Peace is not simply the absence of war. || American beer is like sex in a canoe, it's fucking close to water.
Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14
Pagina: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 last
Nieuw Topic
Dat moet je wel een indicatie geven.
Heb het plaatje even opgezocht, het staat op http://www.amdzone.com/mo...&artid=320&page=1
Alle instellingen stonden bij de test op maximaal, het gebruikte systeem was:
Mother Board: Asus Crosshair
CPU: AMD Athlon X2 6400+
Memory: Corsair XMS 2GB
Power Supply: Thermaltake Toughpower W0132RU 1000W
Hard Drive: Western Digital Raptor
Display: Samsung 204T Westinghouse W4207
Ik mag er dus wel van uitgaan dat een 8600GTS naast de Core 2 Duo E6750 uit m'n lijstje wel toereikend is voor TF2. Mogelijk is zelfs een HD 2600 XT, als die passief gekoeld te vinden is, dan ook toereikend.
Peace is not simply the absence of war. || American beer is like sex in a canoe, it's fucking close to water.
Waarom geen X1950pro, die is nog sneller ook nog. DX10 kan je op die mid end kaartjes toch wel vergeten(zoals het er nu uit ziet).quote:KroeT schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:02:
Dat geeft me zeker een indicatie, dankjewel
Heb het plaatje even opgezocht, het staat op http://www.amdzone.com/mo...&artid=320&page=1
Alle instellingen stonden bij de test op maximaal, het gebruikte systeem was:
Mother Board: Asus Crosshair
CPU: AMD Athlon X2 6400+
Memory: Corsair XMS 2GB
Power Supply: Thermaltake Toughpower W0132RU 1000W
Hard Drive: Western Digital Raptor
Display: Samsung 204T Westinghouse W4207
Ik mag er dus wel van uitgaan dat een 8600GTS naast de Core 2 Duo E6750 uit m'n lijstje wel toereikend is voor TF2. Mogelijk is zelfs een HD 2600 XT, als die passief gekoeld te vinden is, dan ook toereikend.
Systeem?
ASRock dual-SATA2 939
AMD Athlon64 3200+
2048MB DDR400
nVidia Geforce 6800GT
Doel?
Grafische bewerkingen (Adobe CS, After Effects, 3dsmax), Audio (Audition, Traktor, Acid Pro), Games (Company of Heroes, Battlefield 2 en in de toekomst natuurlijk veel zwaardere games).
Ik draai altijd veel applicaties naast elkaar dus een Dual Core is geen overbodige luxe denk ik.
Wat wil ik hebben?
Voor nu nog even niet zoveel. Een grafische kaart wil ik later aan gaan schaffen maar voor nu wil ik een goede basis voor de huidige/toekomstige generatie games (de applicaties draaien wel...). Moederbord, CPU en Geheugen (Geheugen mee upgraden kom ik niet onderuit ben ik bang... allemaal DDR2 tegenwoordig, toch?). Ik heb altijd AMD gehad maar sta open voor Intel. Graag een Dual Core dus.
Budget
Het liefst rond de 300 euro. Ben bereid iets uit te wijken naar de 400.
Wat heb je zelf al gevonden?quote:
Als je niet vies bent van overclocken.
Intel Pentium dual core 2160. 70,-
pricewatch: Intel Core 2 Duo E2160 (S775, 2x1.80 GHz, 1MB, 800 MHz FSB)
Gigabyte P35-DS3R 100,-
pricewatch: GigaByte GA-P35-DS3R, P35 (ATX, Sound, LAN, SATA II, RAID)
Kingston 2GB dualchannel 70,-
pricewatch: Kingston KVR800D2N5K2/2G
Coolermaster HyperTX2 20,-
pricewatch: Cooler Master Hyper TX 2
Totaal ongeveer 260,-
Heb je nog ruimte voor een videokaart ook.
Reinman wijzigde dit bericht 10-10-2007 10:01 (10%)
Ik wil dus een nieuw moederbord aan gaan schaffen, en ditmaal van Asus (heb afgelopen paar jaar Asus gehad en nooit ook maar iets mee gehad). Mijn overige hardware ziet er overigens zo uit:
- AMD X2 6000+ socket AM2 (135 Watt versie)
- Zalman koeler voor AM2 (9500)
- 2x Seagate SATA 2 320 GB
- 1x NEC DVD-DL RW SATA
- Zalman 460 Watt voeding
- Asus 8600GT Silent (PCIe)
Mijn budget is rond de 80 euro inc. verzending indien dat nodig is. Vereisten zijn:
- minimaal 4 SATA aansluitingen
- Socket AM2 uiteraard
- WEL ondersteuning voor mijn X2 6000
- minimaal 1 IDE-aansluiting
Nu heb ik begrepen van de Asus site dat het met de ondersteuning vrijwel in orde is, bij ongeveer alle modellen, maar ik kom niet zo snel op een bord wat 4 SATA-aansluitingen heeft, en nog beschikt over een IDE aansluiting.
Kent er iemand een bord wat deze eisen wel heeft?
Let's put a smile on your face!
Zo iets dus? pricewatch: Asus M2N-E SLI, nForce 500 SLI MCP (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)quote:Khaine schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 11:28:
Ondertussen heb ik een nieuwe PC in onderdelen aangekocht, maar heb helaas een moederbord gekocht in combinatie met een processor die niet echt ondersteund wordt.
Ik wil dus een nieuw moederbord aan gaan schaffen, en ditmaal van Asus (heb afgelopen paar jaar Asus gehad en nooit ook maar iets mee gehad). Mijn overige hardware ziet er overigens zo uit:
- AMD X2 6000+ socket AM2 (135 Watt versie)
- Zalman koeler voor AM2 (9500)
- 2x Seagate SATA 2 320 GB
- 1x NEC DVD-DL RW SATA
- Zalman 460 Watt voeding
- Asus 8600GT Silent (PCIe)
Mijn budget is rond de 80 euro inc. verzending indien dat nodig is. Vereisten zijn:
- minimaal 4 SATA aansluitingen
- Socket AM2 uiteraard
- WEL ondersteuning voor mijn X2 6000
- minimaal 1 IDE-aansluiting
Nu heb ik begrepen van de Asus site dat het met de ondersteuning vrijwel in orde is, bij ongeveer alle modellen, maar ik kom niet zo snel op een bord wat 4 SATA-aansluitingen heeft, en nog beschikt over een IDE aansluiting.
Kent er iemand een bord wat deze eisen wel heeft?
SATA I en II zijn backwards compatible he!
http://www.driverheaven.n..._am2_motherboard_roundup/
Edit: Is het eens met ROD hier onder.
Reinman wijzigde dit bericht 10-10-2007 11:55 (3%)
Het gaat mij ook niet om een DOA, want daar kun je niets aan doen.quote:RoD schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 11:53:
Waarom persé Asus? Beetje onzinnig om je blind op één merk te staren. Er zijn voldoende alternatieven die echt niet slechter zijn. Ook met Asus kun je eens last hebben van een DOA-model.
MIJN persoonlijke ervaring met Asus is gewoon erg goed. Ik heb ook AsRock gehad, maar van de 2 bordjes begaf 1 het binnen een jaar (bij normaal gebruik). De ander draait overigens nog perfect na 4 jaar. Mijn A7V600 van Asus is al van de tafel af gevallen en zelfs die gebruik ik nog dagelijks! ECS heb ik 3 bordjes van gehad, die allemaal aan reparatie toe zijn, maar eerder zijn weggegooid/vervangen.
Mijn huidige bord is mijn 2e MSI bord en ondanks de goede reviews heb ik er dus toch problemen mee. Hoe kun je een moederbord bouwen en sommige processors die wel passen niet eens ondersteunen?
Let wel: voor de rest is het volgens mij een alleraardigst bord, maar ik wil gewoon geen gezeur. Andere merken wil ik ook best proberen, maar omwille van ervaring weet ik dat ik met dit merk goed zit
@reinman: bedankt voor het speurwerk
Let's put a smile on your face!
Heeft die MSI niet gewoon een biosupdate nodig???
En het speuren was niet zo moeilijk, gewoon die waardeloze asus site vergeten en gewoon gaan googlen naar AM2 socket review's.
Reinman wijzigde dit bericht 10-10-2007 12:23 (14%)
Reg. datum: 29 januari 2007
-ASUS P5K
-E6600
-2GB geheugen
Ik heb hier nu zelf nog 2 grafische kaarten over en twijfel welke grafische kaart ik het beste zou houden:
* x1900xt met 512MB (ati)
* 7900gtx met 512MB (nvidia)
Mijn vriendin speelt hedendaagse games als Lord of the Rings Online, Overlord, Neverwinter Nights 2, Enemy Territory Quake Wars (voor mezelf dan ), Titan Quest etc...
Ik weet dat oudere spellen geen enkel probleem vormen voor beide kaarten, maar als je de nieuwere games wilt spelen op high met AF en AA ingeschakeld...
Dit alles op een resolutie van 1650*1080.
Met andere woorden; welke kaart installeren en welke wegdoen?
Benchmarks zoeken, die zijn er zat van deze kaarten. Dit heeft niets met upgraden te maken, maar met zelf aan de slag gaan.quote:Fretzie schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:35:
* x1900xt met 512MB (ati)
* 7900gtx met 512MB (nvidia)
Reg. datum: 29 januari 2007
De ATI heeft meer shaders, dus dat is best handig, evenals de mogelijkheid tot HDR+AA.
Maar wilde gewoon weten hoe de huidige stand van zaken is. Driver improvements etc. De reviews dateren allemaal van meer dan één jaar geleden, vandaar men vraag ook. Enkele persoonlijke ervaringen zijn altijd een goede aanvulling op reviews vind ik. Zeker als deze laatste al wat gedateerd zijn.
Nice... Vies van overklokken ben ik niet. Maar ik vind de 1MB cache wat mager. Dan geef ik liever wat meer uit voor een E6320 (4MB) ofzo, goed idee? Of is het dan een beter idee er weer 15 euro op te leggen en voor de E6550 te gaan?quote:Reinman schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 09:45:
[...]
Wat heb je zelf al gevonden?
Als je niet vies bent van overclocken.
Intel Pentium dual core 2160. 70,-
pricewatch: Intel Core 2 Duo E2160 (S775, 2x1.80 GHz, 1MB, 800 MHz FSB)
Totaal ongeveer 260,-
Heb je nog ruimte voor een videokaart ook.
DoubleJ wijzigde dit bericht 10-10-2007 15:40 (26%)
Dan zul je moeten gaan zoeken, en dingen uitproberen. Maak een image, plaats de beide kaarten na elkaar in de computer met tussendoor het terugzetten van de image, en test het. Zie verder de topicwaarschuwing waar dit topic wel en niet voor bedoeld is.quote:Fretzie schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 15:01:
Ik heb al benchmarks zat gezocht. Het is ongeveer een gelijkstand.
De ATI heeft meer shaders, dus dat is best handig, evenals de mogelijkheid tot HDR+AA.
Maar wilde gewoon weten hoe de huidige stand van zaken is. Driver improvements etc. De reviews dateren allemaal van meer dan één jaar geleden, vandaar men vraag ook. Enkele persoonlijke ervaringen zijn altijd een goede aanvulling op reviews vind ik. Zeker als deze laatste al wat gedateerd zijn.
Benchmarks, benchmarks, benchmarks.quote:DoubleJ schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 15:26:
[...]
Nice... Vies van overklokken ben ik niet. Maar ik vind de 1MB cache wat mager. Dan geef ik liever wat meer uit voor een E6320 (4MB) ofzo, goed idee? Of is het dan een beter idee er weer 15 euro op te leggen en voor de E6550 te gaan?
Als je in het algemeen wilt weten hoe het met videokaarten staat moet je in VB zijn, dit topic is bedoeld voor upgradevragen. Echter, ik zie niet in waarom het een probleem zou zijn dat de laatste reviews een jaar oud zijn. De kaarten die je opnoemt zijn ook niet meer de nieuwste dus het is logisch dat deze inmiddels niet meer gereviewed worden.quote:Fretzie schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 15:01:
Ik heb al benchmarks zat gezocht. Het is ongeveer een gelijkstand.
Wat de ervaringen zijn met de laatste drivers kun je hier op GoT ook wel vinden. Dus, even zoeken
PC6400=800mhz ddr= 400bus.Dat is de max van je de pc6400 geheugen. Het fijna aan een 2160 is dat deze een multi heeft van 9. Dus je kan hem naar het max van je geheugen clocken das 3,6GHZ(9x400=3,6GHZ). Dit is opzich wel te doen met een goeie lucht koeler.quote:DoubleJ schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 15:26:
[...]
Nice... Vies van overklokken ben ik niet. Maar ik vind de 1MB cache wat mager. Dan geef ik liever wat meer uit voor een E6320 (4MB) ofzo, goed idee? Of is het dan een beter idee er weer 15 euro op te leggen en voor de E6550 te gaan?
http://www.insidehw.com/content/view/190/9/
Reg. datum: 08 juli 2005
Aopen H600b kast met standaard 350Watt voeding
Asus A8Ne MOBO
AMD X2 3800+
2x512MB Kingston Valueram ddr400
Asus X700le
3 HDD's
Wat is mijn "probleem":
Fotobewerking (lightroom en Photoshop) gebruiken veel geheugen. Samen met Azureus kom ik te kort.
Spellen als Oblivion, race 2007, Test drive unlimited zijn wel te spelen, maar niet op 1680X1050 en de meeste settings op low en medium en dan een framerate van ~25fps.
Wat wil ik, en denk ik zelf te doen
2x512MB Kingston Valueram ddr400 bijkopen (2048mb totaal) ~¤ 50,-
ATI X1950PRO ~¤130,-
Mijn vraag:
Is het wel slim om dit te doen en dan met name de videokaart. Moet ik nu zo'n ¤200,- uitgeven om mijn pc weer redelijk bij de tijd te krijgen of kan ik beter volgend jaar ook een ander mobo,processor,RAM,graka kopen.
Of anders gesteld kan ik met een X1950PRO de komende 2 a 3 jaar de nieuwste spellen blijven spelen. (eventueel met lagere resolutie en lagere settings)?
Ik ben ook meer zo dat ik liever nu ¤150 euro uitgeef en er 2 jaar mee doe dan dat ik nu ¤300,- uitgeef en er 4 jaar mee doe.
silencedead wijzigde dit bericht 10-10-2007 20:00 (5%)
Canon 350D | Tamron 17-50 F2.8 | Canon 70-200 F4/L USM | Canon EF 28-105 F3.5-4.5 USM | Canon Speedlite 430EX | Raynox M-250 | Sandisk 4GB Extreme III CF
Ik wil graag een Asus P5K mobo oid gebruiken, als ik het goed heb, heb je hier toch alleen een 4 polige ATX12V stekker voor nodig en niet een 8 polige? waarvoor zijn die 8 polige eigenlijk?
Ook komt er in het systeem een nieuwe videokaart, waarschijnlijk een Ati X1650pro. Ook hier zit ik weer met het probleem van de power stekker. De ene kaart gebruikt Molex, de ander 6 polig PCI-E en de ander 8 polig. Dit is erg belangrijk gezien de aankoop van de voeding!!!
En wat is de standaard voor de aankomende DX10.1 videokaarten? 6 polig? 8? of iets anders?
Reg. datum: 13 december 2004
PCI-E stekkers zijn toch meestal wel op moderne (snellere) videokaarten aanwezig. Ook in de toekomst zal dit zo blijven. Veel nieuwe voedingen hebben 6 en 8 pollige PCI-E stekkers. Je kunt ook gewoon een verloopje kopen voor een paar euro.
quote:n00bs schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:22:
Aangezien ik ook voor iemand anders zijn pc upgrade heb ik nogal wat probleempjes.
Ik wil graag een Asus P5K mobo oid gebruiken, als ik het goed heb, heb je hier toch alleen een 4 polige ATX12V stekker voor nodig en niet een 8 polige? waarvoor zijn die 8 polige eigenlijk?
Ook komt er in het systeem een nieuwe videokaart, waarschijnlijk een Ati X1650pro. Ook hier zit ik weer met het probleem van de power stekker. De ene kaart gebruikt Molex, de ander 6 polig PCI-E en de ander 8 polig. Dit is erg belangrijk gezien de aankoop van de voeding!!!
En wat is de standaard voor de aankomende DX10.1 videokaarten? 6 polig? 8? of iets anders?
Barre_Code wijzigde dit bericht 10-10-2007 23:34 (21%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 last
Dit topic is gesloten.