GBA & DS (Lite) Backup Tools - Deel 5

Pagina: 1 ... 4 ... 21 Laatste
Acties:
  • 157.919 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Jelbo, ©redits voor het altijd up2date maken van de TS _/-\o_

Weet een van jullie hoe het zit met de ontwikkeling van nieuwe backup tools?
M3 zou komen met de M3Real, helaas hebben we daar niks meer van gehoord... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-10 19:43

Goner

What can I do you for ?

Cartman! schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 23:16:
en hoe bevalt ie tov. versie 1.6 dan?
Tsja, er zitten eigenlijk maar 2 nieuwe dingen in ; de START knop kan als 'soft reset' geconfigureerd worden (werkt niet op m'n M3 Simply) en afspelen .dpg is verbeterd.
Niks spectaculairs dus ...

[ Voor 27% gewijzigd door Goner op 07-03-2007 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 14:41
@jelbo en al de andere die willen;
Mijn progje om foto's om te zetten naar DS resolutie is te vinden op:

http://users.skynet.be/fa348537/DS Picture.zip

Comments zijn welkom, of ik er nog iets aan ga veranderen is een tweede ding.

[ Voor 9% gewijzigd door Engineer Stewie op 07-03-2007 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:40
Engineer Stewie schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 09:12:
@jelbo en al de andere die willen;
Mijn progje om foto's om te zetten naar DS resolutie is te vinden op:

http://users.skynet.be/fa348537/DS Picture.zip

Comments zijn welkom, of ik er nog iets aan ga veranderen is een tweede ding.
Belgen maken goede software ;-) fier op Vlaming te zijn :p

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HtheB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-08 14:58
Hey jongens..

Ik heb Beup eindelijk aan de praat gekregen met DLDI :)

+ hij werkt op NIEUWE DS LITE'S!!!! :)

maar nu de vraag...

Hij blijft hangen op "doing handshake ¬_¬" " *zucht*

:( Maar goed.. het gaat de goeie kant op! :)

-HtheB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hey, das n bekende naam ;)

Ben benieuwd wanneer je em werkende krijgt... zit er met smart op te wachten want mn DS Lite weigert elke homebrew wifi te draaien vanaf mn R4... Vanaf mn G6 draaide t perfect maar die heeft mn vriendin nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

HtheB schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 18:17:
hij werkt op NIEUWE DS LITE'S!!!!
Dat deed-ie al ...
Hij blijft hangen op "doing handshake ¬_¬" " *zucht*
LOL!!
Je bent niet de eerste, kijk maar op het M3 Adapter forum ...oh nee, daar kom je al ;-)

Kan ik 'm ergens downloaden ?? Die handshake heeft te maken met WEP authentication (niet encryption dus), zou in de nieuwste wifi-lib (0.3c ?) opgelost moeten zijn ??

http://www.1emulation.com/forums/index.php?showforum=81

Laatste versie van Beup loopt als een tierelier op m'n M3 Simply, maar bewaren van settings, avatars enzo zou wel leuk zijn!

[ Voor 16% gewijzigd door Goner op 07-03-2007 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Goner...volgens mij heb je niet goed gezien dat HtheB een ontwikkelaar is van beup (extra's meer begrijp ik ervan). Reken maar dat ie zelf weet wat ie wel en niet doet. Bij mij werkt de huidige versie namelijk niet dus spreek voor je zelf voortaan graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heeft iemand de r4ds toevallig hier besteld: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1202 ?

Er gaan geruchten dat het namaak is en dat er ellenlange levertijden zijn, kan iemand dit of het tegendeel bevestigen?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Cartman! schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 01:09:
Goner...volgens mij heb je niet goed gezien dat HtheB een ontwikkelaar is van beup (extra's meer begrijp ik ervan).
Dat weet ik wel degelijk ... heb op M3 Adapter forum en per e-mail ook contact met 'm.
Bij mij werkt de huidige versie namelijk niet dus spreek voor je zelf voortaan graag.
Lezen!!! "loopt als een tierelier op m'n M3 Simply" ... m'n = mijn.
Als Beup Live 0.3 op mijn DSLite met mijn M3 Simply draait en bij iemand anders met een soortgelijke setup niet, ligt dat dus aan de wireless connection (router, access point) en niet aan Beup IMHO.
Je zegt zelf dat geen enkele homebrew wifi het doet bij jou ... ?!

[ Voor 6% gewijzigd door Goner op 08-03-2007 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Goner schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 09:38:
[...]

Dat weet ik wel degelijk ... heb op M3 Adapter forum en per e-mail ook contact met 'm.

[...]

Lezen!!! "loopt als een tierelier op m'n M3 Simply" ... m'n = mijn.
Als Beup Live 0.3 op mijn DSLite met mijn M3 Simply draait en bij iemand anders met een soortgelijke setup niet, ligt dat dus aan de wireless connection (router, access point) en niet aan Beup IMHO.
Je zegt zelf dat geen enkele homebrew wifi het doet bij jou ... ?!
Rustig man... denk aan je bloeddruk.

Je zegt zelf:
hij werkt op NIEUWE DS LITE'S!!!! -> Dat deed-ie al ...
Niet dus want bij mij doet ie t niet. En vanaf mn R4 doet geen enkele wifi homebrew het, wel vanaf mn G6 Lite. Heeft dus niks met de AP te maken maar met de hardware in de DS/wifi lib.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 11:50

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Magic schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 09:31:
Heeft iemand de r4ds toevallig hier besteld: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1202 ?

Er gaan geruchten dat het namaak is en dat er ellenlange levertijden zijn, kan iemand dit of het tegendeel bevestigen?
De levertijden zijn best lang inderdaad, +- 4 dagen + 2 weken, van wat ik gelezen heb. Ik heb zelf 2 R4's besteld en hoop dat ze niet fake zijn... Hoe kom jij aan die geruchten? De discussion onderaan de productpagina? Daar heb ik net ook even gepost. Schijnt dat ze in het verleden neppe SuperCard's verkocht hebben..

/edit: hier vond ik een topic dat over de potentiële fake-heid gaat, en wat pics van iemand die de boel al ontvangen heeft. Ziet er niet nep uit, maar dat is sowieso erg moeilijk te zien.

[ Voor 16% gewijzigd door jelbo op 08-03-2007 10:55 ]

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Wat betreft DSLinux op Slot-1 devices is er niet alleen het probleem dat er op dit moment nog geen filesystem driver bestaat (is wel in ontwikkeling overigens). Een ander probleem is dat de enige manier om voldoende werkgeheugen (RAM) te hebben voor bijvoorbeeld een framebuffer (nano-x) is via Slot-2 devices met RAM. Daarmee kan het werkgeheugen worden uitgebreid van 4MB naar 36MB. Je kunt die 4MB die er nu standaard inzit overigens niet vergelijken met bv een 386DX met 4MB geheugen, omdat de DS geen MMU heeft en je er dus geen virtueel geheugen (swapping) mee kunt doen. Effectief houd je met de DSLinux zonder RAM support zo'n 1500 KB over na het booten.

Degene die nu bezig is met de M3/R4 filesystem driver voor DSLinux wil in de toekomst wel gaan kijken naar een driver voor de Opera RAM cart. Geruchten-gebasseerde kaarten als de M3 Real zouden daarvoor ook een oplossing kunnen vormen, maar voorlopig zijn alleen Slot-2 kaarten met onboard RAM (Supercard en M3) verreweg het beste alternatief voor DSLinux.

Heb je dat niet of het geld er niet voor over, dan is DSLinux op een Slot-1 device overigens redelijk bruikbraak als thin-client in textmodus. Zelf een nieuwe build maken met een groter font is overigens niet zo moeilijk als je over een linux-box beschikt. Maar in de praktijk is dat kleine font wel een fijnst, omdat je dan geen verlies hebt in de breedte tov een standaard tty console scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
jelbo schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 10:44:
[...]

De levertijden zijn best lang inderdaad, +- 4 dagen + 2 weken, van wat ik gelezen heb. Ik heb zelf 2 R4's besteld en hoop dat ze niet fake zijn... Hoe kom jij aan die geruchten? De discussion onderaan de productpagina? Daar heb ik net ook even gepost. Schijnt dat ze in het verleden neppe SuperCard's verkocht hebben..

/edit: hier vond ik een topic dat over de potentiële fake-heid gaat, en wat pics van iemand die de boel al ontvangen heeft. Ziet er niet nep uit, maar dat is sowieso erg moeilijk te zien.
ah, dan heb ik inderdaad jouw post gezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 09:51:
Niet dus want bij mij doet ie t niet. En vanaf mn R4 doet geen enkele wifi homebrew het, wel vanaf mn G6 Lite. Heeft dus niks met de AP te maken maar met de hardware in de DS/wifi lib.
Ik heb hethezelfde probleem, heb een nieuwe DS lite met een M3 simply. En ik ben er achter gekomen dat als ik eerst een ander spel op start, Bijvoorbeeld New Super Mario Bros en mijn DS soft-reset net nadat ik in het speelveld kom hij dan wel werkt met wifi apps. Ben zo ook online gkomen met BeUp...

Probeer dat eens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Wij hebben thuis 3 DS Lite's, 2 Nederlandse van een paar weekjes oud en 1 Japanse launch versie die geflashed is met FlashMe v7. Alledrie kunnen ze met een R4/M3 Simply en SuperCard Lite Rumble/SuperKey verbinding maken met ons WiFi modem van Tele2. SSID broadcast staat aan (Hide Access Point staat niet aangevinkt). Verder staat Network Authentication op Open en gebruik ik een 128bit WEP key en staat het MAC address filter aan die alleen die 3 DS Lite's toelaat. Verder staat de boel zo bij Advanced:

Afbeeldingslocatie: http://img179.imageshack.us/img179/2922/advancedpp6.png

[ Voor 31% gewijzigd door jelbo op 08-03-2007 11:45 ]

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 11:14:
[...]

Ik heb hethezelfde probleem, heb een nieuwe DS lite met een M3 simply. En ik ben er achter gekomen dat als ik eerst een ander spel op start, Bijvoorbeeld New Super Mario Bros en mijn DS soft-reset net nadat ik in het speelveld kom hij dan wel werkt met wifi apps. Ben zo ook online gkomen met BeUp...

Probeer dat eens..
Dat heb ik een paar keer geprobeerd ja maar dan liep beup vast helaas. Zal straks nog eens een poging wagen... Overigens zag ik dan wel wifi netwerken dus das wel een lichtpuntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:47
Ik heb Beup al meer dan een maand werken op mijn DSLite en M3Simply. Het enigste waar ik tegenaan liep was dat mijn SSID broadcast AAN moest staan. Anders kreeg ik geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 12:21:
[...]

Dat heb ik een paar keer geprobeerd ja maar dan liep beup vast helaas. Zal straks nog eens een poging wagen... Overigens zag ik dan wel wifi netwerken dus das wel een lichtpuntje.
Waar het probleem hem precies zit weet ik niet. Maar het lijkt er op dat wij allebij hetzelfde probleem hebben.

Ik vermoed dat zodra de wifilib 0.3d in BeUp zit het opgelost is. Ik denk dat wij gewoon een nieuwere wlan iface hebben dan de anderen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ja, dat kan maar t stomme is dat de DS Lite die mn vriendin afgelopen weekend gekocht heeft het wel direct deed van zowel de G6 Lite als de R4 DS. Vind ik raar ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HtheB
Goner schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:17:
[...]

Dat deed-ie al ...

[...]

LOL!!
Je bent niet de eerste, kijk maar op het M3 Adapter forum ...oh nee, daar kom je al ;-)

Kan ik 'm ergens downloaden ?? Die handshake heeft te maken met WEP authentication (niet encryption dus), zou in de nieuwste wifi-lib (0.3c ?) opgelost moeten zijn ??

http://www.1emulation.com/forums/index.php?showforum=81

Laatste versie van Beup loopt als een tierelier op m'n M3 Simply, maar bewaren van settings, avatars enzo zou wel leuk zijn!
Hey..

1) dat deed hij NIET

2) Het probleem ligt bij de wifilib0.3d :) Beup gebruikte wifilib0.3b waarbij hij dus gewoon normaal werkt..
Zodra ik dit verander naar 0.3c of d doet hij het niet.. BIJ NIEMAND!

dus ook niet bij MIJ! :)

het ligt dus helemaal niet aan WEP of iets dergelijks!!!!!!!!!!!

Dus hierbij.. vind ik het wel jammer dat je zo tegenspreek :)

maar goed.. jij wist het ook niet :) kan gebeuren! :)

Ik ga nog even contact opnemen met mnr Stairs :D
(maker van wifilib) :)

Komt goed mensen :D geduld loont! :)

-HtheB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

HtheB schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 15:47:
het ligt dus helemaal niet aan WEP of iets dergelijks!!!!!!!!!!!
Dan moet je me eens uitleggen waarom het bij mij opeens wel werkte nadat ik WEP authentication op 'open' had gezet en bij andere mensen als ze de SSID broadcasting aanzetten ...

M.i. ligt het in sommige gevallen dus wel degelijk aan settings op je router/AP. In ieder geval voor de huidige versie van Beup ...
Hoe dat met wifilib 0.3c en d zit kan ik uiteraard niet weten, heb geen Beup met die versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-10 01:41
Heb hier ook R4DS, goed spul! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Goner, dat is precies wat HtheB bedoeld. Het werkt niet met versie 0.3c & d. het lijkt alsof je dit tegen wilt spreken terwijl je dit niet kunt weten (en dit zeg je daarna zelf ook nog eens...).

Als ik eerst naar een game ga en dan softreset naar en beup start werkt het ieder geval weer op mn R4, blij :)

WEP authentication open een SSID broadcast aan is gewoon iets wat moet met wifi lib, ongeacht welke homebrew applicatie, dit heeft dus niks met beup te maken.

[ Voor 20% gewijzigd door Cartman! op 08-03-2007 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10 15:42

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

jelbo schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 10:44:
[...]

kheb mijn R4DS dinsdag besteld en hij is vandaag verstuurd. Wat dat betreft: niet slecht!

Mijn ervaringen met HK Post zijn vrij goed, dus ik verwacht m uiterlijk volgende week donderdag.

Wat fakeheid betreft: bestel m via PayPal en je hebt je geld, als ie fake is, zo terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HtheB
Cartman! schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 19:37:
Goner, dat is precies wat HtheB bedoeld. Het werkt niet met versie 0.3c & d. het lijkt alsof je dit tegen wilt spreken terwijl je dit niet kunt weten (en dit zeg je daarna zelf ook nog eens...).

Als ik eerst naar een game ga en dan softreset naar en beup start werkt het ieder geval weer op mn R4, blij :)

WEP authentication open een SSID broadcast aan is gewoon iets wat moet met wifi lib, ongeacht welke homebrew applicatie, dit heeft dus niks met beup te maken.
Precies! :)

Beup met wifilib0.3c of d bestaat niet :) (omdat ik dat nooit heb uitgebracht! :) )

Ik heb het nu bijna (:() klaar liggen (met wifilib0.3d + DLDI support)

Wat betreft de WEP key...

Je mag gerust je WEP key AAN LATEN STAAN!!!
Dan moet je dat even instellen bij een commerciele WiFi game (zoals Mario Kart)
Je gaat dan via dat game naar de WiFi Settings en voer je alles handmatig in :)
(Voer bij Primary DNS gewoon de standaard gateway in... (voor de gene die 't niet weten))

Test Connection....
Connection Successful? Daarna opslaan..

Sluit je DS af.. en start Beup :)

Klik op Firmware.. en hij werkt :) MET WEP! :)

Suc6!

-HtheB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:42

Arfman

Drome!

Klopt het dat WPA-TKIP niet wordt ondersteund?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Is er al een nieuwe M3/R4 slot1 oplossing uit?
Ik wil binnenkort voor een vriend op z'n verjaardag zo'n backuptool geven, omdat hij helemaal verliefd was op mijn NDSL M3 slot2-oplossing. Maar een slot1-oplossing zou beter zijn, omdat je hierbij dus niet hoeft te patchen. Een nieuwe slot1-oplossing zou nog beter zijn, omdat je dan waarschijnlijk GBA games erop kan spelen(M3 Real).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
Arfman schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 17:59:
Klopt het dat WPA-TKIP niet wordt ondersteund?
Dat klopt. Alleen WEP.
Is er al een nieuwe M3/R4 slot1 oplossing uit?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

HtheB schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 17:37:
Ik heb het nu bijna (:() klaar liggen (met wifilib0.3d + DLDI support)
Nu DLDI werkt, kun je dan ook de avatars en emoticons gebruiken ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
Er is nu een DLDI versie van dslinux, zodat je nu ook een filesystem kunt mounten op je Slot-1 media.

http://www.dslinux.org/index.php?showtopic=2018

Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Genoil schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 10:33:
Er is nu een DLDI versie van dslinux, zodat je nu ook een filesystem kunt mounten op je Slot-1 media.
Mooi, die ga ik 's proberen!
Heb al wel de versie zonder DLDI, maar daar ben je snel op uitgekeken zonder filesystem.
Er is trouwens een utility op dslinux.org om je font wat groter te maken, eens even kijken ... want font is wel heeeel erg klein.

edit: gaaf ! loopt als een tierelier op M3 Simply ... bijgeleverde /linux in je root wordt automagisch gemount.
eens even op m'n laptop kijken hoe wireless setup ook alweer in elkaar zat ;-)

nog een edit: je kunt de WFC settings gebruiken! zie rc.defaults

[ Voor 21% gewijzigd door Goner op 10-03-2007 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
Goner schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 11:14:
[...]

Mooi, die ga ik 's proberen!
Heb al wel de versie zonder DLDI, maar daar ben je snel op uitgekeken zonder filesystem.
Er is trouwens een utility op dslinux.org om je font wat groter te maken, eens even kijken ... want font is wel heeeel erg klein.
Als je de beschikking hebt over een 'normale' Linux setup is het niet zo moeilijk om daarop de toolchain te installeren en de source te downloaden van SVN. Daarmee kun je vrij gemakkelijk de compilatie configureren waaronder ook de fontgrootte. Ik heb het wel geprobeerd met een groter font maar ben daar toch weer vanaf gestapt, omdat het voor sommige console applicaties toch wel fijn is om zoveel mogelijk karakters in de breedte te hebben. Ach en je went eraan :)

Ik hoop dat er nu ook nog een driver komt voor de Opera RAM cart, of beter nog een nog-niet-bestaande RAM cart met 32MB extra RAM. Want met de 1MB RAM die je nu over houdt na het booten kun je nog steeds niet zoveel, behalve SSHen naar een normale Linux bak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Genoil schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 11:57:
[...]

Als je de beschikking hebt over een 'normale' Linux setup is het niet zo moeilijk om daarop de toolchain te installeren en de source te downloaden van SVN. Daarmee kun je vrij gemakkelijk de compilatie configureren waaronder ook de fontgrootte. Ik heb het wel geprobeerd met een groter font maar ben daar toch weer vanaf gestapt, omdat het voor sommige console applicaties toch wel fijn is om zoveel mogelijk karakters in de breedte te hebben. Ach en je went eraan :)

Ik hoop dat er nu ook nog een driver komt voor de Opera RAM cart, of beter nog een nog-niet-bestaande RAM cart met 32MB extra RAM. Want met de 1MB RAM die je nu over houdt na het booten kun je nog steeds niet zoveel, behalve SSHen naar een normale Linux bak ;)
32MB extra... Dat zou inderdaad wel heel gaaf zijn.
Dan bestaat er ook de mogelijkheid om met een gestripte X en een lichte windowmanager te gaan werken. Dan heb je volwaardig linux op je DS :)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
McKaamos schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 12:00:
[...]

32MB extra... Dat zou inderdaad wel heel gaaf zijn.
Dan bestaat er ook de mogelijkheid om met een gestripte X en een lichte windowmanager te gaan werken. Dan heb je volwaardig linux op je DS :)
Ja, dat kan ook al met een aantal Slot-2 Flashcarts (die met 32MB RAM erop ;). Maar ik heb nog geen echte killer-app gezien voor DSLinux. Er is wel iemand bezig met het porten van PIXIL, maar die is nu vastgelopen geloof ik.

Ik ben bang dat er met de 8MB van de Opera RAM cart sowieso niet veel mogelijk is qua X. Maar het zou iig de geheugenproblemen in text-modus kunnen oplossen. Nu kan ik niet veel meer dan SSHen naar een echte Linux bak met plenty power en RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:42

Arfman

Drome!

OK, bedankt. Geef mijn portie maar aan Fikkie dan :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Genoil schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 12:27:
[...]

Ja, dat kan ook al met een aantal Slot-2 Flashcarts (die met 32MB RAM erop ;). Maar ik heb nog geen echte killer-app gezien voor DSLinux. Er is wel iemand bezig met het porten van PIXIL, maar die is nu vastgelopen geloof ik.

Ik ben bang dat er met de 8MB van de Opera RAM cart sowieso niet veel mogelijk is qua X. Maar het zou iig de geheugenproblemen in text-modus kunnen oplossen. Nu kan ik niet veel meer dan SSHen naar een echte Linux bak met plenty power en RAM.
Wat voor RAM hangt er precies in die cart dan? Mocht het niet te moeilijk zijn, dan is het misschien wel mogelijk om een cart met meer RAM te ontwerpen?
Eentje met 256MB ofzo?
Vraag me trouwens ook af hoe het met X gaat werken... Heeft DSLinux standaard al een Virtual Framebuffer console oid? Anders moet je ook nog videodrivers schrijven.

edit: nog een optie: Grote flashkaart gebruiken en dan een Linux Swap partitie er op gooien.
Met een beetje snelle flashkaart zal dat allicht redelijk werkbaar zijn, niet?
Zal alleen niet geweldig zijn voor de levensduur :P
Maar voor dat soort dingen zou je dan weer met een Microdrive aan de slag kunnen ofzo.

edit2: geniaal idee:
Booten vanaf een Slot1 flash geval (M3, R4 oid), extra RAM in slot2, met daarbij een Microdrive.
Mochten er al Slot2 kaarten met CompactFlash slot zijn, dan zou het in princiepe moeten kunnen, toch?

[ Voor 21% gewijzigd door McKaamos op 10-03-2007 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
McKaamos schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 13:00:
[...]

Wat voor RAM hangt er precies in die cart dan? Mocht het niet te moeilijk zijn, dan is het misschien wel mogelijk om een cart met meer RAM te ontwerpen?
Eentje met 256MB ofzo?
Vraag me trouwens ook af hoe het met X gaat werken... Heeft DSLinux standaard al een Virtual Framebuffer console oid? Anders moet je ook nog videodrivers schrijven.
Ik weet niet precies waarom er RAM op die kaartjes zit, maar ik vermoed om een GBA game vanaf SD op in te laden. Anders dan Slot-1, is Slot-2 'memory-mapped'. Dat betekent dat de DS direct kan lezen/schrijven naar Slot-2 als ware het het RAM geheugen. De geheugenadressering omvat een bereik van 32MB, dus als je er 256MB in zou stoppen zou je 8 banken van 32MB moeten maken en je dan gaan verdiepen in "bank-switching". Dat is geen pretje ;)
edit: nog een optie: Grote flashkaart gebruiken en dan een Linux Swap partitie er op gooien.
Met een beetje snelle flashkaart zal dat allicht redelijk werkbaar zijn, niet?
Zal alleen niet geweldig zijn voor de levensduur :P
Maar voor dat soort dingen zou je dan weer met een Microdrive aan de slag kunnen ofzo.
Swappen is ook geen optie omdat de DS geen MMU (memory mangagement unit)
heeft.
edit2: geniaal idee:
Booten vanaf een Slot1 flash geval (M3, R4 oid), extra RAM in slot2, met daarbij een Microdrive.
Mochten er al Slot2 kaarten met CompactFlash slot zijn, dan zou het in princiepe moeten kunnen, toch?
Je kunt in principe ook DSLinux booten vanaf Slot-2 met een passcard of een geflashde DS. Er zijn al heel lang Slot-2 kaarten met CF en 32MB RAM. Ik weet niet hoe de ondersteuning van Microdrives is, maar een 1 of 2 GB CF kaartje lijkt me ook voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Heeft een van jullie wireless al aan de praat in DSLinux ??
Ik heb een /var/rc.conf gemaakt met wfc_config="1" en probeer nu te starten met /etc/rc.d/network start, maar krijg alleen de melding network: not found ?! En ja, network script bestaat wel degelijk en is executable (-rwxr-xr-x) ...

[ Voor 4% gewijzigd door Goner op 10-03-2007 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
Goner schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 16:25:
Heeft een van jullie wireless al aan de praat in DSLinux ??
Ik heb een /var/rc.conf gemaakt met wfc_config="1" en probeer nu te starten met /etc/rc.d/network start, maar krijg alleen de melding network: not found ?! En ja, network script bestaat wel degelijk en is executable (-rwxr-xr-x) ...
Als je de DLDI build (of elke andere behalve NDS) gebruikt moet je rc.conf in /etc/rc.conf staan (wat zich vertaald naar /media/linux/etc/rc.conf) . Alleen de NDS build gebruikt /var/rc.conf (Die na elke reboot weer opnieuw dient te worden gemaakt). Bij mij werkt het gebruiken van wfc_config ook niet op elke router. Waar ik nu zit heb ik essid en channel ingevuld (gebruik geen WEP), ip en gateway via dhcp en dns1 weer handmatig om het te laten werken.

Heb je rc.conf overigens gemaakt vanaf scratch of gekopieerd van rc.defaults? Misschien dat dat het is.

[ Voor 6% gewijzigd door Genoil op 10-03-2007 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Genoil schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 16:33:
Als je de DLDI build (of elke andere behalve NDS) gebruikt moet je rc.conf in /etc/rc.conf staan (wat zich vertaald naar /media/linux/etc/rc.conf) .
Ah, OK! Weer wat geleerd ;-)
Heb nu een /etc/rc.conf ...
Maar het probleem ligt 1 stap eerder ; het 'network' script wordt blijkbaar niet gevonden .. ? het staat waar het hoort te staan en is executable.
Heb je rc.conf overigens gemaakt vanaf scratch of gekopieerd van rc.defaults? Misschien dat dat het is.
Copy van rc.defaults met alleen de regel wfc_config= aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel van de posts in dit topic gaan over het aan de praat krijgen van backups. Waar ik niet achter kom: welk apparaat kan ik het beste regelen als ik puur echte homebrew wil draaien?

Ik wil bijvoorbeeld de audio (nitro)tracker, Wi-Fi midi controller en dit VJ programma draaien: http://www.zive.at/ndsvisuals/

Op die site wordt naar de oude combinatie van een passkey en een slot-2 movieplayer verwezen. Ik vraag me achter af of er niet recentere hardware is die ook een soort "standaard" is voor homebrew development e.d. De DS X-treme lijkt bijvoorbeeld erg homebrew compatible... maar die is zo duur. Is dat toch de beste optie op het ogenblik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
Hm da's wel gek. Als je een fout pad naar network opgeeft zegt ie idd network: not found. Maar het pad dat je postte klopt en die gebruik ik ook altijd. Probeer anders eens:

code:
1
sh /etc/rc.d/network start

Zou niet moeten hoeven maar werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Gevonden!!
Ik had het archive uitgepakt met WinZip ... slecht idee, want die converteert blijkbaar gelijk maar naar Windows formaat (extra CR's).
Nog een keer uitgepakt, nu met 7-Zip en het werkt!! Ik krijg nog geen IP via DHCP, maar hij praat tenminste met m'n access point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-10 14:51

ikbenwouter

! w t R

Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 17:38:
Veel van de posts in dit topic gaan over het aan de praat krijgen van backups. Waar ik niet achter kom: welk apparaat kan ik het beste regelen als ik puur echte homebrew wil draaien?

Ik wil bijvoorbeeld de audio (nitro)tracker, Wi-Fi midi controller en dit VJ programma draaien: http://www.zive.at/ndsvisuals/

Op die site wordt naar de oude combinatie van een passkey en een slot-2 movieplayer verwezen. Ik vraag me achter af of er niet recentere hardware is die ook een soort "standaard" is voor homebrew development e.d. De DS X-treme lijkt bijvoorbeeld erg homebrew compatible... maar die is zo duur. Is dat toch de beste optie op het ogenblik?
Tegenwoordig brengen de meeste homebrew developers versies van hun apps uit die DLDI ondersteunen. Dit zorgt ervoor dat de homebrew gepatched kan worden naar een versie die je kaart ondersteunt.

Kaarten die DLDI supporten zijn bijvoorbeeld de EZ-Flash V en de R4DS. De EZ-Flash V heeft ook een expansion pack voor slot 2 uitgebracht recentelijk met 32MB intern waar homebrew apps gebruik van kunnen maken. Alleen wordt dit voor zover ik weet nog niet veel gebruikt, dit zal allicht meer worden toegepast binnenkort.

Ndsvisuals ziet er trouwens wel erg cool uit, alleen jammer dat er zo te zien nog geen public release van uit is?

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Ik lees veel over de EZ-flash V waar gebruik wordt gemaakt van extra RAM.
Heeft de DS dan 36 MB intern geheugen? (4MB(Centrale geheugen)+32)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Djerique schreef op zondag 11 maart 2007 @ 01:29:
Ik lees veel over de EZ-flash V waar gebruik wordt gemaakt van extra RAM.
Heeft de DS dan 36 MB intern geheugen? (4MB(Centrale geheugen)+32)
Volgens mij kan jij goed rekenen :P
32+4 is idd 36 :P
Geen gekke hoeveelheid imho :) kan je zeker wel wat leuks mee doen, vooral icm Linux :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
McKaamos schreef op zondag 11 maart 2007 @ 01:30:
[...]

Volgens mij kan jij goed rekenen :P
32+4 is idd 36 :P
Geen gekke hoeveelheid imho :) kan je zeker wel wat leuks mee doen, vooral icm Linux :)
Het is inderdaad een eenvoudige som maar in de praktijk valt het tegen. Die extra 32 MB ondersteunt namelijk geen 8-bit writes. Daar kun je omheen werken door je app zo te schrijven dat deze simpelweg nooit plaatsvinden, maar voor het porten van applicaties is dat nogal een lastig karwei. Voor DSLinux applicaties is er nu een truuc waarmee elke 8-bit write op compiletime omgebouwd wordt tot een 16-bit write (in de praktijk is het stiekem iets veel vernunftigers maar dat gaat me de pet te boven).

Het aantal homebrew applicaties dat gebruik kan of gaat maken van extra RAM (op een Supercard of M3) groeit gestaag (DSLinux, mini vMac, Quake(2), een image viewer, Opera backup). Op termijn kun je denk ik ook wel homebrew ondersteuning verwachten voor de Opera RAM card, en ik verwacht dat Nintendo zelf nog wel vaker met games uit gaat komen die gebundeld gaan met zo'n RAM pack.

Ik weet niet precies hoe het zit met die EZ-V uitbreiding. Het lijkt erop dat deze compatible is met de Opera kaart, dus in de toekomst wellicht van dezelfde drivers gebruik kunnen maken. Uiteindelijk is het te hopen dat er voor RAM ongeveer hetzelfde ontstaat als DLDI, zodat alle software met alle hardware te combineren valt.

[ Voor 5% gewijzigd door Genoil op 11-03-2007 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dus DLDI wordt volgens jullie wel voor bijna alles gebruikt tegenwoordig? Het is niet slimmer om voor een ouder "bewezen" systeem (bijv. passcard3+M3 perfect) te gaan in de hoop dat er dan meer voor werkt?

Deze lijst is jammer genoeg zo incompleet: homebrew compatibility

Dan klinkt die EZ-flash idd goed (en toevallig is er net een inkoop actie voor). Tenzij ik weer ga wachten op die M3 Real..

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Die van Scorpei is behoorlijk compleet :

http://wiki.scorpei.com/index.php/Main_Page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-08 15:54
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 11:50:
Ok, dus DLDI wordt volgens jullie wel voor bijna alles gebruikt tegenwoordig? Het is niet slimmer om voor een ouder "bewezen" systeem (bijv. passcard3+M3 perfect) te gaan in de hoop dat er dan meer voor werkt?

Dan klinkt die EZ-flash idd goed (en toevallig is er net een inkoop actie voor). Tenzij ik weer ga wachten op die M3 Real..
Ik heb gedurende heel wat tijd een M3 SD gebruikt, maar ben overgestapt op een EZ5, voornamelijk omdat de SD erg uitstak bij een dslite, en zodat ik mijn slot 2 vrijhoud voor eventuele uitbreidingen.
Na ongeveer een 3tal maanden met een slot-1 toepassing, moet ik zeggen dat ik mijn "bewezen systeem" niet meer nodig heb, aangezien *alles* nu een dldi driver heeft en *alle* nieuwe releases dldi gechikt gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Icekiller2k6 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 12:48:
[...]

Belgen maken goede software ;-) fier op Vlaming te zijn :p
Bedankt, maar je moet niet overdrijven (dit is niks t.o.v. de software die ik voor onze productieafdeling schrijf). Dit was heel snel gemaakt.
Het is simpel en doet wat het moet doen, pictures naar de juist resolutie brengen.

PS.: Wij zijn overigens streekgenoten (Beringen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanThijs schreef op zondag 11 maart 2007 @ 16:02:
[...]

Ik heb gedurende heel wat tijd een M3 SD gebruikt, maar ben overgestapt op een EZ5, voornamelijk omdat de SD erg uitstak bij een dslite, en zodat ik mijn slot 2 vrijhoud voor eventuele uitbreidingen.
Na ongeveer een 3tal maanden met een slot-1 toepassing, moet ik zeggen dat ik mijn "bewezen systeem" niet meer nodig heb, aangezien *alles* nu een dldi driver heeft en *alle* nieuwe releases dldi gechikt gemaakt worden.
VanThijs, verkoop je die m3 sd mischien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HtheB
Goner schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 02:28:
[...]

Nu DLDI werkt, kun je dan ook de avatars en emoticons gebruiken ??
Jah.. maar als je voorbij de "doing handshake" gedeelte kan komen :D (wat dus nog niet echt lukt xD )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
kernel 1.07 is uit voor de r4ds :)

http://www.r4ds.com/soft/12-en.htm

ik heb hem zelf nog niet geprobeert, maar dat is het eerste dat ik doe als ik straks thuisben :)
de voornaamste wijziging is te toevoeging voor geavanceerde skinning.

2 mirrortjes, want de site is niet erg snel:

http://r4ds.mdiender.nl/English-a-1.07.zip - met kalender
http://r4ds.mdiender.nl/English-b-1.07.zip - zonder kalender

[ Voor 70% gewijzigd door Magic op 12-03-2007 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:01:
[...]

VanThijs, verkoop je die m3 sd mischien?
Die is naar mijn vriendin gegaan, samen met een DSphat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:40
Engineer Stewie schreef op maandag 12 maart 2007 @ 09:01:
[...]

Bedankt, maar je moet niet overdrijven (dit is niks t.o.v. de software die ik voor onze productieafdeling schrijf). Dit was heel snel gemaakt.
Het is simpel en doet wat het moet doen, pictures naar de juist resolutie brengen.

PS.: Wij zijn overigens streekgenoten (Beringen).
offtopic:
was stiekem ook een beetje een overdrijving ghehe.. leuk dan kunnen we eens uitwisselen

[ Voor 4% gewijzigd door Icekiller2k6 op 12-03-2007 21:30 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 14:42
Ik krijg DSOrganize niet aan de praat op de M3 Simply. Op m'n M3 Lite werkt het wel prima. Hij blijft hangen op de initializing FAT, Trying Supercard.
Ik heb het .nds bestand gepatched met DLDI,

Weet iemand zo iets om het aan de praat te krijgen?

BEUP krijg ik trouwens ook niet aan de praat. Op de M3 Simply blijft ie hangen bij het opstartscherm en op de M3 Lite kan hij geen verbinding maken (terwijl op de DSLite van een vriend van me zijn kaartje wel werkt).

[ Voor 30% gewijzigd door Shadow_Zero op 13-03-2007 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Shadow_Zero schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 02:15:
Ik krijg DSOrganize niet aan de praat op de M3 Simply. Op m'n M3 Lite werkt het wel prima. Hij blijft hangen op de initializing FAT, Trying Supercard.
Ik heb het .nds bestand gepatched met DLDI,

Weet iemand zo iets om het aan de praat te krijgen?

BEUP krijg ik trouwens ook niet aan de praat. Op de M3 Simply blijft ie hangen bij het opstartscherm en op de M3 Lite kan hij geen verbinding maken (terwijl op de DSLite van een vriend van me zijn kaartje wel werkt).
Je hebt het toch gepatch met het juist dldi bestand (van de R4). Zowel beup als DSOrganisze startten onmiddelijk op.
Die melding trying supercard, wat wil die zeggen?? Supercard is toch ook een backup oplossing??
Beup moet je de no fat versie gebruiken (niet patchen, die ondersteund NOG geen dldi).

@Icekiller2k6: Uitwisselen?? Het enigste wat ik wil uitwisselen is mijn schoonmoeder >:) .

[ Voor 5% gewijzigd door Engineer Stewie op 13-03-2007 05:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
BEUP heb ik uiteindelijk aan de praat gekregen via de Beup_Live_0.3_Final.rar van http://www.dcemu.co.uk/vbulletin/showthread.php?t=45927 (inderdaad no fat). Heb het nog niet getest met de M3 Simply, maar ben al blij dat ie het op de Lite doet ;)

Ik was nog niet op de hoogte dat DSOrganize voor de M3 Simply weer een andere DLDI patch nodig heeft, volgens mij ben ik die nog niet tegengekomen. Heeft iemand een linkje voor me? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
DLDI patch voor M3 / R4:

http://chishm.drunkencoders.com/DLDI/downloads/r4tf.dldi.

Hiermee werkt DSOrganize op de M3 Simply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Kan ik dan niet van 1 bestand DSOrganize zowel op de M3 Lite als de M3 Simply opstarten?
(dat idee heb ik nu dan, als het verschillende patches zijn...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
Shadow_Zero schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 11:25:
Kan ik dan niet van 1 bestand DSOrganize zowel op de M3 Lite als de M3 Simply opstarten?
(dat idee heb ik nu dan, als het verschillende patches zijn...)
Nee je hebt inderdaad 2 verschillende apparaten, dus 2 verschillende patches, dus 2 verschillende binaries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
Er is een nieuwe DSLinux, welke DLDI ondersteunt,
te vinden op de homepage van DSLinux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
vanThijs schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:48:
/spuit 11 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HtheB
Waarom downloaden mensen de software niet via de site van de eigenaar? :)

http://HtheB.area-ds.com :)

(Op de nieuwe DS Lite versies kan je helaas nog geen Beup op gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
:?
Ik heb echt totaal geen idee wat je hiermee bedoelt, maar toch bedankt :+
Cartman! schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 19:08:
[...]

dat dit nieuws al even bekend was, ook in dit topic ;)
Excuseer in dat geval, heb er blijkbaar over gelezen en het was vandaag pas gepost op dsscene.

[ Voor 39% gewijzigd door vanThijs op 13-03-2007 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
vanThijs schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 18:29:
[...]

:?
Ik heb echt totaal geen idee wat je hiermee bedoelt, maar toch bedankt :+
dat dit nieuws al even bekend was, ook in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-10 15:30

Ken.

\m/.([oO]).\m/

En aanvullend dan maar voor de duidelijkheid: http://nl.wikipedia.org/wiki/Spuit_11 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
Bedankt, weer wat bijgeleerd. ;)
Om terug ontopic te gaan: bestaat er een homebrew filebrowser, welke bestanden kan verwijderen? En liefst niet degene die in DSorganise zit (die is niet helemaal stabiel op mijn ez5/microsd combinatie).

Nog even een tip voor ez5 gebruikers: je kan mappen verbergen in het EZ menu, door deze onder windows te hiden. (vb: de shell map, het mapje van dsftp,...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 11:50:

is er al iets meer bekend over die M3 real dan?

ik kan er niks over vinden iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Laatst online: 13-12-2024
Mijn expansion voor de ezflash ligt op het postkantoor!

straks even ophalen en dan zal ik mijn bevindingen wel melden!

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

HtheB schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 17:53:
(Op de nieuwe DS Lite versies kan je helaas nog geen Beup op gebruiken)
Huh ?? Hoe nieuw moet je DSLite dan zijn om Beup niet te kunnen runnen ?
De mijne is van november en Beup doet 't ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.natrium42.com/images/thumb-robods-complete.jpg

DS als auto!
Erg stoer, de DS draait een kleine webserver. Op de webpagina van de DS zelf kun je de auto besturen.

Afbeeldingslocatie: http://www.natrium42.com/images/thumb-dserial2-case-transparent.jpg

De rest van de dingen die hij maakt zijn ook fantastisch. DS-GPS, Midi-poort en meer, allemaal via zijn DS-serial kaartje.

Meer op het blog van Natrium42!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig dat wifi karretje, knap hoor zo'n serial kaartje! nu nog 'tom-tom' software voor je ds en het is een routeplanner!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 10:34:
Grappig dat wifi karretje, knap hoor zo'n serial kaartje! nu nog 'tom-tom' software voor je ds en het is een routeplanner!
Een routeplanner waar je 10 km/ uur kunt rijden, anders zal het te snel gaan vrees ik.
Ik heb een pda met een ARM CPU van 300 MHz, en daar gaat het nog net op (tomtom 5.21).
Daar draait natuurlijk wel windowsmeuk op :P .

Maar toch best knap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
vanThijs schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:48:
Wat kunnen we nu allemaal verwachten dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
Djerique schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 14:12:
[...]
Wat kunnen we nu allemaal verwachten dan? :)
Dat dslinux eenvoudig te installeren zal zijn, en niet meer speciaal gecompiled moet worden voor elke flashcart appart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
vanThijs schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 15:02:
[...]

Dat dslinux eenvoudig te installeren zal zijn, en niet meer speciaal gecompiled moet worden voor elke flashcart appart.
Dat laatste staat synoniem voor DLDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4of9 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:01:
Mijn expansion voor de ezflash ligt op het postkantoor!

straks even ophalen en dan zal ik mijn bevindingen wel melden!
Ik ben erg benieuwd wat je er allemaal mee kan doen. Wil hem zelf namelijk ook aanschaffen om de browser te gebruik en enkele GBA spellen. Heb nu alleen de Ez-Flash V en die bevalt me erg goed. Hoop een kleine review van je te verwachten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
Djerique schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 15:30:
[...]
Dat laatste staat synoniem voor DLDI
Ik denk dat het toch een mooie ontwikkeling is en dat het drempel verlagend werkt om dslinux eens te testen. Daarom is het toch het vermelden waard :)
Zeker in een ds-komkommertijd als deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Zo, m'n zusje heeft vanmiddag haar R4 ontvangen :P helemaal in haar sas met dat ding :P
Denk dat ik dat ding van haar binnenkort ook maar eens kaap en eens kijk of ik er wat leuks mee kan doen icm homebrew software :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
Oke hij is binnen de EZFlash 3 in 1 expansion.

Uiterlijk van de kaart

Het kaartje ziet er een beetje goedkoop uit.
Mat plastic, voelt wat cheap aan. Ik zelf heb een witte DS lite dus dat zwart is niet zo heel mooi.
Het kaartje weegt bijna net zoveel als het afdekplaatje dat in je DS zit.

Hij zit heel stevig in de DS, op het moment van schrijven probeerde ik hem er weer uit te halen en dat ging niet gemakkelijk. Hij zit dus erg stevig. Ik hoefde verder geen rare toeren uit te halen om hem eruit te krijgen maar moest wel wat kracht zetten.

Werking

Eerst werkte niets op het kaartje (DSBrowser, Rumble), ook de settings voor de rumblepack (L+R in het menu) niet. Na een nieuwe kernel 3.16 er op gezet te hebben werkte echter alles naar behoren. Dit was me niet meteen duidelijk dus bij deze. Eerst updaten naar de laatste kernel (ik wilde dit eigenlijk niet vanwege vermeende bugs in de laatste paar releases, maar nu kon ik dus niet anders)

De DS browser werkt prima, zowel clean als hybrid.

rumble pack werkt ook prima, hoewel het niet het rumble gevoel is wat je gewend bent van de Xbox of PSX, eerder een korte stevige trilling. Maar dit is ook niet verwonderlijk aangezien het kaartje bijna niets weegt (rumble getest met actionloop). Om rumble te enabelen moet je even of je savelist handmatig aanpassen of even de laatste versie downloaden van ezflash.cn of ezflash.sosuke.com

GBA spelletjes heb ik niet echt getest omdat ik geen GBA spellen heb. Maar, Ezflash was zo vriendelijk om een spelletje (in het chinees) op het kaartje te zetten. (:? :) ) En dat werkte prima. Je kunt dit meteen vanuit het originele DS menu starten er is namelijk een extra icoon bij gekomen (Start GBA game)

Conclusie

Dit kaartje is zeker een aanrader.
Voor de prijs hoef je het niet te laten (ik was 22 euro inclusief verzending kwijt) en als je nog geen Ezflash V hebt, zou ik zeker voor de bundel gaan. Dit scheelt maar een paar euro en je hebt dan alles wat je nodig hebt.

- Goede homebrew support (DLDI)
- Goede Clean rom support voor NDS
- Hybrid Support voor NDS
- Rumble pack
- Ram expansion voor de DS browser
- GBA support.

Ik verwacht ook wel dat de RAM pack voor bijvoorbeeld DS linux gebruikt kan gaan worden of andere homebrew.

Voor meer info over het gebruik raad ik je aan naar ezflash.sosuke.com te gaan, daar staat alles dat je nodig hebt voor de EzFlash V en de 3 in 1 pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Eergisteren is m'n broertje's Japanse Kinston MicroSD tijdens een kopieeractie in de Verkenner plotseling overleden. Kan dit komen door een of andere kapotte reader? Of is het onmogelijk dat een MicroSD reader een kaart onherstelbaar beschadigd? Windows en Linux willen 'm namelijk niet meer mounten. M'n R4 en m'n pa's digitale camera willen 'm ook niet meer zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4of9 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 19:14:
Oke hij is binnen de EZFlash 3 in 1 expansion.
cool, ik ga hem snel bestellen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelbo schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 21:15:
Eergisteren is m'n broertje's Japanse Kinston MicroSD tijdens een kopieeractie in de Verkenner plotseling overleden. Kan dit komen door een of andere kapotte reader? Of is het onmogelijk dat een MicroSD reader een kaart onherstelbaar beschadigd? Windows en Linux willen 'm namelijk niet meer mounten. M'n R4 en m'n pa's digitale camera willen 'm ook niet meer zien..
Misschien domme vraag, maar opnieuw formatteren al geprobeerd? Of via een microsd adapter proberen te lezen of via een andere pc ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 21:20:
[...]

Misschien domme vraag, maar opnieuw formatteren al geprobeerd? Of via een microsd adapter proberen te lezen of via een andere pc ?
Formatteren gaat niet, hij wordt niet eens gemount; dus Verkenner loopt vast. Getest met meerdere kaartlezers, met en zonder MicroSD adapter, meerdere PC's, Windows XP en Knoppix. Dus er is niet veel meer dat ik zelf kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
jelbo schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 21:15:
Zou kunnen bij een statische ontlading. Werkte een herformat niet?

(dingen hebben vaak levenslange garantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

vanThijs schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 17:16:
Ik denk dat het toch een mooie ontwikkeling is en dat het drempel verlagend werkt om dslinux eens te testen.
Als het om deze versie gaat :
http://www.dslinux.org/index.php?showtopic=2018&st=0
kan ik 'm aanbevelen ...
Op de M3 Simply is het behelpen ivm beperkt geheugen, maar 'retawq' (text only browser) werkt OK.
Nu maar hopen dat ze bijv. de geheugenuitbreiding van DS Browser (Opera) kunnen aanspreken en dat 'Links' met graphics verder ontwikkeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eens naar het programma WIFIME gekeken, van Tim Schuerewegen.

Na het vluchting lezen van deze draad op GBATemp heb ik nog en vraag:

Zou deze software te gebruiken zijn om een Bart-Smit achtige DS kiosk op te zetten die homebrew distribueert, zonder dat de gebruikers hun DS op enige manier hoeven aan te passen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
Goner schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 22:26:
[...]

Als het om deze versie gaat :
http://www.dslinux.org/index.php?showtopic=2018&st=0
kan ik 'm aanbevelen ...
Op de M3 Simply is het behelpen ivm beperkt geheugen, maar 'retawq' (text only browser) werkt OK.
Nu maar hopen dat ze bijv. de geheugenuitbreiding van DS Browser (Opera) kunnen aanspreken en dat 'Links' met graphics verder ontwikkeld wordt.
Ik heb eergisteren Opera DS gekocht en de stoute schoenen aangetrokken om te kijken of ik iets kon doen met die RAM extensie in DSLinux, maar dat gaat me denk ik toch iets boven de pet :). ARM assembly...brrr. Nouja het compileerde wel maar het voegde verder geen RAM toe ofzo :P.

Opera DS valt me overigens zeker niet tegen, zeker na al die negatieve kritiek vind het allemaal best meevallen. Niet zo vlot als links of retawq, maar wel ff een stukje mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik wilde eerst ook n EZ Flash V expansion maar vanwege dat ie alleen compatible is met de EZ Flash V en niet met mn R4. Afgelopen weekend even Opera DS getest icm. G6 Lite en dat werkte uitstekend. Dus wat dat betreft heb ik hem ook niet meer nodig. Rumble voegt imo aan handheldgaming weinig toe behalve kortere accuduur. Ieder zn ding natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RisingSun
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:56
IK heb een DS gekocht, en wil er backups op kunnen draaien, DS en het liefts ook GBA backups.

Nou kwam ik deze tegen http://www.gamestar.nl/pr...th=33_104&products_id=841

Werkt deze met mijn nieuwe ds-lite? en/of is er een betere die jullie mij kunnen aanraden?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
RisingSun schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 12:14:
IK heb een DS gekocht, en wil er backups op kunnen draaien, DS en het liefts ook GBA backups.

Nou kwam ik deze tegen http://www.gamestar.nl/pr...th=33_104&products_id=841

Werkt deze met mijn nieuwe ds-lite? en/of is er een betere die jullie mij kunnen aanraden?

mvg
DS wel, GBA niet. Voor GBA heb je (voorlopig nog) een kaartje nodig in Slot-2. Dan zou je uitkomen bij iets als een Supercard Lite met Passcard (of iets anders met ingebouwde passkey, zoals een R4) in Slot-1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RisingSun
Dus met deze zou ik beiden (ds en gba) kunnen spelen?

http://www.importshop.nl/...cPath=2_10&products_id=30

Dan koop ik alleen nog een Sd kaartje en ik ben klaar? werkt het trouwens me tmijn nieuwe ds-lite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
RisingSun schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 12:27:
Dus met deze zou ik beiden (ds en gba) kunnen spelen?

http://www.importshop.nl/...cPath=2_10&products_id=30

Dan koop ik alleen nog een Sd kaartje en ik ben klaar? werkt het trouwens me tmijn nieuwe ds-lite?
Ja, dan ben je klaar. Mind you, dat als GBA niet zo belangrijk voor je is, je met een R4 veel goedkoper uit bent. Ik denk niet dat het een probleem gaat vormen met nieuwe DS Lites, ik hoor daar nooit wat over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RisingSun
Genoil schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 12:38:
[...]

Ja, dan ben je klaar. Mind you, dat als GBA niet zo belangrijk voor je is, je met een R4 veel goedkoper uit bent. Ik denk niet dat het een probleem gaat vormen met nieuwe DS Lites, ik hoor daar nooit wat over.
Toch lijkt het me wel leuk om ook GBA te kunnen spelen, nu twijfel ik :9~
Er is dus geen mogelijkheid om met de R4 gba te spelen? ook niet icm met iets anders bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RisingSun
RisingSun schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 12:44:
[...]

Toch lijkt het me wel leuk om ook GBA te kunnen spelen, nu twijfel ik :9~
Er is dus geen mogelijkheid om met de R4 gba te spelen? ook niet icm met iets anders bijvoorbeeld?
Nog even ter aanvulling: met een R4 en bijv een superkey zou ik ook GBA kunnen draaien?
En is er iemand die mij zeker kan zeggen dat een R4 icm met een splinternieuwe ds-lite (V5 volgens het firmware check ding) goed draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
RisingSun schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 12:46:
[...]

Nog even ter aanvulling: met een R4 en bijv een superkey zou ik ook GBA kunnen draaien?
En is er iemand die mij zeker kan zeggen dat een R4 icm met een splinternieuwe ds-lite (V5 volgens het firmware check ding) goed draait?
Nee, want R4 en superkey gaan in hetzelfde Slot (1). Bovendien heeft R4 een ingebouwde passkey dus dit slaat een beetje als een tang op een varken (nofi, ik snap dat wereld van DS/GBA backups in eerste instantie vaag en ingewikkeld is).

Wat je ook zou kunnen doen is een R4 in Slot-1 en een SC/M3/G6/GBAMP etc in Slot-2. Er zijn slchts geruchten dat M3 werkt aan een Slot-1 device waarop je .gba kunt opslaan en deze via een nieuw ding in Slot-2 (M3 Real??) kunt booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RisingSun
Genoil schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 12:52:
[...]

Nee, want R4 en superkey gaan in hetzelfde Slot (1). Bovendien heeft R4 een ingebouwde passkey dus dit slaat een beetje als een tang op een varken (nofi, ik snap dat wereld van DS/GBA backups in eerste instantie vaag en ingewikkeld is).

Wat je ook zou kunnen doen is een R4 in Slot-1 en een SC/M3/G6/GBAMP etc in Slot-2. Er zijn slchts geruchten dat M3 werkt aan een Slot-1 device waarop je .gba kunt opslaan en deze via een nieuw ding in Slot-2 (M3 Real??) kunt booten.
Oke, bedankt voor je info, het lijkt mij dat ik dan beter voor de R4 kan gaan? Later zal er vast nog wel iets uitkomen om het mogelijk te maken icm GBA. En ik bedenk me ook, ik kocht een DS voor DS spellen, niet voor gba;)

Moonshell werkt toch ook met een R4? is het dan niet mogelijk om icm Moonshell iod wat uit te vogelen?
Pagina: 1 ... 4 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.