Hoofdcategorieën
Topicacties

Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14

Pagina: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... 33 34 35 36 last

Nieuw Topic
quote:
RoD schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:43:

[...]

Volgens mij kun je voor videobewerking beter investeren in een snelle processor. Helaas is de hardware bijzonder verouderd dus zul je het wat dat betreft op tweedehands gebied moeten zoeken.. Dusja, een rigoreuze upgrade lijkt me verstandiger. Betekent bijna wel dat je je gehele systeem om moet gooien. Ik weet niet precies wat specifiek de eisen qua snelheid zijn?
Een 'nieuwe' processor is te koop voor $ 20, dus dat is inderdaad een goed plan. Mobo wordt iets lastiger, aangezien de GX150 nogal een vreemde layout heeft. Dit zou betekenen dat ik een nieuwe kast moet gebruiken en dat gaat niet lukken. De eisen qua snelheid zijn moeilijk specifiek vast te stellen, zoals ik al vertelde wil ik (digitale) video's gaan editen, dus plakken en knippen. Ik heb hier weinig ervaring mee maar denk dat het wel mogelijk moet zijn op een pentium 3.

De nieuwe processor:
Intel Pentium P3 1.40 GHz 133 MHz 512 KB 370 pin fcpga2
# Processor Frequency: 1.4 GHz
# Bus Speed: 133 Mhz
# Package Type: 370 pin fcpga2
# L2 Cache Size: 512 KB
# Mfg Technology: 0.13 micron

Acties: [view]

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

quote:
Matango schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:40:
[...]

Een 'nieuwe' processor is te koop voor $ 20, dus dat is inderdaad een goed plan. Mobo wordt iets lastiger, aangezien de GX150 nogal een vreemde layout heeft. Dit zou betekenen dat ik een nieuwe kast moet gebruiken en dat gaat niet lukken. De eisen qua snelheid zijn moeilijk specifiek vast te stellen, zoals ik al vertelde wil ik (digitale) video's gaan editen, dus plakken en knippen. Ik heb hier weinig ervaring mee maar denk dat het wel mogelijk moet zijn op een pentium 3.

De nieuwe processor:
Intel Pentium P3 1.40 GHz 133 MHz 512 KB 370 pin fcpga2
# Processor Frequency: 1.4 GHz
# Bus Speed: 133 Mhz
# Package Type: 370 pin fcpga2
# L2 Cache Size: 512 KB
# Mfg Technology: 0.13 micron
Nouja, een beetje videobewerker neemt hier geen genoegen mee, tegenwoordig. Maar met een beperkt budget, en wat geduld kun je ansich videobewerken met zon systeem. Ik heb de indruk dat je niet al te hoge eisen stelt, dus met wat extra geheugen zou een dergelijke upgrade voldoende kunnen zijn.
quote:
Sjowhan schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:27:
[...]

Oké, ik ben bijna zo ver om de upgrade te gaan bestellen; ik weet dat rond de 20e van Juli de prijzen nog wat extra dalen van de huidige C2D's, zodat ik deze dan in Juli daadwerkelijk kan bestellen.

Ik wil naast de proc+mobo+geheugen ook een kast aanschaffen omdat mijn huidige kast niet meer voldoet (te groot). Zit zelf te denken aan de "Antec Nine Hundred", enkel heb ik mijn zorgen of de grootte van de videokaart (en de toekomstige) problemen op gaat leveren met deze kast. De nieuwe videokaarten zijn toch rond de 25-27cm lang namelijk :{

Iemand die dit kan bevestigen of juist ontkrachten?
Er zwerven compatibilitylijstjes rond. Even zoeken wellicht.. Ik weet het zo niet uit mn hoofd.

Reg. datum: 29 juni 2004

quote:
RoD schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:29:
[...]

Je eisen zijn niet zo extreem, zoals je zegt. Met Vista kun je wel 2GB geheugen gebruiken... Is het zinvol om in een dergelijk verouderd systeem nog 1GB geheugen bij te zetten? Dat is de keus die je zelf moet maken. Hoe zie jij de toekomst? Wil je in de toekomst wellicht nog dingen doen die veel power vereisen? Dan is nu een lichte upgrade doen aan verouderde technieken zonde. Ga je alleen over op Vista en ga je niet veel andere dingen doen, dan kun je wellicht nog een hele tijd toe met je systeem en is het wel zinvol om 1GB geheugen bij te zetten voor Vista.

[...]

Dan moet je ook een nieuwe processor, anders investeer je nog in oude meuk, en dat is zonde imo. Als je het zo wilt kun je beter het hele zwikje upgraden.. dus mobo + cpu + gpu + ram.
Ik wil eigenlijk liever wel dat ik weer de aankomende 3 jaar spelletjes kan draaien. Dat wil dus wel zeggen dat het enigszins op de toekomst samengesteld moet worden. Dat gaat dus het hele zwikje upgraden worden ben ik bang en dat is meer dan ik nu aan budget heb.

quote:
LeHeraut schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:49:
[...]

Ik wil eigenlijk liever wel dat ik weer de aankomende 3 jaar spelletjes kan draaien. Dat wil dus wel zeggen dat het enigszins op de toekomst samengesteld moet worden. Dat gaat dus het hele zwikje upgraden worden ben ik bang en dat is meer dan ik nu aan budget heb.
Probeer het dan nu nog even uit te houden met je huidige systeem en doe een upgrade wanneer het budget toereikend is.

quote:
RoD schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:48:
[...]

Nouja, een beetje videobewerker neemt hier geen genoegen mee, tegenwoordig. Maar met een beperkt budget, en wat geduld kun je ansich videobewerken met zon systeem. Ik heb de indruk dat je niet al te hoge eisen stelt, dus met wat extra geheugen zou een dergelijke upgrade voldoende kunnen zijn.
Het gaat hier niet om een systeem wat in Nederland gaat draaien maar in Kameroen. We hebben hier simpelweg enorme beperkingen qua beschikbaareid van computerapparatuur en alles is hier drie keer zo duur. Dus je moet dit zien als een soort grass-roots video editing systeem. Qua performance zal iedere tweaker hard wegrennen als hij/zij deze comfiguratie ziet, maar hier is het de beste PC in town. Letterlijk, de meeste PC's hier zitten rond de 600 Mhz.

Anyway, dit is de situatie en ik ben dus bezig voor de beste upgrade die $ 400 mij geven kan. Ik ga vandaag even de spulletjes bestellen, alleen nog even op zoek naar een goede videoplank. d:)b

quote:
Matango schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 17:11:
[...]

Het gaat hier niet om een systeem wat in Nederland gaat draaien maar in Kameroen. We hebben hier simpelweg enorme beperkingen qua beschikbaareid van computerapparatuur en alles is hier drie keer zo duur. Dus je moet dit zien als een soort grass-roots video editing systeem. Qua performance zal iedere tweaker hard wegrennen als hij/zij deze comfiguratie ziet, maar hier is het de beste PC in town. Letterlijk, de meeste PC's hier zitten rond de 600 Mhz.

Anyway, dit is de situatie en ik ben dus bezig voor de beste upgrade die $ 400 mij geven kan. Ik ga vandaag even de spulletjes bestellen, alleen nog even op zoek naar een goede videoplank. d:)b
Klopt, daar hield ik ook al rekening mee. Vandaar dat ik ook denk dat je ansich wel goed zit met de huidige keuze.

Reg. datum: 22 februari 2007

Ik wil mijn systeem upgraden maar weet niet of ik mijn geheugen en processor zal upgraden. Of mijn gehele PC

Huidige specs:

* AMD 1800+ 266 mhz
* Asus A7n8 X-X
* 512 DDR Dane elec
* 80 GB Maxtor
* Club3D ATI 9800 AIW (all in wonder)
* Nec DVD Brander
* Antec Sonata 380 Watt

Gebruiksdoeleinden:

Photoshop en videobewerking.

Budget:

Zo goedkoop mogelijk.

Mijn eigen vooronderzoekje:

Ik zit nog steeds na te denken of ik gelijk alles zal vervangen, maar dan moet ik mijn AGP videokaart 9800 AIW dus ook vervangen. Maar dat vind ik wel een beetje zonde, aangezien ik hem ook gebruik om video te importeren en hij het verder goed doet of er moet ergens een vergelijkbare videokaart met PCI-e zijn.
Maar aan de andere kan is intel weer sneller in video encondering en is DDR2 geheugen nu goedkoper, dus meer voor weinig.

Ik zit daarom te denken aan de volgende componenten als kleine upgrade, die ik ook wel tweedehands zou kunnen kopen

* AMD Atlon64 3700+ of X2 voor 939 met AGP
* ASROCK Dual Vista 939 socket net AGP
* 512 MB PC3200 DDR Dane elec erbij
* 320 GB Seagate

OF

*Intel E4300
*goedkoop moederbord
*2 GB geheugen
*320 GB seagate
*En een videokaart met mooie beeldkwaliteit voor een mooie prijs.

Advies

Iemand die me kan helpen om de knoop door ta hakken of zelf iets moois te koop heeft staan?

Tweede optie is beter als je het kunt betalen. S939 is al verouderd dus je investeert eigenlijk in slecht upgradebaar spul. Als je een moederbord neemt wat 1333mhz FSB ondersteund kun je daar nog een boel aan upgraden in de toekomst. Bovendien hoef je daar ook niet veel meer voor te betalen.

Als je echter lage eisen hebt qua snelheid en echt weinig uit wilt geven kun je wellicht voor de eerste setup gaan. Persoonlijk zou ik het niet doen, maar als jij met minder tevreden bent, tsja... Het is dus ook zeker een persoonlijke keuze.

fat to da bone

Ik wil mijn systeem upgraden maar weet niet of ik dit het waard is of ik gewoon beter een gehele nieuwe PC kan halen?

Huidige specs:

* AMD 2400+ 266 mhz
* Asus A7v266
* 1024 DDR Kingston ValueRAM
* 40 GB Maxtor & 120 GB WD, IDE
* Hercules GF2 TI
* LiteONc DVD Brander
* HasieBasie 300 Watt

Gebruiksdoeleinden:

Windows Vista draaien, Films kijken en wat downloaden

Budget:

Zo goedkoop mogelijk.

Ik zit nog steeds na te denken of ik gelijk alles zal vervangen of wat losse onderdelen.
Qua gevoel en gebruikersdoeleinden trekt hij het nu nog wel aardig (geen aero maar dat hoef ik ook niet). Ik zit daarom te denken aan de volgende componenten als kleine upgrade evt. 2e hands te koop.

- Omdat de harddisks nu IDE zijn en gillen als een gek wil ik deze eruit. Omdat ik later misschien toch overstap op een nieuwe PC wil ik alvast SATA schijven nemen die ik dan kan meenemen.
* Sweex of Conceptronic PCI sata150 kaartje
** ik kan geen "gewoon" PCI sata300 kaartjes vinden onder de 100 euro

- Grote HD alvast sata II
* Seagate Barracuda 7200.10, 320GB SATA II
** deze HD kan toch op een sata150 kaartje aangesloten worden?

- Omdat mijn GF2 een 1.0 krijgt van vista wil ik een iets snellere kaart
* Geforce 6200
** evt 2e hands, agp8x kan toch in agp4x slot?

Advies

Upgrade zou rond de 135 euro komen (evt duurder als iemand een "gewoon" PCI sata II kaartje kan vinden). Of is het wijzer om voor het tweakers budget/basis systeem te gaan?
Iemand die me kan helpen om de knoop door te hakken of zelf iets moois te koop heeft staan?

fat to da bone

Een gewoon PCI-Sata kaartje voldoet wel ja. Verder zou ik eerst niks veranderen en kijken of Vista een beetje soepel wil draaien. Als je lage eisen stelt moet het opzich kunnen. Downloaden en films kijken vereist ook geen sneller systeem.
Daarom zou ik dus alleen een Sataschijf halen, aangezien je van je huidige hdd's af wil. Omdat Sataschijven ook in een volgend systeem meekunnen doe je wat dat betreft wel een goede investering.

Reg. datum: 12 december 2002

Mijn huidige specs zijn als volgt:
Moederbord: Gigabyte GA-M55S-S3
CPU: Amd Sempron 3200+ @ 2250 MHz
Geheugen: 2x 1GB OCZ PC6400 CL4
Harddisk: Seagate 250GB Sata2 7200RPM
VGA: Asus Radeon X850pro

Wat doe ik zoal met mijn pc?
Gamen, muziek luisteren en af en toe een dvdtje branden. In de nabije toekomst wil ik actief foto's gaan bewerken.

Wat mis ik op dit moment?
Wat extra power: ik game op 1680x1050 en de meeste nieuwe spellen lopen beroerd. Ik hecht geen waarde aan alle eyecandy maar game wel graag ik de native resolutie van mijn scherm.

Waar heb ik zelf aan gedacht?
Ik zat zelf te denken aan een nieuwe CPU en vga kaart. Extra geheugen lijkt me op dit moment overkill. Directx10 vind ik op dit moment niet doorslaggevend. De kaart mag dus Directx 9 zijn zolang hij maar smart shader 3.0 ondersteund. Ik zat zelf te denken aan een x1950 pro oid. Als cpu wil ik graag een X2 3600+ aanschaffen, deze schijnen aardig wat overclockpotentie te hebben en ik wil graag over op dualcore omdat ik straks fanatiek ga photoshoppen en veel multitask. Mocht er een cpu zijn met meer potentie en een klein prijsverschil laat ik me graag adviseren. Ik koop via mijn werk in bij distributeurs dus de laagste pricewatch prijzen zijn te hanteren.

Wat wil ik aan dit geintje uit gaan geven?
Max 300 euro, lijkt me voldoende voor een aardige boost in prestaties.

Prima setup. Daarmee moet je er wel weer even tegenaan kunnen. Bedenk wel dat de setup waar je nu voor kiest niet echt meer upgradable is... Het is geen probleem als je niet verwacht binnen een jaar te upgraden oid. Anders kun je nu beter voor een geheel nieuwe basis gaan.

Reg. datum: 12 december 2002

quote:
RoD schreef op maandag 25 juni 2007 @ 15:03:
Prima setup. Daarmee moet je er wel weer even tegenaan kunnen. Bedenk wel dat de setup waar je nu voor kiest niet echt meer upgradable is... Het is geen probleem als je niet verwacht binnen een jaar te upgraden oid. Anders kun je nu beter voor een geheel nieuwe basis gaan.
Hmmm waar zou jij voor kiezen dan als nieuwe basis? Bedoel je dat een core2duo mobo+ cpu een betere basis zou zijn?

Reg. datum: 06 september 2004

Omdat ik mijn acer een beetje te langzaam vind met multitasken wil ik hem in de vakantie gaan upgraden.

Wat zit er nu in
- Pentium D 915 2,8 @ 3ghz Socket 775
- 1024 MB ddr2 533mhz gehugen
- Geforce 7500LE
- Geluid onboard 7,1
- 2x 250gb Seagate SATA 8mb cache each. 7200 RPM
- DVD-RW station
- Kaartlezer
- Moederbord: onbekend (Aansluitingen USB 2.0, FireWire, Gigabit Ethernet
- wLan
- XP media center

Wat wil ik upgraden
- Processor naar C2D, mijn voorkeur gaat naar de E4400, ik ben niet van plan te gaan overclocken. Dit is ngo een beetje vaag punt.
- 2048MB ddr2 geheugen a 800mhz, 1gb is niet geneog, bij webdesign zit ik al gauw aan 700/800MB aan geheugengebruik. Wat ik me later afvroeg is die 800 mhz geen overkill?
- DVD brander erbij. Ik kopieer nog wel eens dvd's

Wat doe ik met deze pc
Webdesignen
- Dreamweaver CS3
- Photoshop CS3
- Flash CS3 (niet altijd aan)

Gamen
- Geen zware games, games als WoW, GTA SA, renegade, en mn zusje speelt Worms 3d :') (videokaart lijkt me daarom genoeg, het draait nu toch al leuk)

MSN/internet
- IE7
- MSN8.5

Bij alle dingen heb ik wel WMP aanstaan. Ik neem aan dat dat neit zo veel CPU vraagt.

Reg. datum: 08 mei 2007

Ik heb mijn computer al aardig wat verbetert alleen mijn processor wil ik nog gaan veranderen.
Ik wil overstappe naar dual core (met name bedoelt voor games), ik heb een socket 939 moederbord.

Mijn systeem nu: AMD 3500+
2048 Ram DDR
Ati x1950 Pro
250 GB

Ik denk dat ik wil overstappen naar Opteron. Heeft iemand ervaring met deze processoren?
Ik weet dat ze goed te overclocken zijn, alleen weet ik nog niet of ik dit wil gaan doen.
Ik heb dit nog nooit eerder gedaan, en het is zonde als het mis gaat.
Zelf voel ik daarom wel wat voor de 180 versie. Haal ik met deze processor ook alles uit me videokaart? Of zou ik toch beter voor x2 s939 kunnen gaan? Alleen is dit veel
moelijker aan te komen heb ik gezien, simpelweg omdat ze niet tot nauwelijk meer verkocht worden.

Wat radaen jullie me aan?

Reg. datum: 19 januari 2007

Ik wil mijn pc upgraden, ik ga volgend jaar een studie doen en omdat ik dan toch een laptop ga kopen wil ik ook meteen mijn pc upgraden huidige specs:
Amd athlon 3000+ venice S939 @ 2.4 ghz.
1 Gb Kingston ram
Asus A8N-E
Ati Radeon X600XT
2 s-ata1 schijven (verder niet belangrijk voor de upgrade).
OCZ modstream 520 watt.
DVD branders e.d. (ook niet belangrijk voor upgrade).
Thermaltake Big typhoon.

Ik wil het volgende doen op de pc:
Gamen
downloaden
Internetten & surfen.
muziek luisteren
overclocken.

Het huidige systeem begint toch beetje traag te worden, zeker gamen word steeds meer probleem office werk gaat uiteraard nog uitstekend.

Mijn idee:
Intel Core 2 Duo E6750 187,-
Asus P5K 125,-
G. Skill F2-6400PHU2-2GBHZ 156,-
Sapphire X1950 Pro Ultimate 165,-
(hier ben ik nog niet zeker van, maar dit lijkt mij de beste kaart voor het geld)
Muis: MX revolution 72, -
arctic silver 5 5,-
Totaal: 710,-

Ik wil er rond de 700 aan uitgeven (max 750).
Ga er maar vanuit dat ik 1300 te besteden hebt - de laptop (die 570 kost).

vraag 1: is dit een goed systeem, en kan ik hier voorlopig mee vooruit? (2 jaar a 2,5 jaar (met upgrade naar dx10 kaart))
vraag 2: kan de big typhoon die nu op mijn venice zit op de E6750? (volgens mij wel want heb er een x een op een C2D gezet en die leek niet anders dan die van mij.

DX10 van belang? want ik wil graag pas als het echt nodig is upgraden naar dx 10 (nu zijn er alleen vrij dure kaarten of juist heel erg budget kaarten. categorie 160 - 220 euro is er niets).
het liefst bestel ik bij www.sallandautomatisering.nl omdat ik daar de goeie laptop heb gevonden. (beste prijs prestatie verhouding naar mijn mening.

tips en opmerkingen graag :)

Reg. datum: 25 juni 2007

Hallo ik wil binnekort mijn pc gaan upgraden en ik wil hem voornamelijk gaan gebruiken voor gamen.
Heb nu intel en wil helemaal overgaan op AMD omdat dit goedkoper is. Verder ben ik helemaal niet bekend met AMD.

Huidige specs:
Ik heb nu een:
Proc: Intel celeron 2.66 Ghz
Moederbord: Onbekend iets van ECS
Ram:512MB Ram ddr1
HDD:40 Gb
Voeding:400Watt
Dvd-rom

Een behoorlijk krot dus!

Gebruiksdoeleinden:
Msn,office,movies,IE.

Budget:
Mijn budget ligt rond de 250 euro en omdat ik alles via marktplaats ga kopen (behalve het moederbord) lijkt mij dit wel te lukken. Maar is dit een snel systeem ? Qua gamen ?

Ik heb rondgekeken en tot de conclusie gekomen dat Intel voor mij te duur is. Ik denk zelf dat ik met AMD meer kan bereiken en goedkoper! Echter weet ik dit niet zeker.Maar om te gamen denk ik zelf dat dit systeem daar wel voldoening op geeft.

Iets Anders
Het is de bedoeling dat de 40Gb HDD blijft en de Dvd rom ook en de voeding ook.

Ik zit daarom te denken aan de volgende hardware als upgrade, die ik ook wel tweedehands zou kunnen kopen

Moederbord:ASUS M2N-MX
Proc:AMD Athlon 64 X2 4400+ ¤ 89,43 op azerty
Videokaart: Asus EAX1950PRO/¤ 150,88 azerty
HDD:80GB
DD2RAM: 1Gb
Voeding: Blijft hetzelfde (400 watt)

Advies
Specifieke eisen zijn vooral voor het high end gamen. Zoals bf2142,C&C TBWRS 3, komt dit hierboven genoemde systeem dan goed aan zijn eisen voor deze games dus draait hij deze games soepel?

Ik hoor het graag van jullie, bij voorbaat dank!

robostrot88 wijzigde dit bericht 27-06-2007 21:36 (47%)

quote:
skaffa schreef op maandag 25 juni 2007 @ 15:30:
[...]

Hmmm waar zou jij voor kiezen dan als nieuwe basis? Bedoel je dat een core2duo mobo+ cpu een betere basis zou zijn?
Als je een upgradable systeem wilt wel. Als je echter een hele tijd vooruit kunt met die setup, dan hoef je de basis niet te veranderen.
quote:
shoarmaboer21 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 15:38:
Omdat ik mijn acer een beetje te langzaam vind met multitasken wil ik hem in de vakantie gaan upgraden.

Wat zit er nu in
- Pentium D 915 2,8 @ 3ghz Socket 775
- 1024 MB ddr2 533mhz gehugen
- Geforce 7500LE
- Geluid onboard 7,1
- 2x 250gb Seagate SATA 8mb cache each. 7200 RPM
- DVD-RW station
- Kaartlezer
- Moederbord: onbekend (Aansluitingen USB 2.0, FireWire, Gigabit Ethernet
- wLan
- XP media center

Wat wil ik upgraden
- Processor naar C2D, mijn voorkeur gaat naar de E4400, ik ben niet van plan te gaan overclocken. Dit is ngo een beetje vaag punt.
- 2048MB ddr2 geheugen a 800mhz, 1gb is niet geneog, bij webdesign zit ik al gauw aan 700/800MB aan geheugengebruik. Wat ik me later afvroeg is die 800 mhz geen overkill?
- DVD brander erbij. Ik kopieer nog wel eens dvd's

Wat doe ik met deze pc
Webdesignen
- Dreamweaver CS3
- Photoshop CS3
- Flash CS3 (niet altijd aan)

Gamen
- Geen zware games, games als WoW, GTA SA, renegade, en mn zusje speelt Worms 3d :') (videokaart lijkt me daarom genoeg, het draait nu toch al leuk)

MSN/internet
- IE7
- MSN8.5

Bij alle dingen heb ik wel WMP aanstaan. Ik neem aan dat dat neit zo veel CPU vraagt.
Welk moederbord heb je? Als deze al C2D's ondersteund is dat natuurlijk erg handig. Verder kun je gewoon 1GB 533mhz geheugen bijzetten. 800mhz is echt onzinnig als je niet gaat overklokken. DVD-brander.. geen opmerkingen over.
quote:
lawd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 17:23:
Ik wil mijn pc upgraden, ik ga volgend jaar een studie doen en omdat ik dan toch een laptop ga kopen wil ik ook meteen mijn pc upgraden huidige specs:
Amd athlon 3000+ venice S939 @ 2.4 ghz.
1 Gb Kingston ram
Asus A8N-E
Ati Radeon X600XT
2 s-ata1 schijven (verder niet belangrijk voor de upgrade).
OCZ modstream 520 watt.
DVD branders e.d. (ook niet belangrijk voor upgrade).
Thermaltake Big typhoon.

Ik wil het volgende doen op de pc:
Gamen
downloaden
Internetten & surfen.
muziek luisteren
overclocken.

Het huidige systeem begint toch beetje traag te worden, zeker gamen word steeds meer probleem office werk gaat uiteraard nog uitstekend.

Mijn idee:
Intel Core 2 Duo E6750 187,-
Asus P5K 125,-
G. Skill F2-6400PHU2-2GBHZ 156,-
Sapphire X1950 Pro Ultimate 165,-
(hier ben ik nog niet zeker van, maar dit lijkt mij de beste kaart voor het geld)
Muis: MX revolution 72, -
arctic silver 5 5,-
Totaal: 710,-

Ik wil er rond de 700 aan uitgeven (max 750).
Ga er maar vanuit dat ik 1300 te besteden hebt - de laptop (die 570 kost).

vraag 1: is dit een goed systeem, en kan ik hier voorlopig mee vooruit? (2 jaar a 2,5 jaar (met upgrade naar dx10 kaart))
vraag 2: kan de big typhoon die nu op mijn venice zit op de E6750? (volgens mij wel want heb er een x een op een C2D gezet en die leek niet anders dan die van mij.

DX10 van belang? want ik wil graag pas als het echt nodig is upgraden naar dx 10 (nu zijn er alleen vrij dure kaarten of juist heel erg budget kaarten. categorie 160 - 220 euro is er niets).
het liefst bestel ik bij www.sallandautomatisering.nl omdat ik daar de goeie laptop heb gevonden. (beste prijs prestatie verhouding naar mijn mening.

tips en opmerkingen graag :)
DX10 is niet echt nodig imo. Tegen de tijd dat dat mainstream is, is je huidige setup alweer te verouderd om er echt gebruik van te maken. Je koeler is S775 compatible, dus dat past. Kun je zelf ook even opzoeken overigens... Of je 2 jaar met je huidige setup vooruit komt hangt er vanaf wat voor eisen je stelt aan gamen. Wil je over 2 jaar ook nog op high settings spelen? Dat gaat waarschijnlijk niet lukken.
quote:
robostrot88 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 18:13:
Hallo ik wil binnekort mijn pc gaan upgraden en ik wil hem voornamelijk gaan gebruiken voor gamen.
Heb nu intel en wil helemaal overgaan op AMD omdat dit goedkoper is. Verder ben ik helemaal niet bekend met AMD.

Ik heb nu een:
Proc: Intel celeron 2.66 Ghz
Moederbord: Onbekend iets van ECS
Ram:512MB Ram ddr1
HDD:40 Gb
Voeding:400Watt
Dvd-rom

Een behoorlijk krot dus!

Nou wil ik overgaan op het volgende:

Moederbord:ASUS M2N-MX
Proc:AMD Athlon 64 X2 4000+ of lager dus een 3800+ X2
Videokaart:Zat ik te denken aan een 7800GT of GS of een ati X1950??...
HDD:80GB
DD2RAM: 1Gb
Voeding: Blijft hetzelfde (400 watt)

Mijn budget licht rond de 250 euro en omdat ik alles via marktplaats ga kopen (behalve het moederbord) lijkt mij dit wel te lukken. Maar is dit een snel systeem ? Qua gamen ?

Ik hoor het graag van jullie, bij voorbaat dank!
Je post voldoet niet aan wat er in de topicstart qua eisen staat.

RoD wijzigde dit bericht 27-06-2007 18:41 (114%)

Reg. datum: 28 juni 2004

Systeem specs:
intel 3.2 ghz prescott
1024 mb corsair
radeon 9600 XT 256 mb
Asus p4p800 vm

Het is eigenlijks alleen voor 1 spel:americas army 2.8.1

Waarom upgrade:Krijg behoorlijk vaak head shots in het spel,ben er achter gekomen dat ik dit op snellere computer van vrienden niet heb.dus dropt mijn framerate behoorlijk naar beneden als ik iemand tegen kom.
Leek eerst dat het aan het spel lag maar niet dus. nou heb ik al geprobeerd mijn computer over te klokken maar dit wil alleen met Clockgen omdat me moederbord verder niks ondersteunt
en dat wil niet lekker.de presscot is nogal een heethoofd en valt snel uit.

Ik zit zelf te denken om of een andere moederbord te kopen en goeie Koeler(processor,videokaart)en dus te overclocken of is iets meer gehuegen en een andere videokaart ook genoeg om dit tegen te gaan?? maar ik wil niet teveel investeren omdat ie te oud daarvoor is.
100 euro budget

Zie edit RoD
bedankt

quote:
RoD schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 18:34:
Welk moederbord heb je? Als deze al C2D's ondersteund is dat natuurlijk erg handig. Verder kun je gewoon 1GB 533mhz geheugen bijzetten. 800mhz is echt onzinnig als je niet gaat overklokken. DVD-brander.. geen opmerkingen over.
Nu ik mijn pc vergelijk met de Athlon x2 van mn vriend vind ik deze toch wel sneller, dus ik denk toch de D te houden en die andere hardware up te gaan graden. Is het echt niet handiger om 667mhz te nemen?

Reg. datum: 15 oktober 2003

Waarom weiger je je moederbord type op te noemen shoarmaboer21?

quote:
maurice_thalen schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 18:44:
Systeem specs:
intel 3.2 ghz prescott
1024 mb corsair
radeon 9600 XT 256 mb
Asus p4p800 vm

Het is eigenlijks alleen voor 1 spel:americas army 2.8.1

Waarom upgrade:Krijg behoorlijk vaak head shots in het spel,ben er achter gekomen dat ik dit op snellere computer van vrienden niet heb.dus dropt mijn framerate behoorlijk naar beneden als ik iemand tegen kom.
Leek eerst dat het aan het spel lag maar niet dus. nou heb ik al geprobeerd mijn computer over te klokken maar dit wil alleen met Clockgen omdat me moederbord verder niks ondersteunt
en dat wil niet lekker.de presscot is nogal een heethoofd en valt snel uit.

Ik zit zelf te denken om of een andere moederbord te kopen en goeie Koeler(processor,videokaart)en dus te overclocken of is iets meer gehuegen en een andere videokaart ook genoeg om dit tegen te gaan?? maar ik wil niet teveel investeren omdat ie te oud daarvoor is.
100 euro budget
Kijk eens naar de aanbevolen systeemeisen van dat spel, en vergelijk dit met je specs. Dan kom je er ook zo achter wat er nu hier de bottleneck is. En niet teveel investeren is inderdaad het slimst, want je setup is niet de nieuwste meer.
quote:
Ik zie nog altijd geen specifieke eisen. Hier kunnen we dus niet zoveel mee. "Is dit een snel systeem?" is veel te algemeen en valt geen antwoord op te geven.
quote:
shoarmaboer21 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 20:45:
[...]

Nu ik mijn pc vergelijk met de Athlon x2 van mn vriend vind ik deze toch wel sneller, dus ik denk toch de D te houden en die andere hardware up te gaan graden. Is het echt niet handiger om 667mhz te nemen?
Nee, dat is echt zonde van je geld. Met je huidige geheugen loopt het in sync met de FSB van je processor. Sneller geheugen is dus alleen maar overkill.

quote:
tweakernick schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:08:
Waarom weiger je je moederbord type op te noemen shoarmaboer21?
Het is een Acer, het enige wat ik er van kan vindenis dit, ik dacht dat jullie niet konden afleidien wat voor mammaplank hierachter verscholen zit:

ModelE415SM
SerieNr.92JSB7LTKM648024D22703
BiosnaamAT/AT COMPATIBLE
ProducentAcer
Bios producent.American Megatrends Inc.
SMbios versie2.3
BIOS datum08/16/2006
BIOS omvang512kb

RoD:
Nee, dat is echt zonde van je geld. Met je huidige geheugen loopt het in sync met de FSB van je processor. Sneller geheugen is dus alleen maar overkill.

Moet je me even uitleggen wat sync met de FSB van je processor betkent. Wikipedia nederlands en engels zegt niets erover.

BlackWhizz wijzigde dit bericht 27-06-2007 21:37 (14%)

@ RoD hoop dat het nu goed is?

Pagina: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... 33 34 35 36 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: