Hoofdcategorieën
Topicacties

Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14

Pagina: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 last

Nieuw Topic
Het is weer Zomer!
Reg. datum: 02 augustus 2002

Ok dat is mooi :) dank voor de antwoorden.

Het is namelijk zo dat ik meerdere system in elkaar moet zetten en ik wil voor allen gebruik maken van de Seasonic S12-II PSU. Maar de verschillende varianten in vermogen hebben ook verschillende aansluitingen. En enkel de 500Watt versie heeft een 8 polige PCI-e voeding aansluiting. Het zou zonde zijn als men dus op een later tijdstip besluit een andere videokaart aan te schaffen waarbij geen 6 polige maar 8 polige aansluiting nodig is en dit niet mogelijk is omdat men kiest voor de 430Watt uitvoering.

Ik neem dus aan dat er een ook verloopstukje zal zijn om 8 polig te kunnen aansluiten.

Post sneller dan zijn schaduw!
Reg. datum: 20 januari 2005

Een 6 pins kan in een 8 pins. Je kan een HD2900 met 2x 6 of 1x6 en 1x8 aansluiten. Waarbij met de 1x 8 extra overclock mogelijkheden zijn.

Ik zou toch voor die gene gaan met een 8 pins verbinding. Dit is voor de toekomst natuurlijk alleen maar handig. Voedingen en kasten kunnen vaak wel meerdere upgrades mee.
CodeGazer Founder
Reg. datum: 02 september 2001

Bij Quibus heb ik al weer best een tijd geleden een kant en klaar MediaCenter gekocht. In de tussentijd heb ik er zelf aardig wat aan gesleuteld, van nieuwe DVD drive, tot extra geheugen tot een andere videokaart. De performance van de machine loopt duidelijk achter, wat al duidelijk werd door Vista, maar nog eens extra duidelijk nu ik er graag HD video's op af wil spelen.

Configuratie
Casing: D-Vine 5
Moederbord: Intel Rocklake (D865PERL)
Processor: 2,6Ghz Celeron
Geheugen: 2 x 1GB DDR 3200
Videokaart: Nvidia GeForce 7600GS (AGP)
Geluidskaart: Creative X-Fi Gamer
Harde schijf: Hitachi 500GB (SATA)

Eigen bevindingen
Naar mijn idee is de processor hard toe aan vernieuwing. Om deze te vervangen zal ik al gauw een nieuw moederbord moeten hebben. Bij een nieuw moederbord komt dan (vanwege PCI Express) een nieuwe videokaart en (vanwege DDR2) nieuw geheugen kijken. Of mijn PSU vervangen moet worden heb ik geen idee van. De Creative geluidskaart kan ik houden (deze gebruik ik voor Optical out, Vista ondersteunt de Optical van mijn moederbord niet), alhoewel ik video + audio over HDMI helemaal een prachtoplossing zou vinden, mijn versterker accepteert volledig HDMI (dan zit ik voor HD audio ook helemaal goed). Een must is minimaal 1 firewire poort, ivm mijn twee FireDTV boxen, voor satellietontvangst in MCE.

Hoe kan ik dit systeem het beste upgraden?
Welke componenten zal ik behouden en wat kan ik het beste vervangen?

The difference between 'involvement' and 'commitment' is like an eggs-and-ham breakfast: the chicken was 'involved' - the pig was 'committed'.

Acties: [view]

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

Wat zijn nou je eisen? Alleen HD-content afspelen? Je merkt zelf al terecht op dat je al je basiscomponenten zal moeten vervangen, daar zit weinig rek meer in. Maar om goed advies te kunnen geven is het wel handig om precies te vermelden wat nou je eisen zijn, evenals je budget. Verder, aan wat voor setup zat je zelf te denken?

CodeGazer Founder

Met het huidige systeem merk ik dat ik vaak tegen hoge CPU belasting aanzit.
Situaties waarbij mijn CPU nu spiked, die ik graag soepel zou zien lopen:
- HD materiaal
- FFDShow Postprocessing en andere filters (ik kan weinig selecteren zonder flinke CPU spike)
- Tijdens opnames wordt MCE duidelijk iets trager (zeker bij twee opnames)

Om de opmerking te voorkomen ;), dit ligt niet aan Codecs of configuratie, ik heb diverse dingen geprobeert bij diverse (her)installaties.

