werkt prima. Is het pad naar de .nds wel /Okiwi/Okiwi.nds of heb je nds gewoon in de root gepleurd?Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 16:17:
Ik krijg de browser ook niet werkend. Zonder DLDI blijft hij zwart, en met DLDI word mijn bovenste scherm rood en meer niet.
[ Voor 22% gewijzigd door Genoil op 19-03-2007 16:25 ]
Verwijderd
Gewoon in de root, nu ik dit typ.Genoil schreef op maandag 19 maart 2007 @ 16:22:
[...]
Dat is wel vreemd want ik heb ook een M3DSS 1.02 en het werkt prima. Is het pad naar de .nds wel /Okiwi/Okiwi.nds of heb je nds gewoon in de root gepleurd?
Ik heb hem nu in /Okiwi/Okiwi.nds staan en dan doet ie het nog steeds niet.
En de fontmap? Heb je die ook in /Okiwi staan?Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 16:58:
[...]
Gewoon in de root, nu ik dit typ.
Ik heb hem nu in /Okiwi/Okiwi.nds staan en dan doet ie het nog steeds niet.
Verwijderd
Nee, die staat in /Genoil schreef op maandag 19 maart 2007 @ 17:17:
[...]
En de fontmap? Heb je die ook in /Okiwi staan?
Hij werkt nu
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 18:04 ]
Wat heeft de 1.03 voor nieuws (behalve die themes) ?? zag 'm op DS-Scene staan, maar m3adapter.com heeft geen download sectie meer (?!) en m3adapter.net heeft 1.02 nog staan!!??Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 16:17:
Verwijderd
Zelfde als een ipod nano?
Die M3 1.03 firmware heeft inderdaad alleen maar nieuwe skinning opties die automatisch elke maand wisselt.
Via de speakertjes niet echt daverend ;-)Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 22:57:
hoe is eigenlijk de geluidskwaliteit van een mp3 speler software op de ds-lite?
Maar met een beetje redelijke earphones best aan te horen. Heb nog niet echt geluisterd of er kwaliteitsverschil is tussen bijv. LMP-ng en Moonshell of zo.
Zou wel fijn zijn als er een player was waar je bass en treble beetje kon regelen.
[ Voor 10% gewijzigd door Goner op 20-03-2007 09:24 ]
Nee, daarvoor moet je een Slot2 kaart hebben, ook weer met zijn eigen geheugen.RisingSun schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 09:19:
Bestaat er al een GBA emultaor voor de DS, zodat ik met mijn R4 toch GBA spellen kan spelen? net als dat ik SNES spellen kan spele met die emulator?
Vanaf je R4 kan je die dan booten zonder een passme nodig te hebben, omdat de R4 al een ingebouwde passme heeft.
Dus een ouderwetse Flash2Advance zou ook werken?McKaamos schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 12:54:
[...]
Nee, daarvoor moet je een Slot2 kaart hebben, ook weer met zijn eigen geheugen.
Vanaf je R4 kan je die dan booten zonder een passme nodig te hebben, omdat de R4 al een ingebouwde passme heeft.
Ja, sterker nog, om GBA te spelen vanaf een slot-2 kaartje heb je niet eens een PassMe functie nodig, het is immers een GBA flashcard in een GBA slot. Een Flash2Advance werkt dus gewoon zonder poespas in een DS Phat of Lite.RisingSun schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:32:
[...]
Dus een ouderwetse Flash2Advance zou ook werken?
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Technisch is het volgens mij zeker mogelijk. Op GBAdev las ik dat Stonebone een tool geschreven voor Flash Advance Pro kaartjes waarmee je via een DS met WiFi wat truucjes uit kunt halen. Ik hoop voor je dat het ook werkt op Flash2Advance. Het is me niet duidelijk of je ook code op dat kaartje kunt zetten of alleen via WiFi multiboots kunt draaien en saven op het SRAM van de flashcard, moet je maar even lezen. De tool heet tftpds.MetroidPrime schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:56:
Is er eigenlijk ook een manier om bijvoorbeeld een Flash2Advance kaart te flashen via een slot-1 oplossing? Anders moet je steeds een GBA pakken om het kaartje te kunnen flashen.

Betekent dat ook dat andere RAM extensies werken? zoals de 32MB van die ene andere kaart?Genoil schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:12:
Jeej, ik heb Amadeus geholpen met de Opera Ram extensie en nu heb ik 10MB RAM in DSLinux. Retawq crashed niet meer, Links doet het en zelfs nano-x :)! Nu nog ff links -g aan de praat krijgen
Nee, zeker niet in de build die ik nu zelf heb. Maar ik denk niet het lang zal duren voordat ook die 'ene andere kaart' ondersteund wordt. Als je ergens documentatie hebt over het detecteren / activeren ervan, zou ik wel een poging kunnen wagen.McKaamos schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:53:
[...]
Betekent dat ook dat andere RAM extensies werken? zoals de 32MB van die ene andere kaart?
wat is de output van dit appje?
[ Voor 9% gewijzigd door Genoil op 21-03-2007 13:02 ]
Gaaf. Is die versie ergens te dl-en ??Genoil schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:12:
Jeej, ik heb Amadeus geholpen met de Opera Ram extensie en nu heb ik 10MB RAM in DSLinux. Retawq crashed niet meer, Links doet het en zelfs nano-x :)! Nu nog ff links -g aan de praat krijgen
En een versie van Links ?
Ik heb hier een zipje met mijn laatste build (dldi patched voor M3DSS/R4DS), met links en nano-x en nog wat zut zoals madplay (maar die stottert als een gek). Ik zou wel zsm overstappen op een 'echte' nightly build, maar op zich zou deze moeten werken.Goner schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 13:00:
[...]
Gaaf. Is die versie ergens te dl-en ??
En een versie van Links ?
Als die EZ-V expansie echt 100% compatible is, zou hij ook moeten werken, alleen wordt er dan wel slechts 8MB gebruikt omdat ik in deze build het bruikbare geheugengebied van de Opera cart er hardcoded in heb gezet.
nano test:
1
| $sh /usr/bin/nano ntetris > /dev/null 2>&1 |
[ Voor 10% gewijzigd door Genoil op 21-03-2007 13:30 ]
http://www.dslinux.org/index.php?showtopic=2018&st=40
opgehaald. Die doet 't ... 'cat /proc/meminfo' geeft Memtotal 10328 kB !
o die post had ik gisteren helemaal gemist. Ja 10328 klopt, 4MB base + 8MB pak - 2MB .nds = 10MB. je kunt links wel uit dat zip archive van mij plukken en er los bijzetten. of de hele linux dir, dan heb je ook de nano-x dingen. niet dat je daar veel aan hebt overigens maar tis wel aardig om even te zien.Goner schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 14:48:
Had net de versie uit deze thread
http://www.dslinux.org/index.php?showtopic=2018&st=40
opgehaald. Die doet 't ... 'cat /proc/meminfo' geeft Memtotal 10328 kB !
Vind de performance van links overigens niet om te juichen, retawq loopt vele malen vlotter!
BronThis is a MSN Messenger Client for the NDS. It now supports DLDI and works with the newest DS Lite's. Download the BeupFolders.rar and extract it in the root of your card. Dont forget to patch it with DLDI!
Doet 't in ieder geval niet op mijn redelijk nieuwe DSLite (november 2006) met M3 Simply ...jelbo schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 18:57:
Woot, nieuwe versie van Beup met DLDI supportZelf nog niet getest.
Gelukkig heb ik 0.3 Final nog (zonder DLDI). Die doet 't dus wel ...
Verwijderd
Ik denk eerder dat het aan het type flashkaart ligt, op mijn ez5 werkt het wel, met emoticons en avatars en al de prul. (er zijn echter wel wat artifacts (Horizontale strepen over het bovenste scherm) te zien tijdens het verbinden met de msn server)Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 20:38:
Ik weet zo niet van welke maand mijn ds is, maar ergens tussen half en eind 2006. De mijne werkt ook niet met de nieuwe BeUp 0.3d..
[ Voor 4% gewijzigd door vanThijs op 21-03-2007 21:40 ]
Wat is echt een must app voor je DS? En wrrm speel Moonshell mijn muziek zo zacht af?

Er is dus hoopquote: HtheBIt seems to be a major problem with specific cards..
Don't know why ... I'll try to fix it guys
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Ik heb het al wel gevonden met google, maar ik wilde graag weten wat het precies inhoud.
Ik heb een DS Lite (deze maand gekocht) en ik heb een R4DS.
Ik zou dus graag dat msn (beup) op mijn ds willen.
DLDI is een vlakje in een Homebrew ROM die open gelaten wordt.ollSNAKEllo schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 23:26:
Sorry voor deze vraag, maar wat is DLDI?
Ik heb het al wel gevonden met google, maar ik wilde graag weten wat het precies inhoud.
Ik heb een DS Lite (deze maand gekocht) en ik heb een R4DS.
