GBA & DS (Lite) Backup Tools - Deel 5

Pagina: 1 ... 3 ... 21 Laatste
Acties:
  • 157.857 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 14:02
Ik heb een M3 simply en een japanse 1GB Kingston kaart.
De compabiliteit is tot nu toe perfect. Heb ook Beup en DSOrganize erop staan en deze werken ook. (Beup start op, maar heb nog niet geprobeerd te connecten, daar ze mijn internet pas op 9 Maart komen aansluiten.)

Als internet thuis terug is aangesloten, ga ik mij wat meer met homebrew bezig houden, als ik mijn vriendin ervan af kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Even een vraagje voor de zekerheid: aan "alleen" een M3 Simply heb ik toch genoeg als ik "backups" wil spelen? Ik heb toch geen Passkey nodig?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Arfman schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:41:
Even een vraagje voor de zekerheid: aan "alleen" een M3 Simply heb ik toch genoeg als ik "backups" wil spelen? Ik heb toch geen Passkey nodig?
Dat is correct, enkel een M3 Simply en natuurlijk een micro SD kaart. Maar geen No-pass ofzo.
Werkt simpel en goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:01
Van het weekend een mailtje gestuurd naar Aces direct. Helaas kon de verkoper mij niet vertellen wat voor type kingston micro-sd geheugen zij verkopen (Taiwanese of Japanse):
Beste ,

Bedankt voor u email.

Dit is voor mij niet te achterhalen omdat wij hier alleen onze kantoren hebben. Onze magazijnen zitten verspreid door Nederland. Maar het maakt natuurlijk niet uit waar ze vandaan komen, want als er hetzelfde productnummer van Kingston op staat is het gewoon hetzelfde product, dat aan dezelfde kwaliteitsnormen voldoet.

Ik vertrouw erop u hiermee van passende informatie te hebben voorzien.

Mocht u nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Verkoper
verkoper@acesdirect.nl
Tel direct: 013-nogwat
-------------------------------------------
ACES Direct
www.acesdirect.nl
Tel: 013-nogwat
Fax: 013-nogwat
-------------------------------------------

De vermelde prijzen zijn excl. BTW. De verzend- en orderkosten bedragen € 10,- excl. BTW per order. Voor orders onder € 150,- excl. BTW wordt € 5,- excl BTW extra in rekening gebracht. Verzend- en orderkosten worden bij de eerste aanlevering in rekening gebracht. Naleveringen worden franco verzonden.

ACES Direct is een van de weinige IT leveranciers met een ISO 9001:2000 certificering. Dit geeft u de zekerheid zaken te doen met een erkend en absoluut betrouwbaar bedrijf.

ACES Direct is genomineerd voor de Nationale Thuiswinkel Awards 2007. U bent dé ICT expert, laat uw stem gelden! Surf naar www.thuiswinkelawards.nl, categorie ‘Computers hard- en software’ en kies voor ACES Direct. U maakt zelfs kans op fantastische prijzen!

--------------------------------------------------------------------------------

Van: mijnadres.nl [mailto:mijnadres.nl]
Gepost om: vrijdag 23 februari 2007 20:53
Gepost naar: Info email
Discussie: Vraag vóór bestelling
Onderwerp: Vraag vóór bestelling

Beste heer / mevrouw,

Artikelnummer : 171830
Kingston-nummer : SDC/1GB

Betreft dit Kingston micro sd geheugen van Japanse makelij?

Dit ivm de specificatieverschillen die op het internet de ronde doen.

Groeten,
Ik heb tot nu toe goede ervaringen met Acesdirect, maar het feit dat de verkoper zegt dit niet te kunnen achterhalen, doet mij het ergste vermoeden. Vooral omdat je volgens hun voorwaarden de micro-sd kaarten niet kunt retourneren.

Heeft iemand ervaring met de koop van genoemd kaartje bij Acesdirect? M.a.w: krijg je een Japans of een Taiwanees kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:57
Ik krijg deze week ook een ds lite.
Nu leek het me erg interessant om bijv een snes emulator te kunnen gebruiken als extra.

Na dit topic doorgelezen te hebben denk ik dat het volgende dan voldoende is:
R4 DS card (of is M3 Simply beter?) - beiden te koop a 45 euro bij gamestar.nl
MicroSD card - Kingston 1gb te koop bij 4launch.nl a 11 euro
Emulator downloaden en er gewoon opzetten via verkenner in windows

Is dit alles? In de TS staat een hoop technische termen die een complexer proces doen verwachten...

[ Voor 9% gewijzigd door IntToStr op 27-02-2007 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

is er trouwens al meer bekend over de M3 Real?

kan er weinig over vinden namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
@Flozem,

Het staat de achterkant van de verpakking (assembly in Japan).
Ik heb mijn kaartje in de plaatselijke computerwinkel gehaald voor 15 euro (1 GB).
In princiepe heeft hij gelijk dat ze aan dezelfde specificaties moeten voldoen, maar ik werk ook bij een multi-national, en er zijn grote kwaliteitsverschillen tss bv.: België en mexico.
Ik zou echt proberen zeker te zijn dat je een japans kaartje krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:15
jelbo schreef op zondag 25 februari 2007 @ 13:51:

DealExtreme heeft een goedkope aanbieding voor een R4 DS; voor 27 euro komt ie deze kant uit.
Damn, dat is goedkoop inderdaad.... Iemand al ervaring met dit bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Dat scheelt inderdaad wel heel veel. Bijna te goed om te waar te zijn denk ik dan...

Zijn er verschillen in Europese/Amerikaanse versies of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:16:
Hoi,

Inderdaad, ik kan er ook niks over vinden. :(
Hoe snel ontwikkelen ze nieuwe backup kaartjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
IntToStr schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:00:
Ik krijg deze week ook een ds lite.
Nu leek het me erg interessant om bijv een snes emulator te kunnen gebruiken als extra.

Na dit topic doorgelezen te hebben denk ik dat het volgende dan voldoende is:
R4 DS card (of is M3 Simply beter?) - beiden te koop a 45 euro bij gamestar.nl
MicroSD card - Kingston 1gb te koop bij 4launch.nl a 11 euro
Emulator downloaden en er gewoon opzetten via verkenner in windows

Is dit alles? In de TS staat een hoop technische termen die een complexer proces doen verwachten...
Ja, dit is alles. Als je de boel puur koopt voor een SNES emulator zou ik wel even goed nadenken hoor. Van huidige SNES emulatie moet je niet teveel verwachten. Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar wel gelezen over wat huidige SNES emu's voor de DS kunnen, en dat is niet al te veel.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:16:
Hoi,

Nope. Het nieuws wat GBAtemp een paar weken terug ontving is het laatste wat bekend is in de Engelstalige community.
IntToStr schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:50:
Dat scheelt inderdaad wel heel veel. Bijna te goed om te waar te zijn denk ik dan...

Zijn er verschillen in Europese/Amerikaanse versies of iets dergelijks?
Er is een Chinese en Engelse versie. De Chinese is iets goedkoper, maar de nieuwe revisies zijn niet meer om te solderen naar Engelse. Ik heb de 24e nog maar eens een R4 besteld op DealExtreme (voor m'n broertje, hebben we thuis 1 M3 Simply en 2 R4's :+). De status is nu 'Order waits to get packaged.' en daarna duurt het nog iets van 2 weken volgens de site.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelbo schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 13:40:
[...]

Ja, dit is alles. Als je de boel puur koopt voor een SNES emulator zou ik wel even goed nadenken hoor. Van huidige SNES emulatie moet je niet teveel verwachten. Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar wel gelezen over wat huidige SNES emu's voor de DS kunnen, en dat is niet al te veel.
De huidige snes emu's voor de ds werken aardig, maar niet perfect. en ook werken niet alle spellen.

De meeste problemen zijn dat de spellen er niet altijd uit zien zoals hoort of ze draaien te snel/langzaam, of ze draaien helemaal niet of lopen vast op een bepaald moment in het spel.

Voor de gba zijn wel goede werkende snes emulators. Voor de DS zijn deze in volle ontwikkeling. De laatst update was vorige weed, SnesDS 0.4 beta.

Als je een slot-2 kaart koopt kun je de gba versie gebruiken van de emulator en werkt nu al alles goed. Tenminste zo ver ik weet werkt de GBA versie wel goed, ikl heb hem een paar jaar geleden gehad op mijn GBA met een eZflash 2 powerstar 256mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 13:57:
...

Voor de gba zijn wel goede werkende snes emulators. Voor de DS zijn deze in volle ontwikkeling. De laatst update was vorige weed, SnesDS 0.4 beta.
SNEmulDS ;) Hier vond ik trouwens net een compatibiliteitsoverzichtje en een filmpje van hoe Super Mario Allstars draait op de laatste beta en een M3 Simply. Er is nog veel meer te vinden in het Engelstalige forum op PocketHeaven.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
jelbo schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 13:40:
[...]

Ok, dan ga ik eerst nog even uitzoeken wat ik er verder eventueel mee kan. Het moet natuurlijk wel interessant blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Op het DS gedeelte van DCEmu forum kan je ook erg veel vinden en het is elke dag up2date.Er staat toevallig wat in over de nieuwste update van die SNES emulator :Y)

Ik heb een tijdje terug de volgende links naar Jelbo gestuurd om in de TS te zetten, maar hij moest er helaas nog over nadenken:

NDS Forums:
GBATemp.net forum | GBAdev.org | DS-Scene.net | DualScene.net
| DS emulation(altijd up2date) | DS community

Deze forumlinks met het preciesgeselecteerde DS gedeelte zijn wel degelijk handig om in de TS te zetten. Ik hoop dat jullie Jelbo kunnen overtuigen om dit alsnog in de TS te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Ik heb ze op de laatste na toegevoegd aan de TS. De laatste gaat over de DS en spellen in het algemeen, terwijl de rest wel relevant is voor dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Je vergeet het Homebrew NDS forum van GBATemp:
http://gbatemp.net/index.php?showforum=116

Voor het laatste nieuws over de homebrew releases op de nds ;).

[ Voor 10% gewijzigd door Jerry op 27-02-2007 18:36 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Er is nog geen site voor maar t forum heb ik al opgezet : www.nentindo.nl/community.
Omdat er hier over bepaalde dingen niet gediscussierd mag worden en voor sommigen de engelse taal niet altijd even goed uitkomt zegmaar. Een frontpage met homebrew nieuws is in de maak overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 18:55:
Er is nog geen site voor maar t forum heb ik al opgezet : www.nentindo.nl/community.
Omdat er hier over bepaalde dingen niet gediscussierd mag worden en voor sommigen de engelse taal niet altijd even goed uitkomt zegmaar. Een frontpage met homebrew nieuws is in de maak overigens.
Ik denk dat hier ook niet gelinkt mag worden naar plekken waar over dit soort dingen wel gepraat mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:36:
[...]

Ik denk dat hier ook niet gelinkt mag worden naar plekken waar over dit soort dingen wel gepraat mag worden.
Waarom mag er dan wel naar GBATemp gelinkt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:51
is er hier iemand die DSFTP aan het werken heeft gekregen op een m3 simply? (dldi patch is toegebracht)

Mario karts werkt, ds organizer werkt ook (irc dus)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Ik heb mijn japanse Klingston microSD van 1gb binnen. Als het goed is krijg ik mijn r4ds morgen binnen. Dus donderdag zal ik mijn DS lite kopen. Zijn er in de winkels (mediamarkt) van die berscherm folie te koop? Of moet je dit bestellen via internet? Ik heb gekeken op ebay maar daar worden ze allemaal verzonden via Hong Kong. Als ze niet in de winkels te koop zijn, welke nederlandse site raden jullie mij aan? En wat is de beste folie? Ik heb gehoord dat dit ook wel verschild.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
folie? screenprotectors bedoel je? Neem die van Hori, zijn bij Mediamarkt te koop voor 9euro ofzo, heb ze zelf ook. Schijnen de beste te zijn zegt men ;) Hori heeft wel als enige geloof ik de Seal of Quality van Nintendo ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Laatst online: 06-08 18:20
Cartman! schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 21:22:
folie? screenprotectors bedoel je? Neem die van Hori, zijn bij Mediamarkt te koop voor 9euro ofzo, heb ze zelf ook. Schijnen de beste te zijn zegt men ;) Hori heeft wel als enige geloof ik de Seal of Quality van Nintendo ook.
Ik bedoel inderdaad screenprotectors :) Mooi om te weten dat ze gewoon bij mediamarkt te koop zijn. Ik ben tevens erg nieuwschierig naar de D4DS. Voor de GBA had ik altijd ook een kaart, maar die werkte nooit echt lekker. Was veel te lastig om te gebruiken, en ook een stuk duurder als je het vergelijkt met de DS kaarten.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*spam*

[ Voor 98% gewijzigd door TheZeroorez op 29-04-2008 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 10:46

Goner

What can I do you for ?

Icekiller2k6 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:51:
is er hier iemand die DSFTP aan het werken heeft gekregen op een m3 simply? (dldi patch is toegebracht)
Ja, werkt redelijk. Niet overdreven snel, maar voor een nieuwe skin e.d. wel handig ...
Ik gebruik als client Filezilla, maar er gaat wel eens iets mis bij overzetten van veel files in 1 keer. Moet nog eens kijken wat er precies aan de hand is ...

Heb je een \data\logs\ftp.log en \data\settings\ftp.conf in je root ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 09:38:
[...]

Ik raad je http://www.NDSS.NL, Dé Nederlandse NDS Scene community met Nederlandse reviews en guides :) (Misschien ook iets voor de TS?)
Ik wil www.nentindo.nl niet gaan beperken tot NDS, ook Wii modchip/homebrew nieuws en evt. nog gamecube en oudere systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Ik zit ook al een tijdje te stuntelen met DSFTP. Ik gebruik 2.4 met de r4tf.dldi patch, en dat werkt allemaal. Alleen de snelheid.. ik kom met uploaden haast niet boven 1KiB/s, zelfs als ik m'n DS naast het draadloze modem houd. Ik snap niet hoe dit kan?

/edit1: hij begint te uploaden met 31kiB/s, en dan zak ie gelijk naar 1KiB/s en minder. Uploaden gaat redelijk, max 60KiB/s, met dalen van 7KiB/s.

/edit2: Paasive Mode inschakelen :z

[ Voor 26% gewijzigd door jelbo op 28-02-2007 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*spam*

[ Voor 95% gewijzigd door TheZeroorez op 29-04-2008 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ja, hehe, omdat de site in principe nog niet eens live is natuurlijk. Er is nog geen frontpage of wat, deze komt in de loop van deze of volgende week denk ik. Overigens is een site opzetten als ndss een koekje, standaard board erop, klaar. Ik wil er nog wat mooiers van maken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Goner schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 10:37:
[...]

Ik gebruik als client Filezilla, maar er gaat wel eens iets mis bij overzetten van veel files in 1 keer. Moet nog eens kijken wat er precies aan de hand is ...
Is het waar dat je een speciaal soort router nodig hebt, of is elke router goed.
Ik heb een D-link, weet niet juist welk type (108Mbps).
Gaat dat hier ook mee, al gaat het niet fantastisch snel, dan moet die Microsd kaart er toch niet uit, vrees een beetje voor de bouwkwaliteit van het micro-sd slotje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Engineer Stewie schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 13:47:
[...]

Is het waar dat je een speciaal soort router nodig hebt, of is elke router goed.
Ik heb een D-link, weet niet juist welk type (108Mbps).
Gaat dat hier ook mee, al gaat het niet fantastisch snel, dan moet die Microsd kaart er toch niet uit, vrees een beetje voor de bouwkwaliteit van het micro-sd slotje.
naja speciaal soort router is beetje overdreven ze bedoelen gewoon dat je shared wep of open wep moet doen (weet nu ff niet vanbuiten welke van de twee dacht da tik shared heb)

owja m'n conf is gewoon goed en gebruik flashfxp

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik kom er niet meer uit, en wie wil me helpen.
Ik heb de G6 u met pascard en de nieuwste software op de pc en ds gezet. G6 U disk manager 4D en de ds software 4 c.
Ik krijg een foutmelding op de pc als ik de manager open en krijgt de melding dat het bestand beschadigd is. Spelletjes kan ik niet verwijderen van de kaart, hij laat de naam staan met 0 mb erachter. Als ik hetzelfde spel ga uploaden geeft hij aan kaart vol.

Please help. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Je geheugen is corrupt geraakt, formatteren dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
cursus door mij geschreven
Hoe patch ik een programma met dldi

http://www.cyberhackinc.n...utorial_dildi_patcher.htm

[ Voor 7% gewijzigd door Icekiller2k6 op 28-02-2007 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 18:55:
Je geheugen is corrupt geraakt, formatteren dus...
Oké, maar hoe formateer ik de kaart, en blijven de mappen er dan op, zoals GBA, NDS Shell etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 20:19:
[...]

Oké, maar hoe formateer ik de kaart, en blijven de mappen er dan op, zoals GBA, NDS Shell etc.
nope dan ben je alles kwijt en moe tje dat er allemaal terug opzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*spam*

[ Voor 98% gewijzigd door TheZeroorez op 29-04-2008 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Nu hebben we wel genoeg schaamteloze reclame gezien voor ndss en nentindo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,mede tweakers.

Ik zit met een probleemken met mijnen dslite en R4, het zit namelijk zo dat ik nogal ne fan van comics ben en ik was blij toen ik een paar dagen geleden http://gnese.free.fr/NDS/ComicBookDS/ dit ontdekte voor velen mss al lang geweten natuurlijk maar ik krijg dat ding nie aan de praat. Het zit namelijk zo dat ik dus in da proggie krijg van " fat access not supported ".

Dus lees ik verder en kom ik bij het volgende "If the program doesn't launch or reports that fat is not supported then you may have to patch it. Go there : http://chishm.drunkencoders.com/DLDI/ to find how to do it". Dus daar download ik dus dien patch nl voor r4 namelijk"r4tf.dldi" en die patcher voor windows namelijk "Win32 Download 2007-02-05 1.23 Chishm". Vervolgens plaats ik alle drie die spullekens in een mapje dus patch, patchproggie en ComicBookDS.nds en open ik ne command promt naar da betreffende mapken.

Daarna typ ik "dlditool <name_of_patch> <rom_file>

Where <name_of_patch> is the name of the patch file (e.g. "mpcf.dldi") and <rom_file> is the name of the ROM (eg "libfat_tests.nds").

Als resultaat hierop krijg ik dan"
< niet verwacht op dit moment."

Mijn vraag weet iemand wat ik fout doe?, zijn het de files van die comics zelf da ik moet patchen ?

Alvast merci he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Kort samengevat: (beetje onduidelijk verhaal)
Je wilt comics checken op je DS, hebt ComicBookDS geleecht en gepatcht met DLDI.
Vervolgens heb je de .cb*-files op je kaart gesleept ?

Je oplossing staat echt letterlijk in de readme die je ook moet hebben..
Launch "pictods.exe" to convert your comic books into .cbds files for your Nintendo DS.
Those cbds files can be read using the ComicBookDS program.
Veel plezier ermee ;)

Ik vind het verre van ideaal lezen. Komt denk ik omdat ik vooral comics lees met een onconventionele manier van kadering (geen standaard hokjes) en veel fullpages. Maar het is zeker vet dat het er überhaupt is :)

NB. het converten van cd* naar cbds duurt vrij lang.

EDIT: Of snap je het DLDI-patchen ook niet ?
Lees dan voortaan eerst even voor je post. Het antwoord staat 5 posts boven de jouwe. :D

[ Voor 9% gewijzigd door Ken. op 28-02-2007 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okey ja ik had idd eerst een moet kijken hierboven. Zat een beetje in de probs mee da pachten het ander was nogal duidelijk.
Merci he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
mocht iemand nog een bepaald programma of homebrew of .. niet aan het werken krijgen of niet 100% duidelijk vinden DM mij.. dan zal ik zien of ik het aan het werken krijg zoja dan zal ik een tutorial erover schrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Iemand nog een idee waar ik snel een M3 Simply kan krijgen? Ik heb Marktplaats al afgespeurd, en alle "standaard" webshops zoals Importshop en Gamestar, maar hij is nergens op voorraad :'(

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
whoei! heb de EZFlash Expansion besteld bij bamboogaming!

Ben benieuwd! (ding is echt goedkoop btw, inclusief verzending 20 euro.)

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He 4of9 post uw ervaringen eens als ge dien EZFlash Expansion hebt ontvangen en gebruikt want ben wel nieuwsgierig of da spulleken goe werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik vind t jammer dat ie niet werkt met een andere slot 1 kaart dan de EZ Flash 5, wilde best die browser eens testen icm. R4 DS.

Arfman, bestellen bij hopebuy duurt meestal 5 dagen maar, das vrij snel en erg goedkoop ook. Bamboogaming is nog goedkoper naar mijn ervaring maar verzenden duurt 10 dagen langer. Zit denk weinig op dan te wachten. En is de R4 ook uitverkocht of wil je perse een M3 Simply, en zo ja : waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 11:03:
Iemand nog een idee waar ik snel een M3 Simply kan krijgen? Ik heb Marktplaats al afgespeurd, en alle "standaard" webshops zoals Importshop en Gamestar, maar hij is nergens op voorraad :'(
als je heel snel bent kan je op samenkopen kijken en dan bij afrondingen, de actie is namelijk gister gesloten maar er valt misschien wel wat te regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Bedankt mensen :)
Lijkt erop dat ik via Marktplaats toch een R4DS kan scoren, waarmee de vraag van Cartman ook beantwoordt is: nee, het maakt me dus niet uit, maar beide waren uitverkocht.

Mocht dat niks worden, dan ga ik jullie tips af. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 11:58:
He 4of9 post uw ervaringen eens als ge dien EZFlash Expansion hebt ontvangen en gebruikt want ben wel nieuwsgierig of da spulleken goe werkt.
Ja ik zal mijn ervaringen zeker posten.
Duurt alleen wel een weekje of 2 voordat hij binnen is volgens de website.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Gisteren nog even aan het skinnen geweest voor m'n R4. Wel gaaf :) De Vista onderdelen zijn gemaakt door GCTonyHawk7.

Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/1484/svistaspacepreviewjq7.png
Download | Mirror | Mirror

Afbeeldingslocatie: http://img135.imageshack.us/img135/1361/svistav2previewpj2.png
Download | Mirror | Mirror

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Lookin' good :)
Hoe maak je eigenlijk screenshots ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:15
jelbo schreef op zondag 25 februari 2007 @ 13:51:
En als het kan het liefst een Japanse Kingston, die uit Taiwan zijn twee keer zo traag en dus veel minder geschikt. Ervavli.nl heeft op dit moment volgens mij de goedkoopste in de aanbieding.

DealExtreme heeft een goedkope aanbieding voor een R4 DS; voor 27 euro komt ie deze kant uit.
Nu nog goedkoper zelfs..... $29,59 en da's ongeveer 22 euro... Gaat nergens meer over hoe hard die prijzen dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
.KeN. schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 15:42:
Lookin' good :)
Hoe maak je eigenlijk screenshots ?
Die screenshots zijn eigenlijk gewoon die bitmaps in een overlay die GCTonyHawk7 levert in zijn Make Your Own pakketje. Ze kloppen precies met de echte skin :)
Schweino schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 15:49:
[...]

Nu nog goedkoper zelfs..... $29,59 en da's ongeveer 22 euro... Gaat nergens meer over hoe hard die prijzen dalen.
Lullig is dat.. mijn bestelling is weer terug naar stap 1, en de prijs is 5 dollar gedaald.. :X

/edit: na een mailtje het prijsverschil terug ontvangen, nette service! :*)

[ Voor 4% gewijzigd door jelbo op 01-03-2007 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Hey interessant topic :)

M'n zusje heeft pas een DS Lite gekocht, en ik vind het opzich wel een leuk ding, maar niet voor de games.
Vroeg me al af of er naast de officiele DS Browser ook andere nuttige dingen te doen waren met de DS. Met name een organiser/agenda interesseert me.
Jammer genoeg is dat allemaal homebrew spul, dus moet er een speciale cartridge aan te pas komen.
Wat is eigenlijk zou willen weten, is of er een methode is waarmee je gewoon een flashkaartje (microSD) in je DS kan stoppen (via een verloop kaartje) zonder daarbij een speciaal boot geval nodig te hebben of een andere tussenkomend apparaatje.
Dat is me namelijk nog niet echt duidelijk.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
McKaamos schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 16:06:

M'n zusje heeft pas een DS Lite gekocht, en ik vind het opzich wel een leuk ding, maar niet voor de games.
Vroeg me al af of er naast de officiele DS Browser ook andere nuttige dingen te doen waren met de DS. Met name een organiser/agenda interesseert me.
Jammer genoeg is dat allemaal homebrew spul, dus moet er een speciale cartridge aan te pas komen.
Wat is eigenlijk zou willen weten, is of er een methode is waarmee je gewoon een flashkaartje (microSD) in je DS kan stoppen (via een verloop kaartje) zonder daarbij een speciaal boot geval nodig te hebben of een andere tussenkomend apparaatje.
kort en krachtig neen.

als je dsorganizer wilt gebruiken moet je r4ds of m3 simply kopen (+-50 euro) + microsd kaartje van ... 20 euro.. en dan kun je alles...

ff andere mensen voorzijn. Je kunt zelf een SLot2 device maken waar een CF kaartje ingaat (zeer veel werk & je moet een orginele cartridge slopen + je hebt sowieso een passme nodig)

[ Voor 8% gewijzigd door Icekiller2k6 op 01-03-2007 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
R4DS staat hierboven voor 22 euro en een microSD kaartje (kingston) van 1Gb kan ik bij "de plaatselijke webshop" voor 11 euro ophalen.

Het wordt zo natuurlijk best interessant om er wat mee te gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
McKaamos schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 16:06:

Die 'verloopkaartjes' bestaan, en hebben naast dat kaartje en een MicroSD niets nodig om op te starten. Lees het SLOT-1 stukje in de TS nog eens en kijk eens rond welk SLOT-1 kaartje jij het beste vind. De R4 DS komt deze kant uit voor ongeveer 22 euro. Goedkoper krijg je ze niet, en het is een erg goede keuze.

/edit: te traag, maar je hebt nu wel een driedubbel advies wat in dezelfde richting zit ;)

[ Voor 4% gewijzigd door jelbo op 01-03-2007 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Icekiller2k6 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 15:02:
naja speciaal soort router is beetje overdreven ze bedoelen gewoon dat je shared wep of open wep moet doen (weet nu ff niet vanbuiten welke van de twee dacht da tik shared heb)
(WEP) Authentication moet op 'open' staan (dus niet WEP encryption, dat maakt niet uit). Hopelijk pakt iemand de wifi lib weer op, om dat op te lossen.
Gewoon proberen, ervaring leert dat de ene router blijkbaar lekkerder werkt met WFC dan de andere ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

jelbo schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 16:20:
[...]

Die 'verloopkaartjes' bestaan, en hebben naast dat kaartje en een MicroSD niets nodig om op te starten. Lees het SLOT-1 stukje in de TS nog eens en kijk eens rond welk SLOT-1 kaartje jij het beste vind. De R4 DS komt deze kant uit voor ongeveer 22 euro. Goedkoper krijg je ze niet, en het is een erg goede keuze.

/edit: te traag, maar je hebt nu wel een driedubbel advies wat in dezelfde richting zit ;)
Ahh ok, gaaf :) dat wou ik weten :)

M'n zusje wil voor haar DSLite ook graag een R4 of soortgelijk iets hebben met een SD kaartje erbij. Loopt ze al een tijdje over te praten, al voordat ze uberhaupt een DS had :P
Zij wil het graag voor het emuleren van GBA en dan losse ROM files op het SD kaartje proppen.

Met een beetje geluk besteld ze vandaag een aantal microSD kaartjes van Kingston (in de aanbieding bij Alternate.nl trouwens, 10 euro per stuk incl adapter naar normaal SD.)
Dan nog ff zorgen voor die R4, en dan heeft ze wat ze wou hebben :P

Zodra ik weer eens geld over heb, wil ik dan ook een DSLite kopen, incl de R4, puur om de DS als PDA te mis/ge-bruiken :P
Lekker goedkoop alternatief imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
McKaamos schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:01:
[...]

Zodra ik weer eens geld over heb, wil ik dan ook een DSLite kopen, incl de R4, puur om de DS als PDA te mis/ge-bruiken :P
Ik zeg niet dat DSorganise waardeloos is (teveel respect voor de programmeur).
Maar qua functonaliteit is totaal niet te vergelijken.

Een echte PDA werkt veel intuitiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Houd er wel rekening mee dat SLOT-1 kaartjes geen GBA ondersteunen. Voor de EZ-Flash V is er wel een SLOT-2 uitbreiding waar het wel mee kan, andere fabrikanten volgen dit voorbeeld waarschijnlijk na. M3 in ieder geval bijna zeker, met hun M3 en G6 Real. Ik hoop dat R4 ook een soortgelijke zet maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Engineer Stewie schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:22:
[...]

Ik zeg niet dat DSorganise waardeloos is (teveel respect voor de programmeur).
Maar qua functonaliteit is totaal niet te vergelijken.

Een echte PDA werkt veel intuitiever.
Daar twijfel ik ook niet aan, maar ik denk niet dat ik een echte PDA nodig heb voor wat ik wil, en dan is een DSLite met DSOrganise een stukkie goedkoper volgens mij.
Plus dat ik de DS met R4 ook voor allerlei andere dingen kan gebruiken, zoals mobiel MSN apparaat, MP3/DivX player, etc. Zelfs linux er op draaien mag geen probleem vormen.
jelbo schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:29:
Houd er wel rekening mee dat SLOT-1 kaartjes geen GBA ondersteunen. Voor de EZ-Flash V is er wel een SLOT-2 uitbreiding waar het wel mee kan, andere fabrikanten volgen dit voorbeeld waarschijnlijk na. M3 in ieder geval bijna zeker, met hun M3 en G6 Real. Ik hoop dat R4 ook een soortgelijke zet maakt.
Er zijn toch gewoon emulators voor allerlei platformen die je op een flashkaart kan proppen en dan in je DS om dan de .bin (of whatever filetype) daarmee te spelen?
Ik zag ook Sega emulators voorbij komen iig.

[ Voor 32% gewijzigd door McKaamos op 02-03-2007 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

McKaamos schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:01:
Mwah, puur als PDA lijkt me zonde ... en ook niet spectaculair goedkoper denk ik. Is toch 139 voor de DS, 45 voor de R4 en 10 voor de MicroSD.

Het zijn juist al die verschillende dingen die je kunt doen die het zo leuk maken ; games (homebrew of ROM), muziek, filmpjes, e-books, organizer, foto's.
En met wifi ook nog browser, Messenger, mail checken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Goner schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:30:
[...]

Mwah, puur als PDA lijkt me zonde ... en ook niet spectaculair goedkoper denk ik. Is toch 139 voor de DS, 45 voor de R4 en 10 voor de MicroSD.

Het zijn juist al die verschillende dingen die je kunt doen die het zo leuk maken ; games (homebrew of ROM), muziek, filmpjes, e-books, organizer, foto's.
En met wifi ook nog browser, Messenger, mail checken ...
klopt, zei ik net ook al ;) maar voornamelijk wil ik het ding als agenda/organiser gebruiken. Een papier agenda is sowieso zoooo last century :P
En een goeie PDA is altijd nog duurder als een DSLite met alle spullen erbij.
Zeker als je er een met WiFi wil, dan ben je al gauw 100 euro meer kwijt.

trouwens, mocht DSOrganise me niet aan staan, dan is er altijd de optie nog om Linux op de flashkaart te zetten en dan onder Linux met organising software te gaan spelen :)

[ Voor 10% gewijzigd door McKaamos op 02-03-2007 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Je was me net te snel af, zie tijd! ;-)
trouwens, mocht DSOrganise me niet aan staan, dan is er altijd de optie nog om Linux op de flashkaart te zetten en dan onder Linux met organising software te gaan spelen :)
Daar zou ik ook graag 's naar kijken, maar helaas is de DSLinux-versie voor de M3 Simply (en R4DS) nog niet dldi-geschikt. Font is ook ongelooflijk klein ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Ik heb een vraagje.

Ik heb een XG-Flash 256Mbit kaartje van mn GBA ooit gekocht.
Werkte altijd perfect, alleen het laatste jaar kan ik niet meer saven.

Spellen speelt hij perfect, maar zodra de GBA uit gaat, dan zijn de savegames weg!

Ik vermoed dus dat het batterijtje op is. Gek genoeg zit er een "recharchable" batterijtje in (3.6V)
Via google vind ik wel wat linkjes, maar ook mensen die hetzelfde probleem hebben. Hier wordt gesproken over dat er een save game vast zit oid. Beetje vaag.

Maargoed ik kan dus ook geen software vinden waarmee ik m kan formatten oid.

[ Voor 23% gewijzigd door Kurios op 02-03-2007 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
jelbo schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:29:
Ik heb nog niks gehoord over die M3 Real :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Goner schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 14:06:
[...]

Je was me net te snel af, zie tijd! ;-)

[...]

Daar zou ik ook graag 's naar kijken, maar helaas is de DSLinux-versie voor de M3 Simply (en R4DS) nog niet dldi-geschikt. Font is ook ongelooflijk klein ...
wat houd dldi precies in?
kleine fonts zijn imho niet zo heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
McKaamos schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 16:02:
[...]

wat houd dldi precies in?
Lees de TS even goed door, staat het goed in uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Cartman! schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 16:23:
[...]

Lees de TS even goed door, staat het goed in uitgelegd.
ah sorry, overheen gelezen.
Dus in feite is het raadzaam om het hele zaakje zelf opnieuw te compilen met de DLDI driver?
Ik heb wel enigzins linuxkennis, dus dat mag niet zo'n probleem wezen.
Alsje het ook kan insmodden als module is het al helemaal simpel...

edit:
heb de wiki van DSLinux eens een beetje bekeken.
In princiepe zou ik dus gewoon kunnen compilen voor ARM processors.
In ieder geval werken alle tekstbased tools. Ik denk dat ik, als ik zelf een DS heb, ik maar eens ga kijken of ik mijn (magere) linuxskills kan gebruiken om framebuffervideo oid er in te prakken en dan een gestipte X.org/Xfree86/oid met een WM erbij er op kan prakken :P
Lijkt me wel een leuk projectje eigenlijk. Zal me wel veel tijd gaan kosten, maargoed :P

[ Voor 35% gewijzigd door McKaamos op 02-03-2007 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McKaamos schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 16:26:
[...]

ah sorry, overheen gelezen.
Dus in feite is het raadzaam om het hele zaakje zelf opnieuw te compilen met de DLDI driver?
Ik heb wel enigzins linuxkennis, dus dat mag niet zo'n probleem wezen.
Alsje het ook kan insmodden als module is het al helemaal simpel...

edit:
heb de wiki van DSLinux eens een beetje bekeken.
In princiepe zou ik dus gewoon kunnen compilen voor ARM processors.
In ieder geval werken alle tekstbased tools. Ik denk dat ik, als ik zelf een DS heb, ik maar eens ga kijken of ik mijn (magere) linuxskills kan gebruiken om framebuffervideo oid er in te prakken en dan een gestipte X.org/Xfree86/oid met een WM erbij er op kan prakken :P
Lijkt me wel een leuk projectje eigenlijk. Zal me wel veel tijd gaan kosten, maargoed :P
DLDI is echt niet moeilijk. Hier staan 2 guides (1 beschrijft in stappen hoe het moet, 1 patched DS FTP met DLDI als voorbeeld incl. afbeeldingen) over hoe je DLDI moet patchen.
(het spijt als dit onder reclame valt, maar het is een relevante en directe link naar content...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 15:07

H3llSiNG

Meh.

Kan je trouwens met de R4 GBA spellen spelen via een emulator ?

En zo niet moet je dan een pass-me kaart erbij halen en welke is dan de beste.

Heb al een uurtje rond gezocht maar kon deze dingen niet specifiek vinden.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Nee, dat kan niet. En nogmaals nee, met enkel een passme gaat het ook niet werken. Je zult dan zowel een passme als een slot2 device als een G6 of Supercard nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

McKaamos schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 16:26:
Als je settings e.d. wil saven zal dat wel moeten. Voor zover ik weet is er nog geen DLDI-enabled DSLinux voor slot-1.
Op de site staan ook developer's instructions :
http://chishm.drunkencoders.com/DLDI/index.html
(http://www.dslinux.org/index.php?showtopic=2007)

Als iemand thuis is in deze handel, ben wel geinteresseerd in een DSLinux voor bijv. M3 Simply, met een leesbaar font ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door Goner op 03-03-2007 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Cartman! schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 21:24:
Nee, dat kan niet. En nogmaals nee, met enkel een passme gaat het ook niet werken. Je zult dan zowel een passme als een slot2 device als een G6 of Supercard nodig hebben.
naja je kunt een r4ds kopen +slot2 device...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kun je de juiste memorycards vinden? Ik heb net de R4 besteld en nu zie ik wel overal die 1GB Kingston MicroSD kaartjes, maar hoe weet ik of het een Japanse of een Taiwanese is, aangezien dit nogal wat schijnt uit te maken.

Waar hebben jullie het kaartje gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Icekiller2k6 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 15:59:
[...]

naja je kunt een r4ds kopen +slot2 device...
Dat klopt ja, maar t lijkt me erg onhandig om altijd via je R4 in Slot2 te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Goner schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 15:42:
[...]

Als je settings e.d. wil saven zal dat wel moeten. Voor zover ik weet is er nog geen DLDI-enabled DSLinux voor slot-1.
Op de site staan ook developer's instructions :
http://chishm.drunkencoders.com/DLDI/index.html
(http://www.dslinux.org/index.php?showtopic=2007)

Als iemand thuis is in deze handel, ben wel geinteresseerd in een DSLinux voor bijv. M3 Simply, met een leesbaar font ;-)
Op de site van DLDI wordt aangegeven dat de R4 gewoon ondersteund wordt, en die is Slot1. Of is de R4 er ook in Slot2 format ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
DSLinux heeft toch geen DLDI support juist? Daarom werkt ie niet op alle devices...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag dit staan op DS-Scene, http://www.ds-scene.net/forum/forum.php?topic=2474

Vet! Binnenkort dus een webbrowser voor de R4 en M3 simply! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

McKaamos schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 18:51:
Op de site van DLDI wordt aangegeven dat de R4 gewoon ondersteund wordt, en die is Slot1. Of is de R4 er ook in Slot2 format ofzo?
Nee, er is een DSLinux voor slot-1 (R4DS en M3 Simply) maar zonder DLDI (dus je kunt niks bewaren) en het font is heeeeel erg klein. Daar is wel een utility voor, maar zonder DLDI heb je daar niks aan (volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Nieuwe Moonshell : 1.7beta

http://mdxonline.dyndns.org/archives/nds/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:01
Ik heb Dane-Elec 1 GB gekocht bij Dixons - is gewoon hetzelfde type als de Japanse Kingston; gemaakt door Toshiba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Vergeet alleen niet dat je bij winkels als dixons ontzettend genakt kan worden op dingen als geheugen. Heb mn Transcend 1GB voor 12,50 gekocht bij n webshop. Bijna alle gewone winkels hier vragen er 35e voor.. belachelijk. Die transcend doet t trouwens uitstekend in mn R4 :) Geen last gehad van slowdowns ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar mijn mening de beste DPG converter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Ik heb gemerkt dat moonshell de images niet automatisch scaled, waardoor je dus maar een klein deel van de foto te zien krijgt.
Is er een prog dat automatisch pictures rescaled naar DS resolutie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Engineer Stewie schreef op maandag 05 maart 2007 @ 11:30:
Ik heb gemerkt dat moonshell de images niet automatisch scaled, waardoor je dus maar een klein deel van de foto te zien krijgt.
met Y en X kun je resp. uit- en in-zoomen.
Nadeel is wel dat-ie geen progressive jpeg ondersteunt.
Is er een prog dat automatisch pictures rescaled naar DS resolutie??
De browser van DSOrganize laat op het touchscreen de hele image zien, met een venstertje kun je dan scrollen.

En dan is er nog Image Viewer van de maker van Moonshell ; maar daarvoor moet je je .jpg's enzo eerst converteren naar een .ipk (?) formaat. Wel erg uitgebreid ...

Oh en DSPhoto :
http://www.playeradvance....d.php?p=102175#post102175
is ook mooi, maar je moet EXIF info saven als je preview en info wilt zien.

[ Voor 13% gewijzigd door Goner op 05-03-2007 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Goner schreef op maandag 05 maart 2007 @ 14:10:
[...]

met Y en X kun je resp. uit- en in-zoomen.
Nadeel is wel dat-ie geen progressive jpeg ondersteunt.

[...]

De browser van DSOrganize laat op het touchscreen de hele image zien, met een venstertje kun je dan scrollen.

En dan is er nog Image Viewer van de maker van Moonshell ; maar daarvoor moet je je .jpg's enzo eerst converteren naar een .ipk (?) formaat. Wel erg uitgebreid ...

Oh en DSPhoto :
http://www.playeradvance....d.php?p=102175#post102175
is ook mooi, maar je moet EXIF info saven als je preview en info wilt zien.
Thanks voor uitleg, maar heb ondertussen zelf een progje geschreven, die al de foto's omzet in 320x240 pixels.
Dan passen ze altijd op de DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 13:00
Ik wil bij bambooshop een tweede R4 bestellen, maar die blijkt voorlopig niet op voorraad.... Is de M3 een goed/vergelijkbaar alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Gezien de M3 simply en R4 DS exact dezelfde hardware hebben is dit zeker een vergelijkbaar alternatief. Alleen de firmware is anders maar zodra de een nieuwe heeft volgt de ander snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kurios schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 14:48:
Ik heb een vraagje.

Ik heb een XG-Flash 256Mbit kaartje van mn GBA ooit gekocht.
Werkte altijd perfect, alleen het laatste jaar kan ik niet meer saven.

Spellen speelt hij perfect, maar zodra de GBA uit gaat, dan zijn de savegames weg!

Ik vermoed dus dat het batterijtje op is. Gek genoeg zit er een "recharchable" batterijtje in (3.6V)
Via google vind ik wel wat linkjes, maar ook mensen die hetzelfde probleem hebben. Hier wordt gesproken over dat er een save game vast zit oid. Beetje vaag.

Maargoed ik kan dus ook geen software vinden waarmee ik m kan formatten oid.
Je kan met de XG software gewoon het kaartje formatteren (RAM en ROM), maar daar los je het probleem niet mee op volgens mij. Ik denk dat je gewoon het batterijtje moet vervangen, want het zal wel niet meer opladen. Probleem is dat je het kaartje open moet breken om de batterij eruit te halen, want alleen bij de nieuwe modellen is het batterij deel modulair. Maar goed, als je het voorzichtig doet, dan heb je de cartridje met een beetje secondenlijm zo weer dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Engineer Stewie schreef op maandag 05 maart 2007 @ 16:08:
[...]
Thanks voor uitleg, maar heb ondertussen zelf een progje geschreven, die al de foto's omzet in 320x240 pixels.
Dan passen ze altijd op de DS.
Cool, wil je dat progje sharen? Ik doe het altijd met IrfanView's batch functie, maar ben wel benieuwd naar je creatie, ik bedoel, dit is Tweakers.net ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
jelbo schreef op maandag 05 maart 2007 @ 21:48:
[...]

Cool, wil je dat progje sharen? Ik doe het altijd met IrfanView's batch functie, maar ben wel benieuwd naar je creatie, ik bedoel, dit is Tweakers.net ;)
Ik zou het progje wel kunnen sharen, ga er eerst een paar dingen aan veranderen (een about toevoegen).
Het werkt vrij goed als je het map per map gebruikt (dus geen hele schijf, want dan geraak je in een lus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*spam*

[ Voor 95% gewijzigd door TheZeroorez op 29-04-2008 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 13:04:
[...]
Als je er behoefte aan heb kunnen wij van http://www.ndss.nl je ook webspace (en aandacht op NDSS.NL) bieden voor dit programma.
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 13:04:
[...]

Als je er behoefte aan heb kunnen wij van http://www.watwasdeurlookalweer?.nl je ook webspace (en aandacht op watwasdeurlookalweer?.NL) bieden voor dit programma.
Ohja, interessant. Wat is het precies voor website, kun je er ons wat meer over vertellen? :>

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
En wij van <insert mijn site url maar weer eens> willen dat ook wel... pff... volgens mij is dat niet echt de bedoeling van dit topic.

Verder gebruik ik persoonlijk nooit plaatjes op mn DS, wel DPG filmpjes (vooral tv series).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

terwijl jullie mekaar wat zitten te dissen heb ik Moonshell 1.7 maar geinstalleerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Goner schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 23:03:
terwijl jullie mekaar wat zitten te dissen heb ik Moonshell 1.7 maar geinstalleerd :D
en hoe bevalt ie tov. versie 1.6 dan?
Pagina: 1 ... 3 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.