Ik mis alleen goed advies in "hoe groot de stap is die ik moet nemen". Ik heb erg het idee dat als ik 1 onderdeel, zoals de CPU ga vervangen, al gauw het moederbord vervangen moet worden en dat ik eindig met het vervangen van het complete systeem. Daarnaast graag jullie advies in het direct aansluiten van het systeem via HDMI (ipv optisch), ik heb hier al behoorlijk wat over gelezen, maar het stokt meestal op videokaarten die (net als nu in mijn situatie) met een DVI -> HDMI verloop, waardoor audio al geen optie is.

Het belangrijkste vind ik een verbetering van de performance. Zelf dacht ik aan een budget van rond de 300 euro, maar vraag me al of dat te doen is voor die prijs. Minder is natuurlijk altijd meegenomen, al weer 2000 euro net uitgegeven aan een versterker plus boxen...

Zyphrax wijzigde dit bericht 12-10-2007 00:21 (6%)

The difference between 'involvement' and 'commitment' is like an eggs-and-ham breakfast: the chicken was 'involved' - the pig was 'committed'.

Een C2D lijkt me wel zinvol voor zulke eisen, een E6750 bijvoorbeeld. Verder zou je ook eens naar de multimedia-BBG kunnen kijken, die is gebouwd op deze eisen. Videokaart kun je aanpassen tot de allergoedkoopste met HDMI, aangezien je grafisch gezien verder weinig eisen hebt, volgens mij.

En ja, als je dus een dergelijke cpu neemt, dan betekent dat dat je alle basiscomponenten moet upgraden. Het is ook nog mogelijk om een snelle P4 op het bord te plakken, wat je ook zeker een grote boost gaat geven. Ik weet echter niet of dat genoeg (voor jou) is. Je zou eens naar wat HD-benchmarks kunnen kijken. Als je echter alleen voor het upgraden van de cpu kiest mis je sowieso een berg performance en is er geen verdere upgrademogelijkheid meer voor jou pc. Die C2D's zijn toch een heel stuk sneller zoals je ook op THG kunt lezen.

Reg. datum: 08 juli 2005

quote:
silencedead schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 18:36:
Momenteel in bezit:
Aopen H600b kast met standaard 350Watt voeding
Asus A8Ne MOBO
AMD X2 3800+
2x512MB Kingston Valueram ddr400
Asus X700le
3 HDD's

Wat is mijn "probleem":
Fotobewerking (lightroom en Photoshop) gebruiken veel geheugen. Samen met Azureus kom ik te kort.
Spellen als Oblivion, race 2007, Test drive unlimited zijn wel te spelen, maar niet op 1680X1050 en de meeste settings op low en medium en dan een framerate van ~25fps.

Wat wil ik, en denk ik zelf te doen
2x512MB Kingston Valueram ddr400 bijkopen (2048mb totaal) ~¤ 50,-
ATI X1950PRO ~¤130,-

Mijn vraag:
Is het wel slim om dit te doen en dan met name de videokaart. Moet ik nu zo'n ¤200,- uitgeven om mijn pc weer redelijk bij de tijd te krijgen of kan ik beter volgend jaar ook een ander mobo,processor,RAM,graka kopen.
Of anders gesteld kan ik met een X1950PRO de komende 2 a 3 jaar de nieuwste spellen blijven spelen. (eventueel met lagere resolutie en lagere settings)?
Ik ben ook meer zo dat ik liever nu ¤150 euro uitgeef en er 2 jaar mee doe dan dat ik nu ¤300,- uitgeef en er 4 jaar mee doe.
kick
En als aanvulling de vraag, ik zie elke keer verhalen voorbij komen over voedinsstekkers voor grafische kaarten, heb ik die voedingsstekker ook? De enige vrije stekkers vanuit mijn voeding zijn die standaard stekkers voor hdd's e.d. en een vergelijkbare stekker met wat andere kleurtjes.

silencedead wijzigde dit bericht 12-10-2007 19:18 (16%)

Canon 350D | Tamron 17-50 F2.8 | Canon 70-200 F4/L USM | Canon EF 28-105 F3.5-4.5 USM | Canon Speedlite 430EX | Raynox M-250 | Sandisk 4GB Extreme III CF

Of je met een X1950Pro de komende 2-3 jaar de nieuwste spellen kunt blijven spelen is natuurlijk koffiedikkijken. Ik kan in ieder geval niet zien wat er over 2-3 jaar te krijgen is. Wel vind ik dit een logische upgrade als je nog even vooruit wil en kunt met je huidige systeem. Met de voorgestelde upgrade heb je wel balans in je systeem en kun je zeker even vooruit. Of het ook 2-3 jaar zal zijn is twijfelachtig, maar ik denk dat deze upgrade je voldoende bang for the buck geeft.

CodeGazer Founder

Bedankt voor de informatie.

Puur alleen de CPU upgraden lijkt me niet zo zinnig, overal wordt minimaal een dualcore geadviseerd in het geval van HD materiaal. Een Core Duo lijkt me een goed idee.

Twee kleine vragen nog:
= Zijn er al videokaarten beschikbaar die ook audio over HDMI uitsturen of moet ik dan onboard gaan zoeken? Optisch schiet te kort in HD-audio, op deze manier moet dat wel mogelijk zijn.

= Aan wat voor upgrade prijs moet ik denken?

Dolf is rechtvaardig!

Ik zit te twijfelen om een nieuw systeem te kopen (eerst nog even sparen) of mijn CPU te upgraden.

Spec.
AMD3500+
Gigabyte GA-K8NF-9.
4 x 512 Kingston DDR400 (dual channel).
X1900XT.
WD Raptor 35GB.
Maxtor 300GB.

Zoals jullie kunnen zien is het al een vrij oud beestje en heb ik mijn mobo al een keer vervangen. Het meeste jammerlijke is dat mijn videokaart dus een DX9 is en geen DX10 kan, verder met de shaders en dergelijk is het geen probleem. Ook mis ik dus een Dual Core CPU.

Ik zat dus aan een simpele upgrade van mijn CPU te denken. Maar ik heb de harware scene al een poosje niet meer gevolgd, wat zijn de belangrijkste punten voor maken van een keus tussen verschillende dual core cpu's?

Wat ik vooral met mijn pc doe is gamen. En er komen straks wat erg goede games uit die wil ik wel soepel hebben draaien maar de grafische pracht hoeft niet.

//edit.

Ik lees veel goede dingen over de AMD Athlon 64 X2 4200+, wat benchmarks opzoeken en die maar bestellen denk ik :).

Waarom is het prijsverschil tussen de AMD Athlon 64 X2 4200+ en de AMD Athlon 64 X2 4800+ zo groot? Bijna 4 x zo duur!

MrVegeta wijzigde dit bericht 16-10-2007 13:50 (23%)

Best Priest on trollbane, Alucardu.

quote:
Zyphrax schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 19:42:
Bedankt voor de informatie.

Puur alleen de CPU upgraden lijkt me niet zo zinnig, overal wordt minimaal een dualcore geadviseerd in het geval van HD materiaal. Een Core Duo lijkt me een goed idee.
Dat betekent dus ook een ander moederbord. Je gaat dus voor een geheel nieuwe set?
quote:
Twee kleine vragen nog:
= Zijn er al videokaarten beschikbaar die ook audio over HDMI uitsturen of moet ik dan onboard gaan zoeken? Optisch schiet te kort in HD-audio, op deze manier moet dat wel mogelijk zijn.
Geen idee, maar kijk eens in de Pricewatch, of in VB :)
quote:
= Aan wat voor upgrade prijs moet ik denken?
Eveneens, de Pricewatch. Dat weet je natuurlijk pas als je al je componenten uitgezocht hebt.
quote:
MrVegeta schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:27:
Ik zit te twijfelen om een nieuw systeem te kopen (eerst nog even sparen) of mijn CPU te upgraden.

Spec.
AMD3500+
Gigabyte GA-K8NF-9.
4 x 512 Kingston DDR400 (dual channel).
X1900XT.
WD Raptor 35GB.
Maxtor 300GB.