Ik zou dus graag dat msn (beup) op mijn ds willen.
Die kan je patchen met een .dldi bestand die specifiek voor jouw flashkaart is (zoals r4tf.dldi voor de R4).
Daarmee krijgt die homebrew ROM dus de functies om jouw R4 kaart aan te spreken en dan bij de Flash kaart kan op filesystem nivo.
(daardoor kanje b.v. avatars opslaan enzo)
Je kan je homebrew ROM patchen door DLDITool te downloaden (er is een Windows GUI versie van)
Daar in kies je je .dldi bestand, dan je ROM, en klikt op patch. Er komt een resultaat uit gerold (b.v. "patch successfull" als het lukt, of "there is no DLDI space in this ROM" als het niet lukt)
Als dat gedaan is, is die ROM direct bruikbaar voor je R4. Gewoon naar je flashkaart kopieren, in je DS proppen en opstarten.
[ Voor 6% gewijzigd door McKaamos op 21-03-2007 23:34 ]
Verwijderd
ah dan niet gebruiken als mp3 speler dus.Cartman! schreef op maandag 19 maart 2007 @ 23:42:
T geluid is zwaar ruk natuurlijk want het is er gewoon niet voor bedoeld. Persoonlijke smaak natuurlijk maar ik gebruik liever gewoon mn mp3 speler ervoor.
Die M3 1.03 firmware heeft inderdaad alleen maar nieuwe skinning opties die automatisch elke maand wisselt.
r4ds is dus nu helemaal in. zelfs op marktplaats kun je die dingen al halen voor 50inc 1gb-jap
via deal-extreme alleen te betalen met paypal?
--
edit @onder: ja dat is goed, eerst even iemand vinden met paypalaccount ^_^
Startpakket is dus
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1202
plus
1gb
http://www.ervavli.nl/webshop/
--
Of dit dan natuurlijk Doh
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1459
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2007 12:19 ]
Probeer 't eerst eens zelf ... ik gebruik 'm met m'n M3 Simply wel als MP3-speler.Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 23:55:
ah dan niet gebruiken als mp3 speler dus.
Wat wil je er mee doen ?RisingSun schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 21:57:
Wat is echt een must app voor je DS?
DSOrganize is wel handig... Je kunt ook filmpjes afspelen, MP3's, e-book & comics lezen.
Volumeknop op DS helemaal open ? Al geprobeerd harder te zetten met X (en Y voor zachter) ?En wrrm speel Moonshell mijn muziek zo zacht af?
Tnx, duidelijk nu.McKaamos schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 23:33:
[...]
DLDI is een vlakje in een Homebrew ROM die open gelaten wordt.
Die kan je patchen met een .dldi bestand die specifiek voor jouw flashkaart is (zoals r4tf.dldi voor de R4).
Daarmee krijgt die homebrew ROM dus de functies om jouw R4 kaart aan te spreken en dan bij de Flash kaart kan op filesystem nivo.
(daardoor kanje b.v. avatars opslaan enzo)
Je kan je homebrew ROM patchen door DLDITool te downloaden (er is een Windows GUI versie van)
Daar in kies je je .dldi bestand, dan je ROM, en klikt op patch. Er komt een resultaat uit gerold (b.v. "patch successfull" als het lukt, of "there is no DLDI space in this ROM" als het niet lukt)
Als dat gedaan is, is die ROM direct bruikbaar voor je R4. Gewoon naar je flashkaart kopieren, in je DS proppen en opstarten.
Ik zie net dat het ook in de startpost stond
Deze aanbieding ziet er goed uitVerwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 23:55:
[...]
Of dit dan natuurlijk Doh
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1459
Eens kijken of ik mijn paypal account nog uit het stof kan halen en dan ga ik ook maar zo'n setje bestellen. Ongeveer 36 euro in totaal dan. Dat is een leuk prijsje om wat te gaan spelen met dat ding
Verwijderd
Dat is echt gaar, als je dan een beetje bass in je muziek hebt gaat de muziek kraken, Zowel met speakertjes als met oortjes.Goner schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 00:12:
[...]
Volumeknop op DS helemaal open ? Al geprobeerd harder te zetten met X (en Y voor zachter) ?
Verwijderd
Nou bij elite beat agents klinkt de muziek ook niet al te tof af en toe, maar ik neem aan dat door ruimte gebruik oid ze niet de beste compressie konden gebruikenCartman! schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 15:24:
De DS is ook niet bedoeld als mp3/video player. Moonshell is gewoon een extra'tje via homebrew en daar kun je Nintendo moeilijk op afrekenen vind ik persoonlijk. In games heb ik nooit last gehad van krakend geluid namelijk.
En met LMP-ng ? (http://www.cecm.usp.br/~lucas/lmp-ng/)Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 14:37:
Dat is echt gaar, als je dan een beetje bass in je muziek hebt gaat de muziek kraken, Zowel met speakertjes als met oortjes.
Jah inderdaad.. ik heb nog geen Micro SD kaartje.. waardoor ik dus het niet kon testen op mijn M3 Simply.. dus ik wist niet of hij wel/niet werkte op de M3/R4

Misschien kan ik wel een paar testers gebruiken?
maar goed.. Ik ben al bezig met een update voor de M3Simply's en de R4's ^_^
-HtheB
Laat maar horen ... je hebt m'n e-mail.
Overigens, de vorige versie (10 maart?) met DLDI en de nieuwe wifilib kwam verder dan deze versie. Vorige keer kreeg ik tenminste nog een IP van m'n access point en ging het pas mis bij de MSN server handshake ,,, userid/password bleven ook keurig bewaard.
[ Voor 4% gewijzigd door Goner op 22-03-2007 17:06 ]
Stuur maar een dm ofzo.
Verwijderd
Deze pwnz!Goner schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 16:08:
[...]
En met LMP-ng ? (http://www.cecm.usp.br/~lucas/lmp-ng/)
Ik wist wel van het bestaan af, maar was eigenlijk een beetje vergeten te kijken of er inmiddels nieuwe versies voor waren. In the beginning werkte ie niet bij mij. 't kwam of omdat ik nog niet wist wat DLDI was, of het lag aan de beta status...
Netjes de shell erop gezet, maar bij het laden loopt hij vast op een of ander ini bestand. Ik probeerde het eens met een andere versie van de shell, die bleef ergens anders hangen.
Ach, dacht ik, laat ik eerst eens de nieuwste firmware updaten. Ik versie 1.3.6 gedownload, geïnstalleerd en starten maar... helaas kreeg ik toen niet eens een soort console-tekst maar gewoon een wit scherm. Dat ging niet goed. Ik het daarna proberen met 1.3.3 en 1.3.1 maar beide helaas hetzelfde probeem. De tool om de nieuwe firmware te uploaden doet het gelukkig nog wel.
Ondertussen had ik ook al geprobeerd m'n microSD-kaartje nogmaals te proberen en heb ik fat16 en fat32 gebruikt.
Hoewel het me sterk leek, was het natuurlijk mogelijk dat het mSD-kaartje corrupt was. Ik dus een ander kaartje opgedoken maar helaas hetzelfde resultaat.
De roms ed haalde ik gewoon bij http://ezflash.sosuke.com/about3661.html dus dat zou toch goed moeten zijn?
Nu is de vraag: doe ik iets fout, of is de EZ-Flash V defect?
Ik heb de vraag daar op het forum ook al gesteld maar omdat hier meer mensen zijn toch ook maar hier geplaatst. Bovendien hebben meer mensen hier wat aan in de toekomst, denk ik.
met een hamer past alles
Welke versie gebruik je ?
Ik 1.02, krijg die 2 alpha niet aan de praat op M3 Simply ...
Iemand hier die handig is met Linux fonts en iets in elkaar kan draaien ??
Verwijderd
1.02 heb de alpha nog niet getest.Goner schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 20:15:
[...]
Welke versie gebruik je ?
Ik 1.02, krijg die 2 alpha niet aan de praat op M3 Simply ...
Heb je de savelist (link, rechts klikken, doel opslaan als) in de shell folder geplaatst?Punksmurf schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 20:04:
Ik heb op sk.net een EZ Flash V besteld. Vandaag binnen dus...
... de EZ-Flash V defect?
Waarschijnlijk heb je deze skin al geprobeerd, maar toch: standard skin
Edit: Gedaan, ik heb voor de zekerheid ook de shell opnieuw gedownload van jouw link. Helaas nog steeds hetzelfde. Het logo verschijnt, blijft even staan en dan heb ik twee witte schermen.
[ Voor 37% gewijzigd door Punksmurf op 22-03-2007 21:09 ]
met een hamer past alles
Heb je de loader geupdate met v1.3.6? (in de root plaatsen, ds starten, in het nds menu R te houden en dan de EZ5 te starten?)Punksmurf schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 21:03:
Hij loopt al vast bij het starten van de loader, maar ik zal het even proberen. Ik heb dat nog niet gedaan, omdat het me niet van belang leek om de shell te kunnen starten.
Edit: Gedaan, ik heb voor de zekerheid ook de shell opnieuw gedownload van jouw link. Helaas nog steeds hetzelfde. Het logo verschijnt, blijft even staan en dan heb ik twee witte schermen.
met een hamer past alles
http://www.neoflash.com/forum/index.php/topic,3957.0.html
en
http://www.dcemu.co.uk/vbulletin/showthread.php?t=57123
dat HtheB een fixed versie heeft uitgebracht ; iemand al geprobeerd met M3 Simply/R4DS ??
[ Voor 15% gewijzigd door Goner op 23-03-2007 10:23 ]
Je weet zeker dat je sd kaartje goed werkt?Punksmurf schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 22:13:
Jep.. en toen die niet werkte 1.3.3 en 1.3.1, nu staat 1.3.6 er weer op.
(ik gebruik geloof ik gewoon FAT ipv fat32)
Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...
Er is een 4x6 (default) en een 4x9 en een 6x6. Dus een 5x5 (letters van 4 * 4) font of een 5x6 (letters van 4 * 5) liggen voor de hand. Met een beetje zoeken op Google vind je die zo, en dan moet je ze omzetten naar eenbestand zoals die in ~/dslinux/linux-2.6.x/drivers/video/console/ en dan de beschreven stappen volgen om ze in DSLinux te krijgen. Ik wil je best helpen, hoewel ik het 4x6 font zelf wel okee vindGoner schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 20:23:
Ik vind het default font van DSLinux eigenlijk wel erg klein ... nou is er een tool 'consolechars' (http://www.dslinux.org/index.php?showtopic=1999) om andere fonts te gebruiken, maar er zit maar 1 ander font bij en die is nou net weer iets te groot.
Iemand hier die handig is met Linux fonts en iets in elkaar kan draaien ??
[edit]
Oh ik zie dat je naar psf fonts opzoek bent...hm geen idee eigenlijk...
[ Voor 4% gewijzigd door Genoil op 23-03-2007 10:52 ]
DSOrganize 2.7 Alpha released
Nu met een werkende browser!!!!
Filmpje browser in actie: http://www.youtube.com/watch?v=NAcfI_-kduM
Download
Duke Nukem 3D release
Website: http://gpf.dcemu.co.uk/
Download: http://news.gbatemp.net/duke3ds.zip
Hierbij een quote van de sk.net site.Punksmurf schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 20:04:
Ik heb op sk.net een EZ Flash V besteld. Vandaag binnen dus ik ga aan de slag.
Netjes de shell erop gezet, maar bij het laden loopt hij vast op een of ander ini bestand. Ik probeerde het eens met een andere versie van de shell, die bleef ergens anders hangen.
Ach, dacht ik, laat ik eerst eens de nieuwste firmware updaten. Ik versie 1.3.6 gedownload, geïnstalleerd en starten maar... helaas kreeg ik toen niet eens een soort console-tekst maar gewoon een wit scherm. Dat ging niet goed. Ik het daarna proberen met 1.3.3 en 1.3.1 maar beide helaas hetzelfde probeem. De tool om de nieuwe firmware te uploaden doet het gelukkig nog wel.
Ondertussen had ik ook al geprobeerd m'n microSD-kaartje nogmaals te proberen en heb ik fat16 en fat32 gebruikt.
Hoewel het me sterk leek, was het natuurlijk mogelijk dat het mSD-kaartje corrupt was. Ik dus een ander kaartje opgedoken maar helaas hetzelfde resultaat.
De roms ed haalde ik gewoon bij http://ezflash.sosuke.com/about3661.html dus dat zou toch goed moeten zijn?
Nu is de vraag: doe ik iets fout, of is de EZ-Flash V defect?
Ik heb de vraag daar op het forum ook al gesteld maar omdat hier meer mensen zijn toch ook maar hier geplaatst. Bovendien hebben meer mensen hier wat aan in de toekomst, denk ik.
p.s. Kaartje moet op FAT(16) geformatterd worden.Als een cleane ROM niet op start (twee witte schermen) start de DS opnieuw op en houdt de L & R ingedrukt als de shell is opgestart. Dan kan je de snelheid van je microSD instellen, kies 12, druk 'B' om te saven en probeer het opnieuw.
Daddy of 3 :)
Nou, released ...Jerry schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 11:18:
DSOrganize 2.7 Alpha released
ik hoor "... demoing an alpha feature in the up-and-coming DSOrganize 2.7, whenever I can get that released ..."
Nog even geduld dus ... klinkt wel veelbelovend, voorlopig text only maar graphics komen er aan.
Edit: ik zie dat je de alpha inderdaad wel kunt ophalen op Dragonminded's blog
[ Voor 24% gewijzigd door Goner op 23-03-2007 12:18 ]
Of op de download link die ik in mijn post aangafGoner schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 11:56:
[...]
Nou, released ...
ik hoor "... demoing an alpha feature in the up-and-coming DSOrganize 2.7, whenever I can get that released ..."
Nog even geduld dus ... klinkt wel veelbelovend, voorlopig text only maar graphics komen er aan.
Edit: ik zie dat je de alpha inderdaad wel kunt ophalen op Dragonminded's blog
Het kaartje mag volgens EZ Flash zelf op zowel fat32 als fat16 geformatteerd zijn, maar ik heb beide geprobeerd. De quote die je aanhaalt gaat over het opstarten van een ROM uit de shell, niet over het starten van de kaart zelf, dus helaas, dat is het ook niet.QuasaR schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 11:41:
[...]
Hierbij een quote van de sk.net site.
[...]
p.s. Kaartje moet op FAT(16) geformatterd worden.
Als een cleane ROM [een spel of homebrewprogramma] niet op start (twee witte schermen) start de DS opnieuw op en houdt de L & R ingedrukt als de shell is opgestart [de shell wil bij mij niet eens opstarten]. Dan kan je de snelheid van je microSD instellen, kies 12, druk 'B' om te saven en probeer het opnieuw.
met een hamer past alles
Nieuwe Hybrid tool v1.02 en Kernel 1.37 zijn uit. Te vinden via het volgende topic dat altijd de nieuwste software op een rijtje zet:
All you need for EZV @ Sosuke.com
........................................................................................................................................................
Contact gehad met de verkoper, die zegt dat hij al eens eerder iemand had met zo'n geval maar die deed het bij hem gewoon wel, toen heeft hij hem geflashd en teruggestuurt en hij schijnt prima te werken bij die persoon.
Nog wat testjes gedraaid, door de zip met winrar uit te pakken ipv windows en een andere cardreader, maar no effect.
Iedereen so far natuurlijk uitermate bedankt voor de behulpzaamheid
met een hamer past alles
Zoals je het al gepost had op de sites..Goner schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 10:20:
Ik zie net op Neoflash :
http://www.neoflash.com/forum/index.php/topic,3957.0.html
en
http://www.dcemu.co.uk/vbulletin/showthread.php?t=57123
dat HtheB een fixed versie heeft uitgebracht ; iemand al geprobeerd met M3 Simply/R4DS ??
Idd
Beup Live 0.3d Fixed...
Nou jongens.. dat is toch wel een stem waard toch voor de compo?
*kijkt lief aan*

Zoals misschien velen van jullie weten, ik doe mee aan de NeoFlash compo (www.neoflash.com)
je kunt stemmen, alleen moet je wel even registeren. (is zo gebeurt:) )
http://www.neoflash.com/forum/index.php/topic,3980.0.html
Alvast bedankt

http://ezflash.sosuke.com/viewtopic.php?p=29968#29968Punksmurf schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 00:28:
Die zip is corrupt, dus daar gaat die van mij het al helemaaaal niet mee doen
Contact gehad met de verkoper, die zegt dat hij al eens eerder iemand had met zo'n geval maar die deed het bij hem gewoon wel, toen heeft hij hem geflashd en teruggestuurt en hij schijnt prima te werken bij die persoon.
Nog wat testjes gedraaid, door de zip met winrar uit te pakken ipv windows en een andere cardreader, maar no effect.
Iedereen so far natuurlijk uitermate bedankt voor de behulpzaamheid
Hier staan mirrors en de originele links naar de nieuwe loader en hybrid tool op de ezflash site zijn nu ook gefixt.
*VotedHtheB schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 01:01:
[...]
Nou jongens.. dat is toch wel een stem waard toch voor de compo?![]()
![]()
Alvast veel succes (op dit moment sta je 6 stemmen achter op de eerste!)
Nog steeds niks tho'... Tweakerrrr en ik denken dat het aan de MicroSD-kaartjes ligt (beide SanDisk 128mb) maar ik heb geen andere kaartjes om te testen. Iemand anders met zulke kaartjes die ook dat probleem heeft?
met een hamer past alles
Dit topic is gesloten.