GBA & DS (Lite) Backup Tools - Deel 5

Pagina: 1 2 ... 21 Laatste
Acties:
  • 157.854 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:02
Goner schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 23:48:
Vraagje aan degenen die hun M3 Simply (of R4DS) wel aan de praat hebben met homebrew wireless apps (Beup, DSLiveWeather, DS FTP etc) ; hoe oud is jullie DS (Lite) ??
Op het M3 Adapter forum vermoedt men namelijk dat de versie van wifi in de Lite firmware de schuldige kan zijn ...
Ik hoop van niet....
Mijn DS Lite is nog maar 3 weken oud.
Als ik mijn M3 Simply aangekregen heb (zal ergens volgende week zijn) zal ik beup wel eens proberen. Vond dat toch handig om snel even te checken of iemand op msn zit, iig sneller dan laptop opstarten.

Dat kan toch bijna niet, daar het altijd compatible moet blijven met de oudere versies, anders zou je oude spellen ook niet meer online kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelbo schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 21:56:
[...]

De knoppencombinatie heb je goed, maar ik denk dat dit icoontje rechtsboven in het menu bij jou nog rood is:

[afbeelding]

Druk op R om de kleur ervan in groen te veranderen, of geef hem een mep met je stylus ;)
Ahhh...Kijk....Nu werkt ie inderdaad! 8)7
Thanks.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hier zo'n user die problemen heeft met wifi. Het werkte al niet met mn G6 Lite maar na een flashme v7 flash werkte alles top. Mn R4 wil het echter helaas niet doet :( Denk dat het ook met revisies te maken heeft want als ik mn R4 er bij een collega in hang (met net wat oudere DS Lite) dan werkt het wel.

Mijn DS Lite is van september 2006 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46

Goner

What can I do you for ?

Engineer Stewie schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 06:39:Dat kan toch bijna niet, daar het altijd compatible moet blijven met de oudere versies, anders zou je oude spellen ook niet meer online kunnen spelen.
Dat dacht ik eerst ook, maar z'n uitleg klinkt wel logisch :

Homebrew applications compiled with wifilib version below 0.3c will not work with recent DS Lite units due to newer wifi hardware.

DS Wifi library is a community developed toolkit that homebrew developers can utilize to gain wifi capability for their software. The most recent version is 0.3d, which replaces "closesocket" function with "close for sockets" function, and the prior version which is 0.3c added support for recent DS lite units. Therefore, as you can see, the DS wifi library is far from perfect but works most of the time.

Nintendo will continue to change the hardware inside DS lite units to either save money or ease production. Whenever the wifi hardware in DS Lite units undergoes revision, an update for DS Wifi library may be necessary to keep up with the revision.

To be more convincing, I will show you proof. The author of the homebrew application, DSLiveWeather, has recompiled the application with wifilib 0.3c. Therefore, this homebrew application will work with the wifi hardware in you DS Lite. Just remember to apply DLDI patch before you run it in your DS lite, or you won't be able to save your settings.

http://lick.huuf.net/DSLiveWeather_VesperDLDI_Wific.zip

If you have been a good reader, now you should have noticed something that doesn't make sense. Why does the wifi for DS games work, while the wifi for homebrew doesn't? The answer lies in the design of DS lite. The wifi for DS games continues to work because the wifi driver isn't stored in the roms. It is stored in the firmware flash inside each DS lite unit. In doing so, Nintendo can do pretty much whatever they want with the DS wifi hardware because compatibility can be maintained with a new firmware. As a result, DS games will continue to work because they dont need wifilib like hombrew applications do. Instead, DS games uses the data in the firmware flash to initialize wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Goner schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 09:44:
[...]

If you have been a good reader, now you should have noticed something that doesn't make sense. Why does the wifi for DS games work, while the wifi for homebrew doesn't? The answer lies in the design of DS lite. The wifi for DS games continues to work because the wifi driver isn't stored in the roms. It is stored in the firmware flash inside each DS lite unit.
Klinkt idd heel aannemelijk.

Maar is het dan niet mogelijk om de wifi-firmware zelf aan te spreken op de manier zoals de DS-spellen dat doen. (Moet mezelf ook maar eens gaan verdiepen in DS homebrew, het zal waarschijnlijk wel iets moeilijker zijn dan ik denk).
Op die manier maken de verschillende revisies niks uit, omdat deze dmv de firmware compatible moeten zijn.

Ach, als ze het maar compatible maken met mijn DS ben ik al content 8).(heb het over beup).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:55
Cartman! schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 09:10:
Hier zo'n user die problemen heeft met wifi. Het werkte al niet met mn G6 Lite maar na een flashme v7 flash werkte alles top. Mn R4 wil het echter helaas niet doet :( Denk dat het ook met revisies te maken heeft want als ik mn R4 er bij een collega in hang (met net wat oudere DS Lite) dan werkt het wel.

Mijn DS Lite is van september 2006 trouwens.
Mijn Lite is van oktober 2006 en BeUP werkt hier zonder problemen met m'n R4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Dr.DNA schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 16:57:
Maar nu wil ik een filmpje op m'n DS afspelen. kan alleen nog geen "howto" vinden....
http://m3wiki.com/index.p...shell_with_BatchDPG_Guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:53

PoweRoy

funky!

Heb een ds lite en ik ben vanplan om een r4 te kopen. gba maakt mij niet veel uit.
Maar ik wil even iets zeker weten. Kan ik emulators van de nes etc wel op de r4 draaien? ScummVM bevoorbeeld?

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt echt vaag!

Een klasgenoot en ik, beiden een DS lite, zelfde firmware versie! bijden een m3 simply en zelfde versie van BeUp!

Bij de klasgenoot van mij werkt het vinden van wireless netwerken wel, en bij mij niet. Zelfs als we de m3 simply kaartjes omruilen werkt het bij hem met mijn kaartje wel en bij mij met zijn kaartje niet :?

Het enige verschil is dat hij een zwarte ds lite heeft en ik een witte, ook hebben we beiden dezelfde m3 simply. (zelfde printplaatje)

Het vreemde is dat als ik eerst een een minuutje new super mario bros ga spelen en dan een sofreset doe hij wel netwerken kan vinden en kan verbinden, ik kom alleen niet voorbij de handshake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PoweRoy schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 16:04:
Heb een ds lite en ik ben vanplan om een r4 te kopen. gba maakt mij niet veel uit.
Maar ik wil even iets zeker weten. Kan ik emulators van de nes etc wel op de r4 draaien? ScummVM bevoorbeeld?
Als die er is in een .nds file zal dat wel werken. Sommige emulators hebben 'nog' alleen maar een .ds.gba extensie.

---
Ah oeps, sorry, edit...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 18:28:
beiden een DS lite, zelfde firmware versie!
Waar check je dat ??
Of bedoel je de 'Pictochat test' ?? Paars scherm voor DS Lite ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Woei, net 2 MicroSD's gekocht :P Die Japanse 1GB Kingston MicroSD's zijn bij eRVaVli (al eerder gelinkt in Deel 4) nu nog maar €12,95 in de aanbieding (+€3,00 verzendkosten), en je bent er zeker van dat het een Japanse is :9~ Vanmiddag nog een uurtje in Vlissingen rondgelopen op zoek naar deze kaartjes, maar alas, nergens te vinden. Beste wat ik vond was een 512MB Kingston uit Taiwan (auw) voor €19,95. MediaMarkt heeft alleen maar Sandisk :/

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Wel &#^$$@Q*#@, ik heb er gisteren eentje ontvangen (afgelopen weekend besteld) voor 18.95 !! :-( Ook eRVaVli ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 18:28:
Echt echt vaag!

Een klasgenoot en ik, beiden een DS lite, zelfde firmware versie! bijden een m3 simply en zelfde versie van BeUp!

Bij de klasgenoot van mij werkt het vinden van wireless netwerken wel, en bij mij niet. Zelfs als we de m3 simply kaartjes omruilen werkt het bij hem met mijn kaartje wel en bij mij met zijn kaartje niet :?

Het enige verschil is dat hij een zwarte ds lite heeft en ik een witte, ook hebben we beiden dezelfde m3 simply. (zelfde printplaatje)

Het vreemde is dat als ik eerst een een minuutje new super mario bros ga spelen en dan een sofreset doe hij wel netwerken kan vinden en kan verbinden, ik kom alleen niet voorbij de handshake.
dat heb ik dus ook ja... heel vaag.

wat je beschrijft werkt hier inderdaad ook... als ik een game heb gestart en dan softreset zie ik wel wifi netwerken, anders niet.
ben blij dat er een nieuwe versie wifi lib is die dit kan gaan verhelpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 19:23:
[...]

Waar check je dat ??
Of bedoel je de 'Pictochat test' ?? Paars scherm voor DS Lite ...
Jep, om pictopchat de casete er uithalen, dan geeft ie een paars scherm. Volgens die klasgenoot van me is dat versie 5.
Cartman! schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 20:22:
[...]

dat heb ik dus ook ja... heel vaag.

wat je beschrijft werkt hier inderdaad ook... als ik een game heb gestart en dan softreset zie ik wel wifi netwerken, anders niet.
Tja, mits er iemand weer aan BeUp gaat werken..

Is de source code trouwens beschikbaar van BeUp? En al zou die beschikbaar zijn is het dan een kwestie van die nieuwe include bestandjes van wifilib toevoegen aan het project en hem opnieuw compilen? Of moet er echt nog het een en ander in de source code aangepast worden voor de nieuwe wifilib echt gaat werken?

Ik heb trouwens met NesDS nu Megaman 2 op mijn DS. Draait prima alleen lijkt het beeld een beetje vaag te worden wanneer je loopt. als je stil staat zie je duidelijk dat het beeld helderder is.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 20:22:
Wel &#^$$@Q*#@, ik heb er gisteren eentje ontvangen (afgelopen weekend besteld) voor 18.95 !! :-( Ook eRVaVli ...
Sorry, mijn bericht leek op spam.
Was niet de bedoeling.
Heb dus maar verwijderd.

Nogmaals excuses.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:05
Nog meer mensen problemen met de EZ-Flash V en 0248- Trauma Center: Under the Knife (EU)? Ik kan in deze game niet opslaan. Wie weet een oplossing. Nieuwste savelist is al gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Nou, ik begin nu toch te twijfelen of het de homebrew wifi-lib is ... of beter ; de combinatie wifilib en WFC.
Heb als test een 2e wireless access-point aan m'n router gehangen, maar nu zonder WEP ... en raad 's, opeens kan ik wel Beup en DSLiveWeather doen !!

[ Voor 4% gewijzigd door Goner op 14-02-2007 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

frankpaul1 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 21:24:
Nog meer mensen problemen met de EZ-Flash V en 0248- Trauma Center: Under the Knife (EU)? Ik kan in deze game niet opslaan. Wie weet een oplossing. Nieuwste savelist is al gedownload.
Jij hebt duidelijk de waarschuwing in de topicstart niet gelezen. :X

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:05
Hypocriete zooi allemaal!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Welke .nds file uit de BeUp rar moet je nu hebben?
Er staan er een aantal in maar wat zijn de verschillen?

(kan ook nergens een fatsoenlijke help oid vinden.)

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 21:07:
Sorry, mijn bericht leek op spam.
Was niet de bedoeling.
Heb dus maar verwijderd.
Heb 'm niet gezien, maar als het een reactie op mijn 'uitbarsting' was, die was niet echt negatief bedoeld hoor !! Die 6 euro overleef ik wel ... :-)

• Goner

Goner

What can I do you for ?

4of9 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 08:36:
Welke .nds file uit de BeUp rar moet je nu hebben?
Hangt er van af welke kaart je gebruikt, lijkt me ..

Maar het blijft onduidelijk ; volgens zeggen zou op de M3/R4 alleen de No-fat versie werken, maar Dr. DNA zegt 1 pagina terug dat hij de Chism versie + fat dirs gebruikt op en R4DS ?!?

[ Voor 35% gewijzigd door Goner op 15-02-2007 10:38 ]

• PoweRoy
  • Laatst online: 14:53

PoweRoy

funky!

Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 18:30:
[...]

Als die er is in een .nds file zal dat wel werken. Sommige emulators hebben 'nog' alleen maar een .ds.gba extensie.

---
Ah oeps, sorry, edit...
dus met een m3 simply of r4ds kan je alleen nds roms spelen. Geen andere roms of emulaties zoals day of the tentacle :? als dit 100% zo is moet ik toch voor iets anders gaan kijken

[This space is for rent]

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
PoweRoy schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 10:31:
[...]
dus met een m3 simply of r4ds kan je alleen nds roms spelen. Geen andere roms of emulaties zoals day of the tentacle :? als dit 100% zo is moet ik toch voor iets anders gaan kijken
Alleen NDS ROMs in de zin van .nds bestanden. Dat zijn dus eigenlijk alleen 'ROMs' wanneer het dumps zijn van ROM chips in commerciële cartridges. SLOT-1 kaartjes kunnen dus alleen .nds bestanden draaien. .ds.gba is dacht ik een .nds met een 512KiB loader op de header. Wanneer je die eraf stript met bijv. File Trimmer heb je weer een .nds (misschien ben ik niet helemaal correct, maar er is info over te vinden).

Andere soorten code (SCUMM, NES, etc.) kan alleen gedraait worden op een SLOT-1 kaartje wanneer de emulator een .nds bestand is. Goomba (een GB(C) emulator) is .gba en werkt dus niet op SLOT-1 (maar wel op SLOT-2 kaartjes, mits die .gba support hebben).

Day of the Tentacle werkt prima op M3 Simply/R4 DS, met de laatste ScummVM DS beta, gepatcht met de r4tf.dldi driver.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

• eqidna
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 12:57

eqidna

Improvement in Progress

PoweRoy schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 10:31:
[...]dus met een m3 simply of r4ds kan je alleen nds roms spelen. Geen andere roms of emulaties zoals day of the tentacle :? als dit 100% zo is moet ik toch voor iets anders gaan kijken
Met mijn M3Simply speel ik zonder problemen ScummVM. Gewoon de laatste beta gebruiken met DLDI patch.

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Wifi probleem opgelost !! (Mijn variant tenminste ..) Met dank aan Kiwiclx van het M3 Adapter forum.

WEP authentication op access-point van 'shared' veranderd naar 'open or shared' en homebrew wireless werkt nu als een trein !!
De wifi-lib ondersteunt blijkbaar nog geen 'shared key authentication' ...
Zie DSWifi forums : http://www.1emulation.com/forums/index.php?showtopic=18082

Er staat daar trouwens een link naar een waanzinnige tool : wifi_lib_test ...
"wardriven" met je NintendoDS !!
Ik 'zie' op m'n DS zo'n 20 AP's in de buurt en Windows maar 5 ... ;-)

Ben nu wel benieuwd wat het probleem is van andere DS bezitters ...

[ Voor 3% gewijzigd door Goner op 15-02-2007 15:09 ]

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 20:46:
Ik heb trouwens met NesDS nu Megaman 2 op mijn DS. Draait prima alleen lijkt het beeld een beetje vaag te worden wanneer je loopt. als je stil staat zie je duidelijk dat het beeld helderder is.
Dat is trouwens heel makkelijk te verhelpen, het is namelijk maar 1 instellign die anders moet.

Ga op je touchscreen naar Display en kies a-lerp bij blend-type

• Djerique
Thardus schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 10:42:
Met mijn M3Simply speel ik zonder problemen ScummVM. Gewoon de laatste beta gebruiken met DLDI patch.
Hoe je dat moet doen heb ik onderaan op pagina 1 uitgelegd ;)

• Cartman!
  • Niet online
Goner schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 14:36:
Wifi probleem opgelost !! (Mijn variant tenminste ..) Met dank aan Kiwiclx van het M3 Adapter forum.

WEP authentication op access-point van 'shared' veranderd naar 'open or shared' en homebrew wireless werkt nu als een trein !!
De wifi-lib ondersteunt blijkbaar nog geen 'shared key authentication' ...
Zie DSWifi forums : http://www.1emulation.com/forums/index.php?showtopic=18082

Er staat daar trouwens een link naar een waanzinnige tool : wifi_lib_test ...
"wardriven" met je NintendoDS !!
Ik 'zie' op m'n DS zo'n 20 AP's in de buurt en Windows maar 5 ... ;-)

Ben nu wel benieuwd wat het probleem is van andere DS bezitters ...
Mooi voor jou iig... maar bij mij doet de wifi lib test niks vanaf mn R4 maar wel uitstekend vanaf mn G6 (op dezelfde DSL (!))... het werkt dus weer wel als ik al een game heb gestart en dan terugga naar de lib test....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:47
Ik ben geen digi-analfabeet maar dit is toch allemaal redelijk nieuw voor mij vandaar dat ik eventjes toch nog mijn vraag hier dump voor de zekerheid :X

Ik ben van plan van de week een nieuwe DS Lite aan te schaffen en daarbij een M3 DS simply. Nou vroeg ik mij af of er nog een specifiek merk is dat jullie me aanraden voor een MicroSD geheugenkaartje... Gewoon voor scandisk gaan of is de goedkopere kingston ook prima?

En ten tweede... ik las hier over problemen met bijv de wifi verbinding. Nou ben ik niet van plan homebrew ongein te gaan spelen/draaien, maar het lijkt me bijv wel handig om de mogelijkheid te hebben om wat op het internet te kunnen (mail bijv). Gaat dat voor complicaties zorgen en is het makkelijk te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Laatst online: 04-09 07:58
davidov schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:59:
Ik ben geen digi-analfabeet maar dit is toch allemaal redelijk nieuw voor mij vandaar dat ik eventjes toch nog mijn vraag hier dump voor de zekerheid :X

Ik ben van plan van de week een nieuwe DS Lite aan te schaffen en daarbij een M3 DS simply. Nou vroeg ik mij af of er nog een specifiek merk is dat jullie me aanraden voor een MicroSD geheugenkaartje... Gewoon voor scandisk gaan of is de goedkopere kingston ook prima?

En ten tweede... ik las hier over problemen met bijv de wifi verbinding. Nou ben ik niet van plan homebrew ongein te gaan spelen/draaien, maar het lijkt me bijv wel handig om de mogelijkheid te hebben om wat op het internet te kunnen (mail bijv). Gaat dat voor complicaties zorgen en is het makkelijk te voorkomen?
Een DS lite met een m3 simply of R4DS is een goede keuze, in combinatie met een MicroSD kaartje van kingston. Zorg er wel voor dat je kingston kaartje uit Japan komt, die uit Taiwan schijnen langzamer te zijn wat soms een probleem oplevert.

Ten tweede, ja, er zijn veel problemen met wifi en homebrew, maar meestal is het wel aan de gang te krijgen, ikzelf heb hier helemaal geen problemen mee gehad met een R4DS via mijn wifi-kaartje.

Zorg ervoor dat je goed geinformeerd bent, en neem gerust de vorige topics goed door. En wijzig je plan, homebrew is geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djerique schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 16:16:
[...]

Dat is trouwens heel makkelijk te verhelpen, het is namelijk maar 1 instellign die anders moet.

Ga op je touchscreen naar Display en kies a-lerp bij blend-type
Ik krijg verder geen menu bij nesDS, bovenaan slechts het spel zelf en daar houd het op. Grotendeels van de roms draaien prima. In elk geval speelbaar genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 20:18:
[...]

Ik krijg verder geen menu bij nesDS, bovenaan slechts het spel zelf en daar houd het op. Grotendeels van de roms draaien prima. In elk geval speelbaar genoeg.
Raak het onderste scherm eens aan en kijk wat er tevoorschijn komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

davidov schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:59:
Niet meer problemen dan normaal met wifi ... ;-)
Het blijft natuurlijk een beetje beperkt. Voor zover ik kan zien kun je alleen via WFC connecties die je al geconfigureerd hebt verbinding krijgen.
Je kunt niet zomaar via openstaande access points het Internet op. Correct me if I'm wrong ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.KeN. schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 20:43:
[...]

Raak het onderste scherm eens aan en kijk wat er tevoorschijn komt ;)
Oeps 8)7 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Goner schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 23:36:
[...]

Niet meer problemen dan normaal met wifi ... ;-)
Het blijft natuurlijk een beetje beperkt. Voor zover ik kan zien kun je alleen via WFC connecties die je al geconfigureerd hebt verbinding krijgen.
Je kunt niet zomaar via openstaande access points het Internet op. Correct me if I'm wrong ...
niet waar, je kunt bij veel applicaties gebruik maken van de homebrew wifi lib. Deze werkt dus op nieuwe DSL's niet altijd, zoals de mijne (via de R4, de G6 wel...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 20:18:
Huh? Hoe kan je niet in dat menu komen, als je wel daar een spel selecteerd?
Je hebt het toch wel over NesDS emulator?

Probeer anders even met je vingers op het touchscreen te drukken voor het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Cartman! schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 10:18:
niet waar, je kunt bij veel applicaties gebruik maken van de homebrew wifi lib.
Dat ontken ik toch nergens ? Ik heb zelf al DS FTP, NDSMail, Beup, DSLiveWeather en wifi_lib_test draaien ...

Maar je kunt volgens mij niet zomaar ergens je DS aanzetten en via de eerste de beste open DSL verbinding het Internet op ... die wifi apps halen hun settings uit WFC, die je weer via Nintendo wireless game hebt opgezet.
Alleen Beup biedt de mogelijkheid om zelf een access point op te geven.
Welke versie bedoel je ?
Als ik zo eens op het DSWifi forum en op de blog van de ontwikkelaar kijk ligt DSWifi lib sinds midden 2006 stil :-(

http://www.1emulation.com/forums/index.php?showtopic=17968
http://blog.akkit.org/2006/11/14/the-state-of-the-sgstair/

[ Voor 31% gewijzigd door Goner op 17-02-2007 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 20:56
Goner schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 10:27:
[...]
Maar het blijft onduidelijk ; volgens zeggen zou op de M3/R4 alleen de No-fat versie werken, maar Dr. DNA zegt 1 pagina terug dat hij de Chism versie + fat dirs gebruikt op en R4DS ?!?
Maar : * Martkrui is een NDS newbie...
Was gewoon een gok. Het werkt wel, maar geen smileys en saved de settings (uname/pw) niet...
Dus ik moet de anderen ook nog proberen...

Ik heb een klein testfilmpje gemaakt en ziet er aardig uit. Dus voor m'n vliegreis ga ik ff wat Simpsons episodes encoden.

En DOTT op zolder opgeduikeld *O* Dus scummVM moet ik ooknog proberen... druk druk druk...

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Dr.DNA schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 16:09:
Ik heb een klein testfilmpje gemaakt en ziet er aardig uit. Dus voor m'n vliegreis ga ik ff wat Simpsons episodes encoden.
Encoden naar welk formaat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Hoe lang duurt-ie ??
Wil m'n DS ook meenemen voor wat afleiding onderweg - naar Zuid-Afrika 8) ... spelletje, MP3's, maar ben ook een DS newbie en heb eigenlijk nooit zo opgelet hoe lang z'n batterij het volhoudt.
Die 2 meiden van me zitten volgens mij uuuuuren te Nintendoggen, dus zal wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Djerique schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 12:27:
[...]
Huh? Hoe kan je niet in dat menu komen, als je wel daar een spel selecteerd?
Je hebt het toch wel over NesDS emulator?

Probeer anders even met je vingers op het touchscreen te drukken voor het menu.
Kijk eens een paar posts boven je. Dit was al afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Goner schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 13:08:
[...]

Dat ontken ik toch nergens ? Ik heb zelf al DS FTP, NDSMail, Beup, DSLiveWeather en wifi_lib_test draaien ...

Maar je kunt volgens mij niet zomaar ergens je DS aanzetten en via de eerste de beste open DSL verbinding het Internet op ... die wifi apps halen hun settings uit WFC, die je weer via Nintendo wireless game hebt opgezet.
Alleen Beup biedt de mogelijkheid om zelf een access point op te geven.
Je zegt dat je alleen (behalve beup) de settings uit WFC kunt halen, dat is dus niet waar. Elke homebrew tool met wifilib erin kan in principe ook zelf AP's zoeken. En ja, als je ergens midden op staat beup start kan het zomaar zijn dat je kunt MSN-en, dit heb ik zelf gedaan namelijk. Dus nee, perse met een game WFC opzetten is niet nodig.

edit:
wifilib 0.3c : http://www.dcemu.co.uk/vbulletin/showthread.php?t=49106
wifilib 0.3d : http://www.1emulation.com/forums/index.php?showtopic=20849

[ Voor 9% gewijzigd door Cartman! op 17-02-2007 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Dpg, gok ik. En hoe dat te doen -> zie startpost. Gisteren ook gedaan met een Dragonball Z aflevering en een episode van 280mb wordt gecompressed naar ong. 50mb dus best netjes :). En geen problemen met afspelen alles blijft netjes in sync lopen en het schokt amper _o_

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Jerry schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 21:17:
Dpg, gok ik. En hoe dat te doen -> zie startpost. Gisteren ook gedaan met een Dragonball Z aflevering en een episode van 280mb wordt gecompressed naar ong. 50mb dus best netjes :). En geen problemen met afspelen alles blijft netjes in sync lopen en het schokt amper _o_
En je speelt hem dan bijvoorbeeld af in M3 movie player?
Is het beeldscherm niet te klein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Jerry schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 21:17:
Dpg, gok ik. En hoe dat te doen -> zie startpost.
zal wel weer iets missen, maar welk stukje startpost bedoel je ? zie zo gauw niks over video of DPG ..?

ik heb zelf deze link gevolgd en heb een .avi naar .dpg omgezet ; ziet er flitsend uit op de DS !!
Djerique schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:22:
Moonshell kan .dpg afspelen, in bovenste scherm.

[ Voor 18% gewijzigd door Goner op 18-02-2007 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Goner schreef op zondag 18 februari 2007 @ 18:24:
[...]

zal wel weer iets missen, maar welk stukje startpost bedoel je ? zie zo gauw niks over video of DPG ..?

ik heb zelf deze link gevolgd en heb een .avi naar .dpg omgezet ; ziet er flitsend uit op de DS !!
Hmmm, ik zie hem er idd niet bijstaan in de startpost. Ik dacht dat ik hem daarvandaan had :P.
Maar die link heb ik ook gebruikt :).
Djerique schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:22:
[...]
Is het beeldscherm niet te klein?
Ik speel hem af dmv de standaard Moonshell (die er al opstaat) op een G6 Lite.
En het beeldscherm is niet te klein. Het is goed te bekijken :).

Er is trouwens een Pre-release versie van QuakeDS uit _o_
http://quake.drunkencoders.com/

[ Voor 5% gewijzigd door Jerry op 19-02-2007 11:01 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Jerry schreef op maandag 19 februari 2007 @ 10:58:
Er is trouwens een Pre-release versie van QuakeDS uit _o_
http://quake.drunkencoders.com/
Kijk, dit zijn de berichten :)
Zulke port homebrew wacht ik op :)
Ik kan niet wachten totdat ze een Wolf3d port hebben gemaakt voor de DS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

MetroidPrime schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 22:50:
Heeft er iemand hier toevallig ervaring met de Games 'n' Music van Datel? Het gaat mij dan met name om het kunnen afspelen van video, homebrew is niet meer dan een leuke extra. Vooral de prijs is wel interessant, maar ik kan nergens vinden of het een slot-1 oplossing is of niet.
Niemand hier die ervaring met dit ding heeft?

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
De DS is opzich een prima apparaatje, maar ik het is jammer dat de DS zo zijn beperkingen heeft.

Ik zie steeds meer nadelen zoals:
- alleen maar 8 & 16bit console emulators. (zo zie jue bijvoorbeeld geen PS1 of N64 emulator)
-De DS heeft qua specs niet zo heel veel aan boord
Voorbeeld van de website, waarom het zo lang heeft geduurd tot een quake poort
  • the original game required somewhere between ten and twelve megabytes of RAM, including the loading of the program into memory. The DS has just four megabytes of general-purpose memory - not cool.
  • the original game was software-rendered, something which requires a decent amount of computational power, something the DS doesn't have.
  • the original game required a math co-processor (also known as an FPU). Neither processor in the DS has an FPU so all floating-point operations must be emulated, which is very slow.
BTW: Ik run momenteel QuakeDS, maar de textures en graphics lijken niet in orde

[ Voor 4% gewijzigd door Djerique op 19-02-2007 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Het loop allemaal wel soepel, maar er zitten grafisch veel foutjes in, maar dit is nog maar een pre-release, ik denk dat alles uiteindelijk wel goed zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Sommige SLOT-1 kaartjes maken gebruik van een ‘USB burner’ die in SLOT-2 gaat en die je middels een USB kabeltje met een PC verbind om zo homebrew en/of ROMs op je SLOT-1 backup tool te plaatsen.
Welke SLOT-1 kaartjes hebben dit? :*) Dit zou enorm vet zijn! Helemaal als je via die USB kabel ook nog eens je DS zou kunnen opladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Djerique schreef op maandag 19 februari 2007 @ 14:03:
De DS is opzich een prima apparaatje, maar ik het is jammer dat de DS zo zijn beperkingen heeft.
Maar kijk eens wat er allemaal wel mee kan - afgezien van de games waar Nintendo 'm voor op de markt heeft gezet ; MSN Messenger, MP3's, filmpjes, foto's, Organiser, FTP server, POP3 mail checker, sampling ... :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
De nieuwste Commodore64 emulator is ook uit trouwens. Op de officiele website staat die nog niet, maar al wel op het DCemu forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Waanzinnig! Maar hoe kom je aan .d64 files ?? Ik heb veel bewaard, maar uit de C64 periode heb ik niks meer, eerlijk gezegd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Hij werkt helemaal super en ondersteunt DLDI :)
Goner schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:42:
Waanzinnig! Maar hoe kom je aan .d64 files ?? Ik heb veel bewaard, maar uit de C64 periode heb ik niks meer, eerlijk gezegd ...
FrodoDS wil alleen .D64 bestanden accepteren, maar er is een heel handig en makkelijk programma (64copy) die alle andere C64 bestanden omzet naar verschillende formaten.

Die roms heb ik al een hele tijd terug gedownload(zo rond 1997, toen die emulator scene helemaal opkwam). Ik heb die originele c64 trouwens allemaal legaal op zolder liggen bij mijn ouders(casettebandje en 5,25" floppies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online

- alleen maar 8 & 16bit console emulators. (zo zie jue bijvoorbeeld geen PS1 of N64 emulator)
  • the original game required somewhere between ten and twelve megabytes of RAM, including the loading of the program into memory. The DS has just four megabytes of general-purpose memory - not cool.
  • the original game was software-rendered, something which requires a decent amount of computational power, something the DS doesn't have.
  • the original game required a math co-processor (also known as an FPU). Neither processor in the DS has an FPU so all floating-point operations must be emulated, which is very slow.
Ja, dan moet je een PSP kopen denk ik dan. De DS is zeer geschikt voor vele typen games en ook quake ds doet t belachelijk goed. Dat alles nog zo glitcht is gewoon omdat het een pre-release is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:27

Turfschipper

Hup NAC

En toch kan ik niet wachten op de volgende DS (of zijn we dan al drie generaties verder?) die bv zonder lag met 32 spelers en schitterende grafix (ala xbox360) battlefield kan spelen.

Dat komt er toch een keer aan. Ik kan haast niet meer wachten.

Die touch screen is perfect voor shooters, nu de overige hardware zwaar upgraden, het bovenste scherm ook touch maken. en we hebben de droomportable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
Djerique schreef op maandag 19 februari 2007 @ 14:47:
[...]

Welke SLOT-1 kaartjes hebben dit? :*) Dit zou enorm vet zijn! Helemaal als je via die USB kabel ook nog eens je DS zou kunnen opladen
http://nds.scorpei.com/Express.html

Owner of http://scorpei.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei

Dat komt door wat je hieronder hebt staan, en echt, koop een PSP als je zo graag PS1/N64 wilt op je portable. Dan draait het daar (met een 400Mhz CPU laten we wel zijn, das meer dan 5x zo snel als de snelste ARM in de DS) nog steeds niet ideaal.
[list]
• the original game required somewhere between ten and twelve megabytes of RAM, including the loading of the program into memory. [b]The DS has just four megabytes of general-purpose memory - not cool.
Op het moment is daar gedeeltelijk omheen te werken d.m.v. het RAM op sommige slot-2 kaarten
[/b]• the original game was software-rendered, something which requires a decent amount of computational power, something the DS doesn't have.
Kom op, er zit 3D hardware in de DS en dan ga jij zeiken over software rendered? Oke het enige minpunt is dat er geen texture filter in zit, dat is wel jammer. Verder is het hardstikke nette hardware. Alleen jammer dat het systeem niet open is zoals de GP32!
• the original game required a math co-processor (also known as an FPU). Neither processor in the DS has an FPU so all floating-point operations must be emulated, which is very slow.[/list]
Je bent iets aan het poorten, allicht dat het systeem niet hetzelfde is!
Het is een public test versie?

Sorry dat ik zo reageer, maar ik vind echt dat als je dit soort eisen wilt gaan stellen aan de DS je niet terecht bezig bent. Het ding kost 150 euro en je krijgt zeker waar voor je geld. Ja het is outdated hardware, maar daar betaal je dan ook voor.

De rede dat de maker van die poort dat allemaal opnoemd is omdat hij daar omheen heeft moeten coden. Dat kost goed veel werk. Verder is het geen kritiek op de DS. Het is gewoon netjes dat het die kerel goed gelukt is ;).

[ Voor 4% gewijzigd door Scorpei op 19-02-2007 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor trouwens weinig mensen die een EZ Flash V hebben roepen dan sommige games niet lopen..

ook niet na aanpassen van leessnelheid van je geheugenkaartje
(ik gebruik alleen de slot 1 card)

resume;

ik zet de DS aan
de DS boot naar EZ flash menu..
ik kies een game
ez flash menu gaat weg
en ik heb 2 witte schermen...

trimmen al geprobeerd
patchen al geprobeerd

laatste firmware 1.3.6. draait al..
savelist is up to date...

iemand suggesties.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

Je geheugen formateren? Ik heb met geen enkele game problemen en draai ook Kernel 1.3.6 en de spellen heb ik allemaal gepatched met Hybrid tool 1.01. Ik heb de spellen gespeeld op Kingston geheugen uit Tawain en uit Japan, beiden met de speed op auto.

Misschien kan je hier eens kijken voor een mooie lijst met dingen die je kan proberen:
EZ-Flash V: Troubleshooting @ Sosuke Wiki

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woutor schreef op maandag 19 februari 2007 @ 22:52:
Je geheugen formateren? Ik heb met geen enkele game problemen en draai ook Kernel 1.3.6 en de spellen heb ik allemaal gepatched met Hybrid tool 1.01. Ik heb de spellen gespeeld op Kingston geheugen uit Tawain en uit Japan, beiden met de speed op auto.

Misschien kan je hier eens kijken voor een mooie lijst met dingen die je kan proberen:
EZ-Flash V: Troubleshooting @ Sosuke Wiki
Maare trim je em dan het spel ? Bij mij draait de backup van open season namelijk niet net zoals Mario Slam.... die doet het ook niet

( die pagina kende ik al jah van sosuke)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
EZFlash-v, Kingston 1gb Japan, speed = 4, geen problemen, welke rom dan ook.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

stalscu schreef op maandag 19 februari 2007 @ 20:16:
En toch kan ik niet wachten op de volgende DS (of zijn we dan al drie generaties verder?) die bv zonder lag met 32 spelers en schitterende grafix (ala xbox360) battlefield kan spelen.

Dat komt er toch een keer aan. Ik kan haast niet meer wachten.

Die touch screen is perfect voor shooters, nu de overige hardware zwaar upgraden, het bovenste scherm ook touch maken. en we hebben de droomportable.
Daar hoop ik juist niet op. Op de DS komen tenminste nog bergen 2D games, een genre dat vrijwel uitgestorven is op consoles, terwijl dat zulke fantastische games zijn. :) Wanneer de DS ook een berg power heeft, zullen developers waarschijnlijk sneller geneigd zijn zich weer te gaan focussen op 3D graphics. Geef mij dan maar wat minder power en veel toffe 2D games. :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Djerique schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:01:
FrodoDS wil alleen .D64 bestanden accepteren,
Heb een site gevonden waar ze .d64 (en andere formaten als .p00) hebben.
BeachHead II in de \rd folder gezet, start wel op (wat een nostalgie, dat blauwe scherm), bestand geselecteerd en met R knop geladen (LOAD"*",8,1), maar krijg een disk error bij selecteren level en aantal spelers. Effe verder experimenteren dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 23:24:
[...]

Maare trim je em dan het spel ?
Ja ik trim ze allemaal.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zal eens kijken wat een ander micro sd kaartje doet...

misschien zit het wel in die vervloekte sandisk dingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Dr.DNA schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 16:09:
Dus voor m'n vliegreis ga ik ff wat Simpsons episodes encoden.
Heb een Southpark aflevering (Make Love, Not Warcraft) omgezet naar .dpg ; is ongeveer een derde van de oorspronkelijke 150 Mb en ziet er heeeel strak uit op de DS !!
Conversie duurt wel effe ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Woei, ik heb mijn PNY MicroSD readertjes uit China binnen! Gekocht via een particulier, ik kon ze nergens online vinden.

Afbeeldingslocatie: http://img412.imageshack.us/img412/3732/pnymicrosdreader02cutoukz5.jpg Afbeeldingslocatie: http://img412.imageshack.us/img412/7108/pnymicrosdreader01cutoulw3.jpg

De snelheden met deze readers zijn zowat twee keer zo goed als die ik met mijn Hama 35in1 lezer kreeg!
HDTach 3.0.1.0

Sandisk 1GB Ultra II
Made in Taiwan
Average read: 10,6MB/s
Random access: 0.9ms

Kingston 1GB *Japan*
0652U24942U
SD-C01G JAPAN
SDC/1GB
Average read: 10,4MB/s
Random access: 0.6ms
Beide geformatteerd als FAT16, default cluster size, met 967MB aan data.

Ik heb ook een 1st batch R4 DS op de kop weten te tikken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Goner schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:02:
Heb een site gevonden waar ze .d64 (en andere formaten als .p00) hebben.
BeachHead II in de \rd folder gezet, start wel op (wat een nostalgie, dat blauwe scherm), bestand geselecteerd en met R knop geladen (LOAD"*",8,1)
JA, een extreem nostalgisch gevoel :)
Die R knop scheelt echt. Ik typte eerst steeds alles in met dat toetsenbordje op de touchscreen. Deze shortcut scheelt echt een hoop tijd! :)
Over dat toetsenbordje gesproken. Ze hebben de originele C64 toetsenbord vrijwel nagebootst. :)
maar krijg een disk error bij selecteren level en aantal spelers. Effe verder experimenteren dus ...
Vergeet niet dat er 75% van de spellen het doen.
Een nadeel van de emulator vind ik dat het zo extreem snel gaat en dat niet bij alle c64-games het beeld goed ge-emuleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

OK, ik weet dat er niet over commerciele ROMS gepraat mag worden, maar ik ben toch wel geinteresseerd in het 'backup-tool' gedeelte van deze thread ...
Wat heb je nodig om van bijv. je DS Browser cartridge een ROM te trekken om op je Simply te zetten ? Wel zo handig om ipv al die losse cartridges je Browser en Brain Training op dezelfde cartridge als je homebrew te hebben ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Goner schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 14:29:
OK, ik weet dat er niet over commerciele ROMS gepraat mag worden, maar ik ben toch wel geinteresseerd in het 'backup-tool' gedeelte van deze thread ...
Wat heb je nodig om van bijv. je DS Browser cartridge een ROM te trekken om op je Simply te zetten ? Wel zo handig om ipv al die losse cartridges je Browser en Brain Training op dezelfde cartridge als je homebrew te hebben ...
Bittorent...........
Een backup maken van een origineel spel gaat niet.
Zou het ook graag willen ivm savegames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Goner schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 14:29:
Dat gaat dacht ik alleen met een M3 CF... zou je even op andere forums/wiki's kunnen zoeken.vragen.
Engineer Stewie schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 18:38:
[...]
Bittorent...........
Met savegames kun je met REIN aan de slag, icm een SLOT-2 kaartje. De G6 Lite heeft een ingebouwde mogelijkheid tot backuppen/terugzetten van savegames in originele spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 23:24:
[...]

Maare trim je em dan het spel ? Bij mij draait de backup van open season namelijk niet net zoals Mario Slam.... die doet het ook niet

( die pagina kende ik al jah van sosuke)
Gebruik zelf de EZ-Flash V Bios 1.36 i.s.m Transcend 1Gbyte geformateerd als FAT16. Bij mij werken alle spellen zonder ze door de hybrid tool te halen.

Welke merk geheugen gebruik je? en wat is de geheugen speed setting?

Probeer de kaart eens als volgt te formatteren:

In het dos scherm type je: format x: /fs:fat /a:64K (waar X staat voor de drive letter van de mircoSD kaart.) werkte bij mij goed met bios 1.33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Engineer Stewie schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 18:38:
[...]

Bittorent...........
Nonsense, niet iets spammen wat je niet weet. Een backup maken is niet bijzonder lastig, maar over het algemeen moet je specifieke hardware hebben. Doe maar even een goede google naar de WRG 1.4 dumper. Als je een M3 hebt kom je ook een heel eind (maar die dumper is traaaag :S), en ook de neoflash neo2 (koop hem aub niet, slechte support en niet echt byzondere hardware) kan het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 20:51:
[...]

Gebruik zelf de EZ-Flash V Bios 1.36 i.s.m Transcend 1Gbyte geformateerd als FAT16. Bij mij werken alle spellen zonder ze door de hybrid tool te halen.

Welke merk geheugen gebruik je? en wat is de geheugen speed setting?

Probeer de kaart eens als volgt te formatteren:

In het dos scherm type je: format x: /fs:fat /a:64K (waar X staat voor de drive letter van de mircoSD kaart.) werkte bij mij goed met bios 1.33
Kijk da's een tip waar ik zekers wat mee ga doen [ en misschien ook wel anderen ;) ]
ik ben net het kaartje fat16 aan het formateren terwijl ik deze post leest...
mocht alleen fat 16 niet lukken ga ik ff "good old" dos cammanderen met / / /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

isse mooi ey die dos commando nu werkt er in ierder geval mario hoops..

allen open season wil niet... nu krijg ik een zwart scherm bij starten van die game....(ook na aanpassen van SD snelheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Nog een paar apps voor her rijtje leuke homebrew (voor zover al niet bekend) :

Imageviewer van Infantile Paralysiser
http://mdxonline.dyndns.o.../image_viewer_ver06.shtml
mooie graphics viewer, enige nadeel is dat je images eerst moet omzetten naar .ipk formaat

MAPS4DS van Christ
http://www.andreani.net/ds/
Kaarten van landen en steden - vreemd genoeg werkt op mijn M3 Simply het touchscreen niet ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 22:17:
isse mooi ey die dos commando nu werkt er in ierder geval mario hoops..

allen open season wil niet... nu krijg ik een zwart scherm bij starten van die game....(ook na aanpassen van SD snelheid)
En als je de rom door de hybrid tool haalt? welk merk MicroSD gebruik je?

Verwijderd

Sinds gister heb ik ook een DS lite en ben ik ook in het bezit van een Ez-Flash V card met 1gb Kingston microSD. Nu probeer ik al de hele dag de shel te downloaden maar steeds zegt mijn computer dit:

C:\documents and settings\administrator\bureaublad\ez5shel_vista070105.zip.part kon niet worden opgeslagen omdat het bron bestand niet kon worden gelezen.

Probeer het later opnieuw of neem contact op met de beheerder van de server.

Waarom krijg ik al een dag lang deze fout? Ook als ik de Shel probeer te downloaden van de website van ezflash dan lukt het me niet. Wie kan mij AUB helpen want nu kan ik nog niets met mijn Ez-Flash V card.

• 4of9
kijk eens op ezflash.sosuke.com daar staan mirrors van de benodigde bestanden.

• Schweino
  • Laatst online: 09-09 12:30
sla het eens op in de root van een van je schijven (c:\ bijvoorbeeld). Windows kan wel eens lopen klooien als het pad (te) lang wordt.

Verwijderd

ey bedankt, maar ik heb de files even op een apple gedownload en dat liep zonder problemen. is er trouwens ook een manier om vanuit een spel terug te gaan naar het Ez-Flash V menu?

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

Als je hybrid tool v1.01 gebruikt met Kernel 1.3.6 op je EZ5 dan kun je de spellen met de hybrid tool een soft reset patch meegeven. Als je dan in een spel op L + Select + Start klikt ga je terug naar het EZ5 menu.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 16:55:
[...]

En als je de rom door de hybrid tool haalt? welk merk MicroSD gebruik je?
Sandisk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb voor mijn dochter een DS-Lite gekocht en wil daar het volgende mee kunnen doen.

Haar DS games mee spelen
Haar GBA games mee spelen.

Ik heb bijna de R4 gekocht maar kom net op tijd tot de ontdekking dat die alleen bacp-ups van de DS ondersteund.
Mijn vraag als nieukomer is als volgt:

1. Wat heb ik nodig om zowel GBA als DS te kunnen spelen op haar Ds-Lite?

2. Waar kan ik dit het beste aanschaffen (goedkoop & betrouwbare shop)

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
Je zou even kunnen wachten en voor de ezflash 3in1 expansion + de ezflash V kunnen gaan.

Of voor een willekeurige slot2 + NoPass of flashMe

(ik zou voor het eerste gaan)

Ik heb zelf bij winsunx.com besteld en ben erg tevreden over deze shop.

[ Voor 17% gewijzigd door 4of9 op 23-02-2007 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is de DS-Extreme toevallig een goede oplossing voor het spelen van een GBA en DS backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
De DS- extreme is een slot-1 kaart.
Zonder een slot-2 kaart (evt. uitbreiding) zal je nooit GBA games kunnen spelen. Ik denk niet dat er een GBA emulator komt, omdat ze nu met slot-2 uitbreidingen komen.

De ezflash V heeft zo een uitbreiding, en de toekomstige M3 Real zal deze uitbreiding wss ook bevatten.
Ik hoop dat M3 deze ook apart uitbrengt vor mijn M3 simply, dan kan mijn vriendin haar GBA games spelen zonder dat er iets uit de DSL steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Hmm, één van m'n MicroSD's (Sandisk 512MB) is ineens niet meer door Windows benaderbaar.. verschillende PC's en readers geprobeerd, maar verkenner blijft telkens hangen zonder dat de drive gemount wordt. Het gekke is dat ie in m'n SuperCard Lite Rumble wel werkt. Zo maar even kijken of Knoppix hem wel wilt lezen.

Iemand hier ervaring met koppige MicroSD's?

[ Voor 6% gewijzigd door jelbo op 23-02-2007 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Ik heb wel een keer gehad dat m'n kaartje niet meer leesbaar was nadat ik er op m'n ubuntu machine wat op had gezet. Windows gaf bij het kaartje aan dat het (opnieuw) geformateerd moest worden.

Verder nog geen last gehad met m'n cheapo kaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 09:45:
1. Wat heb ik nodig om zowel GBA als DS te kunnen spelen op haar Ds-Lite?

2. Waar kan ik dit het beste aanschaffen (goedkoop & betrouwbare shop)

Thanks.
EZ V met uitbreiding klinkt als een goede optie, zeker als je nog een week of 2 kan wachten. Op samenkopen wordt binnenkort de combinatie aangeboden voor rond de 55 euro geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Hmmm.... ScummVM-a (beta) net ge-DLDI-patched, samen met de DOTT files op m'n kaartje gezet, herkent hij het spel niet. -O-

Ik kon wel de Maniac Mansion subgame spelen... Maar die wil ik niet... ik wil DOTT :'(

Als iemand hier nog ideen heeft hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Ik ben van plan een R4DS te kopen, en dus een MicroSD geheugenkaart. Welke MicroSD geheugenkaart raden jullie mij aan? Ik wil graag dus een goeie.

Weten jullie ook waar je het beste een R4DS online kunt kopen? Op de officiele site van R4DS staan een link naar http://www.importshop.nl heeft iemand hier ervaring mee?

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Als je 'm snel en goedkoop wilt hebben: gameyeeeah.com ~35 euro inc. shipping.
En ik zou voor een Kingston kaartje gaan. Ik heb een Kingston en een Sandisk en de Kingston heeft een betere compatibiliteit tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
En als het kan het liefst een Japanse Kingston, die uit Taiwan zijn twee keer zo traag en dus veel minder geschikt. Ervavli.nl heeft op dit moment volgens mij de goedkoopste in de aanbieding.

DealExtreme heeft een goedkope aanbieding voor een R4 DS; voor 27 euro komt ie deze kant uit.

[ Voor 50% gewijzigd door jelbo op 25-02-2007 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ja, Ervavli heb ik er ook twee vandaan. Goeie zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

TheKillingBean schreef op zondag 25 februari 2007 @ 13:12:
Weten jullie ook waar je het beste een R4DS online kunt kopen?
Ik heb m'n M3 Simply bij gamestar.nl gekocht - die hebben de R4 ook.
Micro SD bij ervavli.nl gekocht (Japanse Kingston).

Goede service ; in weekend on-line besteld en via MijnPostbank betaald en dinsdag had ik ze in huis.

[ Voor 6% gewijzigd door Goner op 25-02-2007 15:28 ]

Pagina: 1 2 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.