Zoals jullie kunnen zien is het al een vrij oud beestje en heb ik mijn mobo al een keer vervangen. Het meeste jammerlijke is dat mijn videokaart dus een DX9 is en geen DX10 kan, verder met de shaders en dergelijk is het geen probleem. Ook mis ik dus een Dual Core CPU.
DX10 is niet iets waar je je zorgen om zou moeten maken met een dergelijk systeem.
quote:
Ik zat dus aan een simpele upgrade van mijn CPU te denken. Maar ik heb de harware scene al een poosje niet meer gevolgd, wat zijn de belangrijkste punten voor maken van een keus tussen verschillende dual core cpu's?
Euh, snelheid?
quote:
Wat ik vooral met mijn pc doe is gamen. En er komen straks wat erg goede games uit die wil ik wel soepel hebben draaien maar de grafische pracht hoeft niet.

//edit.

Ik lees veel goede dingen over de AMD Athlon 64 X2 4200+, wat benchmarks opzoeken en die maar bestellen denk ik :).

Waarom is het prijsverschil tussen de AMD Athlon 64 X2 4200+ en de AMD Athlon 64 X2 4800+ zo groot? Bijna 4 x zo duur!
Lijkt me opzich een prima keus die X2 4200+. Prima prijs/kwaliteitverhouding en je zult er wel wat op vooruit gaan.

Reg. datum: 17 januari 2007

@MrVegeta:
Goede keuze, die X2 4200+. Heb zelf deze upgrade ook gedaan (kom zelf van een Opteron 144) en met nieuwere games is deze processor toch aanzienlijk sneller.

Hij draait hier nu stabiel @ 2.5GHz, dus een lichte overclock is ook geen probleem voor deze processor. :)

SPECS | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus P5N-E SLI | 3GB PC6400 | Sparkle Geforce 8800GTS 512MB (G92)

Dolf is rechtvaardig!

quote:
Cpt.Iglo schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:03:
@MrVegeta:
Goede keuze, die X2 4200+. Heb zelf deze upgrade ook gedaan (kom zelf van een Opteron 144) en met nieuwere games is deze processor toch aanzienlijk sneller.

Hij draait hier nu stabiel @ 2.5GHz, dus een lichte overclock is ook geen probleem voor deze processor. :)
Okay, nieuwere games zoals CoD4, Unreal 3, Crysis? Of nieuwe games zoals Bioshock etc. Maakt wel verschil.

Onder andere die games inderdaad. Vooral Crysis schijnt veel gebruik te maken van dualcore CPU's.

UT3 en COD4 heb ik allebei nu op de pc uit mijn signature staan en die draaien allebei perfect in 1440x900 @ hoogste details. Heb dit alleen niet getest met mijn oude Opteron 144, dus ik kan niet zeggen hoeveel prestatiewinst je ermee haalt.

Cpt.Iglo wijzigde dit bericht 16-10-2007 23:29 (8%)

SPECS | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus P5N-E SLI | 3GB PC6400 | Sparkle Geforce 8800GTS 512MB (G92)

Dolf is rechtvaardig!

Okay top, bedankt. Ik zal een bestelling plaatsen, voor ~75 euro kan het nooit een hele miskoop zijn lijkt mij.

quote:
MrVegeta schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:30:
Okay top, bedankt. Ik zal een bestelling plaatsen, voor ~75 euro kan het nooit een hele miskoop zijn lijkt mij.
NP :)

Bij Komplett hebben ze overigens deze CPU's nog voor ¤65,-. Scheelt weer een tientje. ;)

Reg. datum: 13 oktober 2006

Ik heb nu dus een oud systeem (3800+, 1GB, 6600GT) en wil dus nieuwere games spelen maar dit kan dus niet/moeilijk. Ik mag geen nieuwe pc kopen omdat deze "nog goed genoeg" is maar daar ben ik dus niet mee akkoord. Wat ik dus ga doen is een manier vinden om het moederbord te sabotteren zonder dat iemand erachter kan komen dat het express gedaan is (ideën zijn trouwens welkom :)). Ik heb al eens rond gekeken en kom op volgend systeempje uit (510 euro):

MSI P31 NEO-f Intel P31 Express Socket 775 ¤ 69,68 1 ¤ 69,68
INTEL Core 2 DUO E6750 2.66 Socket 775 ¤ 178,90 1 ¤ 178,90
ASUS EN8600GT Silent Htdp 512MB PCI Express Nforce 8600GT ¤ 159,00 1 ¤ 159,00
OCZ OCZ2G8002GK 2048MB KIT (2X1024MB) 800MHZ DDR2 Gold EL XTC Dual Channe... ¤ 99,90 1 ¤ 99,90

Zou dit interessant zijn en goed samenwerken?

