Ik vraag me eigenlijk af of je hier nog hardware voor kan vinden. Aangezien je veel programma's hebt lopen is veel geheugen misschien geen overbodige luxe. Misschien 256MB bijprikken? Snellere processor is ook niet verkeerd. Ik weet niet of je ergens een snellere 2e handse proc voor dat socket op de kop kan tikken?quote:Demonfreak schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 00:16:
Hoi,
Ik zit te denken aan een upgrade voor m'n serverpc:
CPU: Pentium 3 - 600mhz Socket 370. Harddisk: Maxtor 7200 RPM 250 GB. Geheugen: 256 mb Sdram. Mobo: Compaq 0664h. Netwerkkaart: 3Com Etherlink XL 10/100 OS: Windowx XP Pro UK SP2 TV kaart: Pinnacle TV-pro Videokaart: Onboard muk Geluidskaart: Onboard muk
Wat draait er momenteel op:
- Azureus
- Serv-U FTP-server
- Abyss Http-server (nog geen website gekoppeld).
- VNC Server
- AVG Anti-Virus Free Editon
Nu merk ik dat door de toevoeging van Abyss en VNC de pc al aardig trager wordt.
Over een paar dagen, of misschien een paar weken, komt m'n digitale decoder terug. Deze wil ik graag rechtstreeks op deze pc knopen, maar ik ben bang dat de pc het niet gaat trekken. Vandaar dat ik hier vraag wat ik het beste aan deze pc kan upgraden.
Mijn gevoel zegt eigenlijk dat ik beter een compleet upgrade setje ergens kan kopen dan individuele hardware. Ook een ander OS zou misschien een uitkomst bieden maar daar heb ik geen budget voor en van Linux weet ik totaal niets dus die optie kan ook geschrapt worden.
Budget: ¤ 100,- max.
Misschien is een volledige 2ehandse pc een beter idee...