Djerique schreef op maandag 19 februari 2007 @ 14:03:
De DS is opzich een prima apparaatje, maar ik het is jammer dat de DS zo zijn beperkingen heeft.
Ik zie steeds meer nadelen zoals:
- alleen maar 8 & 16bit console emulators. (zo zie jue bijvoorbeeld geen PS1 of N64 emulator)
Dat komt door wat je hieronder hebt staan, en echt, koop een PSP als je zo graag PS1/N64 wilt op je portable. Dan draait het daar (met een 400Mhz CPU laten we wel zijn, das meer dan 5x zo snel als de snelste ARM in de DS) nog steeds niet ideaal.
-De DS heeft qua specs niet zo heel veel aan boord
Voorbeeld van de website, waarom het zo lang heeft geduurd tot een quake poort
[list]
• the original game required somewhere between ten and twelve megabytes of RAM, including the loading of the program into memory. [b]The DS has just four megabytes of general-purpose memory - not cool.
Op het moment is daar gedeeltelijk omheen te werken d.m.v. het RAM op sommige slot-2 kaarten
[/b]• the original game was software-rendered, something which requires a decent amount of computational power, something the DS doesn't have.
Kom op, er zit 3D hardware in de DS en dan ga jij zeiken over software rendered? Oke het enige minpunt is dat er geen texture filter in zit, dat is wel jammer. Verder is het hardstikke nette hardware. Alleen jammer dat het systeem niet open is zoals de GP32!
• the original game required a math co-processor (also known as an FPU). Neither processor in the DS has an FPU so all floating-point operations must be emulated, which is very slow.[/list]
Je bent iets aan het poorten, allicht dat het systeem niet hetzelfde is!
BTW: Ik run momenteel QuakeDS, maar de textures en graphics lijken niet in orde
Het is een public test versie?
Sorry dat ik zo reageer, maar ik vind echt dat als je dit soort eisen wilt gaan stellen aan de DS je niet terecht bezig bent. Het ding kost 150 euro en je krijgt zeker waar voor je geld. Ja het is outdated hardware, maar daar betaal je dan ook voor.
De rede dat de maker van die poort dat allemaal opnoemd is omdat hij daar omheen heeft moeten coden. Dat kost goed veel werk. Verder is het geen kritiek op de DS. Het is gewoon netjes dat het die kerel goed gelukt is

.
[
Voor 4% gewijzigd door
Scorpei op 19-02-2007 21:44
]