Reg. datum: 03 november 2003

Hallo Allemaal,

Hierbij even een vraag over de eventuele upgrade van mijn monsterlijk oude PC.

AMD Athlon XP, 1100 MHz (11 x 100)
512 MB (PC2100 DDR SDRAM)
ECS K7S5A Pro (5 PCI, 1 AGP, 1 AMR, 2 SDR DIMM, 2 DDR DIMM, Audio)
NVIDIA GeForce2 Ti 64 MB
MAXTOR 6L040J2 (40 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133) (2 partities, 1 OS, 1 File)

Wat doe ik ermee:
Internetten, Films kijken/opslaan 720p/ DVD, Office

Budget:
Het liefst wil ik er zo min mogelijk aan verspijkeren en een zo hoog mogelijk snelheids resultaat.
Ergens Januari wil ik een compleet nieuwe computer aan gaan schaffen en deze moet tot die tijd weer even op orde zijn. Daarna gaat hij richting Oma voor een internet cursus.

Waar dacht ik zelf aan?
  • AMD Athlon XP 3000 of meer. [T.e.a.b. op marktplaats of hier op V/A]
  • 2 x 512 PC4300
  • En een extra hardeschijf die ik in mijn nieuwe PC ga overzetten.
Wat is volgens jullie de meeste economische oplossing met oog op de speed?

Specifiek wil ik dat de computer sneller wordt met het bekijken van veel foto's in 1 frame (of met een grote galarie in IE niet blijft hangen) en dat DVD's en 720p films niet tussendoor haperen. Daarom leek me de increase of intern geheugen ook het meest belangrijk.. en aangezien een Socket A XP processor alleen op dit moederbord kan zou ik tot een 3200+ kunnen gaan..

Edit: Even wat uitgebreider gemaakt

3mph wijzigde dit bericht 17-10-2007 21:44 (19%)

quote:
Pap3rclip schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 21:20:
Ik heb nu dus een oud systeem (3800+, 1GB, 6600GT) en wil dus nieuwere games spelen maar dit kan dus niet/moeilijk. Ik mag geen nieuwe pc kopen omdat deze "nog goed genoeg" is maar daar ben ik dus niet mee akkoord. Wat ik dus ga doen is een manier vinden om het moederbord te sabotteren zonder dat iemand erachter kan komen dat het express gedaan is (ideën zijn trouwens welkom :)). Ik heb al eens rond gekeken en kom op volgend systeempje uit (510 euro):

MSI P31 NEO-f Intel P31 Express Socket 775 ¤ 69,68 1 ¤ 69,68
INTEL Core 2 DUO E6750 2.66 Socket 775 ¤ 178,90 1 ¤ 178,90
ASUS EN8600GT Silent Htdp 512MB PCI Express Nforce 8600GT ¤ 159,00 1 ¤ 159,00
OCZ OCZ2G8002GK 2048MB KIT (2X1024MB) 800MHZ DDR2 Gold EL XTC Dual Channe... ¤ 99,90 1 ¤ 99,90

Zou dit interessant zijn en goed samenwerken?
Lees de topicstart + waarschuwing eens.
quote:
3mph schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 21:20:
Hallo Allemaal,

Hierbij even een vraag over de eventuele upgrade van mijn monsterlijk oude PC.

AMD Athlon XP, 1100 MHz (11 x 100)
512 MB (PC2100 DDR SDRAM)
ECS K7S5A Pro (5 PCI, 1 AGP, 1 AMR, 2 SDR DIMM, 2 DDR DIMM, Audio)
NVIDIA GeForce2 Ti 64 MB
MAXTOR 6L040J2 (40 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133) (2 partities, 1 OS, 1 File)

Wat doe ik ermee:
Internetten, Films kijken/opslaan, Office

Budget:
Het liefst wil ik er zo min mogelijk aan verspijkeren en een zo hoog mogelijk snelheids resultaat.
Ergens Januari wil ik een compleet nieuwe computer aan gaan schaffen en deze moet tot die tijd weer even op orde zijn. Daarna gaat hij richting Oma voor een internet cursus.

Waar dacht ik zelf aan?
  • AMD Athlon XP 3000 of meer. [T.e.a.b. op marktplaats of hier op V/A]
  • 2 x 512 PC4300
  • En een extra hardeschijf die ik in mijn nieuwe PC ga overzetten.
Wat is volgens jullie de meeste economische oplossing met oog op de speed?
Dat hangt er vanaf wat je specifieke eisen zijn. Wat is film kijken? Dvd's? HD-content? Wat is er op dit moment te traag?
En het allerbelangrijkste, wat zijn je specifieke vragen?

Specifiek wil ik dat de computer sneller wordt met het bekijken van veel foto's in 1 frame (of met een grote galarie in IE niet blijft hangen) en dat DVD's en 720p films niet tussendoor haperen. Daarom leek me de increase of intern geheugen ook het meest belangrijk.. en aangezien een Socket A XP processor alleen op dit moederbord kan zou ik tot een 3200+ kunnen gaan..

Op dit moment hangt windows af en toe 5 tellen stil als ik een film start, kan ook de eerste 10 seconden van de film niet zien. En bij veel afbeeldingen hapert hij ook.
Een stukje sneller zou ik hem ook wel willen hebben..

quote:
3mph schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 21:46:
Prima keus, ben het met je eens. Je pakt zo de twee grootste bottlenecks aan dus je zult er een flink stuk op vooruit gaan.
Ik zou alleen wel nog even kijken naar je geheugen. Het is niet bepaald compatible.

je hebt gelijk, max PC3200 DDR.

Ik heb al een leuke bij Alternate uitgezocht, dus die zal ik morgen ff oppikken.

Nu de XP 3200+ nog voor een mooi prijsje...

Cheers

Alhoewel ik zie dat dual channel niet supported is kan ik net zo goed de 1 bank 1 gig nemen..

3mph wijzigde dit bericht 18-10-2007 00:24 (18%)

Nouja, meer dan 1GB zul je er waarschijnlijk toch niet in zetten, aangezien je in januari een nieuwe pc gaat kopen. Dus ga gewoon voor het goedkoopste zou ik zeggen.

Het is weer Zomer!
Reg. datum: 02 augustus 2002

Ik heb nog steeds wat punten waarmee ik zit voor een aantal systemen die ik moet upgraden. Deze systemen zijn allemaal "budget" systemen waarmee toch nog redelijk 3D games te spelen moet zijn.
Nu is de X1950 pro in het algemeen een erg goede keuze, maar ik was toch ook op zoek naar een nieuwer alternatief die ook met HD content overweg kunnen. Bij NVidia zijn alle snellere kaarten dan de X1950pro een stuk duurder en bij ATi blijf je dan hangen bij de 2600XT.
Maar vele benchmarks in HQ zijn teleurstellend en ik vraag mij af of dit enkel driverproblemen waren ten tijde van de benchmarks of dat de hardware gewoon minder snel is dan de X1950?
http://hardware.gotfrag.com/portal/story/39683/?spage=3

UT3: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3128&p=3

Reg. datum: 21 oktober 2004

Ik wil de pc van iemand een beetje upgraden, al is niet echt veel mogelijk.
Het gaat om een pc met een P4 2000Mhz processor, met 256MB (DDR266) intern. Videokaart stelt ook niet zoveel voor.

Doel: pc sneller laten draaien en indien mogelijk Sims2 beter speelbaar krijgen.

Ik denk zelf dat de videokaart upgraden een beetje zinloos is, omdat de procesor dan de beperkende factor gaat worden.
Het geheugen upgraden is wel erg zinvol. Dat ga ik dan ook doen.

Nu mijn vraag: Ik heb thuis nog een oud stripje 256MB geheugen liggen (ook DDR266), alleen dit geheugen ligt al een tijdje stil in de kast en ik weet niet of het nog goed is. Stel dat het geheugenstripje wel kapot is: kan het kwaad als ik het in het systeem plaats?
Naar mijn mening zal het gewoon werken, of het gaat niet werken. (of de pc wordt onstabiel, dat kan natuurlijk ook). Maar ik denk niet dat het verdere gevolgen heeft. Maar dat weet ik dus niet zeker... Wie wel?

Pagina: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: