Hoofdcategorieën
Topicacties

Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14

Pagina: 1 2 3 4 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... 33 34 35 36 last

Nieuw Topic

Acties: [view]

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

quote:
shoarmaboer21 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:35:

Moet je me even uitleggen wat sync met de FSB van je processor betkent. Wikipedia nederlands en engels zegt niets erover.
In de FAQ van PMG staat wel uitgelegd hoe het zit met dit soort dingen. Het hier uitleggen gaat wat ver, vooral ook omdat het in de FAQ staat. Maar uit benchmarks blijkt dat het zeer weinig zin heeft om voor sneller geheugen te gaan. Je gaat er echt niks van merken, dus je geeft je geld voor niks uit.
quote:
Wat denk je er zelf van? Heb je naar de aanbevolen systeemeisen gekeken van de spellen die je wilt spelen? Op wat voor settings wil je spelen? Wil je in de toekomst mee met de games? Wil je dan op hoge settings blijven spelen? Dat soort specifieke informatie hebben we nodig. Als je dat nou voor jezelf eerst eens op een rijtje zet, benchmarks bekijkt (zie bijvoorbeeld Tom's Hardwareguide) dan moet je al een boel inzicht krijgen in of dit systeem goed genoeg voor je is.
Sowieso gaat de setup die je uitgekozen hebt de spellen die je wilt spelen wel draaien.

Blijft allemaal wel een beetje basic hoor...

Reg. datum: 06 september 2004

Ok, bedankt :) Dan denk ik dat dit het volgende upgrade word:

PC2-4200 - 1 GBx2 - DDR2 - Corsair Value Select ¤80 81
DVD±RW NEC AD-7173 - Bulk - Zwart ¤32 40

Dat lijkt mij netjes. Dan kom ik uit op 113 euro. Denk je dat een betere videokaart ook handiger is omdat de 7500 LE geheugen van het RAM wegpikt?

BlackWhizz wijzigde dit bericht 27-06-2007 21:52 (1%)
Reden: Tekst weggehaald.

Used to be Lord Bossink

quote:
RoD schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:27:

[...]

Nee, dat is echt zonde van je geld. Met je huidige geheugen loopt het in sync met de FSB van je processor. Sneller geheugen is dus alleen maar overkill.
De prijs is toch te verwaarlozen tussen PC4200 en PC5300? Scheelt wat, een paar cent meestal. Dan zou ik toch mooi gaan voor PC5300 = 667MHz. De 800MHz = PC6400 is idd wél zonde van je geld.
quote:
shoarmaboer21 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:51:

Dat lijkt mij netjes. Dan kom ik uit op 113 euro. Denk je dat een betere videokaart ook handiger is omdat de 7500 LE geheugen van het RAM wegpikt?
Volgens mij heb ik trouwens ook PC6400 van Twinmos gezien voor die prijs. Is opzich niks mis met dat merk hoor ;) Heb het zelf en vriend van me ook; hij heeft het volgens mij zelfs overclocked :P
Over de videokaart: als jij tevreden bent met de prestaties, dan hoeft het niet. Maar mocht je het geld hebben dan kan het wel. Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn voor RAM dat wordt weggesnoept, zeker niet met 2GB.
Ik bedenk me trouwens ook ineens dat een zo'n videokaart baat heeft bij sneller geheugen, dus dan is PC5300 wel handig. Maar ik weet niet of dat helemaal klopt :? misschien iemand anders die dit kan bevestigen/weerleggen?

FereiDON wijzigde dit bericht 27-06-2007 22:06 (62%)

E6750@3,2GHz | Gigabyte GA-P35-DS3 | Corsair 2 x 1GB PC6400 CL4 | Sapphire X1950XT 256MB | Thermaltake BigTyphoon | Samsung 320GB T166 | Antec NeoHE 500W | Antec Nine Hundred | Akasa Fan Controller Pro

quote:
shoarmaboer21 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:51:

Je hebt al 1GB geheugen, waarom gebruik je die niet gewoon icm nog een 1GB latje? Verder is een videokaart met dedicated geheugen inderdaad handig, zodat het niet van je werkgeheugen afgesnoept wordt. Met hetgeen jij met de pc doet kun je wel 2GB gebruiken. Ik zou gewoon een goedkoop kaartje pakken, want grafische kracht heb je niet echt nodig, het komt vooral op de cpu aan.
quote:
Lord Bossink schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:59:
[...]

De prijs is toch te verwaarlozen tussen PC4200 en PC5300? Scheelt wat, een paar cent meestal. Dan zou ik toch mooi gaan voor PC5300 = 667MHz. De 800MHz = PC6400 is idd wél zonde van je geld.
Klopt, de prijs is te verwaarlozen. Ansich kun je dan beter gaan voor PC5300. Echter, hij heeft al 1GB PC4200 geheugen, dus dan heeft PC5300 ook geen zin.
quote:
Ik bedenk me trouwens ook ineens dat een zo'n videokaart baat heeft bij sneller geheugen, dus dan is PC5300 wel handig. Maar ik weet niet of dat helemaal klopt :? misschien iemand anders die dit kan bevestigen/weerleggen?
Hier heb ik nog helemaal nooit van gehoord. Ik zie de relatie tussen videokaart en geheugen ook niet echt. Sneller geheugen heb je baat bij als je gaat overklokken (hogere FSB, dus je hebt meer geheugenbandbreedte nodig)

Reg. datum: 15 oktober 2003

quote:
shoarmaboer21 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:35:
[...]

Het is een Acer, het enige wat ik er van kan vindenis dit, ik dacht dat jullie niet konden afleidien wat voor mammaplank hierachter verscholen zit:
Waarom moeten wij dat afleiden. Je bent een tweaker, pak een tool die je moederbord type opnoemt.

quote:
tweakernick schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 08:19:
[...]

Waarom moeten wij dat afleiden. Je bent een tweaker, pak een tool die je moederbord type opnoemt.
Welke tools, alle tools die ik download zegt dat het een acer is met dat typenummer.

RoD:
Ik denk die reepjes te verkopen, of er 1tje van te houden. Er zitten maar 3 DIMMS op mijn moederbord. Daarom dacht ik, dan heb ik mooi 2,5 gb ram er in zitten.

BlackWhizz wijzigde dit bericht 28-06-2007 08:46 (21%)

quote:
shoarmaboer21 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 08:44:
[...]

Welke tools, alle tools die ik download zegt dat het een acer is met dat typenummer.

RoD:
Ik denk die reepjes te verkopen, of er 1tje van te houden. Er zitten maar 3 DIMMS op mijn moederbord. Daarom dacht ik, dan heb ik mooi 2,5 gb ram er in zitten.
Oh, je hebt 2 reepjes van 512MB? Dan is het wel even handig om dat te vermelden. Dan kun je misschien het beste je geheugen voor een leuk prijsje verkopen inderdaad. Eén reepje laten zitten zou ik niet doen, want dan kun je geen dual channel meer draaien.

quote:
RoD schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 10:58:
[...]

Oh, je hebt 2 reepjes van 512MB? Dan is het wel even handig om dat te vermelden. Dan kun je misschien het beste je geheugen voor een leuk prijsje verkopen inderdaad. Eén reepje laten zitten zou ik niet doen, want dan kun je geen dual channel meer draaien.
Mijn moederbord ondersteund helaas geen Dual-channel.
http://global.acer.com/products/desktop/spec/AS.pdf hier staat wat mijn moederbord allemaal heeft. (pagina 5, tweede kolom).

Reg. datum: 18 juni 2007

Edit..

Rayg74 wijzigde dit bericht 29-06-2007 12:53 (101%)

Used to be Lord Bossink

quote:
RoD schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 22:11:
[...]

Hier heb ik nog helemaal nooit van gehoord. Ik zie de relatie tussen videokaart en geheugen ook niet echt. Sneller geheugen heb je baat bij als je gaat overklokken (hogere FSB, dus je hebt meer geheugenbandbreedte nodig)
Nee, dan zal dat wel niet kloppen. Maar tóch :+ Er blijft me iets bijstaan dat videokaarten die RAM-geheugen gebruikten baat hadden bij sneller geheugen, omdat er dan meer bandbreedte beschikbaar is ofzoiets :P
quote:
Rayg74 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 16:59:

- Nvidia 8800 GTS 320 MB of 640 mb. (welke zou goed voldoen bij mijn resolutie ?) Met later evt SLI opstelling voor budget upgrade.
...
- Of kan ik beter wachten op mijn nieuwe systeem dat begin volgend jaar komt?
Tja... wel een beetje basic. Zoek eens wat benchmarks op zou ik zeggen :) Dan kom je er vanzelf achter welke versie beter is voor jou resolutie.
Welk systeem bedoel je :?

FereiDON wijzigde dit bericht 28-06-2007 21:30 (11%)

E6750@3,2GHz | Gigabyte GA-P35-DS3 | Corsair 2 x 1GB PC6400 CL4 | Sapphire X1950XT 256MB | Thermaltake BigTyphoon | Samsung 320GB T166 | Antec NeoHE 500W | Antec Nine Hundred | Akasa Fan Controller Pro

Reg. datum: 29 april 2003

Voordat ik weer (as usual) ondoordacht dingen bestel bij deze mijn upgrade-vraag:

Huidige specs:
Moederbord: MSI 875P Neo-FIS2R (P4-800-1CH5R-4xSATA)
Processor : Intel Pentium 4 2,8 Ghz FSB 800
Geheugen : Kingston 512MB PC3200 CL2 (=2x256)
Harddisk : 2x Maxtor 6 80MB, 1x Maxtor 300 MB (allen SATA)
Video : ATI Radeon 9800 Pro
Overige : iiyama ProLite E430, DVD brander, CD-ROM speler, floppy, 7-in-1 Card-reader.

Gebruik
Office (Excel (incl. macrobewerkingen), Acces - Internet, af en toe een game. Wat web-development.
Verder veel USB-apparaten: fototoestel, videocamera, etc.

Probleem
Het lijkt wel of het systeem af en toe blijft hangen. Het ene moment wordt een HD niet gevonden bij het opstarten, het volgende moment weigeren de diverse USB-apparaten dienst.
Met redelijke zekerheid kan het moederbord het verhaal niet meer aan. Dat wil ik dus vervangen, maar dan kom je van het ene in het andere terecht.

Update
Na wat speurwerk ben ik tot het volgende wensenlijstje gekomen:
- Asus P5B Deluxe/WiFi-AP, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, WLAN, SATA II, RAID, 1394)
- Club3D Geforce 8500 GT 256MB DDR2 (PCI-e, 2x DVI) CGNX-G856
- Intel Core 2 Duo E4300 (S775, 2x1.8GHz, 2MB, 800MHz FSB, Boxed)
De redenatie erachter:
Op dit moment zijn de Intel processoren toch net iets hoger aangeschreven dan AMD. Ik heb ook goede ervaringen met Intel uit het verleden. De E4300 heb ik gekozen omdat het het midden-model uit de C2D range is. Meer lijkt mij overdreven, en misschien is deze processor al overkill.
Na de processor kom ik uit bij het moederbord. Dat moet in ieder geval voldoende SATA-aansluitingen hebben en betrouwbaar zijn. Asus krijgt in de diverse reviews op dit gebied altijd een hoge score. MSI is om persoonlijke redenen afgevallen.
Helaas zorgen de ontwikkelingen in de videokaarten-sector ervoor dat ik die ook moet vervangen. De 8500 GT heb ik overgenomen uit de afgelopen BBG.
Het hele verhaal zou ik gaan bestellen bij Cool-Prices. Goede ervaringen mee gehad. Het totale prijskaartje wordt dan zo'n ¤450,-

Dit is meteen ook mijn budget (¤450 dus).
Suggesties voor verbeteringen hoor ik graag? Zouden jullie voor meer of minder gaan? Is de combinatie logisch?

quote:
Lord Bossink schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 21:29:
[...]

Nee, dan zal dat wel niet kloppen. Maar tóch :+ Er blijft me iets bijstaan dat videokaarten die RAM-geheugen gebruikten baat hadden bij sneller geheugen, omdat er dan meer bandbreedte beschikbaar is ofzoiets :P
Je hebt het waarschijnlijk over het RAM-geheugen op de videokaarten _zelf_. Dat is heel wat anders :)
quote:
Spoetnik385 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 21:05:
Voordat ik weer (as usual) ondoordacht dingen bestel bij deze mijn upgrade-vraag:

Huidige specs:
Moederbord: MSI 875P Neo-FIS2R (P4-800-1CH5R-4xSATA)
Processor : Intel Pentium 4 2,8 Ghz FSB 800
Geheugen : Kingston 512MB PC3200 CL2 (=2x256)
Harddisk : 2x Maxtor 6 80MB, 1x Maxtor 300 MB (allen SATA)
Overige : iiyama ProLite E430, DVD brander, CD-ROM speler, floppy, 7-in-1 Card-reader.

Gebruik
Office (Excel (incl. macrobewerkingen), Acces - Internet, af en toe een game. Wat web-development.
Verder veel USB-apparaten: fototoestel, videocamera, etc.

Probleem
Het lijkt wel of het systeem af en toe blijft hangen. Het ene moment wordt een HD niet gevonden bij het opstarten, het volgende moment weigeren de diverse USB-apparaten dienst.
Met redelijke zekerheid kan het moederbord het verhaal niet meer aan. Dat wil ik dus vervangen, maar dan kom je van het ene in het andere terecht.

Update
Na wat speurwerk ben ik tot het volgende wensenlijstje gekomen:
- Asus P5B Deluxe/WiFi-AP, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, WLAN, SATA II, RAID, 1394)
- Club3D Geforce 8500 GT 256MB DDR2 (PCI-e, 2x DVI) CGNX-G856
- Intel Core 2 Duo E4300 (S775, 2x1.8GHz, 2MB, 800MHz FSB, Boxed)
De redenatie erachter:
Op dit moment zijn de Intel processoren toch net iets hoger aangeschreven dan AMD. Ik heb ook goede ervaringen met Intel uit het verleden. De E4300 heb ik gekozen omdat het het midden-model uit de C2D range is. Meer lijkt mij overdreven, en misschien is deze processor al overkill.
Na de processor kom ik uit bij het moederbord. Dat moet in ieder geval voldoende SATA-aansluitingen hebben en betrouwbaar zijn. Asus krijgt in de diverse reviews op dit gebied altijd een hoge score. MSI is om persoonlijke redenen afgevallen.
Helaas zorgen de ontwikkelingen in de videokaarten-sector ervoor dat ik die ook moet vervangen. De 8500 GT heb ik overgenomen uit de afgelopen BBG.
Het hele verhaal zou ik gaan bestellen bij Cool-Prices. Goede ervaringen mee gehad. Het totale prijskaartje wordt dan zo'n ¤450,-

Dit is meteen ook mijn budget (¤450 dus).
Suggesties voor verbeteringen hoor ik graag? Zouden jullie voor meer of minder gaan? Is de combinatie logisch?
Lastig. Gezien je eisen kun je met minder toe. Echter, met deze setup ben je redelijk upgradebaar en voorbereid op de toekomst. Is dat zinvol voor jou? Ik weet het niet...
Vergeet je overigens niet dat je je geheugen ook moet vervangen? DDR1 gaat op dat bordje niet werken.
Als je je huidige systeem snel genoeg vindt en niet verwacht dat je eisen hoger worden in de nabije toekomst is een tweedehands moederbordje wellicht een betere keus.

Reg. datum: 11 maart 2001

Huidige specs:
Moederbord: ASUS A7N8X-E Deluxe/Wifi
Processor : AMD Athlon XP 3000+
Geheugen : 2x Kingston 512MB PC3200
Harddisk : 2x Maxtor 200GB SATA, 1x Maxtor 120 MB PATA
Video : ASUS GeForce 6800 GT AGP

Gebruik:
Games: Counter-Strike, Day of Defeat, strategie games als C&C3
Verder Internet, Office en InDesign

Reden van upgraden:
De hdd is vrij brak, Windows kan vaak niet booten. Verder is de algehele performance niet meer toereikend.

Zelf bedacht:
Moederbord: ASUS P5K
toelichting: Heb zeer goede ervaringen met ASUS en ik wil graag een bord met ondersteuning voor 1333FSB ivm toekomstig upgraden. De standaard versie is afdoende, de opties van een Deluxe versie gebruik ik toch niet.

Processor : Intel Core 2 Duo, maar welke?
toelichting: Dit is mijn grootste twijfel. Volgens mij is een budgetmodel als een E2160 al een grote stap voorwaarts ten opzichte van mijn XP 3000+. Maar als ik dan zie dat je steeds met ¤20 bijbetalen een stap omhoog kunt, ben ik geneigd dat te doen (2160 -> 4300 -> 4400 -> 6300 -> 6420)

Heb in reviews gezien dat de 1MB cache van de 21xx serie een vrij groot nadeel is in games, maar de prijs van zo'n unit is enorm aantrekkelijk... Daarnaast denk ik dat dit ten opzichte van mijn huidige CPU al een grote stap voorwaarts is, maar ik kan weinig reviews vinden. Ik zou dan nu voor zo'n E2160 kunnen gaan, en over 12-18 maanden een Q6600 oid halen. Iemand met een goede tip?

Geheugen : 2x Kingston 1GB PC5300
toelichting: Momenteel ideaal, 4GB vind ik te duur en voorlopig niet nodig.

Harddisk : 2x Maxtor 200GB SATA (die wil ik dus overzetten)
toelichting: Deze wil ik houden, 1 voor Windows en 1 voor data (heb ook nog 320 extern)

Video : ASUS GeForce 8600 GT Silent
toelichting: Performance is vrijwel gelijk aan de 7900GS, maar deze is DX10 compatible. Ik wil dan graag de Silent versie, is vrijwel even duur. Ben geen die-hard gamer, meer casual. Speel 2-3x per jaar op een Lanparty bovengenoemde games. Hoge reso's hoeft van mij niet.

Mijn budget is ¤450 a ¤480.

AMD Athlon 64 X2 4800+ | 6 GB | 900 GB | GeForce 9800 GTX+ | 20" 16:10 | G15 + G5 | WinXP x64 SP2

Reg. datum: 29 april 2003

quote:
RoD schreef op zondag 01 juli 2007 @ 21:13:
Lastig. Gezien je eisen kun je met minder toe. Echter, met deze setup ben je redelijk upgradebaar en voorbereid op de toekomst. Is dat zinvol voor jou? Ik weet het niet...
Vergeet je overigens niet dat je je geheugen ook moet vervangen? DDR1 gaat op dat bordje niet werken.
Als je je huidige systeem snel genoeg vindt en niet verwacht dat je eisen hoger worden in de nabije toekomst is een tweedehands moederbordje wellicht een betere keus.
Bedankt voor de tip. Het geheugen was ik inderdaad vergeten. Wordt alles bij elkaar een beetje overdreven. Ik denk inderdaad dat het beter is om a) door te modderen of b) een tweedehands bord te proberen. Alhoewel dat knutselen wel leuk is...

Huidige specs:
Moederbord: K7N Delta ISLR
Processor : AMD XP2600+
Geheugen : 1.5Gb PC3200 (2x 512mb in Dualchannel +512Mb)
Harddisk : 1 x Maxtor 160Gb, 1x Seagate 250 MB & 1x Seagate 200Mb IDE
Overige : Nieuwe DVD-writer Samsung SATA (maar werkt dus niet op m'n mamakaart)

Gebruik
Office & Webdesign (dus ook Photoshop) & soms spellen (maar laatste tijd speel ik niets meer omdat m'n pc het niet meer aankan (en speel graag met mooie eyecandy)
Ben ook van plan om met m'n pas aangekochte videocamera beeldbewerking te doen

Doel: max. 500¤ spenderen (ik heb m'n kast (Sonata III net aangeschaft)

Upgrade
Moederbord: Socket 775 : P5L (Intel 945P, FSB 1066 MHz, dual DDR2 667, PCI-E, FireWire, ATX) (90¤)
Processor : E6600 (+- 200¤)
Geheugen : KVR667D2N5K2/2G 2048 MB, 667 MHz, DDR2, PC2-5300, Non-ECC, CL5 (2 x 1024 MB) (70¤)
Video : ATI Radeon X1950 Pro (+-150¤)

Totaal = 510¤

M'n vraag is nu: zal m'n upgrade perfect met elkaar kunnen werken? Dus past dit geheugen goed op m'n moederbord? Want deze mamakaart is niet terug te vinden in de reviewsectie van tweakers. Vooral P5B.... maar dat is dan direct 50¤ duurder.... (prijzen van Belgische winkel!)
Moederbord heeft firewire, dus is wel belangrijk voor videobewerking & heeft ook een IDE-aansluiting voor m'n oude harde schijven. :*)

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

hypersexyconscious
Reg. datum: 01 mei 2007

Ik heb een tijdje terug ook al in dit topic gepost, maar aangezien we weer een paar weekjes verder zijn heb ik me nieuwe configuratie klaar;

Wat ik vooral ga doen is eigenlijk basic stuff met een pc;
beetje msnen, browsen met firefox, muziek luisteren (kan niet zonder muziek!), en zo nu en dan een beetje grafisch fotosoepen; Ik ben geen gamer trouwens

Wat ik me afvraag is of mijn toekomstige pc voldoet aan mijn wensen, of dat sommige dingen veel goedkoper kunnen?
quote:
Huidige PC:
Intel Pentium 4 Boxed 2,4 Ghz
Asus P4PE Moederbord
1 GIG RAM
Radeon 9000 PRO
Creative Live 5.1

Toekomstige PC;
Intel Core 2 Duo,Boxed, E6750, Socket 775 ¤185,82
GigaByte GA-P35-DS3,Retail ¤101,52
G.E.I.L GX22GB6400UDC, 2048 MB, DDR2, PC6400 ¤109,62
MSI RX2400PRO-TD256EH,DDR2, PCI Express x16 ¤50,00
Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic, OEM ¤69,89
Samsung Spinpoint T166, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB ¤70,46
Recom PowerStation + Window, Zwart, zilver ¤82,67
Scythe Infinity ¤38,21
NEC AD-7170S, Serial ATA150, Zwart, OEM ¤26,81
Spire RockeTeer III, 500 Watt, Retail ¤44,62

Totaal: ¤779,62
De keuze voor de kast staat zo goed alsvast, ik vind de Powerstation gewoon een erg strakke kast.. (sonata III is in combinatie met voeding wel een stuk goedkoper, maar volgens mij glimt die kast enorm) Cooler twijfel ik nog over omdat ie vrij groot is, maar desondanks dat super scoort in de testen. Daarnaast ben ik van plan hem een beetje te gaan overklokken, vandaar de keuze voor goed geheugen. Ik ben van plan het geheugen zelf namelijk niet over te klokken op dit moment, maar je weet nooit. Denk dat ik hem met dit systeempje wel op een fsb van 400 zou mouten kunnen draaien, wat betekend dat de E6750 op 3,2 Ghz zou draaien. Voorlopig zal ik het nog bij Windows XP houden (die is nog goed te customizen), maar in de loop van tijd zal ik overstappen naar Vista natuurlijk.

Als iemand nog verbeteren heeft aan mijn configuratie heeft, en/of tips hoor ik dat graag.
Mijn streven is om op de ~ ¤750 uit te komen

FREAKJAM wijzigde dit bericht 05-07-2007 15:42 (5%)

Trotse oom x2
Reg. datum: 13 januari 2005

Hallo raadgevers :)

Ik begin te merken dat mijn huidige config een beetje moeite heeft met hedendaagse spellen. Het gaat soms wat traag of ik moet wel een hele boel dingen uit/low zetten. Echter, ik heb een nogal beperkt budget, ¤ 150,- en nog liever nog minder aangezien ik binnenkort ga verhuizen en laminaat en meubels toch net iets belangrijker zijn. Ondanks dat de Ikea niet erg duur is, worden die meubels toch ook best prijzig.

Goed, waar het om gaat is het volgende:
* Asus P4P 800 met 865 chipset
* Pentium 4 2,8c
* 2x 512 mb Geil geheugen (timings weet ik zo even niet uit mijn hoofd, maar tis niet bijzonder snel)
* Ati Sapphire Radeon 9800 non-pro 128mb (niet overgeklokt, heb ik een paar keer geprobeerd maar niet echt veel van gemerkt, dus weer teruggezet)
* Chieftec Matrix fulltower met 340 watt standaard voeding
* Audigy 2 ZS
* Legitieme XP met alle updates en SP's

Wat ik er mee doe:
* Guild Wars (heel erg veel)
* Beetje Stalker
* Beetje Call of Duty: United Offensive
* Beetje UT2k4
* Af en toe Warhammer 40k anthology
* Héél soms Supreme Commander (heb ik nu totaal ongeveer tien minuten gespeeld ofzo :P )
* Photoshop
* Office (internet, word, excel)
* Af en toe een filmpje

In Guild Wars merk ik weinig van de oudheid van mijn systeem, in Stalker en Supreme Commander natuurlijk wel. Hoewel Stalker op zich nog best te spelen is. Als ik online speel met CoD of UT2k4 gooi ik altijd alle opties uit, dus daar zit ik verder niet zo mee.
Waar ik af en toe nog wel eens last van heb is als er veel mensen tegelijk op mijn scherm rondlopen met GW, of als ik in een flink vuurgevecht zit in Stalker. Nu kan dat natuurlijk aan de videokaart liggen en/of aan het geheugen, dat weet ik niet precies.

Ik ben niet van plan heel erg veel "next gen" shooters etc. te gaan spelen zoals Crysis, Assasins Creed en UT3, simpelweg omdat ik GW nog veel te leuk vind. Waar ik naar op zoek ben is een eenvoudige upgrade waardoor mijn systeempje nog een half jaar verder kan. Tegen die tijd heb ik denk ik wel genoeg gespaard om een volledige upgrade te doen (lees: nieuw systeem)
Daarom zat ik vooral te denken aan een nieuwe videokaart. Deze hoeft niet high end te zijn maar kan prima van de vorige generatie. Mijn oog was gevallen op de X850XT, te koop bij Alternate.
Waarom die? Nou, die kaart kan makkelijk in mijn kast, ik hoef er geen nieuwe voeding voor te kopen en een x1950 is waarschijnlijk dikke overkill voor de rest van mijn systeem. Bovendien kan ik er eventueel ook nog 2x 256mb geheugen bij doen.

Is dit een goed idee? Of is het beter een andere kaart er in te zetten? Of juist meer geheugen? Qua videokaarten zie ik door de bomen het bos trouwens niet meer, bovendien heb ik agp en daar is steeds minder voor te krijgen.

Alvast bedankt! :)

Die mit Tranen säen, werden mit Freuden ernten. Sie gehen hin und weinen, und tragen edlen Samen, und kommen mit Freuden und bringen ihre Garben - Psalm CXXVI 5,6 | last.FM

Reg. datum: 15 oktober 2003

quote:
Tja, je zit met het probleem dat je een moederbord hebt met AGP-slot. De laatste generatie videokaarten zijn uitgerust voor een PCI-e slot, dus als je een leuke videokaart wilt hebben, moet je ook een nieuw moederbord.
Gevolg is dat je een nieuw socket krijgt en je P4 daar niet in kan steken en ga zo maar door.
Lastig dus met een beperkt budget.

quote:
Blackminister schreef op maandag 02 juli 2007 @ 10:45:
Huidige specs:
Moederbord: K7N Delta ISLR
Processor : AMD XP2600+
Geheugen : 1.5Gb PC3200 (2x 512mb in Dualchannel +512Mb)
Harddisk : 1 x Maxtor 160Gb, 1x Seagate 250 MB & 1x Seagate 200Mb IDE
Overige : Nieuwe DVD-writer Samsung SATA (maar werkt dus niet op m'n mamakaart)

Gebruik
Office & Webdesign (dus ook Photoshop) & soms spellen (maar laatste tijd speel ik niets meer omdat m'n pc het niet meer aankan (en speel graag met mooie eyecandy)
Ben ook van plan om met m'n pas aangekochte videocamera beeldbewerking te doen

Doel: max. 500¤ spenderen (ik heb m'n kast (Sonata III net aangeschaft)

Upgrade
Moederbord: Socket 775 : P5L (Intel 945P, FSB 1066 MHz, dual DDR2 667, PCI-E, FireWire, ATX) (90¤)
Processor : E6600 (+- 200¤)
Geheugen : KVR667D2N5K2/2G 2048 MB, 667 MHz, DDR2, PC2-5300, Non-ECC, CL5 (2 x 1024 MB) (70¤)
Video : ATI Radeon X1950 Pro (+-150¤)

Totaal = 510¤

M'n vraag is nu: zal m'n upgrade perfect met elkaar kunnen werken? Dus past dit geheugen goed op m'n moederbord? Want deze mamakaart is niet terug te vinden in de reviewsectie van tweakers. Vooral P5B.... maar dat is dan direct 50¤ duurder.... (prijzen van Belgische winkel!)
Moederbord heeft firewire, dus is wel belangrijk voor videobewerking & heeft ook een IDE-aansluiting voor m'n oude harde schijven. :*)
Tsja, we doen hier niet aan compatibiliteitschecks.
quote:
FREAKJAM schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 08:56:
Ik heb een tijdje terug ook al in dit topic gepost, maar aangezien we weer een paar weekjes verder zijn heb ik me nieuwe configuratie klaar;

Wat ik vooral ga doen is eigenlijk basic stuff met een pc;
beetje msnen, browsen met firefox, muziek luisteren (kan niet zonder muziek!), en zo nu en dan een beetje grafisch fotosoepen; Ik ben geen gamer trouwens

Wat ik me afvraag is of mijn toekomstige pc voldoet aan mijn wensen, of dat sommige dingen veel goedkoper kunnen?

[...]

De keuze voor de kast staat zo goed alsvast, ik vind de Powerstation gewoon een erg strakke kast.. (sonata III is in combinatie met voeding wel een stuk goedkoper, maar volgens mij glimt die kast enorm) Cooler twijfel ik nog over omdat ie vrij groot is, maar desondanks dat super scoort in de testen. Daarnaast ben ik van plan hem een beetje te gaan overklokken, vandaar de keuze voor goed geheugen. Ik ben van plan het geheugen zelf namelijk niet over te klokken op dit moment, maar je weet nooit. Denk dat ik hem met dit systeempje wel op een fsb van 400 zou mouten kunnen draaien, wat betekend dat de E6750 op 3,2 Ghz zou draaien. Voorlopig zal ik het nog bij Windows XP houden (die is nog goed te customizen), maar in de loop van tijd zal ik overstappen naar Vista natuurlijk.

Als iemand nog verbeteren heeft aan mijn configuratie heeft, en/of tips hoor ik dat graag.
Mijn streven is om op de ~ ¤750 uit te komen
Waarom zon dure processor, duur geheugen, duur moederbord met dergelijk lage eisen? Ik zie ook de noodzaak van overklokken niet. Ik denk dat je prima met wat goedkopers toekunt.
quote:
TroonStaal schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 10:19:
Hallo raadgevers :)

Ik begin te merken dat mijn huidige config een beetje moeite heeft met hedendaagse spellen. Het gaat soms wat traag of ik moet wel een hele boel dingen uit/low zetten. Echter, ik heb een nogal beperkt budget, ¤ 150,- en nog liever nog minder aangezien ik binnenkort ga verhuizen en laminaat en meubels toch net iets belangrijker zijn. Ondanks dat de Ikea niet erg duur is, worden die meubels toch ook best prijzig.

Goed, waar het om gaat is het volgende:
* Asus P4P 800 met 865 chipset
* Pentium 4 2,8c
* 2x 512 mb Geil geheugen (timings weet ik zo even niet uit mijn hoofd, maar tis niet bijzonder snel)
* Ati Sapphire Radeon 9800 non-pro 128mb (niet overgeklokt, heb ik een paar keer geprobeerd maar niet echt veel van gemerkt, dus weer teruggezet)
* Chieftec Matrix fulltower met 340 watt standaard voeding
* Audigy 2 ZS
* Legitieme XP met alle updates en SP's

Wat ik er mee doe:
* Guild Wars (heel erg veel)
* Beetje Stalker
* Beetje Call of Duty: United Offensive
* Beetje UT2k4
* Af en toe Warhammer 40k anthology
* Héél soms Supreme Commander (heb ik nu totaal ongeveer tien minuten gespeeld ofzo :P )
* Photoshop
* Office (internet, word, excel)
* Af en toe een filmpje

In Guild Wars merk ik weinig van de oudheid van mijn systeem, in Stalker en Supreme Commander natuurlijk wel. Hoewel Stalker op zich nog best te spelen is. Als ik online speel met CoD of UT2k4 gooi ik altijd alle opties uit, dus daar zit ik verder niet zo mee.
Waar ik af en toe nog wel eens last van heb is als er veel mensen tegelijk op mijn scherm rondlopen met GW, of als ik in een flink vuurgevecht zit in Stalker. Nu kan dat natuurlijk aan de videokaart liggen en/of aan het geheugen, dat weet ik niet precies.

Ik ben niet van plan heel erg veel "next gen" shooters etc. te gaan spelen zoals Crysis, Assasins Creed en UT3, simpelweg omdat ik GW nog veel te leuk vind. Waar ik naar op zoek ben is een eenvoudige upgrade waardoor mijn systeempje nog een half jaar verder kan. Tegen die tijd heb ik denk ik wel genoeg gespaard om een volledige upgrade te doen (lees: nieuw systeem)
Daarom zat ik vooral te denken aan een nieuwe videokaart. Deze hoeft niet high end te zijn maar kan prima van de vorige generatie. Mijn oog was gevallen op de X850XT, te koop bij Alternate.
Waarom die? Nou, die kaart kan makkelijk in mijn kast, ik hoef er geen nieuwe voeding voor te kopen en een x1950 is waarschijnlijk dikke overkill voor de rest van mijn systeem. Bovendien kan ik er eventueel ook nog 2x 256mb geheugen bij doen.

Is dit een goed idee? Of is het beter een andere kaart er in te zetten? Of juist meer geheugen? Qua videokaarten zie ik door de bomen het bos trouwens niet meer, bovendien heb ik agp en daar is steeds minder voor te krijgen.

Alvast bedankt! :)
Opzich geen verkeerd idee. Wat betaal je voor die kaart? Eventueel zou je ook nog naar een leuke "afgedankte" tweedehandse kaart kunnen kijken. Reepje geheugen extra is ook zeker niet verkeerd. Dat kan net het verschil maken in een druk vuurgevecht.
Wat betreft videokaart of geheugen, dan zou de videokaart toch mijn eerste prioriteit zijn. Een 9800 non-pro is géén prettige kaart om mee te gamen. Maar om mooi in balans te komen zou 512MB geheugen erbij zeker niet misstaan.

Reg. datum: 23 november 2004

Momenteel wil ik ook een *kleine* upgrade doen.

Specs huidige systeem.

* Amd64 4000+ @ 2,95ghz socket 939
* Asus A8n sli-deluxe socket 939
* 2x 512 ddr pc3200 kingston valueram.
* 160gb serial ata samsung hdd.
* Peak Ati X1950pro
* Aopen dvd drive
* Samsung 930bf.
* Coolermaster 380watt voeding, 25A op de 12v.

Gebruiksdoeleinden:

Mijn pc gebruik ik voornamelijk voor het spelen van games. Ik speel alle soorten spellen, waaronder ook veel fps.

Budget:

Mijn budget om te upgraden ligt rond de 60 euro.

Mijn eigen vooronderzoekje:
Uiteraard heb ik zelf al het een en ander uitgezocht, qua mogelijkheden.

Aanvankelijk was ik van plan om 2x 512 pc 3200 kingston geheugen erbij te zetten (hetzelfde geheugen als er nu inzit, dat verkopen ze nog)

Echter kwam ik nu op marktplaats een amd64 x2 3800+ (socket 939) tegen.
Deze is 60 euro en draait zonder vcore verhoging stabiel op 2,8ghz.

Als ik mijn oude processor verkoop kost dat me ongeveer 30 euro (wss minder zelfs)

Wat is slimmer, voor de processor upgrade gaan (amd 64 4000+ @ 2,95 vs amd 64 x2 3800+ @ 2,8ghz) voor 30 euro, of 1gb mem erbij steken, voor 60 euro.?

Of zijn er zelfs nog andere, betere oplossing.?

Alvast bedankt voor de moeite.

Life sucks, but it beats the alternative

Ik denk dat je meer hebt aan meer geheugen dan naar een langzamere (maar wel dual core) processor te gaan. Ik betwijfel het dat die x2 zoveel meer gaat opleveren, al gaan wel steeds meer games dual core ondersteunen. Als je 2GB geheugen in je systeem hebt denk ik dat je mooi in balans bent.

The Kids Want Minimal
Reg. datum: 29 december 2005

Mijn verjaardag komt er bijna aan en ik heb geen idee wat ik moet vragen dus ik begon eens te denken. Volgens mij kan mijn PC wel een upgrade gebruiken. Ik werk momenteel op een Dell 4700.

Huidige Specs

CPU Intel Pentium 4 530 3000 MHz (15*200)
Moederbord Dell Dimension 4700
Moederbord Chipset Intel Grantsdale-G i915G
Systeemgeheugen 512 MB (DDR2-400 DDR2 SDRAM)
Videokaart ATI RADEON X800GT (128mb)

Doeleinden

Het meest belastende voor mijn PC is het spel Company of Heroes dat ik speel, daarnaast speel ik ook nog diverse andere spellen zoals Counterstrike: Source en dergelijke. Wat ook erg belastend voor mijn PC is is het uitpakken van vele rar bestanden (bijvoorbeeld een gedownloade DVD van usenet). Mijn PC is dan gruwelijk sloom onder het uitpakken en het gaat ook niet razendsnel.

Budget

Mijn budget is niet heel erg groot, rond de 300 euro vind ik het wel mooi. Als ik voor meer geld wel meteen iets veel beters kan kopen waar ik nog een tijdje mee vooruit kan vind ik dat ook goed. :P

Ik heb totaal geen verstand van hardware / hardware upgrades maar ik zou me er graag in gaan verdiepen. Ik heb ook niet eens of ik deze Dell wel kan upgraden? :/ Ik hoop dat iemand hier mij een beetje kan vertellen wat wel en niet kan en wat aan deze PC een upgrade nodig heeft. Ik zelf denk dat ik sowieso 512 MB extra geheugen moet hebben. De videokaart voldoet nog wel volgens mij, voor de rest weet ik het niet. :?

bvd. :>

PS. Met Everest heb ik ontdekt dat mijn PC altijd vrij heet is (precieze temperaturen weet ik niet en kan ik niet checken omdat mijn PC net aanstaat). Dus mogelijk heb ik ook nieuwe cooling nodig? :o

EDIT: heb na 1.5 uur gamen (CoH) de temperatuur in Everest uitgelezen:
GPU: 60 graden
GPU omgeving: 50 graden
HDD: 55 graden

EDIT2: Na t schoonmaken van de PC zijn de temperaturen een stuk lager (WAT EEN STOF!! 8)7 )

Ik heb een beetje rond gevraagd aan vrienden die wel veel afweten van hardware. Na wat ge overlegd te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat ik alleen mijn RAM wil uitbreiden. Ik denk met 1gb extra, dan heb ik dus 1.5gb. Nu wil ik wel zeker weten dat dit goed werkt op mijn PC.

Op mijn mobo zijn 2 van de 4 geheugenslots bezet:
2x Infineon 64T32000HU5A 256mb 400Mhz PC3200

Mijn vrienden vertelde mij dat ik eigenlijk alleen op moest letten dat ik dezelfde snelheid (400Mhz) neem en ook een PC3200. Na even rondsnuffelen in de pricewatch vond ik het volgende geheugen. Voor ik deze ga kopen zou ik toch graag 100% zeker zijn dat dit geheugen goed functioneerd op mijn huidige systeem. Misschien dat tweakers hier mij deze zekerheid kunnen bieden? :)

Op de deze site vond ik trouwens het volgende over mijn moederbord:

Supported Memory: 400-MHz (PC-3200) and 533-MHz (PC-4300) DDR2 unbuffered SDRAM non-ECC
Maximum Memory: Support for up to 4 GB of memory

monnick wijzigde dit bericht 15-07-2007 17:50 (33%)

Twitter - YouTube - Xbox Gamertag - Soepoog.nl - iPod Classic 80 Gb - Nokia E71 - Xbox 360 Pro

quote:
monnick schreef op zondag 15 juli 2007 @ 12:11:

Ik heb totaal geen verstand van hardware / hardware upgrades maar ik zou me er graag in gaan verdiepen. Ik heb ook niet eens of ik deze Dell wel kan upgraden? :/ Ik hoop dat iemand hier mij een beetje kan vertellen wat wel en niet kan en wat aan deze PC een upgrade nodig heeft. Ik zelf denk dat ik sowieso 512 MB extra geheugen moet hebben. De videokaart voldoet nog wel volgens mij, voor de rest weet ik het niet. :?
Wat er aan je pc een upgrade nodig heeft moet je zelf bepalen. Daar is dit topic niet voor bedoelt.
quote:
Ik heb een beetje rond gevraagd aan vrienden die wel veel afweten van hardware. Na wat ge overlegd te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat ik alleen mijn RAM wil uitbreiden.
Want?
quote:
Ik denk met 1gb extra, dan heb ik dus 1.5gb. Nu wil ik wel zeker weten dat dit goed werkt op mijn PC.

Op mijn mobo zijn 2 van de 4 geheugenslots bezet:
2x Infineon 64T32000HU5A 256mb 400Mhz PC3200

Mijn vrienden vertelde mij dat ik eigenlijk alleen op moest letten dat ik dezelfde snelheid (400Mhz) neem en ook een PC3200. Na even rondsnuffelen in de pricewatch vond ik het volgende geheugen. Voor ik deze ga kopen zou ik toch graag 100% zeker zijn dat dit geheugen goed functioneerd op mijn huidige systeem. Misschien dat tweakers hier mij deze zekerheid kunnen bieden? :)

Op de deze site vond ik trouwens het volgende over mijn moederbord:

Supported Memory: 400-MHz (PC-3200) and 533-MHz (PC-4300) DDR2 unbuffered SDRAM non-ECC
Maximum Memory: Support for up to 4 GB of memory
Compatibiliteischecks doen we hier niet aan, zoals gezegd. Echter, het antwoord staat op de site van de fabrikant, zoals je zelf al gevonden hebt. Waar twijfel je dan over? Je kunt simpelweg vergelijken of het gevonden geheugen overeenkomt met wat er ondersteund wordt.

Reg. datum: 11 december 2004

Hoi,

Ik zit ook te denken om mijn pc te upgraden.

Eerst had ik in mijn hoofd om een 8800gts 320 mb te kope omdat deze wel erg mooi geprijst was. voor de prestaties.

Maar ik had laatst een review gelezen die eigelijk zij dat deze kaarten niet goed dx 10 draaien dus zat ik te denken om deze dx10 generatie toch maar over te slaan.

Maar dat laat niet weg dat ik wil upgrade, want mijn 6600gt heeft het nu toch wel moelijk met de nieuwste game's en ik hou wel van een spelletje.

mijn specs.

asus a8n sli deluxe
amd 64 3000+ (wou ik nog overklokken)
6600gt
1 gb ram

Nu zat ik te denken om dan maar een 7900 gt (gtx) te kopen omdat me systeem beetje de bottleneck word bij een 8800gts 320 en omdat deze kaarten eigelijk nog niet perfeckt dx 10 draaien. daarom zat ik te denken om deze generatie over te slaan en een 7900gt te kopen. lijkt dit een goed idee of zeggen jullie koop die 8800gts 320 mb.

quote:
_-Tijmen-_ schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 15:05:
Hoi,

Ik zit ook te denken om mijn pc te upgraden.

Eerst had ik in mijn hoofd om een 8800gts 320 mb te kope omdat deze wel erg mooi geprijst was. voor de prestaties.

Maar ik had laatst een review gelezen die eigelijk zij dat deze kaarten niet goed dx 10 draaien dus zat ik te denken om deze dx10 generatie toch maar over te slaan.

Maar dat laat niet weg dat ik wil upgrade, want mijn 6600gt heeft het nu toch wel moelijk met de nieuwste game's en ik hou wel van een spelletje.

mijn specs.

asus a8n sli deluxe
amd 64 3000+ (wou ik nog overklokken)
6600gt
1 gb ram

Nu zat ik te denken om dan maar een 7900 gt (gtx) te kopen omdat me systeem beetje de bottleneck word bij een 8800gts 320 en omdat deze kaarten eigelijk nog niet perfeckt dx 10 draaien. daarom zat ik te denken om deze generatie over te slaan en een 7900gt te kopen. lijkt dit een goed idee of zeggen jullie koop die 8800gts 320 mb.
Ik zie geen budget, geen specifieke eisen, en geen specifieke vragen. Hier kunnen we dus weinig mee. Zie trouwens **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? voor wat tips wat betreft het kopen van een videokaart.

Pagina: 1 2 3 4 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... 33 34 35 36 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: