Hoofdcategorieën
Topicacties

Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14

Pagina: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 last

Nieuw Topic

Acties: [view]

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

quote:
Quacka schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:23:
Ik wil de pc van iemand een beetje upgraden, al is niet echt veel mogelijk.
Het gaat om een pc met een P4 2000Mhz processor, met 256MB (DDR266) intern. Videokaart stelt ook niet zoveel voor.

Doel: pc sneller laten draaien en indien mogelijk Sims2 beter speelbaar krijgen.

Ik denk zelf dat de videokaart upgraden een beetje zinloos is, omdat de procesor dan de beperkende factor gaat worden.
Het geheugen upgraden is wel erg zinvol. Dat ga ik dan ook doen.

Nu mijn vraag: Ik heb thuis nog een oud stripje 256MB geheugen liggen (ook DDR266), alleen dit geheugen ligt al een tijdje stil in de kast en ik weet niet of het nog goed is. Stel dat het geheugenstripje wel kapot is: kan het kwaad als ik het in het systeem plaats?
Naar mijn mening zal het gewoon werken, of het gaat niet werken. (of de pc wordt onstabiel, dat kan natuurlijk ook). Maar ik denk niet dat het verdere gevolgen heeft. Maar dat weet ik dus niet zeker... Wie wel?
Je vraag is dus of het reepje geheugen wat je nog hebt kunt gebruiken? Dit topic gaat over upgraden van pc's dus ik vraag me af waarom je die vraag hier stelt?

Maargoed, om je even op weg te helpen: Memtest.

Reg. datum: 21 oktober 2004

quote:
RoD schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:56:
[...]

Je vraag is dus of het reepje geheugen wat je nog hebt kunt gebruiken? Dit topic gaat over upgraden van pc's dus ik vraag me af waarom je die vraag hier stelt?

Maargoed, om je even op weg te helpen: Memtest.
Tja, Rod, om nu een heel draadje in 'geheugen' op te starten... Het heeft met upgraden te maken.
Het is de keuze tussen een nieuw stripje kopen, of gewoon mijn oude stripje gebruiken. (het is voor een pctje van familie)

Memtest is inderdaad een goede om te testen of het naar behoren werkt, maar dat is niet echt de vraag. Als het geheugen slecht werkt, dan merk ik het snel genoeg.
De vraag is meer of kapot geheugen eventueel andere hardware kapot kan maken. (kortsluiting of weet ik veel wat er kan gebeuren) Ik denk niet dat dit zo is, maar wellicht heb ik het wel helemaal mis.

Quacka wijzigde dit bericht 23-10-2007 16:12 (7%)

quote:
Quacka schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:07:
[...]

Tja, Rod, om nu een heel draadje in 'geheugen' op te starten... Het heeft met upgraden te maken.
Het is de keuze tussen een nieuw stripje kopen, of gewoon mijn oude stripje gebruiken. (het is voor een pctje van familie)
Het hoort hier in ieder geval niet thuis, maargoed.
quote:
Memtest is inderdaad een goede om te testen of het naar behoren werkt, maar dat is niet echt de vraag. Als het geheugen slecht werkt, dan merk ik het snel genoeg.
De vraag is meer of kapot geheugen eventueel andere hardware kapot kan maken. (kortsluiting of weet ik veel wat er kan gebeuren) Ik denk niet dat dit zo is, maar wellicht heb ik het wel helemaal mis.
Ik ben geen expert op dat gebied, maar volgens mij merk je dit alleen doordat je pc niet wil opstarten of dat je foutmeldingen en dergelijke krijgt. Heb zelf het nodige gepruts gehad met kapot geheugen (en fouten maken zoals het geheugen verkeerd om erin drukken :X ) en daarbij is er nooit fysiek iets kapotgegaan.

Reg. datum: 03 november 2003

quote:
RoD schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 21:58:
[...]

Prima keus, ben het met je eens. Je pakt zo de twee grootste bottlenecks aan dus je zult er een flink stuk op vooruit gaan.
Ik zou alleen wel nog even kijken naar je geheugen. Het is niet bepaald compatible.
Nog even een kleine vraag, nu is mijn oog op een Athlon XP-M 3000 (fsb 400)gevallen aangezien deze unlocked zijn kan ik hem beter overclocken lijkt me..
Echter betaal ik er ¤ 80,- voor en kan ik de Athlon XP 3200 voor ¤ 50,- krijgen.. wat is wijsheid?

Edit: Wel lees ik net in de manual van de ECS website dat het board een fsb ondersteund tot 266MHz en 100/133 MHz DDR/SDR wil dit dan zeggen dat een 3200+ of 3000 XP-M zou moeten terugclocken?

3mph wijzigde dit bericht 24-10-2007 14:07 (24%)

Door: GENETX
Moderator CSL / Reviewer
notebookspot.nl

quote:
Quacka schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:23:
Ik denk zelf dat de videokaart upgraden een beetje zinloos is, omdat de procesor dan de beperkende factor gaat worden.
Wat is dan de huidige graka? Ik had een Athlon XP 1800+, 512MB, GF2MX. Upgrade gedaan naar 1GB + ATI Radeon 9600Pro. Heb het zeker gemerkt en naar mijn idee was de CPU ook niet te traag voor die videokaart.

quote:
3mph schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:24:
[...]

Nog even een kleine vraag, nu is mijn oog op een Athlon XP-M 3000 (fsb 400)gevallen aangezien deze unlocked zijn kan ik hem beter overclocken lijkt me..
Echter betaal ik er ¤ 80,- voor en kan ik de Athlon XP 3200 voor ¤ 50,- krijgen.. wat is wijsheid?

Edit: Wel lees ik net in de manual van de ECS website dat het board een fsb ondersteund tot 266MHz en 100/133 MHz DDR/SDR wil dit dan zeggen dat een 3200+ of 3000 XP-M zou moeten terugclocken?
De max van je bord is 266mhz, dus zal de processor ook op max 266mhz fsb lopen.

Reg. datum: 03 november 2003

Dus kan ik beter naar een 2400+ kijken? die wel op 266mhz loopt.

quote:
3mph schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:27:
Dus kan ik beter naar een 2400+ kijken? die wel op 266mhz loopt.
Wat scheelt het in prijs? Wat denk je zelf? Beetje eigen inzet mag hoor...

Door: Thandor
DT Moderator OH/CSL / BBG'er
Rag Mama Rag

Het 'Wat kan ik het beste hieraan upgraden"-topic gaat bij deze op slot daar het niveau van de vragen in veel gevallen vrij laag was. Dit rijmt niet met het beleid omtrent 'welke moet ik nemen?'-topics.
Zie CSL FAQ - Ik wil mijn PC upgraden, hoe? voor verdere instructies :).

Profiel | http://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: