Je vraag is dus of het reepje geheugen wat je nog hebt kunt gebruiken? Dit topic gaat over upgraden van pc's dus ik vraag me af waarom je die vraag hier stelt?quote:Quacka schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:23:
Ik wil de pc van iemand een beetje upgraden, al is niet echt veel mogelijk.
Het gaat om een pc met een P4 2000Mhz processor, met 256MB (DDR266) intern. Videokaart stelt ook niet zoveel voor.
Doel: pc sneller laten draaien en indien mogelijk Sims2 beter speelbaar krijgen.
Ik denk zelf dat de videokaart upgraden een beetje zinloos is, omdat de procesor dan de beperkende factor gaat worden.
Het geheugen upgraden is wel erg zinvol. Dat ga ik dan ook doen.
Nu mijn vraag: Ik heb thuis nog een oud stripje 256MB geheugen liggen (ook DDR266), alleen dit geheugen ligt al een tijdje stil in de kast en ik weet niet of het nog goed is. Stel dat het geheugenstripje wel kapot is: kan het kwaad als ik het in het systeem plaats?
Naar mijn mening zal het gewoon werken, of het gaat niet werken. (of de pc wordt onstabiel, dat kan natuurlijk ook). Maar ik denk niet dat het verdere gevolgen heeft. Maar dat weet ik dus niet zeker... Wie wel?
Maargoed, om je even op weg te helpen: Memtest.